18.8 C
Chania
Friday, November 1, 2024

«Ψωμί και τριαντάφυλλα» αυτή την Κυριακή στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων από τον Σύλλογο Γυναικών Χανίων

Ημερομηνία:

Ολοκληρώνονται αυτή την Κυριακή 8 Μαρτίου στις 20:00, με την ταινία «Ψωμί και τριαντάφυλλα»,οι προβολές ταινιών, στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων, που οργανώνει Ο Σύλλογος Γυναικών Χανίων, μέλος της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδας, με ελεύθερη είσοδο.

Σε σχετικό κείμενο αναφέρεται ότι:

Η ταινία αυτή προβάλλεται με αφορμή  τα 110 χρόνια από την καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας της Εργαζόμενης Γυναίκας, μεπρόταση της αγωνίστριας του εργατικού κινήματος Κλάρας Τσέτκιν.

Οι αγώνες για τη γυναικεία ισοτιμία είναι αναγκαίοι, αφού οι διακρίσεις σε βάρος των γυναικών ζουν και βασιλεύουν. Τα δικαιώματα των γυναικών στην εργασία, την προστασία της μητρότητας, την κοινωνική και προσωπική τους ζωή και τον ελεύθερο χρόνο συντρίβονται από τη βαρβαρότητα, που έχει θεό τακέρδη και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρηματικών κολοσσών.

Κι όμως, σήμερα οι τεράστιες επιστημονικές δυνατότητες και οι νέες τεχνολογίες μπορούν ναεξασφαλίσουν μια ζωή όπως αξίζει σε μας και τα παιδιά μας. Σήμερα υπάρχει η δυνατότητα να έχουμε όλες σταθερή εργασία, με σταθερό ωράριο, με μισθό που θα καλύπτει τις ανάγκες μας, με ολόπλευρη προστασία της μητρότητας από το κράτος, να δουλεύουμε λιγότερες ώρες και να έχουμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο, που θα τον αξιοποιούμε δημιουργικά, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά μας, και να συμμετέχουμε στην κοινωνική δράση.

Λίγα λόγια για την ταινία:

Ψωμί και τριαντάφυλλα Αγγλία 2000 

ΠΡΟΒΟΛΗ : 8/3/2020    ώρα 20:00  

Ο ΚενΛόουτς, σκηνοθέτης της ταινίας δανείζεται αυτό το σύνθημα για να μας διηγηθεί την ιστορία της Μάγια, μιας νεαρής Μεξικανής μετανάστριας εργάτριας στο Λος Αντζελες.Κεντρικό πρόσωπο της ταινίας είναι η Μάγια, μια νεαρή Μεξικανή, η οποία φτάνει κρυφά στην Καλιφόρνια, στην αδελφή της Ρόζα, η οποία της βρίσκει δουλειά στον καθαρισμό του κτηρίου μιας επιχείρησης στο κέντρο του Λος Άντζελες. Οφείλει να καταβάλει ένα μέρος της αμοιβής της σ΄ έναν επιστάτη, τον Περέζ. Η Μάγια επικοινωνεί καλά με τους συναδέλφους της. Τα «προβλήματα» αρχίζουν, όταν ένας συνδικαλιστής προσπαθεί να τους οργανώσει στο συνδικάτο.

Ο ΚενΛόουτς, πληροφορούμενος το 1994, από τον σεναριογράφο Πολ Λάβερτι, την άγρια εκμετάλλευση (16ωρη δουλειά χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και με ημερήσια αμοιβή 5,2 δολάρια) των Λατινοαμερικανών μεταναστών στις ΗΠΑ, που δούλευαν σαν καθαριστές κτιρίων ιδιοκτησίας πολυεθνικών και τραστ, αλλά και το σκληρό αγώνα τους για στοιχειώδη δικαιώματα, την τιμωρία τους με απόλυση και απέλαση, την ανοχή της συνδικαλιστικής ηγεσίας απέναντι στην εκμετάλλευση των μεταναστών, αλλά και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μεταναστών από λιγοστούς ασυμβίβαστους συνδικαλιστές, πήγε στις  ΗΠΑ, γνώρισε πολλούς μετανάστες εργάτες και εργάτριες, τα βάσανα και τον αγώνα τους και γύρισε το «Ψωμί και τριαντάφυλλα», που αφορά ακριβώς σ΄ αυτούς. Η πλειοψηφία των «ηρώων» της ταινίας του είναι μετανάστες καθαριστές κτιρίων, οι οποίοι συναγωνίζονται με τη φυσικότητά τους τους λιγοστούς, πολύ καλούς επαγγελματίες ηθοποιούς. Μια εξαιρετική ταινία του σπουδαίου δημιουργού – ταινία «κατηγορώ» για την απάνθρωπη εκμετάλλευση των εργατών από το μεγάλο κεφάλαιο και ύμνος για τους αγώνες, την αλληλεγγύη, τις κατακτήσεις των εργατών.

ΥποψηφιότητεςΒρετανικό Βραβείο Ανεξάρτητου Κινηματογράφου Καλύτερης βρετανικής ανεξάρτητης ταινίας

ΒραβείαΒραβείο ALMA Καλύτερου Β’ γυναικείου ρόλου στον κινηματογράφο

Διάρκεια: 112′

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ