14.8 C
Chania
Tuesday, December 9, 2025

Σούπερ Μάρκετ: Ποιος μάζεψε όλο το «χαρτί» της κατανάλωσης

Ημερομηνία:

Τα καταστήματα έως 400 τ.μ., η Κρήτη και τα αλκοολούχα ποτά είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι της κατανάλωσης την περασμένη χρονιά.

Από τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Circana, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, αυξήθηκαν 3,1% ξεπερνώντας τα 10,876 δισ. ευρώ, -δηλαδή 328 εκατ. ευρώ περισσότερες από το αντίστοιχο ενδεκάμηνο του 2023- η κατανάλωση σημείωσε αύξηση 3,2%, ενώ οι τιμές ανά τεμάχιο υποχώρησαν οριακά κατά 0,1%.

Η αύξηση κατά 328 εκατ. ευρώ στην κατανάλωση στο ενδεκάμηνο, προήλθε αποκλειστικά και μόνο από τις πωλήσεις των τροφίμων η αξία των οποίων σημείωσε άνοδο 4,1% στα 8,9 δισ. ευρώ, ο όγκος ενισχύθηκε 3,3% και οι τιμές αυξήθηκαν 0,8%. Από την άλλη πλευρά, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και στα καθαριστικά, οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν 0,5% και 0,4%, λόγω των έντονων προωθητικών ενεργειών.

Εξαιτίας αυτής της τιμολογιακής πολιτικής και των προωθητικών ενεργειών η κατανάλωση σε αυτές τις δύο κατηγορίες αυξήθηκε σε όγκο 3,4% και 1,9% αντίστοιχα, οι τιμές μειώθηκαν κατά 3,8% και 2,2% και το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν καταγράφει άνοδο. Αντιθέτως, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 20% από 20,8% και στα καθαριστικά στο 25,7% από 25,8%.

Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση των τροφίμων. Εκεί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, με αποτέλεσμα το συνολικό μερίδιο των PL να διαμορφωθεί στο 26,7% από 26,3%.

Ποια προϊόντα όμως κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεων τους;

Πρωταθλητές, με βάση τα στοιχεία της Circana, σε επίπεδο ενδεκαμήνου ήταν:

  • Τα αλκοολούχα ποτά (+6,6%),
  • τα αναψυκτικά (+5,4%),
  • τα γαλακτοκομικά (+6,8%),
  • τα κατεψυγμένα τρόφιμα (+5,4%), και
  • τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (+4,5%).

Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, με βάση τα στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις στα μικρά σημεία πώλησης με επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 5,9%. Οι πωλήσεις των υπερμάρκετ ενισχύθηκαν κατά 4%, κατά 3% ο τζίρος των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. και μόλις 1,9% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ.

Ενώ οι γεωγραφικές περιοχές όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων ήταν η Κρήτη με αύξηση 5,8%, η Βόρεια Ελλάδα (+4,6%), η Πελοπόννησος (+3,7%), η Θεσσαλονίκη (+3%) και ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με αύξηση πωλήσεων 2,4%.

euro2day.gr

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΜέΡΑ25: Οι αγρότες δεν είναι “εγκληματική οργάνωση”

Η κυβέρνηση συκοφαντεί τους παραγωγούς για να κρύψει την...

Όταν το Παρελθόν Ζητάει Δικαιοσύνη

Υπάρχουν στιγμές που ο χρόνος, αυτός ο μεγάλος και...

Χανιά: Σύροι γιορτάζουν την πρώτη επέτειο από την πτώση του Άσαντ | Φωτός

Σε κλίμα συγκίνησης η συριακή κοινότητα των Χανίων συγκεντρώθηκε...