19.4 C
Chania
Friday, December 5, 2025

«Ηλέκτρα» και «Ιφιγένεια» στον Δημοτικό Κινηματογράφο «Κήπος» με μουσική Μ. Θεοδωράκη

Ημερομηνία:

Δύο σπουδαίες ταινίες του μεγάλου σκηνοθέτη Μιχάλη Κακογιάννη με μουσική του Μίκη Θεοδωράκη θα προβληθούν στον Δημοτικό Κινηματογράφο «Κήπός» στα πλαίσια του αφιερώματος για τα 90 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη και με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Ιδρύματος Κακογιάννη.

 Τετάρτη 29 Ιουλίου, 20:45 & 22:45

ΗΛΕΚΤΡΑ, 1962

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο/ Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κακογιάννης, (βασισμένο στο έργο του Ευριπίδη)
Διεύθυνση Φωτογραφίας : Ουώλτερ Λάσσαλυ
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Σπύρος Βασιλείου
Ηθοποιοί: Ειρήνη Παπά, Γιάννης Φέρτης, Μάνος Κατράκης, Τάκης Εμμανουήλ, Νίκος Περγιάλης, Θεανώ Ιωαννίδου

Πρωταγωνίστρια και τραγικό πρόσωπο είναι η Ηλέκτρα, η οποία παντρεμένη μ’ ένα χωρικό περιμένει την κατάλληλη ευκαιρία για να εκδικηθεί το θάνατο του πατέρα της Αγαμέμνονα, βασιλιά των Μυκηνών, που δολοφονήθηκε από τη γυναίκα του Κλυταιμνήστρα και τον εραστή της Αίγισθο. Η ευκαιρία παρουσιάζεται όταν συναντά και πάλι τον αδερφό της Ορέστη πάνω από τον τάφο του πατέρα της. Και οι δυο μαζί σχεδιάζουν και σκοτώνουν τη μητέρα τους Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο.

 ΒΡΑΒΕΙΑ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Βραβείο Καλύτερης Κινηματογραφικής Προσαρμογής Ήχου
Βραβείο Διεθνούς Ενώσεως Νέων
Θεσσαλονίκη 1962: Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α’ Γυναικείου Ρόλου
Ένωση Ελλήνων Κριτικών: Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α’ & Β΄ Γυναικείου Ρόλου, Α’ Ανδρικού, Καλύτερης Μουσικής
Βραβεία στα Φεστιβάλ του Εδιμβούργου (1962), του Ακαπούλκο (1962), του Βερολίνου (1963)
Υποψηφιότητα για Oscar Καλύτερης Ξένης Ταινίας (1962)
Εκτός από την Υποψηφιότητα για Όσκαρ, πήρε συνολικά 25 Διεθνείς Διακρίσεις

 Πέμπτη, 30 & Παρασκευή 31 Ιουλίου, 20:45 & 22:45

«ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ» (1977)

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο/ Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κακογιάννης, (βασισμένο στο εργο του Ευριπίδη)
Διεύθυνση Φωτογραφίας : Γιώργος Αρβανίτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Σκηνικα – Κοστούμια: Διονύσης Φωτόπουλος
Ηθοποιοί: Ειρήνη Παπά, Κώστας Καζάκος, Κώστας Καρράς, Τατιάνα Παπαμόσχου, Πάνος Μιχαλόπουλος, Γιάννης Φέρτης, Αλέκα Κατσέλη, Μάνος Κατράκης, Νότης Περγιάλης, ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Χρονικά, εκτυλίσσεται λίγο πριν από την αναχώρηση των ελληνικών πλοίων για την Τροία καθώς βρίσκονται αγκυροβολημένα στην Αυλίδα. Η νηνεμία δεν τους επιτρέπει να σαλπάρουν. Ο μάντης Κάλχας προμηνύει ότι οι θεοί θα στείλουν ούριο άνεμο στα πανιά τους, μόνο αν ο Αγαμέμνονας θυσιάσει την κόρη του Ιφιγένεια. Ο Αγαμέμνονας αναγκάζεται να καλέσει την κόρη του από το Άργος με τη δικαιολογία ότι πρόκειται να την παντρέψει με τον Αχιλλέα. Η Ιφιγένεια καταφθάνει με τη μητέρα της Κλυταιμνήστρα, η οποία, όταν μαθαίνει την αλήθεια, προσπαθεί μάταια να μεταπείσει τον Αγαμέμνονα.

 ΒΡΑΒΕΙΑ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Υποψηφιότητα για Όσκαρ (καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας)
3 Βραβεία Φεστιβάλ ΘεσσαλονίκηςΤάκης Εμμανουήλ

 

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ