12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Προς άμεση επίλυση το Μεταφορικό Ισοδύναμο για την Κρήτη

Ημερομηνία:

Το πάγιο αίτημα της αυτοδιοίκησης και των φορέων της Κρήτης αναφορικά με την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου για το νησί, συζητήθηκε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη του Προεδρείου της ΠΕΔ με τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.

«Παρά το γεγονός ότι στο νόμο υπάρχει πρόβλεψη για να επεκταθεί και στην Κρήτη, δυστυχώς μέχρι σήμερα το θέμα έχει βαλτώσει, με ανυπολόγιστες συνέπειες στην οικονομία, την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη δυναμικών και νευραλγικών κλάδων.

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι το μεταφορικό έργο στις δυο μόνο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες της Κρήτης προσεγγίζει τα 80 εκ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το υπόλοιπο μεταφορικό φορτίο κυρίως σε χύμα προϊόντα (καύσιμα, αέριο, ελαιόλαδο , κλπ) γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι αυτή η μεταχείριση της Κρήτης «φρενάρει» την τοπική οικονομία και της στερεί τη δυνατότητα πιο γρήγορης και πιο δυναμικής ανάπτυξης, επεσήμαναν χαρακτηριστικά τα μέλη της ΠΕΔ. Αναφορά έγινε και στο θέμα της ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών και της αδυναμίας των ΟΤΑ για κάλυψη του συγκεκριμένου κόστους λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών, αλλά και στο εκκρεμές θέμα της αδειοδότησης των υδατοδρομίων.

Συνθήκες Αθέμιτου Ανταγωνισμού

Σημειώνεται ότι για μια σειρά προϊόντων το κόστος μεταφοράς εκτός Κρήτης επιβαρύνει υπέρμετρα το συνολικό κόστος, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού για τα προϊόντα και τις πρώτες ύλες που μεταφέρονται από και προς την Κρήτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε συνθήκες μείωσης στη διεθνή αγορά των τιμών προϊόντων και ιδιαίτερα των ευπαθών αγροτικών, η μη καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου, αποτελεί την πρωταρχική αιτία δραστικής μείωσης των εξαγωγών ή και σε αρκετές περιπτώσεις την δημιουργία μεγάλων αποθεμάτων αδιάθετης παραγωγής. Εκτιμούμε και πιστεύουμε ότι με την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου, η Κρήτη μπαίνει στο κατώφλι μιας νέας περιόδου, πραγματοποίησης νέων επενδύσεων, εκσυγχρονισμού, εξωστρέφειας και ανάπτυξης όλων των τομέων με σημαντική προστιθέμενη αξία και ουσιαστική βελτίωση του περιφερειακού ΑΕΠ.»

Ο κ. Υπουργός αφού ευχαρίστησε την ΠΕΔ Κρήτης για τη σημερινή ενδιαφέρουσα συζήτηση και συνεργασία ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ότι είναι ειλημμένη και δεδομένη η απόφαση του Υπουργείου για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για την Κρήτη με αναδρομική μάλιστα ισχύ από 01/01/2020. Στις επόμενες ημέρες θα εκδοθεί η σχετική ΚΥΑ και θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία που θα βελτιώνει υπάρχουσες αδυναμίες και θα ρυθμίζει θέματα που έχουν να κάνουν με το πλαίσιο για τη θαλάσσια και τη νησιωτική πολιτική. Για το ζήτημα των χερσαίων ζωνών ο κ. Πλακιωτάκης και οι συνεργάτες του ενημέρωσαν ότι είναι ένα ιδιαίτερο θέμα που εμπλέκονται πολλοί συναρμόδιοι φορείς και ότι κάθε περίπτωση θα εξετάζεται ξεχωριστά. Πρόθεση του Υπουργείου είναι η συνεργασία για την επίλυση όποιων προβλημάτων προκύπτουν ενώ ζήτησε τη συνδρομή της ΠΕΔ Κρήτης για την καταγραφή των προβλημάτων των ΟΤΑ για το θέμα αυτό.

Ο κ. Υπουργός επίσης ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τη στήριξη των δημοτικών λιμενικών ταμείων ενώ για το ζήτημα της ναυαγοσωστικής προστασίας δήλωσε ότι εξετάζεται η επιδότηση ανά ναυαγοσωστικό πύργο μιας και αναγνωρίζεται η αδυναμία των ΟΤΑ να ανταπεξέλθουν στο συγκεκριμένο κόστος. Τέλος ο Πρόεδρος και τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΕΔ ευχαρίστησαν τον κ. Υπουργό για την ανταπόκρισή και τη συνεργασία ενώ συμφωνήθηκε το επόμενο διάστημα να υπάρξει νέα συνάντηση.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία...

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο...