Τα έργα αξιοποίησης για τον Ταυρωνίτη Ποταμό έχουν ενδεικτικό προϋπολογισμό 215,4 εκ.€ και θα επιλύσουν ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκινά τους διαγωνισμούς για τέσσερα έργα μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, συνολικού προϋπολογισμού 960,14 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), μετά και τη σχετική σημερινή έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.
Ειδικότερα, πρόκειται για τον «Κάθετο Άξονα Δράμας – Αμφίπολης (Παλαιοκώμη)» , τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας», τη «Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων», ενώ ο διαγωνισμός έχει και έντονο Κρητικό ενδιαφέρον, καθώς σε αυτόν συμπεριλαμβάνονται και τα «Έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού ΠΕ Χανίων Κρήτης».
Ειδικότερα, τα έργα αξιοποίησης για τον Ταυρωνίτη Ποταμό έχουν ενδεικτικό προϋπολογισμό 215,4 εκ.€ (χωρίς ΦΠΑ). Το έργο θα επιλύσει ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης, εξοικονομώντας νερό για άλλες χρήσεις, όπως η ύδρευση οικισμών και τουριστικών εγκαταστάσεων. Επιπλέον, θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιπλημμυρική προστασία των εκτάσεων της λεκάνης απορροής του Ταυρωνίτη ποταμού, στην οποία προκλήθηκαν πολύ μεγάλες καταστροφές και έντονα πλημμυρικά φαινόμενα από τις βροχοπτώσεις που έπληξαν την περιοχή πρόσφατα.
Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι 30 έτη, περιλαμβάνοντας 4 έτη κατασκευαστική περίοδο και 26 έτη περίοδο λειτουργίας/συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποδομής.
Κ.Καραμανλής: Χωρίς εμμονές και με προσήλωση στις ανάγκες της κοινωνίας
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε:
«Και οι σημερινές αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ εντάσσονται στο μεγάλο σχέδιο έργων που έχει εκπονήσει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπηρετώντας τον Εθνικό στόχο της ανάπτυξης. Διότι τα έργα, όπως για παράδειγμα οι νέοι οδικοί άξονες , Δράμα-Αμφίπολη και Μαυροβούνι-Έδεσσα, αναδεικνύουν τις τοπικές κοινωνίες, στηρίζουν την Εθνική οικονομία και στο τέλος διαμορφώνουν το χάρτη μιας Ελλάδας που αλλάζει.
Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, χωρίς ιδεολογικές εμμονές, αλλά με προσήλωση στις ανάγκες της Εθνικής Οικονομίας και τα αιτήματα των πολιτών, διευρύνει τον κύκλο των συνεργασιών και συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα.
Σχεδιάζοντας την Ελλάδα του αύριο χρειάζεται συμμαχία όλων των υγειών δυνάμεων του τόπου, αλλά και ευθυγράμμιση με τη νέα φιλοσοφία που διέπει πλέον τον σχεδιασμό μας για τις σύγχρονες υποδομές της χώρας. Αυτή της βιώσιμης ανάπτυξης και της ορθολογικής αξιοποίησης και διαχείρισης των φυσικών μας πόρων.
Συνδυάζουμε με άλλα λόγια, και τους τρεις θεμελιώδεις στόχους που έχουμε θέσει με ολόκληρο το πρόγραμμα έργων μας: Καλύτερη καθημερινότητα, ανάπτυξη και προστασία τους περιβάλλοντος».
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα καθώς ξεκινούν οι διαγωνισμοί για τέσσερα έργα σχεδόν 1 δις. ευρώ που θα τονώσουν τις τοπικές οικονομίες, ενώ συμβάλλουν στον εθνικό στόχο της οικονομικής ανάτασης. Με τα έργα φραγμάτων σε Φάρσαλα και Κρήτη δημιουργούμε το υπόβαθρο για τη δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη της γεωργίας και ταυτόχρονα μεριμνούμε για το περιβάλλον μέσα από την ορθή αξιοποίηση των υδάτινων πόρων. Ιδιαίτερα σημαντικά και τα δύο οδικά έργα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, τα οποία αποτελούσαν προεκλογική δέσμευσή μας και πλέον υλοποιούνται. Οι δύο σύγχρονοι οδικοί άξονες θα προσφέρουν στους κατοίκους οικονομικές μετακινήσεις και με τη μέγιστη ασφάλεια. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι όταν υπάρχει πολιτική βούληση, σωστός σχεδιασμός και οργανωμένη επίβλεψη, μπορούν τα έργα υποδομής να γίνονται πραγματικότητα».