27.8 C
Chania
Thursday, October 3, 2024

H επίσκεψη Τσιρώνη στην αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου

Για τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα και τα σχέδια της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης σχετικά με την ενίσχυση του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα του νομού ενημερώθηκε από την Αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνης, κα Μαρία Λιονή ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης  και Τροφίμων, κ. Γιάννης Τσιρώνης σήμερα το πρωί κατά τη διάρκεια συνάντησής τους, στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης.

Ο κ. Τσιρώνης εστίασε στο γεγονός ότι υπάρχουν, όπως δήλωσε, πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα, δεδομένου μάλιστα ότι η κα Λιονή τον ενημέρωσε για το μεγάλο έργο της Σχολής Αγροτικής  Ασωμάτων  για την οποία υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη για την αξιοποίησή της και η δημιουργία της θα βοηθήσει όχι μόνο τους αγρότες και κτηνοτρόφους του νομού, αλλά και ενασχολούμενους με τον κλάδο από όλη την Κρήτη και την υπόλοιπη Ελλάδα.

«Η κα Λιονή και το σχέδιο της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης για την αξιοποίηση της  Σχολής Ασωμάτων βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση με την πρόθεση του υπουργείου, που αφορά στην αναβίωση των επαγγελματικών σχολών και ως εκ τούτου δεσμεύομαι προσωπικά για την αμέριστη στήριξη στην ολοκλήρωση του έργου», τόνισε ο κ. Τσιρώνης επισημαίνοντας ότι η ίδρυση και λειτουργία της σχολής αυτής θα έχει πολύ θετικά αποτελέσματα για το κλάδο και εν γένει τον πρωτογενή τομέα.

Η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης ζητάει κυρίως την παραχώρηση της έκτασης των 800 περίπου στρεμμάτων της Σχολής Ασωμάτων προκειμένου να  δημιουργηθούν  νέες πρόσθετες κτηριακές εγκαταστάσεις,  ώστε η Σχολή Ασωμάτων να λειτουργήσει ως ένα πρότυπο ερευνητικό κέντρο με τη σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και του Δήμου Αμαρίου.

Η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης, κα  Μαρία Λιονή, μετά τη συνάντηση της με τον Αναπληρωτή Υπουργό, παρουσία και της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας κας Βιδάκη, δήλωσε τα ακόλουθα:

«Πρόκειται για την προσπάθεια αναβίωσης της Σχολής Ασωμάτων η οποία είναι αδιάλειπτη από το 2011, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα κέντρο εκπαίδευσης με όρους 21ου αιώνα. Ο κ. Τσιρώνης έχει πλέον στα χέρια του την πλήρη οικονομοτεχνική μελέτη και θέλω να πιστεύω ότι οι προσπάθειές μας βρίσκονται προς το τέλος τους, δεδομένου ότι και οι σχετικοί φάκελοι για τις εγκρίσεις του έργου βρίσκονται στις αρμόδιες υπηρεσίες, όπως την αρχαιολογία και το δασαρχείο και με γνώμονα τη στήριξη από πλευράς του υπουργείου και του κ. Τσιρώνη, που αφορά στην ταχύτητα γνωμοδότησης των αρμοδίων υπηρεσιών, θεωρώ ότι η έκβαση της υπόθεσης ολοκλήρωσης και δημιουργίας της  σχολής,  χωρίς να ορίζω χρόνο, θα είναι πολύ θετική.  Το μεγάλο αυτό έργο δε θα αφορά μόνο το Ρέθυμνο αλλά και ολόκληρη τη χώρα. Άλλωστε, στο στρατηγικό μας σχεδιασμό τόσο της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης όσο και της Περιφέρειας Κρήτης δεν βασιζόμαστε μόνο στον τουρισμό αλλά και στο σταθερό μας και μεγάλο «πυλώνα» που είναι ο πρωτογενής τομέας.  Στοχεύουμε στην ενίσχυσή του, σχεδιάζουμε το μέλλον του και επιδιώκουμε την ποιοτική του αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα».

Τόσο η κα Λιονή όσο και η κα Βιδάκη ζήτησαν από τον κ. Τσιρώνη να εξετάσει τις δυνατότητες, που υπάρχουν για ενίσχυση των υπηρεσιών με ειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό για την υποστήριξη του αγροτικού και κτηνοτροφικού κλάδου, ενώ του γνωστοποίησαν το πρόβλημα σχετικά με τους κτηνιάτρους του νομού, οι οποίοι είναι μόνο δύο και καλούνται να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις τόσο της υπηρεσίας, που αφορούν στη δημόσια υγεία όσο και της κάλυψης των αναγκών των πέντε σφαγείων του νομού.

 

Στον Άρειο Πάγο στέλνει ο Μουζάλας πλήρη φάκελο για καταγγελίες σε βάρος ΜΚΟ

Τον πλήρη φάκελλο με τα στοιχεία της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και σε βάρος της υπήρξαν σοβαρές καταγγελίες για εγκληματικές πράξεις, αναμένεται να προσκομίσει αύριο ή τη Δευτέρα, στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας.

“Υπήρξε μια καταγγελία για κάποιους που δουλεύανε σε μια ΜΚΟ από την ίδια την ΜΚΟ. Ήρθα σε επαφή με την ΕΕ, με τους ίδιους τους ανθρώπους της ΜΚΟ και η έρευνα θα περάσει, με βάση τον νόμο, στο ελληνικό κράτος”, ανέφερε στο περιθώριο συνάντησης στην Περιφερειακή Ενωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ο κ. Μουζάλας.

Διευκρίνισε, μάλιστα, ότι η συγκεκριμένη οργάνωση για την οποία υπήρξε καταγγελία, δεν ήταν απλώς καταγεγραμμένη αλλά είναι μία από τους εταίρους του ECHO, (δηλαδή του Τμήματος Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διαχείρισης Κρίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) σε ένα από τα ανθρωπιστικά του έργα.

“Μία παρατήρηση μόνο”, πρόσθεσε ο υπουργός, “αυτή η σκιά να μην βαρύνει τους πάντες και να μην έχει καθολική ισχύ”, συμπληρώνοντας ότι οι καταγγελθείσες πράξεις αφορούν σε σεξουαλικές παρενοχλήσεις και σε κατάχρηση χρημάτων για τους πρόσφυγες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην Κρήτη 160 καθηγητές από όλο τον κόσμο για το Συνέδριο Μακροοικονομικής Ανάλυσης και Διεθνούς Χρηματοδότησης

Το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης διοργανώνει το 21ο Διεθνές Συνέδριο Μακροοικονομικής Ανάλυσης και Διεθνούς Χρηματοδότησης στις 25 – 27 Μαΐου 2017 στην Πανεπιστημιούπολη Ρεθύμνου.

Κεντρικοί ομιλητές του συνεδρίου είναι οι Καθηγητές   Kevin Hoover (Duke University), Christopher Otrok (University of Missouri and Federal Reserve Bank of St. Louis), Evi Pappa (European University Institute) και Charles Plosser (Former President and CEO of Federal Reserve Bank of Philadelphia)

Στο συνέδριο, που πραγματοποιείται για  εικοστή πρώτη συνεχή χρονιά, συμμετέχουν 160 καθηγητές από Πανεπιστήμια της Ευρώπης, της Αμερικής και άλλων χωρών, καθώς και ερευνητές και στελέχη διεθνών οικονομικών οργανισμών.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνει παρουσιάσεις ερευνητικών εργασιών που αναφέρονται σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων όπως: Μακροοικονομική Πολιτική, Μακροοικονομικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μακροοικονομικά των Αναπτυσσόμενων Χωρών, Χρηματοοικονομικές και Συναλλαγματικές κρίσεις, Εμπειρικές Μέθοδοι στη Μακροοικονομική και Χρηματοοικονομική, Νομισματική Πολιτική,   Οικονομική Ανάπτυξη, Τιμές και Πληθωρισμός, Αγορές Εργασίας, Οικονομικοί Κύκλοι, και Διεθνής Χρηματοοικονομική.

Το συνέδριο πραγματοποιείται με χρηματοδότηση από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, την Τράπεζα της Ελλάδος, την Eurobank,  την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και τον Δήμο Ρεθύμνης.

Γιατί η ανακοίνωση στήριξης των κινητοποιήσεων στις βάσεις από την Περιφέρεια Κρήτης έχει εξαιρετική βαρύτητα

Η αλήθεια είναι ότι δε θυμόμαστε άλλη φορά στο πρόσφατο παρελθόν τέτοια μεγάλη συμμετοχή φορέων σε διαδήλωση στις βάσεις, πόσο μάλλον όταν τέτοιου τύπου εκδηλώσεις και διαμαρτυρίες πραγματοποιούνται από φορείς που πρόσκεινται στο ΚΚΕ. Πιο μεγάλη εντύπωση προκάλεσε η ανακοίνωση στήριξης των κινητοποιήσεων εκ μέρους της Περιφέρειας Κρήτης.

Κάποιοι λένε ότι ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σπεύδει να εκμεταλλευθεί τις εκδηλώσεις για να προβάλλει εύκολα και ανέξοδα ένα προφίλ αγωνιστικό.

Δεν είναι όμως τόσο απλό. Όχι όταν μιλάμε για τη στήριξη του Περιφερειάρχη Κρήτης σε κινητοποιήσεις με ξεκάθαρο αντιπολεμικό, αντιβασικό χαρακτήρα, σε μία περίοδο που οι βάσεις αναβαθμίζονται σε πρωτόγνωρο βαθμό με τη βούλα της ελληνικής κυβέρνησης, σε μία χώρα που ζει υπό τις ασφυκτικές πιέσεις των δανειστών και είναι βαθιά και πολλαπλώς εξαρτημένη. Δεν είναι απλό όταν χθες ανακοινώθηκε η ενεργή συμμετοχή του ΝΑΤΟ στους βομβαρδισμούς σε Συρία και Ιράκ και η Σούδα αναμένεται να έχει ενεργό ρόλο στις επιχειρήσεις.

Αποκτά λοιπόν εξαιρετική βαρύτητα η ανακοίνωση της Περιφέρειας Κρήτης για συμμετοχή στις κινητοποιήσεις ενάντια στις “βάσεις του θανάτου και της εξάρτησης”, ειδικά την περίοδο που εκφράζεται αυτή η στήριξη. Και έχει οπωσδήποτε πολλαπλές αναγνώσεις.

Σημειολογικά έχει σημασία να αναφέρουμε ότι στην ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Κρήτης αναφέρεται σε “φιλειρηνικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις” και στη “φιλειρηνική συγκέντρωση στην πλ. Δημοτικής Αγοράς στα Χανιά”, αλλά όχι στην πορεία στις βάσεις.

Την ίδια στιγμή η σιωπή της Αντιπεριφέρειας Χανίων αλλά και του Δήμου Χανίων γίνεται ακόμα πιο ηχηρή. Όχι μόνο λόγω της ανακοίνωσης στήριξης των κινητοποιήσεων εκ μέρους της Περιφέρειας αλλά και εξαιτίας του τόσο μεγάλου αριθμού φορέων που συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις και που δεν περιορίζονται σε αυτές που πρόσκεινται στο ΚΚΕ. Μετρήσαμε 53 διαφορετικά καλέσματα, μεταξύ αυτών και από το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο ν. Χανίων, τον Δικηγορικό Σύλλογο Χανίων, το Σωματείο Εργαζομένων στους ΟΤΑ ν. Χανίων, και τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών ν. Χανίων.

Στην περίπτωση της Αντιπεριφέρειας Χανίων, η σιωπή είναι ακόμα πιο θορυβώδης λόγω και της στάσης του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων που αναγνώριζε τα οφέλη για την οικονομία από την στρατιωτική παρουσία (αναπαράγωντας έτσι τα επιχειρήματα του τμήματος δημοσίων σχέσεων των Βάσεων) και της συνδιοργάνωσης “φιλανθρωπικών” εκδηλώσεων με τη συμμετοχή των Βάσεων.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση αυτό που φανερώνεται είναι ότι η κινητοποίηση παίρνει τα χαρακτηριστικά μίας πραγματικά μεγάλης παγκρήτιας κινητοποίησης, υπό την ομπρέλα μεν του ΚΚΕ, αλλά με πολύ ευρύτερη απήχηση, στήριξη και συμμετοχή.

Αν αυτό αποτυπωθεί και με τη μεγάλη συμμετοχή των πολιτών, θα φανεί τις επόμενες ημέρες.

Η υφολογία και η σωματικότητα της «Μάντισσας»

Του Νίκου Δασκαλόπουλου

Με τη Μάντισσα, το νέο κομμάτι της Μαρίνας Σάττι, την οποία γνωρίσαμε μέσα από δύο διασκευές (και το YouTube· το οποίο πλέον όλο και περισσότεροι καλλιτέχνες -και όχι μόνο μουσικοί- χρησιμοποιούν ως διαμεσολαβητή για ένα κοινό) με τη μία εκ των οποίων (τις «Κούπες») να συζητιέται πολύ θετικά και που εν τέλει κατόρθωσε να βρει ένα κοινό που ήθελε να ακούσει περισσότερα από εκείνη, έχουμε ακριβώς αυτό που ήθελε το κοινό της. Η νέα δημιουργός αποφασίζει να δείξει αυτή τη φορά κάτι δικό της και η ευρύτερη συζήτηση στον δημόσιο διάλογο παρουσιάζει πολλαπλό ενδιαφέρον.

Η Μάντισσα είναι ένα πολύ ευχάριστο κομμάτι, απλό στη σύνθεσή του, κι όμως, κάπως πιο σύνθετο υφολογικά. Μετά από λίγη ώρα παρουσίας του στο διαδίκτυο, εξασφαλίζει μια απήχηση και πυροδοτεί μια συζήτηση, που ίσως περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, θέμα της είναι η ίδια η συζήτηση, με ποιους όρους αυτή διεξάγεται και κυρίως, γιατί. Η φαινομενική απλότητα του κομματιού και η ευχάριστη ατμόσφαιρα που σου δημιουργεί τόσο ακουστικά, όσο και οπτικά με το βίντεο, για πολλούς κριτικούς δεν εξηγεί την απήχηση. Και έχουν δίκιο. Νομίζω όμως πως το κενό αυτό στον δημόσιο διάλογο, κινητοποιεί μια κάπως άδικη κριτική για το κομμάτι και τη Μαρίνα Σάττι, για το βίντεο, τη χορογραφία και τι θέλει να μας πει, αλλά νομίζω πως τόσο στο κομμάτι, όσο και στην αρνητική κριτική που του ασκήθηκε, βρίσκεται το crux που θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε ποια η επίδραση αυτής της σύνθεσης και πώς λειτούργησε.

Το κομμάτι είναι ένα melange ελληνικών ηχοτοπίων· κυρίαρχη θέση σε αυτό έχει η τσαμπούνα (που σηματοδοτεί το νησιωτικό στοιχείο), την οποία συμπληρώνουν ήπια κρουστά (claps) που δεν κλέβουν την προσοχή. Ενορχηστρωτικά μιλώντας, μολοντούτο, η βάση του είναι τα φωνητικά του και η πολυφωνικότητα. Κάτι που μας έχει δείξει και στο παρελθόν η Σάττι με τη διασκευή στη «Νιφάδα», στην οποία βάζει πολλαπλά stratta φωνητικών που ηχογραφεί το ένα πάνω στο άλλο και αντικαθιστά τα όργανα. Η Μάντισσα αντλεί από το πολυφωνικό ηπειρώτικο τραγούδι και συγκεκριμένα από την υφολογία του. Ίσως το μυαλό μας δεν πάει απευθείας εκεί, πιθανότατα γιατί απουσιάζει το κλαρίνο, το οποίο κλαρίνο όμως έρχεται στο ηπειρώτικο τραγούδι τους τελευταίους δύο αιώνες· προηγουμένως η μουσική αυτή φαίνεται να υπήρξε κι αμιγώς φωνητική (μπορούμε να αρχίσουμε να παρατηρούμε τις συνδέσεις και το ενδιαφέρον για τη φωνή από τη δημιουργό) και αργότερα το κύριο όργανο ήταν η φλογέρα με συνοδεία από νταούλι.

Η υφολογία που αντλεί λοιπόν η Μαρίνα Σάττι είναι αυτή μιας μελαγχολικής μελωδικότητας. Ακόμα και στις πιο σατιρικές εκδοχές του ηπειρώτικου, ο τόνος είναι αυτός της υπόρρητης μελαγχολικότητας. Και είναι πολύ λογική αυτή η υφολογία στο συγκείμενο του τραγουδιού, αφού αν κοιτάξει κανείς τους στίχους, θα δει ότι το τραγούδι μιλάει για την αναζήτηση ενός έρωτα, μιας αγάπης, αλλά ακόμα περισσότερο, και από μια ώριμη φιλοσοφική οπτική, για την προσπάθεια σύνθεσης αυτής της αγάπης. Δεν μιλάει όπως πολλά τραγούδια για το αδιέξοδο των ανθρώπινων σχέσεων, αλλά για τη σκληρή δουλειά που αυτές απαιτούν και ενίοτε το να μπορείς να δεχτείς τη μοναξιά για να υπερβείς το «χρειάζομαι» και να φτάσεις και να μείνεις στο «επιθυμώ».

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=oPX43SfFu0A”]

Αν αυτό δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά (και μιλώ επίτηδες για ματιά), είναι επειδή το ύφος του τραγουδιού βρίσκεται σε μια αντινομία με την οπτικοποίησή του. Είναι όμως έτσι; Η αρνητική κριτική, λοιπόν, στρέφεται περισσότερο σε μια πρώτη αντίληψη του οπτικού, το οποίο επιβάλλεται στο ύφος του τραγουδιού και το επανοηματοδοτεί ως ένα «ευχάριστο», «φρέσκο», «χαρούμενο» τραγούδι με ευχάριστα κορίτσια. Δεν θα είχα πρόβλημα με ένα τέτοιο σχήμα, όμως δεν νομίζω ότι αυτό κάνει η Μαρίνα Σάττι. Νομίζω πολύ περισσότερο πως το βίντεο έχει ιδωθεί έτσι, σε μια ασύνειδη σύγκλιση με μια κυρίαρχη βιοπολιτική που θέλει τους ανθρώπους της χώρας που βιώνουν μια βάναυση οικονομική επίθεση από υπερ-εξουσίες να έχουν μια συγκεκριμένη σωματικότητα.

Το κέντρο της Αθήνας στο πλαίσιο αυτής της οπτικής ορίζεται και καθορίζεται μόνο από την παρακμή του ή από τον εξευγενισμό του, αλλά όχι από τα σώματα και τις διαθέσεις τους, όχι από τη διυποκειμενικότητα και τη συλλογική συνείδηση της πόλης. Αυτό έχει ένα σωρό επεκτάσεις που εδώ μόνο αδρομερώς μπορώ να αναφέρω, όπως την απαίτηση για μία και μοναδική πρόσληψη του άστεγου, του πρόσφυγα, του φτωχού. Όταν το δούμε έτσι διπολικά και νομίζω και μη οργανικά, ασφαλώς και οδηγούμαστε εν συνεχεία σε άλλα δίπολα και ψευδεπίγραφες αντινομίες.

Τα πράγματα όμως είναι πιο σύνθετα. Κατά τη γνώμη μου, το εξαιρετικό (one-shot) βίντεο, η σωματικότητά του, οι διαθέσεις του, δεν έχουν τίποτα το προσβλητικό, τίποτα το χαζοχαρούμενο, δεν αποκρύπτουν και δεν εξάρουν. Αντιθέτως είναι τέτοια η διαλεκτική βίντεο – τραγουδιού που δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο οπτικής που λείπει. Η χαρά της εικόνας, ο χορός υπονομεύουν τη μελαγχολικότητα του τραγουδιού, αλλά και το αντίστροφο. Η μελαγχολικότητα του τραγουδιού υπονομεύει την «απλή» χαρά και τη χαρά της απλότητας της εικόνας που μας δείχνει. Όλα αυτά που μας λέει η Σάττι εδώ είναι ότι η δυστυχία και η ευτυχία, συνυπάρχουν όλη την ώρα. Ότι το κέντρο της Αθήνας είναι ένας τόπος όπου όλα τα σώματα είναι ευπρόσδεκτα και όλες τους οι διαθέσεις (ή θα έπρεπε να είναι). Ότι φυσικά και μπορούμε να χορεύουμε ακόμα κι όταν δεν πάνε καλά τα πράγματα (ίσως τότε επιβάλλεται κιόλας), πως μοναξιά και αγάπη δεν είναι αντιθετικά και πως μια απλή σύνθεση, όταν είναι φτιαγμένη με φροντίδα και γνήσιο ενδιαφέρον, δεν έχει τίποτα το μονοσήμαντα απλό. Για όλους αυτούς τους λόγους εκτοξεύτηκε, απασχόλησε και ελπίζω να συνεχίσει να μας απασχολεί και η Μάντισσα και η Μαρίνα Σάττι.

Ε.Π.Κ. Κρήτης: Τράπεζα έστειλε νέα χρεωστική κάρτα σε υπερχρεωμένο δανειολήπτη

Από Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εκδόθηκε το ακόλουθο δελτίο τύπου:

Με αφορμή καταγγελία δανειολήπτη, μέλους της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης που έχει ενταχθεί στο ν. 3869/2010 (υπερχρεωμένα νοικοκυριά), ότι συγκεκριμένη Τράπεζα του έστειλε αυτόβουλα ταχυδρομικώς επιστολή με μία καινούργια χρεωστική κάρτα παροτρύνοντας τον να της κάνει χρήση. Το μέλος της Ένωσης το κατήγγειλε στην Ένωση και πήρε την σχετική συμβουλευτική της (επιστροφή κάρτας).

Επ’ αυτού και επειδή η Ένωση, δεν έχει ενημερωθεί για το σκεπτικό της ενέργειας της εν λόγω τράπεζας, εφιστά την προσοχή των δανειοληπτών που έχουν προσφύγει στις ευνοϊκές διατάξεις του ν. Κατσέλη, να μη κάνουν χρήση, της οποιασδήποτε μη αιτηθείσας απ αυτούς κάρτας, αφού για τον μισθό ή σύνταξη, έχει δηλωθεί ένας και μοναδικός ακατάσχετος λογαριασμός και μία και μοναδική τράπεζα. Δεν την ενεργοποιούμε!

Υπενθυμίζουμε ότι κάθε φυσικό πρόσωπο, δικαιούται σε ακατάσχετο λογαριασμό ποσό 1.250 ευρώ.

Τέλος, ως Ένωση Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν παρόμοιο πρόβλημα να μας το καταγγέλλουν είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της Ένωσης, καθημερινά, από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 – 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:

Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 Χανιά ή Λακέρδας 11 Ιεράπετρα.

Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140 Φαξ : 28210 92306, 28420 20140 e-mail: epkxan@gmail.com

Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη.

 

Βετεράνοι διεθνείς ποδοσφαιριστές στο φιλανθρωπικό φιλικό Φιλικό των Δικαστών και δικαστικών υπαλλήλων του Πρωτοδικείου Λασιθίου και του Δικηγορικού Συλλόγου Λασιθίου

Το Σάββατο 27η Μαΐου 2017 και ώρα 18.00, ο Δικηγορικός Σύλλογος Λασιθίου διοργανώνει φιλανθρωπικό φιλικό ποδοσφαιρικό αγώνα, ο οποίος θα διεξαχθεί στο Εθνικό Στάδιο Αγίου Νικολάου μεταξύ των ποδοσφαιρικών ομάδων των Δικαστών και δικαστικών υπαλλήλων του Πρωτοδικείου Λασιθίου και του Δικηγορικού Συλλόγου Λασιθίου.

Το σύνολο των εσόδων από τη διάθεση των προσκλήσεων, με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Λασιθίου, θα προσφερθεί για την κάλυψη μέρους των αναγκών του μη κερδοσκοπικού – φιλανθρωπικού σωματείου με την επωνυμία «Φίλοι Παιδόπολης Νεάπολης», που εδρεύει στη Νεάπολη Λασιθίου.

Την εκδήλωση θα τιμήσουν με την παρουσία τους διεθνείς βετεράνοι ποδοσφαιριστές.

 

To κινέζικο λάδι που δώρισαν στον Αντιπεριφερειάρχη Κρήτης ήταν μουχλιασμένο

Κάποτε έγραφα ότι οι Κινέζοι πολύ σύντομα θα κάνουν δικό τους λάδι και θα μας το πουλάνε!Και τελικά ήρθε ο καιρός -πιο γρήγορα από ότι νομίζαμε- που αυτό συμβαίνει!

Μόλις πριν από λίγες ημέρες αναφέρθηκα τι συνέβη σε επίσκεψη της Κρητικής Αντιπροσωπείας στην Κίνα.Εκεί οι εκπρόσωποι της επαρχίας … δώρισαν στον Γιώργο Αλεξάκη Αντιπεριφερειάρχη Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θέματών, μια καλαίσθητη κούτα με 3 μπουκάλια «κινέζικο λάδι».

Όλα έμοιαζαν τέλεια! Η εξωτερική εμφάνιση άψογη, τα μπουκάλια των 250 ml και 500 ml ίδια με τα συνήθη ελληνικά και η επιγραφή να λέει στα αγγλικά και στα κινέζικα : extra virgin olive oil (έξτρα παρθένο ελαιόλαδο).

Ε, όλοι φοβήθηκαν και με το δίκιο τους. Έρχονται οι Κινέζοι, πάει το λάδι μας! Ο Αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Αλεξάκης αποφάσισε να το πάει ακόμη παραπέρα, να το ψάξει παραπάνω! Και πήγε το λάδι στο Πιστοποιημένο Εργαστήριο Ποιοτικού Ελέγχου Ελαιόλαδου της Ένωσης Ηρακλείου, προκειμένου να γίνει μια έγκυρη επιστημονική ανάλυση της χημείας και των ιδιοτήτων του κινέζικου λαδιού.

Μετά από λίγες ημέρες, ήρθαν τα αποτελέσματα. Τα οποία είναι εξόχως αποκαλυπτικά !

«Το ελληνικό και ειδικά το κρητικό λάδι δεν αντιγράφεται. Η υψηλή ποιότητα του λαδιού μας είναι μοναδικός συνδυασμός κλίματος, εδαφών, ηλιοφάνειας, θερμοκρασίας, υγρασίας (συνολικά έχουν καταγραφεί 18 συνδυασμένοι παράγοντες). Τι να πρωτο-αντιγράψεις ; αν μπορείς να αντιγράψεις την Κρήτη τότε μπορείς να αντιγράψεις και το λάδι της.»μου έλεγε ο Γ.Αλεξάκης.

Σύμφωνα με το Πιστοποιητικό Ανάλυσης του Κινέζικου λαδιού πρόκειται για ένα λάδι, που προέρχεται από ελιές, χωρίς προσμίξεις, αλλά έχει άλλη γεύση – διαφορετική από αυτή που γνωρίζουμε εμείς. Είναι λίγο γλυκό (θυμίζει μαύρη σοκολάτα), ούτε πικρό, ούτε πικάντικο, ούτε φρουτώδες – flat – αλλά μυρίζει και μούχλα.

Πιο συγκεκριμένα :

  1. Από τις αναλύσεις προκύπτει ότι είναι ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο οξύτητας 0,67% που όμως οργανοληπτικά δεν μπορείς να το κατατάξεις σ’ αυτήν  τη κατηγορία διότι έχει οσμή και γεύση μούχλας. Η μούχλα ίσως να προέρχεται από μούχλιασμα των ελιών πριν την άλεση.
  2. Οι ολικές πολυφαινόλες είναι χαμηλές 161 mg/kg (σε σχέση με τα δικά μας που έχουν > 300 mg/kg) γι’ αυτό και δεν έχει στη γεύση ούτε πικρό ούτε πικάντικο. Αυτό το μειονέκτημα δεν ξεπερνιέται – αποτελεί ουσιώδες ιδιότητα κάθε λαδιού
  3. Ανιχνεύτηκε από τους φθαλικούς εστέρες (πλαστικοποιητές) ο Bis-2-ethylhexyl-phthalate (DEHP) σε ποσοστό   9,32 mg/kg όταν οι ίδιοι οι Κινέζοι για τις εισαγωγές τους έχουν όριο το 1,5 mg/kg. Αυτό σημαίνει ότι το λάδι πέρασε από πλαστικούς σωλήνες (και όχι από ανοξείδωτους σωλήνες) και ίσως αποθηκεύτηκε και σε πλαστικά δοχεία.

cretalive.gr

Μπλόκα, ματ, ένταση και επεισόδια με ντομάτες για τον Υπουργό Γιάννη Τσιρώνη στο Τυμπάκι

Ένταση, μπλόκα και … ντομάτες “διάνθισαν” την επίσκεψη του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Γιάννη Τσιρώνη στο Τυμπάκι στο πλαίσιο της τετραήμερης περιοδείας του στην Κρήτη.

Αγρότες της περιοχής έστησαν μπλόκο στην είσοδο του Τυμπακίου αναμένοντας τον αναπληρωτή Υπουργό που ωστόσο … άλλαξε τη ρότα του καθώς ενημερώθηκε για την κινητοποίηση και προσσέγγισε το χωριό από διαφορετικό δρόμο.

Αυτό δε στάθηκε δυνατό να αναχαιτίσει τους αγρότες που βρέθηκαν στο Πνευματικό Κέντρο Τυμπακίου όπου ο Αναπληρωτής Υπουργός κατευθύνθηκε ωστόσο βρήκαν μπροστά τους μια διμοιρία των ΜΑΤ να έχει παραταχθεί και να τους κλείνει την είσοδο.

Ο υπουργός από την πλευρά του εξήγησε ότι δεν ήταν στο πρόγραμμα του να συναντηθεί σήμερα με όλους τους αγρότες της περιοχής αλλά με τους συνεταιρισμούς βιολογικών προϊόντων.

Οι αγρότες σε ένδειξη διαμαρτυρίας πέταξαν ντομάτες εκφράζοντας την οργή τους ενώ επικράτησε ένταση.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα του ο Υπουργός θα επισκεφτεί τον Πύργο και τον Κουσέ Ηρακλείου ενώ το απόγευμα θα έχει συνάντηση με τον Δήμαρχο Αρχανών Αστερουσίων, Εμμανουήλ Κοκοσαλή, ενώ αμέσως μετά, στις 19:00 μμ θα παρευρεθεί σε σύσκεψη με εκπροσώπους βιοκαλλιεργητών, επιχειρηματικούς και επιστημονικούς φορείς, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Αρχανών, στα Πεζά.

cretalive.gr

 

Μίνωας Καλοκαιρινός: Ντοκιμαντέρ για τον πρώτο ανασκαφέα της Κνωσού

Τηλεοπτικό αφιέρωμα στον Μίνωα Καλοκαιρινό, πρώτο ανασκαφέα της Κνωσού το 1878, παρουσιάζει η Cosmote Tv την ερχόμενη Δευτέρα 29 Μαΐου στις 10 το βράδυ, στο πλαίσιο της σειράς “Αυτοί που τόλμησαν”. Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ διάρκειας 45΄σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κορδέλλα.

Τελευταίο παιδί μιας εύπορης οικογένειας εμπόρων, ο Μίνως Καλοκαιρινός έρχεται στη ζωή το 1843 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Από αρκετά νεαρή ηλικία, ενδιαφέρεται για την αρχαιολογία και μελετά με πάθος τους αρχαίους συγγραφείς. Μετά τον θάνατο του πατέρα του, αναγκάζεται να διακόψει τις σπουδές του στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και αναλαμβάνει, μαζί με τον αδερφό του, την οικογενειακή εμπορική επιχείρηση.

Πεπεισμένος ότι το μυθικό παλάτι του αρχαίου βασιλιά Μίνωα υπήρξε στην πραγματικότητα, αποφασίζει το 1878 να οργανώσει, με δικά του έξοδα, τις πρώτες ανασκαφές στον λόφο Τσελεπί Κεφάλα. Και δικαιώνεται: οι ανασκαφές του αποκαλύπτουν τμήμα του μινωικού ανακτόρου. Ωστόσο, καθώς η Κρήτη είναι ακόμα τουρκοκρατούμενη, δεν καταφέρνει να συνεχίσει το έργο του, παρά το γεγονός ότι έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον ξένων αρχαιολόγων, μεταξύ των οποίων και ο Βρετανός Άρθουρ Έβανς. Μετά την απελευθέρωση του νησιού, ο Έβανς επανέρχεται και, παρακάμπτοντας τον κατεστραμμένο πλέον οικονομικά Καλοκαιρινό, παίρνει έγκριση από την Κρητική Εθνοσυνέλευση για συνέχιση των ανασκαφών, συνδέοντας έτσι, τελικά, μόνο το δικό του όνομα με την ανακάλυψη των ανακτόρων.

Η αναγνώριση της τεράστιας συνεισφοράς του Μίνωα Καλοκαιρινού, του πρώτου ανασκαφέα της Κνωσού, στο έκτο επεισόδιο του δεύτερου κύκλου της σειράς του COSMOTE HISTORY, «Αυτοί που τόλμησαν».

Σκηνοθεσία: Γιώργος Κορδέλλας
Παραγωγή: COSMOTE TV, 2017
Διάρκεια: 45

Δείτε το τρέιλερ ΕΔΩ.