16.8 C
Chania
Saturday, May 4, 2024

Αρχιεπισκοπή Κρήτης εναντίον γιόγκα: Δεν είναι επιστήμη, είναι θρησκεία

Με ανακοίνωσή της η Αρχιεπισκοπή Κρήτης εφιστά την προσοχή σε όσους ασκούνται μέσω της γιόγκα τονίζοντας ότι “αν και συνήθως παρουσιάζεται με την μορφή της καθαρά γυμναστικής άσκησης” αποτελεί “θεμελιώδες κεφάλαιο της θρησκείας του Ινδουισμού”.

Αφορμή για τις επισημάνσεις της Αρχιεπισκοπής στάθηκε η προγραμματισμένη ομιλία της Σουάμι Σιβαμούρτι Σαρασουάτι το επόμενο Σάββατο στην αίθουσα Ανδρόγεω, με θέμα τη γιόγκα.

Σύμφωνα με την Αρχιεπισκοπή αν και η ομιλήτρια αναφέρει σε βιβλίο της ότι “η γιόγκα δεν είναι θρησκεία, είναι επιστήμη”, το περιοδό “γιόγκα” του κέντρου “ΣΑΤΥΑΝΑΝΤΑΣΡΑΜ” που αποτελεί μέλος της η ομιλήτρια αναφέρει ότι “οι διάφορες τεχνικές της Γιόγκα αποσκοπούν στην αλλαγή ολόκληρου του τρόπου ζωής του ανθρώπου και της εξάρτησής του από τους νόμους του κάρμα και της μετενσάρκωσης”, νόμοι που, όπως αναφέρει η Αρχιεπισκοπή, δεν είναι επιστημονικοί και είναι ασυμβίβαστοι με την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής:

Μετά τά Φρικτά Πάθη τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ μας, πού ἐζήσαμε καί διανύοντας τήν Ἀναστάσιμη χαρά καί τό ἄνοιγμα τῆς ὁδοῦ ἀπό τόν Θάνατον εἰς τήν Αἰώνιον Ζωήν καί Χαρά, ἡ Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Κρήτης ἀπευθύνεται μέ ὅλη της τήν ἀγάπη καί τόν σεβασμό εἰς τό πρόσωπον τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν μας, ὄχι διά νά περιορίσει τήν ἐλευθερίαν, ἡ ὁποία εἶναι δῶρο τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ στόν ἄνθρωπο, ἀλλά μόνον νά ἐκφράσει μέ πνεῦμα στοργικῆς ἀγάπης τήν ἀνησυχίαν της καί νά ἐνημερώσει σχετικά μέ τήν ὁμιλία στήν αἴθουσα Ἀνδρόγεω στό Ἡράκλειο, τό προσεχές Σάββατο 22 Ἀπριλίου 2017, μέ θέμα «Γιόγκα: Ἡ ἐπιστήμη τῆς ζωῆς» τῆς Σουάμι Σιβαμούρτι Σαρασουάτι.

Ἀρχικῶς, ἡ Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή, μέ πλήρη σεβασμό πρός ὅσους καλοπροαίρετα ἐπιλέγουν τήν Γιόγκα ὡς γυμναστική, διευκρινίζει ὅτι ἡ “Γιόγκα”, ἄν καί συνήθως παρουσιάζεται μέ τήν μορφή τῆς καθαρά γυμναστικῆς ἄσκησης, ὅμως εἶναι ἐμποτισμένη μέ Ἰνδουϊστικές Φιλοσοφίες, καί μάλιστα ἀποτελεῖ θεμελιῶδες κεφάλαιο τῆς θρησκείας τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ (σύμφωνα μέ τά ἱερά κείμενα τῶν ἴδιων τῶν Ἰνδουϊστῶν, ὅπως ἡ Μπαγκαβίτ Γκιτά). Στό Δυτικό κόσμο, παρουσιάζεται μέ ποικιλομορφία σχολῶν, κλάδων, ἐφαρμογῶν καί τάσεων γιά ὅλα σχεδόν ἐνδιαφέροντα τοῦ σύγχρονου δυτικοῦ ἀνθρώπου.  Γιά τήν ἐξέλιξη τοῦ ἀσκούμενου σέ δῆθεν ὑποτιθέμενα «ἀνώτερα ἐπίπεδα» τῆς Γιόγκα, ἀπαραίτητος εἶναι ὁ Διαλογισμός, ἀκόμη καί ἡ καθοδήγηση ἤ καί ἐξάρτηση ἀπό φωτισμένο διδάσκαλο, τόν γκουρού.

Στήν συγκεκριμένη περίπτωση τῆς ἐν λόγω ὁμιλίας, ὅπως συχνά συμβαίνει γιά λόγους διεισδύσεως σέ κοινωνικούς κύκλους, ἡ γιόγκα παρουσιάζεται ὡς ὑποτιθέμενη ἐπιστήμη, ὅπως δηλώνεται καί ἀπό τόν τίτλο τῆς ὁμιλίας. Ὡστόσο, παρόλο πού καί ἡ ἴδια ἡ ὁμιλήτρια ἀναφέρει σέ βιβλίο της «Ἡ Γιόγκα δέν εἶναι θρησκεία, εἶναι ἐπιστήμη…»[1], τό ἐπίσημο περιοδικό «Γιόγκα» τοῦ κέντρου «ΣΑΤΥΑΝΑΝΤΑΣΡΑΜ» εἰς τήν Ἑλλάδα, στό ὁποῖο ἀνήκει καί ἀπό τό ὁποῖο ἔρχεται στόν Τόπο μας, ἡ ὁμιλήτρια αὐτή, ἀποκαλύπτει ὅτι «οἱ διάφορες τεχνικές της Γιόγκα ἀποσκοποῦν στήν ἀλλαγή ὁλόκληρου τοῦ τρόπου ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου καί ἐξάρτησής του ἀπό τούς νόμους τοῦ κάρμα καί τῆς μετενσάρκωσης»[2], νόμοι δέ σαφώς μή ἐπιστημονικοί καί πλήρως ἀσυμβίβαστοι μέ τήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική Πίστη καί Ζωή μας, καθώς ἡ θεόπνευστος Ἁγία Γραφή, ἀναφέρει ὅτι «ἀπόκειται τοῖς ἀνθρώποις ἅπαξ (=μιά φορά) ἀποθανεῖν (Ἑβρ. Θ΄, 27).

Πῶς εἶναι δυνατόν, λοιπόν, νά μήν ἔχει θρησκευτικό χαρακτήρα ἡ γιόγκα καί νά εἶναι ἐπιστήμη;

Ἐπιπλέον, στό βιβλίο της ἡ ἴδια ἡ κ. Σιβαμούρτι Σαρασουάτι, φθάνει στό, πέραν ἀπό κάθε λογική,  σημεῖο νά γράφει: «Οἱ πρακτικές τῆς Γιόγκα σᾶς φέρνουν πιό κοντά στήν καρδιά τῆς δικῆς σας θρησκείας…»[3], ἀλλοιώνοντας τήν χριστιανική συνείδηση ὅσων ἀπό τούς ὁπαδούς τῆς ὀργάνωσης ἐνστερνίζονται τίς θέσεις αὐτές.

Τέλος, ἐπισημαίνεται ὅτι ἡ παραπάνω φιλοϊνδουϊστική ὀργάνωση συγκαταλέγεται μεταξύ αὐτῶν πού θεωροῦνται ὡς ἀσυμβίβαστες μέ τήν Ὀρθόδοξη Πίστη (Ζ΄ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη γιά τίς αἱρέσεις καί τίς παραθρησκεῖες, ἀρ. 173, 193, 331).[4]

Ἡ Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Κρήτης, περιοριζόμενη στά ἀνωτέρω καί μόνο, στούς δύσκολους καιρούς πού ζοῦμε, ἐφιστᾶ τήν προσοχή ὅλων ὅσων ἐπιθυμοῦν. Ἐμεῖς, ὡς Ἑλληνικός Ὀρθόδοξος λαός, χρειαζόμαστε σήμερα, περισσότερον παρά ποτέ ἄλλοτε, τίς ρῖζες  μας, νά ἀνακαλύψουμε τήν ταυτότητα, τόν Πολιτισμό καί τίς Παραδόσεις μας, πού δέν ἔχουν καμμία σχέση με καμμιά Ἀνατολική Θρησκεία.  

Χριστός Ἀνέστη!

Απελπισμένος πλανόδιος πωλητής φραουλών μπροστά στη θέα της αστυνομίας άδειασε το προϊόν του στους πεζόδρομους του Ηρακλείου

Δεν πίστευαν στα μάτια τους όσοι βρέθηκαν σήμερα το πρωί στην πλατεία Κορνάρου όπου είδαν σκορπισμένες εκατοντάδες φράουλες στον πεζόδρομο !

Σύμφωνα με τις πληροφορίες προηγήθηκε επεισόδιο καθώς ο πλανόδιος πωλητής στη θέα του μικτού κλιμακίου αστυνομικών και δημοτικών αστυνομικών αναποδογύρισε το καρότσι με τις φράουλες ως αντίδραση στον έλεγχο !

Οι φράουλες σκόρπισαν στον πεζόδρομο με τους περαστικούς να παρακολουθούν εμβρόντητοι το περιστατικό!

unnamed-25_170420_155403

cretalive.gr

 

Καταγγελία εργαζομένων: Η Documenta 14 ήρθε από τη Γερμανία για να μάθει από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα και εκμεταλλεύεται τους εργαζόμενους

Σε μία απίστευτη καταγγελία προχώρησαν εργαζόμενοι στη documenta 14 για απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες. Σε κείμενο που τιτλοφορούν: “Μία απαραίτητη δημοσιοποίηση της εργασιακής παράνοιας πίσω από το μανδύα της τέχνης”, οι εργαζόμενοι στην έκθεση Documenta 14 καταγγέλλουν ότι οι υπεύθυνοι της έκθεσης, αν και στην προώθηση της έκθεσης αναφέρουν ότι για πρώτη φορά συμβαίνει εκτός Γερμανίας – και συγκεκριμένα στην Ελλάδα – επειδή θέλουν να μάθουν από τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που έχουν επιβληθεί στη χώρα μας, τελικώς κατέληξαν να αναπαράγουν αυτή την κατάσταση με το να μιμηθούν “τους χειρότερους εγχώριους εργοδότες” εκμεταλλευόμενοι τους εργαζόμενους στην Έκθεση.

Διαβάστε την καταγγελία:

H documenta, η οποία λαμβάνει χώρα από το 1955 και κάθε πέντε χρόνια στο Κάσσελ της Γερμανίας, αποτελεί έκθεση-σταθμό στη σύγχρονη τέχνη.

Φέτος, μετά από επιλογή του καλλιτεχνικού της διευθυντή Adam Szymczyk, η Documenta φεύγει για πρώτη φορά από το Κάσσελ και μετακομίζει για τρεις μήνες στην Αθήνα, για να μάθει, σύμφωνα με τον τίτλο της, από την οικονομική και κοινωνική κατάσταση στην Ελλάδα. Απ’ ότι φαίνεται λοιπόν, δε χρειάστηκε πολύς χρόνος για να μάθει, αλλά και να μιμηθεί στο έπακρο τους χειρότερους εγχώριους εργοδότες.

Η Documenta προασπίζεται ότι η επιλογή της να μεταφερθεί στην Αθήνα έχει να κάνει, εκτός των άλλων, και με το ότι την ενδιαφέρει να μιλήσει για και να μάθει από την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας και τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που έχουν επιβληθεί στην Ελλάδα από την Ευρώπη. Μέσα σε όλο αυτό το πλαίσιο διατυμπανίζει πως αναγνωρίζει τις συνθήκες εξαθλίωσης που βιώνουν αυτή τη στιγμή οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα και συμπαραστέκεται στον Ελληνικό λαό. Είναι έτσι όμως;

Η έκθεση άνοιξε τις πόρτες της για το κοινό από τις 8/4 και ήδη πολλά ΜΜΕ και μέλη του καλλιτεχνικού κόσμου συζητάνε για το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό γεγονός της Ευρώπης και τι σημαίνει το ότι γίνεται στη Αθήνα.

Είμαστε μια ομάδα ανθρώπων που εργαζόμαστε στη Documenta εδώ και κάποιες μέρες, στη θέση του invigilator. Υπεύθυνοι δηλαδή για την επιτήρηση του χώρου αλλά και για τη βοήθεια του κοινού, ενημερώνοντας για τα έργα και τα event της documenta. Δυστυχώς η εμπειρία μας ως εργαζόμενοι/ες ξεκίνησε με κάποια γεγονότα που θεωρούμε απαραίτητο να δημοσιοποιήσουμε.

Πρώτον. Όταν δώσαμε τη συνέντευξη για να προσληφθούμε, μας είπαν ο μισθός θα είναι 9 ευρώ μεικτά την ώρα. Όταν όμως, δυο εβδομάδες μετά, μας επέλεξαν για να εργαστούμε, μας είπαν ότι η σύμβαση που θα υπογράφαμε θα είναι 5,62 μεικτά. Η δικαιολογία για την αλλαγή αυτή ήταν ότι τα υπόλοιπα θα τα πάρουμε με bonus. Λέγοντας μπόνους βέβαια, εννοούσαν αυτά που ούτως ή άλλως δικαιούμαστε ως εργαζόμενοι/ες, δηλαδή, το δώρο Πάσχα, Χριστουγέννων και το επίδομα αδείας στο τέλος της σύμβασης. Μετά από πιέσεις από πλευράς εργαζόμενων που αρνήθηκαν να υπογράψουν σε κάτι που δε συμφώνησαν ποτέ, σε συνάντηση που έγινε με τη διοίκηση της Documenta και με την εταιρεία ενοικίασης εργαζομένων Man Power (αναφερόμαστε παρακάτω σε αυτήν), ειπώθηκε ότι τα 9 ευρώ αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης ως το συνολικό κόστος της εταιρείας ανά εργαζόμενο και όχι ως η αμοιβή του. Δεν ξέρουμε αν οι ίδιοι κατά τη διάρκεια συνέντευξης όταν ακούν “9 ευρώ μεικτά/ώρα” καταλαβαίνουν κάτι άλλο, εμείς πάντως διαπραγματευόμαστε με βάση το μεροκάματο/ωρομίσθιό μας. Φυσικά όταν ρωτήθηκαν κάτι ανάλογο η απάντηση ήταν η ίδια: “Έγινε κάποιο misunderstanding”…

Δεύτερον. Οι συμβάσεις μας αντί να συναφθούν απευθείας με την διοργάνωση της Documenta, κατάρτιστηκαν – επίσης την τελευταία στιγμή, χωρίς τη συναίνεσή μας και απροειδοποίητα – με την εταιρεία μεσάζοντα, εργολάβο MAN POWER! Έτσι, η διοργάνωση της Documenta αποποιείται κάθε ευθύνης, αφού ως εργοδότης φέρεται ο εργολάβος. Οι δικοί μας μισθοί μειώθηκαν, προφανώς για να καλυφθεί το κόστος του μεσάζοντα… Φυσικά ένα απλό ψάξιμο στο διαδίκτυο αρκεί για να καταλάβει κανείς τι εστί η Man Power και πόσες καταγγελίες υπάρχουν σε βάρος της. Αποτελεί μια από τις εταιρείες ενοικίασης εργαζόμενων που κερδοφόρησαν μέσα στην κρίση. Στόχος των εν λόγω εταιρειών είναι να βρουν όσο το δυνατόν φθηνότερους εργαζόμενους, και σίγουρα κατάφερε να ρίξει το κόστος κάθε ατόμου στο μισό.

Τρίτον. Η σύμβαση που καλούμαστε να υπογράψουμε γράφει λιγότερες ημέρες και ώρες από αυτές που έχουμε συμφωνήσει. Όταν ρωτήσαμε γιατί συμβαίνει αυτό, η εταιρεία ΜANPOWER που έχει αναλάβει τις συμβάσεις απάντησε το εξής: «Με τον καιρό μπορεί η Documenta να μην σας χρειάζεται τόσες πολλές μέρες, οπότε έτσι καλύπτεται με μία σύμβαση». Δηλαδή, εμείς θα πρέπει να δεσμεύσουμε τη ζωή μας και να απορρίψουμε άλλες τυχόν επιλογές για τους μήνες για τους οποίους διαρκεί η έκθεση, αλλά η Documenta μπορεί, ανάλογα με τις διαθέσεις της, να μας μειώσει τις ώρες εργασίας, ή ακόμα και να μας πετάξει ανά πάσα στιγμή στον δρόμο χωρίς καμιά εγγύηση ή αποζημίωση.

Αυτό που συνειδητοποιούμε ως εργαζόμενοι/ες στη documenta είναι ότι ένα από τα μαθήματα που πήρε από την Ελλάδα είναι πως η κρίση και η οικονομική ανέχεια δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για την περαιτέρω εκμετάλλευση των εργαζομένων και την ελαστικοποίηση της εργασίας. Και βέβαια, ότι στα λόγια, καλή είναι η ευαισθητοποίηση και η κατανόηση που προφασίζεται η διοργάνωση ότι δείχνει για την κατάσταση που βιώνουν οι Έλληνες αυτή τη στιγμή, αλλά στην πράξη, business is business! Και η documenta του μπάτζετ των 70 εκατομμυρίων, είναι χοντρές business.

Ευτυχώς, η απάντηση που συνάντησε η διοίκηση της μέγα-έκθεσης από ένα μεγάλο μέρος των εν λόγω εργαζομένων, ήταν από τη μία η άρνηση να υπογράψουμε τη σύμβαση μέχρι να μας ξεκαθαριστούν γραπτώς οι ακριβείς όροι εργασίας μας.

Καταγγέλουμε λοιπόν, τον τρόπο με τον οποίο η διοργάνωση εκμεταλλεύεται την ανεργία στην Ελλάδα προκειμένου να ρίξει το μισθό προς όφελος των κερδών της, αλλά και των κερδών της εταιρείας – εργολάβο που ανέλαβε να φέρει σε πέρας τις συμβάσεις εργασίας. Τις απαντήσεις από τη διοίκηση της Documenta τις πήραμε. Τώρα είναι δικιά μας απόφαση το πώς θα κινηθούμε από δω και πέρα.

Ας μάθει λοιπόν η documenta και κάτι άλλο από την Αθήνα! Ότι ο συλλογικός αγώνας των εργαζομένων είναι πιο ισχυρός από οποιονδήποτε μέγα-θεσμό.

Γιατί αυτοί μας έχουν περισσότερη ανάγκη απ’ ότι εμείς αυτούς.

Πρωτοβουλία εργαζομένων στη documenta 14

 

Η Σούδα σύμβολο στο νέο επιθετικό δόγμα της Ελλάδας

Του Μιχάλη Ρίζου *

Υπάρχει ζωτική ανάγκη για αντιιμπεριαλιστική, αντι-ΕΕ πάλη τώρα και για μαζικό κίνημα μέσα και έξω από τον στρατό. Αύριο ίσως είναι πολύ αργά!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εκτός από το «ευρωπαϊκό κοινωνικό κεκτημένο» έχει προσφάτως ανακαλύψει και τη συμμαχία «για την ελευθερία» με τους πάλαι ποτέ «φονιάδες των λαών Αμερικάνους». Και αν το πρώτο αποτελεί προκάλυμμα πολιτικής απατεωνιάς για το μνημονιακό ευρωσφαγείο διαρκείας, η δεύτερη οδηγεί απευθείας στην πολεμική εμπλοκή.

Πράγματι, η κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου, εκφράζοντας προφανώς και ισχυρά τμήματα της ελληνικής αστικής τάξης, έχει αποφασίσει να δώσει «γη και ύδωρ» στη νέα ιμπεριαλιστική εκστρατεία του παραδοσιακού συμμάχου της, των ΗΠΑ. Να τα γεγονότα:

Με περισσή ευκολία ο πρωθυπουργός συνυπογράφει κείμενο με τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου που θεωρεί «δικαιολογημένα» τα πυραυλικά πλήγματα των ΗΠΑ στη Συρία.

Η βάση της Σούδας έχει παραχωρηθεί για τα πιο προκλητικά επιχειρησιακά σχέδια στις γειτονικές χώρες. Οι ΗΠΑ μάλιστα επιθυμούν να επεκτείνουν τις, ήδη τεράστιες, δυνατότητες της και να διευρύνουν την εδαφική ζώνη νατοϊκής κατοχής στο νησί. «Είμαστε πολύ τυχεροί που ο μεγαλύτερος λιμένας βαθέων υδάτων βρίσκεται σε μια ικανή χώρα της νότιας πτέρυγας του ΝΑΤΟ», τόνισε περιχαρής, αναφερόμενος στη βάση, ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας, Τζέιμς Μάτις.

Η κυβέρνηση προσφέρει και προετοιμάζει νέο στρατιωτικό «οικόπεδο» στην Κάρπαθο δημιουργώντας ένα ενιαίο υπερεξοπλισμένο στρατιωτικό τόξο Κρήτης-Δωδεκανήσων, έτοιμο για κάθε τυχοδιωκτική, πολεμική εμπλοκή. Στο πλαίσιο της περαιτέρω σύσφιγξης της συνεργασίας με τους Αμερικάνους, ετοιμάζονται σχέδια για την ενίσχυση του ελληνικού ναυτικού με το υπερσύγχρονο πλωτό αντιπυραυλικό σύστημα διοίκησης και ελέγχου Aegis, το οποίο δύναται να παρακολουθεί και να καταστρέφει έως και 100 στόχους σε απόσταση 100 μιλίων.

Πυκνώνουν οι κοινές στρατιωτικές ασκήσεις με ΗΠΑ και Ισραήλ. Δεν υπάρχει χαρακτηριστικότερο δείγμα από την άσκηση «Ηνίοχος», με την Ελλάδα να συμμετέχει μαζικά, μαζί με τις αεροπορίες των ΗΠΑ, Ιταλίας, Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και Ισραήλ. Βασικός στόχος, η εκπαίδευση ενάντια στα σύγχρονα ρωσικά συστήματα. Για να ακολουθήσουν, πέντε μέρες αργότερα, οι Τόμαχοκ στην Συρία, με την καθοριστική συμβολή της Σούδας…

Το κυριότερο. Διαρκείς επισκέψεις και επαφές των υπουργών Εξωτερικών και Άμυνας στην Ουάσιγκτον και ανοιχτή δέσμευση για συγκρότηση στρατηγικού άξονα ΗΠΑ-Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου-Ισραήλ απέναντι στην τριπλή απειλή: «τρομοκρατία», απελευθερωτικά κινήματα, εσωτερικός εχθρός. Χωρίς να ξεχνάμε και την πρόσφατη επίσκεψη κορυφής (και στήριξης) του Τσίπρα στο αμερικανοστήρικτο και με φασιστικά χαρακτηριστικά καθεστώς της Ουκρανίας.

Οι εξελίξεις αυτές είναι εξαιρετικής σημασίας. Δεν αποτελούν απλή επικαιροποίηση της ελληνοαμερικανικής συνεργασίας στις σύγχρονες συνθήκες. Ούτε κάποιο τακτικίστικο αντιπερισπασμό της κυβέρνησης απέναντι στον γερμανικό εκβιασμό (για να «πιεστεί» ο Σόιμπλε). Έχουν να κάνουν με ένα σύγχρονο επιθετικό δόγμα του τραυματισμένου από την κρίση ελληνικού καπιταλισμού, με στόχο την αποφασιστική αξιοποίηση των γεωστρατηγικών και πλουτοπαραγωγικών (βλέπε ΑΟΖ) πλεονεκτημάτων του και την ανάκτηση θέσης ισχύος απέναντι στον τούρκικο, κυρίως, καπιταλισμό.

Σε αυτή την απόπειρα είναι αποφασισμένος να συνδράμει πιο επιθετικά από κάθε άλλη φορά μετά τον πόλεμο της Κορέας (ακόμα και με συμμετοχή δυνάμεων) στη σύγκρουση για τη μοιρασιά στην ευρύτερη ζώνη της Μέσης Ανατολής, αλλά και -εν δυνάμει- των Βαλκανίων.

Το δόγμα αυτό περιλαμβάνει την πολεμική προετοιμασία (τα F-35 είναι μόνο η αρχή), το ετοιμοπόλεμο των δυνάμεων, τη στρατιωτική προπαγάνδα και την εμφύσηση εθνικιστικού ιδεώδους -ειδικά στη νεολαία (Αρετή και Τόλμη), την όξυνση του αυταρχισμού μέσα στις μονάδες και τις προσπάθειες εθνικής ενότητας- διακομματικής συνεργασίας ή έστω ανοχής στη νέα στρατηγική.

Είναι εντυπωσιακή η περιγραφή του σύγχρονου γεωπολιτικού άξονα από τον Κοτζιά σε ομιλία του στην κίνηση ΠΡΑΤΤΩ: «Τι θέλει η εξωτερική μας πολιτική; Η τάση της παγκοσμιοποίησης, των ανοικτών αγορών και των ελεύθερων μετακινήσεων θα έρθει αντιμέτωπη με την τάση κατακερματισμού. Η Ελλάδα πλέον δεν είναι μόνο το σταυροδρόμι Δύσης-Ανατολής αλλά το επίκεντρο τριών κύκλων οι οποίοι καλύπτουν περιοχές έντασης: ο πρώτος αφορά τη Ρωσία, την Ουκρανία και τα Βαλκάνια, ο δεύτερος τη Λιβύη και την ευρύτερη βόρεια Αφρική και ο τρίτος την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή. Υπάρχει μία μετατόπιση από την γεωπολιτική στην γεωοικονομία, και οι ΗΠΑ κατανοούν, σε αντίθεση με την ΕΕ, τη σημασία των ανερχόμενων νέων δυνάμεων με υποχώρηση της Δύσης και αναζητούν δρόμο επανάκαμψης. Σε αυτό το δρόμο θα είμαστε και εμείς συμμέτοχοι».

Ο δρόμος όμως αυτός, σε μια περιοχή έντονης αστάθειας, με μια τουρκική ολιγαρχία που σκέφτεται και δρά εξίσου επιθετικά και στρατηγικά και, κυρίως, σε μια εποχή όξυνσης όλων των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και γενικευμένης πολεμικής προετοιμασίας όλων των κέντρων, μυρίζει στην κυριολεξία μπαρούτι.

Τα αίτια της νέας κατάστασης είναι βαθύτερα και εδράζονται στη δομική κρίση του ολοκληρωτικού καπιταλισμού. Τα αστικά επιτελεία επιχειρούν να καθορίσουν τους όρους ξεπεράσματος της, διαμορφώνοντας νέα δεδομένα στον ταξικό πόλεμο που διεξάγουν παγκόσμια εναντίον των δυνάμεων της εργασίας. Με συνδυασμό στυγνής εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης στο εσωτερικό και διαπάλης για το νέο μοίρασμα των αγορών στο εξωτερικό. Ο πόλεμος είναι μια διέξοδος και ταυτόχρονα μια ευκαιρία για τα χειμαζόμενα κεφάλαια. Εδώ υπάγεται η εν δυνάμει στρατιωτική-πολεμική εμπλοκή του ελληνικού κράτους για τη διεκδίκηση νέου ρόλου στη ΝΑ Μεσόγειο. Όπως και η κερδοφορία μέσω της ανοικοδόμησης, με την επιδίωξη «άνθισης» του κατασκευαστικού και εφοπλιστικού κεφαλαίου σε Συρία και Λιβύη.

Δίπλα στις κλασσικές διακρατικές αντιπαραθέσεις και την επέκταση της ιμπεριαλιστικής βίας, τα δόγματα άμυνας-ασφάλειας συγκροτούν με νέο και διαφορετικό τρόπο τις στρατιωτικές και κατασταλτικές δυνάμεις. Για παράδειγμα, στοχεύοντας και συσχετίζοντας τα προσφυγικά κύματα με την τρομοκρατία και τις κοινωνικές ανισότητες, σαν δυνάμει εστίες εξεγέρσεων, ανοίγουν ευθύ μέτωπο εναντίον τους. Η εμπλοκή στην καταστολή, την φύλαξη και την διαχείριση του στρατού στο προσφυγικό μπορεί να ξεκινάει από το βύθισμα προσφύγων στο Αιγαίο και να συνεχίζεται στις μπίζνες των hot spot.

Δεν είναι παράλογο. Αυτή η πραγματικότητα είναι που «ενώνει» το νεοσυντηρητικό και ακροδεξιό Τραμπ με τον «αριστερό» Τσίπρα, και χωρίζει τον ντυμένο με στολή εκστρατείας Καμμένο με τον επίσης νεοσυντηρητικό Σόϊμπλε. Η ίδια αναγκάζει τον Παπαχελά στην Καθημερινή να μην μασάει τα λόγια του: «Μια ματιά στον χάρτη δείχνει ότι είμαστε το τελευταίο ανάχωμα απέναντι στην τρομοκρατία, την ανεξέλεγκτη ροή μεταναστών και προσφύγων και μια περιοχή που έχει μετατραπεί σε μια μεγάλη “μαύρη τρύπα”. Η Ελλάδα είναι χώρα πρώτης γραμμής για τη Δύση και ενδέχεται να κληθεί να παίξει ενεργά αυτόν τον ρόλο. Θα χρειασθούν ισχυρή πολιτική βούληση και συναίνεση για να παιχθεί αυτό το παιχνίδι. Δεν είναι αστείο, ούτε παιχνίδι να αναλάβεις ρόλους και αποστολές όταν επί δεκαετίες φοβόσουν να στείλεις έναν στρατιωτικό αστυνομικό στο Αφγανιστάν. Και επίσης θα αποκτήσουμε εχθρούς με αυτή την επιλογή και θα αναλάβουμε και ρίσκα, όπως, π.χ., το να γίνουμε στόχος φανατικών ισλαμιστών».

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και η αστική αντιπολίτευση που τη στηρίζει διεκδικεί ευρύτερο ρόλο στα ιμπεριαλιστικά εγκλήματα, παρουσιάζεται ως ο πιο πιστός και σταθερός σύμμαχος των ΗΠΑ στην εποχή Τραμπ και αντικειμενικά σέρνει το λαό σε νέες περιπέτειες. Προχωρά σε όξυνση του ανταγωνισμού μαζί με την Τουρκία στο Αιγαίο. Συμμετέχει ζωτικά στις ωμές επεμβάσεις του ΝΑΤΟ.

Σε αυτές τις εξελίξεις είναι επείγουσα η ανάγκη συγκρότησης μαζικού κινήματος για την αποτροπή του πολέμου και την ειρήνη στην περιοχή μας, για λαϊκή-εργατική φραγή στην πολεμική προετοιμασία και τους εξοπλισμούς. Για να φύγουν οι βάσεις του θανάτου, για έξοδο από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, για την απεμπλοκή της χώρας από οποιαδήποτε πολεμική εκστρατεία. Για την ήττα και ανατροπή της αντεργατικής και φιλοπόλεμης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Να συναντηθούμε με τους αγώνες του τουρκικού εργατικού κινήματος ενάντια στην επιθετική πολιτική του Ερντογάν. Για διεθνιστική πάλη ώστε να μην γίνει νέο ολοκαύτωμα στην περιοχή και σε όλο τον κόσμο.

Είναι τεράστια η ευθύνη τμημάτων της Αριστεράς που δεν κατανοούν την κρισιμότητα των γεγονότων και είτε επιλέγουν να «διαλέξουν» ιμπεριαλιστή (πχ Ρωσία) είτε, στο όνομα της καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τον Άσαντ, υποβαθμίζουν τη σημασία της επίθεσης και τον ρόλο των ΗΠΑ. Όπως επίσης και όσων υποτιμούν την άμεση πάλη για έξοδο από ΕΕ και ΝΑΤΟ στο όνομα του «και πάλι καπιταλισμό θα έχουμε», για να τα παραπέμψουν στις καλένδες της «λαϊκής εξουσίας» χωρίς επανάσταση. Καθώς και εκείνων που δεν κατανοούν την αυτοτέλεια του αντιπολεμικού-αντιιμπεριαλιστικού αγώνα στο όνομα της κοινωνικής πάλης και του διπόλου «εθνική ενότητα-αστικός αντιπατριωτισμός, κοσμοπολιτισμός».

Αύριο ίσως θα είναι αργά!

* μέλος της Π.Ε. του ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση, από την εφημερίδα ΠΡΙΝ

 

Δύο κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν στη Σούδα – 87 προγραμματισμένες αφίξεις έως το Νοέμβριο

Δύο ακόμη κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν σήμερα στα Χανιά μεταφέροντας συνολικά 2.154 επιβάτες. Πρόκειται για το «AEGEAN ODYSSEY» και το «MEIN SCHIFF» που θα αναχωρήσουν το απόγευμα από το λιμάνι της Σούδας για τη Μάλτα και τον Πειραιά, αντίστοιχα.

Οι επιβαίνοντες και στα δύο πλοία επισκέπτονται την πόλη των Χανίων έχοντας ως σημεία προορισμού το ενετικό λιμάνι και την δημοτική αγορά της πόλης ενώ μερίδα των επιβατών έχει επιλέξει μικρές εκδρομές στην ενδοχώρα.

Τα Χανιά αποτελούν και φέτος σταθμό για την κρουαζιέρα με τις προγραμματισμένες αφίξεις μέχρι και τον Νοέμβριο να φθάνουν τις 87, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί λόγω και έκτακτων προσεγγίσεων.

 

Με επίσημο καλεσμένο τον Παναγιώτη Γιαννάκη το “6ο Τουρνουά Μπάσκετ Αλληλεγγύης” στο κλειστό Γυμναστήριο Ταυρωνίτη και στο Κλειστό Κλαδισσού

H Περιφέρεια Κρήτης, η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, ο Δήμος Χανίων, ο Δήμος Πλατανιά,  το N.Π.Δ.Δ. του Δήμου Πλατανιά, το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων  & το Αθλητικό Σωματείο Ατόμων με Αναπηρίες “ΑΡΙΩΝ ΧΑΝΙΩΝ”, συνδιοργανώνουν το “Τουρνουά Μπάσκετ Αλληλεγγύης Χανίων 2017” με τη συμμετοχή ερασιτεχνικών ομάδων καλαθοσφαίρισης της Κρήτης. Το τουρνουά αποτελεί θεσμό για τα αθλητικά δρώμενα της πόλης μας και στην Κρήτη, καθώς διεξάγεται για 6η συνεχόμενη χρονιά & πραγματοποιείται με σκοπό την περαιτέρω προαγωγή του πολιτισμού & προώθηση του ερασιτεχνικού αθλητισμού αλλά και για  να συγκεντρωθούν τρόφιμα μακράς διάρκειας & φάρμακα από τις συμμετέχουσες ομάδες που θα προσφερθούν σε ιδρύματα του Νομού Χανίων. Eπίτιμος καλεσμένος του φετινού τουρνουά είναι ο θρύλος της Ελληνικής καλαθοσφαίρισης και του Ελληνικού αθλητισμού, αρχηγός της χρυσής Εθνικής ομάδας μπάσκετ του 87′, Παναγιώτης Γιαννάκης.

Οι τελικοί του τουρνουά θα διεξαχθούν το Σαββατοκύριακο 22-23 Απριλίου 2017 με τη συμμετοχή και δύο ομάδων που θα έρθουν από την Αθήνα: της “Μεικτής Ομάδας Μπάσκετ ΕΚΑ Νίκος Γκάλης 35+”(με συμμετοχή του μεγάλου αθλητή Τζανή Σταυρακόπουλου) και της “Μεικτής Ομάδας Μπάσκετ Γυναικών ΕΚΑ Νίκος Γκάλης” και οι οποίες θα λάβουν μέρος σε φιλικούς αγώνες επίδειξης με αντίστοιχες επίλεκτες ομάδες από τα Χανιά. Παράλληλα στο αγωνιστικό κομμάτι, στο διήμερο των τελικών θα πραγματοποιηθεί αγώνας επίδειξης Baskin (ενός αθλήματος αλληλεπίδρασης ατόμων με ή χωρίς αναπηρία, βασισμένου στις αρχές του μπάσκετ) από αθλητικό σωματείο Ατόμων με Αναπηρίες “Αρίων Χανίων” και οι τελικοί των διαγωνισμών τριπόντων ανδρών και βολών γυναικών. Τέλος, προβλέπεται να πραγματοποιηθεί ομιλία του επίτιμου προσκεκλημένου του τουρνουά, Παναγιώτη Γιαννάκη για τα οφέλη της καλαθοσφαίρισης και του αθλητισμού, καθώς και λήψη μυελού των οστών σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εθελοντικής Προσφοράς & Στήριξης “Ορίζοντας” και τη “Μεικτή Ομάδα Μπάσκετ Γυναικών ΕΚΑ Νίκος Γκάλης”.

To πρόγραμμα των τελικών του τουρνουά έχει ως εξής:

Σάββατο 22/04/2017  στο Κλειστό Ταυρωνίτη

16:00     Τελικοί διαγωνισμών τριπόντων ανδρών και βολών γυναικών

16:30     Φιλικός αγώνας: “Μεικτή Ομάδας Μπάσκετ Γυναικών ΕΚΑ Νίκος Γκάλης” – Μεικτή Ομάδα Γυναικών ΤΜΑ Χανίων 2017

18:00     Ομιλία Παναγιώτη Γιαννάκη σε νεαρούς αθλητές στο γήπεδο

19:00     Μικρός Τελικός ΤΜΑ Χανίων 2017

Κυριακή 23/04/2017 στο  Κλειστό Κλαδισού

15:00     Μεγάλος τελικός ΤΜΑ Χανίων 2017

16:30     Παρουσία Παναγιώτη Γιαννάκη

17:00     Αγώνας επίδειξης Baskin από το αθλητικό σωματείο Ατόμων με Αναπηρίες “Αρίων Χανίων” – Απονομές

18:00     Φιλικός αγώνας: “Μεικτή Ομάδα Μπάσκετ ΕΚΑ Νίκος Γκάλης 35+” – “Μεικτή Ομάδα Μπάσκετ ΤΜΑ Χανίων 2017”

Καλείται όλος ο φίλαθλος κόσμος να έρθει στο τουρνουά για να στηρίξει τις προσπάθειες των αθλητών που θα λάβουν μέρος στους τελικούς και να τιμήσουν τον μεγάλο αθλητή και προπονητή Παναγιώτη Γιαννάκη, το διήμερο 22-23 Απριλίου 2017, φέρνοντας τρόφιμα, φάρμακα και ρούχα αντί εισόδου.

«Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος….δεν θα πάψεις ούτε στιγμή να αγωνίζεσαι για το δίκιο»: To Σάββατο 29 Απριλίου το μαθητικό φεστιβάλ της ΚΝΕ στα Χανιά

Με σύνθημα, δανεισμένο από τον στίχο του Τάσου Λειβαδίτη, «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος, δε θα πάψεις ούτε στιγμή ν’ αγωνίζεσαι για το δίκιο!», τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ θα ανοίξουν την αυλαία τους και φέτος από τις αρχές Απρίλη μέχρι και τις πρώτες μέρες του Μάη.

Μέχρι στιγμής έχουν προγραμματιστεί 88 Μαθητικά Φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα και οι προετοιμασίες τους έχουν ήδη ξεκινήσει… Στόχος, το μήνυμα των φετινών Μαθητικών Φεστιβάλ να φτάσει παντού!

Στα Χανιά, το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στις 29 Απριλίου στο Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας των Λαών με ώρα έναρξης στις 7 το απόγευμα.

Το φεστιβάλ θα περιλαμβάνει θεματικά περίπτερα, παρουσίαση ερευνητικών εργασιών, επιτραπέζια παιχνίδια και δραστηριότητες ενάντια στον πόλεμο αλλά και διαγωνισμό σκίτσου και graffiti ενώ θα παρουσιαστεί θεατρικό αφιέρωμα στην Οκτωβριανή Επανάσταση. Πέραν των δραστηριοτήτων το πρόγραμμα του φεστιβάλ θα πλαισιωθεί από μαθητικά συγκροτήματα που θα παίξουν μουσική.

Όλα τα νέα, τις ημερομηνίες διεξαγωγής των Μαθητικών Φεστιβάλ, τις δραστηριότητες που οργανώνονται, καθώς και φωτογραφικό υλικό, σκίτσα, έξυπνες ατάκες κ.λπ. μπορεί να βρει κανείς στην ανανεωμένη ιστοσελίδα των Μαθητικών Φεστιβάλ της ΚΝΕ στον παρακάτω σύνδεσμο:  http://mathitikafestival.kne.gr/

Δείτε και το σχετικό σποτ:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=lfrKQUpnqsE”]

Πιο αναλυτικά, σε σχετικό δελτίο τύπου αναφέρονται τα εξής:

Έλα κι εσύ στα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ, στο μεγάλο ραντεβού των μαθητών που προβληματίζονται, ονειρεύονται, τραγουδούν και δεν δέχονται την αδικία… …των μαθητών που από την αρχή της χρονιάς δεν έμειναν θεατές σε όσα ετοιμά- ζουν για μας, χωρίς εμάς, αλλά οργάνωσαν τον αγώνα τους για το σχολείο, τη ζωή και το μέλλον που μας αξίζει… .

Καλούμε όλους τους μαθητές που όλο το προηγούμενο διάστημα μαζί οργανώσαμε την συζήτηση και την αγωνιστική δραστηριότητα για όλα όσα αντιμετωπίζουμε εμείς και οι οικογένειές μας,κόντρα στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που συνεχίζει στον ίδιο δρόμο με τις προηγούμενες.

Καλούμε όλους τους μαθητές που από την αρχή της χρονιάς απέδειξαν πως δεν μας ταιριάζει η απάθεια και η υποταγή,πως είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιστούμε για τα όνειρα και τις ανάγκες μας.

Γιατί το σημερινό σύστημα είναι άδικο για τους πολλούς,παράδεισος για τους λίγους!

Νόμος του είναι τα συμφέροντα των εκμεταλλευτών που πλουτίζουν από τον ιδρώτα και την δουλειά των εργαζομένων.Αντιμετωπίζει τη ζωή και την μόρφωση του λαού και των παιδιών του ως κόστος.Είναι το ίδιο σύστημα που:

  • Οκτώ μεγιστάνες του πλούτου έχουν εισοδήματα 427 δις ευρώ,όσο δηλαδή 3,6 δισεκατομμύρια άνθρωποι.
  • Δημιουργεί στρατιές προσφύγων για τα συμφέροντα και τους τσακωμούς των εκμεταλλευτών
  • Δημιουργεί και εκτρέφει τον φασισμό και τον ναζισμό.Όπως και στην χώρα μας οι ναζιστές εγκληματίες της Χρυσής Αυγής έχουν βασικό στόχο όποιον σηκώνει κεφάλλι,διεκδικεί μια καλύτερη ζωή.Υμνούν τον Χίτλερ και τον Παπαδόπουλο,καθεστώτα που έδωσαν τα πάντα στους βιομήχανους και στους εφοπλιστές.
  • Προβάλει την ναρκωκουλτούρα,μας θέλει κοιμισμένους,να ψάχνουμε την λύση σε «ψεύτικους κόσμους»,για να αφήνουμε απείραχτες τις αιτίες που γεννούν όσα ζούμε
  • Που δημιουργεί ένα σχολείο που μας κοιτάει στην τσέπη και μας διαχωρίζει,που μας κρατάει μακρυά απότ ην ολόπλευρη μόρφωση και μας δίνει σκόρπιες γνώσεις,ένα σχολείο εξεταστικό κέντρο που ποδοπατά τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά μας.

Τα σάπια ιδανικά και οι αξίες αυτού του συστήματος δεν μας τιαριάζουν.Παλέυουμε για να γίνει κανόνας «ο ένας για όλους και όλοι για έναν»

Το πραγματικό «δίκαιο», «νέο» και «ελπιδοφόρο» βρίσκεται στον συλλογικό οργανωμένο αγώνα για μα κοινωνία όπου ο λαός θα κάνει κουμάντο στον πλούτο που παράγει,μια κοινωνία που θα έχει καταργήσει τις αιτίες που γεννούν κρίσεις,πολέμους,προσφυγιά και φασισμό.Την κοινωνία που απελευθερώνει τον άνθρωπο και τις δυνατότητές του,που αξιοποιεί τις δυνάμεις και τις ικανότητες όλων μας,χωρίς να θεωρεί κανένα περιττό.Σε αυτήν την κοινωνία μπορεί να φτιαχτεί ένα σχολείο που θα είναι δωρεάν για όλους,που θα δίνει ολόπλευρη μόρφωση χωρίς να διαχωρίζει τους μαθητές,που θα μας δίνει το απαραίτητο υπόβαθρο για να μπορούμε να προσεγγίζουμε τον πλούτο της γνωώσης που έχει κατακτήσει η ανθρωπότητα.

Η Οργάνωση Περιοχής Κρήτης της ΚΝΕ καλεί την νεολαία και τους μαθητές του νησιού να πάρουν μέρος στα μαθητικά φεστιβάλ της ΚΝΕ που θα πραγματοποιηθούν και φέτος σε όλους τους Νομούς του νησιού.Τα μαθητικά φεστιβάλ της ΚΝΕ χτίζονται από τα μέλη και τους φίλους της ΚΝΕ με το μεράκι και την δίψα μας για συζήτηση,πολιτιστική δημιουργία,συλλογικότητα,άθληση και διασκέδαση μακρυά από σπόνσορες και χορηγούς.

Χανιά Σάββατο 29 Απριλίου,Παρκο Ειρήνης και Φιλίας των Λάών,στις 7μμ

Ρέθυμνο Σάββατο 29 Απριλίου,Πλατεία Μικρασιατών,στις 7μμ

Ηράκλειο Σάββατο 6 Μαϊου,Πάρκο Γεωργιάδη,στις 7μ.μ

Λασίθι Κυριακή 7 Μαϊου,στην Λίμνη Αγίου  Νικολάου,στις 7μμ

Σπιτικές Προτάσεις

Σαλιγκάρια με κρεμμύδια

Τα σαλιγκάρια τα ταΐζομε πρώτα για να «καθαρίσουν». Τα βάζομε σε τσουβαλάκι που να ‘χει τρύπες όχι μεγάλες να φύγουν, ίσα – ίσα να παίρνουν αέρα. Τους βάζομε μερικά κλωνάρια θυμάρι ή μακαρόνια σπασμένα. Μετά από δύο μέρες τα βγάζομε, τα καθαρίζομε επιφανειακά, τινάζομε το τσουβάλι και τα ξαναβάζομε μέσα. Τους ρίχνομε πάλι μερικά κλωνάρια θυμάρι ή μακαρόνια και τα ταΐζομε ανά δύο μέρες επί 10 μέρες περίπου. Στο διάστημα αυτό έχουν στουμπώσει, όσα είναι άρρωστα έχουν ψοφήσει, τα πετάμε.

Πέρνομε όσα θέλομε να μαγειρέψομε. Μ’ ένα μαχαιράκι βγάζομε την τσίπα που έχουν κάνει.

Τα πλένομε καλά – καλά. Τα βάζομε σε νερό. Τ’ αφήνομε να βγάλουν τις μύτες τους. Όταν τις έχουν βγάλει όλα τα βράζομε σε αλατισμένο νερό. Όταν βγει ο αφρός τους τα τραβάμε και τα ξαναπλένομε (περίπου 15 λεπτά βράσιμο). Μετά βάζομε σε τσικάλι 1 φλυτζάνα λάδι και τα σαλιγκάρια και τσιγαρίζομε ένα κιλό κρεμμύδια, προσθέτομε μισό κιλό φρέσκες ντομάτες ξυσμένες, 2-3 φύλλα δάφνη και τσιγαρίζομε. Προσθέτομε λίγο νερό και όταν δέσει βάζομε πιπέρι, λίγη ρίγανη και μισό ποτηράκι άσπρο κρασί. Βράζομε λίγο ακόμα περίπου 5 λεπτά. Συνοδεύομε με τηγανητές πατάτες.

(Τους χοχλιούς μετά που θα στουμπώσουν τους βράζουν και τους διατηρούν στην κατάψυξη. Αυτή η μέθοδος έχει επικρατήσει τελευταία γιατί είναι πολύ βολική. Την έχω εφαρμόσει κάποιες φορές αλλά προτιμώ και συνεχίζω με την παλιά μέθοδο. Να τα διατηρώ ζωντανά στουμπωμένα. Γιατί λέω ότι είναι να ψοφήσει ας ψοφήσει. Αν είναι άρρωστο αν έχει φάει φυτοφάρμακο, αν γενικά δεν είναι γερό ας ψοφήσει. Ενώ αν τα βράσω στις 10 μέρες που χρειάζεται να στουμπώσουν δεν προλαβαίνει να ψοφήσει και το τρώμε. Ίσως να κάνω λάθος, αλλά έτσι προτιμώ)

Παστέλι

Μισό κιλό μέλι, μισό κιλό σισάμι.

Βράζομε το μέλι σε κατσαρόλα. Προσθέτουμε το σουσάμι και ανακατεύομε συνεχώς με ξύλινη κουτάλα μέχρι να σχηματιστούν φυσαλίδες. Σε λαδόκολλά απλώνομε το μείγμα, φροντίζοντας να μην υπερβαίνει στο πάχος τα δύο εκατοστά. Μόλις κρυώσει το κόβομε κομμάτια.

Ερεθίσματα που γίνονται ποιήματα

Γράφει ο Κανάκης Γερωνυμάκης

Το 1997 εξέδωσα το βιβλίο μου «Παραβολικά ποιήματα». Τα πιο πολλα θέματα για να γράψω τα υπερεκατό ποιήματά μου, τα πήρα από την κοινωνία. Έχω όμως και από μύθους του Αισώπου και από διάφορα περιστατικά.

Εδώ θα αναφέρω δύο από τα τραγουδάκια μου αυτά και θα εξηγήσω από ποια ερεθίσματα τα εμπνεύσθηκα.

Α) Το 1949 υπηρετούσα στην Καστοριά. Ο φίλος μου Γ. Ορφανίδης μου είπε ότι, όταν συναντήθηκε στο δρόμο με πεντάμορφο κοριτσόπουλο εκφράζοντας το θαυμασμό του στην ομορφιά που έβλεπε, της είπε: «Γλύκισμα είσαι κοπέλα μου. ζαχαροπλάστης είναι ο πατέρας σου;» Μα αυτή του είπε: «Ο πατέρας μου είναι σαμαράς». Έμμεσα του είπε ότι του ταιριάζει σαμάρι.

Β) Εκεί που είναι τώρα το Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας, ήτανε στρατόπεδο. Η πύλη του ήτανε από την γωνία του, απέναντι από το ρολόι. Όταν υπηρετούσε εκεί ως λοχίας ένας συγγενής μου, μου διηγήθηκε το παρακάτω περιστατικό. (Ήτανε αμέσως μετά την απελευθέρωση)

Δύο – τρία φανταράκια εκαταστρώσανε ένα σχέδιο, μα περιμένανε να το εφαρμόσουνε άμα θα βλέπανε πως θα περάσει κανένα ωραίο κοριτσάκι. Εδέσανε σε ένα ψαλιδάκι μια κλωστίτσα άσπρη και όταν είδανε από κάποια απόσταση ότι θα περνούσε ένα ωραίο κοριτσάκι, επροσποιήθηκε ότι θα περνούσε απέναντι ένα φανταράκι και έριξε το ψαλιδάκι εκεί που υπολόγιζε ότι θα περάσει η κοπελάρα. Τότε ελάχιστη κίνηση υπήρχε από αυτοκίνητα και οι πεζοί δεν προτιμούσανε τα πεζοδρόμια.

Όταν το κοριτσάκι είδα στο δρόμο το ψαλιδάκι και έσκυψε για να το πιάσει, το φανταράκι ετράβηξε την κλωστή. Εγέλασε το κοριτσάκι, εγέλασαν και τα φανταράκια. Ήτανε ένα νόστιμο και έξυπνο αστείο ανάμεσα σε ετερόφυλα άγνωστα νέα παιδιά.

Αυτά τα μικρά περιστατικά είχανε μείνει για μισό αιώνα παραπεταμένα στη μνήμη μου μα τελικά τα έκανα ποιήματα.

Ο μπαμπάς ήταν σαμαράς

Μια κοπέλα μαυρομάτα
λουδουδάκι τρυφερό
συναντήθηκε στη στράτα
με λεβέντη νεαρό

Και της λέει «δεν αμφιβάλλω,
(λίγο φλερτ, λίγο αστείο)
ο μπαμπάς σου δίχως άλλο
έχει ζαχαροπλαστείο!

Τόσα κάλλη που ο Πλάστης
έδωσε στα μάγουλά σου!
Σίγουρα ζαχαροπλάστης
πρέπει να ‘ναι ο μπαμπάς σου

Η κοπέλα κοκκινίζει
έξυπνη ήταν και σεμνούλα
και στον νεαρό γυρίζει
και του λέει σε μια στιγμούλα

«Ο μπαμπάς μου παλικάρι
είναι εμένα σαμαράς
κι αν χρειάζεσαι σαμάρι
έχει το μετά χαράς»

Το ψαλιδάκι ως δόλωμα

Το ωραίο κοριτσάκι το περίμεναν στην πύλη
ένα νέο φανταράκι κι άλλοι δυό δικοί του φίλοι
Είδανε το κοριτσάκι όταν ήτανε μακρυά
ρίξανε ένα ψαλιδάκι πιο μπροστά απ’ τη σκοπιά
εις το δρόμο της κοπέλας ρίξανε το ψαλιδάκι
τρόπος για να πούνε «έλα» στ’ όμορφο κοπελιδάκι
Έδεσαν στο ψαλιδάκι μια πολύ λεπτή κλωστούλα
η παγιδα ήταν στημένη, μόνο για την ομορφούλα
Είδε το το ψαλιδάκι κι όταν σκύβει να το πάρει
ετραβήξαν την κλωστούλα προς την πύλη οι φαντάροι
Δεν το πιάσαν το λαυράκι, δεν εσήμωσε το ψάρι
γέλασε το κοριτσάκι, γέλασαν και οι φαντάροι

Και ένα ανέκδοτο τραγουδάκι μου

Το γρεδάκι που αγαπούσε τα φρούτα

Μια γιαγιάκα ζαρωμένη ογδοήντα δυό χρονώ
είχε πάντα στην καρδιά της ένα πόθο ζωντανό
Δεν κατάφερε να άρει, έναν άντρα στον καιρό της
μα να βρει το παληκάρι είναι πάντα τ’ όνειρό της
Μια φορά την ερωτήσαν να τους πει αυτή τι θέλει
τι αυτή θα προτιμούσε, άντρα θα ‘θελε ή μέλι
Την απάντηση την πήραν, σταθερά με δύο λόγια
δεν μπορεί να φάει μέλι, γιατί αυτή δεν έχει δόντια
Δεν μπορεί να φάει μέλι η γιαγιάκα η φαφούτα
ε, λοιπόν τον άντρα θέλει γιατί αγαπά τα φρούτα

«Πράσινο φως» από το υπουργείο Υγείας για την ιατρική χρήση κάνναβης

Την νομιμοποίηση της χρήσης κάνναβης για ιατρικούς σκοπούς προανήγγειλε ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός μιλώντας στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

Ο Ανδρέας Ξανθός ανέφερε πως θα υπάρξει κοινή υπουργική απόφαση με το υπουργείο Δικαιοσύνης για την αλλαγή του πίνακα του ΟΗΕ με την κατάταξη των ουσιών. «Υπάρχει ένας γνωστός πίνακας του ΟΗΕ με την κατάταξη των ουσιών, να αλλάζει την κάνναβη, και τα προϊόντα τα οποία παράγονται τα κανναβοειδή κ.λπ., να αλλάζει τον πίνακα και να δίνει την δυνατότητα νόμιμης υπό προϋποθέσεις φυσικά συνταγογράφησης, και κυκλοφορίας φαρμακευτικών συσκευασμάτων που περιέχουν εκχυλίσματα κάνναβης κλπ» τόνισε ο υπουργός Υγείας.

Οπως εξήγησε ο Ανδρέας Ξανθός «υπήρξε ένα πόρισμα επιστημονικό, από μια ομάδα με επικεφαλής την Πρόεδρο του ΕΟΦ. Αυτό το πόρισμα κατατέθηκε στο υπουργείο, αυτό το πόρισμα επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα της φαρμακευτικής κάνναβης, σε συγκεκριμένες θεραπευτικές κατηγορίες, και με συγκεκριμένες ενδείξεις. Αυτό είμαστε απολύτως, αποφασισμένοι να το υλοποιήσουμε».

Για το ζήτημα της κάνναβης συνολικά ο αρμόδιος υπουργός σημείωσε ότι «το θέμα, όμως γενικότερα της νομιμοποίησης, της αποποινικοποίησης, όπως θέλετε πείτε το της χρήσης της κάνναβης, είναι ένα ευρύτερο ζήτημα κοινωνικό και πολιτικό, το οποίο προφανώς υπερβαίνει και το ρόλο του υπουργείου Υγείας», τονίζοντας ότι αποτελεί ένα θέμα που «οφείλει η πολιτεία με σοβαρό τρόπο και εκεί να ανοίξει ένα διάλογο και να αναζητήσει συνθέσεις και βήματα, τα οποία θα ξεπεράσουν υπαρκτές στρεβλώσεις του υπάρχοντος πλαισίου».

Παράλληλα, ο Ανδρέας Ξανθός δήλωσε ότι το υπουργείο σύντομα θα είναι σε θέση να προωθήσει ένα μίνι-νομοσχέδιο που θα επιφέρει αλλαγές στον ισχύοντα νόμο για τα ναρκωτικά. «Η βασική αλλαγή που θα κάνουμε είναι ότι θα μιλάμε πλέον για εξαρτήσεις και όχι μόνο για ναρκωτικά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος υπουργός. Και εξήγησε πως σήμερα «υπάρχουν αναδυόμενες εξαρτήσεις, που φαίνεται ότι και την περίοδο της κρίσης έχουν παροξυνθεί, όπως είναι το αλκοόλ, όπως είναι το διαδίκτυο, όπως είναι ο τζόγος- και δη ο ηλεκτρονικός και φυσικά υπάρχει και η εξάρτηση από ουσίες πέραν των οπιοειδών».