19.8 C
Chania
Tuesday, October 8, 2024

Συνταρακτική είδηση: Ένας νέος Ιησούς γεννήθηκε στα Χανιά

Του Μανώλη Καπετανάκη

Μπορεί στην οικουμένη ο πνιγμός της αδικίας και ο σπαραγμός από την καταπίεση της ανθρωπότητας να μεσουρανούν, αλλά στα Χανιά συντελείται ένα κοσμοϊστορικό γεγονός. Το άστρο της Βηθλεέμ επιτέλους σταμάτησε πάνω από την αμερικανοκρατούμενη και μνημονιόπληκτη πόλη μας. Οι σάλπιγγες και οι φωνές των αγγέλων υμνούν και δοξάζουν  με κατάνυξη και δέος τον ερχομό μιας μεσσιανικής παρουσίας. Οι καλοί μάγοι, που τώρα ενσαρκώνονται στο πρόσωπο των ράμπο από τα πυρηνοκίνητα αεροπλανοφόρα, εναποθέτουν τα συμβολικά δώρα τους με ευλάβεια στα πορνεία της νέας Τρούμπας. Στη ταπεινή φάτνη της περιφερειακής ενότητας Χανίων  με άμωμο εκλογική σύλληψη γεννήθηκε ο νέος κήρυκας της  αδελφοσύνης, ισότητας και λύτρωσης των κατοίκων του μάταιου και χοϊκού αυτού κόσμου.

Ο πρωτοκάθεδρος της παλιάς νομαρχίας!!

Από τον φωτισμένο νου και το μελίρρυτο στόμα του ρέει  ένας λόγος που απαλύνει και πλημμυρίζει με αίσθημα παρηγοριάς και αισιοδοξίας τις τυραννισμένες ψυχές πιστών και απίστων.  Άνεργων και απόκληρων της μνημονιακής ζωής, νέων αποκλεισμένων μέσω ταξικών φίλτρων από το δικαίωμα της μόρφωσης. Καρκινοπαθών  εξαιτίας των φερόμενων σαν οι σημαντικότερες  σε πλανητική κλίμακα νατοϊκών βάσεων (καμάρι άραγε η` συμφορά; – αυτονόητη η απάντηση) και όμως αθεράπευτων  σε νοσοκομεία που χαροπαλεύουν. Μικρομαγαζάτορων που πτωχεύουν, ξεκληρισμένων αγροτών και εργαζόμενων που υποσιτίζονται. Χηράδων που θρηνούν τους άντρες τους οι οποίοι δολοφονήθηκαν σε εργασιακά κρεματόρια  και προσφύγων που μη αντέχοντας τη φορτική  στοργή του  για πρώτη φορά επιτέλους αριστερού κράτους αυτοπυρπολούνται διαμαρτυρόμενοι για το υπερβολικό ενδιαφέρον της συγκυβέρνησης.

Στην παραπροχθεσινή σοφή παραβολή του μας ενημέρωσε για τον πακτωλό δολαρίων, που σαν τις γυάλινες χάντρες στους ιθαγενείς θα αναζωογονήσουν την τοπική οικονομία. Και όντως το θαύμα εγένετο.  Χαράς ευαγγέλια. Τα νοικοκυριά ξεχρέωσαν, η ανεργία εξαφανίστηκε και οι φτωχοί πλούτισαν.  Ένας αναπτυξιακός οργασμός επικρατεί πλέον στο νησί μας μοιράζοντας ανυπολόγιστα κέρδη στους κατοίκους του.

Συνεχίζοντας το θεσπέσιο κήρυγμα του  εχθές ο πανμέγιστος απευθυνόμενος σε έναν από τους έπαρχους της χώρας (τον ακόλουθο άμυνας της Γερμανίας)  φώτισε τα θολωμένα  μυαλά μας με μια νέα συγκλονιστική αλήθεια. Η οποία κιόλας θα αποτελεί την κεντρική ιδέα του φετινού γιορτασμού της μάχης της Κρήτης. <<Όλοι είναι θύματα σε έναν πόλεμο>>!!!.

Μάλιστα. Φυσικά δεν εννοεί πως εξισώνεται ο σφάχτης με το σφάγιο. Αλλοίμονο, μην παρεξηγηθεί ο θεάνθρωπος. Απλά αναγγέλλει ο Δάσκαλος ξανά και  δυο χιλιάδες χρόνια μετά τον ερχομό του Ναζωραίου το μήνυμα της πανανθρώπινης αδελφοσύνης, της οικουμενικής αγάπης και ισότητας. Όλοι μονιασμένοι σε μια σφικτή αγκαλιά.

Ο ταλαίπωρος εργάτης με το μεροκάματο (γιατί ο σταθερός μισθός κάθεται κατηγορούμενος στο κακουργιοδικείο  κεφάλαιου και ιμπεριαλιστικών δανειστών) του λιμού είναι κοινωνικός εταίρος και συνέταιρος δηλαδή με το αφεντικό, που ολοένα περισσότερο αποθησαυρίζει ρουφώντας αχόρταγα τον μόχθο των γνήσιων παραγωγών. Είναι πράγματι έτσι Δάσκαλε; Για αυτό άλλωστε και το αντ- εργατικό κέντρο Ηρακλείου σε αφουγκράστηκε και συνδιοργανώνει κοινή εκδήλωση με τους μεγαλοξενοδόχους με σκοπό την προαγωγή του τουρισμού, αφού ακριβοδίκαια θα μοιραστεί η καμαριέρα μαζί με τους δουλοκτήτες της την φουσκωμένη πίτα; Μιας και καθαρίζοντας περισσότερα δωμάτια σε πιο απάνθρωπες και εντατικοποιημένες συνθήκες θα παραγεμίσει το μισοάδειο πορτοφόλι της στέλνοντας καταθέσεις στην Ελβετία.

Ο πανούργος οικονομικός και πολιτικός μεγαλοπαράγοντας καναλάρχης του Survivor, όπου οι συμμετέχοντες μόνο που δεν ανακράζουν <<χαίρε καπιταλιστή Καίσαρα, οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν>>, βρίσκεται στην ίδια απελπιστική μοίρα με τον τηλεθεατή, ο οποίος παρακολουθεί μια παράσταση που του συσκοτίζει πιότερο τη σκέψη.  Ενώ δεν έχει να πληρώσει ίσως ούτε καν το ηλεκτρικό  ρεύμα της συσκευής που παρακολουθεί, το νοίκι του σπιτιού και το ψωμί της οικογένειας του.  Mάλλον όχι Δάσκαλε.

Οι Σύριοι όπου γίνονται μάρτυρες ισοπέδωσης τζαμιών, νοσοκομείων και σχολείων παρατηρώντας ανάκατα τα ερείπια με τα άψυχα κορμιά εκατοντάδων χιλιάδων αθώων από τους φονικότατους πύραυλους των αλληλοσπαρασσόμενων  ιμπεριαλιστών οι οποίοι εκτοξεύονται από την ασφάλεια των αιθέρων (γιατί κιοτεύουν να πατήσουν χερσαία την αρβύλα τους), είναι κοινά θύματα με τους δίχως γραμμάριο ηθικής αναστολής πιλότους βομβαρδιστικών και φυσικά με τους ακόμη πιο αποκτηνωμένους εντολείς  τους. Ισχύει όντως Δάσκαλε;

Φορά την αστραφτερή χακί πανοπλία, ζεύει τον Βουκεφάλα του και αφού προσκυνά στους αγίους τόπους του Λευκού οίκου εξασφαλίζοντας την ευλογία (ευχή ιμπεριαλιστών αγόραζε και στο μεγαλοϊδεατικό βουνό ανέβα, λησμονώντας όμως τις μικρασιατικές και κυπριακές πίκρες και διδαχές)  των αμερικάνων κατακτητών και συμπτύσσοντας μια ιερή συμμαχία με τον σιωνιστικό σατανά και τον αιγύπτιο μακελάρη του λαού του ο κατά τα αλλά υπερπατριώτης Καμένος  καλπάζει από νησί σε βραχονησίδα αλαλάζοντας. Μονιασμένος και αυτός Δάσκαλε με τον αφιονισμένο νεοσουλτάνο που παραδέρνει και ετούτος μέσα σε μια ονείρωξη επεκτατισμού; Περίεργο.

Επιστήθιοι φίλοι Δάσκαλε ο αντιφασίστας Φύσσας με τον μαχαιροβγάλτη χιτλεριστή και απόβρασμα της κοινωνίας Ρουπακιά; Να ρωτήσουμε μήπως τη μάνα του για να το επιβεβαιώσει;

Σύντροφοι αναγορεύονται ο Μπελογιάννης με τους δημίους του;  Μεταπηδώντας σε ένα κάπως αλλιώτικο επίπεδο, συνεπείς κομουνιστές χαρακτηρίζονται οι λιποτάκτες κύριοι της σημερινής αριστεράς της επίφασης και παράφρασης των θεμελιωδών αρχών της μαζί με τους γενναίους εαμοελασίτες αντάρτες; Όταν συμμετέχουν στα εγκαίνια του μουσείου στην Αμαλιάδα και  νομιμοποιούν τη πρόστυχη αυτή διαδικασία;  Την οποία διοργάνωσε η καταρρακωμένη στα μάτια του λαού συμμορία των σύγχρονων κυβερνητικών δοσίλογων όχι τιμώντας τον ήρωα-σύμβολο  που με αυταπάρνηση υποστήριξε μέχρι εσχάτων τις υπέροχες και επαναστατικές του θέσεις, αλλά αναζητώντας απεγνωσμένα εύσημα προοδευτικότητας βεβηλώνει τη μνήμη του και κηδεύει τα ιδανικά του. Σίγουρα αποκλείεται να ταιριάζουν οι τότε ασυμβίβαστοι με τους τωρινούς <<συντρόφους>> ενός  αντάρτικου εντός του <<ιερού>> κοινοβουλίου ανοίγοντας διάπλατα τις πύλες της λαϊκής εξουσίας και της μεταβατικής ανατροπής.

Μάλλον δασκαλάκο της εθνικής υποτέλειας και λάτρη της ταξικής υποταγής των εκμεταλλευόμενων κάποιο τεράστιο λάκκο έχει η φάβα της αλήθειας σας. Αν κάποιες φορές τα πραγματικά θύματα των πολέμων σμίξανε η` τα εν δυνάμει υποψήφια το επιχειρούν στις μέρες μας, αυτό ισχύει σε μια ολότελα διαφορετική διάσταση. Και θα αναφερθούν δυο περιπτώσεις κατατοπιστικές. Μία κάπως μακρινή σε απόσταση και σε χρόνο και μία πρόσφατη στην πόλη μας. Και οι δυο όχι ιδιαίτερα προβεβλημένες από τον συστημικό συρφετό. Κατά τη διάρκεια του πρώτου παγκόσμιου πόλεμου  στα χαρακώματα του γερμανογαλλικού μετώπου  Χριστούγεννα  του 1914  υπήρξε αυθόρμητα συμφιλιωτική ανακωχή λίγων ημερών ανάμεσα στους αντιμαχόμενους φαντάρους. Για να ακολουθήσει η οργισμένη, λυσσαλέα δηλαδή, αντίδραση των στρατοκρατών συντρίβοντας την απειλητική αυτή ειρηνοποιό στάση των θυμάτων με στρατοδικεία, μετακινήσεις, λογοκρισία και σκόπιμη αναζωπύρωση των εχθροπραξιών.

Και άλλη μια περίπτωση όταν πριν μερικούς μήνες διοργανώθηκε κοινή εκδήλωση στο εργατικό κέντρο Χανίων, όπου εκφράστηκε από εξωκοινοβουλευτικές συλλογικότητες  η συμπαράσταση σε διωκόμενους και δικαζόμενους  Τούρκους αγωνιστές στο Μόναχο. Χρεωμένοι όντας με το βαρύ <<έγκλημα>>  των κομουνιστικών ιδανικών τους και τη δράση τους ενάντια στο βάρβαρα καταπιεστικό τούρκικο καθεστώς και στον Ερντογάν.  Διατρανώνοντας συνάμα την αναγκαιότητα της ενιαίας αντιιμπεριαλιστικής πάλης και της ενίσχυσης της φιλίας των δύο λαών σαν τον μόνο τρόπο αποτροπής του κινδύνου μελλοντικής θυματοποίησης μας προς χάριν εξυπηρέτησης μεγαλοαστικών συμφερόντων πλέρια αντίθετων προς τα δικά μας.

Προφανώς και δεν προσδίδεται ένα τέτοιο προοδευτικό νόημα στην άποψη περί συναδέλφωσης των θυμάτων. Αλλά ακριβώς επιχειρείται η εξομοίωση θύτη και θύματος η` σωστότερα η εξιλέωση του θύτη. Αναβλύζουν αυτεπάγγελτα  δυο τρία απλά και κρίσιμα ερωτηματικά απέναντι σε αυτόν τον όχι μόνο διόλου  αθώο, μα τουναντίον και ολέθριο ισχυρισμό περί μιας συλλήβδην ομογενοποίησης των θυμάτων (με τους θύτες). Η οποία επίσης ποικιλοτρόπως εκφέρεται ενορχηστρωμένα από πολλούς και επί πολλών επιστητών θεμάτων. Τη στιγμή που σε μια σύγκρουση όλοι καθίστανται θύματα, γιατί άρα αποφασίζεται από αυτά;  Κυριαρχεί μια αυτοκαταστροφική παράκρουση μεταξύ τους η` ευθύνεται ο αιμοχαρής θεός Άρης  η` έστω ένας παράφρονας Αδόλφος; Οι  υπήκοοι  σχεδίαζαν τις μάχες η` οι αυλές των βασιλιάδων; Τα προλεταριάτα κατάστρωσαν τόσες συρράξεις με συνέπεια θάλασσες σκοτωμένων προερχόμενων από τα ίδια τα σπλάχνα τους η` το συλλογικό επιτελείο των βιομηχάνων;   Τα θύματα αυτόματα δεν προϋποθέτουν και θύτες; Αν σε μια αναμέτρηση υπάρχουν επιτιθέμενοι και αμυνόμενοι, θύτες και θύματα, ποιος οφείλει να είναι ο ρόλος των θιγόμενων; Θα πρέπει να αναλογιστούν ότι όλοι είναι τελικά ζημιωμένοι  και ως εκ τούτου ας παθητικοποιηθούν δεχόμενοι το πεπρωμένο; Αν μεθοδεύσουν μια αποφασιστική αναμέτρηση με τον  αντίπαλο (ο οποίος σημειωτέων μέσα στο καπιταλιστικό και ιμπεριαλιστικό στερέωμα ακατάπαυστα θα σχεδιάζει αιματοχυσίες- το βλέπουμε ευδιάκριτα άλλωστε στην περιοχή μας σήμερα) , με αυτό το σκεπτικό δεν θα προβούν στο αμάρτημα εξόντωσης άλλων ομοίως θυμάτων;  Η` μήπως επιβάλλεται να αντισταθούν αποκρούοντας η` και  αφανίζοντας οριστικά ακόμη  ει δυνατόν από προσώπου γης το θυματοποιό αίτιο;

Κάπου εδώ πλευρίσαμε αισίως το δια ταύτα της υπόθεσης αυτής. Με σοβαρές μάλιστα προεκτάσεις. Δικαιώνεται συμπερασματικά και κατά κάποιο τρόπο ο γερμανός καθηγητής Ρίχτερ ο οποίος σε βιβλίο του από το 2014 κατηγορούσε για βιαιότητες   τους ιθαγενείς  στη διάρκεια της μάχης της Κρήτης.  Και ουσιαστικά κατάγγελλε και ακύρωνε το δικαίωμα μέχρι και ένοπλης υπεράσπισης  της ανεξαρτησίας της πατρίδας εισπράττοντας τότε τη ζωηρή κατακραυγή στο νησί μας.  Ακριβώς μια αρκετή συνταύτιση παρατηρείται στα λεγόμενα των δυο αντρών. Με αμοιβαίο απόσταγμα τους την ματαιότητα, την λαθεμένη επιδίωξη των λαών για αποτίναξη του ζυγού των εκάστοτε κατακτητών και εν προκειμένω των αμερικανοευρωπαίων. Και φυσικά, εφόσον όλοι είμαστε θύματα και στο οικονομικό πεδίο, οφείλουμε να αποδεχτούμε τις απαραίτητες θυσίες (το ότι είναι αυτές ΠΑΝΤΟΤΕ μέσα στην κεφαλαιοκρατική κοινωνία  μονοσήμαντα σε βάρος των εργαζόμενων, λεπτομέρεια άχρηστη) όσο εξαθλιωτικές και αφόρητες και ας είναι αυτές για τους από κάτω προς χάριν της διάσωσης της χώρας.

Συμπληρώθηκε με αυτή τη ρήση του κορυφαίου αυτοδιοικητικού άλλη μία μικρούλα ψηφίδα στο μακρύ μωσαϊκό της πολύμορφης εκστρατείας των σατραπών της οικουμένης σε βάρος των κατατρεγμένων είτε με βόμβες και κανονικούς πολέμους είτε με μνημονιακά εγαλεία. Σε αυτό το επεισόδιο συντελέστηκε μια νέα ιδεολογική επίθεση με ξεκάθαρο μήνυμα. Οι λαοί δεν έχουν αυτόνομο μέλλον, ελπίδα δικαίωσης, οράματα χειραφέτησης και γενικά προοπτική καλλίτερη.   Παρόλο που η ζωή τους σκιάζεται από την αντάρα και την καταχνιά των ολιγαρχών και των ιμπεριαλιστών, ας συνθηκολογήσουν  και ας υποταχτούν.  Αλλά <<προσπερνούν>> οι θιασώτες της υπόκυψης μια <<αμελητέα>>  παράμετρο, η οποία δύναται να καταστεί καθοριστική. Απέχει παρασάγγας  ο σκλάβος του ρωμαίου αυτοκράτορα από τον μισθωτό σκλάβο της καπιταλιστικής πραγματικότητας. Εντελώς διαφορετικές δυνατότητες και όρια είχε ο εξεγερμένος Σπάρτακος  με τους αυθεντικούς κομουνιστές Βελουχιώτη και  Μπελογιάννη. Αυτή τη φορά στην εποχή μας ο σκλάβος έχει τις κατάλληλες προϋποθέσεις τελειωτικής συντριβής της καταδυνάστευσης του. Στόχος επιστημονικά τεκμηριωμένος, ιστορικά διαπιστωμένος, βαριά επίπονος  μα συνάμα αναπόφευγος και λυτρωτικός.

Ευτυχώς  η ιστορία δεν γράφεται αποκλειστικά και το κυριότερο δεν κινείται σε θετική κατεύθυνση από τέτοιους ραγιάδες και φωστήρες που επιδιώκουν να έχει το θύμα εσαεί σκυμμένο το κεφάλι. Ειδικά σε φάσεις όπου το μαχαίρι της φτώχειας  μπήγεται βαθειά μέσα στο κόκκαλο και η θηλιά της εξάρτησης εγκυμονεί απέραντους κινδύνους. Αλλά προσδιορίζεται από την άσβεστη ανάγκη να ζουν οι λαοί ελεύθερα και με ευημερία.

Στους νέους λοιπόν Ιησούδες η` Ιούδες δεν αρμόζει το ωσαννά ύψιστε, αλλά δίχως ευγένεια το γιουχαΐστικό <<ουστ από εδώ>>.  Κραυγάζοντας παράλληλα ο λαός: χαίρε καίσαρα καπιταλιστή. Τα θύματα της εκμετάλλευσης σου  και μελλοθάνατοι στους αυριανούς  πολέμους σου ετοιμάζουν την απάντηση τους. Αποχαιρέτα την ιστορία.

 

“Aνυπολόγιστη ζημιά από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα δακοκτονίας στο Δήμο Κισσάμου”

Με έντονη ανησυχία παρακολουθώ, όπως και πολλοί δημότες και ελαιοπαραγωγοί, το θέμα που αφορά την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς στις τοπικές κοινότητες του δήμου μας. Τους σοβαρούς κινδύνους που υπάρχουν από την εξαίρεση 900.000 ελαιοδέντρων από το πρόγραμμα δακοκτονίας, με όποια σοβαρά προβλήματα έχει, για 3 χρόνια επισήμανα στο δημοτικό συμβούλιο στις 18/1/2017. Η επιβεβαίωση ήλθε από την πιο αρμόδια δημόσια υπηρεσία, τη Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Π.Ε. Χανίων με το υπ’ αρ. 19294/25-1-2017 έγγραφο προς το δήμο που αναφέρει ‘αν εξαιρεθούν οι περιοχές αυτές από το πρόγραμμα δακοκτονίας οι συνέπειες για το Δήμο σας που είναι αγροτικός στο μεγαλύτερο ποσοστό, θα είναι ανυπολόγιστες’ καταλήγοντας ‘Παρακαλούμε να λάβουν γνώση τα τοπικά συμβούλια των περιοχών ….’

Συζητώντας με μέλη του δημοτικού συμβουλίου, τόσο της πλειοψηφίας όσο και της μειοψηφίας (τα ονόματα στη διάθεσή σας), αλλά και μέλη των τοπικών συμβουλίων ένα μήνα μετά το έγγραφο της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής δήλωναν άγνοια. Είναι δημοκρατική και ηθική υποχρέωση αυτοί που παίρνουν αποφάσεις για το σύνολο να είναι ενημερωμένοι. Και ειδικά όταν ζητούν την υπογραφή τους για να αποφασίσουν. Το έγγραφο της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής είναι πλήρως ενημερωτικό και πρέπει να διαβαστεί από όλους.

Χθες διάβασα την ανακοίνωση του δήμου που καλούσε του ελαιοπαραγωγούς να απευθυνθούν στον πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου μέχρι 31/3/2017 και να υπογράψουν ή μη τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα δακοκτονίας. Διάβασα επίσης ότι έγιναν συσκέψεις για την αποτίμηση των εκδηλώσεων για το καρναβάλι και το σχεδιασμό της επόμενης οργάνωσης και σας συγχαίρω. Δεν διάβασα όμως καμιά συνάντηση αρμοδίων και ενδιαφερόμενων για συζήτηση-ενημέρωση για το σοβαρότατο θέμα της δακοκτονίας. Δεν θεωρείται σοβαρό θέμα το μέλλον 8.000 τόνων ελαιολάδου αξίας περίπου 25 εκατομμυρίων ευρώ που παράγεται στο δήμο μας; Είναι τεχνικό θέμα και ίσως να μη το γνωρίζεται. Οφείλεται όμως να ενημερωθείτε από ειδικούς, και δει δημόσιους φορείς.

Η πλειοψηφία των ελαιοκομικών δήμων, όχι μόνο στη Π.Ε. Χανίων, εμπλέκεται στην υλοποίηση του προγράμματος δακοκτονίας. Αν ο δήμος δεν επιθυμεί να εμπλακεί στην υλοποίηση της, ας μη προωθεί την μη συμμετοχή των τοπικών κοινοτήτων σε αυτό. Η ‘ανυπολόγιστη ζημιά’ από τη μη συμμετοχή θα πλήξει τους δημότες και την τοπική οικονομία και δυστυχώς σύντομα. Μη ξεχνάτε ότι στο πέρασμα του χρόνου όλοι μας μεγαλώσαμε, σπουδάσαμε και ζήσαμε με κύριο ή συμπληρωματικό εισόδημα από το λάδι. Και στη σημερινή συγκυρία, μη συμβάλετε με την απόφασή σας, από άγνοια ή σκοπιμότητες, στην επιχειρούμενη απαξίωση του τοπικού ελαιολάδου.

Κίσαμος 30/3/2017

Κων. Στ. Χαρτζουλάκης,
Γεωπόνος,
τ. πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κισάμου

Υπο-νοούμενα

– Δήμαρχε Χανίων μ’ ακούς;

– ΔΗΜΑΡΧΕ μαντάλωσε την κακομοιριά, τη μεμψιμοιρία, τη μιζέρια, την κακεντρέχεια, τη μικρονοϊκότητα γιατί θα σε καταστρέψουν. Φώναξέ τους, μίλησέ τους, πείσε τους αν μπορείς…

– ΕΓΚΑΙΝΙΑ χαβούζας πρέπει να γίνουν, εκεί δίπλα στη στάση έξω από τα γραφεία της ΑΝΕΚ και όσοι λαντουρίζονται ταυτόχρονα να… αγιάζονται.
Δήμαρχε, οι λακούβες γίνονται χαβούζες και εκτός των ανωτέρω βλάπτουν σοβαρά τα τροχοφόρα και τους κατόχους τους.
Γέμισε ο τόπος λακούβες μέσα και έξω από την πόλη. Τι θα γίνει;

– Πάλι για τη ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ, τον αρμόδιο βεβαίως. Εκεί στη δεξαμενή Γιουρμέτη 15 φρεάτια είναι στο «γάμο του καραγκιόζη». Αυτό συμβαίνει μέχρι τη διασταύρωση του Αγίου Ματθαίου και τα οχήματα ταλαντεύονται επικίνδυνα βουλιάζοντας και ανορθώνοντας το… ανάρτημά τους. Της ταλαιπωρίας δηλαδή το κεφάλαιο.

– ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ που φυτεύει η υπηρεσία πρασίνου του Δήμου φυτεύονται επιφανειακά με αποτέλεσμα να σηκώνουν τις πλάκες των πεζοδρομίων με τις ρίζες τους με όλες τις συνέπειες για τους πεζούς.

– Τι υπηρεσία ΠΡΑΣΙΝΟΥ είναι αυτή που εξολοθρεύει πληθώρα δέντρων με κορμοτομές τερματίζοντας έτσι τη ζωή τους; Βλέπε λεωφόρος Καζαντζάκη αλλά και πολλούς δρόμους εντός πόλεως.

– ΤΟΥΣ ΠΥΛΩΝΕΣ του Σταδίου θα τους βάψετε με αντισκουριακό; Θα τους συντηρήσετε ή θα πέσουν στα κεφάλια των αθλητών;

– ΒΟΜΟΛΟΧΙΕΣ στους τοίχους κάθε νοικοκύρη αλλά και σε δημόσιους. Ύβρεις ακατανόμαστες γράφονται με μεγάλα γράμματα. Σβήστε τα και πιάσε και κανέναν από αυτούς τους ρυπαρούς. Αν έγραφαν συνθήματα πολιτικά μπορεί και να τους είχαν συλλάβει. Τώρα αυτές οι ντροπές δεν ενοχλούν κανέναν;

– ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ. Γράψτε το στην άσφαλτο στη μέση, στη διαχωριστική γραμμή. Στην λεωφόρο Καζαντζάκη ας πούμε το όριο είναι 40. Ποιος το βλέπει ποιος το εφαρμόζει;
Ποιο είναι το όριο στην πόλη των Χανίων; Άνθρωπος δεν ξέρει. Τα ταμπελάκια δεν τα προσέχει κανείς.

– ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ διάφορες ιδιωτών που υπάρχουν ξηλώστε τις. Επιτέλους ζαλίζουν και μπερδεύουν τους οδηγούς. Επιτέλους καθαρίστε τον τόπο. Αρμόδιοι του Δήμου Χανίων και των άλλων Δήμων του ν. Χανίων βεβαίως.

– Στην Αναγ. Γογονή με γωνία λεωφ. Μουρνιών είναι 5-6 ΚΑΔΟΙ πάνω στο πεζοδρόμιο. Ολόμαυροι. Δεν έχουν πλυθεί ποτέ. Ούτε το πεζοδρόμιο. Ούτε μπορεί κανείς να περάσει απ’ το σημείο εκείνο. Είναι είσοδος της πόλης και δεν είναι θέαμα και για μας και για τον τουρισμό μας βέβαια που τώρα ξεκινά.

– Τέλος ΔΗΜΑΡΧΕ ΧΑΝΙΩΝ αν θέλεις άκουσέ με (σου τα γράφω επειδή τελευταία ούτε στο τηλέφωνο βρίσκεσαι)
Μαλάκωσε με τους πολίτες και μην παρασύρεσαι από την μιζέρια και ορισμένους πολύξερους χωρίς ταλέντο…
Φώναξε ειδικούς να φτιάξεις την πόλη όσο είναι καιρός.
Εσύ θα πληρώσεις τις αρρωστημένες καταστάσεις αν δεν τις ξεπεράσεις μαεστρικά
Δώσε σ’ όλους να καταλάβουν ότι δεν παίζεις με τις τύχες και το μέλλον του διευρυμένου Δήμου και της πόλης των Χανίων.

Υπονομευτής

Χιούγκο Ντίξον: Ετοιμαστείτε για τέταρτο μνημόνιο – H Ελλάδα θα παραμείνει στην “φυλακή οφειλετών” για πολλά χρόνια ακόμα

Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί και τέταρτο πρόγραμμα διάσωσης, μετά το τέλος του τρέχοντος στα μέσα του 2018 εκφράζει ο γνωστός δημοσιογράφος Χιούγκο Ντίξον.

Σε άρθρο του, ο Ντίξον σημειώνει ότι «παρά το γεγονός ότι υπήρξε πρόβλημα της εντεκάτης ώρας με τις συντάξεις, οι δανειστές της Ελλάδας πιθανόν σύντομα θα εγκρίνουν την επόμενη δόση από το πρόγραμμα των 86 δις. ευρώ. Όμως αυτό απλώς θα δώσει στην Αθήνα λίγο χρόνο ως τα μέσα του 2018. Μετά, ένα νέο πρόγραμμα, το τέταρτο της χώρας από την αρχή της κρίσης, πιθανότατα θα απαιτηθεί».

Ο Ντίξον τονίζει ότι «ο Αλέξης Τσίπρας χρειάζεται οι δανειστές από την ευρωζώνη να του δώσουν αρκετό ρευστό για να πληρώσει τα 7,5 δις. ευρώ χρέους που λήγει τον Ιούλιο. Όμως για να συμβεί αυτό, οι δανειστές πρέπει να συμφωνήσουν ότι το πρόγραμμα είναι σε καλό δρόμο. Η συνήθεια του αριστερού πρωθυπουργού να καθυστερεί τη διαπραγμάτευση αντί να αποδέχεται τα δεδομένα, έχει ήδη βλάψει την οικονομία της χώρας, η οποία συρρικνώθηκε στο τέλος του 2016 και μάλλον θα υποστεί κι άλλη μείωση κατά το α’ τρίμηνο του 2017.

»Φαίνεται ότι ο Τσίπρας τελικά θα πιεί την τελευταία δόση του πικρού φάρμακου, η οποία περιλαμβάνει αντιδημοφιλείς περικοπές συντάξεων και του αφορολόγητου, το 2019 και το 2020, ώστε τα δημοσιονομικά να περικοπούν κατά 2% του ΑΕΠ. Το μόνο θετικό είναι ότι αν η Ελλάδα συνεχίσει να ξεπερνά τους στόχους του προγράμματος, όπως πέρσι, θα της επιτραπεί να εξισορροπήσει τα άσχημα μέτρα με άλλα θετικά».

Ο Ντίξον υποστηρίζει ότι ο Τσίπρας θα μπορούσε να μαζέψει τα χρήματα για να πληρώσει τον Ιούλιο χωρίς τη δόση, όμως, θα υποχρεωνόταν να δημιουργήσει νέα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τους ιδιώτες προμηθευτές του Δημοσίου, κάτι που θα τσάκιζε την οικονομία, προσθέτοντας, μάλιστα, ότι το μέγα πρόβλημα της κυβέρνησης αφορά στις τράπεζες, όπου παρατηρείται φυγή καταθέσεων, προκαλώντας νέα προβλήματα στο σύστημα και ανησυχία για νέα ανάγκη στήριξης, η οποία, με βάση τους κανόνες της ευρωζώνης θα απαιτούσε «κούρεμα» καταθέσεων.

Όσον αφορά, δε, την ελάφρυνση του χρέους, τονίζει ότι η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ και η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ θα πρέπει να καταλήξουν σε μια διατύπωση, η οποία θα διατηρήσει το Ταμείο στο πρόγραμμα αλλά δεν θα προκαλέσει προβλήματα στις εκλογές του Σεπτεμβρίου. Το πιθανότερο, λέει ο Ντίξον, είναι ότι αυτή η νέα διατύπωση θα διαμορφωθεί τον Μάιο και θα επιτρέψει στην ΕΚΤ να συμπεριλάβει και τα ελληνικά ομόλογα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, κάτι που θα αύξανε την εμπιστοσύνη, αν και τονίζει ότι πριν το 2018 δεν θα υπάρξουν οι λεπτομέρειες σχετικά με την ελάφρυνση του χρέους, δεδομένης και της αδύναμης διαπραγματευτικής θέσης του Τσίπρα.

Ο Ντίξον εκτιμά ότι η Ελλάδα, μετά το τέλος του προγράμματος δεν θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τις αγορές, οπότε θα χρειαστεί και τέταρτο πρόγραμμα, ενδεχομένως στη μορφή μιας ειδικής πιστωτικής γραμμής, αλλά και μετρητών, σημειώνοντας ότι το βάρος θα πέσει στην ελάφρυνση της αποπληρωμής του χρέους που αρχίζει από το 2022.

Ωστόσο, ξεκαθαρίζει ότι οι δανειστές δεν θα κάνουν κάτι τέτοιο χωρίς προϋποθέσεις για την Αθήνα: πιθανώς, η ελάφρυνση του χρέους θα γίνεται σε δόσεις, καθώς η Ελλάδα θα επιτυγχάνει νέους δημοσιονομικούς στόχους, αλλά και επιπλέον διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, αν συμμετέχει και το ΔΝΤ.

Κλείνοντας, ο Ντίξον εκτιμά ότι όλα αυτά «ίσως είναι πάρα πολλά για να τα αποδεχθεί ο Τσίπρας, η δημοτικότητα του οποίου έχει καταρρεύσει μετά από τόσες υποσχέσεις που δεν έχουν τηρηθεί. Αν συμβεί αυτό, τότε η Ελλάδα ίσως πάει σε εκλογές το 2018, με φαβορί για τη νίκη την κεντροδεξιά ΝΔ. Ωστόσο, ένα πράγμα δεν πρόκειται να αλλάξει: η Ελλάδα θα παραμείνει στην “φυλακή οφειλετών” για πολλά χρόνια ακόμα».

topontiki.gr

Η χώρα έχει πτωχεύσει και αυτοί συνεχίζουν…

Η χώρα διαλύεται, ο λαός είναι στα κάγκελα, στερείται ακόμα και το ψωμί και το γάλα και αυτοί συνεχίζουν.

Συνεχίζουν τι; Να παριστάνουν την κυβέρνηση. Αφού χωρίς ντροπή εφαρμόζουν απλά τις εντολές εξωθεσμικών οργάνων όπως είναι οι περίφημοι «θεσμοί» και η Τρόικα.

Σκύβουν το κεφάλι, τα γόνατα, την μέση σιχαμερά ερπετά. Θλιβεροί λακέδες του ντόπιου και ξένου κατεστημένου. Για να μην χάσουν τους κίβδηλους τίτλους (αφού στην πραγματικότητα κυβερνούν οι ξένοι) τους χοντρούς μισθούς, τα ταξίδια, τις δεξιώσεις, τις τουαλέτες, τις χειραψίες με τους οικονομικούς δολοφόνους μας. Αυτά για τα οποία η Κίρκη με το ραβδί της, τους μετέτρεψε σε γουρούνια από πρώην αγωνιστές.

Ναι, κ. Σκουρλέτη που δεν συμφωνείς, αλλά υπογράφεις. Δίγλωσσε, υποκριτή. Ναι, κ. Τσίπρα που σε ανεβάσαμε τόσο ψηλά που δεν σου άξιζε. Τόσο ψηλά που ο αέρας αντί να σε εμπνεύσει, σου πήρε τα μυαλά.

Ναι, κύριοι και κυρίες της Βουλής που κοιτιέστε μόνοι στον καθρέφτη για το πώς θα φανείτε στα έδρανα απ’ την τηλεόραση. Μόνο γι’ αυτό είστε και χωρίς ενοχή υπογράφετε την θανατική καταδίκη της χώρας ολόκληρης, του λαού που σας τίμησε. Μαριονέτες θλιβερές που δεν σταθήκατε άξιοι της ανατροπής που υποσχεθήκατε.Που ποδοπατήσατε ένα δημοψήφισμα και μετά μιλάτε για δημοκρατία. Εσείς που την καταργήσατε. Εσείς που αναστήσατε ό,τι ο λαός είχε θάψει – όπως νόμισε – για πάντα. Εσείς που διαπομπεύσατε με τις πράξεις σας την Αριστερά για πάντα. Θλιβερές μαριονέτες, υποτελείς του Γερμανικού επεκτατισμού. Ευρωλάγνοι.

Με τίποτα δεν θα σας συγχωρέσομε ποτέ.

Α.Ρ.

Έκρηξη στο μετρό της Αγίας Πετρούπολης – Δεκάδες θύματα

Δέκα άνθρωποι σκοτώθηκαν και δεκάδες άλλοι τραυματίστηκαν από την έκρηξη που σημειώθηκε σε ένα βαγόνι συρμού του μετρό της Αγίας Πετρούπολης, για την οποία οι ρωσικές αρχές δεν αποκλείουν να επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια.

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, που βρισκόταν στην Αγία Πετρούπολη για το 4ο φόρουμ περιφερειακών μέσων ενημέρωσης και για μια προγραμματισμένη συνάντηση με τον πρόεδρο της Λευκορωσίας Αλεξάντρ Λουκασένκο, εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των θυμάτων. “Δυστυχώς θα ξεκινήσουμε αυτήν τη συνάντησή μας με αυτό το τραγικό γεγονός. Τα αίτια δεν είναι ακόμη γνωστά και είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε οτιδήποτε, θα τα καθορίσει η έρευνα”, είπε ο Πούτιν στην αρχή των συνομιλιών του με τον Λουκασένκο.

“Ασφαλώς εξετάζουμε όλες τις πιθανότητες: να επρόκειτο για δυστύχημα, για εγκληματική ενέργεια και, κυρίως, για τρομοκρατική επίθεση”, πρόσθεσε.

“Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, 10 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 50 τραυματίστηκαν” ανέφερε εξάλλου στο πρακτορείο Interfax μια πηγή του υπουργείου αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών. Μια ανώνυμη πηγή είπε εξάλλου στο πρακτορείο ότι η έκρηξη οφείλεται σε βόμβα που φαίνεται ότι ήταν γεμάτη με καρφιά. Τουλάχιστον 22 από τους τραυματίες έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία για νοσηλεία, όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος του κυβερνήτη της πόλης.

Όλοι οι σταθμοί του μετρό της πόλης έκλεισαν. Ταυτόχρονα, ελήφθησαν μέτρα και στο μετρό της Μόσχας, για την περίπτωση που εκδηλωνόταν επίθεση και στην πρωτεύουσα.

Όπως διαπιστώθηκε, η έκρηξη σημειώθηκε σε έναν συρμό τη στιγμή που βρισκόταν ανάμεσα σε δύο σταθμούς, τον Σέναγια Πλόσαντ και εκείνον του Τεχνολογικού Ινστιτούτου, στα νοτιοδυτικά της πόλης. Εμπειρογνώμονες έχουν σταλεί επιτόπου για να συγκεντρώσουν τα πρώτα στοιχεία για την έρευνα, ανακοίνωσε η εισαγγελία της Αγίας Πετρούπολης.

Άλλη πηγή των δυνάμεων ασφαλείας, την οποία επικαλείται το πρακτορείο Ria Novosti, έκανε λόγο για αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό χαμηλής ισχύος.

Οι πρώτες εικόνες που μετέδωσαν τα ρωσικά τηλεοπτικά κανάλια και αναρτήθηκαν σε ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν έναν κατεστραμμένο συρμό και πολλούς επιβάτες να προσπαθούν να ανασύρουν νεκρούς και τραυματίες από τα συντρίμμια, μέσα σε ένα σύννεφο καπνού. Άλλοι διακρίνονται να τρέχουν για να γλιτώσουν και κάποιοι ουρλιάζουν ή καλύπτουν το πρόσωπό τους με τα χέρια τους.

Το Ισλαμικό Κράτος είχε ζητήσει από τους υποστηρικτές του να πλήξουν τη Ρωσία, όταν ξεκίνησε η ρωσική επέμβαση στη Συρία, τον Σεπτέμβριο του 2015. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν σημειωθεί πολλές επιθέσεις σε ρωσικό έδαφος, όμως σχεδόν όλες έγιναν στις ασταθείς δημοκρατίες του Καυκάσου. Οι ρωσικές υπηρεσίες ασφαλείας έχουν ανακοινώσει κατ’ επανάληψη ότι έχουν εξαρθρώσει τζιχαντιστικούς πυρήνες που σκόπευαν να πλήξουν τη Μόσχα ή την Αγία Πετρούπολη.

Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε ότι παρακολουθεί την κατάσταση στην Αγία Πετρούπολη μετά την έκρηξη στο μετρό, αλλά δεν έχει ακόμη πληροφορίες για την ύπαρξη Αμερικανών μεταξύ των θυμάτων.

Τα συλλυπητήριά τους στη Μόσχα εξέφρασαν η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Φεντερίκα Μογκερίνι και ο υπουργός Εξωτερικών της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον.

«Η έκρηξη στο μετρό της Αγίας Πετρούπολης συνιστά τρομοκρατική επίθεση», δήλωσε πριν από λίγο στα ρωσικά ΜΜΕ εκπρόσωπος του Ρώσου Γενικού Εισαγγελέα.

Η Εισαγγελία της Αγίας Πετρούπολης έδωσε εντολή να αρχίσουν οι σχετικές έρευνες, ενώ κινητοποιήθηκαν όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εκτάκτων Αναγκών όπως προβλέπεται σε παρόμοιες περιπτώσεις.

Για την διακομιδή των τραυματιών χρησιμοποιούνται ελικόπτερα, σύμφωνα με το πρακτορείο Tass, ενώ σύμφωνα με το Interfax 17 ασθενοφόρα βρίσκονται στο σημείο για την περίθαλψη των τραυματιών. Όπως μετέδωσε μάλιστα από τον τόπο της τραγωδίας ο τοπικός ανταποκριτής του πρακτορείου Tass, ένα ελικόπτερο μετέφερε τραυματίες από την στάση του μετρό «Τεχνολογογκίτσεσκι Ινστιτούτ», ενώ το δεύτερο κατευθύνεται στην στάση «Σαντόβαγια».

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=LvCdSk6z7Sc”]

topontiki.gr

ΔΙΗΓΗΜΑ: Ο κρυμμένος θησαυρός

Γράφει ο Δημήτρης Κ. Τυραϊδής*

Από στόμα σε στόμα και δειλά – δειλά διαδόθηκε και το έμαθαν όλοι οι κάτοικοι ενός μικρού ορεινού χωριού που βρίσκεται κτισμένο κάπου στην καρδιά της οροσειράς Όθρυς, στα σύνορα της επαρχίας Φθιώτιδας με την επαρχία Δομοκού, ότι σε κάποια πηγή, από τις πολλές που υπάρχουν διάσπαρτες στο μέρος εκείνο, ότι πρέπει να βρέθηκε κρυμμένος θησαυρός. Λέγανε ότι στην μικρή κρύα βρύση και πιο συγκεκριμένα σε κάποια τοποθεσία που δεν θυμάμαι πως λεγότανε, βρήκαν στο από πάνω μέρος της μεγάλης μαύρης κούπας, κι όχι της άσπρης, σκαμμένο τον τόπο, κι ανοιγμένο έναν λάκκο. Στο συμπέρασμα αυτό που κατέληξαν οι χωριανοί, δηλαδή ότι βρήκαν κάποιο θησαυρό, άγνωστο ποιος ή πόσο, βοήθησε και η μαρτυρία ενός βοσκού της περιοχής. Ο βοσκός έλεγε ότι από μέρες είχε δει έναν περίεργο άγνωστο γι’ αυτόν άνθρωπο να περιφέρεται εκεί σαν κάτι να ήθελε να βρει. Δεν έδωσε όμως καμία σημασία γιατί σε κείνο το μέρος πηγαίνουν πολλοί κυνηγοί να κυνηγήσουν άγρια θηράματα και αγριογούρουνα, που αρκετά υπήρχαν εκείνη την εποχή. Εκείνα τα χρόνια σε μας τους μεγαλύτερους τώρα σε ηλικία, είναι γνωστό ότι οι πιο παλιοί έλεγαν ότι πολλοί, πριν τον πόλεμο του σαράντα, όταν οι Τούρκοι έφευγαν από την πατρίδα μας διωκόμενοι από τους Έλληνες, έκρυβαν τους θησαυρούς τους σε διάφορα εμφανή σημεία, σε σημαδιακά σημεία, έτσι λέγονται στην ρουμελιώτικη διάλεκτο, όπως είναι τα ξωκλήσια, οι διάσπαρτες βρυσούλες, τα μοναστήρια ή τα γέρικα μεγάλα δέντρα, σε διάφορα σταυροδρόμια. Τα έκρυβαν εκεί ώστε γυρίζοντας πίσω κάποια μέρα να τους πάρουν, να μη δυσκολευτούν να τους βρούνε. Πολλοί δε απ’ αυτούς, έφτιαχναν πρόχειρους χάρτες της περιοχής, που αν δεν μπορούσαν οι ίδιοι να επιστρέψουν να τους βρουν, να τους βρούνε τα παιδιά τους, με οδηγούς τους πρόχειρους χάρτες.

Σε κείνα τα μέρη, εγώ ήμουνα πολύ μικρός τότε, αλλά άκουσα κάποια μέρα να λένε οι χωριανοί μου ότι σε ένα μέρος που έσκαβε η μπουλντόζα να φτιάξει το κεντρικό δρόμο, ήταν μια γέρικη βελανιδιά που εμπόδιζε την μπουλντόζα να περάσει. Στο πλάι δε της βελανιδιάς ήταν μια πέτρα μεγάλη που για να την σπάσουν έπρεπε να χρησιμοποιήσουν δυναμίτη. Μόλις όμως πυροδότησαν το δυναμίτη, σπάζοντας την πέτρα συγχρόνως, γιόμισε κι ο τόπος γύρω – γύρω με χρυσές λίρες. Πολλές παρόμοιες περιπτώσεις ακουγότανε τότε. Τώρα, πόσες απ’ αυτές ήταν αληθινές και πόσες ψεύτικες δεν μπορεί να ξέρει κανένας. Είναι αλήθεια όμως ότι πολλά εκκλησάκια λεηλατήθηκαν, εικονισματάκια γκρεμίστηκαν, βρυσούλες καταστράφηκαν, διάφορα δέντρα ξεριζώθηκαν και άλλα πολλά συνέβαιναν εκείνη την εποχή από αρχαιοκάπηλους και από επαγγελματίες κυνηγούς κρυμμένων θησαυρών. Τώρα, ο εν λόγω κρυμμένος θησαυρός που έλεγαν ότι πρέπει να υπήρχε στην μικρή κρύα βρύση πράγματι ένα γεγονός που συνέβη πολύ πιο μετά, επιβεβαίωνε ότι πράγματι οι χωριανοί είχαν δίκιο. Σε κείνα τα μέρη υπήρχαν πολλοί βοσκοί εκείνη την εποχή. Ένας άλλος βοσκός εκείνες πάλι τις μέρες που ο άλλος, ο πρώτος βοσκός είχε δει τον παράξενο επισκέπτη, ένα λιόγερμα, σχεδόν σούρουπο, δέχτηκε έναν άγνωστο και κείνος επισκέπτη στην καλύβα του. Ο καιρός έλεγε, ήταν πάρα πολύ κακός, χιόνιζε ασταμάτητα. Ο επισκέπτης ζήτησε από το βοσκό να τον φιλοξενήσει, λέγοντάς του «βρε άνθρωπέ μου μπορείς να με φιλοξενήσεις στο καλύβι σου απόψε; Βλέπεις ότι δεν μπορώ να συνεχίσω τη στράτα μου και που να στρεχιάσω ο δόλιος μέσα στη νύχτα». Ο βοσκός βέβαια φιλόξενος κι απονήρευτος όπως ήταν φιλοξένησε τον άγνωστο επισκέπτη του νομίζοντας ότι πράγματι ήταν κάποιος περαστικός διαβάτης. Είδε βέβαια ότι κρατούσε κάποιο σακίδιο αλλά υπόθεσε ότι εφόδια για την διαδρομή του θα είχε μέσα και δεν έδωσε καμία σημασία. Όλη τη νύχτα σχεδόν μίλαγαν. Είπαν πολλά, όπως για τον πόλεμο με τους Τούρκους, για τους αλογοκλέφτες εκείνης της εποχής και για πάρα πολλά άλλα πράγματα. Του είπε βέβαια ο επισκέπτης του βοσκού από που ερχότανε και που θα πήγαινε. Όταν πια ο θεός έφερε τη μέρα, το χιόνι είχε σκεπάσει όλη την περιοχή ως εκεί που έφτανε η ματιά του ανθρώπου. «Ω», είπε ο μουσαφίρης στο βοσκό, «πως θα μπορέσω να συνεχίσω τη στράτα μου με τόσο χιόνι;» Κι ο βοσκός του λέει «μη σε τρομάζει αυτό. Θα σου πω εγώ από που θα πας και δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα. Να, το βλέπεις εκείνο το ρέμα που είναι μπροστά μας; Εκεί θα πας και θα ακολουθήσεις τη ροή του νερού. Δεν είναι πολύ δύσκολο. Εμείς οι τσομπάνηδες έχουμε φτιάξει ένα μονοπάτι και το διαβαίνουμε με κλειστά μάτια. Σε ένα – δυο μέρη ίσως χρειαστεί να βρέξεις τα πόδια σου. Το ρέμα αυτό βγαίνει κάτω προς την πεδιάδα, που εκεί δεν πρέπει να έχει χιόνι». Ο επισκέπτης τον ευχαρίστησε για την φιλοξενία του και του ζήτησε πριν φύγει να του πει ο βοσκός πως λέγεται και πιο είναι το χωριό του που αν τύχει και ξανάρθει στα μέρη του να πάει να τον δει, βγάζοντας συγχρόνως ένα μικρό μολύβι και ένα φύλλο χαρτί από την μέσα τσέπη του σακακιού του. Ο βοσκός πράγματι έδωσε τα στοιχεία του στον ξένο κι εφόσον χαιρετηθήκανε, ο επισκέπτης ευχαριστώντας τον πάλι, έφυγε, κατευθυνόμενος προς το ρέμα.

Τώρα, κάποια μέρα οι δυο βοσκοί συναντήθηκαν και ο δεύτερος βοσκός που είχε φιλοξενήσει τον επισκέπτη δεν είπε στον πρώτο βοσκό τίποτα ενώ ο πρώτος του είπε αμέσως πως είχε δει έναν παράξενο επισκέπτη εκεί γύρω λίγες μέρες πριν και τον ρώτησε αν είχε πέσει στην αντίληψή του κάτι παρόμοιο. Όταν άκουσε ο δεύτερος βοσκός τα όσα του είπε ο συνομιλητής του τότε είπε και κείνος για τον παράξενο μουσαφίρη του και κατέληξαν στο συμπέρασμα και οι δυο ότι πρέπει να ήταν το ίδιο πρόσωπο. Δεν ήξεραν όμως ποιος ήταν, βέβαια του είχε πει πως τον έλεγαν ο επισκέπτης, αλλά είπαν και οι δυο ότι ψέματα θα του είπε. Και η κουβέντα σταμάτησε εκεί. Τέλος είχαν περάσει αρκετές μέρες από την επίσκεψη του μουσαφίρη στο καλύβι του και ο ταχυδρόμος της περιοχής μια μέρα του μήνυσε να πάει στο χωριό να του δώσει κάποιο γράμμα.

«Καλά» είπε, «θα πάω. Κάποιος φίλος μου θα είναι που υπηρετούσαμε στο στρατό μαζί και με θυμήθηκε και μου έστειλε γράμμα». Εκείνη την εποχή που δεν υπήρχαν τα τηλέφωνα ήταν κάτι που γινότανε πολύ συχνά, η ανταλλαγή επιστολών μεταξύ φίλων, και γι’ αυτόν το λόγο το θεώρησε κάτι το φυσιολογικό γιατί κι άλλη φορά είχε συμβεί αυτό. Και το ίδιο βράδυ, πήγε, πήρε το γράμμα και γύρισε πάλι στην καλύβα του. Το παράξενο όμως ήταν ότι το γράμμα εκείνο δεν είχε αποστολέα, κι ο βοσκός όπως ήταν φυσικό διερωτήθηκε ποιος να ήταν άραγε και γιατί δεν έγραφε απ’ έξω το όνομά του. Όταν όμως άνοιξε το γράμμα κι άρχισε να το διαβάζει, δεν πίστευε σ’ αυτά που διάβαζε στις γραφές της επιστολής. «Αγαπητέ μου φίλε», έτσι άρχιζε η επιστολή, «σ’ ευχαριστώ για μια ακόμα φορά. Αν έχεις πάρει βέβαια την επιστολή μου και την διαβάζεις, σ’ ευχαριστώ για την φιλοξενία σου. Όταν έφυγα από την καλύβα σου και πήρα το ρέμα που μου είπες, εκεί στον μεγάλο πλάτανο που στη ρίζα του έχει μια άσπρη πέτρα, από κάτω απ’ αυτή την πέτρα, μέσα σε ένα μικρό κλειδοπίνακο* που θα βρεις, έχω βάλει αρκετές χρυσές λίρες. Είναι δώρο από μένα για την θερμή σου φιλοξενία. Μην ψάξεις όμως να μάθεις ποιος είμαι. Βρίσκομαι πολύ μακριά. Και πάλι από τα βάθη της καρδιάς μου σ’ ευχαριστώ».

Τέλος, μετά από ένα δυο χρόνια, ο βοσκός πούλησε τα πρόβατά του λέγοντας ότι βαρέθηκε να εξασκεί το επάγγελμα του βοσκού και πήγε και εγκαταστάθηκε σε μια μικρή πολιτεία στην γύρω περιοχή. Εκεί παντρεύτηκε μια αρκετά πλούσια γυναίκα κι απόκτησαν δυο αγόρια. Σε κανέναν όμως δεν είχε πει το μυστικό του. Μήτε και στην ίδια την γυναίκα του. Αρρώστησε όμως βαριά κι ένιωθε ότι θα έφευγε από τη ζωή. Είχε όμως τη χαρά να κρατήσει στα γόνατά του έναν εγγονό. Όταν ένιωθε ότι ήρθαν οι τελευταίες του μέρες, ο εγγονός του ήταν τότε περίπου είκοσι χρονών. Τον κάλεσε μια μέρα και του λέει «θα σου δώσω ένα γράμμα παιδί μου, αλλά θα μου υποσχεθείς ότι θα το ανοίξεις όταν πια θα έχω πάρει το δρόμο που δεν έχει γυρισμό» και του έδωσε το γράμμα. Κι ο εγγονός έκανε ακριβώς αυτό που του είπε να κάνει ο παππούς του. Όταν άνοιξε το γράμμα ο εγγονός, εκείνη η επιστολή έγραφε την ιστορία του κρυμμένου θησαυρού που διαβάσατε παραπάνω. Δεν είναι βέβαια ακριβώς όπως τη διαβάσατε, κάπου κι εγώ που την έγραψα, έβαλα τα χτένια της φαντασίας μου και την έπλεξα. Εσείς όμως μη δίνετε σημασία σ’ αυτό. Πολλοί συγγραφείς πολλές φορές ψάχνουν και βρίσκουν δικές τους λύσεις και δίνουν δικό τους τέλος στις ιστορίες και τα διηγήματα που γράφουν.

*συγγραφέας – ποιητής
Μέλος της Παγκοσμίου Ενώσεως Ελλήνων Λογοτεχνών και μέλος της Λογοτεχνικής Παρέας Χανίων
Σημ.: κλειδοπίνακο= μικρό, βαθύ και πλατύ ξύλινο, σφαιρικό δοχείο το οποίο σφράγιζε με ξύλινο καπάκι. Χρησιμοποιούνταν από τους χωρικούς για την μεταφορά φαγητού.

Πολιτικοί και πολιτικάντηδες

«Πολλοί τον πλούτον εμίσησαν αλλά την δόξα ουδείς»

Πασίγνωστο είναι το αρχαίο ρητό, αλλά και πάντοτε επίκαιρο όπως αποδεικνύει η σημερινή πραγματικότητα.
Κύρια πηγή κοινωνικής αναγνώρισης αποτελεί η πολιτική εξουσία γι’ αυτό και αποτελεί το μήλον της έριδος για όλους όσοι ενδιαφέρονται για την αυτοπροβολή τους…

Όλες οι χώρες του πλανήτη που διατηρούν μια στοιχειώδη πολιτισμική αξιοπρέπεια εμπιστεύονται την τύχη τους, σε κυβερνήσεις, που είναι δημοκρατικά εκλεγμένες από τον λαό τους.

Διανοούμενοι παγκόσμιου κύρους διακηρύττουν πως η Ελλάδα μας – κατά την αρχαιότητα – ήταν η μάνα που γέννησε την φιλοσοφία, και κατ’ επέκταση την μοναχοκόρη της – που την ονόμασαν Δημοκρατία.
Δυστυχώς εμείς οι Νεοέλληνες, κυρίως η πλειοψηφία των πολιτικών, αντί να διαφυλάξωμεν, σαν τα μάτια μας, αυτή την μεγάλη κληρονομιά, την πετάξαμε στο βούρκο, και τώρα προσπαθούμε να την ανασύρουμε, να την απαλλάξουμε από την λάσπη, αλλά δυστυχώς είναι λερωμένα και τα χέρια, και η ψυχή, και το μυαλό μας, και κανείς δεν μπορεί να καθαρίσει τους άλλους αν πρώτα δεν καθαρίσει τον εαυτό του.

Έτσι, από απόγονοι των φιλοσόφων, καταντήσαμε αρωγοί των επονομαζόμενων πολιτισμένων, αυτό είναι δικό μου συμπέρασμα μετά από περίπου 50 χρόνια που είμαι πολιτικοποιημένος και βρίσκομαι ανάμεσα στους πρωτοπόρους του λαϊκού κινήματος, οργώνοντας τα πεζοδρόμια της Κρήτης και όχι μόνο. Σ’ αυτό με οδήγησε η πεποίθησή μου ότι, η πολιτική αποτελεί το άλφα και το ωμέγα στην διαμόρφωση της ζωής μας και αποκαλώ εγκληματίες αυτούς που την απεχθάνονται, αυτούς που πετούν την ιερή ψήφο τους ασυλλόγιστα, ή ακόμα χειρότερα αρνούνται να ψηφίσουν…

Για του λόγου το αληθές λίγα χαρακτηριστικά παραδείγματα:

1) Βασικός κανόνας της Δημοκρατίας είναι η υπακοή της μειοψηφίας στη θέληση της πλειοψηφίας… Αυτό δεν συνέβη ποτέ στην Ελλάδα, τουλάχιστον μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, πάντοτε οι πλειοψηφίες ήταν προκατασκευασμένες με καλπονοθευτικά εκλογομαγειρέματα.

2) Ο εκλογικός νόμος ήταν γνωστός πριν από κάθε ψηφοφορία, παρόλα αυτά ποτέ οι νικημένοι δεν αποδέχτηκαν την ήττα τους. Όλοι οι Έλληνες θα θέλαμε να δούμε τα πολιτικά κόμματα ενωμένα να διεκδικούν και να λύνουν τα εθνικά και τα κοινωνικά μας προβλήματα. Το ίδιο λένε και οι πολιτικοί όταν είναι στην αντιπολίτευση, το ξεχνούν όμως όταν βρεθούν στην κυβέρνηση.

3) Όλες οι χώρες που διατηρούν μία έστω υποτυπώδη δημοκρατία εκλέγουν κυβερνήσεις με προκαθορισμένη θητεία, συνήθως τέσσερα χρόνια, και στην Ελλάδα θεωρητικά αυτό ισχύει, στην πράξη όμως ποτέ δεν εφαρμόστηκε.

Κύριοι, συνταγματολόγοι που συντάξατε το Σύστημα και κύριοι βουλευτές που το ψηφίσατε, το βουλευτικό σας αξίωμα δεν είναι δική σας περιουσία… Ανήκει σε εκατομμύρια ψηφοφόρους σας που σας ψηφίσανε και δεν έχετε το ηθικό δικαίωμα να παραχωρείτε 50 βουλευτικές έδρες σε αντίπαλο κόμμα επειδή έτυχε να πλειοψηφίσει έστω με ελάχιστες ψήφους.

Για τους παραπάνω λόγους που κοντολογίς ανέφερε, ο ελληνικός λαός απώλεσεν την εμπιστοσύνη του στους πολιτικούς και μη έχοντας άλλη επιλογή κατέληξε στον ΣΥΡΙΖΑ με τρεις συνεχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις, συμπεριλαμβανομένου και του Δημοψηφίσματος. Όταν λοιπόν κύριοι της αντιπολίτευσης περιοδεύετε υβρίζοντας τον ΣΥΡΙΖΑ να ξέρετε ότι οι ύβρεις απευθύνονται στην πλειοψηφία των Ελλήνων που τον ψηφίσαμε… και μάλλον κακό κάνετε… στην Δημοκρατία αλλά και στον εαυτό σας…

Ισχυρίζεστε ότι θα εφαρμόσετε καινούργια πολιτική μα εμείς ξέρομε ότι την πολιτική την διαμορφώνουν οι κυβερνήσεις και βλέπομε πως ο κεντρικός πυρήνας των κομμάτων σας αποτελείται από παλαιοκομματικά στελέχη. Με αυτούς θα φέρετε την αλλαγή; Με αυτούς που τους δοκιμάσαμε και απέτυχαν;

Τελειώνοντας επειδή διαισθάνομαι ότι διανύω το τρίτο στάδιο της ηλικίας μου και επειδή έτυχε να βρίσκομαι στην κορυφή του λαϊκού κινήματος στα Χανιά και όχι μόνο από το 1973 μέχρι και σήμερα, πιστεύω πως θα μου επιτρέψουν οι πολιτικοποιημένοι πολίτες, που έχουν την ίδια ή διαφορετική από την δική μου άποψη να τους απευθύνω μια πατρική φιλική συμβουλή.

Για τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Η σημερινή κυβέρνηση αναδείχτηκε πρώτο κόμμα σε τρεις δημοκρατικές εκλογικές αναμετρήσεις. Όσοι από σας ζητάτε τέταρτη ψηφοφορία δεν χτυπάτε την κυβέρνηση δεν χτυπάτε την κυβέρνηση, προσβάλλετε τα εκατομμύρια των Ελλήνων που την ψηφίσαμε και την ιστορία της ελληνικής δημοκρατίας. Αυτό δεν συμβαίνει σε καμία άλλη πολιτισμένη χώρα.

Πρόκειται για την πρώτη αριστερή κυβέρνηση της δυτικής Ευρώπης και αναδείχτηκε λόγω της πλήρους κατάρρευσης της πολιτικής εξουσίας των κομμάτων που εσείς εκπροσωπείτε σήμερα. Η γενική αντίσταση του παγκόσμιου πολιτικού κατεστημένου ήταν αναμενόμενη, πετύχατε την απομάκρυνση αρκετών στελεχών της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, την αναγκάσατε να κάμει συμβιβασμούς και περικοπές στο πρόγραμμά της, προκειμένου να μην διακινδυνεύσει την κατάρρευσή της κ.λ.π. Δεν θυμάστε ότι όταν είχαμε φτάσει στο παραπέντε για να μας διώξουν από την Ε.Ε. στην σύσκεψη που έγινε υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ομόφωνα όλα τα κόμματα δώσατε ρητή εντολή στον κ. Τσίπρα να πάει στις Βρυξέλες να υπογράψει ότι του δώσουν, δηλαδή το 3ο Μνημόνιο αρκεί να παραμείνουμε στην Ευρωζώνη;

Σήμερα, νικητές και νικημένοι, το δημοκρατικό μας καθήκον επιτάσσε.

Να περιμένωμεν να ολοκληρωθεί η θητεία της κυβέρνησης μας και μετά να συγκρίνουμε τα θετικά και τα αρνητικά της και ανάλογα, να την επανεκλέξουμε ή να την απορρίψωμεν. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει για κάθε κυβέρνηση του μέλλοντος. Ποιος δεν το ξέρει πως στις 20 του Γενάρη 2017 ορκίστηκε η καινούργια κυβέρνηση της Αμερικής και στις 20 του Γενάρη του 2021 θα ορκιστεί η επόμενη;

Εγώ δεν λέω να αντιγράψουμε την αμερικάνικη πολιτική, αλλά αυτό το αποδεδειγμένα θετικό γιατί να μην το μιμηθούμε;

Σήφης Εμμ. Χιωτάκης
Συγγραφέας
μέλος της Ένωσης Πνευματικών Δημιουργών από το 2004 και της Λογοτεχνικής Παρέας ν. Χανίων

Έβαλαν ATM στη Σούγια

Ένα χρόνιο αίτημα επισκεπτών της πανέμορφης Σούγιας ήταν και η τοποθέτηση ΑΤΜ.

Οι επισκέπτες πολλές φορές αναγκάζονταν να ταξιδεύουν πολλά χιλιόμετρα για να βρουν ένα ΑΤΜ ώστε να μπορούν να τραβήξουν χρήματα.

Αυτό το πρόβλημα λύθηκε αφού πλέον στη Σούγια τοποθετήθηκε ΑΤΜ της εταιρείας Euronet Worldwide.

Το ΑΤΜ θα λειτουργεί από Απρίλη έως Οκτώβρη ενώ θα υπάρχει αρκετά σημαντική παρακράτηση.

IAD

10 (μόνο) λόγοι για να διαβάσεις Hans Magnum Enzensberger – Η ιστορία των νεφών και άλλα ποιήματα

ΜΤΦΡ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΕΒΕΔΟΥΡΑΚΗΣ, ΠΑΝΟΠΤΙΚΟΝ 2016

Από πού μας ξανάρχονται

αυτές οι πληθωρικές ορδές! Έπειτα από κάθε κατάρρευση

σύρθηκαν μέσα από τα ερείπια,

ανέγγιχτοι,

γλίστρησαν μέσα απ’ το μάτι της βελόνας,

πολυάριθμοι, πάμπλουτοι κι ευλογημένοι.

‘Οι Πλούσιοι’, από τη συλλογή Κιόσκι (1995)

 

Μήπως είναι μόνο

η τέχνη της λησμονιάς, που σου επιτρέπει

να παρατηρείς, πόσο νέες είναι οι πλάνες σου

και οι αναλαμπές σου, αιώνιε πρωτάρη,

που, όσο μπορείς να σκέφτεσαι, υπάρχεις;

‘Εκπλήξεις’, από τη συλλογή Η Ιστορία των Νεφών (2003)

4acff79dac04a945fbb9ec90f7e209cf

 

Θα ήταν πλεονασμός να μιλούσαμε για ελπίδα,

αλλά όταν ένα διπλό ουράνιο τόξο εμφανίζεται

πάνω από τα λεηλατημένα χωριά,

‘Παρεμβολή’, από τη συλλογή Η Ιστορία των Νεφών (2003)

 

 

Τελευταία, πιάνω τον εαυτό μου να ενδίδει

στον θαυμασμό. Μια συνήθεια

πιο γλυκιά απ’ την οργή

‘Παραδοχή’, από τη συλλογή Ελαφρότερα του Αέρα (1999)

 

 

Υπάρχει μια ρωγμή στο κατάρτι,

στο αυτί, στο μυαλό.

 

΄Παρέκκλιση΄, από τη συλλογή Μουσική του Μέλλοντος (1991)

 

 

έγκλειστοι, ο καθένας μας, στη δική του πατρίδα,

στο προσωπικό του καρβουνιάρικο,

 

‘Επιπλέον λόγος για παράπονα’, από τη συλλογή Η Ιστορία των Νεφών (2003)

 

 

οι καλλιτέχνες του ουρανού, επιτέλους

αφυπνισμένοι, όπως κι εμείς, μετά από μακροχρόνια απάθεια,

προσφέρουν την ανιδιοτελή τους παράσταση.

 

‘Η Ιστορία των Νεφών’, από τη συλλογή Η Ιστορία των Νεφών (2003)

 

 

Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ μασουλάει φιστίκια

μπροστά στην τηλεόραση που εκρήγνυται.

 

‘Όλα υπό έλεγχο’, από τη συλλογή Ελαφρότερα του Αέρα (1999)

 

 

Ο καθείς απολαμβάνει ένα βασικό δικαίωμα στην άρνηση.

Αντίστοιχες αιτήσεις πρέπει να υποβάλλονται στην

αρμόδια υπηρεσία

ασφαλείας.

 

‘Προνομιακές Οδηγίες’, από τη συλλογή Κιόσκι (1995)

 

 

Ήδη ο 21ος αιώνας δεν έχει καμία αξία

ήδη όλα σου φαίνονται μαύρα

κι εσύ δεν προλαβαίνεις

να διαβάσεις

ούτε καν

αυτή τη γραμμή.

 

‘Οριακές τιμές’, από τη συλλογή Μουσική του Μέλλοντος (1991)