14.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

Αυτές είναι οι προτάσεις της Περιφέρειας για τα έργα οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ

Ημερομηνία:

Σε τροχιά fast track υλοποίησης εισέρχονται τα έργα οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης μετά το τραγικό τροχαίο δυστύχημα με τα τρία νεαρά παλικάρια νεκρά και μία νέα κοπέλα να χαροπαλεύει στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Χανίων.

Η Περιφέρεια Κρήτης και ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης έχουν καταθέσει προς το Υπουργείο Υποδομών μελέτες και προτάσεις για έργα οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ, οι οποίες με τα νέα δεδομένα πλέον πρόκειται να εμπλουτιστούν και να αναβαθμιστούν.

Επειδή το τμήμα του ΒΟΑΚ από Χανιά έως Ηράκλειο θα πραγματοποιηθεί σε βάθος χρόνου (με χρονοδιάγραμμα έως το 2030) θα πρέπει εν τω μεταξύ να γίνουν κάποιες βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις- μέτρα ούτως ώστε να βελτιωθεί το οδικό περιβάλλον και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι το τμήμα από τα Χανιά έως το Κολυμπάρι και την Κίσσαμο έχει ζήτημα πολλών τροχαίων ατυχημάτων. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, καταγράφονται 15 νεκροί πάνω στον ΒΟΑΚ, εκ των οποίων οι 5 είναι πάνω στο εν λόγω τμήμα του νομού Χανίων.

«Θα περιληφθούν από το Υπουργείο Υποδομών κάποια οδικά τμήματα τα οποία παρουσιάζουν αυξημένη επικινδυνότητα με τροχαία ατυχήματα σ’ ένα πρόγραμμα βελτίωσης του οδικού περιβάλλοντος και της οδικής ασφάλειας το οποίο θα είναι στα πρότυπα του εθνικού δρόμου Πάτρα- Πύργος» ανέφερε στο Cretalive ο γενικός διευθυντής Υποδομών της Περιφέρειας Κρήτης κ. Γιώργος Αγαπάκης.

Το υφιστάμενο τμήμα του δρόμου Πάτρα – Πύργος έγινε βελτίωση του οδοστρώματος, των στηθαίων, του οδοφωτισμού, διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων και εναλλάξ εφαρμόστηκε η διατομή Β2+1, «η οποία εναλλάξ δημιουργεί ένα μήκος 1,5 -2 χλμ. κάθε φορά όπου εκεί μπορεί να γίνονται με ασφάλεια οι προσπεράσεις και στο υπόλοιπο τμήμα να πηγαίνουν με βάση τα όρια ταχύτητας, όπως προβλέπει ο νόμος και οι μελέτες» εξηγεί ο ίδιος.

Στον Βόρειο Οδικό Άξονα ωστόσο δεν προβλέπεται από τις προδιαγραφές, προς το παρόν, διαχωριστικό διάζωμα στη μέση αλλά θα εφαρμοστεί κάτι ανάλογο με το τμήμα Πάτρα – Πύργος και θα χωρίζονται τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας από κολωνάκια τα οποία θα είναι αρκετά πυκνά.

«Αυτό εφαρμόστηκε στο τμήμα Πάτρα- Πύργος το οποίο είναι επιτυχημένο μοντέλο με την έννοια ότι τα τελευταία χρόνια τρία χρόνια καταγράφηκαν μόνο 2 νεκρούς επί συνόλου 40 που είχαμε στο παρελθόν. Αυτό είναι το πλάνο και με fast track μελέτες θα γίνει στο τμήμα από Ηράκλειο μέχρι Κολυμπάρι και Κίσσαμο. Σύντομα θα γίνουν οι σχετικές μελέτες για να εφαρμοστεί πολύ σύντομα» σημειώνει ο κ. Αγαπάκης.

Το θέμα συζητήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης με αφορμή τον τραγικό χαμό των τριών νέων παιδιών «γιατί κάπου συνηθίσαμε να βλέπουμε νεκρούς στα δελτία ειδήσεων. Αλλά δεν είναι έτσι. Ας στείλουμε λοιπόν τα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες των θυμάτων και ας δούμε τα χαρακτηριστικά και τις παρεμβάσεις που μπορούμε να κάνουμε στο οδικό δίκτυο γνωρίζοντας τα σοβαρά προβλήματα με επικάλυψη αρμοδιοτήτων που υπάρχει» ανέφερε η εισηγήτρια του θέματος «Άμεσες Παρεμβάσεις βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας ΒΟΑΚ» κα Σοφία Μαλανδράκη – Κρασουδάκη, εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος Παιδείας και Πολιτισμού στην Π.Ε. Χανίων.

«Εκ μέρους της Περιφέρειας εκφράζουμε τα συλλυπητήρια μας σε όλες τις οικογένειες των 40 ατόμων που έχουν χάσει τη ζωή τους στον ΒΟΑΚ και στο επαρχιακό δίκτυο. Η Κρήτη έπρεπε να πάρει 25 εκατομμύρια ευρώ και να κάνουμε εμείς (σ.σ. η Περιφέρεια) τις δημοπρατήσεις. Δεν έγινε δεκτό το αίτημα μας. 6 δισεκατομμύρια έχει το Υπουργείο Υποδομών αλλά τα 25 που ζητήσαμε ήταν μεγάλο πρόβλημα» είπε κάπως δηκτικά και σίγουρα με πικρία ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης.

Ανέφερε επίσης πως μετά το ταρακούνημα που έγινε, εννοώντας προφανώς το τραγικό τροχαίο δυστύχημα, συγκάλεσε ο Πρωθυπουργός μία σύσκεψη με παρόντες 10 υπουργούς όπου έδωσε εντολή να γίνει άμεσα (μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες οδικής ασφάλειας) για το τμήμα Ηράκλειο- Κίσσαμος. Διότι στο ανατολικό τμήμα, από Άγιο Νικόλαο- Χερσόνησος, έχουν εγκατασταθεί οι ανάδοχοι και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες αναβάθμισης του ΒΟΑΚ.

“Εάν άκουγαν την Περιφέρεια το έργο της παραχώρησης θα μπορούσε να έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση χρόνο. Για εμάς ΒΟΑΚ είναι από τη Σητεία μέχρι την Κίσσαμο. Πρέπει το αργότερο μέχρι τέλος του χρόνου να προχωρήσουν όλες οι μελέτες οδικής ασφάλειας και να γίνει ανάθεση των έργων αμέσως μετά. Χρειάζονται πόροι, εμπιστοσύνη και Παιδεία για να προχωρήσουμε. Η Κρήτη πρέπει να έχει άλλη αντιμετώπιση από πλευράς κεντρικής εξουσίας” είπε ειδικότερα ο Περιφερειάρχης.

Ο περιφερειακός σύμβουλος και πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου κ. Στέλιος Βοργιάς τόνισε ιδιαίτερα τον παράγοντα ότι επρόκειτο -εκτός από τροχαίο δυστύχημα- και για ένα εργατικό δυστύχημα. Έθεσε επίσης τον παράγοντα της απασχόλησης ανηλίκων στις εργασίες και συμπλήρωσε ότι και το ΕΚΗ, όπως και το Εργατικό Κέντρο Χανίων, έχει προσφύγει στην Επιθεώρηση Εργασίας.

Οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί ήδη και πρόκειται να αναβαθμιστούν και να εμπλουτιστούν με μέτρα οδικής ασφάλειας και με βάση τα δεδομένα της Τροχαίας για τα τροχαία ατυχήματα στην Κρήτη:

sxedio0

troxaia statistika2

troxaia statistika

Δείκτες νεκρών στο οδικό δίκτυο του ΒΟΑΚ που καταδεικνύουν την επιβάρυνση του προβλήματος:

troxaia......

cretalive.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ