14.8 C
Chania
Tuesday, December 23, 2025

Δωρεάν Θερινές Προβολές ταινιών στο Κοντομαρί κάθε Τετάρτη

Oι δωρεάν θερινές προβολές στο Κοντομαρί συνεχίζουν τη Τετάρτη 12/7/2023 και σειρά έχει η ταινία  ΄΄Πένθος – Αυτοί που μένουν΄΄, των Μυρτώ Πατσαλίδου και Μαρία Λουκά. Το ραντεβού μας δίνεται μετά τις 20:00μ.μ μαζί με με street food και άφθονη μπύρα. Η προβολή ξεκινά στις 21:30μ.μ.

Είσοδος δωρεάν

Λίγα λόγια για τη ταινία:

Σε μια κοινωνία που βάλλεται από την φασιστική, τη ρατσιστική και την ομοφοβική βία, τρεις οικογένειες θρηνούν τα δολοφονημένα τους παιδιά και αγωνίζονται για δικαιοσύνη.

Το ντοκιμαντέρ είναι μια καταβύθιση στον σκληρό κόσμο της απώλειας και του πένθους μέσα από τρεις ιστορίες που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία: Τις δολοφονίες του Shahzad Luqman, του Παύλου Φύσσα και του Ζακ Κωστόπουλου.

Και οι τρεις υποθέσεις έχουν ένα ακροδεξιό ιδεολογικό υπόβαθρο. Οι δολοφονίες διαπράχθηκαν από τα χέρια είτε του οργανωμένου φασισμού, είτε του κοινωνικού εκφασισμού, δημιουργώντας ένα αλληλοτροφοδοτούμενο σύστημα βίας και επιβολής, συχνά πάνω σε συνθήκες κοινωνικής απάθειας.

Οι οικογένειες των θυμάτων θυμούνται, θρηνούν και αγωνίζονται. Η σιωπή εναλλάσσεται με τη δράση, η μοναχικότητα με τη δημόσια έκθεση, η θλίψη με την οργή. Με βασικό εργαλείο την αμεσότητα του βιώματος, το ντοκιμαντέρ διαπραγματεύεται τις έννοιες της απουσίας και του τραύματος, διερευνά μέσα από τη σύνδεση του ατομικού με το συλλογικό την ανθρώπινη ευαλωτότητα, καταγράφει τις διαδικασίες μετασχηματισμού του πόνου σε διεκδίκηση προς όφελος της κοινωνίας.

Η υπεράσπιση της μνήμης των νεκρών, η απόδοση ευθυνών στους δράστες, η προστασία των άλλων παιδιών αναδεικνύονται σε βασικούς στόχους προσπάθειας των οικογενειών για δικαίωση, μια προσπάθεια που εξελίσσεται στις συχνά μικρόψυχες δικαστικές αίθουσες με πληγωτικούς όρους, αφήνοντας στο τέλος άλλες φορές μια λυτρωτική απόφαση κι άλλες μια αίσθηση αδικαίωτου. Εξελίσσεται, όμως, παράλληλα κι έξω από τα δικαστήρια. Στους δρόμους της μαζικής ενεργοποίησης, στις παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο, στις πράξεις συμβολοποίησης των θυμάτων.

Ένα ανθρωπολογικό βλέμμα πάνω στο πένθος, στους τρόπους που επαναπροσδιορίζει τα όρια και στη δύναμη της ανθρώπινης ύπαρξης, στο κοινωνικό φόντο της πιο ζοφερής όψης της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας.

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 71΄

Χάρης Μαμουλάκης: Άλλη μια χρονιά χωρίς υδροπλάνα η Κρήτη

Το γεγονός ότι χάθηκε ένα ακόμη καλοκαίρι για την Κρήτη, αναφορικά με την ανάπτυξη πτήσεων υδροπλάνων σε παραλιακές πόλεις του νησιού, αναδεικνύει με δήλωσή του ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία Χάρης Μαμουλάκης.

Ειδικότερα, σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρει: «Η Κρήτη μένει πίσω και χάνει για ένα ακόμη καλοκαίρι μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική που σχετίζεται με τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων. Παρά τις υποσχέσεις των Υπουργών της ΝΔ που ακούγαμε όλα τα προηγούμενα έτη, αλλά και τις δικές μας Κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, οι αδειοδοτήσεις σε διάφορες πόλεις και περιοχές δεν έχουν ολοκληρωθεί, γεγονός που καθιστά ασαφές ακόμη και το αν θα λειτουργήσουν υδατοδρόμια το 2024.

Η κυβέρνηση οφείλει να θέσει επιτέλους τον τόπο μας σε προτεραιότητα, τόσο λόγω της δυναμικής όσο και λόγω των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων που τον χαρακτηρίζουν. Οφείλει να περάσει από τα λόγια, στις πράξεις. Και με αυτά κατά νου, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να πιέζουμε με κάθε διαθέσιμο μέσο.».

Πολιτική Προστασία Περιφέρειας Κρήτης: Κύμα καύσωνα στην Κρήτη από την Τετάρτη μέχρι και το Σάββατο

Η Πολιτική Προστασία Περιφέρειας Κρήτης ενημερώνει ότι, σύμφωνα με το ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ Α.Α. 4/2023της ΕΜΥ/ΕΜΚ (10-07-2023/1230C),από την Τετάρτη 12 Ιουλίου 2023έως και το Σάββατο 15 Ιουλίου2023, προβλέπονται στην Κρήτησυνθήκες καύσωνα.

Περισσότερες λεπτομέρειες στα καθημερινά τακτικά δελτία καιρού, στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ (www.emy.gr) και το λογαριασμό της ΕΜΥ στο twitter (@EMY_HNMS).

Υπενθυμίζουμε στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να εφαρμόζουν πιστά τις ακόλουθες οδηγίες αυτοπροστασίας:

  • Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
  • Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
  • Αποφύγετε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.
  • Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Επιλέξτε ένα καπέλο που εξασφαλίζει καλό αερισμό του κεφαλιού. Φορέστε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά με ειδική επίστρωση που προστατεύουν από την αντανάκλαση του ήλιου.
  • Φροντίστε η διατροφή σας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Περιορίστε τα λιπαρά.
  • Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν ιδρώνετε πολύ, προσθέστε αλάτι στο φαγητό σας. Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.
  • Κάντε χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας κι αν χρειαστεί τοποθετείστε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό.
  • Μεριμνήστε για τα μέλη της οικογένειάς σας που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ.). Συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών και για όσους λαμβάνουν φάρμακα.
  • Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Αν έχετε βρέφη και παιδιά 

  • Ντύστε τα όσο γίνεται πιο ελαφρά. Φροντίστε ώστε τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα και να μην τυλίγονται σε πάνες.
  • Φροντίστε να μην μένουν στον ήλιο μετά το μπάνιο στη θάλασσα και να φορούν πάντα καπέλο.
  • Εκτός από γάλα συνιστάται η χορήγηση και άλλων υγρών. Συμβουλευτείτε τον παιδίατρο.
  • Για τα μεγαλύτερα παιδιά, φροντίστε να πίνουν πολλά υγρά (νερό και χυμούς φρούτων) και να τρώνε περισσότερα λαχανικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.

Αν έχετε ηλικιωμένους

  • Μετακινείστε τους σε δροσερότερους χώρους ή περιοχές (παραθαλάσσια ή σε βουνό), διότι το πολύ ζεστό και υγρό περιβάλλον αποβαίνει επικίνδυνο. Εναλλακτικά φροντίστε να παραμένουν στα κατώτερα διαμερίσματα πολυώροφων σπιτιών.
  • Ανοίξτε το σπίτι τη νύχτα για να δροσίζει και κρατάτε το ερμητικά κλειστό τις ζεστές ώρες της ημέρας.
  • Μην εγκαταλείπετε τα ηλικιωμένα μέλη της οικογένειας μόνα τους σε περιπτώσεις θερινών διακοπών ή πολυήμερης απουσίας σας από το σπίτι. Διαφορετικά εξασφαλίστε ένα άτομο για την καθημερινή τους φροντίδα.

Δείτε οδηγίες προστασίας: https://www.civilprotection.gr/el/entona-kairika-fainomena

 

Αν είστε εργαζόμενος σε εξωτερικούς χώρους

Δείτε την πρόβλεψη του δείκτη ΘΥΒΜΑΣ (WBGT) για λόγους προστασίας των εργαζομένων από τη θερμική καταπόνηση: http://www.emy.gr/emy/el/forecast/deikths_wbgt

 

τηλ. έκτακτης ανάγκης:

166 ΕΚΑΒ

100  ΕΛΑΣ

199  ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ

112  ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

108 ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ

1591ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΑΣΩΝ

 

 

Χατζηδάκης: Έρχεται μπόνους σε ένστολους και πανεπιστημιακούς

Ιδιαίτερα ωφελημένοι θα είναι ως προς το μισθολόγιο στο Δημόσιο οι ένστολοι και οι πανεπιστημιακοί, μέσω ενίσχυσης του μισθού αλλά και των αυξήσεων σε επιδόματα όπως είπε μιλώντας στα «Νέα» ο νέος υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

«Ειδικά τα μέλη ΔΕΠ – πέραν των ενισχύσεων που ήδη ανέφερα και οι οποίες θα ισχύσουν και για εκείνους – θα δουν επιπλέον αναπροσαρμογή που θα φτάνει το 5% στον βασικό τους μισθό και μάλιστα αναδρομικά από τον Οκτώβριο του 2022. Ενώ θεσπίζεται και ειδικό επίδομα βιβλιοθήκης από 100 έως 200 ευρώ.

Σημαντικά ωφελημένα θα βγουν επίσης τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας. Συγκεκριμένα, πέραν των αυξήσεων για τους δημοσίους υπαλλήλους, που ισχύουν και για τους ενστόλους, εκείνοι θα δουν επιπλέον ενίσχυση του εισοδήματός τους μέσω της αύξησης του επιδόματος ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας από 13% έως 27% και της αύξησης του επιδόματος παραμεθορίου κατά 30%» είπε ο υπουργός.

Το σχέδιο κατά της φοροδιαφυγής

Ο κ. Χατζηδάκης θεωρεί προσωπικό του στοίχημα την πάταξη της φοροδιαφυγής. «Πρώτα απ’ όλα είναι θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης. Επιπλέον είναι ένας τρόπος – μέσω της δημιουργίας επιπλέον δημοσιονομικού χώρου – να εφαρμοστεί μία ουσιαστική κοινωνική πολιτική αλλά και να μειωθούν οι φόροι για όλους» είπε μεταξύ άλλων.

Τα βασικά μέτρα του σχεδίου σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη είναι:

«Οπως σας είπα, βασιζόμαστε στην αξιοποίηση νέων τεχνολογιών. Μιλάμε για διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, επέκταση της χρήσης των POS σε περισσότερα επαγγέλματα και πληρωμή των προνοιακών επιδομάτων μέσω χρεωστικών καρτών, όλα αυτά έως και τους πρώτους μήνες του 2024. Συνεχίζουμε εντός του 2024 με ψηφιακά μέτρα όπως η αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση των ελέγχων της ΑΑΔΕ και η εισαγωγή κυρώσεων για τη μη διαβίβαση στοιχείων στο MyDATA. Ενώ θα προχωρήσουν και μέτρα όπως η αναμόρφωση των τεκμηρίων διαβίωσης, η κωδικοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας καθώς και η εντατικοποίηση των ελέγχων με στόχο να υπερδιπλασιαστούν έως το 2025. Δεν πρόκειται να χάσουμε μέρα. Αυτό επιτάσσουν η δημοσιονομική σοβαρότητα και η κοινωνική δικαιοσύνη.

Η μυστική συνάντηση Πούτιν – Πριγκόζιν στο Κρεμλίνο

Με τον Πριγκόζιν, καθώς και με όλη τη διοίκηση της μισθοφορικής «Βάγκνερ», συναντήθηκε ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν, στο Κρεμλίνο, πέντε μέρες μετά την ανταρσία.

Το Κρεμλίνο επιβεβαίωσε τη συνάντηση του Πούτιν με τον Πριγκόζιν και τους διοικητές του, στις 29 Ιουνίου.

«Πράγματι, ο πρόεδρος είχε μια τέτοια συνάντηση, κάλεσε 35 άτομα σε αυτήν – όλους τους διοικητές των σχηματισμών και τη διοίκηση της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του Πριγκόζιν. Αυτή η συνάντηση έγινε στο Κρεμλίνο στις 29 Ιουνίου, διήρκεσε σχεδόν τρεις ώρες », είπε ο προεδρικός εκπρόσωπος, Ντμίτρι Πεσκόφ, στους δημοσιογράφους.

Ο ίδιος δεν μπήκε σε λεπτομέρειες: «Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι ο πρόεδρος έκανε μια αξιολόγηση των ενεργειών της εταιρείας στο μέτωπο κατά τη διάρκεια της Ειδικής Στρατιωτικής Επιχείρησης και έδωσε επίσης την αξιολόγησή του για τα γεγονότα της 24ης Ιουνίου. Ο Πούτιν άκουσε τις εξηγήσεις των διοικητών και τους πρόσφερε περαιτέρω επιλογές για απασχόληση. Οι ίδιοι οι διοικητές παρουσίασαν την εκδοχή τους για το τι συνέβη, τόνισαν ότι είναι ένθερμοι υποστηρικτές και στρατιώτες του αρχηγού του κράτους και του ανώτατου αρχιστράτηγου και είπαν επίσης ότι ήταν έτοιμοι να συνεχίσουν να πολεμούν για την Πατρίδα» είπε ο Πεσκόφ.

 

Nαυάγιο στην Πύλο – O Guardian αποκαλύπτει τις ευθύνες του Λιμενικού

Νέα έρευνα του Guardian επιχειρεί να ρίξει φως σε ορισμένα ερωτήματα για το πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου, εκθέτοντας για άλλη μια φορά τις ελληνικές αρχές.

Σύμφωνα με την έρευνα λοιπόν, οι απόπειρες του ελληνικού Λιμενικού να ρυμουλκήσει το αλιευτικό σκάφος που μετέφερε εκατοντάδες μετανάστες μπορεί να προκάλεσαν τη βύθισή του.

Ειδικότερα, δημοσιογράφοι και ερευνητές πήραν περισσότερες από 20 συνεντεύξεις με επιζώντες, ενώ εξετάζοντας δικαστικά έγγραφα και άλλες πηγές από το Λιμενικό, προσπάθησαν να χτίσουν μια εικόνα για τις χαμένες ευκαιρίες διάσωσης αλλά και τις εκκλήσεις για βοήθεια που αγνοήθηκαν.

Σύμφωνα με την έρευνα, πολλοί επιζώντες ανέφεραν ότι οι προσπάθειες της Ελληνικής Ακτοφυλακής να ρυμουλκήσει το πλοίο τελικά προκάλεσε το ναυάγιο, κάτι που αρνείται το λιμενικό.

Ο Guardian αναφέρει πως το βράδυ που το σκάφος βυθίστηκε, 47 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Πύλου, αναπαραστήθηκε μέσω διαδραστικού τρισδιάστατου μοντέλου του σκάφους που δημιουργήθηκε από την Forensis, μια ερευνητική υπηρεσία με έδρα το Βερολίνο που ιδρύθηκε από την Forensic Architecture, η οποία διερευνά περιστατικά παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Πλέον, στο φως έρχονται σημαντικά στοιχεία, όπως το ότι ένα πλοίο της ακτοφυλακής, που ήταν αγκυροβολημένο σε κοντινό λιμάνι, δεν στάλθηκε ποτέ στο περιστατικό, ενώ οι ελληνικές αρχές δεν απάντησαν στο αίτημα για παροχή βοήθειας από τη Frontex, όχι δύο φορές, αλλά τρεις.

Νέα στοιχεία για το ναυάγιο, κόντρα στους ισχυρισμούς του Λιμενικού

Η Forensis χαρτογράφησε ουσιαστικά τις τελευταίες ώρες πριν τη βύθιση, χρησιμοποιώντας ως πηγή δεδομένα από το ημερολόγιο του λιμενικού και τη μαρτυρία του καπετάνιου, καθώς και διαδρομές πτήσης, δεδομένα θαλάσσιας κυκλοφορίας, δορυφορικές εικόνες και πληροφορίες από βίντεο που τραβήχτηκαν από κοντινά εμπορικά σκάφη.

Αξιοσημείωτο είναι πως οι τελευταίες κινήσεις του πλοίου έρχονται σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς του Λιμενικού και αποκαλύπτουν ασυνέπειες στην επίσημη περιγραφή των γεγονότων, συμπεριλαμβανομένης της κατεύθυνσης και της ταχύτητας του αλιευτικού.

Ίσως το πιο κρίσιμο σημείο είναι ότι η έρευνα φανέρωσε ότι το αλιευτικό άρχισε να κινείται προς τα δυτικά συναντώντας το μοναδικό σκάφος του Λιμενικού που στάλθηκε στο σημείο. Σύμφωνα με μαρτυρίες επιζώντων στον Guardian και στους Έλληνες εισαγγελείς, το Λιμενικό είχε πει στους μετανάστες ότι θα τους οδηγούσε στην Ιταλία – κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την επίσημη εκδοχή ότι το αλιευτικό άρχισε να κινείται δυτικά από μόνο του.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το σκάφος είχε κατεύθυνση νότια και ήταν σχεδόν ακίνητο για τουλάχιστον μία ώρα έως ότου, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των επιζώντων, έλαβε χώρα μια δεύτερη και τελικά μοιραία απόπειρα ρυμούλκησης.

Η προσπάθεια ρυμούλκησης

Δύο επιζώντες περιέγραψαν μέσω του τρισδιάστατου μοντέλου την ίδια τη ρυμούλκηση, ενώ τρεις ακόμη, που κάθονταν μέσα ή στο κάτω κατάστρωμα του σκάφους, περιέγραψαν ότι προωθήθηκαν προς τα εμπρός «σαν πύραυλος», όμως ο κινητήρας δεν λειτουργούσε. «Αυτό υποδηλώνει προσπάθεια ρυμούλκησης», επισημαίνει ο Guardian.

Ένας άλλος επιζών είπε ότι άκουσε ανθρώπους να φωνάζουν για ένα σχοινί που έδεσε ο «ελληνικός στρατός» και περιέγραψε κι αυτός ότι ρυμουλκήθηκε για 10 λεπτά λίγο πριν βυθιστεί το αλιευτικό. «Αισθάνομαι ότι προσπάθησαν να μας διώξουν από το ελληνικό νερό για να τελειώσει η ευθύνη τους», είπε ένας ακόμη επιζών.

Τα δικαστικά έγγραφα δείχνουν επίσης ότι επτά στους οκτώ επιζώντες κατέθεσαν στον πολιτικό εισαγγελέα για την παρουσία σχοινιού, ρυμούλκησης και ισχυρής έλξης, σε καταθέσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 17 και 18 Ιουνίου.

Το ζήτημα με τις κάμερες

Οι ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας δεν μπορούν να αποδειχθούν ακόμη, ελλείψει οπτικών στοιχείων. Αρκετοί επιζώντες κατέθεσαν ότι κατασχέθηκαν τα τηλέφωνά τους από τις ελληνικές αρχές, ενώ κάποιοι ανέφεραν ότι τραβήξαν βίντεο λίγες στιγμές πριν από τη βύθιση.

Παραμένουν αναπάντητα ερωτήματα όπως το γιατί το σκάφος του Λιμενικού που βρισκόταν στο σημείο δεν κατέγραψε την επιχείρηση με τις θερμικές κάμερες. Το σκάφος, που ονομάζεται 920, χρηματοδοτήθηκε κατά 90% από την ΕΕ για την ενίσχυση της Frontex στην Ελλάδα και αποτελεί μέρος των κοινών επιχειρήσεων της συνοριακής υπηρεσίας της ΕΕ. Η Frontex μάλιστα συνιστά ότι «εάν είναι εφικτό, όλες οι ενέργειες που λαμβάνονται θα πρέπει να τεκμηριώνονται με βίντεο».

Στις επίσημες ανακοινώσεις το Λιμενικό ανέφερε ότι η επιχείρηση δεν καταγράφηκε επειδή το πλήρωμα εστίασε στην επιχείρηση διάσωσης. Ωστόσο, πηγή μέσα από το Λιμενικό που επικαλείται ο Guardian, ανέφερε ότι οι κάμερες δεν χρειάζονται συνεχή χειροκίνητη λειτουργία και είναι εκεί ακριβώς για να καταγράφουν τέτοια περιστατικά.

Σημειώνεται πως δύο από τις πηγές της ακτοφυλακής είπαν στον Guardian ότι η ρυμούλκηση είναι ένας πιθανός λόγος για την ανατροπή του σκάφους, με το δημοσίευμα να θυμίζει την καταδίκη της Ελλάδας για το ναυάγιο στο Φαρμακονήσι το 2014, όπου έχασαν τη ζωή τους 11 άνθρωποι.

Παραποιήθηκαν οι μαρτυρίες;

Επίσης, η έρευνα ασχολείται και με τους ισχυρισμούς που έχουν διατυπωθεί για παραποίηση καταθέσεων από τις ελληνικές αρχές. Γενικά, δόθηκαν δύο γύροι μαρτυριών –πρώτα στο Λιμενικό και μετά στον εισαγγελέα. Όλες είναι στη διάθεση του Guardian. Οι μαρτυρίες στο Λιμενικό από δύο διαφορετικούς επιζώντες, διαφορετικών εθνικοτήτων, είναι λέξη προς λέξη ίδιες όταν περιγράφουν τη βύθιση: «Ήμασταν πάρα πολλοί άνθρωποι στο σκάφος, το οποίο ήταν παλιό και σκουριασμένο… γι’ αυτό ανατράπηκε και βυθίστηκε στο τέλος».

Ενόρκως όμως στον εισαγγελέα, κάποιες μέρες αργότερα, οι ίδιοι επιζώντες περιγράφουν περιστατικά ρυμούλκησης και κατηγορούν το Λιμενικό για τη βύθιση. Ο ίδιος επιζών από τη Συρία που ανέφερε στην κατάθεσή του στο Λιμενικό ότι το σκάφος ανατράπηκε λόγω της παλαιότητας και του συνωστισμού, φαίνεται να κατέθεσε αργότερα: «Όταν την πάτησαν και λυπάμαι που το αναφέρω, το σκάφος μας βυθίστηκε. Πιστεύω ότι ο λόγος ήταν η ρυμούλκηση από το ελληνικό σκάφος».

Αν και η Frontex αντιμετωπίζει αυξανόμενες εκκλήσεις για αποχώρηση από την Ελλάδα, ο Guardian θεωρεί πως στην πραγματικότητα εξετάζει λιγότερο δραστικά μέτρα, όπως η διακοπή της συγχρηματοδότησης των πλοίων της Ελληνικής Ακτοφυλακής.

tvxs.gr

ΕΓΕΣΥΝΗ: Κίνδυνος αναστολής λειτουργίας Παιδοψυχιατρικής Κλινικής ΠΑΓΝΗ

Η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ νομού Ηρακλείου με επιστολή της αναφέρεται στον κίνδυνο που υπάρχει για αναστολή της λειτουργίας της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του ΠΑΓΝΗ:

Στα πρόθυρα αναστολής της λειτουργίας της βρίσκεται η Παιδοψυχιατρική κλινική του ΠΑΓΝΗ λόγω σοβαρής υποστελέχωσης!

Εδώ και δέκα μήνες, μετά την παραίτηση ενός εκ των τριών ειδικευμένων γιατρών της εν λόγω Κλινικής, δύο μόνο επιμελητές παιδοψυχίατροι (χωρίς ειδικευόμενους) υπηρετούν στο ΠΑΓΝΗ, οι οποίοι υποχρεώνονται να πραγματοποιούν 15 ενεργές εφημερίες το μήνα (χωρίς να πληρώνονται μάλιστα κάποιες από αυτές), υπερβαίνοντας τα όρια της αντοχής τους, προκειμένου να κρατήσουν την κλινική ανοικτή. Δεν μπορούν να πάρουν τα ρεπό και τις άδειες που δικαιούνται, ενώ, αν ο ένας χρειαστεί αναρρωτική άδεια, ο άλλος αναγκάζεται να εφημερεύει καθημερινά, για να περιθάλπει τα παιδιά που νοσηλεύονται. Τα τακτικά ιατρεία του τμήματος επίσης υπολειτουργούν, αφήνοντας χιλιάδες παιδιά με χρόνια ψυχικά νοσήματα χωρίς την απαραίτητη παρακολούθηση.

Για τις δύο θέσεις επιμελητών παιδοψυχιάτρων που προκηρύχθηκαν το Μάρτη κανένας δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον, προφανώς γιατί κανείς δεν θέλει να δουλεύει σε τέτοιες εξαντλητικές συνθήκες.

Η προσωρινή «λύση» που έδωσε το υπουργείο είναι η μετακίνηση γιατρού από την Παιδοψυχιατρική κλινική του Παίδων Πεντέλης στο ΠΑΓΝΗ από 10/7/2023 έως 8/8/2023. Πρόκειται για προσπάθεια πρόχειρης αντιμετώπισης της χρόνιας υποστελέχωσης της Κλινικής, που δεν δίνει ουσιαστική διέξοδο, αφού το πρόβλημα θα επανέλθει σε ένα μήνα. Παράλληλα, η μετακίνηση θα προκαλέσει δυσλειτουργία στην αντίστοιχη κλινική του Παίδων Πεντέλης, που έχει κι αυτή τεράστιο φόρτο εργασίας.

Αν κλείσει η Παιδοψυχιατρική Κλινική του ΠΑΓΝΗ -που καλύπτει όλη την Κρήτη και το νοτιοανατολικό Αιγαίο- όλα τα παιδοψυχιατρικά περιστατικά της περιοχής αυτής που χρήζουν νοσηλείας θα πρέπει να διακομίζονται στην Αθήνα, ταλαιπωρώντας και επιβαρύνοντας οικονομικά τις οικογένειες.

Υπενθυμίζουμε ότι σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του αντιμετωπίζει και το ιατροπαιδαγωγικό κέντρο Ηρακλείου, η μοναδική πρωτοβάθμια δομή ψυχικής υγείας παιδιών στην ανατολική Κρήτη, που λειτουργεί μόνο με μία μόνιμη γιατρό, μετά την παραίτηση της διευθύντριάς του.

Η υποβάθμιση των δημόσιων δομών ψυχικής υγείας παιδιών είναι αποτέλεσμα της ελλιπέστατης κρατικής χρηματοδότησής τους. Προκειμένου να εξοικονομήσουν δαπάνες, Υπουργείο και διοικήσεις επιχειρούν να μπαλώσουν μέρος των τεράστιων ελλείψεων με μετακινήσεις. Η ψυχική υγεία θεωρείται κόστος, που «φορτώνεται» στους ασθενείς και το περιβάλλον τους. Η κατάσταση θα χειροτερέψει, όσο προχωράει η εφαρμογή των κυβερνητικών σχεδίων για το «νέο» ΕΣΥ, που περιλαμβάνει συγχωνεύσεις δομών και μετατροπή νοσοκομείων σε ΝΠΙΔ.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Υγείας και τις διοικήσεις 7ης ΥΠΕ και ΠΑΓΝΗ:

  • Την εξασφάλιση της συνέχισης της λειτουργίας της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του ΠΑΓΝΗ και του ιατροπαιδαγωγικού κέντρου Ηρακλείου.
  • Την πλήρη στελέχωση της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του ΠΑΓΝΗ και του ιατροπαιδαγωγικού κέντρου Ηρακλείου με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό. Άμεση προκήρυξη όλων των κενών θέσεων παιδοψυχιάτρων με κίνητρα
  • να πληρωθούν οι παιδοψυχίατροι του ΠΑΓΝΗ όλες τις πρόσθετες εφημερίες που έχουν πραγματοποιήσει (και όσες τυχόν αναγκαστούν να κάνουν στο μέλλον)

Πλειστηριασμοί: 60.000 ακίνητα στο «σφυρί» με fast track διαδικασίες μέχρι τα τέλη του 2023

«Τσουνάμι» πλειστηριασμών αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2023, με 60.000 να βγαίνουν στο σφυρί για χρέη με fast track διαδικασίες.

Όπως τόνισε το πρωί της Δευτέρας (10/7), μιλώντας στο Open, ο δικηγόρος Κώστας Τσουκαλάς, η κυβέρνηση δεν έκανε κάποια αναφορά στις προγραμματικές δηλώσεις για πιθανό «πάγωμα» και πλέον χιλιάδες ακίνητα αναμένεται να αλλάξουν χέρια.

Το ανησυχητικό είναι ότι τα funds πλέον δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και επιθυμούν να περάσουν στην κατοχή τους τα ακίνητα.

«Έχουμε πάρα πολύ γρήγορες διαδικασίες, fast track. Διαταγή πληρωμής, στις 15 μέρες πρόγραμμα πλειστηριασμού, οχτώ μήνες μετά ο πλειστηριασμός. Και ζητάνε πολύ μεγάλες προκαταβολές, προχωράνε σε πλειστηριασμό ακόμα και για ακίνητα πολύ μικρή αξίας», είπε ο Κώστας Τσουκαλάς.

Παράλληλα, τόνισε ότι τα funds έχουν δημιουργήσει ένα εντελώς άδικο τρόπο διακανονισμού για την αποτροπή πλειστηριασμών.

«Αν η οφειλή είναι 300.000 ευρώ, ζητάνε προκαταβολή μέχρι και 100.000 ευρώ. Αν ο άλλος έχει 100.000 ευρώ, είχε και δεν πλήρωνε. Αυτός θα βρει λύση, εκείνος που δεν είχε δεν θα βρει λύση. Άρα έχουμε έναν μηχανισμό που τιμωρεί εκείνος που έχει πραγματικά ανάγκη», εξήγησε.

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία που έδωσαν στην δημοσιότητα οι συμβολαιογράφοι, σύμφωνα με τα οποία:

  • 60.000 πλειστηριασμοί μέχρι το τέλος του 2023-07-10
  • 1/3 ακίνητα κατακυρώνεται στους υπερθεματιστές
  • 1/3 των πλειστηριασμών επαναλαμβάνεται με χαμηλότερη τιμή και τότε εμφανίζονται οι πλειοδότες
  • Οι κατασχέσεις των επαγγελματικών ακινήτων συνδέονται άμεσα με μη εξυπηρετούμενα στεγαστικά δάνεια

Ελλάδα: Πανευρωπαϊκός πρωταθλητισμός στους τροχαίους τραυματισμούς

«Τα τροχαία εγκλήματα είναι ζήτημα πολιτικό. Και η σιωπή των πολιτικών δεν οφείλεται ούτε σε αμηχανία, ούτε στο ότι δεν έχουν αντιληφθεί το πρόβλημα: είναι συνενοχή» σχολιάζει ο Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα».

«Η μελέτη των στοιχείων που ανακοίνωσε στις 20 Ιουνίου 2023 το ETSC (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών) δυστυχώς επιβεβαιώνει την απαισιοδοξία όσων ασχολούνται στα σοβαρά, και όχι για εμπορικούς λόγους, με το θέμα της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Παρατηρώντας την εξέλιξη τα τελευταία 20 χρόνια, βλέπουμε πως η Ελλάδα παραμένει σταθερά στην ομάδα των ευρωπαϊκών χωρών με τον μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων από τροχαίους τραυματισμούς» σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα».

Ολόκληρο το κείμενο

Στις 8 Ιουλίου ολοκληρώθηκε η συζήτηση  των προγραμματικών δηλώσεων στη βουλή και η κυβέρνηση έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης. Από την συζήτηση απουσίασε ολοκληρωτικά κάθε αναφορά στο ζήτημα των πολιτικών οδικής ασφάλειας που πρέπει (;) να ακολουθήσει η χώρα. Η απουσία ήταν αναμενόμενη, όχι μόνο γιατί καμιά συζήτηση πάνω στο θέμα δεν προκλήθηκε από οποιαδήποτε πλευρά στη διάρκεια της παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου και των διπλών εκλογών αλλά γιατί όπως έχουμε επανειλημμένα σημειώσει ένας αριθμός 700 νεκρών από τροχαίους τραυματισμούς και ο αντίστοιχος αριθμός αναπήρων είναι κάτι αποδεκτό από το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων αλλά και της κοινωνίας.

Ο μονόδρομος της ανάπτυξης και του πολιτισμού της μηχανοκίνησης εμπεριέχει ως παράπλευρη απώλεια το θάνατο και την αναπηρία. Στην κοινωνία του τζόγου, της κερδοσκοπίας και της αισχροκέρδειας υπάρχουν τυχεροί και άτυχοι. Τα θύματα των τροχαίων συγκρούσεων και οι οικογένειες τους εντάσσονται στην τελευταία κατηγορία. Είναι απλά οι άτυχοι. Μια και στην Ελλάδα το τροχαίο πάντα εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται ατύχημα σε αντίθεση με την σταθερή προσήλωση της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας και όλων των μεγάλων κοινωνικών φορέων και οργανισμών και πλήθους κυβερνήσεων που υποστηρίζουν τεκμηριωμένα πως οι τροχαίες συγκρούσεις είναι προβλέψιμες και συνεπώς το τροχαίο τραύμα μπορεί να προληφθεί.

Η μελέτη των στοιχείων που ανακοίνωσε στις 20 Ιουνίου 2023 το  ETSC(Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών) δυστυχώς επιβεβαιώνει την απαισιοδοξία όσων ασχολούνται στα σοβαρά, και όχι για εμπορικούς λόγους, με το θέμα της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα.

Παρατηρώντας την εξέλιξη τα τελευταία 20 χρόνια, βλέπουμε πως η Ελλάδα παραμένει σταθερά στην ομάδα των ευρωπαϊκών χωρών με τον μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων από τροχαίους τραυματισμούς. Αν και ακολουθεί την συνολική πτωτική τάση που παρατηρείται σε Ευρωπαϊκό επίπεδο η θέση στον κατάλογο των χωρών δεν αλλάζει. Πολλοί έχουν αναφερθεί στις συνέπειες της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, όπως και στην ολοκλήρωση μέρους των αυτοκινητοδρόμων σαν τους κύριους λόγους που προκάλεσαν μια ύφεση στον αριθμό των συγκρούσεων. Προφανώς και κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί στα σοβαρά πως όλα αυτά τα χρόνια ακολουθήθηκε μια συστηματική πολιτική οδικής ασφάλειας στη χώρα μας που  οδήγησε σε αποτελέσματα. Αν αυτή υπήρχε θα είχε οδηγήσει και σε μια αλλαγή της θέσης της χώρας μας στη λίστα του θανάτου και ο αριθμός των νεκρών δεν θα είχε σταθεροποιηθεί στους 700 αλλά θα κατέβαινε πολύ χαμηλότερα, ανάλογα με το ποια πολιτική θα είχε υιοθετηθεί.

Κοιτάζοντας λοιπόν τους χάρτες του 2022, του 2012 και του 2002 βλέπουμε πως η Ελλάδα μαζί με μια μικρή ομάδα χωρών (κυρίως Βαλκανικών) παραμένει σταθερά στο κόκκινο. Όταν το 2002 ο «μέσος όρος» νεκρών από τροχαία στην ΕΕ των 27 έφτανε τους 109 ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Ελλάδα είχαμε 149, δέκα χρόνια μετά το 2012, στην ΕΕ είχαμε 54 νεκρούς στην Ελλάδα φτάναμε τους 91, ενώ το 2022 με 46 νεκρούς στην ΕΕ εμείς είχαμε 61.

Αν φυσικά η σύγκριση δεν γίνονταν με τον «μέσο όρο» αλλά με τις χώρες που έκαναν πραγματικές προόδους μειώνοντας δραστικά των αριθμό των θυμάτων η «ελληνική ιδιαιτερότητα» θα αποκαλύπτονταν πολύ πιο δραματική και εξωφρενική.

Λέμε ξανά πως τα τελευταία χρόνια δεν έχουμε ουσιαστικά πτωτική τάση στα θύματα τροχαίων στην Ελλάδα. Συγκρίσεις με 20 και 30 χρόνια πριν μπορεί να ικανοποιούν στατιστικολόγους και να διευκολύνουν πολιτικούς να παρουσιάζουν μια πλασματικά αισιόδοξη εικόνα, ωστόσο δεν μπορούν να κρύψουν την αλήθεια: ότι έχουμε μπροστά μας ένα νέο ανοδικό κύμα στον αριθμό των θυμάτων στη χώρα μας.

Τα τροχαία εγκλήματα είναι ζήτημα πολιτικό. Και η σιωπή των πολιτικών δεν οφείλεται ούτε σε αμηχανία, ούτε στο ότι δεν έχουν αντιληφθεί το πρόβλημα: είναι συνενοχή.

Είναι προφανές πως βρισκόμαστε πολύ μακριά από μια αντίληψη, ζωντανή σε τόσες χώρες, προσανατολισμού σε Μηδενικές Απώλειες.

Εδώ 700 νεκροί κάθε χρόνο είναι ένας ικανοποιητικός αριθμός.

Αρκεί βέβαια μέσα σ αυτούς να μην είναι το παιδί σου, ο/η σύντροφός σου, ο αδερφός ή ο γονιός, ο φίλος σου.

Η ελληνική κοινωνία αντί του προστάγματος της οδικής ασφάλειας και της βιώσιμης κινητικότητας, του οράματος Μηδέν, επέλεξε ακόμα μια φορά να ζήσει για μια ακόμα περίοδο την αυταπάτη του «εγώ ελπίζω να τη βολέψω».

Ας μη μιλάμε λοιπόν για το θέμα. Πιθανόν και κάθε σχετική συζήτηση να προκαλεί γουρσουζιά.

Στα ύψη οι τιμές των καλοκαιρινών φρούτων – Ένα ευρώ το κιλό έχει φτάσει το καρπούζι

«Χρυσάφι» κοστίζουν στους καταναλωτές τα καλοκαιρινά φρούτα.

Οι τιμές τους είναι συνεχώς ανοδικές, χωρίς σταματημό.

Το καρπούζι έχει φτάσει το ένα ευρώ το κιλό, ενώ στο «ράλι» της ακρίβειας έχουν παραδοθεί και τα κεράσια, τα πεπόνια όπως και τα ροδάκινα.

Όπως μετέδωσε σε σχετικό του ρεπορτάζ το Mega επικαλούμενο την ΕΛΣΤΑΤ, μέσα σε έναν μήνα, οι τιμές των φρούτων αυξήθηκαν κατά 28,8%.

Το καρπούζι έχει φτάσει το ένα ευρώ το κιλό, τα πεπόνια τα 2 ευρώ, τα ροδάκινα το 1,5 ευρώ και τα κεράσια τα 3 ευρώ το κιλό.

«Αυτό που ανέβηκαν λίγο τα πράγματα, είναι γιατί καλλιεργούν πιο λίγοι παραγωγοί γιατί δεν τους συμφέρει», λένε έμποροι λαϊκών αγορών.

Σύμφωνα με το δελτίο χονδρικής πώλησης του οργανισμού κεντρικών αγορών και αλιείας, στους πάγκους της λαϊκής τα καρπούζια φτάνουν με μισό ευρώ το κιλό, από 24 λεπτά πέρσι, τα κεράσια με 4 ευρώ και 30 λεπτά από 1 και 80, τα βερίκοκα με τρεισήμισι ευρώ από 2 και τα πεπόνια με ένα ευρώ από πενήντα λεπτά πέρσι.

«Η τιμή είναι η μία η άλλη. Μεροκάματο δεν βγαίνει» επισημαίνουν οι παραγωγοί.

Αυξημένες και οι τιμές των λαχανικών

Αντίστοιχα αυξημένες είναι και οι τιμές των λαχανικών. Ενδεικτικά, δύο αγγούρια φεύγουν προς τις λαϊκές με χονδρική τιμή 0,60 ευρώ από 0,35 πέρσι, τα κολοκυθάκια με 1 ευρώ και δέκα λεπτά από 60 λεπτά πέρσι και οι τομάτες με 1 ευρώ και 20 λεπτά από 1 ευρώ πέρυσι.

«Έχουμε μια αύξηση της τάξης 30 με 35% που οφείλεται και στις καιρικές συνθήκες αλλά και στους παραγωγούς που έχουν αυξήσει τις τιμές γιατί έχουν αυξηθεί και οι πρώτες ύλες» τονίζουν οι έμποροι.

Στα χωράφια, οι παραγωγοί αγκομαχούν, μετρούν τα έξοδα και πολλοί σκέφτονται να εγκαταλείψουν το επάγγελμα.

«Η φετινή χρονιά για το καρπούζι ήταν πολύ δύσκολη και τα κοστολόγια έχουν αυξηθεί υπερβολικά. Το λίπασμα, τα εργατικά, το ρεύμα , το πετρέλαιο έχουν αυξηθεί πολύ» σημειώνουν.