Μια πρόταση- πρόσκληση για τη γνωριμία του ρεθεμνιώτικου κοινού με ένα άγνωστο μαθηματικό παιχνίδι
Μια εκδήλωση με ιδιαίτερο περιεχόμενο και συμμετοχή
Την Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου οι θεατές που παρακολούθησαν την εκδήλωση των μαθητών και των καθηγητών του Πειραματικού Λυκείου Ρεθύμνου, στο Σπίτι Πολιτισμού, είναι βέβαιο ότι εντυπωσιάστηκαν ευχάριστα.
Στο επίκεντρο βρέθηκε η ρυθμομαχία -ή ίσως αριθμομαχία- , του παιχνιδιού που έχει τις ρίζες του ως τμήμα εκπαιδευτικού προγράμματος στα μοναστήρια της Δυτικής Ευρώπης την εποχή της Αναγέννησης και αναβιώνει μέχρι σήμερα σε πόλεις όπως την Πορτογαλία.
Η ρυθμομαχία, μέρος εκπαιδευτικού προγράμματος του συγκεκριμένου σχολείου, έκανε την πρώτη του δημόσια παρουσία στο ρεθεμνιώτικο κοινό και τους επισκέπτες της πόλης στα πλαίσια του φετινού Αναγεννησιακού Φεστιβάλ και έγινε δεκτό με τις καλύτερες κριτικές.
Ο Βενετοκρητικός μαθηματικός και φιλόσοφος Francesco Barozzi τύπωσε το 1572 στη Βενετία ένα εγχειρίδιο με τους κανόνες του παιχνιδιού, το οποίο συνδυάζει τις μαθηματικές γνώσεις με την υψηλή αντιληπτική ικανότητα και τη χρήση συγκεκριμένης τακτικής. Μια αγγλική μετάφραση του πρωτότυπου πήραν στα χέρια τους τα παιδιά του Πειραματικού Λυκείου και κατάφεραν όχι μόνο να μάθουν τους δύσκολους κανόνες του, να το αναπαραστήσουν αλλά και να το παρουσιάσουν στους συμμετέχοντες στην εκδήλωση την Τρίτη το βράδυ.
Η ανταπόκριση του κοινού ήταν συγκινητική και η ζωηρή συμμετοχή του δημιούργησε ατμόσφαιρα χαράς και ευχαρίστησης. Ανάμεσα στους θεατές, ο Δήμαρχος κος. Γιώργης Μαρινάκης, ο οποίος έδειξε ζωηρό ενδιαφέρον για τους κανόνες του παιχνιδιού συμμετέχοντας ο ίδιος στη διαδικασία αναπαράστασης από τους μαθητές του Πειραματικού Λυκείου.
Η ιστορική αναφορά στο παιχνίδι, η παρουσίαση της ζωής και του έργου του άγνωστου για τους περισσότερους Φρανσίσκο Μπαρότσι, που συνέγραψε το εγχειρίδιο όπως και του τρόπου που παίζεται το παιχνίδι, παράλληλα με τη μουσική συνοδεία από το συγκρότημα του Φραγκίσκου Λεονταρίτη, συμπλήρωσαν την πολύ-θεματική εκδήλωση με κέντρο βάρους τη ρυθμομαχία.
Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών της πόλης να εντάξουν στο πρόγραμμά τους την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν την Αναγέννηση και να τα βοηθήσουν να γνωρίσουν την ιστορική περίοδο μέσα από το παιχνίδι, μεταφέρουν το αισιόδοξο μήνυμα ότι εκείνα είναι οι αυριανοί συνεχιστές της ιστορίας και του πολιτισμού τούτου του τόπου. Αυτό γεμίζει όλους και πρώτα από όλους τους διοργανωτές του Αναγεννησιακού Φεστιβάλ με αισιοδοξία και δύναμη να εξακολουθήσουν την προσπάθεια για την προσφορά ποιοτικών εκδηλώσεων, παρά τις οικονομικές αντιξοότητες.