30.8 C
Chania
Wednesday, June 26, 2024

Εγκαίνια της λέσχης νεολαίας, θεωρίας και πολιτισμού “Αναιρέσεις” στα Χανιά | Φωτός

Τα εγκαίνια της λέσχης νεολαίας, θεωρίας και πολιτισμού “Αναιρέσεις” πραγματοποιήθηκαν αργά το βράδυ του Σαββάτου στα Χανιά. Η λέσχη λειτουργεί σε χώρο στην οδό Νεάρχου 39 και λειτουργεί στα πρότυπα ανάλογων πρωτοβουλιών της “νεολαίας Κομμουνιστική Απελευθέρωση” και του “Νέου Αριστερού Ρεύματος” (συμμετέχουν στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ) σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.

Το μέλος της λέσχη Αναιρέσεις, Ματίνα Χουλιάρα, είπε: “Η λέσχη “Αναιρέσεις” στα Χανιά άνοιξε πριν από τρία χρόνια σε ένα άλλο χώρο μέσα στην πόλη. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα σημείο αναφοράς πολιτισμού, συλλογικής οργάνωσης, αλληλεγγύης μέσα από διάφορες δράσεις όπως το Μαρξιστικό εργαστήρι, η “γραφιστική από τα κάτω”, οι προβολές ταινιών. Γενικά προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο στην πόλη που να στηρίζει ένα διαφορετικό μοντέλο διασκέδασης και ψυχαγωγίας, στον οποίο θα μπορούν να γίνονται δωρεάν μαθήματα, συζητήσεις, προβολές, ένα σημείο αναφοράς για τα ρεύματα της αντικαπιταλιστικής αριστεράς και όχι μόνο που θέλουν να ψηλαφίσουν έναν άλλο δρόμο, αυτόν της ανατροπής του κυρίαρχου μοντέλου”.

Στα πλαίσια της λειτουργίας της λέσχης θα συνεχίσει να λειτουργεί το Μαρξιστικό εργαστήρι με συλλογικό διάβασμα, συζήτηση, διάλογο, η”γραφιστική από τα κάτω”, οι προβολές ταινιών και ντοκιμαντέρ, θα λειτουργεί το μπαρ της Λέσχης για όσους θέλουν να πιουν τον καφέ ή το ποτό τους, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η προσπάθεια για τη δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης.

Ο Γιώργος Τζίμας, μέλος της λέσχης, ανάφερε πως “ζούμε σε μια εποχή που οι έννοιες της αλληλεγγύης, του αγώνα, του πολιτισμού, ακόμα και στο κομμάτι της σύνδεσής τους με την αριστερά έχουν φθαρεί γιατί ακριβώς έχει φθαρεί και το ίδιο το όνομα της αριστεράς. Επιδιώκουμε κάθε έννοια που έχει απελευθερωτικό χαρακτήρα και που μπορεί να οδηγήσει τον άνθρωπο να προσεγγίσει κάποια πράγματα διαφορετικά, να ξανασυναντήσει τον μαρξισμό, συμβάλλοντας στην επαναφορά των κομμουνιστικών ιδεών στο προσκήνιο κάτι που θέλουμε να εκφραστεί και από αυτόν εδώ το χώρο. Επιδιώκουμε το ρεύμα της αντικαπιταλιστικής αριστεράς να έλθει σε ζύμωση με αγωνιστές, με κόσμο που είναι ανήσυχος ή και απογοητευμένος, ώστε η διαφορετική προσέγγιση του καθενός να αλλητροφοδοτηθεί μέσα από ένα πραγματικό εργαστήρι ανάδειξης ενός διαφορετικού πολιτισμού, μιας νέας πολιτικής ταυτότητας που είναι αναγκαία σήμερα. Καλούμε κάθε Χανιώτη-Χανιώτισσα που θέλει να συμβάλλει στην όλη προσπάθεια μέσα από αυτό το πλαίσιο και μπορεί να προσφέρει (π.χ.: με δωρεάν μαθήματα σε παιδιά που δεν έχουν χρήματα) να έλθουν σε επικοινωνία μαζί μας”.

Θερμό μήνυμα του Πατριάρχη Σερβίας στον Οικουμενικό Πατριάρχη με αναφορές στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο

Θερμό και εγκάρδιο ευχετήριο μήνυμα προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, με την ευκαιρία των ονομαστηρίων του, απέστειλε ο Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος. Ο Προκαθήμενος της Σερβικής Εκκλησίας, στην επιστολή του που είναι γραμμένη στα ελληνικά,  μεταξύ άλλων να αναφέρει ότι «η Εκκλησία της Σερβίας θα συμβάλλει προς την θετικήν πλευράν εις τον έργον της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου εν τη Κρήτη». Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν μερικά 24ωρα η Εκκλησία της Σερβίας άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο  να μη συμμετάσχει στην Αγία και Ιερά Σύνοδο ενώ χθες ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος συμμετείχε, κατά πληροφορίες, στις εργασίες της κοινής επιτροπής Μηνύματος της Συνόδου που συνεδριάζει στην Κρήτη.

Στην επιστολή που φέρει ημερομηνία 11 Ιουνίου, δηλαδή εστάλη ανήμερα των ονομαστηρίων του Οικουμενικού Πατριάρχη,  ο Πατριάρχης Σερβίας εκφράζει εγκάρδιες και ολόθερμες ευχές. «Δεχθῆτε τὰς εὐλαβεῖς προσρήσεις τῆς ἁγιοτάτης Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας, δι᾽ἔτη πλεῖστα καὶ ἡγιασμένα, ἐν ὑγείᾳ κατ᾽ἀμφω ἀδιασαλεύτῳ, ἐν ὑπομονῇ καὶ νικιφόρῳ διεξαγωγῇ τῶν ἐν πειρασμοῖς ἐπερχομένων ὁρατῶν καὶ ἀοράτων πολέμων, ἐν πνευματικῇ καλλικαρπίᾳ καὶ πάσῃ ὑλικῇ καὶ πνευματικῇ εὐλογίᾳ παρὰ τοῦ Φιλοδώρου Θεοῦ», γράφει ο Πατριάρχης Ειρηναίος.

«Εἰς τὴν Πατριαρχίαν τῆς Ὑμετέρας Παναγιότητος ἐκδηλοῦται ἐντόνως τὸ αἴσθημα εὐθύνης ἔναντι τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας», αναφέρει στην επιστολή του ο Πατριάρχης Σερβίας και συνεχίζει: «Παρόμοιον ζήλον ἐπιδεικνύει Αὕτη διὰ τὴν σύγκλησιν τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας κληθησομένης ἵνα δώσει ἐλπιδοφόρο μήμυμα πρὸς τὸν Ὀρθόδοξο κόσμο καὶ νὰ ἀνοίξει νέους ὁρίζοντες διὰ τὸ ποιμαντικὸν ἔργον καὶ θεολογικὸν λόγον τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ πεποίθησις τῆς ἡμῶν Μετριότητος εἶναι ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Σερβίας θὰ συμβάλει πρὸς τὴν θετικὴν πλευρὰν εἰς τὸν ἔργον τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου ἐν τῇ Κρήτῃ».

Ακολούθως εκφράζει και πάλι την ευχή όπως ο προστάτης Άγιος του Οικουμενικού Πατριάρχης να τον προστατεύει σε κάθε στιγμή καιπερίσταση της ζωής του.

«Ἐπὶ δὲ τούτοις διατελοῦμεν μετὰ πολλοῦ σεβασμοῦ καὶ ἀδελφικῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης.Εν Χριστῷ ἀδελφὸς τῆς Ὑμετέρας Παναγιότητος, Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἰπεκίου, Μητροπολίτης Βελιγραδίου καὶ Καρλοβικίου, Εἰρηναῖος, Πατριάρχης Σερβίας, Πρόεδρος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου Τῆς Σερβικής Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας», καταλήγει η θερμή επιστολή του Πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίου.

amen.gr

Κύριε Κατρούγκαλε, όταν ο Αντρέας κατέβαινε στον Λαό, πόσοι τραμπούκοι βρίσκόταν να τον γιουχάρουν;

Αφού λοιπόν ο λαός που σας αποδοκίμασε ήταν τραμπούκοι τότε που ήταν ο λαός που όπως είπατε ήθελε να σας ακούσει για να σας υπερασπισθεί;

Όταν τα νερά τα ορμητικά του χειμάρου σας πνίγουν, όλοι εσείς θα συνεχίζετε να έχετε τέτοια επαφή με την πραγματικότητα που χαμογελώντας ως συνήθως θ’ αναρωτιέσται: «Βρέχει ή ψιχαλίζει;»

Α.Ρ.

Ξέσπασε ο πόλεμος της ομοιοπαθητικής – Γιατροί και φαρμακοποιοί συγκεντρώνουν υπογραφές ενάντια στην αναγνώριση της ομοιοπαθητικής

Γιατροί και φαρμακοποιοί συγκεντρώνουν υπογραφές ενάντια στην αναγνώριση της ομοιοπαθητικής, δηλώνοντας τις ενστάσεις τουςAdtech Ad

Την αντίδραση ομάδας χημικών γιατρών και φαρμακοποιών έχει προκαλέσει η είδηση που είχε δημοσιεύσει το Healthview σχετικά με τις ενέργειες που προωθεί το υπουργείο Υγείας προκειμένου να αναγνωριστεί επίσημα από το κράτος η ομοιοπαθητική συστήνοντας μία επιτροπή που αποτελείται μάλιστα επίσης από γιατρούς και φαρμακοποιούς.

AdTech Ad

Η συγκεκριμένη ομάδα έχει ήδη κινήσει διαδικασία υπογραφής υπογραφών ενάντια στην αναγνώριση της ομοιπαθητικής και δηλώνοντας την έκπληξή της αναφέρει τις ενστάσεις της, επικαλούμενη ακόμη και θρησκευτικούς λόγους  ότι δηλαδή η ομοιπαθητική είναι αντίθετη και με την Ορθοδοξία  αφού «σύμφωνα με τους ειδικούς πανορθοδόξως εντάσσεται στις αιρέσεις!».

Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Με έκπληξη, χωρίς να οφείλει το κράτος να προβεί σε μία τέτοια ενέργεια, πληροφορηθήκαμε την από 18 Μαΐου 2016 προσπάθεια του Υπουργείου Υγείας να αναγνωριστεί επίσημα η ομοιοπαθητική από το Ελληνικό κράτος. Για τον σκοπό αυτό συγκροτήθηκε ενδεκαμελής επιτροπή, η οποία θα συντάξει την σχετική προς το Υπουργείο πρόταση στην οποία θα καθορίζονται οι προϋποθέσεις και η απαιτούμενη εκπαίδευση στην ημεδαπή και αλλοδαπή για τη λήψη της ειδικεύσεως στην ομοιοπαθητική. Σημειωτέον ότι τα μέλη της ως άνω επιτροπής αποτελούνται από ιατρούς και ένα φαρμακοποιό, οι οποίοι προέρχονται από τον χώρο της ομοιοπαθητικής[1].

Προκαλεί εντύπωση το πρωτάκουστο αυτό γεγονός, ότι δηλαδή όλα τα μέλη της ορισθείσης εισηγητικής επιτροπής, για την επίσημη αναγνώριση της «Ομοιοπαθητικής», ασχολούνται με την «εναλλακτική» αυτή μέθοδο.

Δεδομένου ότι η «Ομοιοπαθητική» είναι τουλάχιστον αμφιλεγόμενη μέθοδος, η κοινή λογική επιβάλει να ορισθούν θεσμικοί φορείς, κυρίως από τις Ιατρικές Σχολές της χώρας, αλλά και από εκπροσώπους του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, προκειμένου η εισήγησή τους να είναι αντικειμενική.

Ως γνωστόν, η ομοιοπαθητική αμφισβητείται διεθνώς ως προς την επιστημονική της υπόσταση, ενώ σύμφωνα με όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διέπεται και από μεταφυσικά μη Ορθόδοξα στοιχεία, γεγονός που την κατατάσσει, σύμφωνα με τους ειδικούς πανορθοδόξως, στο χώρο των αιρέσεων[2].

Οι βασικές αρχές της ομοιοπαθητικής περιγράφονται από τον Σαμουήλ Χάνεμαν και εφαρμόζονται έως τις ημέρες μας. Η τελευταία έκδοση του σχετικού εγχειριδίου πραγματοποιήθηκε το 1833[3].

Οι κύριες αρχές της είναι ο ονομαζόμενος νόμος των ομοίων «Similia Similibus Curentur», δηλαδή «τα όμοια θεραπεύονται με τα όμοια» και ο νόμος της απειροελαχιστότητας ή ελαχίστων δόσεων[4]. Και οι δύο νόμοι αμφισβητούνται από την επιστημονική κοινότητα. Αυτός ο νόμος των ομοίων στηρίχτηκε σημαντικά στην παρατήρηση του Χάνεμαν ότι η λήψη αφεψήματος από τον φλοιό της κιγχόνης προκαλεί πυρετό και τα ευρύτερα συμπτώματα της ελονοσίας. Αυτός ο νόμος αποκαλείται από τον καθηγητή Φαρμακολογίας Ιωακείμογλου ως αυταπάτη του Χάνεμαν, δεδομένου του ότι εκατομμύρια άνθρωποι έχουν λάβει το ανωτέρω εκχύλισμα καθώς και την βασική ουσία η οποία εμπεριέχεται σε αυτό, δηλαδή την κινίνη, χωρίς να πάθουν πυρετό ή άλλο σύμπτωμα της ελονοσίας[5, 6]. Σύμφωνα με το νόμο της απειροελαχιστότητας, το φάρμακο υπόκειται σε διαδοχικές αραιώσεις με κρούσεις (τεχνική της δυναμοποιήσεως) σε σημείο ώστε πρακτικά να μην είναι χημικά ανιχνεύσιμο. Αυτό σημαίνει ότι πρακτικά δεν υπάρχει η δραστική ουσία του φαρμάκου μέσα στο τελικό σκεύασμα, παρά μόνο το αδρανές έκδοχο, δηλαδή το νερό, ή το υδατοαλκοολικό διάλυμα ή το γαλακτοσάκχαρο, δηλαδή τα υλικά με τα οποία γίνονται κατά κανόνα οι αραιώσεις στην ομοιοπαθητική. Ο νόμος της απειροελαχιστότητας αντιβαίνει στις αρχές της Φαρμακολογίας όπου η δόση είναι κλειδί για την εμφάνιση δράσεως – τοξικότητας μίας φαρμακευτικής ουσίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορεί να δικαιολογήσει σε καμία περίπτωση πραγματική δράση[7, 8, 9, 10].

Ο ισχυρισμός ότι το ομοιοπαθητικό σκεύασμα δρα ενεργειακά δεν ευσταθεί με βάση τις αρχές της Φυσικής επιστήμης. Το ομοιοπαθητικό σκεύασμα, δεδομένου μάλιστα ότι δεν χρησιμοποιείται αμέσως μετά την παρασκευή του αλλά αποθηκεύεται, μεταφέρεται, αφήνεται στο ράφι πριν να καταναλωθεί, δεν είναι απομονωμένο από το περιβάλλον σύστημα και πρέπει, σύμφωνα με τη Φυσική, να αποδώσει στο περιβάλλον το «περίσσευμα» της ενέργειας την οποία έχει προσλάβει με τη δυναμοποίηση. Ο Χάνεμαν υποστηρίζει ότι το ομοιοπαθητικό σκεύασμα μένει σταθερό έως δύο έτη σε σκιερό μέρος.

Πολλά άλλα είναι ακόμη τα επιστημονικώς ανεξήγητα τα οποία προτείνονται από την ομοιοπαθητική, όπως αυτά των ονομαζομένων μιασμάτων ή των άνευ αποδείξεως ασυμβατοτήτων των ομοιοπαθητικών σκευασμάτων με το μαύρο τσάι, το σέλινο, τη μαύρη σοκολάτα, τη μέντα, τον καφέ ή τη χρήση εκκριμάτων στη θεραπεία όπως τα ούρα, το πύον, οι ρινικές βλέννες[3, 11].

Τα έγκυρα στο χώρο της ιατρικής επιστήμης, περιοδικό Lancet και η Mayo Clinic κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η δράση της ομοιοπαθητικής είναι αυτή του εικονικού φαρμάκου ενώ λείπουν έγκυρες διπλές τυφλές μελέτες [12, 13, 14, 15]. Το γεγονός ότι λείπουν σχετικές αξιόπιστες μελέτες αποδείξεως δράσεως είναι ότι τόσον η ΕΜΑ (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων) όσο και ο FDA (Αμερικανικός Οργανισμός Φαρμάκων) δεν επιτρέπουν την αναγραφή θεραπευτικών ενδείξεων στα ομοιοπαθητικά σκευάσματα[17].

Η ομοιοπαθητική θεωρεί ότι μπορεί να επεμβαίνει σε πολλές ασθένειες, οξείες και χρόνιες[16]. Ενώ τα φάρμακά της δεν έχουν τοξικότητα, λόγω πρακτικά ελλείψεως δραστικής ουσίας, εν τούτοις, η ομοιοπαθητική είναι δυνατόν να αποδειχθεί επικίνδυνη στις περιπτώσεις όπου συνιστάται με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα. Να σημειωθεί ότι σημαντικό ποσοστό των ομοιοπαθητικών είναι ενάντιοι στον παιδικό εμβολιασμό, γεγονός το οποίο ανάγκασε το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας της Αμερικής να έχει εκδώσει σχετική οδηγία προσοχής στον πληθυσμό[9, 17].

Ως προς την επιστημονική της υπόσταση, η θεραπεία υποστηρίζεται από τον Χάνεμαν ότι είναι ενεργειακή και προέρχεται από τη «ζωτική δύναμη». Η φαρμακευτική ουσία με τις δυναμοποιήσεις τις οποίες υφίσταται μεταβάλλεται πλήρως σε «πνευματοειδή φαρμακευτική δύναμη» (dematerialized spiritual force). Η θεραπευτική επίδραση στο άρρωστο σώμα επιτυγχάνεται μέσω της «αόρατης αυτής δύναμης»[3]. Τα ανωτέρω αποδέχονται και διδάσκουν και στην Ελλάδα. Ότι δηλαδή εκτός των γνωστών ενεργειών, όπως ηλεκτρικής, θερμικής και ηλεκτρομαγνητικής, υπάρχουν και άλλοι τύποι λεπτών ενεργειών μη ερευνημένων, οι οποίες σχετίζονται με το διανοητικό, συναισθηματικό επίπεδο του ανθρώπου. Ακόμη, ότι ο τρόπος ανταλλαγής πληροφοριών για την επιτέλεση ζωτικών λειτουργιών σε ενεργειακό επίπεδο παραμένει ακόμη αδιερεύνητος[18]. Αξιοσημείωτη είναι η αναφορά της φιλικά προσκείμενης στην ομοιοπαθητική ομάδας του Benveniste περί «μνήμης του νερού», η οποία εθεώρησε μετά από σχετικό πείραμα ότι οι ουσίες αφήνουν ένα αποτύπωμα στο νερό, έκδοχο ευρύτατα χρησιμοποιούμενο στις αραιώσεις των φαρμάκων στην ομοιοπαθητική. Αυτό απεδείχθη ανακριβές όταν το ίδιο πείραμα πραγματοποιήθηκε με αυστηρά επιστημονικά κριτήρια τυχαιοποιώντας τα δείγματα[19, 20]. Ένας εκ των ελεγκτών του πειράματος της ομάδας του Benveniste, ο Ράντι, έχει προσφέρει 1.000.000 δολάρια σε όποιον μπορέσει να αποδείξει τυχόν ενέργειες από παραφυσικά φαινόμενα. Όπως είναι φυσικό, η ανωτέρω προσφορά δεν έχει δοθεί έως σήμερα σε κανέναν[21].

Άξιον αναφοράς είναι ότι η ομοιοπαθητική όχι μόνον δεν αποδέχεται την προσφορά της ιατρικής επιστήμης αλλά την θεωρεί ως επικίνδυνη υπερτονίζοντας τις δυνητικές παρενέργειες των χημικών φαρμάκων και αγνοώντας τη μέγιστη θεραπευτική προσφορά αυτών, ιδιαίτερα σε ορισμένες σοβαρές λοιμώξεις[18].

Ήδη από την δεκαετία του 1990, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών διαπιστώνοντας την σημαντική αύξηση καταφυγής του πληθυσμού σε εναλλακτικές μεθόδους θεραπείας συνέστησε επιτροπή η οποία εξέτασε και την επιστημονική – θεραπευτική βάση της ομοιοπαθητικής. Ο Ιατρικός Σύλλογος, αποδεχόμενος τότε την εισήγηση της επιτροπής των ειδικών την οποία ο ίδιος όρισε, κατέταξε και την ομοιοπαθητική στις ονομασθείσες τότε «Ανορθόδοξες Θεραπευτικές Μεθόδους – ΑΝΘΕΜ». Το πόρισμα της επιτροπής ως προς την ομοιοπαθητική αναφέρει σαφώς ότι η λαμβανόμενη δράση είναι αυτή του εικονικού φαρμάκου (placebo), τονίζει ότι όλες οι ΑΝΘΕΜ έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό την επίκληση μυστηριακών, ενεργειακών ή αποκρυφιστικών δυνάμεων και επισημαίνει ότι η επαγγελματική εκμετάλλευση του φαινομένου placebo είναι κοινωνικά μη δεκτή[22].

Συμπερασματικά, η ομοιοπαθητική φαίνεται να κινείται εκτός των ορίων της σύγχρονης επιστήμης, σε άλλες εποχές, κοντά στην εποχή του ιδρυτού της, στηριζόμενη ουσιαστικά στα αναφερόμενα από τον Χάνεμαν το 1820. Εξελίξεις όπως μοριακή, γενετική βιολογία, μοριακή – γενετική φαρμακολογία, επιγενετική ή άλλες πρόοδοι της επιστήμης φαίνονται ούτε να την επηρεάζουν ούτε να της χρησιμεύουν. Οι μελέτες της δεν πληρούν τα διεθνώς επιστημονικά παραδεδεγμένα κριτήρια και την μεθοδολογία. Η ομοιοπαθητική φαίνεται να βασίζεται σε μεταφυσικά μάλλον, παρά σε φυσικά φαινόμενα, ενώ οι ενέργειες τις οποίες επικαλείται δεν μπορούν να προσδιοριστούν – μετρηθούν.

Η Gizzi Erskine, η βρετανίδα βασίλισσα της γαστρονομίας, στην Κρήτη για την προβολή των νοστιμιών του νησιού

Τις τελευταίες ώρες, ανεβάζει στα social media φωτογραφίες με παραδοσιακούς μεζέδες της Κρήτης

Μια ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα προσωπικότητα θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα «πρέσβειρα» του κρητικού γαστριμαργικού τουρισμού, στη Βρετανία.

Ο λόγος για την 37χρονη Gizzi Erskine, δημοσιογράφο, παρουσιάστρια και παραγωγό τηλεοπτικών εκπομπών με αντικείμενο την υψηλή μαγειρική. Η ίδια η Erskine με ανώτατες σπουδές στη γαστρονομία γευσιγνωσία και οινογνωσία, είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην πατρίδα της, με μεγάλο αριθμό φανατικών φίλων, καθώς έχει παρουσιάσει εκπομπές γαστρονομικού ενδιαφέροντος στα τηλεοπτικά δίκτυα Channel 4 και ΙΤV.

Λόγω του νεαρού της ηλικίας της αλλά και του προσωπικού της στιλ, είναι ιδιαίτερα αγαπητή στο target group των συνομηλίκων της αλλά και νεότερων ατόμων.

Αν και η ίδια δηλώνει θαυμάστρια και οπαδός της πανκ ροκ μουσικής, ωστόσο ενδυματολογικά ακολουθεί το ύφος των 60’s κάνοντας πολλούς, λόγω των vintage εμφανίσεων της στην οθόνη και στην καθημερινότητά της, να την παραλληλίζουν με την Οντρεϊ Χέμπορν της «υψηλής μαγειρικής».

Σήμερα, η Gizzi Erskine συνεργάζεται με την βρετανική εφημερίδα «The Independent», για λογαριασμό της οποίας θα γράψει τις γαστριμαργικές – και όχι μόνο –  εντυπώσεις της από την Κρήτη.

Βεβαίως, θεωρείται δεδομένο ότι θα μοιραστεί τις εμπειρίες της με τους φίλους της στο youtube όπου διατηρεί κανάλι αλλά και στο instagram.

H Erskine βρίσκεται ήδη στην Κρήτη όπου πιθανότατα θα παραμείνει μέχρι τις 17 Ιουνίου, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει λεπτομερές πρόγραμμα για τα μέρη που θα επισκεφθεί.
Το σίγουρο είναι ότι η Βρετανίδα δημοσιογράφος βρίσκεται τα τελευταία 24ωρα στην Ελούντα, ανεβάζοντας φωτογραφίες και  στιγμιότυπα της παραμονής της στις προσωπικές της ιστοσελίδες στα social media, στα οποία να σημειωθεί ότι είναι ιδιαίτερα ενεργή. Τις τελευταίες ώρες, «ανεβάζει» φωτογραφίες με παραδοσιακούς μεζέδες της Κρήτης, αλλά χωρίς να αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες, προκαλώντας την περιέργεια και το ενδιαφέρον των φίλων της.

Μέρος από τα έξοδα της παραμονής της στην Κρήτη θα καλυφθεί από τον ΕΟΤ δεδομένου ότι οι εντυπώσεις της και η κριτική της θα καταγραφούν και θα διαδοθούν στο κοινό της.
Η ενέργεια θεωρείται ότι εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της τουριστικής προβολής της χώρας και της Κρήτης ειδικότερα, με στόχο την ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως είναι εν προκειμένω ο γαστριμαργικός.

Πηγή: protothema.gr

Στη δημοσιότητα ο “Φάκελος” που κρατούσε η Ασφάλεια για τον Νίκο Καζαντζάκη

Ρεπορτάζ: Έλλη Ζώτου

Τι μπορεί κανείς να βρει στα υπόγεια του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη; Τον φάκελο φρονημάτων του Νίκου Καζαντζάκη! Ναι, καλά διαβάσατε. “Ο συγγραφέας του Χριστού ξανασταυρώνεται”, των “Αδελφοφάδων”, του “Τελευταίου Πειρασμού” και του “Καπετάν Μιχάλη”, ο οποίος πέθανε το 1957 στη Γαλλία, είχε…”φάκελο”, όπως αποκαλύπτει στην “Αυγή” της Κυριακής καλά πληροφορημένη πηγή. Και ο φάκελος αυτός βρίσκεται μεταξύ των μόλις 2.110 φακέλων φρονημάτων που σώθηκαν από την υψικάμινο του Αυγούστου του 1989, όταν, στο όνομα της εθνικής συμφιλίωσης, προτιμήθηκε η λήθη και η φωτιά.

Και ήταν τόση η σπουδή για λήθη, που παρέμενε άγνωστο μέχρι και πριν από 14 ημέρες πόσοι τελικά ήταν οι διασωθέντες φάκελοι ή πού βρίσκονταν. Ο ακριβής αριθμός αποκαλύφθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα, όταν έγινε γνωστή η Κοινή Υπουργική Απόφαση που “άνοιγε” τους φακέλους. Έτσι, ακυρώθηκε η απόφαση της κυβέρνησης Καραμανλή το 2009 να παραταθεί κατά 20χρόνια η φύλαξή τους μακριά από την ακαδημαϊκή έρευνα. Και κάπως έτσι οι φάκελοι βρέθηκαν στα υπόγεια του κτηρίου της Κατεχάκη, έπειτα μάλιστα από αναζήτηση, όπως μαθαίνουμε, καθώς οι “αρχικές πληροφορίες” δεν ήταν ακριβείς ως προς την τοποθεσία φύλαξης.

Οι φάκελοι δεν σταμάτησαν το 1974

Και η σπουδή αυτή δικαιολογείται αν αναλογιστεί κανείς ότι με μια ματιά σε φάκελο γνωστού πολιτικού της Αριστεράς, που δεν ζει πια, μπορεί να βρει κανείς αποκόμματα από εφημερίδες του 1981! Αυτό αποκαλύπτει καλά πληροφορημένη πηγή στην “Α”, προσθέτοντας ότι εκτός από αποκόμματα εφημερίδων, υπάρχουν και έγγραφα με τα οποία ενημερώνεται η Αστυνομία για συναντήσεις και συνομιλία γνωστών στελεχών ακόμα και μέσα σε γραφεία κόμματος, τον Απρίλιο του 1976, δηλαδή δύο χρόνια μετά από την πτώση της χούντας. Χρονιά κατά την οποία υποτίθεται -σύμφωνα τουλάχιστον με την μέχρι στιγμής κυρίαρχη αφήγηση- ότι οι φάκελοι δεν ενημερώνονταν.

Υπενθυμίζουμε ότι οι φάκελοι ατομικών φρονημάτων ξεκίνησαν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και γνώρισαν άνθηση μεταπολεμικά, ενώ επίσημος… θεσμός έγιναν από το 1947.

Άφαντοι οι χαφιέδες από τους φακέλους

Ακόμα μία παγκόσμια πρωτοτυπία που έχουν αυτοί οι επιζώντες φάκελοι είναι ότι δεν περιέχουν ονόματα καταδοτών, των γνωστών “χαφιέδων”, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Ωστόσο, από τους φακέλους δεν λείπουν έγγραφα που δείχνουν το πόσο μπορούσε να επεκταθεί η “έρευνα”, όχι μόνο για τον ίδιο τον κάτοχο ή όσους συναντούσε τακτικά αλλά και για συγγενείς ανθρώπων που συναντούσε. Ενδεικτική είναι η περίπτωση, όπως μας διηγούνται, που σε έγγραφο αναφέρεται η οικονομική κατάσταση μιας κάποιας συννυφάδας που συναντούσε ο κάτοχος του φακέλου φρονημάτων. Συγκεκριμένα, ο συγγραφέας της εν λόγω αναφοράς έφτανε να διευκρινίζει ότι ως ανύπαντρη κόρη συντηρείται ακόμα από τον πατέρα της, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις ότι βγάζει και χαρτζιλίκι μόνη της.

Σε αρκετά έγγραφα, σύμφωνα με την πηγή, εμφανίζεται αναφορά στο τμήμα Αλλοδαπών της εποχής, γεγονός που υποδεικνύει ότι βρισκόταν σε συνεχή εγρήγορση για τις κινήσεις του κατόχου του φακέλου, δεδομένου μάλιστα πως μια έξοδος από τη χώρα για κάποιον με “φάκελο” δεν ήταν το ευκολότερο πράγμα εκείνη την εποχή.

Δεξιοί, αριστεροί, δικτάτορες και παπάδες στους φακέλους

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι, εκτός από τον φάκελο του Νίκου Καζατζάκη, στους διασωθέντες φακέλους σώζονται κι εκείνοι στρατιωτικών, δικαστών, καλλιτεχνών, δημοσιογράφων ακόμα και μελών του κλήρου. Ενδεικτικά, μας αναφέρει πως υπάρχουν οι φάκελοι όλης της κεντρικής επιτροπής του ΚΚΕ – υποθέτουμε όλης της περιόδου 1945-1974. Κατά τις ίδιες πηγές, τις φλόγες γλίτωσαν οι φάκελοι του Νίκου Ζαχαριάδη, του Χαρίλαου Φλωράκη, του Μανώλη Γλέζου, του Νίκου Πλουμπίδη, του Αντώνη Αμπατιέλλου (αντιστασιακού, συνδικαλιστή ναυτεργάτη και βουλευτή του ΚΚΕ στη Μεταπολίτευση), του Νίκου Μπελογιάννη και του Νίκου Καλούμενου, που εκτελέστηκε μαζί με τον Νίκο Μπελογιάννη και στου οποίου το σπίτι στην Καλλιθέα είχε διαμορφωθεί η κρύπτη για τον ασύρματο του ΚΚΕ, καθώς επίσης και του Ευάγγελου Γιαννόπουλου, υπουργού και βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, διοικητή τάγματος του ΕΛΑΣ στην Κατοχή και ενός από τους δικηγόρους που προκάλεσαν τη δίκη των ηγετών της χούντας των συνταγματαρχών. Ένας από τους λίγους διασωθέντες φακέλους προ του 1945, εάν δεν είναι ο μοναδικός -δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε- είναι και ο φάκελος του Άρη Βελουχιώτη ή αλλιώς Θανάση Κλάρα.

Υπάρχει ακόμα ο φάκελος του Ηλία Τσιριμώκου, βουλευτή της ΕΔΑ που μετά τα Ιουλιανά και την αποστασία έγινε πρωθυπουργός για λίγες ημέρες. Στην Κατοχή είχε αντιστασιακή δράση και ίδρυσε μαζί με τον Αλέξανδρο Σβώλο την Ένωση Λαϊκής Δημοκρατίας, υπήρξε μέλος της κεντρικής επιτροπής του ΕΑΜ και της ΠΕΕΑ, ενώ το 1943, εκπροσωπώντας το ΕΑΜ, έλαβε μέρος στις διαπραγματεύσεις με την εξόριστη κυβέρνηση Τσουδερού στο Κάιρο. Το 1944 ανέλαβε υπουργός Εθνικής Οικονομίας στη κυβέρνηση Εθνικής Ένωσης και Απελευθέρωσης του Γ. Παπανδρέου (τις περιόδους 2 Σεπτεμβρίου μέχρι 18 Οκτωβρίου και από 23 Οκτωβρίου μέχρι 2 Δεκεμβρίου του 1944) και εγκατέλειψε το ΕΑΜ μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας.

Στη λίστα των 2.110 φακέλων φρονημάτων περιλαμβάνονται, κατά τις ίδιες πληροφορίες, όχι μόνο στελέχη της Αριστεράς αλλά και της Δεξιάς, όπως ο Ευάγγελος Αβέρωφ, ο Ξενοφών Ζολώτας και φτάνουν και στους πρωτεργάτες της χούντας Γεώργιο Παπαδόπουλο και Νίκο Μακαρέζο, στον διορισμένο πρωθυπουργό από τη χούντα του Ιωαννίδη Αδαμάντιο Ανδρουτσόπουλο, τον ναύαρχο Κωνσταντίνο Εγκολφόπουλο και υπουργό στην κυβέρνηση εθνικής ενότητας μετά την πτώση της χούντας αλλά και στον κληρικό που κυνήγησε η σούντα για την δράση του, τον παπα – Γεώργιο Πυρουνάκη.

Ερωτήσεις, κρυμμένοι ακόμα φάκελοι (;) και σκέψεις για Μουσείο Αστυνομίας

Οι φάκελοι όμως ποιων σώθηκαν τελικά; Ήταν όντως οι 40 ανά νομό που όριζε η απόφαση του 1989; Και πώς επιλέχθηκαν αυτοί οι 40; Είναι ολόκληροι αυτοί οι φάκελοι; Ή μήπως έχουν “αποψιλωθεί” από ό,τι μπορούσε να φαντάζει απειλή για τη συμφιλίωση ή για συγκεκριμένους ανθρώπους;

Στο μόνο ερώτημα που ίσως μπορέσουμε με σιγουριά να μάθουμε την απάντηση είναι το πρώτο, όταν οι ίδιοι οι κάτοχοι των φακέλων -όσοι είναι εν ζωή- ή οι συγγενείς τους και η ακαδημαϊκή κοινότητα αντικρίσουν ό,τι βρέθηκε στα υπόγεια της Κατεχάκη. Όπως μαθαίνουμε, ακόμα ούτε η πολιτική ηγεσία της Κατεχάκη δεν γνωρίζει εάν και τι ακριβώς μπορεί να υπάρχει και στις περιφερειακές αστυνομικές διευθύνσεις στην επαρχία, στα αρχεία τους ή, καλύτερα, στα υπόγειά τους.

Πρώτο μέλημα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η σύσταση του μηχανισμού που θα επιτρέψει την πρόσβαση στους φακέλους φρονημάτων ώστε να μη θίγονται τα προσωπικά δεδομένα των κατόχων των φακέλων, όταν σε λίγες ημέρες τεθεί σε ισχύ η σχετική ΚΥΑ. Οι σκέψεις που υπάρχουν στο υπουργείο είναι η σύσταση μιας Διεύθυνσης Ιστορίας κατά τα πρότυπα της αντίστοιχης του Στρατού και μια αναβαθμισμένη Υπηρεσία Αρχείων που θα δεχθεί τόσο τους φακέλους φρονημάτων, όσο και τα αρχεία της ΕΛ.ΑΣ., αυτά που έχουν βρεθεί ήδη αλλά και αυτά που ίσως βρεθούν σε δεύτερο χρόνο σε αστυνομικές διευθύνσεις της επαρχίας. Σε δεύτερη φάση εξετάζουν και την πιθανότητα ίδρυσης Μουσείου Αστυνομίας.

avgi.gr

Σοβαρά τραυματίες από ατύχημα με jet ski o πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων ν. Ηρακλείου και ο γιος του – Τι λέει ο Λιμενάρχης

Αγωνία για την κατάσταση της υγείας του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Νίκου Χαλκιαδάκη και του 25χρονου γιου του, μετά το σοβαρό ατύχημα που σημειώθηκε, χθες το απόγευμα, στον κόλπο της Σταλίδας.

O πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων ν. Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης και ο 25χρονος γιος του είχαν ατύχημα με jet ski χθες στις 19.30, στον κόλπο Σταλίδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πατέρας και γιος επέβαιναν σε jet ski το οποίο προσέκρουσε στο σκάφος “Black Rose” με 90 επιβάτες.

Και οι  δύο άνδρες τραυματίστηκαν ενώ ο πατέρας έμεινε αναίσθητος ,στο νερό, για αρκετά λεπτά.

Άμεσα, μεταφέρθηκαν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου.

Ο κ. Χαλκιαδάκης φέρει τραύμα στον πνευμοθώρακα και ο γιος του συντριπτικό κάταγμα στο μηριαίο οστό.

Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ ο Νίκος Χαλκιαδάκης, σε χειρουργική επέμβαση υπεβλήθη ο γιος του.

Όπως επισήμανε, στην ΕΡΤ Ηρακλείου, ο λιμενάρχης Ηρακλείου, Δημήτρης Σαϊτάκης το jet ski συγκρούστηκε με την πίσω πλευρά του πλοιαρίου. “Αν η γωνία ήταν λίγο διαφορετική, θα θρηνούσαμε θύματα από το σκάφος”, εξήγησε, τονίζοντας τον κίνδυνο βύθισης που θα υπήρχε.

Η προανάκριση συνεχίζεται και αυτό που προκύπτει είναι ότι υπήρξε κακός χειρισμός που “ίσως οφείλεται σε υπερβολική σιγουριά του χειριστή ξενοδόχου”. Το jet ski έπεσε με μεγάλη ταχύτητα στο σκάφος, αναφέρει ο λιμενάρχης, τονίζοντας πόσο προσεκτικοί, υπεύθυνοι και συνετοί πρέπει να είμαστε σε τέτοιες περιπτώσεις. “Δεν τηρήθηκαν οι κανόνες του πλου”, είπε ο κ.Σαϊτάκης βάσει των πρώτων καταθέσεων και στοιχείων.

Σε ό,τι αφορά τους ελέγχους, ο κ. Σαϊτάκης, τόνισε: “δεν έχουμε σταματήσει μεικτά κλιμάκια, από την 1η Ιουνίου κυρίως, από τη μία άκρη του νομού ως την άλλη”. Ίσως αύριο κιόλας μάλιστα εκδοθεί από το Λιμεναρχείο, λίστα με κανόνες ασφαλείας για λουόμενους και διαχειριστές μέσων θαλάσσιας αναψυχής.

cretalive.gr

Ζητούν δεκάδες χιλιάδες ευρώ από πολίτες στο Πασακάκι για να ανοίξει δρόμο ο Δήμος Χανίων – Καταγγελία ΄”Ανταρσία στα Χανια”

Η δημοτική παράταξη “Ανταρσία στα Χανιά” με αφορμή την αποστολή ειδοποιήσεων σε κατοίκους που έχουν περιουσίες στο Πασακάκι και οι οποίοι καλούνται να καταβάλουν υπέρογκα ποσά  και μάλιστα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, προκειμένου να διανοιχτεί ο δρόμος που συνδέει τη Σούδα με το Πασακάκι, καταθέτει στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 13/6 την παρακάτω επερώτηση:

« Παίρνοντας υπόψη την κατεπείγουσα συνεδρίαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Μουρνιών της 18 Απριλίου 2016, αλλά τις συνολικότερες συνθήκες διαβίωσης της συντριπτικής εργαζόμενης πλειοψηφίας του πληθυσμού της πόλης μας, καθώς και την κατάσταση του υπόλοιπου οδικού δικτύου που κρίνεται κάθε άλλο παρά ικανοποιητική ρωτάμε τη Δημοτική Αρχή:

Με βάση ποιες πολιτικές προτεραιότητες και με βάση ποια εκτίμηση για τις ανάγκες της πόλης και των κατοίκων της επιλέγει να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο που ο σχεδιασμός του έτσι κι αλλιώς εκκρεμεί για περισσότερο από τριακονταετία;

Πώς είναι δυνατόν ο Δήμος να ζητά, μέσα σε αυτές τις συνθήκες οικονομικής κρίσης, οικονομικής δυσπραγίας και φτώχειας, να ζητά από τους πολίτες που είναι ιδιοκτήτες περιουσιών στην περιοχή να καταβάλουν υπέρογκα ποσά, που φτάνουν έως και τις 25.000 σε μηνιαίες δόσεις για το σχέδιο πόλης, όταν είναι γνωστό ότι θα αποζημιωθούν μετά από πολλά χρόνια;

Πώς είναι δυνατό να δίνονται στους δημότες τόσο ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, μέχρι το τέλος Ιουνίου, να αποπληρώσουν το ποσό που τους αναλογεί και μάλιστα σε περίπτωση ένστασης να καταβάλουν το 20% του συνολικού ποσού;

Πώς είναι δυνατό ο Δήμος να κινείται με αποκλειστικά εισπρακτικά κριτήρια για ένα έργο που είναι αμφίβολο αν θα ολοκληρωθεί; Μήπως τα μοναδικά κριτήρια με βάση τα οποία κινείται ο Δήμος είναι οι μνημονιακές  δεσμεύσεις για προώθηση των έργων σύνδεσης λιμανιών και αεροδρομίων και αυτό σε βάρος των λαϊκών αναγκών και περιουσιών;

Πώς είναι δυνατόν να έχει ξεκινήσει η συγκεκριμένη διαδικασία αφού η ευρύτερη περιοχή είναι στο υπό κύρωση σχέδιο πόλης και δεν έχει ενταχθεί ακόμη σε αυτό, πράγμα που σημαίνει ότι είναι αμφίβολο το πώς και το πότε θα αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες;»

Κατρούγκαλος από Λασίθι: “Οι αντισυγκεντρώσεις δεν έχουν σχέση με την Αριστερά. Αυτοί που σκότωσαν τον Λαμπράκη, δεν ήταν Αριστεροί”

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης γυρίζουμε σελίδα ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Κατρούγκαλος σε δηλώσεις του το μεσημέρι της Κυριακής από τον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου.

Παράλληλα επανέλαβε την πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης ότι δεν θα μειωθούν συντάξεις και μίλησε για άνοιγμα στην κοινωνία ενώ σχολιάζοντας τις χθεσινές εντάσεις, παρατήρησε ότι «αυτό το άνοιγμα στην κοινωνία μικρές ομάδες προσπάθησαν να το ματαιώσουν»

Ο κ. Κατρούγκαλος μίλησε σε ξενοδοχείο της πόλης με θέμα «τι νομοθετήθηκε σε Φορολογικό – Ασφαλιστικό, τι θέλουμε για τα Εργασιακά δικαιώματα», έπειτα από πρόσκληση της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου.

Πριν την ομιλία του ο υπουργός Εργασίας σε δηλώσεις του τόνισε: «Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και το τέλος της πολιτικής αβεβαιότητας που από το 2014 βάραινε στην Ελλάδα γυρίζουμε σελίδα».

Επίσης σημείωσε: «Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε πάλι τη πορεία ανάκαμψης της Ελληνικής Οικονομίας και με τη συνταγματική αναθεώρηση να δώσομε τέλος στο παλιό πολιτικό σύστημα της διαπλοκής».

Συνεχίζοντας ο υπουργός Εργασίας υπογράμμισε ότι τώρα λοιπόν που γύρισε σελίδα έχουμε αποφασίσει να κάνουμε ένα άνοιγμα στην κοινωνία με περιοδείες των μελών της Κυβέρνησης και των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε: «Όπως ξέρετε χθες αυτό το άνοιγμα στην κοινωνία μικρές ομάδες προσπάθησαν να το ματαιώσουν».

Ξέρετε, συνέχισε, ότι οι αντισυγκεντρώσεις καμιά σχέση δεν έχουν με την Αριστερά. Αυτοί που σκότωσαν τον Λαμπράκη, είπε, δεν ήταν Αριστεροί, είπε αναφερόμενος στη συγκέντρωση αριστερών και αναρχικών που απέτρεψε την πραγματοποίηση της ομιλίας του προχθές στην αίθουσα Ανδρογέω και πρόσθεσε: «Εμείς θα συνεχίσομε χωρίς να φοβόμαστε τραμπουκισμούς αυτών των μικρών ομάδων. Γι’ αυτό ανοιγόμαστε στην κοινωνία γιατί είμαστε η ελπίδα της κοινωνίας και ένα πολιτικό σύστημα διαφορετικό και για μια επιστροφή σε συνθήκες που δεν θα ‘ναι αυτές της μιζέριας μετά από έξι χρόνια».

Απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Κατρούγκαλος ανέφερε ότι πρέπει «Να ξεχωρίσαμε όμως τον ψόγο που δίνουν οι πολίτες αβίαστα και οι συγκεκριμένες ομάδες είτε τραμπούκων οι ανθρώπων που νομίζουν ότι παίζουν την επανάσταση στο πλαίσιο της μικρής μιζέριας των 5-6 ατόμων».

Ακόμη ο κ. Κατρούγκαλος, απαντώντας σε άλλη ερώτηση είπε πως αν λυπήθηκε για κάτι χθες ήταν πόσοι λίγοι συγκεντρώθηκαν από τα συνδικάτα. «Ήταν καμιά δεκαριά άνθρωποι έξω από την αίθουσα που είχα ζητήσει να συναντηθώ με φορείς. Στην πραγματικότητα πολύ λιγότεροι από τα μέλη των ΔΣ των συνδικάτων» και πρόσθεσε: «Εμείς θέλουμε τα συνδικάτα μαζικά και θέλομε μια ανοιχτή συζήτηση με αυτά» σημειώνοντας ακόμη πως και τα συνδικάτα θα πρέπει να εκπροσωπούν τον κόσμο να μην έχουν αυτή την απομόνωση.

Στη συνέχεια υπογράμμισε πως «θέλουμε να ελπίζουμε ότι με την επιστροφή των συλλογικών διαπραγματεύσεων, που είναι ο βασικός στόχος της Κυβέρνησης για τις μεταρρυθμίσεις στο εργασιακό αυτή η σημερινή κατάσταση των συνδικάτων που κανένα δεν ικανοποιεί πρέπει να αλλάξει».

Εξ’ άλλου ο ίδιος ανέφερε ότι την φωνή της κοινωνίας και των αγροτών φυσικά και την ακούμε και αυτό, όπως είπε, ήταν ακριβώς το μήνυμα που ήθελε να στείλει: «Άλλο η κοινωνία, άλλο τα συνδικάτα, άλλο οι τραμπούκοι…».

Τέλος ο κ. Κατρούγκαλος επανέλαβε ότι «έχουμε μια πολιτική δέσμευση ότι δεν θα μειώσουμε τις συντάξεις. Δεν μειώσαμε καθόλου μισθούς δεν μειώσαμε κύριες συντάξεις και αυτή είναι η βασική μας διαφορά από την προηγούμενη διακυβέρνηση» ανέφερε χαρακτηριστικά .

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

 

Κανονικά στην Κρήτη η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος, ξεκαθαρίζει ο Βαρθολομαίος

Κύκλοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου εκφράζουν «απορία και έκπληξη» για τη στάση Εκκλησιών που έχουν προκαλέσει αοριστία ως προς την συμμετοχή τους…

«Το Οικουκενικόν Πατριαρχείον ηργάσθη εξ΄αρχής με συνείδησιν ευθύνης και χωρίς να φείδεται κόπου και χρόνου, δια την προετοιμασίαν και δια την ολοκλήρωσιν αυτού του εγχειρήματος».

Αυτό ανέφερε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στην ομιλία που έκανε, με αφορμή την ονομαστική του εορτή, σχετικά με την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Κι αυτό, με δεδομένη την αοριστία που υπάρχει ως προς τη συμμετοχή Εκκλησιών όπως αυτές της Ρωσίας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας, της Γεωργίας και του Πατριαρχείου Αντιοχείας.

Τονίζουν ότι η Σύνοδος θα πραγματοποιηθεί στις 20-25 Ιουνίου στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης στα Χανιά.

Κύκλοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου εκφράζουν «απορία και έκπληξη» για τη στάση των Εκκλησιών που έχουν προκαλέσει την αοριστία αυτή. Πρέπει να σημειωθεί όμως μια αλλαγή που διαφαίνεται στη στάση τουλάχιστον της Εκκλησίας της Σερβίας, πράγμα που σε συνδυασμό με την έκτακτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσίας, που θα πραγματοποιηθεί αύριο, Δευτέρα, μπορεί να οδηγήσει σε κάποιες αλλαγές.

Ως προς την Εκκλησία Σερβίας ο Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος, σε χθεσινό ευχετήριο μήνυμά του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο για την ονομαστική του γιορτή, ανέφερε πως η Εκκλησία της Σερβίας «θα συμβάλει προς την θετική πλευράν εις το έργον της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου εν Κρήτη». Το μήνυμα αυτό διαφοροποιεί τα πράγματα σε σχέση με το προηγούμενο μήνυμα της Εκκλησίας της Σερβίας προς το Φανάρι, με το οποίο αφηνόταν να εννοηθεί ότι δεν θα υπάρξει Σερβική συμμετοχή στην Κρήτη.

Ωστόσο, στο δεύτερο μήνυμα δεν αναφέρεται ρητά ότι θα μετάσχει στη Σύνοδο η Εκκλησία της Σερβίας, ούτε υπάρχει και κάποιο άλλο μήνυμα ή πληροφορία που να έχει φτάσει επισήμως στο Φανάρι για το αν θα προσέλθουν τελικά οι Σέρβοι στην Κρήτη.

Σημειώνεται ότι την ίδια στάση, με άλλα λόγια την αλλαγή στάσης, είχε επιδείξει η Εκκλησία της Σερβίας και τον περασμένο Ιανουάριο για το θέμα της συμμετοχής της στη Σύναξη των Προκαθημένων στη Γενεύη. Αρχικά είχε δηλώσει ότι δεν θα μετάσχει, τη στιγμή μάλιστα που η Ρωσική Εκκλησία ζητούσε να μην πραγματοποιηθεί η Σύναξη στην Κωνσταντινούπολη για λόγους ασφάλειας. Τελικά το Φανάρι αποφάσισε να γίνει στη Γενεύη η Σύναξη, στην οποία τελικά μετείχε η Εκκλησία της Σερβίας.

Η ίδια αοριστία ισχύει και για την Εκκλησία Γεωργίας, η οποία, σύμφωνα με δημοσιογραφικές μόνο πληροφορίες που επικαλούνται συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας Γεωργίας, δεν θα μετάσχει στη Σύνοδο. Με άλλα λόγια, η Εκκλησία Γεωργίας δεν έχει δηλώσει προς το Φανάρι αν θα μετάσχει ή όχι. Πέραν των δημοσιογραφικών πληροφοριών, το συμπέρασμα της μη συμμετοχής των Γεωργιανών, προκύπτει κι από το γεγονός ότι δεν υπάρχει εκπρόσωπος της Εκκλησίας αυτής στις εργασίες της Ειδικής Επιτροπής που βρίσκεται ήδη στην Κρήτη και προετοιμάζει το Μήνυμα της Συνόδου.

Η μόνη Εκκλησία που έχει δηλώσει στο Φανάρι ότι δεν θα μετάσχει, είναι αυτή της Βουλγαρίας.

Υπό την επιρροή της Εκκλησίας της Ρωσίας βρίσκονται οι Εκκλησίες της Σερβίας, της Γεωργίας και της Βουλγαρίας, αλλά κατά κάποιο τρόπο και το Πατριαρχείο Αντιόχειας, το οποίο δήλωσε πως δεν θα μετάσχει αν προηγουμένως δεν λυθεί η διαφορά που έχει με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων για το θέμα του Κατάρ.

Η όλη αοριστία φαίνεται ότι είναι συνάρτηση των επιθυμιών της Εκκλησίας της Ρωσίας. Αρχικά η Μόσχα είχε δηλώσει στο Φανάρι ότι θα προσέλθει στην Κρήτη. Στη συνέχεια όμως δήλωσε πως πρέπει να συσταθεί μία επιτροπή, έτσι ώστε να συνεχιστεί η προετοιμασία της μεγάλης Συνόδου. Δήλωση στην οποία απάντησε το Φανάρι και περιμένει απάντηση. Η απάντηση αυτή, αλλά και η λύση του όλου γρίφου αναμένεται να προκύψει κατά την έκτακτη σύνοδο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσίας, που θα πραγματοποιηθεί αύριο, Δευτέρα.

Ιερώνυμος: Υπέρ της διεξαγωγής της Πανορθόδοξης Συνόδου στην Κρήτη, παρά τις απουσίες

«Αφού από κοινού αποφασίσαμε να γίνει η Σύνοδος, πώς ο καθένας δηλώνει ότι δεν θα έρθει»

Την άποψή του για το θέμα των Εκκλησιών που θα απέχουν από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας εξέφρασε σήμερα από τη Χίο, όπου εγκαινίασε το Μουσείο Μαστίχας, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος.

Αναλυτικότερα, σε δήλωσή του στο www.orthodoxia.info, ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας κατέθεσε την απορία του «Αφού από κοινού αποφασίσαμε να γίνει η Σύνοδος, πώς ο καθένας δηλώνει ότι δεν θα έρθει», για να συμπληρώσει:

«Αλλά είναι ελεύθερος ο καθένας να αποφασίσει αυτό που θέλει. Από την άλλη πλευρά, όμως, η Σύνοδος δεν είναι Πανορθόδοξη, λέγεται Αγία και Μεγάλη Σύνοδος, επομένως όσοι κι αν είμαστε να την κάνουμε την Σύνοδο».

ΑΠΕ-ΜΠΕ