20.3 C
Chania
Monday, October 7, 2024

Σπιτικές Προτάσεις

Κρεατότουρτα

Ζυμάρι: ένα κεσεδάκι γιαούρτι, ένα κεσεδάκι μινερβίνη, ένα πακέτο αλεύρι και μαγιά μπύρας, μπύρα ποτό για να διαλύσουμε τη μαγιά, ζυμάρι μαλακό και αφράτο.

Γέμιση: Μπούτι αρνιού θα το βράσω (αλατοπιπερώσω) συν ένα ποτήρι μπύρας και μία ντομάτα ολόκληρη. Θα το βράσουμε όχι σε πολύ νερό. Μυζήθρα, τυρί για τοστ, ένα τέταρτο τριμμένη γραβιέρα, πιπέρι, μαλάκα, στάκα.

Ξεκοκαλίζουμε το αρνί, βάζουμε αλάτι, πιπέρι, κανέλα και ή τα βάζουμε στρώσεις τυρερικά κρέας ή τα ανακατεύουμε όλα μαζί. Φύλλο πάνω κάτω, αλείφω με αυγό και σισάμι.

 

Κρεατότουρτα (2)

Υλικά: Ενάμιση μπούτι αρνί ή κατσίκι, το σιγοψήνομε (λάδι, αλάτι, πιπέρι, ρίγανη), μισό κιλό μαλάκα, ένα κιλό μυζήθρα, ένα τέταρτο στάκα, 300 γραμ. τυρί τοστ.

Κάνουμε φύλλο όπως σπανακόπιτας. Φύλλο – τυριά το κρέας σε ψιλά κομματάκια, τυρία 5-6 κουταλάκια ζουμάκι από το κρέας σκεπάζουμε με τυρί τοστ. Αλείφουμε με αυγό σισάμι 180-200 βαθμοί ψήσιμο (μεγάλο ταψί να μη γίνει πολύ παχιά εκτός και αν σας αρέσει να έχει πολύ γέμιση).

 

Κρεατότουρτα (3) παραδοσιακή

Ζυμώνουμε φύλλο με κρεατόζουμο κρέας αρνί θηλυκό. Το ξεκοκαλίζουμε, το αλατοπιπερώνουμε, βάζουμε και λίγη κανέλα. Μαλάσσουμε μυζήθρα και όση μυζήθρα τόσο αθότυρο, συν μαλάκα και μερικές κουταλιές στάκα. Βάζουμε και λίγο δυόσμο. Φύλλο, τυρερικά, κρέας, τυρερικά (το κρέας στη μέση) και δυο τρία κομματάκια στακοβούτυρο, φύλλο από πάνω, δύο αυγά, αλείφουμε με σισάμι. Ψήνουμε προσέχοντας να ψηθεί καλά και το κάτω φύλλο. Δίνουμε σχήμα τούρτας τρουλωτή.

Κανείς δεν έκλαψε για την Ρωσία

Περισσότερο από σαφής και ξεκάθαρη έγινε η ηχηρότατη υποτίμηση, εκ μέρους της Δύσης, της αιματηρής τρομοκρατικής επίθεσης στο μετρό της Αγίας Πετρούπολης. Κανένα εμβληματικό κτίριο ή μνημείο των ευρωπαϊκών πόλεων δεν «βάφτηκε» στα χρώματα της ρωσικής σημαίας, σε αντίθεση με άλλες, αντίστοιχες περιπτώσεις που αφορούσαν πόλεις της Δύσης και σε αντίθεση με την ρωσική αντίδραση σε τρομοκρατικές επιθέσεις στις δυτικές χώρες, ενώ, αναλόγως «χλιαρή» ήταν και η έκφραση συλλυπητηρίων και συμπάθειας προς τα θύματα, εκ μέρους της διεθνούς κοινότητας. Παρά το γεγονός ότι και η Δύση υποφέρει από αυτού του είδους την τρομοκρατία, η οποία, κατά τα άλλα, υποτίθεται ότι βρίσκεται στο κοινό στόχαστρο ΗΠΑ, Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ρωσίας.

Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα δυτικά ΜΜΕ «διάβηκαν τον Ρουβίκωνα», από δεοντολογικής και στοιχειωδώς ανθρώπινης πλευράς. Για παράδειγμα, όπως προκύπτει από σχετική σταχυολόγηση του «Russia Today», ο παρουσιαστής του BBC, μεταδίδοντας την είδηση για την επίθεση, έσπευσε να προσθέσει ότι «τα φιλελεύθερα ΜΜΕ ανακοίνωσαν, πως, πιθανά, πρόκειται για ένα είδος απόπειρας να αποσπασθεί η προσοχή από την πρόοδο των ερευνών για τις υποθέσεις διαφθοράς».

«Ο διπλωματικός μας συντάκτης, Ντομινίκ Βάγκχορν, λέει, ότι η έκρηξη στην Αγία Πετρούπολη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για περαιτέρω περιορισμούς έναντι των διαδηλωτών» έγραφε το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο «Sky News» στο Twitter, συνοδεύοντας το μεγαλύτερο μέρος των αναφορών του στο συμβάν με σχολιασμούς του «πουτινικού καθεστώτος».

Το CNN φιλοξένησε από την πρώτη στιγμή αναλυτές, όπως ο πρώην επικεφαλής τμήματος της CIA, Στιβ Χολ και ο σχολιαστής του καναλιού, Πολ Κρίκσενκ, με τον πρώτο να λέει ότι ο Ρώσος πρόεδρος θα «απαιτήσει απαντήσεις» διότι του είναι «πολύ βασικό να διατηρήσει την εξουσία του» και τον δεύτερο να «υιοθετεί» την ρητορική της τζιχαντιστικής τρομοκρατίας λέγοντας πως πρόκειται για «εκδίκηση των τζιχαντιστών για τον βομβαρδισμό αμάχων στην εισβολή στην Συρία». Θέση που δεν εκφράζεται ποτέ όταν πρόκειται για χτυπήματα σε χώρες της Δύσης.

Την ίδια λογική αναπαράγει και σχετικό δημοσίευμα της «Washington Post», το οποίο «εξηγεί» την διαφορετική αντιμετώπιση της Ρωσίας, λόγω της «προβληματικής διεθνούς φήμης της χώρας». Η «ρωσική επιθετικότητα» στην Ουκρανία και τη Συρία επηρεάζει ξεκάθαρα τον τρόπο που βλέπουν πολλοί άνθρωποι τις επιθέσεις σε Ρώσους αναφέρει η εφημερίδα.

«Τα τελευταία 20 χρόνια, η Ρωσία έχει δεχθεί πολλές πολύνεκρες επιθέσεις. Κατά μία άποψη, έχει υποστεί τις περισσότερες από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα από το 1970. Ομως, το ρωσικό κράτος έχει αντιδράσει σκληρά και αδέξια σε αυτά τα περιστατικά, σημειώνει το δημοσίευμα. Και κάποιοι μπορεί να θεωρούν ότι αυτές οι αντιδράσεις βάζουν τους Ρώσους πολίτες σε μεγαλύτερο κίνδυνο» προσθέτει.

Το γεγονός ότι ανάλογη «αιτιολογία» για την τζιχαντιστική τρομοκρατία στην Δύση, παρά το γεγονός ότι έχει επίσης εμπλακεί – και μάλιστα πριν την Ρωσία – στην Συρία, απουσιάζει από τον θρήνο των δυτικών ΜΜΕ είναι, αν μη τι άλλο, αξιοσημείωτο.

Η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα, λίγο μετά την επίθεση στο μετρό, σημείωσε, ότι η αμερικανική  εφημερίδα «The Washington Times», συνόδευσε το πρώτο δημοσίευμα της για το συμβάν με φωτογραφίες από τις διαδηλώσεις της αντιπολίτευσης για την διαφθορά που είχαν οργανωθεί μερικές μέρες πριν.

Το ρωσικό ΥΠΕΞ αντέδρασε άμεσα και οι φωτογραφίες, οι οποίες προφανώς «συνέδεαν» με κάποιον μάλλον ακατανόητο τρόπο τα δύο αυτά άσχετα μεταξύ τους γεγονότα, κατέβηκαν.

Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ σχολίασε, ότι η συλλογιστική κάποιων μέσων ενημέρωσης ότι η επίθεση  είναι «εκδίκηση» προς την Ρωσία για την πολιτική της στην Συρία, είναι «κυνική».

Για τον δημοσιογράφο, ΡΙΚ Στέρλινγκ δεν αποτελεί έκπληξη αυτή η αντιμετώπιση προς την Ρωσία. Σχολιάζοντας αυτήν την κατάσταση στο RT σημείωσε, ότι «η Δύση κατά βάση αγνοεί την δράση των τρομοκρατών στην Συρία». Πρόσθεσε ότι η επίθεση στην Αγία Πετρούπολη δεν προσέλκυσε την ίδια προσοχή με την επίθεση στο Λονδίνο στις 22 Μαρτίου. «Πράγματι, σε πολλά αμερικανικά ειδησεογραφικά portal, όπως για παράδειγμα η ιστοσελίδα του Fox News ή των The New Yorks Times, δεν είναι δύσκολο να παρατηρηθεί ότι τα τραγικά νέα από την Ρωσία δεν εμφανίστηκαν ούτε καν στην πρώτη σειρά».

Ωστόσο, υπήρξαν και αντιδράσεις ενάντια σε αυτήν την τακτική της Δύσης. Ετσι, η απόφαση του Βερολίνου να μην φωταγωγήσει την Πύλη του Βραδεμβούργου με τα χρώματα της ρωσικής σημαίας σε ένδειξη αλληλεγγύης μετά τη βομβιστική επίθεση στην Αγία Πετρούπολη προκάλεσε οργή, με τους επικριτές της να την χαρακτηρίζουν «σκανδαλώδη».

Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, στο παρελθόν, μετά από επιθέσεις σε άλλες χώρες, η Πύλη έχει «βαφτεί» με τα χρώματα της γαλλικής, της τουρκικής, της βρετανικής και της ολλανδικής σημαίας. Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος του δημοτικού συμβουλίου είπε ότι ο δήμαρχος αποφάσισε ότι αυτό θα γίνεται μόνο όταν εκδηλώνονται επιθέσεις σε «αδελφοποιημένες πόλεις». Η Αγία Πετρούπολη δεν είναι μία από αυτές.

Οι επικριτές του δημάρχου υπενθύμισαν ότι η Πύλη του Βραδεμβούργου φωταγωγήθηκε στα χρώματα του ουράνιου τόξου πέρσι, όταν ένας ένοπλος σκότωσε 49 ανθρώπους μέσα σε ένα γκέι μπαρ του Ορλάντο, στη Φλόριντα. Το ίδιο έγινε και μετά από μια επίθεση στην Ιερουσαλήμ, όταν «χρωματίστηκε» με τη σημαία του Ισραήλ. Ούτε το Ορλάντο, ούτε η Ιερουσαλήμ είναι «αδελφοποιημένες» με το Βερολίνο.

Μολονότι ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι έσβησε τα φώτα του, στη μνήμη των θυμάτων της Αγίας Πετρούπολης, πολλά άλλα ευρωπαϊκά μνημεία παρέμειναν φωτισμένα ως συνήθως.

Ο επικεφαλής της ρωσικής υπηρεσίας της Deutsche Welle Ίνγκο Μαντόιφελ είπε ότι η απόφαση αυτή υποτιμά τα θύματα της Αγίας Πετρούπολης και μάλιστα σε μια περίοδο που η γερμανική κυβέρνηση διαμηνύει ότι εκτιμά τον ρωσικό λαό έστω και αν διαφωνεί με το Κρεμλίνο. Η Δύση «έχει ηθικό και πολιτικό καθήκον να δείξει αλληλεγγύη στα θύματα της τρομοκρατίας στη Ρωσία. Κατά συνέπεια, ήταν λάθος να μην φωταγωγηθεί η Πύλη του Βραδεμβούρου με τα ρωσικά χρώματα, ναι, ήταν σκάνδαλο», έγραψε.

Ο Αντρέας Πέτσολντ, ο εκδότης του περιοδικού Stern, χαρακτήρισε «στενόμυαλους» τους ηγέτες του Βερολίνου σε ένα μήνυμά του στο Twitter.

Τελικά, όμως, τι κρύβεται πίσω από αυτήν την φανερή υποτίμηση των θυμάτων στο μετρό της Αγίας Πετρούπολης; Ο πλέον προφανής λόγος είναι ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ της Ρωσίας και της Δύσης, ο οποίος, όχι μόνο δεν σταμάτησε μετά το τέλος του «Ψυχρού Πολέμου» και την διάλυση της ΕΣΣΔ, αλλά εντάθηκε με διαφορετικούς όρους, κλιμακώθηκε κατακόρυφα από την ραγδαία επιδείνωση των σχέσεων Δύσης – Ρωσίας, μετά την ένωση της Κριμαίας με την Ρωσία το 2014 και με αυτό που στην Δύση εκλαμβάνουν ως «εμπλοκή» της Ρωσίας στον εμφύλιο πόλεμο στην Ουκρανία που συνεχίζεται από την Άνοιξη του 2014.

Όπως και να έχουν τα πράγματα, είναι προφανές, ότι το αίμα αθώων αντιμετωπίζεται με διαφορετικά μέτρα και σταθμά στο πλαίσιο του παγκόσμιου γεωπολιτικού ανταγωνισμού.

tvxs.gr

 

Αυτή η ανακάλυψη μπορεί να αλλάξει τον κόσμο

Ένα σπουδαίο επίτευγμα πέτυχαν ερευνητές από τη Βρετανία, το οποίο θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα τον κόσμο. Πρόκειται για την ανάπτυξη μιας μεμβράνης από γραφένιο, το «υλικό θαύμα» όπως το αποκαλούν, η οποία φιλτράρει τα άλατα που περιέχει το νερό της θάλασσας, καθιστώντας το έτσι πόσιμο.

Το επίτευγμα ανοίγει το δρόμο σε μια νέα εποχή και μπορεί δυνητικά να αλλάξει τη ζωή σε περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους στον πλανήτη, οι οποίοι δεν έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε καθαρό πόσιμο νερό.

«Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προκειμένου να ανοίξουν νέες δυνατότητες, ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα των τεχνολογιών αφαλάτωσης», δήλωσε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ Ραχούλ Ναΐρ, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας.

Σημειώνεται πως οι υπάρχουσες τεχνολογίες αφαλάτωσης έχουν πολύ υψηλό κόστος, είναι ενεργοβόρες και επιβαρύνουν σημαντικά το περιβάλλον.

Ο Ναΐρ υπογράμμισε πως φαίνεται εφικτή μια μαζική παραγωγή των φίλτρων από γραφένιο. Μέχρι σήμερα οι μεμβράνες που είχαν κατασκευαστεί από γραφένιο ή οξείδιο του γραφενίου, είχαν δείξει πως μπορούν να συγκρατήσουν μικρά νανοσωματίδια, οργανικά μόρια και ορισμένα άλατα. Ωστόσο είχαν και ένα βασικό ελάττωμα και δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για το φιλτράρισμα των κοινών αλάτων του θαλασσινού νερού.

Αυτό το πρόβλημα ήταν πως διογκώνονταν όταν βυθίζονταν στο νερό, με συνέπεια οι πόροι τους να μεγαλώνουν και να αφήνουν να περνούν τα άλατα. Όπως, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, επικαλούμενο τη δημοσίευση στο περιοδικό νανοτεχνολογίας «Nature Nanotechnology», η επιστημονική ομάδα, στην οποία συμμετείχε και ο νομπελίστας και «πατέρας» του γραφένιου Αντρέ Γκάιμ, κατάφεραν να εξαλείψουν αυτό το μειονέκτημα και δημιούργησαν μια μεμβράνη γραφένιου που είναι αποτελεσματική και για το θαλασσινό νερό.

tvxs.gr

 

Ο Π. Πολάκης αποκαλύπτει: Όλη η αλήθεια για το ταξίδι Παππά στη Βενεζουέλα!

Με ανάρτησή του στο Facebook σχολίασε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Πάυλος Πολάκης τα δημοσιεύματα περί του ταξιδιού του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά, το 2013, στη Βενεζουέλα.

Συγκεκριμένα, ο κ. Πολάκης έγραψε:

«ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΠΠΑ ΣΤΗ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ

Ε ναι λοιπόν πήγε με ιδιωτικό λιαρ-τζετ επιχειρηματία που φτιάχτηκε από ρωσικά ρούβλια την περίοδο του ψυχρού πολέμου ,τον φόρτωσε ο Τσάβεζ με τρία κιβώτια πετροδολάρια τα οποία τα έφερε σε αεροδρόμιο στην Καλαβρία που ελέγχεται από την ιταλική μαφία.
Απο κει εγώ, που τότε ήμουν δήμαρχος Σφακιων και δεν έδινα στόχο, με το φουσκωτό το δικό μου (τη γνωστή θαλαμηγό Ώρα ή Δώρα) πέρασα από τους Οθωνούς βράδυ με πανσέληνο, τα έφερα πίσω σε ακτή της Ηπείρου από όπου νεαρός βουλευτής της περιοχής του ΣΥΡΙΖΑ τα φόρτωσε στο βουλευτικό αυτοκίνητο και έφτασαν στην Κουμουνδούρου .Ετσι χρηματοδοτήθηκε η προεκλογική εκστρατεία του 2015.
Τώρα που μάθατε την αλήθεια όλοι εσείς που φάγατε 150 δις από τα εξοπλιστικά ,100 δις από τα δημόσια έργα και 85 δις από την υγεία από μίζες και υπερτιμολογήσεις ,πείτε στα παπαγαλάκια των ΜΜΕ που ταϊζατε πλουσιοπάροχα με μέρος αυτών των χρημάτων και σας λιβάνιζαν.
ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΟΝ ΣΚΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΠΠΑ … γιατί έχετε κατέβει στο τελευταίο σκαλοπάτι του αυτοεξευτελισμού (και εσείς και οι παπαγάλοι σας).
ΥΓ. Οι βαλίτσες με τα πετροδολάρια στη φωτογραφία είναι κάτω από την τέντα και μαζί μου είχα δυο συμπατριώτες μου οπλισμένους σαν αστακούς για φρουρά».

 

Νέα καταγγελία-βόμβα του ΚΚΕ για τηλεφωνικές συνακροάσεις – ΝΔ: Πολύ σοβαρές οι καταγγελίες ΚΚΕ για παρακολουθήσεις τηλεφώνων

Σε νέα καταγγελία για παρακολουθήσεις των τηλεφώνων του προέβη το ΚΚΕ, το οποίο πριν από λίγο καιρό είχε κάνει λόγο για συνακροάσεις και παρακολουθήσεις τηλεφωνικών κέντρων πολιτικών κομμάτων.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή του, το ΚΚΕ αναφέρει ότι «πριν ακόμα ολοκληρωθούν οι έρευνες από τις αρμόδιες αρχές για την υπόθεση των τηλεφωνικών συνακροάσεων, που είχε καταγγείλει το ΚΚΕ, την 1/12/2016, σήμερα (5/4/2017), παρατηρήθηκαν νέες επανειλημμένες οχλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της έδρας της ΚΕ, που αφορούν συνακροάσεις με τρίτους, μεταξύ των οποίων τα τηλεφωνικά κέντρα της ΝΔ και της Ένωσης Κεντρώων.

Το ΚΚΕ καταγγέλλει το νέο αυτό γεγονός και επισημαίνει την απαράδεκτη καθυστέρηση -επί 4 και πλέον μήνες- της έκδοσης πορίσματος για την προηγούμενη καταγγελία του».

Ο Περισσός υπογραμμίζει ότι «η κυβέρνηση και οι αρμόδιες αρχές οφείλουν άμεσα να ερευνήσουν σε βάθος και το νέο αυτό σοβαρό γεγονός και να αναλάβουν τις ευθύνες τους, ώστε να αποκαλυφθούν οι υπαίτιοι, πράγμα που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα.

Το ΚΚΕ και με αφορμή το νέο κρούσμα, ενημέρωσε ήδη τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Βούτση, τον αρμόδιο υπουργό κ. Παππά, τους υπεύθυνους των υπόλοιπων κομμάτων, που αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα, καθώς επίσης και τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Αθηνών και τον Πρόεδρο της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών».

ΝΔ: Πολύ σοβαρές οι καταγγελίες ΚΚΕ για παρακολουθήσεις τηλεφώνων

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σχετικά με τις καταγγελίες του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας περί τηλεφωνικών συνακροάσεων, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η σημερινή νέα καταγγελία για το κρούσμα συνακροάσεων του τηλεφωνικού κέντρου του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας είναι πολύ σοβαρή.

Η παρακολούθηση τηλεφωνικών επικοινωνιών, είτε πρόκειται για πολίτες, είτε για κοινωνικούς και πολιτικούς φορείς, είναι απαράδεκτη.

Η Νέα Δημοκρατία καλεί την Κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της και να δώσει σοβαρές εξηγήσεις για το τι ακριβώς συμβαίνει».

Βυζάντιο και Επανάσταση

Του Δρ. Παναγιώτη Ξηρουχάκη

«Υπήρξε ένα […] κίνημα που η επαναστατική του ιδεολογία ήταν καθαρά αντικρατική. Οι Βογόμιλοι απέρριπταν κατηγορηματικά κάθε εξουσία: οικονομική (τους πλούσιους και τα προνόμια τους), πολιτική (το κράτος και τους άρχοντες), θρησκευτική (την εκκλησία, τα δόγματα και τους ιερείς τους). Τα κρυφά γραπτά εκφράζουν μοντέρνες κοινωνικές θεωρίες που θα μπορούσε κάποιος να βρει χωρίς αλλαγές στο πρόγραμμα του αναρχικού κινήματος. Οι Βογόμιλοι προέβλεπαν για τη Βουλγαρία ένα δίκτυο κοινοτήτων, πρεσβεύοντας τις αρχές του ελευθεριακού κομμουνισμού».

Αλεξάντερ Μπέρκμαν

«Ζήτω οι ελεήμονες Πράσινοι και Βενετοί»

Σύνθημα από τη Στάση του Νίκα

Η ιστορία της Βυζαντινής αυτοκρατορίας (η οποία διήρκεσε για μία τεράστια ιστορική περίοδο της ανθρωπότητας, πάνω από χίλια χρόνια) δεν έχει μελετηθεί επαρκώς σε σχέση με άλλες ιστορικές περιόδους. Το Βυζάντιο που αποτέλεσε αρχικά το Ανατολικό κομμάτι της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας για πολλά χρόνια έμεινε στο περιθώριο της ιστορικής έρευνας καθώς θεωρούνταν οπισθοδρομικό και σκοταδιστικό. Οι λόγοι για μία τέτοια αντιμετώπιση είναι πολλοί και δεν είναι του παρόντος να αναλυθούν. Πολλά σημεία του είναι ακόμα σκοτεινά πάντως, ενώ την όποια αίγλη του προσπαθούν να καπηλευτούν διάφοροι εθνικισμοί (ιδιαίτερα ο  ελληνικός αλλά δεν είναι ο μόνος) δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο την  κατάσταση.

Το σκοτάδι που καλύπτει αυτή την περίοδο (αρκεί κάποιος να αναρωτηθεί πόσες ταινίες έχουν γυριστεί για τη βυζαντινή  περίοδο…) πέφτει βαρύ πάνω σε όλες τις όψεις της ζωής και μία από αυτές είναι η ταξική επαναστατικότητα εκείνων των χρόνων. Και η αλήθεια είναι ότι πολλά έγιναν που είχαν χαρακτήρα ταξικό ή ακόμα και αναρχικό. Όπως θα δούμε στο Βυζάντιο υπάρχει μια σχετικά άγνωστη (με εξαίρεση την αρκετά γνωστή “στάση του Νίκα”) ιστορία λαϊκών εξεγέρσεων, άγνωστη σε σχέση με την ιστορία των επαναστατικών κινημάτων του δυτικού μεσαιωνικού κόσμου (που εδώ που τα λέμε ούτε τα τελευταία είναι ιδιαίτερα γνωστά). Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικά σημαντικά παραδείγματα (χωρίς να είναι τα μόνα).

Η Στάση του Νίκα

STASH TOY NIKA

Οι αρματοδρομίες ήταν ένα ιδιαίτερα δημοφιλές άθλημα εκείνη την περίοδο, όπως σήμερα είναι το ποδόσφαιρο. Η Στάση του Νίκα έχει άμεση σχέση με τις αρματοδρομίες και τον οπαδισμό. Έλαβε χώρα στην Κωνσταντινούπολη το 532 μ.Χ. και ήταν η πιο βίαιη ταραχή στην ιστορία της Κωνσταντινούπολης.

Οι οργανώσεις φιλάθλων του ιπποδρόμου υπήρξαν ήδη επί Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Στα χρόνια όμως του Βυζαντίου οι οργανώσεις αυτές απέκτησαν άλλη οργάνωση που αποσκοπούσε στη μετατροπή τους σε φορείς υποστήριξης του αυτοκράτορα (απέκτησαν δηλαδή πολιτική χροιά). Αν και υπήρχαν τέσσερις οργανώσεις, δύναμη είχαν οι Βένετοι (γαλάζιοι από το χρώμα της στολής της ομάδας τους) και Πράσινοι (από το πράσινο χρώμα της δικής τους ομάδας).Οι συγκρούσεις μεταξύ Πράσινων και Βενετών ήταν σύνηθες φαινόμενο.

Πρέπει εδώ να τονιστεί ότι στα χρόνια του Βυζαντίου η ταύτιση του οπαδισμού με το κράτος έφτασε στο απόγειό της. Το απολυταρχικό καθεστώς εκείνα τα χρόνια δεν ανεχόταν ανεξάρτητα μαζικά κινήματα, έτσι οι οπαδικές οργανώσεις ήρθαν στη δικαιοδοσία του κράτους, έλαβαν την προσωνύμια δήμοι και η δομή τους πήρε γραφειοκρατικά χαρακτηριστικά. Τα χρήματα για τη συντήρηση των δήμων προέρχονταν από τον αυτοκράτορα, ο οποίος διόριζε και τον αρχηγό κάθε οργάνωσης (δήμαρχο).Και οι δήμοι όμως ανταπέδιδαν, καθώς προσκυνούσαν και λάτρευαν τον αυτοκράτορα.

Το 532 όμως έγινε η μεγάλη ανατροπή. Οι Πράσινοι, οργισμένοι στο γήπεδο (και με αφορμή την ήττα τους από τους Βενετούς!), καταφέρονται ενάντια στο λαομίσητο Έπαρχου Ιωάννη τον Καππαδόκη, ο οποίος ήταν αρμόδιος για τη συλλογή των φόρων. Η κατάσταση σύντομα ξέφυγε από τον έλεγχο. Οι στασιαστές, οπλισμένοι ,πυρπολούν κτίρια, πολιορκούν το παλάτι και προξενούν ζημιές και στην Αγία Σοφία. Απαιτούν  την αποπομπή του Ιωάννη του Καππαδόκη, καθώς και του αυλικού Τριβωνιανού. Η ιαχή «Νίκα» δονεί την ατμόσφαιρα (σύνθημα που φώναζαν στον Ιππόδρομο για να εμψυχώσουν τους αρματοδρόμους). Επίσης φωνάζουν: «Ζήτω οι ελεήμονες Πράσινοι και Βενετοί» για να δείξουν ότι οι δύο αντίπαλες παρατάξεις έχουν πλέον ενωθεί. Στην εξέγερση συμμετέχουν και Συγκλητικοί (που επιδίωξαν την πτώση του Ιουστινιανού) που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τη λαϊκή οργή για ίδιον όφελος.

Ο λαός δυσφορούσε για τις οικονομικές μεταρρυθμίσεις του αυτοκράτορα και έτσι οι γραμμές των εξεγερμένων όλο και πυκνώνουν. Ο Ιουστινιανός υποχώρησε στα αιτήματα (αποπομπή των μισητών προσώπων που ήδη αναφέραμε) αλλά η στάση δε σταμάτησε.

Ο Ιουστινιανός ετοιμαζόταν να εγκαταλείψει την Πόλη, αλλά η σύζυγός του Θεοδώρα τον έπεισε να παραμείνει. Ο Ιουστινιανός διέταξε τότε τους στρατηγούς να καταστείλουν την εξέγερση. Αυτοί ακολούθησαν μία αρχαία μέθοδο καταστολής: δωροδόκησαν  κάποιους αρχηγούς των στασιαστών (των Βενετών συγκεκριμένα) και έτσι έφεραν διχόνοια μεταξύ των στασιαστών. Τελικά οι εξεγερθέντες εγκλωβίστηκαν στον Ιππόδρομο, όπου και σφαγιάστηκαν. Τριάντα πέντε χιλιάδες στασιαστές έχασαν τη ζωή τους. Άμεση συνέπεια  της εξέγερσης ήταν η ενίσχυση της δύναμης του αυτοκράτορα και ο περιορισμός της δύναμης των δήμων. Η εξέγερση είχε ταξικές ρίζες (οικονομική πολιτική του αυτοκράτορα) αλλά όχι και ταξικό χαρακτήρα, καθώς ακόμα και αν έχανε ο Ιουστινιανός τη θέση του θα έπαιρνε ένας άλλος αυτοκράτορας. Η καταστολή της εξέγερσης αποτελεί όμως την πιο ισχυρή απόδειξη του πόσο αδίστακτο και βάρβαρο  ήταν το απολυταρχικό κράτος, που δε δίστασε να θυσιάσει τους ίδιους τους υπηκόους του για να επιβιώσει.

Παυλικιανοί και Βογομιλοι

BOGOMILOI

Πριν το Διαφωτισμό και την αποδέσμευση της σκέψης από το θείο , τα πάντα περιστρέφονταν γύρω από το Θεό. Το ίδιο έκανε και η εξουσία. Το ίδιο όμως  και η επανάσταση, που τις περισσότερες φορές έβρισκε τη δικαίωσή της μέσα από τη θρησκεία . Άλλωστε σε περιόδους οικονομικής παρακμής τα επαναστατικά θρησκευτικά κινήματα αυξάνονταν ραγδαία . Οι επαναστάτες πίστευαν ότι ο Θεός δε μπορεί να είναι τόσο κακός και να δικαιώνει την αδικία.

O φτωχός λαός ξεσηκωνόταν και στο όνομα της δικαιοσύνης και των θείων επιταγών αναζητούσε τον τερματισμό της εκάστοτε εξουσίας. Εξαίρεση βέβαια δεν αποτέλεσε η πολιτική ζωή του Βυζαντίου. Η ταξική πάλη στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία εκφράστηκε κυρίως μέσω των επαναστατικών  αιρέσεων . Δύο από τις σημαντικότερες υπήρξαν αυτές του Παυλικιανισμού και του Βογομιλισμού. Οι αιρέσεις αυτές εξέφρασαν τους πόθους των κατώτερων κοινωνικών τάξεων.

Οι αιρέσεις και τα κοινωνικά κινήματα της Βυζαντινής εποχής είχαν τις ρίζες τους στην περίοδο μεταξύ του τέλους του 1ου αι και τις αρχές του 4ου ,πριν δηλαδή την επικράτηση του Χριστιανισμού ως κυρίαρχης θρησκείας του Βυζαντίου. Μία περίοδος πολύ δημιουργική όπου διάφορα ιδεολογοθρησκευτικά κινήματα βρίσκονταν σε συνεχή ιδεολογική ζύμωση αλλά και ανταγωνισμό για επικράτηση. Ένα από αυτά τα κινήματα υπήρξε  ο γνωστικισμός που αποτέλεσε την ιδεολογική δεξαμενή τόσο των Παυλικιανών όσο και των Βογομίλων. Για τους Γνωστικούς και κατά συνέπεια για τους ιδεολογικούς τους απογόνους υπάρχουν δύο θεοί: ο κακός (αυτός της Παλαιάς Διαθήκης) και ο καλός (που μας είναι άγνωστος αλλά έχει δημιουργήσει την ανθρώπινη ψυχή).Εύκολα συνάγεται ότι σύμφωνα με αυτή τη θεώρηση οι υπηρέτες του θεού της παλιάς διαθήκης (δηλαδή και η Βυζαντινή εκκλησία που αποδεχόταν και την παλαιά διαθήκη εκτός από την καινή) είναι στην ουσία υπηρέτες του Διαβόλου!

Oι Παυλικιανοί είχαν επηρεαστεί   έντονα και από τους Μανιχαίους (άλλωστε ξεκίνησαν σαν ένα παρακλάδι των τελευταίων) με τους οποίους μοιράζονταν την κοινή πεποίθηση για τη διαβολική φύση του θεού της Παλαιάς Διαθήκης.

Οι Παυλικιανοί (που έλαβαν το όνομα τους  από τον απόστολο Παύλο) ήταν λοιπόν μια χριστιανική αίρεση (δέχονταν το μεγαλύτερο μέρος της καινής διαθήκης), που εμφανίστηκε τον 7ο αιώνα στην Αρμενία  και επεκτάθηκε στη συνέχεια κυρίως στο Πόντο και τη νοτιανατολική Μικρά Ασία. Ιδρυτής του κινήματος θεωρείται ο Σιλουανός. Οι Παυλικιανοί απέρριπταν τη λατρεία των Αγίων και των Προφητών. Στη θέση  του επίσημου κλήρου, αποδέχονταν μονάχα μία τάξη μη προνομιούχων μυημένων διδασκάλων, που είχαν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους υπόλοιπους πιστούς. Στόχος των Παυλικιανών υπήρξε η επιστροφή στον  πρωτοχριστιανικό κομμουνισμό. Έτσι απέρριπταν το βυζαντινό κράτος και την εκκλησία ως διαφθορείς της κοινωνίας. Επίσης θεωρούνται σημαντική επιρροή (όχι βέβαια η μόνη) του εικονομαχικού κινήματος (από κάποιους θεωρούνται ως η άκρα αριστερά του εικονοκλαστικού κινήματος) .

Στην αρχή προσπάθησαν ειρηνικά να επιβιώσουν. Οι συνεχείς διώξεις όμως δεν τους άφησαν πολλές επιλογές και τελικά τους  ώθησαν στη βίαιη αντίδραση. Έτσι  τον 9ο αιώνα ήρθε η οριστική στρατιωτική ρήξη με την αυτοκρατορία, όταν οι Παυλικιανοί αποφάσισαν να αμυνθούν διοργανώνοντας πολιτοφυλακές. Ο Μιχαήλ Α’, σκότωσε  χιλιάδες Παυλικανούς, μέχρι που αυτοί βρήκαν καταφύγιο στα εδάφη των Αράβων. Οι τελευταίοι  διεξήγαγαν συνεχόμενους πολέμους ενάντια στο Βυζάντιο, αποτέλεσμα των οποίων ήταν πολλές περιοχές να περνάνε από τον ένα αντίπαλο στον άλλο (υπήρχε δηλαδή μεγάλη γεωπολιτική ρευστότητα).

Υπό την προστασία των Αράβων αυτοί δημιούργησαν ανεξάρτητη πολιτεία και επιτίθονταν σε βυζαντινά εδάφη. Σταδιακά και λόγω του πολέμου, τη θρησκευτικοπολιτική ηγεσία ήρθε να πλαισιώσει η στρατιωτική. Επίσης αρκετοί από τους Παυλικιανούς είχαν αποκτήσει εμπειρία στρατιωτική ως Ακρίτες (Βυζαντινοί φρουροί των συνόρων). Με νέο ηγέτη έναν πρώην αξιωματούχο του βυζαντινού στρατού, τον Καρβέα (που είχε βέβαια σημαντικές στρατιωτικές γνώσεις), οι Παυλικιανοί πέρασαν στην αντεπίθεση και συνεργαζόμενοι με  Άραβες, προχώρησαν σε ληστρικές επιδρομές και λεηλασίες εναντίον βυζαντινών εδαφών.

Επί Θεοδώρας (φανατική εικονολάτρης), το Βυζάντιο προσπάθησε να εξολοθρεύσει τους αιρετικούς Παυλικιανούς εξαπολύοντας έναν αμείλικτο θρησκευτικό πόλεμο και αποδεικνύοντας ότι σταυροφορίες και «ιερά εξέταση» δεν υπήρξαν μόνο στη δύση, αλλά και στην χριστιανική ανατολή. Σε αυτή την βυζαντινή λοιπόν «σταυροφορία» θανατώθηκαν περίπου 100.000  Παυλικιανοί (κάποιοι απ’ αυτούς σταυρώθηκαν…) που ζούσαν ακόμα σε βυζαντινά εδάφη, αν και οΚαρβέας κατάφερε να σώσει 5.000  Παυλικιανούς από τις θηριωδίες των Βυζαντινών, ενώ ηγήθηκε με απαράμιλλη δεξιότητα του Παυλικιανού στρατού.

Οι Παυλικιανοί πλέον ζούσαν στην ανατολική Μικρά Ασία και στην Αρμενία, δηλαδή σε περιοχές  που (σε εκείνη τη χρονική περίοδο) ήταν έξω από τα σύνορα του Βυζαντίου, αφού όπως είδαμε το βυζαντινό κράτος πραγματοποίησε με συνέπεια την κάθαρση του γεωγραφικού του χώρου από τους αιρετικούς. Οι Παυλικιανοί  δέχονταν έντονη βοήθεια από το χαλίφη των Αράβων. Με το θάνατο του Καρβέα και με  νέο ηγέτη το Χρυσόχειρο, οι Παυλικιανοί συνέχισαν τον πόλεμο.

Το 870 μάλιστα οι Παυλικιανοί είχαν κάποιες σημαντικές επιτυχίες, καθώς έφτασαν  μέχρι τα παράλια της Μικράς Ασίας. Σύμφωνα μάλιστα με κάποιον σύγχρονό τους, στάβλισαν τα άλογά τους στην εκκλησία της Εφέσου, για να δείξουν την περιφρόνησή τους για τις εκκλησίες. Επίσης είναι πιθανόν ότι κατά τη διάρκεια της επελάσεώς  τους, προέβησαν και εκείνοι σε ακρότητες ενάντια σε βυζαντινούς πληθυσμούς (έτσι πάντως υποστηρίζουν κάποιες βυζαντινές πηγές).

Η επιθετική πολιτική των Παυλικιανών συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια, όμως οι Βυζαντινοί σταδιακά αντεπιτέθηκαν. Τελικά τους συνέτριψαν σε μάχη στο Βαθύ Ρύακα το 872 (τοποθεσία μεταξύ Σεβάστειας και Τεφρικής) . Ο Χρυσόχειρ προσπάθησε να διαφύγει αλλά συνελήφθηκε και αποκεφαλίστηκε. Οι στρατιωτικές συγκρούσεις που ακολούθησαν αποδυνάμωσαν και άλλο τους Παυλικιανούς και η πολιτεία τους έπαψε να υπάρχει. Κάποιοι απ’ αυτούς μεταφέρθηκαν από τους νικητές, στα ανατολικά Βαλκάνια. Οι επαναστατικές τους ιδέες έριξαν τον σπόρο που γονιμοποίησε μια άλλη επαναστατική αίρεση. Τους Βογόμιλους.

Οι Βογόμιλοι εμφανίστηκαν στα μέσα του 10ου αιώνα στη Βουλγαρία από τον ιερέα Βογομίλ και πίστευαν ότι η εξουσία (κοσμική και εκκλησιαστική), εκπορεύεται από το διάβολο. Αρνούμενοι τον πλούτο και την εξουσία, οργάνωσαν τις κοινότητές τους στα πρότυπα του πρωτοχριστιανικού κομμουνισμού. Ο Βογομολισμός ήταν ένα ειρηνικό κίνημα, με έντονα αντικρατικές τάσεις, που ήθελε με ειρηνικό τρόπο να διαβρώσει την τάξη (π.χ. δεν πλήρωναν φόρους και δεν αναγνώριζαν τα δικαστήρια).

Ο Αυτοκράτορας Αλέξιος Α’ ο Κομνηνός ξεκίνησε τις διώξεις και τις δολοφονίες τους (1081-1118). Παρά τους σκληρούς διωγμούς, ο Βογομιλισμός γρήγορα επεκτάθηκε σε όλα σχεδόν τα Βαλκάνια (Σερβία, Βοσνία, ,Μαυροβούνιο κλπ.) και έφτασε μέχρι την Κωνσταντινούπολη. Ο Βογομιλισμός σταδιακά οδηγήθηκε στην αφάνεια, μετά την κατάκτηση της νοτιοανατολικής Ευρώπης από τους Οθωμανούς. Τέλος πρέπει να τονιστεί ότι πολλοί από τους διωκόμενους και εξόριστους αιρετικούς (Παυλικιανοι και Βογομίλοι) κατέφυγαν στη Δύση και εκεί συνέβαλαν στην ανάπτυξη άλλων επαναστατικών αιρέσεων, όπως ήταν οι Καθαροί, οι Αδαμίτες κλπ.

Κίνημα των Ζηλωτών

Kinhma Zhlwtwn

Όταν πέθανε ο Ανδρόνικος Γ’, ο γιος του Ιωάννης, που προφανώς θα τον διαδεχόταν, ήταν τότε εννιά χρονών. Έπρεπε λοιπόν να διοριστεί κάποιος αντιβασιλέας. Τη θέση αυτή προσπάθησε να πάρει ο μέγας δομέστικος Κατακουζηνός. Όμως δημιουργήθηκε  μια αντίπαλη ομάδα, κυρίως από τον Πατριάρχη Ιωάννη Καλέκα και το μέγα δούκα Αλέξιο Απόκαυκο. Η ομάδα αυτή αυτοανακηρύχτηκε επίσημη αντιβασιλεία και στέρησε από τον Κατακουζηνό την εξουσία. Ο εμφύλιος δεν μπορούσε πλέον να αποφευχθεί.

Τις χρονιές 1341-54 λοιπόν εκτυλίχτηκε με μεγάλη ένταση εμφύλιος, όπου πρωτοστάτησαν οι δύο αντίπαλες κοινωνικές ομάδες, η αριστοκρατία και ο λαός. Από την αρχή του πολέμου, τον Ιωάννη Καντακουζηνό υποστήριξε η αριστοκρατία. Έτσι ο Αλέξιος Απόκαυκος και η αντιβασιλεία της Κωνσταντινούπολης προσπάθησαν να προσεγγίσουν το λαό και την ανερχόμενη αστική τάξη, καθώς υπήρχε πολύ λαϊκή οργή, λόγο και της υφιστάμενης οικονομικής κρίσης.

Τον Οκτώβριο του 1341  σε πόλεις της Μακεδονίας και Θράκης σημειώθηκαν ταραχές εναντίον της τοπικής αριστοκρατίας. Το εξεγερμένο πλήθος κατέστρεψε και δήμευσε τις περιουσίες των αριστοκρατών.

Επίσης στη  Θεσσαλονίκη,  στη δεύτερη σε πληθυσμός πόλη της αυτοκρατορίας επικράτησαν, κατόπιν εξεγέρσεως, οι επαναστάτες. Οι Ζηλωτές, όπως αυτοαποκαλούνταν, εγκαθίδρυσαν στη Θεσσαλονίκη ένα καθεστώς που προέβλεπε λαϊκή συμμετοχή στη διακυβέρνηση της πόλης. Η κυβέρνηση της Κωνσταντινούπολης  (εχθροί του Κατακουζηνού) αποδέχτηκε τις εξελίξεις και αναγνώρισε το κίνημα των Ζηλωτών . Εγκατέστησε στη Θεσσαλονίκη ως διοικητή το γιο του Απόκαυκου Ιωάννη, αν και την πραγματική εξουσία στην πόλη ασκούσαν οι Ζηλωτές . Ο εμφύλιος όμως δεν είχε λήξει, παρά τις αρχικές αυτές επιτυχίες της αντιβασιλείας.

Τι ήταν όμως οι Ζηλωτές? Αυτοί εξέφραζαν την αντίδραση των φτωχών (αγροτών, χειρωνακτών αλλά και ελευθέρων  επαγγελματιών) μέσα και γύρω από την πόλη εναντίον της αριστοκρατίας. Στους Ζηλωτές ανήκαν και κάποια μέλη της αριστοκρατίας χωρίς όμως να επηρεαστεί ο λαϊκός προσανατολισμός του κινήματος. Έτσι προχώρησαν ακόμη και σε δημεύσεις τις περιουσίας των αριστοκρατών και της Εκκλησίας στο όνομα του κοινού καλού. Οι Ζηλωτές ήρθαν επίσης σε σφοδρή αντιπαράθεση με τους Ησυχαστές (μία ισχυρή θρησκευτική κίνηση που υποστήριζε την αριστοκρατία και απεχθανόταν το Δυτικό πολιτισμό ). Τέλος, τα χρόνια εκείνα έγιναν προσπάθειες από τους Ζηλωτές να εφαρμοστεί η πρωτοχριστιανική κοινοκτημοσύνη. Τελικά το κίνημα των Ζηλωτών ήταν ένα καθαρά πολιτικοποιημένο κίνημα με σαφή κοινωνικά κίνητρα.

Η επταετής διάρκεια (ως το 1349) αυτής  της  πολιτικής προσπάθειας (που δείχνει να προεικονίζει μελλοντικές αναρχικές ή κομουνιστικές επαναστάσεις) αποδεικνύει τη σοβαρότητα αλλά και την πολιτική ωριμότητα αυτού του κινήματος, που πήγαινε προφανώς πιο πέρα από ένα απλό συμβάν ενός ενδοεξουσιαστικού εμφυλίου. Προφανώς έχουμε εδώ μία πρώιμη περίπτωση όπου κοινωνικοί επαναστάτες χρησιμοποίησαν προς δικό τους όφελος μία σύγκρουση δυο διαφορετικών εξουσιαστικών παρατάξεων.

Εδώ θα τολμήσω μία σύγκριση, αν και η χρονική απόσταση είναι μεγάλη και δεν επιτρέπει την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων (καθώς ήταν διαφορετικά τα πολιτισμικά και τα πολιτικά δεδομένα).Να θυμίσω  λοιπόν και χωρίς να μπορώ να μπω σε πολλές λεπτομέρειες, ότι πολλά χρόνια αργότερα, ο Μπακούνιν θα πρεσβεύσει  την ιδέα της μετατροπής (όποτε αυτό ήταν δυνατόν) των συγκρούσεων που διεξάγονται μεταξύ εξουσιαστικών δυνάμεων σε κοινωνικές επαναστάσεις. Μια στρατηγική που από τότε εφαρμόστηκε  αρκετές φορές από το ελευθεριακό κίνημα.

Έτσι ο Μπακούνιν  πίστευε στη συμμετοχή των αναρχικών  σε εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα, με σκοπό τη μετατροπή των τελευταίων (και αφού ξεπερνούσαν τους εξουσιαστικούς μηχανισμούς εντός τους) σε αντιεξουσιαστικά κινήματα που αποσκοπούσαν στην αταξική κοινωνία. Επίσης πίστευε στη δυνατότητα μετατροπής των συγκρούσεων μεταξύ κρατών σε επαναστάσεις. Ειδικότερα στη διάρκεια του γαλλικοπρωσικού πολέμου το 1870, θα προτείνει στο: «Γράμματα σε έναν Γάλλο στην παρούσα κρίση», τη στρατηγική της μετατροπής της σύγκρουσης  μεταξύ του γαλλικού και πρωσικού κράτους σε κοινωνική επανάσταση. Τότε ο Μπακούνιν πρότεινε στο γαλλικό λαό να αντισταθεί στους Πρώσους, που είχαν εισβάλει στη χώρα, να δημιουργήσει ταυτόχρονα κομμούνες και να τις υπερασπιστεί, αν χρειαστεί,ακόμα και από την γαλλική άρχουσα τάξη.

Με άλλα λόγια έβλεπε κάποιες συγκρούσεις (με εξουσιαστικά χαρακτηριστικά) της εποχής του (μεταξύ κρατών ή μεταξύ των εθνικοαπελευθερωτικών  κινημάτων και των αυτοκρατοριών) ως ευκαιρίες για να πραγματωθεί η κοινωνική επανάσταση. Αν και ιστορικά είναι λίγο παρακινδυνευμένη η σύγκριση (γιατί όπως προείπα είναι άλλα τα ιστορικά συμφραζόμενα), δεν μπορούμε παρά να δούμε κάποιες ομοιότητες στην περίπτωση των Ζηλωτών που στη διάρκεια μίας σύγκρουσης δύο ανταγωνιστικών εξουσιαστικών μηχανισμών (που αγωνιζόταν για τον πλήρη έλεγχο της βυζαντινής αυτοκρατορίας) έδρασαν πρωτόγνωρα. Με αφορμή λοιπόν μία σύγκρουση, που ήδη υπήρχε, και αφού συνέτριψαν τους αριστοκράτες (που έβλεπαν άμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ως τους μεγαλύτερους ταξικούς εχθρούς τους), επέβαλαν λαϊκή διακυβέρνηση, παρακάμπτοντας την αντιβασιλεία της Κωνσταντινούπολης, με την οποία ήταν τυπικά σύμμαχοι.

Ωστόσο, στο Βυζάντιο η αριστοκρατική τάξη ήταν ακόμη πολύ δυνατή. Έτσι, το αποτέλεσμα ήταν η οριστική καταστολή το 1349 του κινήματος των Ζηλωτών. Είχαν προηγηθεί όμως τα εξής : Αφού ο διοικητής της Θεσσαλονίκης Απόκαυκος πέρασε στο στρατόπεδο του Κατακουζηνού, δολοφόνησε με προδοσία τον αρχηγό των Ζηλωτών . Οι τελευταίοι πέρασαν στην αντεπίθεση και δολοφόνησαν τον Απόκαυκο και τους οπαδούς του. Όμως ο Κατακουζηνός είχε κερδίσει τον εμφύλιο και απέμενε το αγκάθι των Ζηλωτών . Περικυκλωμένοι από παντού αποδέχτηκαν τελικά τον Κατακουζηνό και τελικά η σύγκρουση έληξε αναίμακτα.

Επίλογος

Η Βυζαντινή αυτοκρατορία βάσισε την επιβίωσή της στη σφαγή των αιρετικών (π.χ. Παυλικιανών) και των ίδιων των υπηκόων της, όταν από οπαδοί αποκτούσαν πολιτική συνείδηση. Δεν άντεξε τόσα χρόνια μόνο χάρη στη στρατιωτική της δύναμη και την εξωτερική διπλωματία, αλλά και στην πάταξη του εσωτερικού εχθρού.

Όσο αφορά τα χριστιανικά επαναστατικά κινήματα, αυτά αποτέλεσαν βασική επιρροή του αντιεξουσιαστικού και μαρξιστικού κινήματος του 20ου αι. Διανοητές και πολιτικοί φιλόσοφοι (Γκυ Ντεμπόρ και Κάουτσκυ μεταξύ άλλων) έχουν αναγνωρίσει την αξία και τη σημασία τους. Η κυρίαρχη ιστοριογραφία όμως, επικεντρώνεται κυρίως στο μεγαλείο των στρατιωτικών επιτευγμάτων και όχι βέβαια στην ταξική σύγκρουση. Αν αυτό είναι γεγονός για το σύνολο της ιστορίας, όσο αφορά το Βυζάντιο (που έτσι και αλλιώς έχει μελετηθεί λιγότερο) αυτό είναι ακόμα πιο έντονο. Το αποτέλεσμα είναι σχεδόν κανείς να μην ξέρει τους Παυλικιανούς, σαν να μη πέρασαν ποτέ από τη γη! Και όμως πέρασαν και για αιώνες διέδιδαν τις «αιρετικές» τους απόψεις…

Πασχαλινό παζάρι του Συλλόγου Οικογένειας ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ στα Χανιά

Ο Σύλλογος Οικογένειας της Μονάδας Συμβουλευτικής Χανίων του ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ διοργανώνει Πασχαλινό παζάρι στην πλατεία 1866, 7-14/4/2017,  από τις 10:00 το πρωί έως τις  8:00 το βράδυ και την ημέρα της Μ. Παρασκευής από τις 10:00 έως τις 16:00.

Στο περίπτερο του Bazaar θα υπάρχει ενημερωτικό υλικό για θέματα εξαρτήσεων καθώς και πασχαλινές  κατασκευές του Συλλόγου Οικογένειας της Μονάδας.

Στόχος αυτής της δράσης είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας των Χανίων σε θέματα εξαρτήσεων.

Συνδιοργανωτές του Bazaar είναι ο Δήμος Χανίων- ΚΕΠΠΕΔΗΧ ΚΑΜ.

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Πληρώθηκε περίπου το 50% των ασφαλισμένων δικαιούχων των εταιρειών Ασπίς Πρόνοια και Commercial Value

Η Τράπεζα της Ελλάδος, ως εποπτική αρχή των υπό εκκαθάριση ασφαλιστικών εταιριών ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και COMMERCIAL VALUE AAΕ ενημερώνει ότι, έως και την 7η Απριλίου 2017 οι εντολές πληρωμής στις πιστώτριες τράπεζες για την καταβολή του ποσού των προσωρινών διανομών των δικαιούχων.

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης σε σχετική ανακοίνωσή της αναφέρει:

-Όπως ενημέρωσε  ο επόπτης εκκαθαριστής, ολοκληρώθηκε  η διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων και των απαιτήσεών τους για 9.674 συμβόλαια, εκ των οποίων 4.864 αφορούν την ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και 4.810 τηνCOMMERCIAL VALUE ΑΑΕ.

-Προχώρησε στην αποδέσμευση περιουσιακών στοιχείων των υπό εκκαθάριση εταιρειών και κατέβαλε τα ποσά των προσωρινών διανομών στους λογαριασμούς των τραπεζικών ιδρυμάτων που έχουν δηλώσει οι δικαιούχοι απαιτήσεων από ασφάλιση ζωής και είναι δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι των λογαριασμών αυτών, βάσει σχετικών Αποφάσεων της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος.

Συγκεκριμένα, τα ποσά των προσωρινών διανομών που καταβλήθηκαν έως και τον Μάρτιο 2017 ανήλθαν σε περίπου 23 εκατ. ευρώ, μέσω τριών διαδικασιών προσωρινών διανομών (Δεκέμβριος 2016, Ιανουάριος 2017, Μάρτιος 2017).

Βάσει της διαδικασίας προσωρινών διανομών, ο ασφαλιστικός εκκαθαριστής ολοκλήρωσε τη διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων και των απαιτήσεών τους για 3.454 επιπλέον συμβόλαια συνολικά και συγκεκριμένα 1.527 για την ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και 1.927 για την COMMERCIAL VALUE ΑΑΕ.

Το συνολικό ποσό προς καταβολή ανέρχεται σε 7.454.613,17 ευρώ και αναλύεται ως εξής:

-1.238.048,91 ευρώ για την ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ

-6.216.564,26 ευρώ για την COMMERCIAL VALUE AAE.

Με βάση τη διαδικασία αυτή, δίδονται .συνολικά και για τις τέσσερις προσωρινές διανομές καταβλήθηκαν περίπου 30,5 εκατ. ευρώ για 13.128 συμβόλαια (περίπου το 50% των δικαιούχων που προσήλθαν για να πιστοποιηθούν).

Επειτα από τα παραπάνω,  η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καθησυχάζει τα μέλη της, που μέσω αυτής πιστοποιήθηκαν , να μην ανησυχούν.

Για περισσότερη ενημέρωση στα τηλ.της ΄Ενωσης 28210923062821092666

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη

Το νέο Κόμμα «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» παρουσίασε σήμερα στο Στρασβούργο ο Νότης Μαριάς

Το νέο Πολιτικό Κόμμα «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» παρουσίασε ο Επικεφαλής του Κόμματος Ευρωβουλευτής Καθηγητής Νότης Μαριάς σε συνέντευξη τύπου που έδωσε στα Ελληνικά και ξένα ΜΜΕ σήμερα 5 Απριλίου 2017 στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.

Όπως επισήμανε ο Νότης Μαριάς «η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε προτεκτοράτο της τρόικας. Και η ΕΕ σε «Ευρώπη των Δανειστών». Δεν πάει άλλο. Ήρθε η ώρα ο καθένας από μας να αναλάβει τις ευθύνες του. Ήρθε η στιγμή να εκδηλώσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ μια σαφή πρωτοβουλία προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα, πολιτικά και οργανωτικά η συγκρότηση ενός νέου Πολιτικού Φορέα που θα ξεδιπλώσει τη δράση του σε όλα τα επίπεδα. Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε την ίδρυση του Πολιτικού Κόμματος «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ».

Και ο Νότης Μαριάς συνέχισε: «Καλούμε όλους τους πολίτες που συμφωνούν με τις απόψεις μας, που δεν θέλουν η Ελλάδα να μετατραπεί σε ένα απέραντο hotspot με χιλιάδες πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες, να συστρατευθούν μαζί μας για να δώσουμε τη μάχη ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ  ενάντια στην τρόικα και στην ξένη εξάρτηση. Γιατί υπάρχει ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ».

Παρουσιάζοντας τις πολιτικές θέσεις του νέου Κόμματος ο Νότης Μαριάς  επισήμανε ότι αυτές μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν και τα παρακάτω:

  1. Ακύρωση των δανειακών συμβάσεων Ελλάδας/κρατών Ευρωζώνης /ΔΝΤ/EFSF/ESM, των Μνημονίων και όλων των νόμων που έχουν εκδοθεί σε εφαρμογή των Μνημονίων και των δανεικών συμβάσεων.
  2. Λογιστικός Έλεγχος στη βάση του Κανονισμού της ΕΕ 472/2013, μονομερής διαγραφή και ακύρωση του επονείδιστου δημόσιου χρέους.
  3. Άμεση και αποτελεσματική διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων και του αναγκαστικού κατοχικού δανείου. Τιτλοποίηση του κατοχικού δανείου και των άλλων Ελληνικών απαιτήσεων κατά της Γερμανίας
  4. Προστασία των απαράγραπτων Εθνικών μας Δικαίων, κατοχύρωση της εθνικής μας ανεξαρτησίας και της ΑΟΖ με αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας και τιτλοποίηση των μελλοντικών τους εσόδων.
  5. Κύπρος Ενιαία και Ανεξάρτητη. Άμεση και ολοσχερής αποχώρηση των κατοχικών τουρκικών στρατευμάτων.
  6. Συντακτική Συνέλευση για θέσπιση νέου Συντάγματος με βάση τις αρχές της λαϊκής κυριαρχίας και της άμεσης δημοκρατίας.
  7. Δίκαιη ανακατανομή του παραγόμενου πλούτου, Σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας με δημιουργία σε πρώτη φάση 300.000 θέσεων εργασίας και ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Ίδρυση ειδικής Αναπτυξιακής Τράπεζας.
  8. Άμεση έξοδος από τη Σένγκεν και ολοκλήρωση της μετεγκατάστασης σε άλλες χώρες της ΕΕ όλων των προσφύγων που βρίσκονται στην Ελλάδα, αποσυμφόρηση των νησιών του Αιγαίου και άμεση επαναπροώθηση όλων των παράνομων μεταναστών.
  9. Ανακεφαλαιοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων, ίδρυση Δημοσίου Ταμείου για τα κόκκινα δάνεια προκειμένου να ανακουφιστούν οι δανειολήπτες, αποζημίωση Ελλήνων μικροομολογιούχων του δημοσίου και προνομιακή συμμετοχή τους στην ποσοτική χαλάρωση της ΕΚΤ, διασφάλιση του ακατάσχετου των αγροτικών επιδοτήσεων, άμεσες ρυθμίσεις ιδιωτικού χρέους.
  10. Ενίσχυση της Ελληνικής οικογένειας, των πολυτέκνων και τριτέκνων.

Τέλος, όπως ανέφερε ο Νότης Μαριάς, η πανηγυρική παρουσίαση της Ιδρυτικής Διακήρυξης του κόμματος «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα την Παρασκευή 7 Απριλίου, στις 18:30 στο ξενοδοχείο Τιτάνια (Πανεπιστημίου 52), ενώ θα ακολουθήσουν ανάλογες εκδηλώσεις σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.

Ακολουθεί το βίντεο με την συνέντευξη τύπου του Νότη Μαριά και σχετική φωτογραφία.

https://youtu.be/XNAJobPfVjU

Θα κλείσει; Δε θα κλείσει; Iδού η απορία!

Της Ροδάνθης Κουμή

Η καθυστέρηση της αξιολόγησης δεν οφείλεται στο γεγονός ότι εμείς είμαστε οι βλάκες  που δεν υποκύπτουμε στις πλέον πιο παράλογες απαιτήσεις των δανειστών, οφείλεται στην ασυδοσία και στην απληστία των καλά γραβατωμένων δανειστών και πολιτικών που θέλουν την Ελλάδα να δώσει για ένα κομμάτι ψωμί τον πλούτο της . Γιατί έχουμε πλούτο και δεν αφορά μόνο την θάλασσα , τον ήλιο και την γεωγραφική μας θέση. Ο πλούτος  μας  ξεκινάει από το πετρέλαιο του Αιγαίου, από τους υδρογονάνθρακες της Κρήτης, από το χρυσό της  Θράκης,από το τουρισμό και πολλά αλλά.

Η θέση των δανειστών-αδηφάγων θεριών είναι να μας αναγκάσουν να σκύψουμε τόσο πολύ το κεφάλι που όταν μας δώσουν λίγα ευρώ, εμείς να νιώσουμε και ευχαριστημένοι από πάνω που μας φροντίζουν κιόλας. Βάζουν την θηλιά στο λαιμό μας, βαφτίζουν μεταρρύθμιση την μείωση συντάξεων, αφορολόγητου, αύξηση φπα και ένα σωρό άλλα πράγματα, κοτσάρουν και κάνα δυο οικονομικούς όρους που δύσκολα καταλαβαίνει ο λαός και μας ενοχοποιούν και από πάνω ότι εμείς φταίμε που δεν συμφωνούμε να πουληθούμε.

Μας υποτιμούν φανερά και ξεχνούν ότι έχουν να κάνουν με ένα λαό που είναι άρτια εκπαιδευμένος στις κακουχίες , άρτια εκπαιδευμένος στις τακτικές των Μεγάλων δυνάμεων, άρτια εκπαιδευμένος στους πολέμους, στην φτώχεια και στην πείνα.

Ξεχνούν ότι οι Έλληνες ως λαός έχουν περάσει πολλά άλλα επιζούν μέσα από αυτά και γίνονται ακόμα πιο δυνατοί.

Ο Νίτσε έλεγε: Ότι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατό…

Ο Καζαντζάκης έλεγε: Πως ο λαός δεν σώζεται άλλα σώζει….

Τα ΜΜΕ μας βομβαρδίζουν καθημερινά με την αξιολόγηση και βλέπει ο καθένας από εμάς τον κάθε δημοσιογράφο να προσπαθεί να παρουσιάσει ραγιά τον Έλληνα που για να ζήσ

Ο Ελύτης έλεγε:Όπου σηκώσεις πέτρα στην Ελλάδα υπάρχει χαρά,πόνος και δάκρυ ει χρειάζεται ένα αφεντικό.Πότε  όμως αποδείξαμε εμείς ως λαός πως θέλουμε τον ξένο αρχηγό να μας κάνει κουμάντο;Από ποια ιστορία γραμμένη είτε από τους δυνατούς άλλα και από τους αδύναμους ιστοριογράφους αποδείξαμε ραγιαδισμό;Ο λαός της Ελλάδος δεν έσκυψε ποτέ σε ραγιάδες.Να θυμόμαστε όταν εμείς γράφαμε ιστορία ,τέχνες και πολιτισμό οι ξένες δυνάμεις δεν ήξεραν ότι την γη την ζεσταίνει ο ήλιος.

Θα κλείσει; δεν θα κλείσει η αξιολόγηση;

Ιδού η απορία!