11.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Οι αντάρτες Χούθι προκαλούν μεγάλη καθυστέρηση στα πάσης φύσεως ανταλλακτικά στην Κρήτη!

Ημερομηνία:

Τόσο μακριά, κι όμως τόσο άμεσα μας αφορούν όσα συμβαίνουν στην Ερυθρά Θάλασσα με τις επιθέσεις των ανταρτών της Υεμένης, Χούθι... Ουσιαστικά, “ξύπνησαν” μνήμες των μεγάλων προβλημάτων στο παγκόσμιο εμπόριο με το ξέσπασμα της πανδημίας κορωνοϊού!

Η κλιμάκωση της έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις δυνάμεις της Δύσης να προσπαθούν να σταματήσουν την επιθετικότητα της ομάδας ανταρτών της Υεμένης, Χούθι, κατά της διεθνούς ναυσιπλοΐας σε ένα νευραλγικό θαλάσσιο δρόμο, άφησε ήδη το αποτύπωμά της στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Κι αυτό γιατί η απόσταση που χρειάζονται τα πλοία που μεταφέρουν τα πάντα από τη μια γωνιά του πλανήτη στην άλλη είναι πια πολύ μεγαλύτερη ώστε να αποφύγουν μία πιθανή επίθεση…

H τοπική αγορά “μετρά” ένα ακόμη πλήγμα, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών κι Εμπόρων Ν. Ηρακλείου, Μπάμπη Λεκάκη.

Μετά το κλείσιμο αρκετών επιχειρήσεων μέσα στην πανδημία, που κινδύνεψε να αφανίσει πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, αφενός η ακρίβεια που μαστίζει νοικοκυριά κι επιχειρήσεις, αφετέρου η διεθνής κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τους αντάρτες Χούθι, ήρθε να επιδεινώσει το ήδη επιβαρυμένο κλίμα.

Πολλά πετρελαιοφόρα και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και τη Διώρυγα του Σουέζ, επιλέγοντας ένα μεγαλύτερο – και πιο δαπανηρό – ταξίδι γύρω από την Αφρική. Αυτό δεν θα απασχολούσε, κάτω από κανονικές συνθήκες, μία επιχείρηση στο Ηράκλειο. Φαινομενικά! Γιατί στην πράξη ο αντίκτυπος είναι πολύ μεγαλύτερος.

Όπως εξήγησε στο Cretalive ο κ. Λεκάκης, αρκετές εταιρείες πλέον δεν μεταφέρουν προϊόντα, αν και για μία μεγάλη περίοδο ή κατάσταση έδειξε να βελτιώνεται. Ανταλλακτικά είτε αυτοκινήτων και δικύκλων, είτε ηλεκτρικών συσκευών αργούν πολύ να φτάσουν στον προορισμό τους ενώ οι περισσότεροι επαγγελματίες, εδώ και καιρό, όπως είναι γνωστό, δε στοκάρουν.

Ο Πρόεδρος των Μηχανικών Αυτοκινήτων Ηρακλείου, Μανώλης Στεφανάκης, μιλώντας στο Cretalive, επισήμανε ότι πλέον το εμπόριο είναι ιδιαίτερα ευάλωτο, είτε σε μία έκτακτη διεθνή κρίση είτε ακόμα και λόγω μιας ξαφνικής κακοκαιρίας…

Υπάρχει δυσκολία ακόμα και σε μία κακοκαιρία…Τα ανταλλακτικά, αντί να έρθουν σε μία μέρα, υπό κανονικές συνθήκες, έρχονται σε τέσσερις. Πόσο μάλλον για εμάς στην Κρήτη. Είναι γνωστό ότι δεν στοκάρουμε πια. Πολλά ανταλλακτικά, κυρίως στα νέα αυτοκίνητα, καθυστερούν πολύ. Κι εμείς φορτωνόμαστε με δουλειά που δεν τελειώνει…”, τόνισε με νόημα ο κ. Στεφανάκης που πάντως τόνισε ότι ο κλάδος του, ακριβώς επειδή έχει να κάνει με το αυτοκίνητο, έχει κίνηση και, φυσικά, σε αυτό συμβάλει η τουριστική περίοδος.

Ήδη, άλλωστε, ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μεταφέρει τις αποστολές τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. «Αυτό είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερο κόστος και καθυστερήσεις περίπου δύο εβδομάδων», ανέφερε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Και έμποροι λιανικής, όμως, έχουν προειδοποιήσει για καθυστερήσεις στην αποστολή και πιθανές ελλείψεις ορισμένων προϊόντων.

Φωτογραφία: Unsplash

https://www.cretalive.gr/kriti/oi-hoythi-kathysteroyn-ta-pasis-fyseos-antallaktika-stin-kriti

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία...

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο...