12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

«Διεθνές Σχολείο, Ανοιχτό σε πρόσφυγες και μετανάστες», από το ΚΠΕ Βάμου

Ημερομηνία:

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου σχεδίασε και υλοποιεί πρόγραμμα Erasmus+ εγκεκριμένο από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (2017-1-EL01-KA104-035865) με θέμα «Διεθνές Σχολείο, Ανοιχτό σε πρόσφυγες και μετανάστες», που υλοποιείται αυτή τη σχολική χρονιά.

Το μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Βάμου, Μπάσιου Ανδριάνα παρακολούθησε το σεμινάριο ‘’Εκπαίδευση ευαισθητοποίησης σχετικά με τη μετανάστευση, το ρατσισμό και τις διακρίσεις’’ που διοργανώθηκε από τον οργανισμό Intercultural Iceland,στις 24-30 Σεπτεμβρίου, στο Borgarnes της Ισλανδίας.

Στο σεμινάριο έλαβαν μέρος εκπαιδευτικοί από διάφορες χώρες της Ευρώπης (Ισπανία, Γερμανία, Σουηδία,  Ουγγαρία, Ιταλία). Στόχος  του σεμιναρίου είναι τα σχολεία και  οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν και να είναι ευαίσθητοι σε σχέση με τα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις, τις διακρίσεις και την ένταξη και να γνωρίζουν πώς να αντιμετωπίζουν αυτά τα ζητήματα με τους μαθητές  τους. Επιπλέον, να αναπτύξουν κορυφαίες πρακτικές στους παραπάνω τομείς  και  να έχουν σαφείς στόχους και στρατηγικές για τη βελτίωση των επικοινωνιακών ικανοτήτων των μαθητών και των διαπολιτισμικών ικανοτήτων τους, χρησιμοποιώντας καλά διαρθρωμένες και δημιουργικές μεθόδους συνεργασίας.

Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στο  πρόγραμμα εκπαίδευσης ήταν  πιο πρακτική παρά θεωρητική, μέσω συνεργατικών εργασιών, διάφορων δραστηριοτήτων, συζητήσεων και εφαρμογή παραδειγμάτων  πρακτικής κατάρτισης. Δόθηκαν  σύντομες διαλέξεις  οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ των δραστηριοτήτων με βασικό στόχο τη μάθηση με πράξεις. Όλοι οι συμμετέχοντες συζήτησαν και παρουσίασαν δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα και ανέπτυξαν σχέδια μαθήματος που εκπαιδεύουν τους μαθητές και τους συναδέλφους τους σε κοινωνικές και διαπολιτισμικές ικανότητες, και τους ευαισθητοποιούν στα παραπάνω θέματα.

Συγκεκριμένα οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν οι εξής:

  • Oι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να γίνουν ανοιχτοί, σκεπτόμενοι και δραστήριοι πολίτες
  • Να μαθαίνουν να ζουν και να εργάζονται με άλλους και να μαθαίνουν να εκτιμούν την ποικιλομορφία
  • Να καταστούν οι μαθητές το κέντρο της μάθησης και να ενισχυθούν και να εκτιμηθούν διαφορετικές ικανότητες και ικανότητες
  • Οι μαθητές να έχουν πρόσβαση σε αυτές τις δεξιότητες και ικανότητες ως υποστηρικτικές πτυχές του προγράμματος σπουδών
  • Οι εκπαιδευτικοί να γίνονται ευαίσθητοι σε θέματα όπως τα στερεότυπα, οι προκαταλήψεις, οι διακρίσεις, ο αποκλεισμός και ο ρατσισμός
  • Οι εκπαιδευτικοί να μάθουν πώς να διδάσκουν και να συζητούν αυτά τα θέματα σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες
  • Οι εκπαιδευτικοί να μάθουν πώς να δημιουργούν ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και ασφάλειας

Η Intercultural Iceland είναι μια μη κερδοσκοπική κοινοπραξία που αναπτύσσει καινοτόμες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και προσφέρει ένα ευρύ φάσμα διεπιστημονικής εμπειρογνωμοσύνης και δραστηριοτήτων κατάρτισης. Ιδρύθηκε το 2003 στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας. Οι κύριοι στόχοι της ICI είναι: Η καταπολέμηση κάθε είδους προκατάληψης και διακρίσεων με σκόπιμη διαβούλευση και εκπαίδευση και με την παροχή πρακτικής κατάρτισης εκπαιδευτικών, η ενίσχυση της συνειδητοποίησης των πλεονεκτημάτων της διαφορετικότητας και των μεταναστών ως εμπλουτισμός για κάθε κοινωνία, η παροχή επαγγελματικών υπηρεσιών διερμηνείας και μετάφρασης και η βελτίωση της πρόσβασης των μεταναστών στην ενημέρωση και η ενεργός συμμετοχή του πολίτη. Η κύρια εκπαιδεύτρια των σεμιναρίων είναι η ιδρυτής του ICI, Guðrún Pétursdóttir

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ