20.8 C
Chania
Monday, October 7, 2024

Οι ώρες λειτουργίας των καταστημάτων κατά την περίοδο του Πάσχα

Η περίοδος του Πάσχα είναι προ των πυλών και τα εμπορικά καταστήματα της πόλης προσαρμόζουν το ωράριο λειτουργία τους σύμφωνα με τις ανάγκες της περιόδου.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων με ανακοίνωση του αναφέρεται στο προτεινόμενο εορταστικό πασχαλινό ωράριο.

Το ωράριο έχει ως εξής:

Μ. ΔΕΥΤΕΡΑ10/04/2017 Μ. ΤΡΙΤΗ11/04/2017 Μ. ΤΕΤΑΡΤΗ12/04/2017 Μ. ΠΕΜΠΤΗ13/04/2017 Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14/04/2017
09:00- 14:0018:00-21:00 09:00-14:00 

18:00-21:00

09:00-14:00 

18:00-21:00

09:00 – 21:00

 

11:00 – 17:00

 

 

Μ. ΣΑΒΒΑΤΟ 15/04/2017 ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΣΧΑ 16/04/2017 ΔΕΥΤΕΡΑ 17/04/2017
09:00 – 15:00 ΚΛΕΙΣΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ

Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

Ο  Εμπορικός σύλλογος Χανίων  διευκρινίζει ότι η απόφαση του για την Κυριακή 9 Απριλίου   ( των Βαΐων)  είναι να παραμείνουν τα καταστήματα κλειστά.

Κατά συνέπεια, προτρέπουμε τους συναδέλφους να κρατήσουν τα καταστήματα τους  κλειστά -όπως μας έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν- και να αποδείξουν για άλλη μία φορά στην πράξη, την αποφασιστικότητα τους για την περιφρούρηση της Κυριακάτικης αργίας.

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση σε όλους μας .

Survivor – Αξιολόγηση

Του Νίκου Τζάρα

Συνεχίζονται τα επεισόδια του ριάλιτυ σώου   της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ    καθώς εξετάζονται από τους   τοποτηρητές  των αναδόχων του χρέους  οι   επιδόσεις της Κυβέρνησης  στα επιμέρους κεφάλαια του  3 ου Μνημονίου.

Η Κυβέρνηση  επιμένει ότι εφάρμοσε    μέχρι  κεραίας  τα προαπαιτούμενα σε αντίθεση με   δηλώσεις του  Τσακα –Λόττου ,περί εφαρμογής του 1/3 από αυτά  και ότι προκειμένου να λάβει τις επόμενες δόσεις είναι διαθέσιμη να  εφαρμόσει  και νέα μέτρα μετά από  νέα διαπραγμάτευση με την Τρόϊκα  με στόχο να παραμείνει στο παιχνίδι μέχρι το τέλος  . Να διασωθεί  ψωμιζόμενη  κατά τα πρότυπα του αντίστοιχου   αλλά  επιτυχημένου ριάλιτυ σώου  ,του  Survivor .

Συναγωνίζονται   χωρίς επιτυχία  οι δειλοί και ψοφοειδείς υπουργοί της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ τους πρωταγωνιστές του Survivor  με τα γυμνασμένα κορμιά  που προσφέρουν θέαμα και φαντασιώσεις  καθώς το δικό τους θέαμα  το μόνο που προσφέρει  είναι θλίψη και απογοήτευση.

Για αυτό και χάνουν σε ποσοστά τηλεθέασης με διαφορά πάνω από 80 ο/ο όπως δείχνουν οι τηλεμετρήσεις.

Επέλεξαν οι κυβερνώντες το σενάριό της  υποταγής και του ραγιαδισμού  που δεν μπορεί να αναδείξει ήρωες και πρωταγωνιστές αλλά θλιβερούς κομπάρσους που παίζουν στο σήριαλ της Διαπραγμάτευσης  άδοντας κακόφωνα, την ώρα  που στην πραγματική κοινωνία πέφτουν κορμιά ,το   παλιό λαϊκότροπο άσμα « Είμαστε χαμένοι από χέρι»  και όλα αυτά για να παραμείνουν στην επικαιρότητα  δια μέσου της Εικονικής Πραγματικότητας.

Είναι επόμενο να προηγείται το Surivor σε τηλεθεάση  . Είναι κατά μία έννοια παρήγορο  ότι κάποτε θα τελειώσει . Το δυστύχημα  είναι ότι το σήριαλ της Διαπραγμάτευσης ,παρά την αποτυχία του, θα εξακολουθήσει να παίζεται για πολλά χρόνια ακόμα , πιθανότητα με άλλους κομπάρσους στο όνομα της συνέχειας του Κράτους   σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της Ν.Δ και του αρχηγούς της  μέσα στο ίδιο σκηνικό της κΚταστροφής, της Εκποίησης και της Λεηλασίας  κοινόχρηστων πραγμάτων  ψυχών και σωμάτων.

Ο κίνδυνος Σαχαροποίησης της νότιας Κρήτης σε συνέδριο της ΚΕΔΕ

Η κλιματική αλλαγή στο επίκεντρο του διήμερου συνεδρίου της ΚΕΔΕ, του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της ΠΕΔ Κρήτης – “Και τα μνημεία επηρεάζονται” – επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Πέτρος Ινιωτάκης.

Ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων βάζει η ΠΕΔ Κρήτης το πρόβλημα της λειψυδρίας και της διαχείρισης των υδάτινων πόρων, το οποίο μαζί με πολλά ζητήματα ακόμη θα αναλυθεί από επιστήμονες στο συνέδριο με θέμα την κλιματική αλλαγή που θα πραγματοποιηθεί στις 6 και 7 Απριλίου στο Ηράκλειο, με την οργάνωση της ΚΕΔΕ, του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της ΠΕΔ Κρήτης.

“Η Σαχαροποίηση της νότιας Κρήτης είναι ένα θέμα που μας απασχολεί έντονα, καθώς η νότια Κρήτη κινδυνεύει άμεσα και έχει δεχτεί ήδη πλήγμα λόγω της έλλειψης βροχοπτώσεων και της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας” – είπε στο ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1 ο αντιδήμαρχος Ηρακλείου, Πέτρος Ινιωτάκης. Ο ίδιος τόνισε ότι “τα πρώτα φαινόμενα ερημοποίησης είναι ήδη εδώ” – εξηγώντας ότι στο πλαίσιο του συνεδρίου, που είναι ανοιχτό για κάθε ενδιαφερόμενο, διακεκριμένοι επιστήμονες θα δώσουν αναλυτικά στοιχεία για την κατάσταση και απλές συμβουλές κατά της κλιματικής αλλαγής, που μπορούμε να υιοθετήσουμε στην καθημερινότητά μας.

Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει επίσης την οικονομία, τη γεωργία, τον τουρισμό και την υγεία αλλά ακόμη … και τον πολιτισμό. Όπως επισήμανε ο Πέτρος Ινιωτάκης, “το πολιτιστικό μας απόθεμα επιβαρύνεται από την κλιματική αλλαγή και τα μνημεία μας υφίστανται φθορές που δεν είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού, αλλά υπάρχουν”.

Παράλληλα, με target group τους μαθητές, την Πέμπτη και την Παρασκευή, στο Candia Maris, όπου θα διεξάγονται οι εργασίες του συνεδρίου, θα λειτουργήσει λούνα παρκ ανακύκλωσης προκειμένου οι μαθητές του Λυκείου Γαζίου, μέσα από βιωματικό παιχνίδι, να ενστερνιστούν τη σημασία της ανακύκλωσης.

Την Πέμπτη, παράλληλες δράσεις θα εξελίσσονται και στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Ν.Αλικαρνασσό.

Πέμπτος θάνατος στους δρόμους των Χανίων σε λίγες ημέρες – Νεκρός οδηγός απορριμματοφόρου σε ατύχημα στην Ε.Ο. Κισσάμου – Χανίων

Σχεδόν καθημερινό φαινόμενο έχουν γίνει τα θανατηφόρα ατυχήματα στα Χανιά.

Σήμερα το πρωί, λίγο πριν 10, είχαμε άλλο ένα θάνατο από τροχαίο ατύχημα, τον πέμπτο μέσα σε λίγες ημέρες, αυτή τη φορά στην εθνική οδό Χανίων – Κισσάμου.

Το τροχαίο συνέβη κοντά στο ύψος του Σταλού όταν ο οδηγός απορριματοφόρου υπό αδιευκρίνηστες ως τώρα συνθήκες, απώλεσε τον έλεγχο του οχήματος, συγκρούστηκε με άλλο αυτοκίνητο και ανατράπηκε.

Μέσα στο απορριματοφόρο παρέμενε εγκλωβισμένος ο οδηγός μέχρι λίγο πριν τις 11 όταν και ανασύρθηκε από πυροσβέστες που είχαν σπεύσει στο σημείο. Όμως, ήταν νεκρός.

Ο συνοδηγός του απορριματοφόρου όσο και ο οδηγός του ΙΧ οδηγήθηκαν με ελαφρά τραύματα στο νοσοκομείο.

3.500 ευρώ πρόστιμο σε γονείς επειδή το παιδί τους κατέβασε ένα άλμπουμ της Ριάνα από το ίντερνετ

Απόφαση-σταθμός από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της Γερμανίας (BGH) προβλέπει ότι οι γονείς ευθύνονται και πρέπει να καταβάλλουν αποζημίωση για το παράνομο downloading των τέκνων. Τι γίνεται όμως όταν τα παιδιά είναι ενήλικα;

Η γερμανική νομοθεσία είναι ιδιαίτερα αυστηρή όσον αφορά την προστασία πνευματικών δικαιωμάτων και περιεχομένου στο Ίντερνετ. Αυτός είναι και ο λόγος που, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πολλά εστιατόρια, καφέ και άλλοι χώροι με μεγάλη επισκεψιμότητα στη Γερμανία πολλές φορές δεν παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο: οι επιχειρηματίες φοβούνται ότι, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνοι για το παράνομο downloading ταινιών ή τραγουδιών από τους πελάτες και να αντιμετωπίσουν αγωγές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Ωστόσο, πολλά ζητήματα που αφορούν τον καταλογισμό της νομικής ευθύνης θεωρούνται ακόμη «γκρίζες ζώνες» και απομένει να ρυθμιστούν με δικαστικές αποφάσεις.

Μία τέτοια απόφαση-σταθμό εξέδωσε την Πέμπτη το Ανώτατο Ομοσπονδιακό Ακυρωτικό Δικαστήριο της Γερμανίας (BGH) στην Καρλσρούη. Οι δικαστές έκριναν ότι οι γονείς ευθύνονται για το παράνομο downloading των τέκνων τους και κατά συνέπεια καλούνται να πληρώσουν τον λογαριασμό, σε περίπτωση που οι θιγόμενοι ασκήσουν αγωγή. Βεβαίως και τα ίδια τα παιδιά έχουν ευθύνη, όταν είναι ενήλικα. Αλλά σε αυτήν την περίπτωση, και εάν όλη η οικογένεια χρησιμοποιεί την ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση, οι γονείς θα πρέπει να ονοματίσουν το παιδί (για την ακρίβεια, τον ενήλικο) που παρανόμησε, αν θέλουν να απαλλαγούν από τη δική τους νομική ευθύνη.

3.500 ευρώ για το νέο άλμπουμ της Ριάνα;

Το περιστατικό που οδήγησε στην απόφαση της Καρλσρούης ήταν το εξής: Το 2011 κάποιοι άρχισαν να ανεβάζουν το επιτυχημένο άλμπουμ της Ριάνα με τίτλο «Loud» σε ιστότοπους που μοιράζονται αρχεία (filesharing). Λίγο αργότερα μία οικογένεια στο Μόναχο εντοπίστηκε ως «υπεύθυνη» για παράνομη ανταλλαγή και «κατέβασμα» της Ριάνα από το διαδίκτυο. Ο εντοπισμός ήταν εύκολος μέσω της διεύθυνσης ΙΡ που διατηρούσε η πενταμελής οικογένεια. Η θιγόμενη δισκογραφική εταιρία άσκησε αγωγή στους γονείς, ζητώντας 3.500 ευρώ ως αποζημίωση και νομικά έξοδα. Εκείνοι είπαν ότι το βράδυ που έγινε το downloading είχαν επισκέψεις μέχρι αργά, τα παιδιά είχαν αποσυρθεί στα δωμάτιά τους και από εκεί, με δικές τους συσκευές, μπήκαν στο Ίντερνετ.

Ασφαλώς οι ίδιοι γνώριζαν ποιό από τα τρία ενήλικα παιδιά ήταν υπεύθυνο για το downloading της Ριάνα, αλλά δεν ήθελαν να δώσουν το όνομά του στις αρχές. Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο αποφάσισε ότι, σε αυτήν την περίπτωση, οι γονείς θα έπρεπε να πληρώσουν οι ίδιοι τα 3.500 ευρώ που ζητούσε η δισκογραφική εταιρεία. Ασφαλώς δεν υπάρχει νομική υποχρέωση για τους γονείς να «καταδώσουν» το παιδί τους, επισημαίνει το δικαστήριο, πλην όμως, σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει εκείνοι να καλύψουν τη ζημία που υφίστανται οι θιγόμενοι. Διότι αν ούτε εκείνοι την καλύψουν, ούτε τους υπεύθυνους ονοματίσουν, προφανώς δεν θα υπάρχει κανείς να λογοδοτήσει για την παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.

Προβληματισμός για τα όρια της γονικής ευθύνης

Η απόφαση της Καρλσρούης προκαλεί ερωτηματικά για τα όρια της γονικής ευθύνης. Σε παλαιότερες αποφάσεις του το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχε επισημάνει ότι οι γονείς οφείλουν να «διαφωτίζουν» τα παιδιά τους για το τί επιτρέπεται και τί απαγορεύεται, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να επιτηρούν συνεχώς τον υπολογιστή τους χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένος λόγος ανησυχίας. Για τα ενήλικα παιδιά μάλιστα, η σχετική νομολογία δεν προβλέπει καν την υποχρέωση των γονέων να «ενημερώνουν» για τους νομικούς κινδύνους της πρόσβασης στο Ίντερνετ, καθώς οι ενήλικοι θεωρούνται πλήρως υπεύθυνοι, άρα και υπόλογοι αν χρειαστεί, για τις πράξεις τους.

Πτυχίο αστρολογίας στην Ελλάδα και με πιστοποιητικό του Υπουργείου Παιδείας

Συνέβη και αυτό. Το υπουργείο Παιδείας χορήγησε πιστοποίηση Κέντρου Δια Βίου Μάθησης σε σχολή Αστρολογίας. Μάλιστα, το ίδιο το Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών «Αστροπαιδεία» έκανε και σχετική ανάρτηση στον λογαριασμό της Σχολής στο Facebook όπου αναφέρει μεταξύ άλλων πως «το πρώτο και μοναδικό Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Αστρολογίας στην Ελλάδα, πιστοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ως ΚΔΒΜ (δλδ ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης) με αρ Πρωτ ΔΑ/4205 από 08 /2 /2017 και υπάγεται ιστην εποπτεία του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας».

Όπως γράφει χαρακτηριστικά στην ανάρτηση του: Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι η Αστροπαιδεία, το πρώτο και μοναδικό Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Αστρολογίας στην Ελλάδα, πιστοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ως ΚΔΒΜ (δλδ ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης) με αρ Πρωτ ΔΑ/4205 από 08 /2 /2017 και υπάγεται ιστην εποπτεία του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας;

Η Αστροπαιδεία συστάθηκε από διακεκριμένους Αστρολόγους με μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία της Αστρολογίας καθώς επίσης και στον τομέα της Συμβουλευτικής, με όραμα να καλύψουν το μεγάλο κενό που υπάρχει στο χώρο της Αστρολογίας και να μεταφέρουν τις σημαντικές γνώσεις και εμπειρίες μίας επιστήμης που θεωρείται παρεξηγημένη στα ελληνικά δεδομένα.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να επιλεγουν οι σπουδαστές πιστοποιημένα ιδρύματα με αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών που δίνουν το δικαίωμα στον απόφοιτο να αποκτήσει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

Ως εκ τούτου, τα προγράμματα σπουδών της Αστροπαιδείας καλύπτουν όλους τους κλάδους της Αστρολογίας και είναι σχεδιασμένα τόσο για τους σπουδαστές που αποβλέπουν στο να αποκτήσουν επαγγελματική κατάρτιση, όσο και για τους ερασιτέχνες ή επαγγελματίες που επιθυμούν να επιμορφωθούν σε κάποιους κλάδους της αστρολογίας ή να παρακολουθήσουν εξειδικευμένα σεμινάρια.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ καλέστε μας στα τηλ: 211 184 8099 , 210 97 68 298».

 

topontiki.gr

Πυροσβέστες προς Υπουργό: Ουδεμία υποδομή υφίσταται στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport – Να ανασταλούν άμεσα οι διαταγές μετακίνησης

Το μπάχαλο που επικρατεί με την μετακίνηση πυροσβεστών στα αεροδρόμια της γερμανικής Fraport επισημαίνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πυροσβεστών με κείμενο που επέδωσε στον Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Νίκο Τόσκα και τον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος Αντιστράτηγο κ. Βασίλειο Καπέλιο.

Όπως επισημαίνουν στο κείμενό τους, δεν υπάρχει καμία απολύτως υποδομή που να μπορεί να υποστηρίξει την μετακίνηση των πυροσβεστών στα αεροδρόμια, ούτε υποδομές πυρασφάλειας..

Γράφουν σχετικά:

Λίγες μόνον ημέρες απομένουν για τις μετακινήσεις – μεταθέσεις υπαλλήλων του Π.Σ. προς τις Π.Υ. Α/Δ που συστάθηκαν με το Π.Δ. 11/2017.

Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι η FRAPORT δεν έχει αναλάβει την διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Επίσης γνωρίζουμε ότι ουδεμία υποδομή υφίσταται στα περιφερειακά αεροδρόμια και μόλις στις 23/03/2017 ανακοινώθηκε η υπογραφή δύο (2) συμβάσεων για την υλοποίηση μελετών και κατασκευαστικών έργων συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο των μελετών και έργων αυτών είναι μεταξύ άλλων και η κατασκευή των κτιρίων των Π.Υ. των αεροδρομίων αυτών και η δημιουργία υποδομών πυρασφάλειας.

Εξ αυτού προκύπτουν τα εύλογα ερωτήματα:

  1. Που θα στεγαστεί από 01/04/2017 η Π.Υ. Αεροδρομίων όταν δεν υπάρχουν κτιριακές εγκαταστάσεις για τη στοιχειώδη λειτουργία τους;
  2. Ποιός είναι ο χώρος εγκατάστασης της Δ/σης Π.Υ. Α/Δ;
  3. Που θα παρουσιαστούν οι μετατιθέμενοι υπάλληλοι και σε ποια διεύθυνση;
  4. Λόγω της ανάληψης της διαχείρισης και μη παράδοσης των περιφερειακών αεροδρομίων στη FRAPORT σε ποιόν θα δηλώσουν την εγκατάστασή τους στο αεροδρόμιο ο Δ/τής και οι μετατιθέμενοι υπάλληλοι;
  5. Έχει ληφθεί οποιαδήποτε στοιχειώδης μέριμνα για τη στέγαση των μετατιθέμενων υπαλλήλων;
  6. Έχει γίνει οποιαδήποτε επαφή με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για το θέμα της στέγασης των μετατιθέμενων υπαλλήλων και ποιά τα αποτελέσματα;
  7. Όταν είναι γνωστό ότι η ενίσχυση των νησιών με αστυνομικές δυνάμεις στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου με προσωπικό γίνεται με κάλυψη των στεγαστικών αναγκών τους (καταλύματα, πληρωμή ξενοδοχιακών εγκαταστάεων κ.λ.π.), από την Υπηρεσία (ΕΛ.ΑΣ), υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη και για τους υπαλλήλους του Π.Σ;

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα προκύπτουν και χρήζουν άμεσης απάντησης. Σήμερα κιόλας.

Με τα δεδομένα αυτά ζητάμε:

  • Την αναστολή κάθε Διαταγής μετακίνησης – μετάθεσης υπαλλήλων του Π.Σ. που επίκειται με βάση τις πρόσφατες μεταθέσεις προς τις Π.Υ. Α/Δ.
  • Την άμεση και επείγουσα συνάντηση μαζί σας για την διευθέτηση του θέματος που έχει ανακύψει, στο πλαίσιο της επιθυμητής από την πλευρά μας καλοπροαίρετης συνεργασίας, οποιαδήποτε ώρα και στιγμή αυτό είναι δυνατό, προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα.

Στην διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.

Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας επί του θέματος και την άμεση ενημέρωσή μας.

Περιφερειάρχης Ιονίου: Αποδυναμώνουν πλήρως τις πυροσβεστικές υπηρεσίες. 56 πυροσβέστες μεταφέρονται στα αεροδρόμια της γερμανικής Fraport

Τη απόσπαση συνολικά 56 Πυροσβεστών από τις Υπηρεσίες των Ιονίων Νήσων σε αεροδρόμια ευθύνης της Fraport καταγγέλει με Δελτίο Τύπου ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος, τονίζοντας την αποδυνάμωση του Σώματος στην περιφέρεια.

Το Δελτίο Τύπο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων:

Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εγκαίρως είχε προειδοποιήσει για την ετεροβαρή συμφωνία που είχε υπογραφεί μεταξύ Ελληνικής κυβέρνησης και Fraport, και η οποία δίνει στην γερμανικών συμφερόντων Κοινοπραξία δικαιώματα όχι μόνο στα 14 ελληνική αεροδρόμια, τα οποία της έχουν παραχωρηθεί, αλλά και σε γη, σε υπηρεσίες, σε ατέλεια φόρων και σειρά άλλων προνομίων. Στο πλαίσιο αυτό,  αξιόμαχο και έμπειρο προσωπικό των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών μεταφέρθηκε από 1ης Απριλίου στους Σταθμούς Πυρόσβεσης των 14 αεροδρομίων, με αποτέλεσμα να αποδυναμωθούν οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ετοιμότητά τους.

Το θέμα, που αναμένεται να προκαλέσει προβλήματα στη λειτουργία των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών στα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου, έθεσαν από κοινού στη συνεδρίαση της ΕΝΠΑ οι περιφερειάρχες Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος και Β. Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου, εκφράζοντας την αγωνία τους και ζητώντας την άμεση ενίσχυση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, με έμφαση στις Περιφερειακές Ενότητες που εδρεύουν τα 14 αεροδρόμια, που εκχωρήθηκαν στην Fraport.

“Στα Ιόνια Νησιά στην κυριολεξία αποδυναμώνουν πλήρως τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίας, μεταφέροντας συνολικά 56 μάχιμους και έμπειρους πυροσβέστες στην Fraport για τις ανάγκες πυρασφάλειας των αεροδρομίων. Στα απόνερα της, αποικιακού τύπου, συμφωνίας που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με την γερμανική κοινοπραξία για τα 14 αεροδρόμια, πολύ φοβάμαι ότι έχουμε πολλά ακόμα κακώς κείμενα να δούμε”, δήλωσε ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος.

Οι 56 πυροσβέστες που μεταφέρονται στα αεροδρόμια ευθύνης της Fraport είναι: 9 από την πυροσβεστική δύναμη Κέρκυρας, 11 από την Λευκάδα, 23 από την Κεφαλονιά και 13 από τη Ζάκυνθο, δηλαδή ουσιαστικά ένα μεγάλο τμήμα της δύναμης του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ιόνια Νησιά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επαρκές προσωπικό ούτε και για τις βάρδιες.

Το Δ.Σ. της ΕΝΠΕ, μετά την εισήγηση των δύο Περιφερειαρχών εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εκφράζει την έντονη ανησυχία του, ενόψει της έναρξης της αντιπυρικής περιόδου και ζητεί την άμεση ενίσχυση με προσωπικό και μέσα των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών στην περιφέρεια και κυρίως στις Περιφερειακές Ενότητες που εδρεύουν τα 14 αεροδρόμια, τα οποία εκχωρήθηκαν στην Fraport.

 

Η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων ν. Χανίων για το αεροδρόμιο Χανίων: Αδιάφορo αν θα είναι δημόσιο ή ιδιωτικό, αρκεί να είναι λειτουργικό και να μην αυξηθούν τα τέλη

Με ανακοίνωσή της η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων ν. Χανίων παίρνει θέση στο θέμα του αεροδρομίου Δασκαλογιάννης. Επισημαίνει ότι δεν την ενδιαφέρει αν είναι δημόσιο ή ιδιωτικό, αρκεί να γίνει πιο λειτουργικό και να μην αυξηθούν τα τέλη ενώ ζητά την τοποθέτηση προτομής του Δασκαλογιάννη που συμβολίζει τους αγώνες του κρητικού λαού.

Διαβάστε τι επισημαίνει στην ανακοίνωσή της:

Το αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης με σχεδόν ολοκληρωμένες  τις εργασίες  επέκτασης και αναβάθμισης του θα εξυπηρετήσει εφέτος την τουριστική κίνηση στην Δυτική Κρήτη που

Φαντάζεται κανείς να μην είχε  προχωρήσει το έργο, για ποια ανάπτυξη, για ποια αύξηση του τουρισμού στην Κρήτη(με το αεροδρόμιο του Ηρακλείου κορεσμένο) θα μιλάγαμε σήμερα;

Και όμως το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο 2 φορές κινδύνευσε  να μην ενταχθεί στα προγράμματα επενδύσεων λόγω αδικαιολόγητων ελλείψεων και καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του φακέλου  υποβολής του έργου και δυστυχώς λίγοι τότε κινητοποιήθηκαν για να προχωρήσει και αξίζουν συγχαρητήρια σ΄ αυτούς  που το υποστήριξαν εντός και εκτός Βουλής, ενώ άλλοι ήταν αδιάφοροι, σε αντίθεση με την μεγάλη κινητοποίηση  κατά της ίδρυσης του  Εφετείου στο Ηράκλειο.

Ανεξάρτητα με το θέμα της ιδιωτικοποίησης  εκείνο που πρωτίστως ενδιαφέρει το λαό της Δυτικής Κρήτης  και τον τουρισμό που χρησιμοποιούν τα αεροδρόμιο είναι να αποδειχθεί λειτουργικό χωρίς προβλήματα, καθαρό και φθηνό σε τέλη, εκμεταλλευόμενο τις οικονομίες κλίμακος από την από χρόνο σε χρόνο αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Πάνω δε στην λειτουργικότητα θα θέλαμε να θίξουμε  το θέμα με τις σκάλες στο τερμίναλ   καθώς αποβιβάζεται ή επιβιβάζεται κάποιος στα λεωφορεία. Δεν υπάρχει ράμπα προς όλες τις αίθουσες αναμονής με αποτέλεσμα ηλικιωμένοι άνθρωποι να αναγκάζονται να σηκώνουν τις βαλίτσες  τους (χειραποσκευές) ανεβαίνοντας ή κατεβαίνοντας τα σκαλιά.

Στο θέμα της καθαριότητας και των σεκιούριτι για τον έλεγχο των χειραποσκευών θα πρέπει να γίνει ενίσχυση των συνεργείων για να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις και επίσης να διατηρούνται καθαρές  οι τουαλέτες και οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι,(ήδη οι βυσσινί επενδυμένοι εξωτερικοί τοίχοι στις εσοχές  έχουν πιάσει στρώμα σκόνης).

Θα πρέπει να τοποθετηθεί στον χώρο αφίξεων επιγραφή MATRIX για τις ώρες αναχώρησης του λεωφορείου για Χανιά  και Ρέθυμνο και να γίνει συνεννόηση με το ΚΤΕΛ Χανίων –Ρεθύμνης για τον καλύτερο συντονισμό των δρομολογίων για να μην περιμένουν  μισή ώρα οι επιβάτες ταλαιπωρημένοι μετά την άφιξη του αεροπλάνου για να αναχωρήσουν με το λεωφορείο.

Τέλος χρήσιμο για την τοπική ιστορία θα ήταν να τοποθετηθεί μια προτομή του ήρωα Δασκαλογιάννη  καθώς το πρόσωπο του συμβολίζει την απαρχή των Κρητικών Επαναστάσεων  των προγόνων μας που χάρη σ αυτούς το νησί είναι ελεύθερο σήμερα.

Κάλεσμα αντίστασης από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζόμενων στα αεροδρομία ενάντια στη Fraport – Ενδεχόμενο απρόβλεπτων καταστάσεων

Προβληματισμό διατυπώνουν παράγοντες της ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας για το ενδεχόμενο απρόβλεπτων καταστάσεων, κατά τη διαδικασία παράδοσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Ως κυρία αιτία αναφέρεται η συμπεριφορά ενός αριθμού υπαλλήλων που φέρονται να αρνούνται να «εξοικειώσουν» το εισερχόμενο προσωπικό της Fraport Greece με τις υποδομές και τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις τους. Υπάρχει έτσι ο κίνδυνος να ανακύψουν κάποια προβλήματα σε τομείς όπως η ηλεκτροδότηση και ο φωτισμός στα συστήματα εξυπηρέτησης επιβατών αλλά και όχι μόνο, όπως αναφέρουν κύκλοι που εμπλέκονται στις αερομεταφορές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με έγγραφη ανακοίνωση πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που έχει στη διάθεση της η «Κ», καλούνται, εμμέσως πλην σαφώς, όλα τα μέλη του να απέχουν από «οποιαδήποτε ενημέρωση, επίδειξη ή ακόμα περισσότερο εκπαίδευση επί των ηλεκτρολογικών δικτύων και συσκευών των αεροδρομίων, κάθε είδους ιδιώτη». Η ανακοίνωση, που έχει ημερομηνία 3 Μαρτίου, αναφέρεται και σε προηγούμενη σχετική ενημέρωση των μελών της συγκεκριμένης ενώσεως δημοσίων υπαλλήλων της ΥΠΑ, ενώ υποδεικνύει ως υπεύθυνη για την ενημέρωση των νέων λειτουργών των αεροδρομίων άλλη ειδικότητα δημοσίων υπαλλήλων της ΥΠΑ.

Οσοι παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση της παραχώρησης δεν εκπλήσσονται από τις «παραινέσεις» αυτές ορισμένων συνδικαλιστών και θυμίζουν πως κατά τις τελευταίες εβδομάδες «έχουν συμβεί και περιστατικά έντασης μεταξύ συνδικαλιστών και εργαζομένων της Fraport στα αεροδρόμια». Επιπλέον, επισημαίνουν πως η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), δηλαδή το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο, «έχει de facto ανεχθεί τέτοιες συμπεριφορές», ενώ έχει αποστείλει, από τις 9 Ιανουαρίου, και εξώδικη δήλωση στην κυβέρνηση, την ΥΠΑ και τους κατά τόπους αερολιμενάρχες, στην οποία χαρακτηρίζεται «αδιανόητη η εκπαίδευση εργαζομένων από άλλους εργαζομένους» και ζητείται «να απομακρυνθούν τα όργανα, οι προστηθέντες και οι υπάλληλοι της παραχωρησιούχου από τα αεροδρόμια».

s2p2_0204eggrafo-aeroporia-thumb-large

Ομως το ελληνικό Δημόσιο έχει συμβατική υποχρέωση, η οποία έχει μάλιστα ψηφιστεί απο τη Βουλή, να διασφαλίζει ότι η ΥΠΑ θα συνεργάζεται με τον παραχωρησιούχο και θα παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, το ανθρώπινο δυναμικό και την τεχνική υποστήριξη, κατόπιν αιτήματος του παραχωρησιούχου, που απαιτούνται για την ομαλή μετάβαση της λειτουργίας κάθε περιφερειακού αεροδρομίου στον παραχωρησιούχο.

Σε επικοινωνία της «Κ» με τον παραχωρησιούχο, η Fraport Greece απέφυγε να σχολιάσει τα παραπάνω, αλλά υπογραμμίζει ότι είναι «έτοιμη να αναλάβει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τα 14 αεροδρόμια». Πηγές της «Κ» αναφέρουν πως η κυβέρνηση και ειδικότερα τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και η ΥΠΑ και το ΤΑΙΠΕΔ, είναι ενήμερα για σχετικά περιστατικά του τελευταίου διαστήματος. Προσθέτουν, ωστόσο, πως αυτά έχουν περιοριστεί και η συνεργασία των δύο πλευρών έχει βελτιωθεί.

Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό αυτό που συμβαίνει τους τελευταίους μήνες στα αεροδρόμια, αξίζει να αναφερθεί επιγραμματικά η διαδικασία: Το προσωπικό που έχει προσλάβει για τα αεροδρόμια η Fraport Greece λειτουργεί σε οιονεί διαδικασία «shadow» στα 14 αεροδρόμια, ιχνηλατώντας, δηλαδή, κατά βήμα το υφιστάμενο προσωπικό τους, με σκοπό να ενημερωθεί και για την τελευταία λεπτομέρεια λειτουργίας όλων των εγκαταστάσεων: Από το πώς ανάβουν οι ηλεκτρογεννήτριες σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, μέχρι το πού βρίσκεται και ο τελευταίος διακόπτης και ασφάλεια. «Οσοι γνωρίζουν την κατάσταση την οποία βρίσκονται πολλά από τα ελληνικά αεροδρόμια αντιλαμβάνεται πόσο σημαντική είναι αυτή η διαδικασία», αναφέρουν οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ των αερολιμένων.

Ούτως ή άλλως, η πρόκληση για τη μετάβαση της λειτουργίας των αεροδρομίων από το ένα καθεστώς στο άλλο, δηλαδή από αυτό του Δημοσίου σε αυτό του ιδιώτη παραχωρησιούχου είναι τεράστια, εκτιμούν οι ειδικοί.

Η διαδικασία θα γίνει ταυτόχρονα με το οικονομικό κλείσιμο της παραχώρησης, δηλαδή την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος των 1,23 δισ. ευρώ, και εκτός πιθανών απροόπτων, τοποθετείται ανεπισήμως στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου.

kathimerini.gr