16.8 C
Chania
Monday, December 22, 2025

Ανάλγητη τυραννία των ζώων από τον άνθρωπο

Του Δημήτρη Κ. Τυραϊδή *

Ανέκαθεν ο άνθρωπος ήταν είναι και θα είναι ο στενά συνδεδεμένος με το ζωικό βασίλειο της Γης. Η ανάγκη για την επιβίωσή του τον έσπρωξε να καταφύγει στην εξημέρωση πολλών άγριων ζώων αλλά και όσα δεν μπόρεσε να τα εξημερώσει βρήκε την μέθοδο της αιχμαλωσίας και τα εκμεταλλεύεται ποικιλοτρόπως.

Το κρέας, το μαλλί, το γάλα και πλήθος άλλα προϊόντα που παράγονται από αυτά αξιοποιούνται από τον άνθρωπο, εκτός από τροφή,για την παραγωγή διάφορων εργαλείων για την ευκολότερη εκμετάλλευση της γης και την καλυτέρευση της ζωής του. Ειδικότερα, τον περασμένο αιώνα το όργωμα της γης γινότανε πρώτα με το γάιδαρο, στην συνέχεια με τα βοοειδή και τα άλογα,ώστε να παραχθεί το κυριότερο αγαθό της γης, το σιτάρι, για να χορτάσει η φαμελιά ψωμί.

Ποια είναι όμως η συμπεριφορά του ανθρώπου σ’ αυτά τα πλάσματα της Γης; Δυστυχώς ο άνθρωπος, ή τουλάχιστον μεγάλο ποσοστό ανθρώπων, είναι το λιγότερο απαράδεκτοι. Στις δεκαετίες του περασμένου αιώνα, τότε που ήμουν αμούστακο ακόμα παιδί, είδα ιδίοις όμμασι πολλούς καταδικασμένους σε θάνατο σκύλους από το αφεντικό τους να τους εκτελούν δια λιθοβολισμού. Πόσο πιο βάρβαρο θέαμα μπορεί να αντικρίσει κάποιος από την παραπάνω αποτρόπαια πράξη!Και το χειρότερο ήταν, δένοντάς το με μια αλυσίδα το κακόμοιρο το ζώο το παρέδινε στους εκτελεστές του που δεν ήταν άλλοι από τα παιδιά του δημοτικού σχολείου ή και μικρότερα ακόμα. ‘’Σκοτώστε το…’’ τους έλεγε και μην κατανοώντας τι κάνουν οι ‘’μικροί δήμιοι’’ το λιθοβολούσαν ανελέητα και πολλά παιδιά γι’ αυτό το μεγάλο επίτευγμά τους καμάρωναν.

Δεν έφταιγαν όμως τα παιδιά, έτσι τα είχαν μάθει, αυτό έβλεπαν να γίνεται κατά καιρούς από τους μεγαλύτερους κι αυτό έκαναν. Ο δάσκαλος του χωριού βέβαια προσπαθούσε να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν ότι αυτή η αποτρόπαια πράξη, δηλαδή ο σκοτωμός ενός ζώου, σκύλου ή γάτας ή αλεπούς που τύχαινε να την πιάσουν ζωντανή οι κυνηγοί των θηραμάτων, δεν είναι πράξη επίδειξης ισχύος αλλά πράξη απαράδεχτη για τον άνθρωπο. Έτσι μας έλεγε και για τα φίδια ο παπάς του χωριού στο κατηχητικό που πηγαίναμε να μάθουμε πολλά χρήσιμα για τη ζωή μας πράγματα. Το φίδι, έλεγε, ξεγέλασε την Εύα και η Εύα με τη σειρά της τον Αδάμ κι έφαγε τον απαγορευμένο καρπό στον παράδεισο που τους είχε βάλει ο Θεός για να ζήσουν κ.α. Αποτέλεσμα αυτής της διδασκαλίας ήταν, ορισμένα παιδιά, ‘’δήμιοι’’,  δεν άφηναν φίδι για φίδι όπου κι αν το έβλεπαν να σέρνεται στο χώμα. Μάλιστα ,δεν ήταν λίγες οι φορές που έπαιρναν σβάρνα τα χωράφια κυνηγώντας τα κάθε είδους ερπετά, πολύ περισσότερο τα φίδια. Δεν συμφωνούσαν βέβαια όλα τα παιδιά με τα παραπάνω διδάγματα και εκείνα που είχαν αντίθετη γνώμη τα έλεγαν κοροϊδευτικά φοβιτσιάρηδες κι ανίκανους.

Πολλά τους ρωτούσαν:‘’Πως θα πάτε ρε στον πόλεμο να υπερασπιστείτε την πατρίδα αφού δεν τολμάτε να σκοτώσετε ένα φίδι;’’Βέβαια, δεν ήταν λόγια δικά τους… άλλων λόγια έλεγαν.

Είδε κι έπαθε ο δάσκαλος να πείσει πολλά από τα παιδιά ότι αυτή η πράξη δεν είναι πράξη ανδρισμού αλλά πράξη βάρβαρη κι απολίτιστη. Τέλος πάντων.

Ίσως τότε, εκείνες τις πέτρινες εποχές για τη χώρα μας, φεύγοντας οι αιμοχαρείς κατακτητές οι Γερμανοίνα άφησαν κατάλοιπο βαρβαρότητας, που όχι μόνο τα ζώα σκότωναν δίχως έλεος ποικιλοτρόπως, αλλά βασάνιζαν μέχρι θανάτου αναίτια ανθρώπους που είχαν την τύχη να πέσουν στα χέρια τους γιατί αγωνίζονταν να τους διώξουν από την πατρίδα μας. Ο βασανισμός και ο θάνατος ενός ανθρώπου τότε ήταν κάτι το συνηθισμένο, πολύ περισσότερο δε ο βάρβαρος θάνατος ενός ζώου.

Μήπως όμως και σήμερα η κακομεταχείριση των ζώων διαφέρει πάρα πολύ από την τυραννία που βίωναν τότε; Ελάχιστα έχει αλλάξει η εξόντωσή τους. Δεν είναι πολλά χρόνια που έτυχε να δω από κοντά με ποιον τρόπο ήθελαν να σκοτώσουν ένα τετράποδο με σπασμένο το πόδι του που ήταν πια αδύνατον να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο αφεντικό του. Είχε σκοπό ο ιδιοκτήτης του να πάει το τραυματισμένο ζώο με όποιο τρόπο θα μπορούσε στο χείλος ενός γκρεμού και να το σπρώξει να γκρεμοτσακιστεί και σίγουρα να πεθάνει, μάλλον εκεί που τον είδα ήταν ο πιο κατάλληλος γκρεμός. Έπειτα από έντονη λογομαχία με το αφεντικό του τον έπεισα, μαζί με κάποιον άλλο επισκέπτη που έτυχε να περνάει από κείνο το μέρος, να μην προβεί στην αποτρόπαια εκείνη πράξη που είχε κατά νου να κάνει αλλά να βρει άλλον τρόπο να το θανατώσει. Τέλος το τετράποδο δεν έζησε, λες και ο Θεός το λυπήθηκε και την ώρα που λογομαχούσαμε πέθανε. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ήρωα που γλύτωσα ένα αθώο ζωντανό του Θεού να μην υποστεί περισσότερη τυραννία από όση βίωνε… όχι…όμως το αναφέρω ως μια λογική πράξη που ο κάθε λογικός άνθρωπος αυτό θα έκανε.

Τους έλεγα ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να βασανίζουμε τα ζώα γιατί κι αυτά έχουν ψυχή γιομάτη με αισθήματα πιο ευαίσθητα από τα δικά μας. Πόσες και πόσες φορές δεν βλέπουμε ζώα στις οθόνες των τηλεοράσεων, τυραννισμένα ζώα από τα αφεντικά τους; Πολλές φορές ορισμένοι αφήνουν τα σκυλιά τους νηστικά και διψασμένα, τραυματισμένα κι αβοήθητα να τριγυρνάνε στους δρόμους και στα χωράφια και στις παραλίες, φοβισμένα και αφάνταστα ταλαιπωρημένα και όταν τα βλέπεις σε πιάνει ρίγος. Πριν από λίγα χρόνια είδαμε, σε σκοτεινή βέβαια εικόνα, ένα σκύλο κρεμασμένο σε κάποιο δέντρο. Φανταστείτε τον πόνο που ένιωσε εκείνο το ζώο. Τι σόι άνθρωπος ήταν εκείνος που προέβη στην πιο πάνω αποτρόπαια πράξη;

Τώρα, όταν ήμουν μικρός, είδα μια μέρα στα λιβάδια του χωριού μου ένα γάιδαρο που του είχαν δεμένα τα μπροστινά του πόδια με σύρμα και δεν μπορούσε, μάλλον μετά από την ταλαιπωρία του, δύο τρεις μέρες καθισμένος σε μια γωνιά και έτσι σκελετωμένος που ήταν, άκουσονάκουσον, πήγαν τα κοράκια και του έβγαλαν τα μάτια. Το παραπάνω περιστατικό το αναφέρω στο βιβλίο μου ‘’Διηγήματα του χωριού και της στάνης’’.

Εδώ ήθελα να τονίσω ότι, το να αποφασίσεις να πάρεις ένα ζώο στο σπίτι σου, πρώτα – πρώτα πρέπει να σκεφτείς αν αγαπάς τα ζώα πραγματικά κι αυτό το κάνεις γιατί το θέλεις εσύ κι όχι γιατί είδε το μικρό κουταβάκι ο μικρός γιος σου και κλαίοντας σου είπε να το πάρεις στο σπίτι για να του κάνει παρέα. Τα ζώα έχουν κι αυτά ανάγκες και χρειάζονται την φροντίδα μας. Δεν το παίρνουμε κι όταν περάσει ο καημός του μικρού το παρατάμε στους πέντε δρόμους και στο έλεος του Θεού. Πρέπει να σκεφτούμε πρώτα πολύ καλά, κι αν μπορούμε να το φροντίσουμε, τότε και μόνο τότε να το συμμαζέψουμε στο σπίτι μας. Είναι γνωστές οι απαραίτητες φροντίδες ενός ζώου. Θέλει τη βόλτα του αν είναι σκύλος, θέλει τον γιατρό του, την καθαρή κατοικία του, την τροφή του κ.α. Θυμίζει ανθρώπινη συμπεριφορά να πάρουμε ένα ζώο και να το κλείσουμε σ’ ένα κλουβί ή να του έχουμε για κατοικία του ένα σιδεροβάρελο κι όσο αντέξει;

Τελειώνοντας το σημερινό άρθρο μου θα αναφέρω τη μαρτυρική ζωή που έζησε ένας χιμπατζής, που το γεγονός αυτό είδε το φως της δημοσιότητας πριν από λίγο καιρό. Ήταν κλεισμένο το κακόμοιρο εκείνο ζώο 29 ολόκληρα χρόνια σε ένα κλουβί και ποτέ του δεν είχε δει τον ουρανό. Δεν έχω να προσθέσω τίποτα περισσότερο. Σχολιάστε εσείς πόσο ανθρώπινη ήταν η συμπεριφορά του αφεντικού του και πόσο ‘’άνθρωποι’’ είναι όσοι κακομεταχειρίζονται τα ζώα.

* συγγραφέας – ποιητής
μέλος της Παγκοσμίου Ενώσεως Ελλήνων Λογοτεχνών,
μέλος των Πνευματικών Δημιουργών νομού Χανίων
και άλλων πολλών πολιτιστικών συλλόγων

Η στροφή προς την παροχή “μοναδικών εμπειριών” δε χρειάζεται να είναι προς την κατεύθυνση της Ρόδου – Το παράδειγμα της Χανιώτικης Daring Trails

Με αφορμή τις τριτοκοσμικές εικόνες από το beach bar της Ρόδου, υπήρξαν και αρκετοί που έσπευσαν να τις δικαιολογήσουν υπό το πρίσμα της αποδοχής τους από τους εργαζόμενους.

Είπαν ότι σε πολλά μέρη του κόσμου υπάρχουν τέτοιου είδους κατασκευές εντός της θάλασσας, πολλές φορές ακόμη και ολόκληρα ξενοδοχεία.

Υποστηρίζουν ότι αυτό σημαίνει να έχουμε υψηλές παροχές στον τουρισμό και να μην είμαστε απλά προορισμός μαζικού τουρισμού στο νότο της Ευρώπης.

Eπισήμαναν ότι οι νέες τάσεις στον τουρισμό είναι οι παροχές μοναδικών εμπειριών στον επισκέπτη για να καταλήξουν ότι μόνο όσοι μπορούν να προσφέρουν τέτοιου είδους υπηρεσίες για τις οποίες οι τουρίστες πληρώνουν ακριβά, θα έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα.

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν τέτοιου είδους υπηρεσίες υπάρχουν και σε άλλες χώρες όμως οργανωμένες σε ένα διαφορετικό επίπεδο.

Επίσης, οι χώρες στις οποίες υπάρχουν τουριστικές επιχειρήσεις που εφαρμόζουν παρόμοιες πρακτικές, στην συντριπτική τους πλειοψηφία δε βρίσκονται στην Ευρώπη αλλά στην Καραϊβική, στην Ασία. Από μπαρ και ξενοδοχεία στη Τζαμάικα, και παρόμοια εστιατόρια και μπαρ στις Μαλδίβες ή στα νησιά Φίτζι, είναι πρακτικές που σπάνια τις βλέπουμε στην Ευρώπη. Eπίσης, υπάρχουν περιπτώσεις όπου κάποια κρουαζιερόπλοια έχουν τέτοιου τύπου υπηρεσίες για επιλεγμένους πελάτες.

Αν και οι υπηρεσίες αυτές πράγματι είναι ακριβές, οι εικόνες πολλές φορές παραπέμπουν σε αποικιοκρατικά καθεστώτα.

Είναι μοναδικές, όχι επειδή αποτελούν ξεχωριστές εμπειρίες που συνδέονται με έναν συγκεκριμένο τόπο, αλλά επειδή αποτυπώνουν ότι με τα ανάλογα χρήματα μπορούν να σου σερβίρουν το ποτό σου ακόμη και μέσα στο νερό. Το μοναδικό δηλαδή που βιώνουν είναι η δυνατότητα του πλούσιου να πληρώσει για μία τέτοια υπηρεσία εκεί που ένας φτωχός δεν μπορεί…

serving snacks and drinks in the pool

Είναι πάντως γεγονός ότι όλο και παραπάνω ο τουρισμός προσανατολίζεται στην παροχή μοναδικών εμπειριών.

Από την δημιουργία ταξιδιών στα οποία οι τουρίστες μπορούν να παρακολουθήσουν το μπάνιο ενός ελέφαντα, έως την ορειβασία σε παγόβουνα στην Ισλανδία, από την ιστοπλοϊά στα νησιά Γκαλαπάγκος, μέχρι την επαφή με φάλαινες στον κόλπο του Μεξικού, οι εμπειρίες αποκτούν μία διαφορετική αξία, δίχως αναγκαστικά να υποβαθμίζουν αυτόν που την προσφέρει.

Σε αυτό το πλαίσιο και στα Χανιά βλέπουμε την ανάπτυξη όμορφων πρωτοβουλιών από νέους ανθρώπους που προσφέρουν αληθινές μοναδικές εμπειρίες σε τουρίστες που θέλουν να τις ζήσουν.

Μία τέτοια περίπτωση είναι η εταιρεία Daring Trails στα Χανιά.

Η Daring Trails δημιουργήθηκε από δύο αδέλφια, τον Ακύλα και τον Νώντα Γερακάκη. Είναι δύο αδέλφια που μεγάλωσαν μέσα στην «οικογένεια» του Τάλου, του μεγαλύτερου ποδηλατικού ομίλου της Ελλάδας.

Η αγάπη τους για το mountain biking και τα χρόνια ενασχόλησής τους με το άθλημα αποτέλεσαν το κίνητρο για το ξεκίνημα αυτής της εταιρείας, της Daring Trails, με σκοπό να δείξουν σε ντόπιους και ξένους επισκέπτες του νησιού τις ομορφιές που κρύβει η ενδοχώρα των Χανίων.

Όπως αναφέρουν σε σχετικό κείμενο:

“Ο κόσμος μπορεί να προοδεύει, αλλά μερικά πράγματα μένουν πάντα ίδια. Η μαγεία της ανακάλυψης, η μεγαλοπρέπεια της φύσης, η ικανοποίηση που έρχεται με την επιτυχία κόντρα στα προγνωστικά. Αυτά είναι που μας κατευθύνουν εδώ στο Daring Trails, τα θεμέλια όσων κάνουμε.

Τα ποδήλατα μας σήμερα μπορεί να είναι ηλεκτρικά, αλλά αυτό γίνεται προκειμένου να μπορέσουμε να φτάσουμε ακόμα πιο μακριά, ακόμα πιο ψηλά. Η ίδια η εμπειρία δεν αλλάζει. Θέτουμε προκλήσεις στους εαυτούς μας, υπερνικάμε εμπόδια, απλώνουμε το χέρι μας, κάνουμε το επόμενο βήμα. Και βρίσκουμε νέο νόημα, νέες ομορφιές, στην εξερεύνηση του αγνώστου”.

Ο διαδρομές που προσφέρουν είναι τριών επιπέδων, ανάλογα με την εμπειρία που έχει ο ποδηλάτης.

Διασχίζουν πανέμορφες και άγνωστες – ακόμη και στους ντόπιους – διαδρομές μέσα από τα χωριά και τη φύση των Χανίων προσφέροντας έτσι μια πραγματικά μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες του τόπου μας και μία ευκαιρία να γνωρίσουν πλευρές που παραμένουν άγνωστες.

Άραγε, τι είναι πραγματικά μοναδικό ως εμπειρία; Το να είσαι πλούσιος αρκετά ώστε να αναγκάζεις ανθρώπους να σε σερβίρουν ακόμη και μέσα στο νερό ή το να βλέπεις πραγματικά μοναδικά μέρη ενός τόπου περνώντας από άγνωστα μονοπάτια δίπλα σε ανθρώπους που πραγματικά αγαπούν αυτό που κάνουν και που θέλουν να μοιραστούν την ομορφιά που αναγνωρίσουν μαζί σου;

Ας το σκεφτούμε κάπως αυτό. Γιατί τουρισμός δεν είναι να κατεβάζουμε και τα βρακιά μας αν κι εφόσον ο πελάτης πληρώνει αρκετά. Γιατί σύντομα μπορεί να βρεθούν άλλοι που θα το κάνουν με λιγότερα. Αλλά τα βρακιά θα έχουν ήδη κατέβει…

Πόσα ακόμα αγόρια και κορίτσια σα την Ραφαέλα υπάρχουν;

Ας το σκεφτούμε λίγο αυτό… Πόσοι ακόμα συνάνθρωποί μας στα Χανιά και στην Ελλάδα αντιμετώπιζουν σημαντικά προβλήματα υγείας και δε μπορούν να δώσουν τη μάχη για τη ζωή τους επειδή δεν καλύπτονται από τις υπηρεσίες που προσφέρει το κράτος;

Πόσοι από αυτούς θα καταφέρουν να δώσουν τη μάχη τους μέχρι τέλους και όσο αντέχουν; Σε πόσους από αυτούς θα δοθεί η ευκαιρία να παλέψουν;

Πολλές φορές μέσα από τις υποθέσεις όπως της Ραφαέλα αναδεικνύεται το καλύτερο που έχουμε ως κοινωνίες. Η αλληλεγγύη και η εμπάθειά μας. Όμως η επιτυχία της συγκέντρωσης των χρημάτων για την θεραπεία της Ραφαέλας κρύβει μία μεγάλη αλήθεια: Ότι όλη αυτή η προσπάθεια χρειάστηκε επειδή το ελληνικό κράτος δεν της έδινε τη δυνατότητα να δώσει αυτή τη μάχη.

Επίσης, πίσω από την επιτυχία της κρύβονται εκατοντάδες συνάνθρωποί μας που χρειάζονται και αυτοί βοήθεια. Άραγε, αποτελεί λύση το να μεταβιβάζεται το κόστος και η ευθύνη της θεραπείας (όταν αυτή κρίνεται ασύμφορη για το κράτος) αρχικά στον ασθενή και μετά στην κοινωνία;

Οι προόδοι της ιατρικής επιστήμης είναι τεράστιες και όταν ένας άνθρωπος γνωρίζει ότι μπορεί να σώσει τη ζωή του, ποιος μπορεί να του στερήσει το δικαίωμα να δώσει αυτή τη μάχη του; Και γιατί αυτό το δικαίωμα στη ζωή θα πρέπει να βασίζεται στη φιλανθρωπία των συμπολιτών του; Γιατί θα πρέπει να δημοσιοποιεί τον προσωπικό του Γολγοθά και να εξαρτάται από το πόσο ενδιαφέρον προκαλεί η ιστορία του για να έχει ελπίδες για να ζήσει;

Ας τα σκεφτούμε όλα αυτά, όταν θα εμφανιστεί στο προσκήνιό μας η επόμενη Ραφαέλα. Γιατί η Ραφαέλα δεν είναι η εξαίρεση, μετατρέπεται σε κανόνα. Ας το θυμηθούμε όταν θα βοηθήσουμε, ότι μαζί με τη βοήθειά μας πρέπει να απαιτούμε από αυτούς που μας κυβερνάνε να δίνουν λύση, στηρίζοντας αυτούς που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη.

Αυτούς που δίνουν τη μεγαλύτερη μάχη. Την μάχη για τη ζωή τους.

46.000 ευρώ για τη Ραφαέλα – Μεταβαίνει στο εξειδικευμένο MD-Anderson Cancer Center στο Χιούστον των ΗΠΑ

Οι κάτοικοι των Χανίων εξέφρασαν για μια ακόμη φορά την αλληλεγγύη τους προς τη Ραφαέλα και την οικογένειά της στη μάχη που δίνουν κατά του καρκίνου.

Συγκεκριμένα, μέσω μιας μουσικής εκδήλωσης που διοργανώθηκε στα Τσικαλαριά, συγκεντρώθηκε ένα ποσό ύψους 46.000 ευρώ, που θα χρησιμοποιηθεί για τη μετάβαση της Ραφαέλας στο εξειδικευμένο MD-Anderson Cancer Center στο Χιούστον των ΗΠΑ.

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Τσικαλαριών και η ποδοσφαιρική ομάδα Ποσειδώνας Τσικαλαριών ανέλαβαν να καταθέσουν το ποσό στον λογαριασμό της Ραφαέλας.

“Μπόρα είναι θα περάσει”

Η Ραφαέλα είχε μιλήσει στον ΑΝΤ1, περιγράφοντας πώς ξεκίνησε η περιπέτεια: «Άρχισε να πονάει το χέρι μου και με πρωτοβουλία της μαμάς, κάναμε μία εξέταση και βρέθηκε ότι πάσχω από σάρκωμα Ewing».

Η Ραφαέλα Πιτσικάλη βρίσκεται αντιμέτωπη με δεύτερη υποτροπή της νόσου. Σε βίντεο που είχε αναρτήσει η Ραφαέλα ενημέρωσε ότι έκανε και την 5η χημειοθεραπεία της.

Η περίπτωση της Ραφαέλα έφερε στο φως το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν παιδιά, που έχουν περάσει καρκίνο και ταλαιπωρούνται έπειτα από την ενηλικίωσή τους. Πριν από μερικές ημέρες η Ραφαέλα ενημέρωσε τους διαδικτυακούς της φίλους, ότι δεν μπορεί να νοσηλεύεται πλέον στο παιδιατρικό νοσοκομείο «Αγία Σοφία», λόγω της ηλικίας της.

«Αυτά τα παιδιά βρίσκονται μετέωρα», είπε η πρόεδρος του Κ.Ε.Φ.Ι Ζωή Γραμματοπούλου και εξήγησε γιατί: «Έχουν συνηθίσει σε ένα πιο υποστηρικτικό περιβάλλον. Θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα και να υπάρξει πολιτική βούληση μαζική, να κάνουνε κάποιες μονάδες που να νοσηλεύονται παιδιά από 18 μέχρι και 35 ετών.»

Η Ραφαέλα είχε μιλήσει πριν από μερικούς μήνες στον ΑΝΤ1.

«Αυτό που λέω πάντα είναι: Μπόρα είναι θα περάσει. Και ότι μετά από κάθε καταιγίδα έρχεται κι ένα ουράνιο τόξο».

Η Ραφαέλα ετοιμάζεται πλέον – με τις ευχές όλων των Χανιωτών – για μια νέα επέμβαση αυτή την φορά στην Αμερική.

«Noor1»: Νεκρός και ο 11ος μάρτυρας!

Ακόμα ένας νεκρός, ο 11ος στη σειρά, προστέθηκε σε αυτούς που γνώριζαν πρόσωπα και καταστάσεις σχετικά με την υπόθεση της μεταφοράς 2,1 τόνων ηρωίνης με το πλοίο «Noor 1».

Πρόκειται για τον μεσεγγυούχοφύλακα του ναρκόπλοιου στον κόλπο της Ελευσίνας, Γιώργο Αντωνάτο, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή την περασμένη εβδομάδα από παθολογικά αίτια.

Οι καταγγελίες του, όπως και του μάρτυρα Βασίλη Γεωργιάδη που είχε βρεθεί νεκρός εννέα μήνες μετά την ένορκη κατάθεση που έδωσε στο Ντουμπάι, είχαν προκαλέσει την παρέμβαση της τέως προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά Ειρήνης Μαραγκάκη η οποία διαβίβασε το Νοέμβριο του 2021 στον Ανακριτή Διαφθοράς Πειραιά Ελευθέριο Καλτάκη σχετικά ρεπορτάζ ενημερωτικών site μεταξύ των οποίων και του newsbreak.gr, προκειμένου να διερευνηθούν στο πλαίσιο της συμπληρωματικής ανάκρισης στην υπόθεση του «Noor 1».

Ο Γιώργος Αντωνάτος ο οποίος έχει οριστεί φύλακας του ναρκόπλοιου, είχε βρει και παραδώσει στις αρχές το δορυφορικό τηλέφωνο και σημειώσεις του πλοιάρχου του Noor1.

Γιώργος Αντωνάτος
Γιώργος Αντωνάτος

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open, είχε καταγγείλει πως κάποια από τα στοιχεία που προσκόμισε, έχουν «κάνει φτερά».

«Η υπόθεση βρωμάει. Εκτός από έγγραφα υπάρχουν και τα στίγματα που δείχνουν πού φόρτωσε το πλοίο τα ναρκωτικά και αναφέρονται ακόμη 14 πλοία. Υπάρχουν σημειώσεις σε μπλοκάκι από τον καπετάνιο με το στίγμα για το πού θα φορτώσει τα ναρκωτικά. Τα έχω καταθέσει αυτά στις αρχές, αλλά κάποια στοιχεία έχουν εξαφανιστεί από τη δικογραφία», είχε δηλώσει.

Επίσης, είχε εκφράσει φόβους για τη ζωή του, μετά και την αποκάλυψη του μυστηριώδη θανάτου του 10ου κατά σειρά νεκρού μάρτυρα στην υπόθεση του Noor 1, Βασίλη Γεωργιάδη.

Υπενθυμίζεται πως ο μάρτυρας Β. Γεωργιάδης βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του στο Ντουμπάι, μόλις εννέα μήνες μετά την κατάθεση του στον πρώην Ανακριτή Διαφθοράς Ιωάννη Πετρόπουλο, ο οποίος χειριζόταν τη δικογραφία που αφορά τους αποστολείς, παραλήπτες και χρηματοδότες του φορτίου των ναρκωτικών.

Η «προφητεία» του: «Ίσως είναι η τελευταία φορά που με βλέπετε»

«Η συγκάλυψη έχει σχέση με όσα έχει καταθέσει ο Βασίλης. Στις 28 με 29 Αυγούστου πρέπει να πέθανε. Μπορεί στο στόμα του σκύλου να υπάρχει το DNA του ανθρώπου που τον σκότωσε. Γι΄αυτό ίσως σκότωσαν και τον σκύλο, αλλά ποιος θα το ψάξει;» αναρωτήθηκε ο Γιώργος Αντωνάτος στην τηλεοπτική του συνέντευξη, τονίζοντας: «Όταν πεθάνω, θα βγουν όλα τα ονόματα στη φόρα! Ίσως είναι η τελευταία φορά που με βλέπετε» είχε υποστηρίξει ο Γιώργος Αντωνάτος στο Open.

«Φοβάμαι. Έχει αλλάξει ριζικά η ζωή μου, αλλά ίσως να μην είναι ο τελευταίος, αλλά ο προτελευταίος μάρτυρας, διότι έρχεται κι άλλο άτομο που προστατεύεται, είναι ανώτατος λιμενικός. Ίσως είναι η τελευταία φορά που με βλέπετε. Το αίμα φέρνει αίμα, ίσως θα φύγουμε κι εμείς… Αν χαθώ πάντως να ξέρετε ότι θα βγουν όλα τα ονόματα και τα στοιχεία στη φόρα, τα έχω αφήσει όλα», είχε αναφέρει, επισημαίνοντας πως μπορεί να υπάρχουν και άλλα στοιχεία ακόμα και ναρκωτικά στο «Noor 1».

«Θέλουν να το εγκαταλείψουμε και να το πάρουν κάποιες ομάδες και να εξαφανίσουν κάποια στοιχεία. Το πλοίο είναι δεξαμενόπλοιο και έχει κρυφούς χώρους. Ίσως υπάρχουν ακόμη ναρκωτικά μέσα. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν ακόμη 700 κιλά».

newsbreak.gr

Noor 1: «Εξαφανίστηκαν» δύο καταδικασθέντες – Η αστυνομία απέλασε τον έναν

Να κλείσει με κάθε τρόπο η υπόθεση του Noor 1, έχουν καταφέρει οι εμπλεκόμενοι καθώς κατά τη σημερινή εκδίκαση της υπόθεσης, οι δικαστές έμειναν έκπληκτοι όταν συνειδητοποίησαν ότι δεν μπορούν να εξετάσουν καταδικασθέντα, ο οποίος απελάθηκε.

Συγκεκριμένα, μετά την αναίρεση από τον Άρειο Πάγο της δικαστικής απόφασης με την οποία χορηγήθηκε στους επτά καταδικασθέντες το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη και είχε ως αποτέλεσμα να «σπάσουν» τα ισόβια και να κυκλοφορούν ελεύθεροι, σήμερα οι καταδικασθέντες επρόκειτο να βρεθούν για άλλη μία φορά, ενώπιων του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πειραιά.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό καθώς η Ελληνική Αστυνομία απέλασε στο Ιράν καταδικασθέντα για τη μεταφορά των 2,1 τόνων ηρωίνης με το Noor 1, αν και θα έπρεπε να παραμείνει στην Ελλάδα, καθώς του έχει επιβληθεί κάθειρξη 13 ετών.

Σύμφωνα με το zougla.gr την αποκάλυψη έκανε ο διερμηνέας του Ιρανού κατηγορούμενου ο οποίος προσήλθε στο δικαστήριο και ανακοίνωσε πως έχει επαναπατριστεί στην χώρα του με διοικητική απέλαση από την ΕΛ.ΑΣ.

Το δικαστήριο διέκοψε για να διαπιστωθεί τι έχει συμβεί. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ίδιο μέσο, δεν βρέθηκε μέσα στη δικογραφία έγγραφο διοικητικής επέλασης του Ιρανού, καθώς αν και είχε αποφυλακιστεί με τη διαδικασία της υφ’ όρον απόλυσης, έπρεπε να μείνει στην Ελλάδα υπό όρους λόγω της καταδικαστικής απόφασης.

Εξαφανισμένος είναι και ένας από τους τρεις Τούρκους καταδικασθέντες που επρόκειτο να δικαστούν σήμερα. Και αυτός ήταν εκτός φυλακής με τη διαδικασία της υφ’ όρον απόλυσης ωστόσο φέρεται να έφυγε στο εξωτερικό.

Παρόντες στο δικαστήριο ήταν σήμερα οι δύο Τούρκοι που δεν βγήκαν από την φυλακή με τη διαδικασία της υφ’ όρον απόλυσης και οι καταδικασθέντες Ευθύμιος Γιαννουσάκης, Γιώργος Μπουρδούβαλης και Κωνσταντίνος Καρτσώνης. Ωστόσο, οι διερμηνείς που είχαν οριστεί για τους Τούρκους κατηγορούμενους, δεν παρουσιάστηκαν με αποτέλεσμα το δικαστήριο να διακόψει για την ερχόμενη Τετάρτη 12 Ιουλίου.

Για την ιστορία αξίζει να σημειωθεί ότι το ελαφρυντικό με το οποίο «έσπασαν» τα ισόβια για τους 7, είχε προτείνει η γνωστή εισαγγελέας από την υπόθεση των υποκλοπών, Β. Βλάχου.

avgi.gr

Η Άννα Σαματά για τους λόγους πραγματοποίησης του 1ου Pride στα Χανιά και κάποια παρατράγουδα

Η πρώτη αυτοοργανωμένη πορεία ορατότητας για την ΛΟΑΤΚΙ+κοινότητα στα Χανιά είχε πολύ μεγάλη επιτυχία αφού σε αυτή συμμετείχαν χιλιάδες Χανιώτες. Όμως, υπήρξαν και αντιδράσεις από πολίτες που δεν τους άρεσε η εικόνα αλλά και για συγκεκριμένο πανό το οποίο βρισκόταν στην ουρά της πορείας και δεν εξέφραζε παρά μία μειοψηφία. Στο συγκεκριμένο πανό αναγραφόταν ““Στο διάολο η οικογένεια, στο διάολο η πατρίς, η Ελλάδα να πεθάνει να ζήσουμε εμείς”

Με αφορμή την πορεία αλλά και κάποιες από τις αντιδράσεις η Άννα Σαματά, πρόεδρος Σωματείου Εστίασης ν. Χανίων και ενεργό μέλος της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ δημοσιοποίησε το παρακάτω κείμενο σχετικά με τα όσα συνέβησαν στο 1ο Pride:

Στις 29/06/2023 πραγματοποιήθηκε στα Χανιά η 1η (αυτοοργανωμένη, κρατήστε το αυτό) Πορεία Ορατότητας της ΛΟΑΤΚΙ+ Κοινότητας.

Κάποιες μέρες πριν πραγματοποιηθεί η Πορεία Ορατότητας ξεκίνησαν οι πρώτες δημοσιεύσεις και το κάλεσμα για συμμετοχή και στήριξη από ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ταυτόχρονα, είχαμε το αποτέλεσμα των επαναληπτικών εκλογών της 25ης Ιουνίου 2023 που έβαλε στη Βουλή κόμματα που πρεσβεύουν ακροδεξιές απόψεις

Με νωπό το αποτέλεσμα των εκλογών, το πολύ μεγάλο ποσοστό ακροδεξιών φωνών στη Βουλή, βρήκε πάτημα για να προβάλει ξανά τις απόψεις του: απόψεις μίσους και διχασμού της κοινωνίας.

Δύο μέρες πριν την Πορεία, βλέπουν το φως της δημοσιότητας καλέσματα επισήμως ακροδεξιών φωνών (εκπρόσωποι του κόμματος των Σπαρτιατών, το οποίο μπήκε στη Βουλή με την επίσημη στήριξη του Ηλία Κασιδιάρη από τη ΦΥΛΑΚΗ!) από τα Χανιά αλλά και από το Ηράκλειο. Μισθωμένα λεωφορεία έτοιμα να γεμίσουν ανθρώπους που θα συναθροίζονταν στη Δημοτική Αγορά με σκοπό να εκφοβίσουν και να τραμπουκίσουν όσους ήθελαν να συμμετάσχουν στην ειρηνική (όπως άλλωστε φάνηκε) Πορεία.

Ευτυχώς, τα αντανακλαστικά του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων αλλά και μιας μερίδας πολιτών ήταν πολύ άμεσα: η συγκέντρωσή τους καταδικάστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο ενώ οργανώθηκε αντιφασιστική συγκέντρωση λίγη ώρα πριν τη συγκέντρωση εκείνων που εξίσωναν την ομοφυλοφιλία με το σατανισμό (τα σχόλια δικά σας).

Η συγκέντρωση των ακροδεξιών τελικά ακυρώθηκε, η Πορεία με χιλιάδες κόσμου από όλες τις πόλεις της Κρήτης ξεπέρασε κάθε προσδοκία σε αριθμό συμμετεχόντων αλλά και όμορφου κλίματος.

Όπως σε κάθε αυτοοργανωμένη κίνηση, βέβαια, δεν έλειψαν τα παρατράγουδα και οι φωνές που μέσα από εκεί βρήκαν τρόπο να προωθήσουν τις απόψεις τους, απόψεις που σίγουρα δεν έβρισκαν σύμφωνη την πλειοψηφία των συμμετεχόντων (οι περισσότεροι δε γνωρίζαμε για την ύπαρξη του συνθήματος και του πανό, αφού δεν ήταν καν στη λίστα με τα συνθήματα που είχαμε).

Πανό και συνθήματα όπως “Στο διάολο η οικογένεια, στο διάολο η πατρίς, η Ελλάδα να πεθάνει να ζήσουμε εμείς” σίγουρα δεν αντιπροσώπευαν την πλειοψηφία εκείνων που φώναζαν και βγήκαν στους δρόμους παλεύοντας για ισότητα (τραγική ειρωνεία να ακούγεται τέτοιο σύνθημα σε πορεία μέσα από την οποία παλεύεις για την αναγνώριση της δικής σου οικογένειας;).

Μεγάλη μερίδα των media, αφού δεν μπόρεσαν να γεμίσουν τα sites τους με φωτογραφίες που “προκαλούν”, γεμάτες με “φτερούδες και λουλούδες” (όπως βολεύει να λένε οι φωνές μίσους που δεν είναι περισσότερες αλλά, δυστυχώς, ακούγονται πιο δυνατά), χρησιμοποίησαν αυτό το σύνθημα για να προκαλέσουν για άλλη μία φορά διχασμό και να προωθήσουν αυτό που τους συμφέρει για μερικές χιλιάδες κλικ και σχόλια που θα ανεβάσουν την αναζήτησή τους στις ιντερνετικές μηχανές. Ευτυχώς, όλα τα μέσα δεν είναι το ίδιο και ακόμα πιο ευτυχές το ότι ο κόσμος μπορεί και τα αναγνωρίζει…

Η Ελληνική Αστυνομία βρισκόταν με διακριτική παρουσία  σχεδόν σε κάθε σημείο της πορείας και έτσι κάποιοι νιώθαμε μια έξτρα ασφάλεια. Φυσικά, δεν έλειπαν τα παρατράγουδα αφού ορισμένοι αστυνομικοί χλεύαζαν χωρίς ίχνος ντροπής τους συμμετέχοντες.

Μέσα από το γεγονός που φαίνεται να ξύπνησε για λίγο την πόλη (ο καθένας πήρε αυτό που ήθελε μέσα από αυτή την Πορεία ενώ εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για ισότητα), ορισμένες σκέψεις μού γεννήθηκαν ξανά, σκέψεις που έως τώρα είχα αποφασίσει να μη μοιράζομαι γραπτώς για πολλούς λόγους, κυρίως, όμως, διότι εκείνοι που είναι έτοιμοι για ώριμο διάλογο, σίγουρα δεν ξοδεύουν το χρόνο τους στα (anti)social media:

Πώς γίνεται να είσαι μέλος της διοργάνωσης μίας ειρηνικής πορείας ανθρώπων που ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και αντί να τους στηρίξεις, επιλέγεις να προκαλέσεις για να ακουστεί το δικό σου μήνυμα και να ακυρωθεί κάθε πιθανή φωνή στήριξης που θα έβρισκαν από κάποιον που ανήκει στο άλλο άκρο (υπάρχουν και αυτοί); Πού είναι εν τέλει η έμπρακτη αλληλεγγύη σου απέναντι στις “μειοψηφίες”;

Πώς γίνεται να μην έχεις την ελάχιστη αίσθηση λογικής όταν δημοσιεύεις στα social media απόψεις που δε συνάδουν με αυτά που κάνεις στη ζωή σου; Δυστυχώς ή ευτυχώς, ζούμε σε μια κλειστή κοινωνία. Σχεδόν όλοι ξέρουμε το παρελθόν (και το παρόν) κάποιων που κόπτονται για την οικογένεια όλων των άλλων… Είναι πολύ εύκολο με τακτοποιημένες διπλές ζωές να βγαίνετε και να κατηγορείτε εκείνους που δήθεν σας θίγουν ως οικογενειάρχες. Είναι πολύ κρίμα (ιδίως για κάποια δημόσια πρόσωπα) να αναγκάζεστε να κατεβάζετε τις δημοσιεύσεις (ή και τα προφίλ σας, δήθεν επειδή σας τα χάκαραν) για να μη μάθει η οικογένειά σας τι πραγματικά κάνετε, απολύτως ενάντια στο τι πρεσβεύετε δημόσια.

Θα πρότειναμε να ασχοληθεί ο καθένας με τη δική του τη ζωή, να προασπίσει και να παλέψει για τα δικά του δικαιώματα, που το μόνο σίγουρο είναι ότι δε θίγονται από την ισότητα στα δικαιώματα άλλων ομάδων.Ας προσπαθήσουμε να μπαίνουμε στα παπούτσια των άλλων που και που, αντί να καταδικάζουμε ερήμην.

Στην εποχή της υπέρ και παρά πληροφόρησης ας προσπαθούμε να ενημερωνόμαστε σφαιρικά και όχι…βολικά!

Peace and Love

“… να πεθάνει η Ελλάδα, να ζήσουμε εμείς”: Αντιδρά ο Μητροπολίτης Αμφιλόχιος για συνθήματα στο 1ο Pride στα Χανιά

H ΕΛΜΕ Χανίων καταγγέλλει βιομηχανία διώξεων εκπαιδευτικών στον Πειραιά

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων καταγγέλλει “βιομηχανία διώξεων εκπαιδευτικών και ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης από την ΔΔΕ Πειραιά, που συνεχίζεται και κλιμακώνεται”.

Όπως αναφέρει σε σχετικό κείμενο:

Μετά από όλες τις διώξεις που επιχειρήθηκαν από την αρχή της χρονιάς, την τελευταία (!) ημέρα των σχολείων 7 συνάδελφοι έλαβαν τηλεφώνημα από το πειθαρχικό τμήμα της ΔΔΕ για να παρουσιαστούν και να παραλάβουν την κλήση τους. Όλοι παραπέμπονται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο με το παράπτωμα «της αναξιοπρεπούς ή της ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς», που περιλαμβάνεται στον αντιδραστικό Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα.

Οι διώξεις δεν αφορούν μόνο τον Πειραιά, ούτε μόνο τους εκπαιδευτικούς! Τελικός τους στόχος είναι να κάμψουν κάθε προοπτική λαϊκής αντίστασης στην βαρβαρότητα που διαμορφώνουν!

Θα συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και μαθητών και θα αγωνιζόμαστε για το δικαίωμα όλων των παιδιών στην μόρφωση.  Δεν μας τρομοκρατεί η επιχείρηση φίμωσης των σωματείων, της συνδικαλιστικής και πολιτικής δράσης! Δεν θα μας κάνουν να σωπάσουμε! Θα συνεχίσουμε ακόμα πιο μαζικά!

Καταγγέλλουμε τις διώξεις! Δηλώνουμε την συμπαράσταση και την αλληλεγγύη μας στους συναδέλφους που διώκονται! Κινητοποιούμαστε μαζικά απαιτώντας να σταματήσει κάθε διαδικασία δίωξης!

H ΕΛΜΕ Χανίων καλεί σε συμμετοχή στην 8η γιορτή διεκδίκησης του στρατοπέδου Μαρκοπούλου

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων στη συνεδρίαση της 15ης Ιουνίου 2023 είχε αποφασίσει τη στήριξη των Χανιωτών δημοτών για δωρεάν παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου Μαρκοπούλου στο Δήμο Χανίων και τη μετατροπή του σε χώρο Αστικού Πρασίνου. Για το λόγο αυτό είχε εκδοθεί αντίστοιχο ψήφισμα.

Με κείμενό του καλεί τα μέλη της να συμμετέχουν μαζικά στην 8η γιορτή διεκδίκησης του στρατοπέδου Μαρκοπούλου, που διοργανώνει η «Πρωτοβουλία Χανιωτών για το στρατόπεδο Μαρκοπούλου» το Σάββατο 8/7/2023 στις 18:00.

Σε σχετικό κείμενο αναφέρεται ότι:

70 χρόνια πέρασαν από τότε που οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής των Δικαστηρίων ξεκίνησαν να αγωνίζονται διεκδικώντας την μετατροπή του «Στρατοπέδου Μαρκοπούλου» σε χώρο αστικού πράσινου. Κι αργότερα προστέθηκαν και τα αιτήματα για δημιουργία ήπιων αθλητικών εγκαταστάσεων και άλλων κοινωφελών χρήσεων. Ένα σημαντικό βήμα έγινε με την παραχώρηση του στρατοπέδου στον Δήμο Χανίων. Για να μην μείνει όμως μετέωρο ο Δήμος οφείλει να ακούσει τους κατοίκους της περιοχής και τους κοινωνικούς φορείς όπως τα σωματεία που τόσες δεκαετίες ζητάνε με επιμονή:

1. Τη ΔΩΡΕΑΝ παραχώρηση του στρατοπέδου στο Δήμο και στη συνέχεια στους πολίτες. Η μεθόδευση της αγοράς ενός δημόσιου κτήματος από το Δήμο σε μη-συμβολικό τίμημα είναι η αρχή μελλοντικών εμπορευματικών χρήσεων. Είναι υποχρέωση του στρατού να επιστρέψει το στρατόπεδο στους πολίτες.

2. Την κατάργηση των συντελεστών δόμησης και κάλυψης που ψηφίστηκαν στην απόφαση 2/2023 του δημοτικού συμβουλίου. Είναι αναγκαίος ο χαρακτηρισμός όλου του χώρου ως χώρος “Αστικού Πρασίνου” που από μόνος του συμπεριλαμβάνει και τα απαραίτητα κτήρια (αναψυκτήριο, θέατρο κτλ.).

3. Να σταματήσει η επιχειρούμενη βάναυση επέμβαση στον τελευταίο εν δυνάμει ελεύθερο χώρο της πόλης που μπορεί να γίνει πνεύμονας πρασίνου. Η αποψίλωση κάθε πόας και θάμνου, η χρήση οδοστρωτήρα για το πάτημα χώματος και η τοποθέτηση σκληρών υλικών είναι εντελώς αντίθετες με την δημιουργία ενός πάρκου.

4. Δεν νοείται να χαραμιστεί ένας τόσο σημαντικός ελεύθερος χώρος των πολιτών για την εξυπηρέτηση των αυτοκινήτων, χωρίς καμία μελέτη και ασφάλεια, επειδή η δημοτική αρχή δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί τους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης. Είναι σημαντική η απόδοση του χώρου στους κατοίκους με όρους απόλυτης ασφάλειας.

5. Από την πλευρά μας ως ΕΛΜΕ Χανίων επισημαίνουμε ότι: Είναι κρίσιμη η εκπόνηση μελέτης με συμμετοχή και διαβούλευση των ενδιαφερόμενων πολιτών και φορέων στο σχεδιασμό, καθώς και την αντιμετώπιση των αναγκών σε κτίρια μέσα στο χώρο βάσει αυτής της μελέτης. Όπως ακριβώς γίνεται και στο πάρκο των Αγίων Αποστόλων.

Υπενθυμίζουμε ότι σε μια ακτίνα 1-2 χιλιομέτρων υπάρχουν τουλάχιστον 3 Δημοτικά σχολεία, 3 Γυμνάσια, 2 Λύκεια, 3 Ειδικά σχολεία και 1 δομή προστασίας παιδιών. Είναι σημαντικό ο χώρος να αξιοποιηθεί για σχολικές εκδρομές, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και να μπορεί να αγκαλιάσει τους μαθητές και τις μαθήτριές μας αλλά και ευρύτερα την χανιώτικη νεολαία. Μια ολόκληρη πόλη πραγματοποιεί τους σχολικούς περιπάτους στο Ενετικό λιμάνι. Πόσο διαφορετικό μήνυμα θα περνούσε στους μαθητές ένας περίπατος στο πάρκο Μαρκοπούλου; Mε μικρές προσθήκες και παρεμβάσεις μπορεί άμεσα να χρησιμοποιηθεί ως χώρος πρασίνου και αναψυχής, έως ότου υλοποιηθεί ο σχεδιασμός του.

Η δημοτική αρχή οφείλει να εκφράσει και να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον.

Είναι χρέος της η προστασία του χώρου του στρατοπέδου Μαρκοπούλου και η διασφάλιση της δημιουργίας ενός πράσινου πάρκου αναψυχής και άθλησης, ένα πνεύμονα χαράς και πολιτισμού, απολύτως απαραίτητου για την πόλη των Χανίων που έχει έλλειψη 300 στρεμμάτων πρασίνου.