Ήθελε λέει να αντιστέκεται και να διεκδικεί. Αφανίστε τον. Με απύθμενο θράσος χιλίων υπουργών (παραφράζετε η γνωστή έκφραση σκόπιμα για την αποφυγή προσβολής των αθώων πιθήκων) επιτίθεται ο προϊστάμενος της κυβέρνησης σε θέματα ταξικής παιδείας και παραπαιδείας Λοβέρδος κατά των αγωνιζόμενων μαθητών.
Τάχατες αγανακτεί για το χάσιμο μαθημάτων στα σχολεία ένεκα των καταλήψεων. Τι και αν το ξεδίπλωμα της αυταρχικής πολιτικής τους επιφέρει τη βίαιη και μαζική έξωση των παιδιών των φτωχών οικογενειών από τα λύκεια; Αυτή η απώλεια δεν τον καταθλίβει .
Τουναντίον συστηματικά αυτή την εξέλιξη επιδιώκει. Αποσιωπώντας τα εξοργιστικά εκπαιδευτικά κενά και τις καθυστερήσεις εξαιτίας των τραγικών ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό, βιβλία και λοιπές υλικοτεχνικές υποδομές. Προσπερνώντας τις ευθύνες του για την κατάργηση αμέτρητων ανά την επικράτεια σχολείων, ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, οδηγώντας τοιουτοτρόπως δεκάδες χιλιάδες μαθητών στην αμορφωσιά και την απλήρωτη μαθητεία (και αλητεία των εργοδοτών).
Και πρώτιστα δρασκελίζει πονηρά την τράπεζα θεμάτων, που αποτελεί ένα αβάσταχτο ανάθεμα για γονείς και μαθητές. Μιας και αποσκοπεί όχι και τόσο ύπουλα στην επιβολή τρόπον τινά πανελλήνιων εξετάσεων ακόμη και από τη μια τάξη του λυκείου στην άλλη. Έχει μήπως σειρά και το γυμνάσιο;
Με συνέπεια το εξοντωτικό διάβασμα, τη δημιουργία λοβοτομημένων συνειδήσεων, το φροντιστηριακό όργιο και εν τέλει την αναγκαστική εξορία των παιδιών του ήδη φτωχοποιημένου και εξαντλημένου λαού στη φιλόξενη χώρα της ανεργίας και της απασχόλησης με μισθούς επαιτείας. Όπως παρόμοια ο πρύτανης στην Αθήνα βυσσοδομούσε πριν λίγες μέρες ενάντια στους φοιτητές που παρεμπόδιζαν την δήθεν εύρυθμη λειτουργία των πανεπιστημίων.
Ενώ αντίθετα και ο ίδιος συμμετέχει και προωθεί τις διαγραφές των <> φοιτητών και μια ομοβροντία αντιφοιτητικών μέτρων, που θα εδραιώσει αιώνια ένα κλίμα στις ανώτατες σχολές εχθρικό σε βάρος των μη εύπορων φοιτητών και όσων επιμένουν να μην αδιαφορούν για μια κοινωνία που υποφέρει και ματώνει ασταμάτητα. Κάπως έτσι πάντοτε ολάκερο το ασκέρι της άρχουσας τάξης με τους πολιτικούς θαλαμηπόλους , τα ιερατεία, τους τελάληδες, τους δικαστές και τους γενίτσαρους λυσσομανά και επιτίθεται κατά κάθε οργανικού λαϊκού στρώματος και ομάδας που αντιδρά στις εξαθλιωτικές και βάρβαρες επιλογές της.
Λοιδορώντας τους απολυόμενους καθηγητές και διοικητικούς υπαλλήλους των πανεπιστημίων επειδή δήθεν απεργώντας στερούν το δικαίωμα της νεολαίας στην γνώση, στο απολυτήριο και στο πτυχίο.
Ενώ η απόλυση τους πετυχαίνει ακριβώς μεταξύ άλλων και την κατάργηση αυτής της δυνατότητας των νέων για εξασφάλιση ενός τίτλου. Κατακρίνουν, ξυλοφορτώνουν στους δρόμους και καταδικάζουν στα δικαστήρια τους κάθε εργάτη που σωστά κλείνει το εργοστάσιο του παλεύοντας για τη διατήρηση της θέσης του, γιατί υποτίθεται παρεμποδίζει τη δουλειά των υπόλοιπων.
Παρόλο που με τον αυτονόητο αυτό τρόπο υπερασπίζεται το ιερό δίκιο του να συνεχίζει να κερδίζει το ψωμί του και να ζει. Ωρύονται σαν τέρατα και χύνουν δηλητήριο σαν οχιές απέναντι στον ξεκληριζόμενο αγρότη, αντιφασίστα, αντιιμπεριαλιστή και ειρηνιστή, στον κάτοικο Χαλκιδικής, στην καθαρίστρια και σε οποιονδήποτε άλλον εργαζόμενο διαμαρτύρεται και διαδηλώνει η` προβαίνει σε αποκλεισμούς δρόμων μιας και υποτίθεται υπονομεύουν την ομαλή λειτουργία της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας.
Αν και είναι αυτοί, που με τα μνημόνια και την εξαρτημένη προς τους αμερικανοευρωπαίους ιμπεριαλιστές συμπεριφορά τους, έχουν νεκρώσει την παραγωγή και μηδενίσει την προοπτική ανάπτυξης της πατρίδας ρημάζοντας ασταμάτητα τον λαό.
Καταλήγοντας χαρακτηριστικά ορισμένες φορές φερ` ειπείν στην εξωφρενική κατάσταση να καταγγέλλουν το προσωπικό των νοσοκομείων που προσπαθεί και αγωνίζεται ενάντια στο κλείσιμο νοσοκομείων και στην οριακή πλέον υποβάθμιση της παροχής υπηρεσιών υγείας στον λαό, πως υπονομεύει την θεραπεία των άρρωστων. Παρόλο που οι ίδιοι με μανία επιχειρούν να καταντήσουν απαγορευμένη πολυτέλεια την ανάγκη περίθαλψης.
Για πολλοστή φορά ο ανήσυχος, αμφισβητητικός και ορμητικός ανθός της κοινωνίας, η νεολαία, αντιλαμβάνεται πως όλες ετούτες οι τελευταίες μεθοδεύσεις της κυβέρνησης αποσκοπούν στην όρθωση ακόμη πιο βαριών καγκελόπορτων στις πύλες της δευτεροβάθμιας και ανώτατης εκπαίδευσης. Που θα ανοίγουν εύκολα και μονοσήμαντα για την έξοδο των μη προνομιούχων.
Και αντίθετα θα κλείνουν ερμητικά στην <> αξίωση των <> για πρόσβαση στις μεσαίες και ψηλότερες βαθμίδες της. Παράλληλα οι μαθητές αποδεικνύουν τις ψηλές επιδόσεις τους στη διδαχή των αγώνων. Μαθαίνουν πως με τον ξεσηκωμό τους ακλουθούν τον μονόδρομο για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη μόρφωση. Ενώ με την αδράνεια, την παραίτηση η` την επένδυση των ελπίδων τους στην εκλογική δικαίωση, όχι απλά δεν θα χάσουν κάποια μαθήματα.
Αλλά θα τα χάσουν ό λ α . Έξυπνα η κυβέρνηση της ολιγαρχίας και των ξένων τυράννων απαρχής εκτόξευσε περιορισμένες δόσεις απειλών και εκβιασμών κατά των κινητοποιημένων μαθητών.
Γνωρίζει απόλυτα πως αν υπερβάλλει σε αυτόν τον τομέα και πέρα από τη λάσπη των καναλιών, τις εισαγγελικές παρεμβάσεις, τις γροθιές των αστυνομικών ( Χολαργός), τους εκφοβιστικούς πυροβολισμούς(Καισαριανή) γενικεύσει και οξύνει την εκστρατεία τρομοκράτησης και κτυπήματος τους, πιθανότατα να πυροδοτήσει μια επικίνδυνη ανάφλεξη. Πολυδιάστατη και ανεξέλεγκτη.
Τρέμει λοιπόν αυτή η λαομίσητη μειοψηφία το εφιαλτικό ενδεχόμενο συσπείρωσης και ανάπτυξης κοινού και ατιθάσευτου μετώπου καθηγητών, μαθητών, άνεργων και ανείπωτα εκμεταλλευόμενων εργαζόμενων απέναντι στην ενιαία αντιλαϊκή πολιτική τους. Υποπτεύονται την πιθανή ανημποριά των κατ` ευφημισμό αριστερών πυροσβεστήρων να κατασιγάσουν την οργή και τον συντονισμένο ξεσηκωμό όλων των καίρια πληττόμενων, που σε αυτή την περίπτωση υποκριτικά αλλά και πάντοτε συγκρατημένα τάσσονται με το πλευρό των μαθητών.
Αλλά κατά βάθος ευελπιστούν στην ανώδυνη εκτόνωση των αντιδράσεων τους δίχως επί του πρακτέου να επιθυμούν την εξάπλωση και χρονική επέκταση των καταλήψεων, ώστε να μην υποχρεωθούν στα ύστερα να εκτεθούν και στα ύστατα να ξεγυμνωθεί εντελώς ο αυθεντικός τους ρόλος .
Ο αποπεμφθείς υφυπουργός Στύλιος και ζηλωτής του γνωστού φασιστοειδούς δήλωσε στη βουλή πως ορισμένοι θέλουν (τους πρέπει δηλαδή) τη κατασταλτική βία . Επιβάλλεται να αποδειχτεί πως το σύστημα της αδικίας, της καταπίεσης, της πείνας, της ανεργίας , των ταξικών φραγμών και της υποτέλειας του χρειάζεται ένα μαχητικό μαθητικό ( και όχι μόνο) κίνημα.
Που θα ξεμπροστιάσει ,κλονίσει και φρενάρει τους πραγματικούς και αδίστακτους καταληψίες του τόπου μας . Από τους οποίους δεινοπαθεί ο λαός μας και κινδυνεύει να έχει σίγουρα μια άμοιρη μοίρα. Τελικά η κ ά θ ε αστική κυβέρνηση διακονεί αποκλειστικά τα συμφέροντα των αυθεντικών θρασιμιών της κοινωνίας , διαγουμίζοντας άστοργα τον μόχθο της εργαζόμενης μάζας και αποδομώντας οποιοδήποτε κατακτημένο θεσμό δωρεάν παιδείας, υγείας και γενικά πρόνοιας.
Οι μαθητές οφείλουν να αριστεύσουν στις εξετάσεις των αγώνων. Μονάχα έτσι θα αποκτήσουν τα πειστικότερα διαπιστευτήρια για την επιτυχία τους στη ζωή συνολικά.
Όταν κανείς σκύβει το κεφάλι τις μόνες σελίδες που θα ξεφυλλίζει πλέον , θάναι εκείνες της απόκτησης στείρας και αντιδραστικής γνώσης, της αδυναμίας συνέχισης των σπουδών, της ανεργίας, της εξευτελιστικής εργασιακής αμοιβής, της πάταξης των ελευθεριών και του έσχατου φόβου να χρησιμέψει σαν αναλώσιμο είδος στις κρεατομηχανές των άδικων πολέμων.
Ο επίλογος του βιβλίου της υποταγής η` της παθητικοποίησης είναι ζωγραφισμένος με στέρηση, δυστυχία, απελπισία . Το δείχνουν ξεκάθαρα και όσο ποτέ άλλοτε οι μέρες που περνούμε. Αλλάζουν ριζικά περιεχόμενο οι σελίδες, σαν αρπάξουν με αποφασιστικότητα οι μαθητές, οι φοιτητές, όλος ο λαός το συλλογικό και οργανωμένο μολύβι της πάλης και της αναμέτρησης και αρχίσουν να γεμίζουν το βιβλίο της ιστορίας με ελπίδα, αισιοδοξία, σύγκρουση, κατακτήσεις και όραμα μιας κοινωνίας συθέμελα διαφορετικής από την κατάμαυρη χρεοκοπημένη τωρινή.
ΝΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΟΙ ΤΑΞΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ
Καπετανάκης Μ. Μέλος της Πρωτοβουλίας Αντίστασης Χανίων