22.8 C
Chania
Saturday, September 28, 2024

Γερμανικός Τύπος: Κι όμως η ΠΓΔΜ θα μετονομαστεί

«Και όμως η ΠΓΔΜ θα μετονομαστεί» είναι ο τίτλος άρθρου στην Tageszeitung του Βερολίνου, το οποίο αναφέρεται στις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την παλιά διαμάχη Αθήνας και Σκοπίων για την oνομασία. Η κυβέρνηση της  ΠΓΔΜ είναι προφανώς πρόθυμη να επιλύσει τη διαμάχη που υποβόσκει εδώ και πάνω από 20 χρόνια με την Ελλάδα, σημειώνει η TAZ. «Στον πυρήνα της διαμάχης βρίσκεται το αν η λεγόμενη Mακεδονία θα πρέπει να συνεχίσει να αποκαλείται έτσι. Δεδομένου ότι η Ελλάδα δεν αποδέχεται κάτι τέτοιο, η Αθήνα έχει μπλοκάρει κάθε προσπάθεια της ΠΓΔΜ να γίνει μέλος της ΕΕ ή του ΝΑΤΟ. Η Ελλάδα φοβόταν ότι μια χώρα με το όνομα Mακεδονία θα ήγειρε εδαφικές αξιώσεις για την ελληνική Μακεδονία στη βόρεια Ελλάδα», σημειώνει η εφημερίδα.

Αυτές τις μέρες νέες επαφές βρίσκονται σε εξέλιξη, αναφέρει η TAZ, επικαλούμενη και το δημοσίευμα των Financial Times που πρώτο ανακίνησε το ζήτημα. Στις Βρυξέλλες  o υπ. Εξ. της ΠΓΔΜ Νικολά Ντιμιτρόφ κάνει μια νέα προσπάθεια για την ένταξη της χώρας στην ΕΕ, ενώ την Τετάρτη θα συναντηθεί  με εκπροσώπους της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία «βλέπει λόγους για να είναι αισιόδοξη», αφού στο μεταξύ η κυβέρνηση Γκρουέφσκι έχει χάσει την εξουσία. «Μένει πλέον να δούμε ποιο θα είναι το όνομα της χώρας αυτής με τα 2,1 εκατομμύρια κατοίκους. Το γερμανικό υπ. Εξωτερικών κάνει λόγο για Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, οι ΗΠΑ και ο ΟΗΕ χρησιμοποιούν το ακρωνύμιο FYROM. Kαι τα δύο περιέχουν τον όρο ‘Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία’». Κι άλλες επιλογές είναι ανοιχτές, όπως «Δημοκρατία της Άνω Μακεδονίας», αναφέρει η TAZ σημειώνοντας όμως ότι «εκπρόσωποι από την Ελλάδα προειδοποιούν για τον κίνδυνο υπερβολικής βιασύνης». Από την πλευρά του ο υπ. Εξωτερικών της ΠΓΔΜ, σύμφωνα με την TAZ, εμφανίζεται αισιόδοξος για πιθανή συμφωνία εντός των επόμενων δώδεκα μηνών.

«Πότε, αν όχι τώρα;»

Στην ίδια εφημερίδα διαβάζουμε σχόλιο σχετικά με το ίδιο θέμα. Μετά από δύο και πλέον δεκαετίες «τα σημεία των καιρών φαίνονται και πάλι ευνοϊκά για μια επίλυση μιας παράλογης διαμάχης», που μαίνεται μεταξύ Αθήνας και Σκοπίων ήδη από την εποχή της διάλυσης της π. Γιουγκοσλαβίας. Το σχόλιο υπενθυμίζει ευσύνοπτα το ιστορικό της διαμάχης, τους φόβους της Αθήνας για εδαφικές αξιώσεις εκ μέρους των Σκοπίων αλλά και την στάση εκατό και πλέον άλλων χωρών που δεν συμμερίζονταν τους ελληνικούς φόβους και αναγνώρισαν την ΠΓΔΜ με το όνομα «Μακεδονία». Όπως επισημαίνεται στο σχόλιο «Θαρραλέοι πολιτικοί έχουν προσπαθήσει στο παρελθόν να επιλύσουν το ζήτημα», ωστόσο η προσπάθεια συμβιβασμού του 1992 με επικεφαλής τον τότε ευρωπαίο διαμεσολαβητή Πινέιρο απέτυχε «την τελευταία στιγμή», εξαιτίας της αποδυνάμωσης στην Ελλάδα της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Όπως αναφέρει το σχόλιο «τα τελευταία χρόνια τα δεδομένα έχουν μεταβληθεί: Όχι πια η κυβέρνηση της Αθήνας αλλά το καθεστώς Γκρουέφσκι στα Σκόπια απέρριπτε κάθε συμβιβασμό. Σήμερα πια φυσάει νέος αέρας. Η ευκαιρία είναι εδώ.» Και οι δύο χώρες γνωρίζουν μάλλον ότι εξαρτώνται η μια από την άλλη και για το λόγο αυτό δεν θα πρέπει να περιμένουν άλλα 25 χρόνια για μια λύση, σημειώνει το σχόλιο.

Deutsche Welle

 

Πολάκης κατά Καμπουράκη για τις μπαλωθιές

Στον Δημήτρη Καμπουράκη και το κείμενό του που ανήρτησε στο protagon.gr απαντά οργισμένα ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης μέσω Facebook.

O Δ. Καμπουράκης στο κείμενό του υπό τον τίτλο «Το πιστόλι στη χέρα», αναφέρεται στον κ. Πολάκη με αφορμή τη δολοφονία του εντεκάχρονου Μάριου από αδέσποτη σφαίρα στο Μενίδι και κάνει τον συσχετισμό του συμβάντος με μια φωτογραφία του υπουργού που τον δείχνει να ρίχνει στον αέρα κάπου στην Κρήτη, όπου τις τελευταίες ημέρες κάνει τον γύρο του διαδικτύου.

Ο δημοσιογράφος στηλιτεύει το γεγονός ότι ο υπουργός ανήρτησε μόνος του τη φωτογραφία που τον απεικονίζει με πιστόλι στο χέρι τονίζοντας πως «η φωτογράφιση και η δημοσιοποίηση της (αν έγινε από τον ίδιον, δεν το γνωρίζω) δείχνει μέρος του χαρακτήρα του, αλλά δεν αποδεικνύει ολόκληρο τον χαρακτήρα του. Από μόνη της η φωτογραφία δεν αρκεί για να στοιχειοθετηθεί καταδικαστική απόφαση για το συνολικό «ποιόν» του υπουργού. Άλλωστε, υπάρχουν τόσα άλλα για να κριθεί«.

Κι επισημαίνει αναφερόμενους στους συμβολισμούς της φωτογραφίας του υπουργού: «Την αντίσταση (στους δανειστές), την κάθαρση (απ’ τα λαμόγια), την εκδίκηση (απέναντι στους ντόπιους Γερμανοτσολιάδες), την αντροσύνη (απέναντι στους κατακτητές) και όλα τα συναφή. Ε λοιπόν καλά θα κάνει ο Παύλος να την αποσύρει την φωτογραφία. Διότι –μεταξύ μας- ένα χέρι που κάθε βδομάδα υψώνεται για να υπερψηφίσει μνημόνια, παραμνημόνια, μελλοντικές προνομοθετήσεις, προαπαιτούμενα και ντροπιαστικές διορθώσεις των προαπαιτουμένων, το ξεφτιλίζει λιγάκι το πιστόλι που βαστά«.

Αναλυτικά:

Με αφορμή την τραγική δολοφονία του εντεκάχρονου Μάριου από αδέσποτη σφαίρα στο Μενίδι και τον συσχετισμό του συμβάντος με μια φωτογραφία του Παύλου Πολάκη που τον δείχνει να ρίχνει στον αέρα κάπου στην Κρήτη, έχω να παρατηρήσω τα ακόλουθα:

Πρώτο: Αυτό που κρατά στο χέρι ο Παύλος Πολάκης δεν είναι περίστροφο, όπως διάβασα. Είναι πιστόλι. Δεν μπορώ να διακρίνω τι είδους πιστόλι είναι, πάντως περίστροφο δεν το λες.

Δεύτερο: Οι Κρητικοί (του Πολάκη περιλαμβανομένου) δεν πυροβολούν μέσα σε πόλεις. Ξέρουν ότι η σφαίρα τους μέσα σε αστικό ιστό, μπορεί εύκολα να σκοτώσει κάποιον. Πυροβολούν σε (και προς) βουνά και χαράκια. Ακολουθούν όλοι οι Κρητικοί αυτό τον κανόνα; Σχεδόν όλοι. Παντού υπάρχουν οι ηλίθιοι. Οι μεθυσμένοι επίσης. Γι αυτό, καλύτερα να λείπουν τα κουμπούρια.

Τρίτο: Υποθέτω ότι η φωτογραφία αυτή τραβήχτηκε πολύ πριν ο Πολάκης γίνει βουλευτής ή υπουργός. Μετά την εκλογή του στο Κοινοβούλιο, ακόμα κι αυτός δεν θα τολμούσε να απαθανατιστεί έτσι για λόγους στοιχειώδους λογικής. Έχει διαφορά αυτό; Ναι, έχει μία κάποια διαφορά, αν κριθεί όχι με τα αθηναϊκά μέτρα και σταθμά, αλλά μ’ αυτά της ιδιαίτερης περιοχής του.

Τέταρτο: Επικροτώ αυτό που βλέπω στην φωτογραφία; Όχι βέβαια. Αλλά καλό είναι να μην συγχέουμε τους ανθρώπους, τους τόπους, τα ήθη, τις εποχές. Να αποδίδουμε στις πράξεις το ειδικό βάρος που πραγματικά έχουν. Το να ζητάς από έναν Σφακιανό να μην έχει «παίξει» ποτέ μπαλωτέ σε γλέντι, είναι σα να ζητάς από τίγρη να μην έχει φάει κρέας.

Πέμπτο: Κι αν «παίξει», πρέπει να φωτογραφηθεί; Κι αν τον φωτογραφίσουν, πρέπει αυτός να δημοσιοποιήσει την φωτογραφία; Όχι, κατά την γνώμη μου δεν πρέπει. Η φωτογράφιση και η δημοσιοποίηση της (αν έγινε από τον ίδιον, δεν το γνωρίζω) δείχνει μέρος του χαρακτήρα του, αλλά δεν αποδεικνύει ολόκληρο τον χαρακτήρα του. Από μόνη της η φωτογραφία δεν αρκεί για να στοιχειοθετηθεί καταδικαστική απόφαση για το συνολικό «ποιόν» του υπουργού. Άλλωστε, υπάρχουν τόσα άλλα για να κριθεί.

Eκτο: Υπερασπίζομαι την οπλοκατοχή και την χρήση όπλων στην Κρήτη, με πρόσχημα το «έθιμο»; Ούτε κατά διάνοια. Εμείς της πεδινής Κρήτης, πιο στοχαστικοί από τους αλέγκρους ορεινούς, δεν θεωρούμε τα πιστόλια ένδειξη αντροσύνης. Κριτικάρουμε -ενίοτε χλευάζουμε- τις υπερβολές των ορεινών μας, αλλά μήτε τους περιφρονούμε, μήτε τους καταδικάζουμε εύκολα. Καταλαβαίνουμε και κρίνουμε ακριβοδίκαια.

Eβδομο: Στην πάλαι ποτέ ηρωική και παραδοσιακή Κρήτη, δεν κουβαλούσαν όλοι άρματα. Τουφέκια και πιστόλια είχαν μόνο οι «καλόσυροι», πάει να πει αυτοί που έσερναν από καλή γενιά. Η «καλή γενιά», ένα είδος τοπικής αριστοκρατίας, δεν σήμαινε μόνο επαρκή περιουσία και οικογενειακή ιστορία, σήμαινε κυρίως καλή ανατροφή και επίγνωση της θέσης τους. Ο «καλόσυρος» είχε την απαιτούμενη εσωτερική υποδομή να τιμά τα όπλα που κρατούσε και να γνωρίζει τις συνέπειες της χρήσης τους. Σήμερα, το γενικευμένο εμπόριο όπλων, έβαλε τα πιστόλια στις κωλότσεπες καλόσυρων και κακόσυρων, εγκληματιών και αφελών, κουζουλοκόπελων και αψίκορων μουστακαλήδων, γνωστικών και ανόητων ανεξαιρέτως. Τραγικό.

Oγδοο: Η οπλοχρησία στην Κρήτη, για όσους ξέρουν από μέσα τα πράγματα, δεν είναι μόνο μια κάκιστη συνήθεια. Έδειξε και τις παρεμβατικές δυνατότητες του κράτους απέναντι σε ριζωμένα χούγια, όταν το κράτος διαθέτει την απαραίτητη βούληση. Πριν είκοσι-τριάντα χρόνια, ήταν πολύ συνηθισμένοι οι γάμοι στους οποίους έπεφταν 5.000 σφαίρες. Σήμερα αυτό δεν υπάρχει. Η αστυνομία έπεισε (με όλους τους τρόπους) τους συμπατριώτες μου ότι αυτά τελειώσανε. Οι πυροβολισμοί δεν εξαφανίστηκαν ολοκληρωτικά βέβαια, πλην άλλο πέντε χιλιάδες στα φανερά κι άλλο πέντε-δέκα στα μουλωχτά.

Eνατο: Η δική μου θέση απέναντι σ’ ένα έθιμο που έχει πάρει πια τον «κακό» δρόμο, είναι απλή: Το πιστόλι πρέπει να το ‘χεις στην καρδιά, όχι στη χέρα. Ρήση του πατέρα μου αυτή.

Δέκατο: Πάμε πάλι στην φωτογραφία και στους συμβολισμούς που υποθέτω ότι την συνόδευσαν τότε που τραβήχτηκε και κρεμάστηκε στο διαδίκτυο. Την αντίσταση (στους δανειστές), την κάθαρση (απ’ τα λαμόγια), την εκδίκηση (απέναντι στους ντόπιους Γερμανοτσολιάδες), την αντροσύνη (απέναντι στους κατακτητές) και όλα τα συναφή. Ε λοιπόν καλά θα κάνει ο Παύλος να την αποσύρει την φωτογραφία. Διότι –μεταξύ μας- ένα χέρι που κάθε βδομάδα υψώνεται για να υπερψηφίσει μνημόνια, παραμνημόνια, μελλοντικές προνομοθετήσεις, προαπαιτούμενα και ντροπιαστικές διορθώσεις των προαπαιτουμένων, το ξεφτιλίζει λιγάκι το πιστόλι που βαστά. Εντάξει;

Στο κείμενο αυτό απαντά ο Παύλος Πολάκης που κάνει λόγο για επιχείρηση δολοφονίας χαρακτήρα εναντίον του και για προσπάθεια σύνδεσης της φωτογραφίας με τον θάνατο του 11χρονου στο Μενίδι αλλά και με την ψήφιση μνημονίου.

Αναλυτικά:

ΑΚΟΥ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ :
-επειδή έρχεσαι πεντηκοστος ή εξηκοστός (εχω χάσει το λογαριασμό ) στη δημοσίευση και σχολιασμό της παρακάτω φωτογραφίας η οποία πλέον ανασύρεται σε κάθε «πρόσφορη» περίπτωση για να δείξουν ποσο «άγριος»,ποσο ορεσίβιος», ποσο «απολίτιστος» ,ποσο «επικίνδυνος » ειμαι για να κατέχω τη θέση του αναπληρωτή Υπ υγείας

-επειδή ξερω οτι η καλοσχεδιασμένη (πλην ομως ΜΑΤΑΙΗ) απο συστημικά μεςα ενημέρωσης και υλοποιούμενη απο γνωστές γραφίδες η μικρόφωνα καλοταισμενων μεχρι πρόσφατα παπαγάλων ,ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ εναντιον μου θα συνεχιστεί
-επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση προσπαθήσατε να συνδέσετε τη φωτογραφία με το τραγικό γεγονός της απώλειας ζωής του 11χρονου στο Μενιδι απο τη μια αλλά και με την ψήφιση «μνημονίων» απο την άλλη( !!!! )
ξεπερνώντας κάθε ΟΡΙΟ διαστρέβλωσης και βρώμικης «δημοσιογραφίας»
-παρότι ξερω οτι απαντώντας σου θα αποκτήσει λιγο παραπάνω αναγνωσιμότητα το Σαιτ που γράφεις ,αλλα το σφακιανό γονίδιο ΔΕΝ μου επιτρέπει να μην σου απαντήσω

ΑΚΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΛΑ ΤΑ ΕΞΗΣ:

1) η φωτογραφία που ανέβασες ειναι το ΜΑΗ του 2009 οταν ως πρόεδρος της Ενωσης απανταχού Σφακιανων δωρισαμε στο δήμο Σφακιων ενα πλωτό ασθενοφόρο το οποίο απο τοτε σώζει 35-40 ζωές κάθε χρόνο στο τμήμα των σαράντα χιλιομέτρων της νότιας ακτής του λιβυκού στο νόμο χανιων που εχει πρόσβαση μόνο απο τη θάλασσα .Η φωτογραφία ειναι απο το γλεντι που ακολούθησε απο το δήμο Σφακιων σε ταβέρνα στο λιμάνι στη χώρα Σφακιων, που την ανέβασε στο δίκτυο καποιο μέλος των συλλόγων φουσκωτών που συνόδεψαν το Σκαφος στο ταξίδι .Οι βολές ειναι προς τη θάλασσα και προφανως δεν ειναι περίστροφο .

2) εγω μεγάλωσα σε μια οικογένεια των Σφακιων που στην αδερφοσυνη του πατέρα μου οι πέντε στα επτά αδέρφια πήραν πτυχίο απο πανεπιστήμιο (2 δασκάλες ,2 δάσκαλοι και 1 καθηγητής)

Μπορείς νομιζω να καταλαβεις τι σημαίνει αυτο για το πολιτισμικό, αξιακό και ηθικό υπόβαθρο μιας οικογένειας στα Σφακια τις δεκαετίες αμέσως μετα τον πόλεμο και τον εμφύλιο στην οποία μεγάλωσα οπου στη δεύτερη γενια μας στα 11 πρώτα ξαδέρφια συνολικά οι 9 εχουν πανεπιστημιακό πτυχίο.

Λαβέ υπόψην σου προς επίρρωση αυτών που λέω οτι ο πατέρας μου και τα αδέρφια του (22 χρονών ο πατέρας μου και 4 ο μικρότερος αδερφός του ) ορφανεψαν το 1943 οταν οι Γερμανοί έκαψαν τον Καλλικρατη και σκότωσαν τον παππού μου .

Ο πατέρας μου κατέβηκε στο χωριό κανονικά μετα το 1951-52 γιατι μεχρι τοτε τον κυνηγούσαν οι Μαυδες και τα Τεα, ενος εμφυλίου που κάποιοι προσπάθησαν να μας πουν τελευταία οτι ΔΕΝ εγινε στην Κρητη !!!

Τα όπλα λοιπόν που κρατούσε αυτή η Γενια των ανθρώπων δεν ήταν αγορασμένα απο λαθρεμπόριο ,ουτε επιδεικνύονταν σε γλέντια ,ουτε πυροβολούσαν άσκοπα .Διαφυλατταν τη ζωη τους όπως και σε αλλες γενιές πιο πριν παλεύοντας ενάντια στον κατακτητή ,παλεύοντας για μια άλλη ΕΛΛΑΔΑ !!!

Η παράδοση που δημιούργησαν αυτες οι γενιές λοιπον(που μόνο εκ του μακρόθεν καταλαβαίνω οτι εχεις παραστάσεις και ακούσματα και μαλλον απο βιβλία εχεις διαβάσει για καλοσειρους και κακοσειρους) και με την οποία εγω εχω βιωματική σχέση έλεγε και επέβαλλε τους πυροβολισμούς (μετρημένους ,απο συγκεκριμένους ,ψηλά και μακρυά απ την παρέα ) σε συγκεκριμένες στιγμές σημαντικών γεγονότων για την οικογένεια η την ευρύτερη κοινότητα (γάμος ,βάφτιση,ιστορική εκδήλωση κλπ) .

ΕΓΩ με αυτήν την αντίληψη ηρθα σε επαφή με αυτα τα πραγματικα έθιμα εχω μνήμες.

Αντίληψη και έθιμα που δεν έχουν καμία σχέση με την προσπάθεια που εγινε τα χρονια μετα το 85 να εμφανιστεί ως έθιμο η ως παληκαριά η λεβεντιά οι εκατοντάδες πυροβολισμοί απο πανάκριβα όπλα που επιτήδειοι λαθρέμποροι υπό ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ διακινούσαν στα χωριά που έπιαναν λεφτά στα χερια τους απο τις επιδοτήσεις, κάνοντας τρελλα κέρδη και δημιουργώντας ενα πολιτισμικό πρότυπο που βόλευε κομματάρχες να πουλάνε προστασία και να εξαργυρώνουν σε ψήφους την πλασματική «καπετανιά».Δεν υπηρέτησα εγω Καμπουρακη αυτόν τον εξανδραποδισμο αλλα πολλοί γνωστοί πολιτικοί που κατα περιόδους λιβανισες και Εσυ οταν ήσουν στο μεγαλο κανάλι …

3) και σημαντικότερο .Ξερω οτι με εντολή, μετα τις βρωμιες του Κεελπνο που εβγαλα στη φορα ,το κόψιμο του ταΐσματος με αέρα λεφτά πολλών ΜΜΕ και των παπαγάλων τους,με το νέο νόμο για τις Προμηθειες με έχετε στοχοποιήσει ..

Πάρτε το ΧΑΜΠΑΡΙ :ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΩ ΤΙΠΟΤΑ .

Το αν μου» αξίζουν τ άρματα να τα βαστώ» θα το αποφασίσει ο λαός στο τελος της θητείας μας οταν θα εχουμε βγάλει τη χώρα Απ τα μνημόνια και την επιτροπεία (που την έβαλαν ΠΑΣΟΚ-ΝΔ που τους στήριξες μεχρι θανάτου απο την εκπομπή σου).

Γιατι ειδικα στο υπουργείο ΥΓΕΙΑΣ ,το 1 δις παραπάνω χρηματοδοτηςη στην τριετία ,οι 8500 χιλιάδες προςληψεις και οι 10000 που ειναι στο δρομο, η υγειονομική κάλυψη των ανασφάλιστων και η κατάργηση του πενταευρου ,η αλλαγή των διοικήσεων στα νοσοκομεία ,η μεγάλη μεταρρύθμιση στον ΕΟΠΥΥ που δεν δημιουργεί νέα χρέη ,η βαςη των αεροδιακομιδων στη Σύρο που εχει σώσει 170 νησιώτες , η έναρξη του σχεδίου της Πρωτοβαθμιας στα αστικά κέντρα,η εξεταστική για τα 85 δις μαύρο χρήμα στην Υγεια ,ΟΛΑ ΑΥΤΑ (και πολλα αλλα)

ΝΑΙ ειναι μπαλωτες απο σαρανταπενταρι στην καρδιά και όχι στον αέρα του σάπιου συςτήματος της μίζας και της παραοικονομίας ,που πιστά υπηρέτησες και Εσυ Καμπουρακη για πολλα χρονια και τωρα με τέτοια άρθρα ξανά δίνεις πιστοποιητικά νομιμοφροσύνης για μελλοντική σου αξιοποίηση …….

Μπορω να γράψω κι αλλα ,αλλά σταματώ εδω γιατι νομιζω το θέμα καλύφθηκε .

Μια τελευταία μόνο ερώτηση .πΣταμάτησες να βλέπεις τηλεόραση και δεν πρόσεξες πως μεταδόθηκαν πυροβολισμοί σε απευθείας μετάδοση;;; Τόσο ανενημέρωτος πια Ή εκεί σέβεσαι τα έθιμα ,επειδή αφορούσαν την κηδεία του επίτιμου;;;

aixmi.gr

 

Μενίδι: Εκαψαν και τα 2 σπίτια του 23χρονου Ρομά

Συναγερμός σήμανε το βράδυ της Κυριακής (12/6) στο Μενίδι, με τους κατοίκους να καίνε και τα δύο σπίτια της οικογένειας Καλαμιώτη, ο γιος της οποίας  πυροβόλησε το βράδυ της Πέμπτης και κατηγορείται για τον θάνατο του 11χρονου Μάριου.

Οι κάτοικοι έκαψαν το σπίτι του Δημήτρη Καλαμιώτη, πατέρα του φερόμενου ως δράστη αλλά και αυτό της μητέρας του Αγγελικής.

«Εγώ ήμουν στην Καλαμάτα με τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου», δήλωσε στο iefimerida.gr η Αγγελική Καλαμιώτη και συνέχισε:

«Aν έκαιγαν τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου τι θα έκανα τώρα; Είμαστε με την οικογένεια που έχασε τον 11χρονο Μάριο, αλλά δεν το κάναμε εμείς», συμπλήρωσε.

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα, η Δικαιοσύνη εξέδωσε νέα απόφαση για τον 23χρονο Ρομά, ο οποίος έμεινε ελεύθερος.

Συγκεκριμένα, ανέστειλε τελικά την εκτέλεση της ποινής του 23χρονου Ρομά το Αυτόφωρο Μονομελές αποτρέποντας έτσι το ενδεχόμενο να οδηγηθεί στη φυλακή για την κατηγορία των άσκοπων πυροβολισμών στο Μενίδι, 500 μέτρα μακριά από το σχολείο, όπου έχασε τη ζωή του ο 11χρονος Μάριος.

Μετά από την εξέλιξη αυτή, ο δικηγόρος του κατηγορουμένου απέσυρε την αίτηση εξαίρεσης σε βάρος των μελών της έδρας του δικαστηρίου υποστηρίζοντας νωρίτερα ότι η ποινή που επιβλήθηκε χωρίς αναστολή και χωρίς μετατροπή της σε χρηματική ήταν μία εξοντωτική ποινή, η οποία επιβλήθηκε λόγω του κλίματος που είχε δημιουργηθεί εξαιτίας του θανάτου του 11χρονου Μάριου.

NΑΡ για κτίρια Πολυτεχνείου στο Λόφο Καστέλι: Όχι στην επιχειρηματικοποίηση των πανεπιστημίων – Πορεία σήμερα στις 6 το απόγευμα

Με ανακοίνωσή του και το Νέο Αριστερό Ρεύμα τάσσεται ενάντια στην εκμίσθωση για 25 χρόνια των κτιρίων του Πολυτεχνείου Κρήτης στο λόφο Καστέλι και καλεί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 6 το απόγευμα στην Πλατεία Δημοτικής Αγοράς.

Στο κείμενο αναφέρονται τα εξής:

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε από το Πολυτεχνείο Κρήτης το ξεπούλημα των κτιρίων του που βρίσκονται στον λόφο Καστέλι της Παλιάς Πόλης των Χανίων. Με τη μορφή της μακροχρόνιας μίσθωσης το κτίριο της παλιάς μεραρχίας που στεγάζει τα τελευταία 13 χρόνια την κατάληψη Rosa Nera και το κτίριο της παλιάς πρυτανείας του Πολυτεχνείου παραχωρούνται σε ξενοδοχειακό όμιλο ύστερα από εν κρυπτώ διαδικασίες που άφηναν εκτός το σύνολο της Πολυτεχνικής κοινότητας.

Βρισκόμαστε σε μια περίοδο που η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων και υπό τις εντολές της ΕΕ και του κεφαλαίου ασκεί μια πολιτική λιτότητας φέρνοντας τους εργαζόμενους σε ολοένα και πιο δυσχερή θέση. Σ’ αυτό το πλαίσιο είδαμε τους μισθούς να μειώνονται κατακόρυφα, απελευθέρωση των πλειστηριασμών λαϊκής κατοικίας, ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και μειωμένους προϋπολογισμούς στα όρια της επιβίωσης για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Η διοίκηση του Πολυτεχνείου Κρήτης τα τελευταία χρόνια με πρωτοστάτη τον σημερινό πρύτανη ακολούθησε πιστά αυτή την πολιτική λιτότητας και συνέβαλλε με κάθε μέσο στην επιχειρηματικοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου. Το Πολυτεχνείο Κρήτης μακριά από μία λογική υπηρέτησης των συμφερόντων της πληττόμενης κοινωνίας υπογράφει συνεργασίες με Ισραηλινά πανεπιστήμια, διεξάγει πολεμική έρευνα και έρευνα προς όφελος μεγάλων επιχειρήσεων. Την ίδια στιγμή οι φοιτητές έρχονται αντιμέτωποι με αυξήσεις στη λέσχη σίτισης, στα κυλικεία και στις μετακινήσεις ενώ υπάρχει τρομερή ολιγωρία όσον αφορά το επίδομα ενοικίου που αφορά και τους πιο πληττόμενους φοιτητές του Πολυτεχνείου. Στο όνομα της εμπορευματοποίησης των πάντων σχεδόν το σύνολο της δημόσιας περιουσίας του Πολυτεχνείου έχει ανατεθεί σε μια εταιρία Ιδιωτικού Δικαίου που λειτουργεί με γνώμονα το μέγιστο κέρδος αδιαφορώντας τόσο για τις ανάγκες των εργαζόμενων Χανιωτών όσο και των ίδιων των φοιτητών με αποτέλεσμα παροχές όπως τα γηπεδάκια άθλησης να διατίθενται με αντίτιμο.

Το ξεπούλημα παρουσιάζεται ως μία λύση στους πετσοκομμένους προϋπολογισμούς που υπογράφει η δίοικηση κατ’ υπόδειξη των τελευταίων κυβερνήσεων και που οδηγούν στην αδυναμία λειτουργίας του ιδρύματος. Όμως τα 8,9 εκατομμύρια που διατείνονται ότι θα αποφέρει η εκμίσθωση στο πολυτεχνείο συνολικά για τα επόμενα 25 χρόνια είναι ουσιαστικά ένα αμελητέο ποσό αν σκεφτεί κανείς ότι οι ετήσιες πραγματικές ανάγκες του πολυτεχνείου φτάνουν τουλάχιστον τα 4 εκατομμύρια ευρώ (προϋπολογισμός 2010). Παράλληλα, η διοίκηση στον δημόσιο λόγο της μιλά για νέες θέσεις εργασίας μέσω αυτής της επένδυσης αλλά το Πολυτεχνείο υπολειτουργεί αφού δεκάδες θέσεων εργασίας με ευθύνη της διοίκησης έχουν περικοπεί ενώ όσοι εργάζονται στο Πολυτεχνείο, από την καθαριότητα και τη φύλαξη, μέχρι και το επικουρικό διδακτικό έργο (συμβάσεις 407) δουλεύουν με τους χειρότερους όρους. Μέσω αυτής της επικείμενης «επένδυσης» το πολυτεχνείο λειτουργεί ως επιχείρηση real estate, συμβάλλοντας στη βίαιη τουριστικοποίηση της πόλης των Χανίων. Σε μια πόλη που τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να γίνονται εξώσεις στο όνομα της τουριστικής εκμετάλλευσης αποτελεί εύλογο ερώτημα κατά πόσο μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα των Χανιωτών ένα ακόμα ξενοδοχείο που τα κέρδη τους άλλωστε καρπώνονται οι μεγαλοεπιχειρηματικοί όμιλοι.

Ο λόφος Καστέλι αποτελεί τον τελευταίο ελεύθερο δημόσιο χώρο στην Παλιά Πόλη και η κατάληψη Rosa Nera στη μακρόχρονη παρουσία της αποτέλεσε μια δομή αλληλεγγύης του κινήματος των Χανίων με πλούσια κοινωνική και πολιτιστική δράση. Σε μια περίοδο που το πανεπιστημιακό άσυλο βάλλεται συνεχώς με την εισβολή ΜΑΤ και εκκενώσεις καταλήψεων με εντολές ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οφείλουμε να δώσουμε κάθε μάχη για υπεράσπιση του ασύλου και της ελεύθερης πολιτικής έκφρασης εντός πανεπιστημίου.

Την ίδια στιγμή που ευαγγελίζονται ως πρότυπα τα πανεπιστήμια άλλων Ευρωπαϊκών χωρών αγνοείται το γεγονός ότι αυτά τα ιδρύματα βρίσκονται εντός του κέντρου των πόλεων σε συνεχή ανάδραση με την κοινωνία. Μην ξεχνάμε άλλωστε τη βίαιη μεταστέγαση της Αρχιτεκτονικής Σχολής από την πρώην Γαλλική σχολή στη Χαλέπα στο campus των Κουνουπιδιανών, παρά τις αντιρρήσεις του φοιτητικού συλλόγου και της χανιώτικης κοινωνίας που οδήγησε στην αλλαγή της φυσιογνωμίας της περιοχής. Οι πληθώρες ανάγκες των φοιτητών για στέγαση, σίτιση, αναγνωστήριο, χώρο για πολιτιστικές ομάδες θα έπρεπε να στεγάζονται εντός του αστικού ιστού με αυτά τα κτίρια να αποτελούν την ιδανική λύση, που αποτελεί άλλωστε πάγιο αίτημα των φοιτητικών συλλόγων του Πολυτεχνείου Κρήτης. Μ’ αυτό τον τρόπο ο Λόφος Καστέλι θα μπορούσε να είναι ένα σημείο συνάντησης εργαζόμενων και φοιτητών μακριά από επιχειρηματικά οφέλη συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση της καθημερινότητάς μας.

Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στα σχέδια της διοίκησης που απορρέουν από την ευρύτερη πολιτική που εφαρμόζουν ΕΕ-ΔΝΤ-ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις στον αγώνα για την ανατροπή τους. Τα κτίρια του Πολυτεχνείου Κρήτης είναι και πρέπει να παραμείνουν δημόσια. Εμείς αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο πανεπιστήμιο ανοιχτό σ’ όλη την κοινωνία και δηλώνουμε την αντίθεσή μας σε οποιαδήποτε προσπάθεια εκκένωσης της κατάληψης Rosa Nera. Καλούμε την πρυτανεία του Πολυτεχνείου Κρήτης να ακυρώσει άμεσα τη διαδικασία ανάθεσης της εκμίσθωσης και να αφουγκραστεί τις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών και της χανιώτικης κοινωνίας. Καλούμε κάθε Χανιώτη/ισσα, τους Συλλόγους του Πολυτεχνείου Κρήτης, συλλόγους και σωματεία και όλες τις μαχόμενες δυνάμεις της αριστεράς να συνταχθούν σ΄αυτό τον αγώνα και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί το δικαιώμά για μια πόλη με ελεύθερους-δημόσιους χώρους!

Καλούμε στην κινητοποίηση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των κτιρίων την
Τρίτη 18:00 στην πλατεία Αγορας

Νέο Αριστερό Ρεύμα-νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση | Οργανώσεις Βάσης Χανίων

 

Τρομοκρατία… και ελευθερία του λόγου

Γράφει ο Βαγγέλης Πάλλας,

Δημοσιογράφος – Ερευνητής – Αναλυτής AEJ/IFJ

 

Ποιους εξυπηρετεί, ποιοι ωφελούνται;

Η τρομοκρατία, όπως και πολλά άλλα φαινόμενα που θεωρούνται πανάρχαια, αποτελεί σύγχρονο εφεύρημα. Ως πολιτική ιδέα αναδύθηκε κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης – πράγμα που στην πράξη σημαίνει ότι κατά κάποιον τρόπο, αναπτύσσεται παράλληλα με τη σύγχρονη δυτική «δημοκρατία». Στην εποχή του Ροβεσπιέρου και του Δαντόν, η τρομοκρατία ταυτιζόταν με την κρατική τρομοκρατία: ήταν η βία που εξαπέλυε το κράτος εναντίον των αντιπάλων του, και όχι τα χτυπήματα που κατάφερναν σε οποιαδήποτε εξουσία οι ανώνυμοι εχθροί της. Η κρατική τρομοκρατία θα μπορούσε να οριστεί ως η πολιτική ενός αυταρχικού κράτους που κυβερνά με τη χρήση του τρόμου και του φόβου, ώστε να δημιουργήσει υπηκόους και όχι πολίτες και προκειμένου να υιοθετηθεί από την κοινωνία η νοοτροπία της υποταγής μέσω της διαρκούς ενοχής και ενός απροσδιόριστου φόβου.

Στην πιο πλατιά της σημασία, βέβαια, η τρομοκρατία είναι τόσο παλιά, όσο και η ανθρωπότητα. Οι άνθρωποι μακελεύονται ήδη πριν τον Homo Sapiens… Ακόμη και με την πιο στενή έννοια του όρου, η τρομοκρατία διατρέχει ολόκληρο τον προ-νεωτερικό κόσμο. Εκεί βλέπει το φως η έννοια του ιερού, και η ιδέα του τρόμου συνδέεται, παραδόξως, στενά με τη διφορούμενη αυτή σύλληψη.

Αν επιλέξει κανείς να θεωρήσει την τρομοκρατία ως το δίκαιο αγώνα του αδύνατου απέναντι στον δυνατό, βρίσκεται σύντομα αντιμέτωπος με κάποια φλέγοντα ερωτήματα. Σε ποιές περιπτώσεις μπορεί κάποιος να θεωρεί ότι ο ίδιος έχει απόλυτο δίκιο ώστε όχι μόνο να βλέπει τον αντίπαλο (σαν φυσικό πρόσωπο) ως ηθικά μή αναγνωρισμένο αλλά και ως κάποιον που αξίζει να εξοντωθεί; Τα μέλη των τρομοκρατικών κινημάτων βλέπουν τους εαυτούς τους, κατά κανόνα, ως πολεμιστές, ως ήρωες που έχουν να εκπληρώσουν μια αποστολή,  και διαπράττουν τις ενέργειες τους χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους ότι θα πληγούν και τρίτοι – μη εμπλεκόμενοι (δικαιολογημένα ή μη) στον δικό τους πόλεμο – πολίτες. Εστιάζοντας στις  αγριότητες που διέπραξαν κράτη που είχαν εμπλακεί σε πόλεμο τον 20ό αιώνα, μπορούν φυσικά κι αυτοί να ισχυριστούν ότι η αδίστακτη  μεταχείριση εναντίον πολιτών ασκείται κατά κανόνα από τα ίδια τα κράτη (πράγμα που ισχύει).  Όμως, οι περισσότεροι τρομοκράτες  θεωρούν συνένοχο στην καταπίεση κάθε πολίτη που μένει απαθής σε ό,τι αφορά την πολιτική.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ατομική τρομοκρατία είναι παράγωγο της εξοντωτικής καταπίεσης και εκμετάλλευσης που χαρακτηρίζει το καπιταλιστικό σύστημα. Νέοι κατά κύριο λόγο άνθρωποι, που φτάνουν στα όρια της απόγνωσης, καταφεύγουν σε τέτοιες ενέργειες ασφυκτιώντας μέσα σε ένα βάρβαρο καταπιεστικό σύστημα, θεωρώντας πως έτσι, χτυπούν το σύστημα, εκδικούνται, υπηρετούν επαναστατικούς σκοπούς. Μέσα σε σημαντικά τμήματα της νεολαίας, από την άλλη, τέτοιες ενέργειες «θάρρους» και «ηρωισμού» ασκούν αρκετή έλξη. Κατανοώντας τις αιτίες που δημιουργούν όλα αυτά τα συναισθήματα, η ουσία είναι μία: η ατομική τρομοκρατία δεν χτυπάει στην πραγματικότητα το σύστημα, αντίθετα, το ενισχύει, καθώς προσφέρει το ιδανικό άλλοθι στην άρχουσα τάξη να ενισχύει τους κατασταλτικούς μηχανισμούς.

Που θα στρέψουμε επομένως την οργή; Στα πρόσωπα ή στη ρίζα του προβλήματος; Η αστική τάξη έχει το επιστημονικό και πολιτικό προσωπικό που την εκπροσωπεί και παίρνει τις οδυνηρές αποφάσεις για το λαό. Η αστική τάξη επιλέγει, διατάσσει και αναδιατάσσει το πολιτικό της προσωπικό αναλόγως των αναγκών και συμφερόντων της που σε κάθε περίπτωση υπονομεύουν τα λαϊκά συμφέροντα.

Είναι αυταπάτη να νομίζει κανείς ότι με πράξεις ατομικής τρομοκρατίας μπορεί να ανατραπεί το σύστημα ή θα φοβηθεί το πολιτικό προσωπικό της άρχουσας τάξης. Κανένα κοινωνικό ζήτημα, καμιά κοινωνική αλλαγή δε λύνεται με τη δολοφονία πολιτικών προσώπων.

Είναι ανόητο έστω και λεκτικά να υπερασπίζεται ή να επιβραβεύει κανείς μορφές ατομικής τρομοκρατίας. Σε κάθε τέτοια ενέργεια τα ερωτήματα που τίθενται είναι: Ποιον εξυπηρετεί; ποιος ωφελείται; Ποιος χάνει;

Σαν έτοιμοι από καιρό βρήκαν σήμερα κάποιοι την ευκαιρία να ενοχοποιήσουν την οργή και αγανάχτηση του λαού, την αντίσταση, να την χαρακτηρίσουν ως «ηθικό αυτουργό» της καταδικαστέας τρομοκρατικής επίθεσης κατά του Λουκά Παπαδήμου και να διαμορφώσουν κλίμα τρομοϋστερίας.

Ήταν η ευκαιρία που περίμεναν για να ξεπλύνουν το σύστημα και το πολιτικό προσωπικό του. Να εξωραΐσουν και να θωρακίσουν την αστική δημοκρατία, και να ξαναεπαναφέρουν τα περί κοινωνικής (ταξικής) ειρήνης (κοινωνική συνοχή το λένε)  σε μια περίοδο που -όπως λένε- θα πρέπει να είμαστε όλοι ενωμένοι.

Οι αστοί πολιτικοί, οι δημοσιογράφοι – φερέφωνα των μεγάλων συμφερόντων των ΜΜΕ και οι μικροαστοί ηθικολόγοι δεν κουράζονται να καταδικάζουν τη βία «απ’ όπου κι αν προέρχεται». Τι εννοούν όμως με την έννοια βία. Βία για την αστική τάξη είναι οι καταλήψεις δημοσίων χώρων, οι καταλήψεις σχολείων από μαθητές και φοιτητές.

Η αστική τάξη καλεί την Αριστερά να καταδικάζει τη «βία απ’ όπου κι αν προέρχεται», της ζητά να σταθεί απέναντι σε κάθε μαχητική διαδήλωση των εργαζομένων.

Οι εκκλήσεις για την καταδίκη της βίας από τους πολιτικούς εκπροσώπους της αστικής τάξης είναι υποκριτική. Η βία δεν εμφανίστηκε ξαφνικά.

Η βία ασκείται καθημερινά γύρω μας, από το αστικό κράτος, χωρίς απαραίτητα να εκδηλώνεται με μαχαιρώματα, γροθιές ή ρομβιστικές επιθέσεις.

Βία είναι όταν ένας άνθρωπος πετιέται στο δρόμο γιατί δεν έχει να πληρώσει το δάνειο. Βία είναι όταν χιλιάδες άνθρωποι κλείνονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης μόνο και μόνο επειδή είναι μετανάστες, άνθρωποι που ξεριζώθηκαν με την βία από το ιμπεριαλιστικό μακελειό και την λεηλασία των χωρών τους, με την άμεση η έμμεση βοήθεια των «δημοκρατικών» μας κυβερνήσεων. Βία είναι η ακραία φτώχεια και η ανεργία. Βία είναι οι δολοφονικές επιθέσεις των ΜΑΤ, με περιστατικό, την ευθεία δολοφονική βολή δακρυγόνου, που οδήγησε στην τύφλωση ενός διαδηλωτή, στην πρώτη διαδήλωση μετά τη δολοφονία του Φύσσα.

Η βία του αστικού κράτους είναι παντού γύρω μας. Αυτή τη βία, τη βία της εκμετάλλευσης, οφείλει να πολεμήσει για να εξαλείψει η Αριστερά. Οι αστοί πολιτικοί, που όλο το προηγούμενο διάστημα έκαναν τα «στραβά μάτια» απέναντι στη Χρυσή Αυγή και πλέον πασχίζουν να αποκρύψουν τους φασιστικούς πυρήνες μέσα στο στρατό και τα σώματα ασφαλείας, έχουν το θράσος να αποκαλούν την Αριστερά «άκρο», που τάχα δείχνει ανοχή στη βία.

Η επιλεκτική δημοσιογραφική κάλυψη της πρόσφατης τρομοκρατικής ενέργειας, από τα αστικά ΜΜΕ, ήταν εντελώς απαράδεκτη από δεοντολογικής άποψης. Καθότι πολιτικά πρόσωπα εκφράζοντας τα πιο απόκρυφα πάθη τους για την Αριστερά, δεν πέρασαν ούτε στα ψιά γράμματα των εφημερίδων, αλλά οι δηλώσεις 2 συναδέλφων με απαράδεκτες αναρτήσεις, ήταν πρωτοσέλιδα.

Η στάση της Αριστεράς απέναντι στην ατομική τρομοκρατία δεν πρέπει να έχει τίποτα κοινό με την αφηρημένη – και υποκριτική – καταδίκη της βίας των αστών πολιτικών και των ηθικολόγων μικροαστών. Καταδικάζουμε τη βία της ατομικής τρομοκρατίας γιατί οδηγεί στα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που ευαγγελίζεται ότι επιδιώκει. Ενισχύει την κρατική καταστολή και συγχύζει και αποδυναμώνει την εργατική τάξη. Η ιστορία έχει αποδείξει ότι η συνείδηση των καταπιεζόμενων μαζών δεν μπορεί να εκβιαστεί με τις εκρήξεις και τις δολοφονίες.

Οι οργανώσεις και τα κόμματα της Αριστεράς έχουν λοιπόν υποχρέωση να σταθούν απέναντι σε αυτές τις λογικές, ακριβώς επειδή αυτές δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να ενισχύουν σε τελική ανάλυση το ίδιο το σύστημα. Ταυτόχρονα, πρέπει να ξεσκεπάζουν και την υποκρισία των υποστηρικτών του συστήματος που μπορούν να χύνουν τόνους μελάνι ενάντια στην βία της ατομικής τρομοκρατίας εκμεταλλευόμενοι την σύγχυση που αυτή προκαλεί αλλά υπερασπίζονται με νύχια και με δόντια την βία και την τρομοκρατία που ασκείται καθημερινά σε χιλιάδες εργαζόμενους και νεολαίους στους χώρους που ζουν και εργάζονται.

Ερευνητής από το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστήμιου Κρήτης έγινε πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Έρευνας Υλικών

Ένας Έλληνας ερευνητής, ο Γιώργος Κυριακίδης, καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Διαφανών Αγώγιμων Υλικών (TCM) του Ινστιτούτου Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ (ΙΗΔΛ) του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), εκλέχθηκε ομόφωνα νέος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Έρευνας Υλικών (E-MRS) για την περίοδο 2017-2019.

Ο κ. Κυριακίδης είχε διατελέσει αντιπρόεδρος της E-MRS τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Είναι η πρώτη φορά που ένας έλληνας επιστήμονας από τον τομέα των υλικών ψηφίζεται στην ηγεσία του E-MRS.

Η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Έρευνας Υλικών ιδρύθηκε το 1983 και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επιστημονική εταιρεία υλικών στον κόσμο μετά την αμερικανική Εταιρεία Έρευνας Υλικών (MRS). Έχει πάνω από 5.000 μέλη από τη βιομηχανία, την κυβέρνηση, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τα ερευνητικά εργαστήρια, που συναντιούνται τακτικά για να συζητήσουν τις πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις των λειτουργικών υλικών.

Ο κ.Κυριακίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1950, απέκτησε το 1973 το πτυχίο Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και έλαβε διδακτορικό δίπλωμα από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του βρετανικού Πανεπιστημίου Σάλφορντ το 1979.

Από το 1981 είναι μέλος του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο οποίο υπηρετεί τώρα ως καθηγητής. Ήταν ιδρυτικό μέλος και πρώτος διευθυντής του Επιστημονικού και Τεχνολογικού Πάρκου Κρήτης (1993-97). Το 1992 ίδρυσε και εξακολουθεί να είναι επί κεφαλής της ομάδας TCMστο ΙΗΔΛ-ΙΤΕ.

Τα τρέχοντα ερευνητικά ενδιαφέροντα της ομάδας του επικεντρώνονται στην ανάπτυξη και μελέτη των οπτικών, ηλεκτρικών, δομικών και χημικών ιδιοτήτων λεπτών μεμβρανών οξειδίων μετάλλων ως πιθανών υλικών για νέες οπτο-ηλεκτρονικές εφαρμογές (πλέγματα, TTFTs, waveguides κλπ), ηλιακά κύτταρα και χημικούς αισθητήρες, καθώς και φωτοκαταλυτικά υλικά για καθαρό αέρα και εφαρμογές απολύμανσης αποβλήτων. Διαθέτει τρία διπλώματα ευρεσιτεχνίας και ίδρυσε το διεθνές συνέδριο για Διαφανή Αγώγιμα Υλικά (TCM) το 2016 που οργανώνεται σε διετή βάση στην Κρήτη.

ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Πιθανά θετικές οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Κρήτη

Ποιο θα είναι το μέγεθος της κλιματικής αλλαγής στη χώρα μας και ποιες οι επιπτώσεις; Μέχρι το 2065 τα Δέλτα μεγάλων ποταμών της Ελλάδας, όπως του Αξιού, ενδεχομένως να μετατραπούν σε θαλάσσιους κόλπους. Ο Λαιμός της Βουλιαγμένης στην Αττική ενδέχεται να γίνει νησί και δημοφιλείς παραλίες της Ελλάδας είναι πιθανό να εξαφανιστούν.

Μια οκταμελής ομάδα επιστημόνων με συντονιστή τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνο Καρτάλη και μέλη, μεταξύ άλλων, τους καθηγητές από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Δημήτρη Οικονόμου και Χάρη Κοκκώση, τον καθηγητή του University of New South Wales Μάνθο Σανταμούρη και τους φυσικούς περιβάλλοντος από το ΕΚΠΑ Ηλία Αγαθαγγελίδη και Αναστάσιο Πολύδωρο, ανέλαβε την εκπόνηση της μελέτης σε συνεργασία με τη διαΝΕΟσις. Καταγράφοντας για την περίοδο 2046-2056 το πώς σημαντικές αλλαγές στο κλίμα της χώρας μας θα επηρεάσουν τομείς της ελληνικής οικονομίας και το παραγωγικό μοντέλο της χώρας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η θερμοκρασία στα μέσα του αιώνα θα είναι αυξημένη κατά 2,5°C κατά μέσο όρο σε σχέση με το διάστημα 1961-1990, ενώ η κατά τόπους αύξηση αυτή θα αγγίζει ακόμα και τους 3,8°C τους θερινούς μήνες. Η αύξηση των ημερών με καύσωνα θα είναι περίπου 15-20 ετησίως, ενώ οι βροχοπτώσεις θα μειωθούν κατά 12% περίπου. Η στάθμη της θάλασσας θα αυξηθεί κατά 20-59 εκατοστά. Τα ακραία φαινόμενα θα είναι συχνότερα. Από τις παραπάνω αρνητικές επιπτώσεις θα επηρεαστούν περισσότερο η Κεντρική Μακεδονία, η Θεσσαλία, η Δυτική Πελοπόννησος και η Αττική.

Πώς όμως, θα επηρεάσει η κλιματική αλλαγή το φυσικό περιβάλλον, το αστικό περιβάλλον, τη δημόσια υγεία αλλά και την οικονομία;

Περίπου 5,5 εκατ. Έλληνες των 25 μεγαλύτερων πόλεων της χώρας θα αντιμετωπίσουν επιβαρυμένες θερμικές συνθήκες λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας και συνεπώς η υγεία εκατομμυρίων Ελλήνων ηλικίας άνω των 65 θα κινδυνεύσει από τη ραγδαία αύξηση του αριθμού των ημερών με πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Κάποια σενάρια ωστόσο προβλέπουν θετικές συνέπειες σε πιο εύκρατες περιοχές, όπως η Κρήτη. Οι περιοχές της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Μακεδονίας θα έχουν μειωμένη αγροτική παραγωγή.

Οι επιπτώσεις στις αμπελοκαλλιέργειες θα επηρεάσουν αρνητικά τα νότια της χώρας, ενώ θα ευνοήσουν προσωρινά τα βόρεια. Τα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας, κυρίως αυτά που βρίσκονται σε χαμηλό υψόμετρο στα νότια (Μαίναλο και Χελμός) θα πάψουν να έχουν το χιόνι που έχουμε συνηθίσει. Αρχαιολογικοί χώροι που είναι εκτεθειμένοι στη φύση όπως ο Ναός του Επικούρειου Απόλλωνα και η Αρχαία Ολυμπία θα κινδυνεύσουν άμεσα. Τα δάση θα κινδυνεύσουν, καθώς οι δασικές πυρκαγιές θα είναι πιο συχνές. Συνολικά από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας κινδυνεύει να χαθεί το 3,5% της έκτασης της χώρας. Εκτιμάται ότι το φαινόμενο μπορεί να έχει κόστος ίσο με περίπου το 2% του ΑΕΠ της χώρας.

Ο Λαιμός της Βουλιαγμένης ενδέχεται να γίνει νησί, ενώ δημοφιλείς παραλίες της Ελλάδας κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Για παράδειγμα, η νότια παραλία του Ορνού της Μυκόνου εκτιμάται ότι θα “φαγωθεί” από τη θάλασσα πλήρως, ενώ τα νερά θα φτάσουν σε απόσταση 150 μ. από την ακτή κατακλύζοντας δρόμους και κτίρια. Τα Δέλτα των μεγάλων ποταμών, όπως του Αξιού, θα μετατραπούν σε θαλάσσιους κόλπους. Λιμάνια και μαρίνες θα χρειαστούν εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης και θωράκισης.

Τέλος, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της μελέτης, αν και η αύξηση της θερμοκρασίας πιθανότατα θα οδηγήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η δαπάνη θέρμανσης θα μειωθεί σε χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς, ενώ η δαπάνη ψύξης θα αυξηθεί σε καλοκαιρινούς τουριστικούς προορισμούς. Ενώ, το κόστος κατανάλωσης ενέργειας στο κέντρο της Αθήνας – ήδη διπλάσιο από το αντίστοιχο κόστος στο Μαρούσι – θα αυξηθεί σημαντικά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Θρήνος στη Λέσβο: Νεκρή ανασύρθηκε η εγκλωβισμένη γυναίκα στη Βρίσα

Νεκρή ανασύρθηκε από διασώστες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, σύμφωνα με πληροφορίες, η 45χρονη γυναίκα που εγκλωβίστηκε στα χαλάσματα του σπιτιού της στο χωριό Βρίσα και που αναζητούνταν εδώ και ώρες.

Νωρίτερα, απεγκλωβίστηκε ένα ηλικιωμένο ζευγάρι από το σπίτι του, το οποίο είχε καταρρεύσει από το σεισμό.

Μεγάλες ζημιές προκάλεσε στο χωριό Βρίσα ο ισχυρός σεισμός των 6,3 Ρίχτερ που έπληξε τη Λέσβο, όπως φαίνεται σε βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Η σεισμική δόνηση σημειώθηκε στις 15:28 και το εστιακό της βάθος εντοπίζεται, σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, στα 10 χλμ. Σύμφωνα με μαρτυρίες, ο σεισμός διήρκεσε λίγο, αλλά ήταν πολύ έντονος.

Μεγάλες ζημιές, χωρις όμως να υπάρχουν εγκλωβισμένοι προς το παρόν υπάρχουν και σε άλλα σπίτια, κυρίως παλαιά κτίσματα που όμως ήταν κατοικήσιμα του χωριού.

Μικροζημιές στο υπόλοιπο νησί, συνεχείς οι μετασεισμικές δονήσεις.

Στο δρόμο, τις πλατείες, και ανοικτούς χώρους θα περάσουν τη νύχτα οι περισσσότεροι κάτοικοι.

Σπίρτζης: Σε πλήρη κινητοποίηση ο μηχανισμός

Για ελάχιστους ελαφρά τραυματίες μέχρι στιγμής και για σεισμική ακουλουθία που εξελίσσεται ομαλά σύμφωνα με τους σεισμολόγους έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ενημερώνοντας τη Βουλή για τον σεισμό στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου.

«Μέχρι στιγμής υπάρχουν ελάχιστοι ελαφρά τραυματίες. Οι σεισμολόγοι μας ενημερώνουν ότι εξελίσσεται ομαλά η σεισμική ακολουθία» τόνισε ο υπουργός, δηλώνοντας ότι βρίσκεται σε πλήρη κινητοποίηση ο μηχανισμός. Ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι είναι σε συνεχή επαφή με την Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, τον Δήμο και τις τοπικές υπηρεσίες ενώ τόνισε ότι από κοινού και σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ολοκλήρωσης των πανελλαδικών εξετάσεων.

«Εφυγε κλιμάκιο με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα, κλιμάκιο της ΕΜΑΚ της μονάδας φυσικών καταστροφών και μηχανικοί υποδομών. Το βράδυ με τακτική πτήση θα φθάσει κλιμάκιο για τον έλεγχο των σχολικών κτηρίων ενώ με το υπουργείο Παιδείας θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα Πανελλαδικών εξετάσεων», ανέφερε ο Χρήστος Σπίρτζης.

topontiki.gr

Αδ. Γεωργιάδης για την καταδίκη των τριών μαθητών στο Ρέθυμνο: ‘Ετσι είναι, οι μαθητές πρέπει να τιμωρούνται – Τι είπε ο Υπ. Παιδείας Κ. Γάβρογλου | Βίντεο

Υπέρ του να οδηγούνται μαθητές στα δικαστήρια και να δικάζονται για την συμμετοχή τους σε μαθητικές κινητοποιήσεις, τάχθηκε ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, ‘Αδωνις Γεωργιάδης, με αφορμή την συζήτηση στην Βουλή για την καταδίκη τριών μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου σε 80 ώρες κοινωνικής εργασίας επειδή συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις.

«Τα παιδιά δεν μπορεί να παραβιάζουν τους νόμους και να μένουν ατιμώρητα» υποστήριξε ο Α. Γεωργιάδης, χαρακτηρίζοντας ως «εντελώς παράλογο» να κατηγορείται ένας διευθυντής ή ένας δικαστής επειδή εφάρμοσε το νόμο.

«Οι μαθητές πρέπει να μαθαίνουν ότι οι νόμοι πρέπει να τηρούνται. Αν δεν το μάθουν σε αυτή την ηλικία τότε η Ελλάδα καταλήγει Δυτική Αττική» πρόσθεσε.

Αντίθετα, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, είπε ότι «ο αυταρχισμός στα σχολεία δεν αποτελεί μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=hjdrjjFDCfE”]

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γ. Γκιόκα ξεκαθάρισε ότι το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν υιοθετεί τέτοιες πρακτικές αλλά τις καταδικάζει απερίφραστα. Χαρακτήρισε, δε, «πολύ περίεργο» φαινόμενο την παραπομπή των μαθητών από τον διευθυντή του σχολείου αλλά και την καταδικαστική απόφαση από το Δικαστήριο Ανηλίκων υπενθυμίζοντας ότι δεν υπήρξαν υλικές ζημιές από την κατάληψη.

«Πρόκειται για αυταρχική συμπεριφορά που δεν βοηθά ούτε την εκπαιδευτική διαδικασία, ούτε την απόδοση της δικαιοσύνης» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας. Υπενθύμισε, επίσης, ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάργησε την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προηγούμενων κυβερνήσεων που ποινικοποιούσε τις μαθητικές κινητοποιήσεις.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε, πάντως, ότι τη φετινή χρονιά υπήρξαν απανωτά κρούσματα τέτοιου είδους διώξεων. Κάλεσε μάλιστα την κυβέρνηση να λάβει μέτρα για να σταματήσει κάθε απειλή δίωξης σε βάρος μαθητών και γονιών.

Σύγκρουση Γλέζου – Κωνσταντοπούλου για τα γεγονότα στο Δίστομο

Με αφορμή τα όσα συνέβησαν στο Δίστομο με τον Γερμανό πρέσβη, τη Ζωή Κωνσταντοπούλου και τον Μανώλη Γλέζο, τόσο η Ζωή Κωνσταντοπούλου όσο και η Κίνηση Ενεργών Πολιτών του Μανώλη Γλέζου, δίνουν συνέχεια.

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου σε ανάρτησή της αναφέρει:

Χθες έκανα το αυτονόητο.

Για όλους τους Έλληνες.

Ο Πρέσβυς της Γερμανίας το κατάλαβε κι έκανε πίσω.

Ο Μανώλης Γλέζος προτίμησε να βάλει ο ίδιος με τα χέρια του τη σημαία του κατακτητή πάνω στο μνημείο των θυμάτων.

Τα υπόλοιπα στο κείμενο του Διαμαντή Καραναστάση, που λίγοι θα είχαν την τόλμη να γράψουν.

Προσυπογράφω.

Και ακολουθεί το κείμενο του Διαμαντή Καραναστάση:

Για όσους δεν κατάλαβαν, στη σφαγή του Διστόμου εκτελέστηκαν 218 άνθρωποι, μωρά, παιδιά και έφηβοι και πιο μεγάλοι και ηλικιωμένοι… Εκτελέστηκαν…

Όσοι έχουν παιδιά ή γονείς καταλαβαίνουν τι σημαίνει αυτό. Όσοι έχουν ζωή καταλαβαίνουν. Όσοι μπορούν να καταλάβουν, καταλαβαίνουν.

Για όσους δεν κατάλαβαν, ο πρέσβης δεν έρχεται σε εκδηλώσεις ως φυσικό πρόσωπο. Δεν έρχεται για αναψυχή. Ο πρέσβης εκτελεί καθήκοντα πρεσβεύοντας μια χώρα.

Μια χώρα που αρνείται ακόμη να ζητήσει συγνώμη και να καταβάλει στο χωριό αυτό την δικαστική αποζημίωση από το 2000, στους συγγενείς και σε όσους λίγους ζούνε ακόμη.

Για όσους δεν κατάλαβαν, ο πρέσβης εκπροσωπεί μια χώρα που αρνείται να ζητήσει συγνώμη και να αναλάβει τις συνολικές αποζημιώσεις των 341 δις ευρώ. Τουλάχιστον…

(Αν κάποιος δεν τα θέλει ή δεν τα χρειάζεται, μπορεί να αράξει στην ησυχία του. Και εμείς να ζητήσουμε τα υπόλοιπά).

Για όσους δεν κατάλαβαν το “παιδί του εγκληματία” σύμφωνα με το Μανώλη Γλέζο, εκπροσωπεί αυτήν τη χώρα (κι ας είναι ο καλύτερος άνθρωπος του κόσμου). Δεν ήρθε εκδρομή στο Δίστομο.

Για όσους δεν κατάλαβαν, η χώρα αυτή έχει καταλάβει τη χώρα μας.

Έχει επιβληθεί και εξοντώνει τη χώρα μας. Εξοντώνει εμάς έναν-έναν. Για όλους θα έρθει η σειρά…

Για όσους δεν κατάλαβαν, μια γυναίκα βγήκε και στάθηκε μπροστά χτες για να μη μπει η γερμανική σημαία πάνω στο μνήμα αυτών που εκτελέστηκαν, χωρίς καμία δικαίωση ακόμη για αυτούς. Το κατάλαβες;

Και προς τιμήν του ο πρέσβης έκανε πίσω, γιατί αυτός κατάλαβε. Γιατί είναι άνθρωπος.

Αυτό το καταλάβαμε.

Ο Γλέζος είναι ο ήρωας που πριν 76 χρόνια κατέβασε τη σημαία από την ακρόπολη.

Ο Γλέζος είναι αυτός που χτες την έβαλε πίσω. Αυτή τη φορά πάνω στο μνήμα των νεκρών.

Την άρπαξε και την έβαλε με μανία.

Οδηγώντας τον εκπρόσωπο του κατακτητή από το χέρι.

Μπροστά σε έναν δήμαρχο, βγαλμένο από τη χειρότερη ελληνική ταινία κατοχής, που επαναλάμβανε με λεπτή φωνή “bitte, bitte sen… bitte, bitte sen”.

Για όσους δεν κατάλαβαν ο Μανώλης Γλέζος αυτό έκανε χτες. Και αυτό δε χρειάζεται να είσαι ήρωας για να έχεις δικαίωμα να το λες.

Ήταν αυτός που παραμέρισε το “εμπόδιο” που στάθηκε μπροστά του.

Το έσπρωξε, για προσωπικούς λόγους.

Μετά τη μικροπρέπεια στην έναρξη του βιβλίου του, λίγους μήνες πριν, πάλι για προσωπικούς λόγους.

Ο Μανώλης Γλέζος, φοβήθηκε χτες ότι η Ζωή Κωνσταντοπούλου -που μπορεί να έχει μαζί της ό,τι προσωπικό θέλει- θα του πάρει τη σημαία που κατέβασε κάποτε.

Και προτίμησε να τη βάλει πίσω από το να την αφήσει στα χέρια άλλου.

Να σπρώξει αυτή τη γυναίκα και να βάλει τη σημαία πίσω. Πάνω στους νεκρούς πια.

Αρκεί να μην την πάρει άλλος.

“Παιδί εγκληματία” δεν είμαι και σίγουρα δεν είμαι παιδί του Γλέζου.

Μακριά από εμένα αυτή η ντροπή που είδα χτες.

Για όλους τους Έλληνες και για όλους τους Γερμανούς φίλους πολίτες.

Κάτι πολύ άρρωστο συμβαίνει στη χώρα μας.

Το βλέπουμε όλοι.

Και κάποιοι κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν.

Η Κίνηση Ενεργών Πολιτών απαντά με το εξής κείμενο:

– Το ένα λάθος φέρνει το άλλο και η υπερβολή μερικές φορές οδηγεί σε έναν απίστευτο κατήφορο.

 H Ζωή Κωσταντοπούλου επέλεξε να απαντήσει στα όσα έγιναν στο Δίστομο με την ανάρτηση του στελέχους της Πλεύσης, Διαμαντή Καραναστάση.

Και ναι μεν αυτή η ανάρτηση προκαλεί θλίψη, αλλά το ότι “Προσυπόγραψε” όπως η ίδια λέει, αποτελεί για την ίδια ακόμα μεγαλύτερο ολίσθημα.

Εμείς να θυμίσουμε ότι δεν είχε τις ίδιες απόψεις στο 22-2-2015, όταν σαν πρόεδρος της βουλής παραβρέθηκε στις εκδηλώσεις μνήμης της Μεγαλόπολης. Εκεί, όταν το επίσημο Γερμανικό κράτος κατέθεσε στεφάνι στο μνημείο, και στη συνέχεια ο εκπρόσωπος της πρεσβείας μίλησε από μικροφώνου στην εκδήλωση.  Βίγλες Μεγαλόπολης: 71 χρόνια από την εκτέλεση 212 Ελλήνων (photos+video)

Υπάρχει άλλωστε και το βίντεο με τις καταθέσεις στεφάνων, αλλά και η ομιλία (μετά το 8.00)

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=n3ugZ6iG6rM”]

Δεν είχε επίσης την ίδια αντίληψη για το θέμα ούτε στις 10 Ιουνίου 2015, στις εκδηλώσεις μνήμης στο Δίστομο. Πάλι σαν πρόεδρος της Βουλής, μαζί με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο, που στην ομιλία του εξήρε την παρουσίας του επίσημου Γερμανικού κράτους.

Τον Ιούνιο του 2016, στις εκδηλώσεις μνήμης, πάλι στο Δίστομο, υπήρχε πάλι επίσημη Γερμανική παρουσία, η Ζωή Κωσταντοπούλου δεν ήταν πρόεδρος της βουλής, πορεύτηκε μαζί με την ομάδα AK DISTOMΟ από την Γερμανία, μαζί με την Ραχήλ Μακρή και τον Γιάννη Σταθά και παρευρέθηκε στις εκδηλώσεις.

Εκείνη την ημέρα αποδοκίμασε τον Νίκο Βούτση κατά την διάρκεια της κατάθεσης στεφάνων, δεν την ενόχλησε όμως,  παρουσία και οι πράξεις  του Γερμανού πρέσβη.

Να δεχτούμε λοιπόν την αλλαγή στο τρόπο σκέψης της.

Όμως η προσυπογραφή ενός κειμένου σαν αυτό του στελέχους της Πλεύσης, δείχνει ότι οι κινήσεις και οι πράξεις της, είχαν τελικά κίνητρα αυτοπροβολής ή δε πικρία της οφείλεται στην απομόνωση που ένιωσε το Σάββατο στο Δίστομο μετά τα γεγονότα που προκάλεσε.