17.8 C
Chania
Friday, May 3, 2024

ΕΠΚ Κρήτης: Για πρώτη φορά δικαστήριο δικαιώνει κατανωλωτές αναγκάζοντας τράπεζα να καταβάλλει αποζημίωση επειδή αφαιρέθηκαν λεφτά από λογαριασμό για χρέη συζύγου

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, δικαστήριο “δικάζει” την πρακτική των τραπεζών μην επιτρέποντας τους να  αδειάζουν τους λογαριασμούς των καταναλωτών, υποχρεώνοντας με την εν λόγω απόφαση την τράπεζα, να καταβάλει στους καταναλωτές  αποζημίωση για υλική ζημιά 8.315,12 και 4.815,12 ευρώ και για ηθική βλάβη 3.500 ευρώ.

Αναλυτικά και σύμφωνα με το ιστορικό της υπόθεσης, όπως τονίζεται, αγωγή κατέθεσε ζευγάρι καταναλωτών κατά  της Τράπεζας Πειραιώς, συν δικαιούχων σε τραπεζικό λογαριασμό γιατί η σύζυγος συνταξιούχος του ΟΓΑ είδε από τον λογαριασμό  της να  κάνουν “φτερά ” τα 428,5 ευρώ (χρήματα από σύνταξη,επιδόματα από την κοινωνική ασφάλιση ή την κοινοτική ενίσχυση) καθώς και άλλου ποσού, καλύπτοντας την οφειλή του συζύγου ,αφαιρώντας από τον λογαριασμό 4.815,12 ευρώ και αφήνοντας  σε αυτόν, ελάχιστα λεπτά του ευρώ 0,74

Η τράπεζα προχώρησε σε συμψηφισμό του ποσού των 4.815,12 ευρώ, για οφειλή που είχε ο σύζυγος, χωρίς την έγκριση των εναγόντων και χωρίς την κοινοποίηση στην σύζυγο ,η οποία δεν είχε καμία οφειλή, παρά την ενημέρωση που έγινε στον σύζυγο.

Το Δικαστήριο των Χανίων , στο σκεπτικό της απόφασης  έκρινε ότι η ενέργεια της τράπεζας, υπήρξε  πλήρως παράνομη και η σχετική δήλωση συμψηφισμού άκυρη, καθώς  τα χρήματα ήταν από συντάξεις και επιδοτήσεις ελαιόλαδου, που δεν εκχωρούνται και δεν συμψηφίζονται.

Επίσης  το δικαστήριο έκρινε ότι η συμπεριφορά της τράπεζας, να αφαιρέσει το ποσό της σύνταξης της συζύγου από τον λογαριασμό,  οι καταναλωτές υπέστησαν υλική ζημιά (χρήματα αναγκαία στην διαβίωση τους) αλλά και ηθική βλάβη.

Για όλους αυτούς τους λόγους το Ειρηνοδικείο των Χανίων με την υπαρ. 561/2017 Ιστορική για τα ελληνικά δεδομένα  απόφαση , δέχτηκε την Αγωγή υποχρεώνει την τράπεζα να καταβάλλει εις ολόκληρον στους καταναλωτές (ενάγοντες) συνολικά το ποσό των 8.315,12 ευρώ, 4.815,12 ευρώ ως αποζημίωση για την υλική ζημιά και το ποσό των 3.500 ευρώ, ως χρηματική ικανοποίηση  για την ηθική βλάβη που υπέστησαν, νόμιμα.

Επιβάλλει σε βάρος της τράπεζας,τα δικαστικά ‘εξοδα των εναγόντων , τα οποία ορίζει στο ποσό των 400 ευρώ.

Συμπερασματικά, για την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, θεωρείται μια απόφαση που ανοίγει τον δρόμο για νέες Αγωγές και για διεκδικήσεις παρανόμων και καταχρηστικών  συμψηφισμών απαιτήσεων από κοινούς λογαριασμούς ,αλλά και παρακρατήσεις των μισθών ,συντάξεων, επιδοτήσεων”.

Αλ. Κούγιας: “Ο Στ. Βρέντζος πέθανε αδικημένος”

Δήλωση του δικηγόρου Αλέξη Κούγια για το θάνατο του πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ:

Θέλω να εκφράσω την οδύνη μου, αλλά και την οδύνη των παλαιών συνεργατών του γραφείου μου, με τους οποίους αναλάβαμε να αντιμετωπίσουμε μία από τις μεγαλύτερες πολιτικές σκευωρίες που έγιναν ποτέ στην Ελλάδα μετά την μεταπολίτευση.

Αναλάβαμε να υπερασπιστούμε την τιμή και την υπόληψη ενός γνήσιου αντιστασιακού, επιστήμονα, Σαμαρείτη γιατρού, βουλευτή τότε του ΠΑΣΟΚ από τα Aνώγια της Κρήτης, Σταύρου Βρέντζου, ο οποίος είχε πέσει θύμα του μεγαλύτερου εργολάβου σκευωριών που έχει ζήσει η δημοσιογραφία τα τελευταία 70 χρόνια, του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου.

Αναλάβαμε να αποδείξουμε στη Δικαιοσύνη ότι αυτό, το οποίο μια εβδομάδα πριν από τις εκλογές του 2004 κατασκεύασε ο εκατομμυριούχος με τις βίλες στην Εκάλη, δήθεν προστάτης των φτωχών, δικαίων και αδυνάτων Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, με συμπαρουσιαστές τους Καμμένο, Παπαχριστόπουλο και άλλους σε μια απαγορευμένη από τη Δικαιοσύνη και δικαστική απόφαση εκπομπή, ήταν συκοφαντία και ψέμα.

Τότε, τρεις μέρες πριν από τις εκλογές του 2004, οι οποίες, όπως είναι γνωστό, εξελίχτηκαν σε πολιτικό θρίλερ, έπρεπε με κάθε τρόπο να μπει στην Βουλή ο Συνασπισμός της αριστεράς, ώστε να μην έχει αυτοδυναμία το ΠΑΣΟΚ και γι αυτό ο Τριανταφυλλόπουλος, μαζί μ’ έναν ανεκδιήγητο ψυχίατρο Γρίβα, τους Παπαχριστόπουλο και Καμμένο, σ’ όλες  τις εκπομπές προσπάθησε ν’ αποδείξει, χρησιμοποιώντας έναν κωμικό θίασο, δήθεν βασανισμένων, ότι ο φυλακισμένος για την αντίστασή του στη χούντα και άγρια βασανισμένος από τους χουντικούς ήρωας της αντίστασης Σταύρος Βρέντζος, δεν ήταν αντιστασιακός αλλά βασανιστής.

Όλη η Ελλάδα θυμάται ότι αυτό έγινε τρεις μέρες πριν από τις εκλογές και δυστυχώς ο Γιώργος Παπανδρέου, τότε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, παρασύρθηκε και διέγραψε τον Σταύρο Βρέντζο από το ΠΑΣΟΚ και από τον κατάλογο των υποψηφίων βουλευτών του 2004.

Ο Σταύρος Βρέντζος διασύρθηκε και δεν συνήλθε ποτέ, παρά το ότι η ελληνική Δικαιοσύνη μετά από 8 χρόνια δικαστικούς αγώνες και σε ποινικό και σε αστικό επίπεδο τον δικαίωσε και καταδίκασε τον Τριανταφυλλόπουλο και το Alter να του πληρώσουν το ποσό των 800.000€ ως αποζημίωση, την οποία ο έντιμος αυτός άνθρωπος   δεν διεκδίκησε και δεν εισέπραξε ποτέ.

Ο Σταύρος Βρέντζος από τότε αρρώστησε, όπως αρρωσταίνουν, όταν έχουν αίσθηση της ντροπής, χιλιάδες συνάνθρωποί μας, και εχτές πέθανε.

Πέθανε αδικημένος, στιγματισμένος, γιατί, εκτός του Ηρακλείου Κρήτης, των Ανωγείων και του στενού του περιβάλλοντος, κανείς δεν έμαθε ποτέ για την δικαίωσή του και για το γεγονός ότι τον κατέστρεψε και τον αρρώστησε ένας παλιάνθρωπος, αδίστακτος, δήθεν δημοσιογράφος.

Κάνω αυτή τη δήλωση σαν ελάχιστη εκδήλωση συμπαραστάσεως στην οικογένειά του και σαν ένα πολιτικό μνημόσυνο, αφού ούτε ο Γιώργος Παπανδρέου, ούτε το ΠΑΣΟΚ τον αποκατέστησαν ποτέ.

Ας είναι αιωνία η μνήμη του.

Με εκτίμηση

Αλέξιος Κούγιας

Αύριο η συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Επιτροπής Ειρήνης Χανίων ενάντια στις νέες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για αναβάθμιση των βάσεων

Η πρώτη οργανωμένη μαζική αντίδραση σε όλα αυτά τα αρνητικά που προέκυψαν, με επίκεντρο το νομό Χανίων, από την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα στις ΗΠΑ και τη συνάντησή του με τον Ντόναλντ Τραμπ, θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 26 Οκτώβρη στις 7.30 στην Πλατεία Δημοτικής Αγοράς με διοργανωτή την Επιτροπή Ειρήνης Χανίων.

Σε σχετικό κείμενο αναφέρονται τα εξής:

Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ συνοδεύτηκε από ένα πρωτοφανές μπαράζ προπαγάνδας, καλλιέργειας μαζικού κλίματος αυταπατών και προσδοκιών για οφέλη και ευκαιρίες από την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Όλοι αυτοί, ελληνική κυβέρνηση, αστικά πολιτικά κόμματα, φορείς της πλουτοκρατίας (εγχώριας και ξένης), καλοταϊσμένοι κονδυλοφόροι των ΜΜΕ του συστήματος που δίνουν ιδεολογική υπόσταση στο ξέπλυμα του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού που κάνει η κυβέρνηση, μπορούν πλέον να καμαρώνουν για τα αποτελέσματα της επίσκεψης:

  • Δεσμεύσεις για αναβάθμιση της Βάσης της Σούδας.
  • Συγχαρητήρια για τη “ΝΑΤΟικότητα” της Ελλάδας και τη διάθεση πάνω από 2% του ΑΕΠ για τις πολεμικές ανάγκες του ΝΑΤΟ.
  • Συμφωνία αναβάθμισης του στόλου των F-16 κλπ. – δύο και πλέον δισεκατομμυρίων ευρώ που θα επιβαρυνθεί ο ελληνικός λαός.
  • “Στρατηγικός πυλώνας” η χώρα για τα συμφέροντα των αμερικανικών μονοπωλίων στην περιοχή με προτεραιότητα τα ενεργειακά σχέδια.
  • Δεσμεύσεις, διαβεβαιώσεις ότι η Ελλάδα είναι “χρήσιμος στρατηγικός σύμμαχος” για τις ΗΠΑ, στη δίνη των ενεργειακών ανταγωνισμών των ιμπεριαλιστών στην περιοχή.
  • Σιγή ιχθύος των ΗΠΑ για Κυπριακό, Αιγαίο.
  • Νέο κατρακύλισμα στο βούρκο του εξωραϊσμού του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού: “ο τρόπος που προσεγγίζει την πολιτική μπορεί να μοιάζει διαβολικός, αλλά γίνεται για καλό!”.

Αποδείχτηκε ότι το ταξίδι του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, κύριο σκοπό είχε την πιο ενεργή εμπλοκή της χώρας μας στους επικίνδυνους σχεδιασμούς των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ στην περιοχή. Με τις νέες δεσμεύσεις για την αναβάθμιση των αμερικανοΝΑΤΟικών Βάσεων στην Ελλάδα και ειδικά τη βάση της Σούδας ως ορμητήριο των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών ενάντια στους λαούς της ευρύτερης περιοχής. Όσο για τα περιβόητα “ανταλλάγματα”, αυτά αφορούν μόνο τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων που θα αποκομίζονται από την εκμετάλλευση του ενεργειακού, παραγωγικού πλούτου της χώρας και από πάμφθηνο εργατικό δυναμικό.

Αυτές οι εξελίξεις προσφέρονται για εξαγωγή συμπερασμάτων για τον επικίνδυνο χαρακτήρα της στρατηγικής της “γεωστρατηγικής αναβάθμισης” της Ελλάδας που είναι προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος του λαού.

Γι’ αυτό ακριβώς απαιτείται καθολική λαϊκή εναντίωση στις νέες δεσμεύσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ (με τη στήριξη των άλλων αστικών κομμάτων) που εκθέτουν τον ελληνικό λαό σε θανάσιμους κινδύνους και καθιστούν τη χώρα μας ορμητήριο ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και πολέμων προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων. Ούτε γη ούτε νερό στους φονιάδες των λαών».

Στην “Ώρα του Πρωθυπουργού” η Σούδα και τα ανταλλάγματα για την αναβάθμισή της, μετά από ερώτηση του Στ. Θεοδωράκη

Ο επικεφαλής του Ποταμιού ρωτά τον Πρωθυπουργό, πότε θα υποβάλλει στη Βουλή προς έγκριση το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των συγκεκριμένων πολεμικών αεροσκαφών και αν υπάρχει ενδεχόμενο παραχώρησης αεροσκαφών F-35 ως αντισταθμιστικού ανταλλάγματος για τη Σούδα

Στην Ώρα του Πρωθυπουργού φέρνει ο Σταύρος Θεοδωράκης τη Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ. Με επίκαιρη ερώτηση καλεί τον κ. Τσίπρα να απαντήσει στη Βουλή, ποια αντισταθμιστικά ανταλλάγματα εξασφάλισε η ελληνική κυβέρνηση για τη Σούδα και τι περιλαμβάνει η συγκεκριμένη συμφωνία για την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 από τις ΗΠΑ. Ακόμα, ρωτά τον Πρωθυπουργό, πότε θα υποβάλλει στη Βουλή προς έγκριση το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των συγκεκριμένων πολεμικών αεροσκαφών και αν υπάρχει ενδεχόμενο παραχώρησης αεροσκαφών F-35 ως αντισταθμιστικού ανταλλάγματος για τη Σούδα.

Tο πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό

Θέμα: «Ποια αντισταθμιστικά ανταλλάγματα εξασφάλισε η ελληνική κυβέρνηση για την Σούδα και την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 από τις ΗΠΑ;»

Η συνάντηση του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών κ. Τράμπ και του Πρωθυπουργού της Ελλάδας κ. Τσίπρα ήταν απαραίτητη σε μια εποχή πολλών αναταράξεων στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Η συνεργασία της Ελλάδας στον αμυντικό τομέα με την πιο ισχυρή δύναμη του κόσμου, είναι στρατηγικής σημασίας. Η χώρα μας πρέπει να αποτελέσει την δύναμη σταθερότητας και ασφάλειας στην ευρύτερη ταραγμένη περιοχή.

Από την κοινή συνέντευξη τύπου των κ.κ Τράμπ – Τσίπρα πληροφορηθήκαμε για την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 κόστους 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Είχε προηγηθεί στις 29 Αυγούστου 2017, η συμφωνίας Ελλάδας-ΗΠΑ για την επέκταση της ισχύος της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και των ΗΠΑ μέχρι και τις 6 Νοεμβρίου 2018. Η συμφωνία καθώς και το κείμενο των ρηματικών διακοινώσεων που την καθορίζουν, αναρτήθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μέσα στο τυπικό κείμενο της ρηματικής διακοίνωσης δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για το περιεχόμενο της συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας, ούτε για τα πιθανά αντισταθμιστικά ανταλλάγματα που έχει ζητήσει η Αθήνα από την Ουάσιγκτον.

Ωστόσο, το πνεύμα που διέπει το κείμενο της ρηματικής διακοίνωσης αφήνει πολλά περιθώρια για μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία:

«Κατά την χορήγηση της αμυντικής αυτής υποστήριξης οι Ηνωμένες πολιτείες θα λάβουν υπ’ όψη τις ανάγκες των Ελληνικών ενόπλων δυνάμεων και την επιθυμία της Ελληνικής κυβέρνησης όπως η υποστήριξη αυτή χορηγηθεί υπό τους ευνοϊκότερους κατά το δυνατόν όρους. Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα λάβουν επίσης υπ’ όψιν τους τον αμυντικό ρόλο της Ελλάδος στης περιοχή καθώς και την σημαντική συνεισφορά της Ελλάδος στη διμερή αμυντική σχέση με τη χορήγηση άδειας στις Ηνωμένες πολιτείες να λειτουργούν στρατιωτικές ευκολίες στην Ελλάδα» (άρθρο ΙΧ.2)

«Οι δύο κυβερνήσεις έχοντας υπ’ όψη τις σχέσεις μεταξύ αμυντικής ικανότητας και οικονομικής ανάπτυξης και σταθερότητας, θα καταβάλουν μέγιστες προσπάθειες για να αναπτύξουν σχέσεις οικονομικής, βιομηχανικής και τεχνολογικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών που θα περιλαμβάνουν αμοιβαία συμφωνημένη τεχνική βοήθεια των Ηνωμένων πολιτειών, και ανάλογα με τις συνθήκες, άλλες μορφές βοήθειας» (άρθρο Χ.2)

Τμήμα της παραπάνω συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών αποτελεί και η ανανέωση της σύμβασης της Αμερικανικής Ευκολίας/Εγκατάστασης (facility) στη Σούδα.

Με δεδομένη την στρατηγική σημασία της Σούδας, μια δομημένη διαπραγμάτευση από ελληνικής πλευράς θα μπορούσε να πετύχει αφενός την αμυντική θωράκιση της χώρας με ευνοϊκούς όρους και αφετέρου την εδραίωση της διεθνούς θέσης της χώρας.

Η ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο  δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να ανατραπεί.

Στις διαπραγματεύσεις των δυο συμμαχικών κυβερνήσεων Ελλάδας-ΗΠΑ θα πρέπει να υπερασπιζόμαστε τα εθνικά συμφέροντα στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις, το Κυπριακό, τα ενεργειακά θέματα. Η ασφάλεια της χώρας δεν είναι κομματική υπόθεση αλλά απαιτείται «εθνική γραμμή».

Ερωτάται ο Πρωθυπουργός:

1. Ποια ανταλλάγματα δόθηκαν προς όφελος της οικονομικής, βιομηχανικής και τεχνολογικής συνεργασίας των δύο χωρών και του ελληνικού τομέα αμυντικής βιομηχανίας & έρευνας. Ποιο τμήμα της συμφωνίας θα δοθεί στην εγχώρια βιομηχανία για υλοποίηση; (άρθρο Χ.1 & Χ.2 της συμφωνίας);

2. Τι περιλαμβάνει η συγκεκριμένη συμφωνία για τα F-16 και το τελευταίο πρόγραμμα πενταετούς εκσυγχρονισμού και πότε θα υποβληθεί στην Βουλή για έγκριση; Ποιο το ακριβές κόστος της συμφωνίας και με ποιο τρόπο θα πραγματοποιηθεί;

3. Με δεδομένο το μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα της Τουρκίας, ιδίως στον τομέα της πολεμικής αεροπορίας, θα συζητηθεί το ενδεχόμενο παραχώρησης αεροσκαφών F-35 ως αντισταθμιστικού ανταλλάγματος για την, σε βάθος χρόνου, παραχώρηση των ελληνικών διευκολύνσεων στην Σούδα;

Ο ερωτών βουλευτής

Σταύρος Θεοδωράκης – Α΄ Θεσσαλονίκης

Η Νέα Υόρκη απαγορεύει πλήρως το ηλεκτρονικό τσιγάρο με το τσιγάρο

Σε πλήρη απαγόρευση της χρήσης ηλεκτρονικού τσιγάρου σε κλειστούς δημόσιους χώρους προχωρά η πολιτεία της Νέας Υόρκης.

Ο κυβερνήτης Άντριου Κουόμο υπέγραψε νόμο που καθιστά παράνομο το άτμισμα σε όλους τους χώρους όπου ήδη απαγορεύεται το κανονικό τσιγάρο, ουσιαστικά εξισώνοντας τις δύο πρακτικές.

Σημειώνεται ότι πολλές περιοχές της πολιτείας της Νέας Υόρκης έχουν ούτως ή άλλως θεσπίσει μέτρα κατά του ατμίσματος. Ο νόμος που υπέγραψε ο κ. Κουόμο επεκτείνει την απαγόρευση σε όλους τους κλειστούς δημόσιους χώρους που μπορεί να εξαιρούνταν έως σήμερα, όπως εστιατόρια, μπαρ και γραφεία.

Οι νέοι περιορισμοί θα τεθούν σε ισχύ σε 30 ημέρες.

«Μόλις υπέγραψα νομοθεσία που απαγορεύει την χρήση των e-τσιγάρων οπουδήποτε απαγορεύεται το κάπνισμα. Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα προκαλούν μακροπρόθεσμους κινδύνους για την υγεία των χρηστών και αυτών που τους περιστοιχίζουν. Ας φτιάξουμε μία πιο δυνατή και πιο υγιή Νέα Υόρκη για όλους», έγραψε ο κυβερνήτης Κουόμο στο Twitter.

Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα έχουν αναδειχτεί σε δημοφιλή εναλλακτική λύση έναντι του τσιγάρου τα τελευταία χρόνια.

Οι ακριβείς συνέπειες της χρήσης του e-τσιγάρου δεν είναι ακόμα γνωστές, καθώς, λόγω της «νεότητας» του προϊόντος η ιατρική κοινότητα δεν έχει μπορέσει ακόμα να μελετήσει τις μακροπρόθεσμες συνέπειες του ατμίσματος.

skai.gr

Σταματούν την απεργία πείνας οι δημοσιογράφοι

Με ανακοίνωση που εξέδωσαν, οι δημοσιογράφοι, που έκαναν απεργία πείνας εδώ και σχεδόν δύο εβδομάδες, έξω από την ΕΣΗΕΑ, γνωστοποίησαν ότι σταματούν την απεργία.

Συγκεκριμένα, με ανακοίνωση στο Facebook δηλώνεται ότι «παραδίδουμε τη σκυτάλη στον κλάδο μας, προκειμένου να αποδείξει εμπράκτως, ότι δεν ισχύει αυτό που του καταλογίζουν, ότι είναι ‘αλήτες και ρουφιάνοι..’».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

“ΤΕΤΕΛΕΣTΑΙ

Σταματάμε την απεργία πείνας, μετά από 13 μερόνυκτα στο πεζοδρόμιο της οδού Ακαδημίας 20.

Παραδίδουμε τη σκυτάλη στον κλάδο μας, προκειμένου να αποδείξει εμπράκτως, ότι δεν ισχύει αυτό που του καταλογίζουν, ότι είναι ‘αλήτες και ρουφιάνοι.. ‘

Ευχαριστούμε τους συναδέλφους που μας συμπαραστάθηκαν σε αυτόν τον αγώνα και όσους, με δυσκολίες, κατάφεραν να προβάλουν την απεργία πείνας μας, με ρεπορτάζ σε φιμωμένα Μέσα.

Με αφορμή την εξαγγελθείσα 48ωρη απεργία –παρωδία που αποφάσισε σήμερα η ηγεσία της ΕΣΗΕΑ, κατά παράβαση της ειλημμένης από 4 -7-2017 απόφασης της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του ΕΔΟΕΑΠ, που πάρθηκε με απόλυτη πλειοψηφία, για απεργία διαρκείας δηλώνουμε :

-Ότι δεν δεχόμαστε άλλο τον εμπαιγμό από τη συνδικαλιστική μας ηγεσία, που ενώ το Ταμείο μας πνέει τα λοίσθια, εξακολουθεί να ανέχεται τον ρόλο <υποχείριου> της κυβέρνησης.

-Kαταγγέλλουμε το γεγονός ότι η συνδικαλιστική μας ηγεσία, με τις συνεχείς υποχωρήσεις της προς τους εργοδότες, έχει ανεχθεί να παίξει τον ρόλο <του αμνού που οδηγείται στη σφαγή>.

-Kαταγγέλλουμε τη συνδικαλιστική μας ηγεσία ότι ευθύνεται, διότι φτάνουμε στο δεύτερο μήνα, με κομμένες τις επικουρικές συντάξεις και με την ιατροφαρμακευτική μας περίθαλψη να τινάζεται στον αέρα.

-Καταγγέλλουμε, γιατί οδηγεί έναν ολόκληρο κλάδο, θυσία στους μεγαλοεργολάβους και νταβατζήδες της ενημέρωσης, βάζοντας ταφόπλακα στην ελευθεροτυπία, τον πλουραλισμό, και κατά συνέπεια, επιφέρει καίριο πλήγμα στην ίδια τη Δημοκρατία.

Η λειτουργία του Ταμείου μας ως αυτοδιοίκητου, αυτόνομου οργανισμού υποχρεωτικής ασφάλισης, όπως λειτουργεί και με τις ασφαλιστικές καλύψεις που οφείλει να παρέχει σε εργαζόμενους, ανέργους, απλήρωτους και συνταξιούχους δημοσιογράφους και διοικητικούς βρίσκεται πλέον στα χέρια του κλάδου.

ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΑΓΩΝΑ

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΥΨΗΛΑΝΤΗ

ΤΖΩΡΤΖΙΑ ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ”.

 

Ο ΚΟΚ, η αδιαφορία μας και τα ανατριχιαστικά στοιχεία

Στα 18, με την ενηλικίωση, αποκτάμε το δικαίωμα να διεκδικήσουμε το δικαίωμα μας στο δίπλωμα οδήγησης. Άπαξ και περάσουμε τις εξετάσεις, παίρνουμε στα χέρια μας τη σχετική άδεια που είναι σε ισχύ έως τα 65 ματς χρόνια! Aς δούμε τι συμβαίνει σε κάποιες άλλες χώρες του κόσμου.

Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες για να φτάσεις στο σημείο να δώσεις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης, υποβάλλεσαι στις κάτωθι ιατρικές εξετάσεις: 1) Όρασης, 2) Ακοής, 3) Κινητικότητας, 4) Καρδιακών παθήσεων, 5) Διαβήτη, 6) Νευρολογικών διαταραχών, 7) Ψυχικής υγείας, 8) Χρήσης/εξάρτησης από ναρκωτικά και αλκοόλ και 9) για τυχόν πρόβλημα νεφρών.

Κάποιες απαιτούν ιατρικό έλεγχο, σε κάθε ανανέωση. Άλλες έπειτα από κάποια ηλικία. Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε ότι:

*στη Μεγάλη Βρετανία οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να ανανεώνουν… τη φωτογραφία που έχουν στο δίπλωμα, κάθε 10 χρόνια. Περνούν και από σειρά εξετάσεων. Στα 16 δίνουν εξετάσεις και αν πάρουν την άδεια, κρατά έως τα 70 χρόνια. Τα πρώτα χρόνια δεν μπορούν να οδηγήσουν, χωρίς τη συνοδεία ενήλικου οδηγού.

*στην Ιταλία, από τα 14 μπορούν να δίνουν εξετάσεις για το patentino (“μικρό δίπλωμα”) που αφορά τα scooters και τα μικρά αυτοκίνητα (έως 45χλμ/ώρα). Στα 18 μπορούν να αιτηθούν αδείας για ό,τι επιθυμούν. Kάθε δέκα χρόνια, ο οδηγός πρέπει να κάνει ιατρικές εξετάσεις έως ότου φτάσει τα 50. Από τα 50 έως τα 70 τις κάνει κάθε πέντε χρόνια και μετά κάθε τρία χρόνια.

*στη Γερμανία, η διάρκεια του πρώτου διπλώματος προσδιορίστηκε (το 2010) στα 15 χρόνια. Χρειάζονται ιατρικές εξετάσεις και νέα φωτογραφία, για τα καινούργια.

*στην Ισπανία, στις περισσότερες κατηγορίες το δίπλωμα ισχύει για 5 χρόνια έως τα 65. Για την έκδοση και την ανανέωση χρειάζονται ιατρικές εξετάσεις.

*στη Γαλλία το όριο είναι το κατώτατο της Ευρώπης (15), με τους ιατρικούς ελέγχους να είναι σύνηθες φαινόμενο. Εν τω μεταξύ, εκεί η τροχαία χρησιμοποιεί και drones. Στην Ελλάδα οι κάμερες δοκιμάστηκαν μια φορά το 2007 και τέθηκαν σε αχρηστεία.

*στην Αμερική, διαφέρει η ιστορία από πολιτεία σε πολιτεία. Ένα κοινό σημείο είναι πως το πρώτο δίπλωμα διαρκεί από τα 16 έως τα 21.

Γίνεται αντιληπτό πως στην Ελλάδα, άπαξ και κατοχυρωθείς στους “φακέλους” της τροχαίας ως ικανός να οδηγήσεις, συνεχίζεις ως τέτοιος έως τα 65 -μολονότι μπορεί να ‘χουν αλλάξει πολλά στο μεσοδιάστημα. Όταν υποβάλουμε τα δικαιολογητικά, για την έκδοση του διπλώματος, οφείλουμε να δώσουμε δυο πιστοποιητικά υγείας (παθολόγου και οφθαλμίατρου). Σε περίπτωση που δεν υπάρχει βιβλιάριο υγείας, απαιτούνται εργαστηριακές εξετάσεις (γενική αίματος, σάκχαρο, ουρία, καρδιογράφημα και ακτινογραφία θώρακος). Αυτά.

“Ένας πολίτης μπορεί να προκαλέσει επανεξέταση”

Η Ιωάννα Ροτζιώκου, εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. που μας βοήθησε σε αυτό το θέμα, ενημέρωσε κατ’ αρχάς ότι “υπάρχει ένα σημείο στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σύμφωνα με το οποίο αν κάποιος πολίτης ή αστυνομικός παρατηρήσει πως ένας άλλος οδηγός στο δρόμο δεν οδηγεί σωστά (υπάρχουν βάσιμες υπόνοιες πως έχει κάποιο πρόβλημα), τότε μπορούμε να προκαλέσει επανεξέταση διπλώματος. Να καταθέσει, δηλαδή έγγραφο στην αρμόδια υπηρεσία μεταφορών (καταγγελία αστυνομικού ή πολίτη). Δεν είναι ωστόσο, σίγουρα πως ακόμα και τότε θα περάσει από επανεξέταση ο συγκεκριμένος”. Σημείωση: όλα τα στοιχεία που ακολουθούν θα τα βρείτε στο site της Τροχαίας και αφορούν το πρώτο εξάμηνο του 2017. Όλου του έτους αναμένονται τον Φλεβάρη του 2018.

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ 2017 2016 Διαφορά
Θανατηφόρα 296 347 -51
Σοβαρά 275 381 -106
Ελαφρά 4410 4865 -455
ΣΥΝΟΛΟ 4981 5593 -612

Μεγαλύτερο “νεκροταφείο” η Αττική

Τα 80 από τα θανατηφόρα ατυχήματα που σημειώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς έγιναν στην Αττική. Στοίχισαν τη ζωή 83 ανθρώπων. Ακολούθησε η Δυτική Ελλάδα με 29 (πέθαναν 33 άνθρωποι), η Θεσσαλονίκη με 25 (“χάθηκαν” 29 ζωές), η Θεσσαλία με 22 (ισάριθμοι ήταν οι θάνατοι), η Κεντρική Μακεδονία με 21 (οι νεκροί ήταν 22) και οι Πελοπόννησος και Κρήτη είχαν από 20. Είκοσι ένας ήταν οι άνθρωποι που πέθαναν σε κάθε μία από αυτές τις περιοχές.

Στα της Κρήτης, υπάρχουν και στοιχεία για αυτά που έγιναν το καλοκαίρι, όταν σύμφωνα με το ΕΚΑΒ Χανίων, σημειώθηκε τεράστια αύξηση των τροχαίων στο νησί -λόγω κατανάλωσης αλκοόλ, κακού οδοστρώματος και έλλειψη οδηγικής παιδείας, κατά κύριο λόγο. Το παράδοξο είναι πως το 47% των θανατηφόρων τροχαίων έγινε στο νομό Χανίων, όπου κυκλοφορεί μόλις το 23% των οχημάτων! Επίσης, ο νομός Χανίων είναι αυτός με τους περισσότερους νεκρούς στην Ελλάδα, σε ατυχήματα με μηχανάκια και μηχανές.

To 1/3 των θυμάτων είναι παιδιά

Το μήνα Σεπτέμβριο είχαμε 13 νεκρούς και 592 τραυματίες από τροχαία στην Αττική και 21 εκ των οποίων τα 5 θανατηφόρα, στη Θεσσαλονίκη. Στατιστικά, η κύρια αιτία κακώσεων του μυοσκελετικού και θανάτων σχετιζόμενων με τραυματισμό, είναι τα τροχαία. Η Ελλάδα έχει κυρίαρχη θέση, μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών, σε αυτή τη λίστα. Έχει αποδειχθεί πως στη χώρα μας, οι θάνατοι από τροχαία είναι σχεδόν δυο φορές πιο συχνοί από ό,τι παγκοσμίως. Έχουμε 2000 θανάτους, 4000 βαριά και 30000 ελαφρά τραυματισμένους, κατά μ.ο. κάθε χρόνο. Το 1/3 είναι παιδιά. Εκτιμάται πως τραυματίζονται περίπου 500.000 παιδιά. Από αυτά, τα 700 χάνουν τη ζωή τους και 3000 μένουν σε κατάσταση μόνιμης αναπηρίας. Το 30% των νεκρών από τροχαία είναι πεζοί -κυρίως παιδιά και έφηβοι. Ας δούμε τώρα, τα του πρώτου εξαμήνου.

ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΠΑΘΟΝΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ
Οδηγός 224 70.7%
Πεζός 49 15.5%
Επιβάτης 44 13.9%
ΣΥΝΟΛΟ ΝΕΚΡΩΝ 317  

Σαράντα πέντε (45) εξ αυτών που έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο, στο πρώτο εξάμηνο του 2017, το 32.8% ήταν ηλικίας 55+ (104). Το 19.2% (61) ήταν μεταξύ 46-55 χρόνων, το 16.4% (52) μεταξύ 36-45, το 14.2% (45) μεταξύ 18-25, το 12.6% μεταξύ 26-35 και το 4.7% (15) μεταξύ 0-17.

Η τραγική πρωτιά στους νέους οδηγούς

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ημερίδας για την οδηγική συμπεριφορά των εφήβων και νέων που διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) και ο στρατηγικός εταίρος του στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», στο αμφιθέατρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, στην Αθήνα, η  διατηρεί την πρωτιά και στα τροχαία με μόνο ένα όχημα, με κύρια αιτία την υπερβολική ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και το αλκοόλ, με θύματα κυρίως νέους οδηγούς και επιβάτες.

Τα στοιχεία καταγράφονται αμέσως και δεν ανανεώνονται αν υπάρχουν εξελίξεις -πορίσματα ή θάνατοι- μετά ένα μήνα.

Σε ό,τι αφορά τις ώρες που σημειώθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ 00.00 και 07.00 σημειώθηκαν 73 (24.7%), μεταξύ 09.00-13.00 έγιναν 63 (21.3%). “Γίνονται όταν πηγαίνουμε στη δουλειά ή επιστρέφουμε από αυτή. Άρα όταν βιαζόμαστε ή είμαστε κουρασμένοι. Και μετά τα μεσάνυχτα, ο οργανισμός συνήθως “πέφτει”, δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά. Αν συνδυαστεί με αλκοόλ ή χρήση άλλων ουσιών, επηρεάζει αρνητικά”, εξηγεί η κ. Ροτζιώκου.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι και το στοιχείο ότι μεταξύ 13.00 και 21.00 έγιναν το 39.2% (116).  Από τα στοιχεία που έχει δώσει η αστυνομία, τα αίτια του 35.1% των 296 θανατηφόρων ατυχημάτων ακόμα ερευνώνται, άρα δεν μπορεί να υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα για το “τι φταίει”. Δηλαδή, είναι δεδομένο πως φταίνε πολλά.

ΑΙΤΙΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ
Οδός ή καιρός 1 0.3%
Αντικανονικό προσπέρασμα 2 0.7%
Παραβίαση σηματοδότη 6 2,00%
Οδήγηση χωρίς σύνεση 6 2,00%
Υπερβολική ταχύτητα 13 4.4%
Παραβίαση προτεραιότητας 13 4.4%
*Απόσπαση προσοχής οδηγού 19 6.4%
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 20 6.8%
Αίτια αναφερόμενα στους πεζούς 21 7.1%
**Λοιπά αίτια, αναφερόμενα σε οδηγούς 91 30.7%
***Ερευνώνται 104 35.1%

*”Είναι το κινητό, όχι όμως μόνο αυτό -όταν αφαιρούμαστε, όταν έχουμε δυνατά τη μουσική ή όταν τρώμε και ταυτόχρονα οδηγούμε. “Ως παράβαση δεν διαπιστώνεται ευθύς αμέσως. Απορρέει από τον τρόπο που γίνεται το ατύχημα”.

**”Οποιαδήποτε άλλη παράβαση ΚΟΚ που δεν είναι στον πίνακα. Για παράδειγμα, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας”.

***”Στο “ερευνώνται” μπαίνει για παράδειγμα, “η μέθη, γιατί στα θανατηφόρα ατυχήματα δεν κάνουμε αλκοτέστ, αλλά αιμοληψία και το αποτέλεσμα γνωστοποιείται έπειτα από κάποιες ημέρες. Αν έχουμε αποτελέσματα έπειτα από ένα/ενάμιση μήνα, όταν εμείς έχουμε ήδη περάσει τα στοιχεία, αυτά δεν ανανεώνονται. Στην ίδια λίστα είναι και ο οδηγός που δεν έκανε παράβαση ΚΟΚ, αλλά δεν μπορούμε να καταλήξουμε κάπου. Για παράδειγμα, στις εκτροπές δεν υπάρχουν αυτόπτες μάρτυρες, ώστε να καταλήξουμε κάπου”.

Τι κάνουμε που εντάσσεται στη λίστα “επικίνδυνες παραβάσεις”

Σε ό,τι αφορά τα οχήματα που ενεπλάκησαν σε θανατηφόρα τροχαία, τα 148 (50%) ήταν ΙΧ, τα 103 (34.8%) δίκυκλα, τα 28 (9.5%) φορτηγά κάτω των 3.5 τόνων, τα 6 γεωργικά μηχανήματα, τα 4 ταξί, τα 2 ποδήλατα, 2 άνηκαν στην κατηγορία “άλλο”, ενώ τα άγνωστα ήταν 3 -καθώς ο υπαίτιος εγκατέλειψε.

Τους πρώτους έξι μήνες του 2017 σημειώθηκαν 187.304 περιστατικά παραβάσεων και αν κρίνουμε από τα αντίστοιχα στοιχεία για το 2016, υπήρξε αύξηση της τάξεως του 12.2% (ήταν 166.876).  Γεγονός που σημαίνει πως γίναμε ακόμα πιο απρόσεχτοι -να υποθέσω ότι και για αυτό φταίει η κρίση.

Πάμε όμως, να δούμε τι κάνουμε κατά κόρον στους ελληνικούς δρόμους. Κατά τα φαινόμενα, οι πινακίδες που μας ενημερώνουν για το όριο ταχύτητας μας είναι… πανηγυρικά αδιάφορες, καθώς το 47.3% των περιπτώσεων παράβασης έχουν να κάνουν με αυτή της ταχύτητας. Στο Νο2 της λίστας είναι η μη χρήση κράνους (25.241) και ακολουθούν όλα τα άλλα, με μεγάλη διαφορά.

ΕΙΔΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ 2017 2016
Παράβαση ταχύτητας 88726 68004
Μη χρήση κράνους 25241 28266
Μη χρήση ζώνης ασφαλείας 14994 15610
Μέθη 14680 14030
Χρήση κινητού τηλεφώνου 12059 10946
Παράβαση ΚΤΕΟ 8362 8051
Παράβαση ερυθρού σηματοδότη 7809 7238
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 4553 4760
Φθαρμένα ελαστικά 2380 1975
Αντικανονικό προσπέρασμα 2613 2944
Αντικανονικοί ελιγμοί 208 1944
Παραβάσεις διαφημιστικών πινακίδων 1850 1197
Παραβίαση προτεραιότητας 1562 1507
Μη χρήση παιδικών καθισμάτων 348 270
Κίνηση στην αριστερή λωρίδα/μη κίνηση στο αριστερό δεξιό της οδού 129 134

Η τρέλα απογειώνεται στις κατοικημένες περιοχές

Μια στιγμή, να σας δώσουμε και σε πίνακα το σύνολο των ατυχημάτων, ανά οδικό δίκτυο, μήπως και γίνει πιο κατανοητό το πρόβλημα. Θα παρατηρήσετε πως στις κατοικημένες περιοχές, υπάρχει ένα μεγάλο θέμα.

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ
Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων 1 0.3%
Αττική Οδός 2 0.7%
ΝΕΟ Αθηνών-Πατρών 4 1.4%
Εγνατία Οδός 5 1.7%
ΒΟΑΚ 5 1.7%
ΝΕΟ Αθηνών-Θεσ/νικης 10 3.4%
Λοιπό ΕΟ Δίκτυο 66 22.3%
Κατοικημένη περιοχή 100 33.8%
Λοιπό Οδικό Δίκτυο 103 34.8%
ΣΥΝΟΛΟ 296  

Πάνω από 6000 τα θύματα (εντός και εκτός εισαγωγικών)

Έξι χιλιάδες διακόσιοι πενήντα οκτώ άνθρωποι (6.285 αν βοηθά περισσότερο) ήταν τα θύματα των τροχαίων, στο πρώτο εξάμηνο του 2017. Όχι απαραίτητα εντός εισαγωγικών η λέξη “θύματα”, καθώς 317 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους -με υπαρκτό το ενδεχόμενο να αυξήθηκε και άλλο ο αριθμός μετά την καταγραφή των στοιχείων.

ΠΑΘΟΝΤΕΣ 2017 2016 Διαφορά
Νεκροί 317 379 -62
Βαριά τραυματίες 306 439 -133
Ελαφρά τραυματίες 5635 6195 -560
ΣΥΝΟΛΟ 6258 7013 -755

Ας δούμε τώρα, τα είδη των ατυχημάτων, με τα περισσότερα να μην αφορούν την απλή περίπτωση της πρόσκρουσης, αλλά την εκτροπή. Γεγονός που αποδεικνύει -και πάλι- ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά, με τους Έλληνες οδηγούς και τον τρόπο που συμπεριφέρονται στους δρόμους.

ΕΙΔΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ
Εκτροπή 113 37.8%
Σύγκρουση 104 35.1%
Παράσυρση πεζού 50 16.9%
Πρόσκρουση 25 8.4%
Ανατροπή 5 1.7%

Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. επισημαίνει ότι “ένα γενικό θέμα είναι ότι το 90-95% των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων ανήκουν στον παράγοντα “άνθρωπος”. Εννοούμε είτε τον οδηγό, είτε τον επιβάτη -γιατί και αυτός μπορεί να επηρεάσει αρνητικά, να παρενοχλεί οδηγό-, είτε τον πεζό. Που δεν είναι προσεχτικοί, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τους δίνουμε προτεραιότητα. Αυτό προκύπτει από έρευνες σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και εμπειρικά σε βάθος χρόνου. Για αυτό και σε ετήσια βάση δεν υπάρχει σαφήνεια. Σε 20-30 χρόνια προκύπτει αυτό”.

ΠΟΣΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΡΟΧΑΙΑ

Στην Ελλάδα υπάρχουν 52.000 αστυνομικοί και ένα μικρό ποσοστό είναι τροχονόμοι. Οι καθ’ ύλην δηλαδή, αρμόδιοι για τους τροχονομικούς ελέγχους. “Είναι λογικό να μη ξέρει ο κόσμος ποιος υπηρετεί στην τροχαία και ποιος στο τμήμα. Σε περιπτώσεις όμως, έκτακτης ανάγκης θα πάει το αστυνομικό τμήμα ή και η άμεση δράση. Γενικά, τακτικούς τροχονομικούς ελέγχους κάνει μόνο η τροχαία”, λέει η κ. Ροτζιώκου.

ΠΟΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΛΕΓΧΟΥΣ

Επειδή έχει τύχει να με σταματήσουν τρεις φορές στην ίδια διαδρομή (μία, από τη δουλειά στο σπίτι) για έλεγχο και στον τελευταίο έκαναν και έλεγχο στο αυτοκίνητο, ρώτησα πού αρχίζουν και πού τελειώνουν τα δικαιώματα του πολίτη. Η κ. Ροτζιώκου διευκρίνισε ότι “κατ’ αρχάς βάσει νομοθεσίας, από τη στιγμή που ένας αστυνομικός θα σε σταματήσει και θα μου ζητήσει στοιχειά, είσαι υποχρεωμένος να τα δώσεις. Προκύπτει από Προεδρικό Διάταγμα 141 του 91. Για αυτό γίνονται προσαγωγές -για ταυτοποίηση, αν δεν υπάρχει ταυτότητα πρόχειρη”.

Όλες οι διωκτικές αρχές του κράτους (τελωνείο, λιμενικό, αστυνομία, πυροσβεστικό σώμα και ΣΔΟΕ) έχουν -βάσει νόμου- το δικαίωμα να κάνουν εξακρίβωση στοιχείων.

Έπομένως, από τη στιγμή που με σταματήσουν στο δρόμο ή από τη στιγμή που έρχονται στο κατάστημα μου για έλεγχο, είμαι υποχρεωμένος να κάνω ό,τι μου πουν”. Ας πάμε όμως, εξειδικευμένα στην τροχαία.

Το σύνηθες και οι εξειδικευμένοι έλεγχοι

Είναι στο δρόμο για τροχονομικούς ελέγχους. Δεν συνεπάγεται ότι σταματούν μόνο όσους έχουν κάνει παράβαση. Οι έλεγχοι, πολλές φορές είναι και δειγματοληπτικοί. Να δούμε δηλαδή, κατά πόσο όλοι είναι νόμιμοι ή όχι. Το σύνηθες περιλαμβάνει στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια οδήγησης, ασφάλεια, άδεια κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ, κάρτα καυσαερίων). Κάποιες φορές όμως, γίνονται πιο εξειδικευμένοι έλεγχοι (ζητούν να δουν φαρμακείο και πυροσβεστήρα). Τα πρώτα δεν επηρεάζουν μόνο τη δική μας ασφάλεια, αλλά και των υπολοίπων για αυτό και τα ζητάμε πιο συχνά. Τεκμαίρεται βέβαια, πως ο οδηγός έχει και τα υπόλοιπα. Βλέπετε, ζητούμενο είναι να γίνουν οι περισσότεροι δυνατοί έλεγχοι. Κάποιοι πολίτες, βάσει στατιστικής, ενδέχεται να μην ελεγχθούν ποτέ στη ζωή τους, τροχονομικά και υπάρχουν άλλοι που ελέγχονται πολύ πιο συχνά”.

Πρόχειρα να σου πω ότι αν έχει συμβεί ατύχημα και ο οδηγός θα μπορούσε να βοηθήσει το συνεπιβάτη, αν είχε φαρμακείο “προκύπτει θέμα”.

Πότε επιτρέπεται ο εξονυχιστικός έλεγχος του αυτοκινήτου; Υπό ποιες συνθήκες, αφού είναι χώρος που ανήκει σε εμένα; “Δεν γίνεται στο πλαίσιο απλού τροχονομικού ελέγχου. Στην περίπτωση μεικτού αστυνομικού ελέγχου λοιπόν, γίνεται έλεγχος του ατόμου και του αυτοκινήτου και από τροχονομικής πλευράς, αλλά και από πλευράς ασφαλείας”. Και χρειάζεται ένταλμα. “Ο τροχονόμος μπορεί να ελέγξει και πράγματα όπως η εξάτμιση ή τα ελαστικά”, καταλήγει η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΚ

Μετά την Ινδία και την Τουρκία, στην Ελλάδα παρατηρείται η μεγαλύτερη ασυδοσία, σε επίπεδο οδηγικής συμπεριφοράς. Κατά γενική ομολογία, λίγοι είναι εκείνοι που σέβονται αυτά που υποδεικνύουν οι πινακίδες και ρωτώ κατά πόσο επηρεάζει την κατάσταση το γεγονός του μιμητισμού. Δες τι εννοώ.

 

“Πρωτίστως, το θέμα της σωστής οδηγικής συμπεριφοράς είναι θέμα παιδείας και δείγμα πολιτισμού. Σίγουρα και ένα βήμα παραπάνω είναι και θέμα αλτρουισμού. Πώς βλέπουμε τον συνάνθρωπο μας. Όταν τον αντιμετωπίζουμε απαξιωτικά είναι λογικό και επόμενο να το κάνουμε και όταν οδηγούμε. Είναι θέμα αλληλοσεβασμού. Για αυτό πρέπει να υπάρχουν ειδικές εκπαιδεύσεις στα σχολεία. Κάνουμε ό,τι μπορούμε προς αυτήν την κατεύθυνση. Έχουμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρωτοβάθμια δευτεροβάθμια σε όλη τη χώρα και ημερίδες πολύ συχνά σε όλη την επικράτεια. Αυτήν την περίοδο, υπάρχει έκθεση ζωγραφικής που περιοδεύει στην Ελλάδα, με τίτλο “Οδική ασφάλεια μέσα από μάτια παιδιών”. Συνεργαζόμαστε με ΜΚΟ που επίσης, κάνουν σπουδαία δουλειά”.

Θα βοηθούσε ο πιο τακτικός έλεγχος επί των ικανοτήτων και της ψυχικής υγείας; “Ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα ήταν χρήσιμο να γίνεται μετεκπαίδευση, κάτι που εξετάζεται στην παρούσα φάση από το Υπουργείο. Δεν είναι κάτι που εξαρτάται από εμάς. Εμείς έχουμε εκτελεστικό ρόλο στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μπορούμε να εισηγηθούμε κάτι -το έχουμε κάνει κατά καιρούς-, αλλά το Υπουργείο Μεταφορών έχει τον τελικό λόγο”.

Ισχύει ότι υπάρχει bonus αποδοτικότητας -σε μοίρασμα κλήσεων;

Το έχεις διαβάσει, το έχεις σκεφτεί και για αυτό ρώτησα σχετικά με το χαμό που γίνεται, συνήθως πριν τις γιορτές, σε κλήσεις. Η κ.  Ροτζιώκου εξήγησε ότι “το σημαντικό κατ’ εμέ είναι να εξηγείς την παράβαση, σε όποιον την κάνει, όπως και να ενημερώνεις ότι έχει τρεις ημέρες στη διάθεση του να κάνει ένσταση. Αλλιώς ο καθένας μπορεί να νομίσει ότι κόβεις την κλήση, για εισπρακτικούς λόγους. Ναι, ισχύει πως πριν το Πάσχα και τα Χριστούγεννα αυξάνονται κατακόρυφα οι έλεγχοι. Αυτό γίνεται γιατί έχει διαπιστωθεί στατιστικά, πως υπάρχει αύξηση ατυχημάτων σε περιόδους διακοπών και γιορτών. Είναι κάτι που κάνουμε, βάσει των κατευθύνσεων που έχουμε από τον Αρχηγό Αστυνομίας και την Ευρωπαϊκή Ένωση, από το Συμβούλιο για την οδηγική ασφάλεια”.

Τι αποδεικνύουν οι έρευνες -για το “τα λάθη πληρώνονται”

Ο υπερβάλλον ζήλος δεν ενισχύει το μισθό; “Τα έσοδα πηγαίνουν στους ΟΤΑ (Οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης) και μια κατηγορία παραβάσεων (ασφαλιστήρια) στην οικεία ΔΟΥ”. Άρα όχι. Bonus υπάρχουν; “Όχι. Αυτό που υπάρχει είναι οι αποδείξεις -σε παγκόσμιο επίπεδο- πως είναι αποτελεσματική πρακτική όταν κάποιος καλείται να πληρώσει την παράβαση που έχει κάνει. Συνήθως,  δεν την ξανακάνει”.

Οι “σβησμένες” κλήσεις και άλλα ελληνικά -και όχι μόνο- φαινόμενα

Υπάρχει ωστόσο, και πλήθος περιπτώσεων που τα πρόστιμα δεν πληρώνονται (“σβήνονται”) και που οι πινακίδες επιστρέφονται νωρίτερα του 20μερου, όχι ακριβώς… νομότυπα, αλλά δια της πλαγίας οδού. “Από τη στιγμή που ο νόμος σου δίνει τη δυνατότητα για προσφυγή, είναι δύσκολο να εξαλειφθούν αυτά τα φαινόμενα. Όταν επιβεβαιώνεται η τροχονομική παράβαση, αυτή ταυτόχρονα υπέχει θέση διοικητικής πράξης. Βάσει του κώδικα διοικητικής δικονομίας επί διοικητικών πράξεων, αυτός εις βάρος του οποίου έχει επιβεβαιωθεί η παράβαση, μπορεί να υποβάλει ένσταση. Αν δεν του δοθεί αυτή η δυνατότητα, παραβιάζεται το δικαίωμα ακρόασης που απορρέει από το άρθρο 20 του Συντάγματος”.

Για παραβάσεις που είναι σε πολύ ψηλό επίπεδο “στο κόκκινο,  όπως η μέθη ή η υπερβολική ταχύτητα ή οι επικίνδυνοι ελιγμοί, εκεί τουλάχιστον από την πλευρά μας, τα πράγματα είναι αμείλικτα. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν αυτός που κάνει την προσφυγή δεν καταφέρει να ακυρώσει την κλήση, μπορεί να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια” και ξεκάθαρα έτσι δεν θα γίνει ποτέ δουλειά.

news247.gr

Ζητούνται απαντήσεις για Σούδα και F-16

Η κυβέρνηση καλείται να δώσει απαντήσεις για το πραγματικό κόστος της αναβάθμισης των F-16 .

Ο κ. Δημήτρης Βίτσας στην επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής απαντώντας στις ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης και της συμπολίτευσης, έδωσε ένα ακόμη πλάνο για την αναβάθμιση των αεροσκαφών.

Ο αναπληρωτής υπουργός παραδέχθηκε ότι η πρόταση των Αμερικάνών για την αναβάθμιση των 123 F16 ανέρχεται σε 2,404 δισ. δολάρια πρόσθεσε όμως ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να δώσει περισσότερα απο 1,1 δισ.ευρώ. Ο κ. Βίτσας είπε ότι ο τελικός αριθμός των μαχητικών αεροσκαφών που θα αναβαθμιστούν θα είναι προϊόν διαπραγμάτευσης ενώ για πρώτη φορά παραδέχθηκε επίσημα πως το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί σε 7 με 8 έτη, δηλαδή το 2024 – 2025!

Αίσθηση δε προκάλεσε το «δηλητηριώδες» σχόλιο του κ. Νίκου Φίλη μετά την πρώτη ενημέρωση του κ. Βίτσα.

«Ευχαριστούμε που μας βοηθάτε να βγούμε από το πέλαγος αγνοίας. Όμως πότε θα έχουμε το τέλος της διαδικασίας; Θα έχουμε νομοθετική ρύθμιση για τα Α/Ω; Υπάρχει μελέτη της ηγεσίας των ΗΠΑ για το σύνολο των εξοπλιστικών;»

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Βίτσας χαρακτήρισε ως «μείγμα άγνοιας» την κριτική του κ. Φίλη για την αναβάθμιση των αεροσκαφών.

Απαντώντας στην έντονη κριτική που επισημαίνει πως η κυβέρνηση ξοδεύει δις σε καιρό ανθρωπιστικής κρίσης, ο κ. Βίτσας επέμεινε πως «έπρεπε ήδη να τα έχουμε αναβαθμίσει. Η αλήθεια είναι ότι μια αναβάθμιση 100 αεροσκαφών θα κρατήσει εως  το 2024-2025». Επίσης, υποστήριξε ότι «θα πάνε ειδικοί Έλληνες στις ΗΠΑ να δουν τη  διαδικασία. Θα γυρίσουμε με ειδικούς Αμερικανούς της εταιρείας που αναλαμβάνει την αναβάθμιση. Θα μετέχει η ελληνική βιομηχανία η ΕΑΒ και άλλες ιδιωτικές εταιρείες».

Αναφορικά δε με τα Α/Ω είπε ότι θα γίνει «κέντρο συντήρησης και αναβάθμισης ελικοπτέρων».

Ξυδάκης: Πηγή σκανδάλων

Από την πλευρά της πλειοψηφίας ο κ. Νίκος Ξυδάκης εξέφρασε τον προβληματισμό του για την πρόθεση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας να ενεργοποιήσει το σύστημα των αντισταθμιστικών επισημαίνοντας πως «στο παρελθόν αποτέλεσαν πηγή σκανδάλων και διαφθοράς».

«Δεν μας επιτρέπεται να αφήσουμε καμία υπόνοια μη υποδειγματικής διαχείρισης» είπε χαρακτηριστικά ενώ και ο κ. Θοδωρής Δρίτσας επισήμανε την ανάγκη της αναβάθμισης του ρόλου της επιτροπής εξοπλισμών της Βουλής ώστε  «να την τρέμουν οι υπουργοί».

Απαντήσεις για το πραγματικό κόστος της αναβάθμισης των F-16 ζήτησε ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος από την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας υποστηρίζοντας πως οι αντιφατικές δηλώσεις του κ. Πάνου Καμμένου για το θέμα θολώνουν την υπόθεση και εγείρουν υποψίες.

Για «τσιράκια του ΝΑΤΟ» μίλησε η κυρία Λιάνα Κανέλλη υπογραμμίζοντας πως «ο επιτελάρχης του ΝΑΤΟ που βομβάρδιζε πριν λίγα χρόνια το Κόσσοβο, σήμερα είναι επιχειρηματίας και δραστηριοποιείται στην συγκεκριμένη περιοχή, συμβάλλοντας στην «ανάπτυξη» του Κοσσόβου».

Από το Ποτάμι ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς επισήμανε πως «πρέπει να μάθουμε πόσα απο τα F16 θα αναβαθμιστούν; Πότε θα είναι επιχειρησιακά έτοιμα;

Θα έχουμε ελληνική προστιθέμενη αξία από την δική μας αμυντική βιομηχανία; Προβλέπεται  αναβάθμιση και των Μιράζ 2000; Τι αποφασίστηκε για την βάση της Σούδας;».

Η συζήτηση πάντως θα πάρει φωτιά στην Ολομέλεια, καθώς εκεί πολλοί θα περιμένουν με πυραύλους αέρος-αέρος τον Π. Καμμένο, ο οποίος φαίνεται να έχει δώσει διαφορετικές εκτιμήσεις για το ύψος της δαπάνης, εντός της Βουλής. Απαντήσεις θα δώσει πιθανότατα και ο πρωθυπουργός, απαντώντας στην ερώτηση του Σταύρου Θεοδωράκη.

Όσο για τα αντισταθμιστικά, στη συνεδρίαση της επιτροπής το μεν ΠΑΣΟΚ, που επί των ημερών του έγινε πάρτι με τα Α/Ω, εμφανίστηκε επικριτικό, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, που τότε εξαπέλυε μύδρους, τώρα μιλά για την ανάπτυξη της ελληνικής ιδιωτικής βιομηχανικής παραγωγής μέσω των Α/Ω, που ως γνωστόν ανεβάζουν κατά περίπου 10% τον λογαριασμό που καλείται να πληρώσει ο ελληνικός λαός και οι επόμενες γενιές, αφού οι αποπληρωμές γίνονται σε βάθος χρόνου.

 

Ο Λουντέμης της καρδιάς μας: Ρεπορτάζ από την εκδήλωση στην Αλκυονίδα

«Τα πλοία με τα γράμματα, τις λέξεις του Μενέλαου Λουντέμη, άραξαν για πάντα στις όχθες της καρδιάς μας», είπε ο συγγραφέας του βιβλίου Δημήτρης Δαμασκηνός, «κλείνοντας» την εκδήλωση. Βάλαμε σε εισαγωγικά τη λέξη «κλείνοντας», γιατί η αυλαία των εκδηλώσεων για τον Μενέλαο Λουντέμη δεν έκλεισε. Αντίθετα, μόλις άνοιξε και όλοι οι συνδιοργανωτές δεσμευτήκαμε να δώσουμε συνέχεια, καθώς υπάρχει η ανάγκη για την ολόπλευρη ανάδειξη του έργου του μεγάλου δημιουργού.

Η Άνκα Κρισαλίτσα, μορφωτική ακόλουθος της Ρουμανικής Πρεσβείας στην Αθήνα, ο υπεύθυνος του κινηματογράφου «Αλκυονίδα» και της «New Star», Βελισσάριος Κοσσυβάκης, ο βετεράνος μαχητής του Δ.Σ.Ε., σκηνοθέτης και ηθοποιός Μάνος Ζαχαρίας, η ηθοποιός Ελένη Φιλίνη, η ηθοποιός Γωγώ Κατσογιάννη, ο μουσικός Νίκος Θεοδωράκης, η σύζυγος του Πάνου Τζαβέλα, Νατάσα Παπαδοπούλου, ο ποιητής και υπεύθυνος του περιοδικού και των εκδόσεων «Μανδραγόρας», Κώστας Κρεμμύδας, ο ποιητής Γιώργος Δουατζής, ο συγγραφέας του βιβλίου, ιστορικός-φιλόλογος, Δημήτρης Δαμασκηνός και ο συγγραφέας Χρήστος Τσαντής, υπεύθυνος των «Εκδόσεων Ραδάμανθυς», ήταν οι συντελεστές της εκδήλωσης που έγινε την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017 στον κινηματογράφο «Αλκυονίς».

Αφορμή ήταν η παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Δαμασκηνού «Τα πλοία άραξαν στην όχθη της καρδιάς μας. Ένα δοκίμιο-μελέτη για τη ζωή και το έργο του Μενέλαου Λουντέμη».

Μάνος Ζαχαρίας και Γιώργος Δουατζής

Η εκδήλωση ξεκίνησε με ένα σύντομο χαιρετισμό από τον Βελισσάριο Κοσσυβάκη, ο οποίος καλωσόρισε τους φίλους του βιβλίου και του Μενέλαου Λουντέμη που πήραν μέρος στην εκδήλωση. Ακολούθησε η προβολή της, σπάνιας, ταινίας «Πρωινό Δρομολόγιο». Την ταινία γύρισε ο Μάνος Ζαχαρίας τη δεκαετία του 1950, στα χρόνια της πολιτικής προσφυγιάς στην Ε.Σ.Σ.Δ., και είναι βασισμένη σε διήγημα του Μενέλαου Λουντέμη. Ο ίδιος ο δημιουργός μίλησε για το φιλμ που αποτυπώνει το κλίμα που επικρατούσε στην Ελλάδα την περίοδο λίγο μετά τον εμφύλιο που βασίλευε το παρακράτος, ενώ συνεχίζονταν οι εξορίες και οι εκτελέσεις πατριωτών-αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης. Συγκινημένος ο Μάνος Ζαχαρίας κατέθεσε συνοπτικά εμπειρίες και βιώματα από εκείνη την περίοδο.

Ακολούθησαν αναλύσεις του βιβλίου από τον Κώστα Κρεμμύδα και τον Γιώργο Δουατζή, οι οποίοι τόνισαν την αξία της εμπεριστατωμένης έρευνας του Δημήτρη Δαμασκηνού, καθώς ο συγγραφέας φωτίζει ολόπλευρα το πλαίσιο μέσα στο οποίο έζησε και δημιούργησε ο Λουντέμης. Αμέσως μετά, πήρε το λόγο για ένα σύντομο χαιρετισμό η Άνκα Κρισαλίτσα. Είναι γνωστό ότι ο Λουντέμης έζησε αρκετά χρόνια στη Ρουμανία, ενώ η μητέρα της ήταν η μεταφράστρια πολλών έργων του Λουντέμη στα Ρουμανικά. Η Άνκα Κρισαλίτσα μας μετέφερε και χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τη ζωή του Μενέλαου Λουντέμη στο Βουκουρέστι.

Από αριστερά: Χρήστος Τσαντής, Άνκα Κρισαλίτσα, Δημήτρης Δαμασκηνός

Τότε που τα παιδιά μετρούσαν τ’ άστρα

Η Ελένη Φιλίνη, η οποία απήγγειλε ορισμένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά ποιήματα του Μενέλαου Λουντέμη και η Γωγώ Κατσογιάννη, που διάβασε αποσπάσματα από το βιβλίο, κατάφεραν να μας ταξιδέψουν νοερά σε μιαν άλλη εποχή, τότε που τα «παιδιά μετρούσαν τα άστρα», οι «βουρκωμένες μέρες» κυλούσαν κάτω από την εξουσία «αυτών που έφεραν την καταχνιά», μα όλοι περίμεναν «τις κερασιές ν’ ανθίσουν και φέτος».

Ελένη Φιλίνη και Γωγώ Κατσογιάννη
   Σε αυτό το κλίμα συντονισμένος και ο εξαιρετικός μουσικός Νίκος Θεοδωράκης, που ερμήνευσε με την κιθάρα του τέσσερα από τα πιο σημαντικά ποιήματα του Μενέλαου Λουντέμη.
Νίκος Θεοδωράκης
Μάλιστα, λίγο πριν το τέλος, η σύζυγος του γνωστού τραγουδοποιού Πάνου Τζαβέλα, η Νατάσα Παπαδοπούλου, ζήτησε και πήρε το λόγο, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο αυτό το λογοτεχνικό, μουσικό και ποιητικό αφιέρωμα. Και όταν η ίδια έδωσε το σύνθημα, όλοι μαζί, θεατές και συντελεστές της εκδήλωσης, λες και αντάμωσαν στο «αντάρτικό λημέρι» του τον Π. Τζαβέλα, τραγούδησαν το «Μαλλιά σγουρά».
«Τα πλοία με τα γράμματα, τις λέξεις του Μενέλαου Λουντέμη άραξαν για πάντα στις όχθες της καρδιάς μας», είπε ο συγγραφέας του βιβλίου Δημήτρης Δαμασκηνός, «κλείνοντας» την εκδήλωση. Βάλαμε σε εισαγωγικά τη λέξη «κλείνοντας», γιατί η αυλαία των εκδηλώσεων για τον Μενέλαο Λουντέμη δεν έκλεισε. Αντίθετα, μόλις άνοιξε και όλοι οι συνδιοργανωτές δεσμευτήκαμε να δώσουμε συνέχεια, καθώς υπάρχει η ανάγκη για την ολόπλευρη ανάδειξη του έργου του μεγάλου δημιουργού. […]
Χρήστος Τσαντής

Δήλωση Σεραφείμ Ρίζου για την πανηγυρική αθώωσή του

Αθώoς κρίθηκε από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Χανίων ο εκπαιδευτικός, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Ανταρσία στα Χανιά” και πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ. Σεραφείμ Ρίζος.

Σύμφωνα με το δικαστήριο δεν προέκυψε κανένα στοιχείο που να εμπλέκει τον Σεραφείμ Ρίζο σε όσα του προσάπτουν τα μέλη της “Χρυσής Αυγής” για ηθική αυτουργία σε επικίνδυνη σωματική βλάβη κατα τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου του Ιουνίου του 2012. Μάλιστα, οι καταθέσεις που δόθηκαν ήταν γεμάτες αντιφάσεις ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι ουδείς από τους κατήγορους εμφανίστηκε στο δικαστήριο.

Σημειώνουμε ότι στα δικαστήρια πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση συμπαράστασης.

Σε δήλωση που έδωσε στη δημοσιότητα αναφέρει:

Η πανηγυρική αθώωση μου από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Χανίων σήμερα, 24 Οκτωβρίου, είναι μια νίκη του αντιφασιστικού κινήματος.

Είναι αποτέλεσμα της συμπαράστασης συνδικάτων, συλλόγων και φορέων.

Οι χρυσαυγίτες για τέταρτη φορά δεν εμφανίστηκαν στο δικαστήριο, αποδεικνύοντας το θρασύδειλο χαρακτήρα της τακτικής τους.

Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πόσο ορθός είναι ο ισχυρισμός  ότι το προηγούμενο διάστημα υπήρξε μια οργανωμένη και συστηματική προσπάθεια να στηθεί μια βιομηχανία διώξεων, ενάντια σε αγωνιστές της αριστεράς και των κινημάτων αντίστασης στις βάρβαρες πολιτικές των μνημονίων, της ανεργίας, του ρατσισμού και των πολέμων.  Σε αυτό το βρόμικο, στημένο παιχνίδι η συμμορία της Χρυσής Αυγής έπαιξε εξέχοντα ρόλο.

Το αποτέλεσμα αυτό μπορεί είναι ένα βήμα για την αθώωση των υπόλοιπων αγωνιστών που διώκονται. Είναι ένα ακόμη μικρό βήμα στο μεγάλο αγώνα, για να καταδικαστούν οι φασίστες και να μπουν βαθιά στη φυλακή για τα εγκλήματά τους και να κλείσουν τα γραφεία τους.

Εκ μέρους  της Κίνησης Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή -ΚΕΕΡΦΑ Χανίων θέλουμε να ευχαριστήσουμε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χανίων, την ΑΔΕΔΥ, τη ΔΟΕ τα πρωτοβάθμια σωματεία, τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ και ΕΛΜΕ από όλη τη χώρα καθώς και όλους τους αγωνιστές που στάθηκαν αλληλέγγυοι.