12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Σε τροχιά αναβάθμισης τα ελληνικά αεροδρόμιο – Έτοιμο το αεροδρόμιο Καστελίου το 2027

Ημερομηνία:

Καθώς αυξάνονται οι ξένοι αλλά και οι Ελληνες ταξιδιώτες, στο αεροδρόµιο της Αθήνας και στα 14 περιφερειακά αεροδρόµια οι ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισής τους προχωρούν σε νέο γύρο αναβάθµισης της δυναµικότητάς τους, ενώ παράλληλα επιταχύνονται οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης άλλων αεροδροµίων που παραµένουν υπό τον έλεγχο του Δηµοσίου. Επίσης, προχωρούν οι εργασίες για το κοµβικής σηµασίας νέο αεροδρόµιο στο Καστέλι.

Σύμφωνα με το moneyreview.gr, με βάση τα χρονοδιαγράµµατα των επενδύσεων αυτών, έως το 2027 η χώρα θα έχει αναβαθµίσει σηµαντικά τις υποδοµές της αυτές. Διεθνής Αερολιµένας Αθηνών, Fraport Greece και κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ µε την ινδική GRM επενδύουν σχεδόν δύο δισ. ευρώ. Την ίδια ώρα, το Υπερταµείο προσδιόρισε την 15η Οκτωβρίου ως προθεσµία για την υποβολή δεσµευτικών οικονοµικών προσφορών για την παραχώρηση του αεροδροµίου της Καλαµάτας. ∆ιαγωνισµός στον οποίο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον σηµαντικοί Ελληνες και ξένοι επενδυτικοί όµιλοι, διαβλέποντας ισχυρές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της Πελοποννήσου ως τουριστικού προορισµού.

Στα 14 περιφερειακά αεροδρόµια η Fraport Greece, φορέας διαχείρισης και λειτουργίας τους, τον Ιανουάριο του 2025 θα προχωρήσει στην τρίτη φάση εργασιών αναµόρφωσης και ανακατασκευής διαδρόµων στα αεροδρόµια Ζακύνθου, Καβάλας, Κεφαλληνίας, Κέρκυρας, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάµου, Ρόδου και Μυτιλήνης. Η Fraport επενδύει περίπου 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο για περαιτέρω ανάπτυξη υποδοµών πέραν των αρχικών υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 400 εκατ. που ολοκλήρωσε µετά την ανάληψη της διαχείρισής τους. Επιπλέον, από τον Απρίλιο του 2022 και µέχρι τα τέλη του 2025 αναµένεται να ολοκληρωθούν όλα τα έργα που έχουν ενταχθεί στο Ταµείο Ανάκαµψης, ο προϋπολογισµός των οποίων ανέρχεται σε άλλα 134 εκατ.

Ακόµα µεγαλύτερες επενδύσεις όµως έχει δροµολογήσει ο Διεθνής Αερολιµένας Αθηνών για την αύξηση της χωρητικότητάς του και την περαιτέρω αναβάθµιση των παρεχόµενων υπηρεσιών. Ειδικότερα, δροµολόγησε ήδη, σύµφωνα µε όσα γνωστοποίησε στο πλαίσιο της εισαγωγής του στο Χρηµατιστήριο νωρίτερα φέτος, επενδύσεις 650 εκατ. έως το 2028 για να αυξήσει τη χωρητικότητά του σε περισσότερους από 33 εκατ. επιβάτες, περίπου πέντε εκατοµµύρια περισσότερους απ’ όσους εξυπηρέτησε το 2023. Πρόκειται για την πρώτη από τις τρεις φάσεις αναβάθµισης που προβλέπεται στο µακροπρόθεσµο επιχειρηµατικό του σχέδιο, το οποίο ενεργοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2023 µε βάση σχετική συµβατική υποχρέωση λόγω της µεγάλης ανάπτυξης της επιβατικής κίνησης. Πρόκειται για το σχέδιο «50 Master Plan» (50MAP) του ∆ΑΑ. Στόχος του είναι ανάλογα και µε την εξέλιξη των µεγεθών του να αποκτήσει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 50 εκατ. ανθρώπων ετησίως.

Η γενικευµένη αύξηση της επιβατικής κίνησης έχει κινητοποιήσει και το Υπερταµείο που επικαιροποιεί τα σχέδια για την αξιοποίηση των περισσότερων από 20 µικρών περιφερειακών αεροδροµίων τα οποία παραµένουν υπό τον έλεγχό του και την ολοκλήρωση του διαγωνισµού για την Καλαµάτα. Σε δύο µήνες από σήµερα αναµένεται να κατατεθούν οι προσφορές για την ιδιωτικοποίηση του αεροδροµίου στην Πελοπόννησο. Ο διαγωνισµός προκηρύχθηκε νωρίς το 2022 και στα τέλη εκείνου του έτους εκδήλωσαν επισήµως ενδιαφέρον κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ µε την ινδική GMR Airports (σχήµα που αναπτύσσει και το νέο αεροδρόµιο στο Καστέλι του Ηρακλείου), κοινοπραξία της γαλλικής Egis Airport Operation µε την Ακτωρ Παραχωρήσεις και την Aéroports de la Cote d’Azur, άλλη κοινοπραξία, της Fraport AG µε την Delta Airport Investments (συµφερόντων του οµίλου Κοπελούζου) και την Pileas (συµφερόντων του οµίλου Κωνσταντακόπουλου), και, τέλος, κοινοπραξία της Mytilineos µε την Corporation America Airports.

Ετοιµο στις αρχές του 2027 το αεροδρόµιο στο Καστέλλι

Τον Φεβρουάριο του 2027 θα ανοίξει τις πύλες του το νέο αεροδρόµιο της Κρήτης, προσφέροντας σηµαντική αναβάθµιση των ταξιδιωτικών υποδοµών της. Η συνολική αξία του έργου υπολογίζεται πως θα αγγίζει το 1 δισ. ξεπερνώντας κατά πολύ τον αρχικό σχεδιασµό. Το αεροδρόµιο στο Καστέλλι, που αναπτύσσεται από την κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ µε την ινδική GRM, θα µπορεί να δέχεται και υπερατλαντικές πτήσεις καθώς θα εκτείνεται σε 6.030 στρέµµατα µε το µήκος του διαδρόµου προσαπογείωσης στα 3.200 µέτρα και το πλάτος διαδρόµου 45 µέτρα. Σύµφωνα µε την επικαιροποιηµένη σύµβαση παραχώρησης, o τερµατικός σταθµός του θα είναι 93.572 τ.µ., σχεδόν 32% πιο µεγάλος από ό,τι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Εκτιµάται πως έως το 2030 θα µπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατ. επιβάτες και προοπτικά να φτάσει τα 14 εκατ. τις επόµενες δεκαετίες.

Μέχρι και σήµερα έχει υλοποιηθεί περίπου το 40% των προβλεπόµενων εργασιών µε βάση τον νέο σχεδιασµό του, εξηγούν πηγές της κοινοπραξίας στην «Καθηµερινή». Εχουν ολοκληρωθεί τα χωµατουργικά και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή των τελικών επιφανειών τόσο σε τροχόδροµο και διάδροµο όσο και στον χώρο στάθµευσης των αεροσκαφών (apron). Είναι υπό κατασκευήν το δίκτυο διανοµής καυσίµων (FHS) καθώς και η διαµόρφωση του χώρου αποθήκευσης καυσίµων (fuel farm).

Οσον αφορά τις εργασίες σε κτίρια, σύµφωνα µε την κοινοπραξία, η ανέγερση του φέροντος οργανισµού του κεντρικού κτιρίου του αεροσταθµού (Terminal) έχει ξεπεράσει το 90%, ενώ το κτίριο αστυνοµίας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί η θεµελίωση και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του πύργου ελέγχου και η κατασκευή του καταστρώµατος της γέφυρας αναχωρήσεων. Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται το κτίριο του υποσταθµού καθώς και οι εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισµού, ενώ προχωρούν και οι οικοδοµικές και ηλεκτροµηχανολογικές εργασίες στο υπόγειο του κεντρικού κτιρίου του αεροσταθµού.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ