Όπως αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά, το κενό στην ενημέρωση είναι τεράστιο και όποιος το καλύπτει έχει τεράστιες δυνατότητες να κυριαρχήσει. Το γεγονός ότι το ΟΡΕΝ εκτινάχθηκε στην πρώτη θέση της τηλεθέασης μόνο και μόνο επειδή έχει συνεχή ροή ειδήσεων και συζητήσεων για τον πόλεμο στην Ουκρανία, παρουσιάζοντας όλες τις απόψεις, είναι πολύ ενδεικτικό της ένδειας που υπάρχει στα ΜΜΕ και της δίψας του κοινού που δεν καλύπτεται.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ στις typologies, ανταγωνιστικά κανάλια θα προσφύγουν στο ΕΣΡ για να υποστηρίξουν ότι το κανάλι του Ι. Σαββίδη παραβιάζει τους όρους με τους οποίους πήρε τηλεοπτική άδεια. Προ ημερών ο Α. Καρακούσης, διευθυντής της εφημερίδας “Το Βήμα” του Β Μαρινάκη που έχει στην ιδιοκτησία του και το MEGA, κατήγγειλε το ΟΡΕΝ για φιλορωσική προπαγάνδα. Και η ρωσική πρεσβεία, επιλέγοντας ένα απόσπασμα του προγράμματος που της ταίριαζε, πρότεινε το συγκεκριμένο κανάλι ως αξιόπιστο, κάνοντας τον ανταποκριτή του στις ΗΠΑ Μ. Ιγνατίου να μιλήσει για προβοκάτσια.
Η ελληνική κοινωνία έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από την προπαγάνδα. Ειδικά στη διάρκεια των πρώτων μνημονιακών χρόνων, η πίεση που ασκούσαν πολλά ΜΜΕ και ειδικά κανάλια για την υποστήριξη της δράσης της τρόικας ήταν πρωτοφανής. Πριν από τις εκλογές και πριν από το δημοψήφισμα του 2015 έπαιξαν τα ρέστα τους χωρίς να πετύχουν το στόχο τους, ενώ σήμερα η στήριξη προς την κυβέρνηση φτάνει σε πολλές περιπτώσεις στην απροκάλυπτη συνεργασία.
Με αυτά τα δεδομένα, όποιο μέσο ενημέρωσης δεν ευθυγραμμιστεί και έχει την οικονομική δυνατότητα να προσφέρει ανταγωνιστικό ποιοτικά δημοσιογραφικό προϊόν μπορεί να κάνει την έκπληξη.
Και αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της περίπτωσης του ΟΡΕΝ. Ανεξάρτητα από τις επιδιώξεις της ιδιοκτησίας του, κατάφερε με την κάλυψη των πυρκαγιών στην Εύβοια να ξεχωρίσει, φέρνοντας σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, και με τον πόλεμο στην Ουκρανία κάνει τη διαφορά γιατί αφιερώνει το πρόγραμμά του στην κάλυψή του και φιλοξενεί όλες τις απόψεις χωρίς να υπηρετεί το Μέγαρο Μαξίμου και προτάσσοντας το δημοσιογραφικό κριτήριο έναντι του κομματικού.
Τα αυτονόητα, δηλαδή, που επειδή σήμερα δεν είναι αυτονόητα κάνουν εντύπωση, πυροδοτούν συγκρούσεις και “τρεντάρουν” στο twitter Το ΟΡΕΝ γίνεται θέμα επειδή σεβάστηκε το μεγάλο θέμα του καιρού μας.