17.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

«Κλειδί» για την ολοκλήρωση του οδικού έργου στην Κρήτη η ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ

Ημερομηνία:

Τα σενάρια ολοκλήρωσης του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης μέσω σύμβασης παραχώρησης επανέρχονται στο τραπέζι. «Κλειδί» όμως για τον τρόπο (άρα και τον χρόνο) ολοκλήρωσης του πολύπαθου έργου θα είναι η ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ μιας μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού. Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών υποστηρίζουν ότι η ανακατασκευή του υπολοίπου 65% του άξονα μπορεί να είναι ορατή μόνο αν ανατεθεί ως ένα ενιαίο έργο, καθώς η πρακτική που έχει μέχρι σήμερα ακολουθηθεί έχει οδηγήσει στην κατασκευή μικρών μόνο τμημάτων, με ένα «μωσαϊκό» προδιαγραφών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ μιας συνολικής μελέτης για τον σχεδιασμό του έργου έχει αποφασιστεί, με προϋπολογισμό περί τα 5 εκατ. ευρώ. Με δεδομένο ότι θα χρειαστεί διαγωνισμός για την ανάθεση της μελέτης και επαρκής χρόνος (τουλάχιστον 2 χρόνια) για την ολοκλήρωσή της, η λήψη της οριστικών αποφάσεων για την ολοκλήρωση του έργου δεν θα πρέπει να αναμένεται άμεσα. Ομως η εκπόνηση μιας μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού, από την οποία θα προκύπτουν και τα πιθανά εργαλεία χρηματοδότησης του έργου είναι απαραίτητη, καθώς μέχρι σήμερα η κατασκευή του προχωρά αποσπασματικά.

Η ανάθεση της μελέτης, πάντως, δεν αναμένεται να επηρεάσει την προγραμματισμένη ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ της κατασκευής τριών τμημάτων (Γουρνών – Χερσονήσου, Πανόρμου – Εξάντη και του συνδετηρίου δρόμου Μουρνιών – Χανίων), συνολικού μήκους 19 χλμ. και προϋπολογισμού περίπου 95 εκατ. ευρώ.

Πάντως, το υπουργείο Οικονομικών και Ανάπτυξης φαίνεται να βλέπει με θετικό μάτι μια συνολική λύση για τον ΒΟΑΚ, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης. Μάλιστα, οι πρώτες συζητήσεις που έχουν γίνει με την ΕΤΕπ για το ενδεχόμενο χρηματοδότησης ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι θετικές. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η σύμβαση θα μπορούσε να δομηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε τα διόδια να μη θεωρηθούν μια εκ των βασικών πηγών χρηματοδότησης του έργου, αλλά να έχουν υποστηρικτικό ρόλο (άρα και μικρότερο κόστος για τον οδηγό). Επίσης ως θετικό σημειώνεται ότι ένα μέρος των απαραίτητων απαλλοτριώσεων έχει ήδη συντελεστεί.

Ο ΒΟΑΚ, μήκους 300 χιλιομέτρων, που διασχίζει όλο το βόρειο τμήμα του νησιού άρχισε να κατασκευάζεται το 1968 και ολοκληρώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Ωστόσο, η αναβάθμισή του ξεκίνησε μόλις στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Τρία κοινοτικά πλαίσια αργότερα, έχει ανακατασκευαστεί μόλις το 35% του δρόμου και μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος με νέα τμήματα ενός ρεύματος ανά κατεύθυνση (μονού κλάδου), που φυσικά δεν παραπέμπουν σε αυτοκινητόδρομο. Τη συνέχιση των έργων έχει τα τελευταία χρόνια αναλάβει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (φορέα του υπουργείου Υποδομών).

kathimerini.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Ρωσία θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των «ασταμάτητων» βαλλιστικών πυραύλων Oreshnik

Τρόμος στον πλανήτη επικρατεί μετά την κλιμάκωση στον ρωσοουκρανικό...

Η «επιστροφή» του ΠΑΣΟΚ

Του Αργύρη Αργυριάδη Δικηγόρου Εδώ και λίγες ημέρες το ΠΑΣΟΚ αποτελεί...