Από το 2013 το υπουργείο Υποδομών είχε κάνει γνωστές τις προθέσεις του σε ότι αφορά τον Β Ο Α Κ: «… παρά το γεγονός ότι αποτελεί κοινή διαπίστωση πως η αναβάθμιση και η βελτίωση του Βόρειου Οδικού Άξονα, του πιο υποβαθμισμένου οδικού δικτύου της χώρας, αποτελεί ζήτημα πρώτης προτεραιότητας για την Κρήτη, το υπουργείο Υποδομών δεν δείχνει να συμμερίζεται τη συγκεκριμένη άποψη και στον σχεδιασμό του για τα μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους της χώρας, εξακολουθεί να μην συμπεριλαμβάνει τον Β Ο Α Κ.”23 /06/2014
Δέσμευση πρωθυπουργού … (εφημερίδα Πατρίς)
« … Να τελειώνουμε με αυτό το θέμα, ελάτε να βρούμε λύση με τον ΒΟΑΚ!» Με τη φράση αυτή ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς είπε.. “ναι” στο κάλεσμα του περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη και βουλευτών του να πάρει πρωτοβουλία ώστε να βρεθεί και να συμφωνηθεί μια λύση για τον χειρότερο εθνικό δρόμο της Ευρώπης, το Βόρειο Άξονα Κρήτης. Για άμεση λύση στο ζήτημα του ΒΟΑΚ δεσμεύτηκε ο Πρωθυπουργός στην επίσκεψή του στην Κρήτη, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη.
«…Ήταν υποχρέωση μου να ενημερώσω τον πρωθυπουργό για όλες τι κινήσεις μας. Μόλις την προηγούμενη μέρα είχαμε κάνει σύσκεψη με την κ. Κεφαλογιάννη και τους (κυβερνητικούς) βουλευτές …»
22/08/2014
Νέες δηλώσεις κ. Αρναουτάκη
«… Βλέπετε ότι από τη στιγμή που στη νέα προγραμματική περίοδο δίνονται τόσα χρήματα σε έργα από μετρό, από αεροδρόμια, από σιδηροδρόμους, από οδικούς άξονες – 1,5 περίπου δισεκατομμύριο πήγαν στους υπόλοιπους οδικούς άξονες – και η Κρήτη ανήκει στην Ελλάδα, και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνά κανείς… ότι είναι μέρος της Ελλάδας, οφείλει η εκάστοτε κυβέρνηση να ανταποδίδει στην Κρήτη αυτά τα οποία δίνει στον εθνικό προϋπολογισμό».
Άλλωστε είναι ξεκάθαρο πως δε φτάνουν ούτε για τα μισά έργα που πρέπει να γίνουν στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης τα 125 εκατομμύρια που λέει πως θα δώσει το υπουργείο για το σκοπό αυτό μέσα στην πενταετία
Τώρα κάθεσαι και σκέφτεσαι:
Είναι δυνατόν τόσο δούλεμα; Ούτε το γιοφύρι της Άρτας να ήταν. 40 χρόνια και βάλε κρατά αυτή η ιστορία.
Και για να τελειώνουμε. Αυτό που χρειάζεται είναι η πολιτική βούληση και τέτοια δεν υπήρξε σε ότι αφορά την Κρήτη εδώ και 40 χρόνια και αφορά μια άλλη διακυβέρνηση.
Ο ενιαίος σχεδιασμός του ΒΟΑΚ είναι απαραίτητη προϋπόθεση τόσο για την υλοποίηση του όσο και για τη λειτουργία του ως αναπτυξιακή υποδομή, που θα συνυπολογίζει στο κατασκευαστικό κόστος τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες.
Το μεγάλο πρόβλημα της χρηματοδότησης του ΒΟΑΚ απαιτεί αναδιανομή ουσιαστικά δημόσιων εθνικών πόρων προς όφελος των λιγότερο ευνοημένων περιοχών. Ελάχιστα μπορούμε να περιμένουμε από Ευρωπαϊκά κονδύλια (μετά από τρία προγράμματα στήριξης δεν καταφέραμε και πολλά στον Βόρειο Οδικό Άξονα), αλλά και από ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις αφού η τραπεζική χρηματοδότηση είναι πρακτικά αδύνατη. Για τη Ριζοσπαστική Συνεργασία Κρήτης είναι απαράδεκτη κάθε προσπάθεια επιβολής διοδίων για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, όπως συστηματικά ψιθυρίζεται τον τελευταίο καιρό από κυβερνητικά χείλη με διάφορες αφορμές.
Αυτή είναι δυστυχώς η πικρή αλήθεια. Όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούμε τόσο το καλύτερο.
Ριζοσπαστική Συνεργασία Κρήτης Π Ε Λασιθίου