20.8 C
Chania
Wednesday, October 9, 2024

Η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ ν. Χανίων για την προκήρυξη 19 μόνιμων θέσεων γιατρών ΕΣΥ

Η πρώτη ανακοίνωση της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ ν. Χανίων με το νέο Δ.Σ. αφορά το ζήτημα υποστελέχωσης στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, με αφορμή την προκήρυξη 19 μόνιμων θέσεων γιατρών ΕΣΥ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ Ν.Χανίων:

” Οι προκηρύξεις 19 μόνιμων θέσεων γιατρών ΕΣΥ για το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων  έρχονται σε μια περίοδο που το λειτούργημα όλων των συναδέλφων (ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού) έχει μετατραπεί σε πραγματική μάχη για να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες για δημόσια υψηλής ποιότητας Υγεία.

Οι πολιτικές της δημοσιονομικής προσαρμογής και των περικοπών που εφάρμοσαν όλες οι τελευταίες κυβερνήσεις συνέβαλαν στο να μένουμε τον Ιούνιο του 2016 με 110 λιγότερους μόνιμους γιατρούς και 35 λιγότερους ειδικευόμενους με βάση τον οργανισμό του νοσοκομείου και όλα αυτά εν μέσω μιας παρατεταμένης περιόδου αυξημένης προσέλευσης λόγω της κρίσης και με την επικαιρότητα της τουριστικής σεζόν.

Οι μόνιμοι διορισμοί στα νοσοκομεία (και όχι οι συμβάσεις-ομηρία των 1, 2 ή 3 ετών) είναι ο μόνος τρόπος να κρατηθεί όρθιο το Εθνικό Σύστημα Υγείας και να ανταπεξέλθει στην ανθρωπιστική κρίση και ο μόνος λόγος για να επιστρέψουν στην χώρα οι χιλιάδες νέοι συνάδελφοι που κατά συρροή μεταναστεύουν σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης, στις ΗΠΑ και αλλού.
Αλγεινή, ωστόσο, εντύπωση προκαλούν:

1) Η μη προκήρυξη θέσης στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, παρά την δηλωμένη προτεραιότητα της κυβέρνησης στην στελέχωση και υποστήριξή τους. Είναι απαράδεκτο όταν έχεις κλειστά κρεβάτια και ελλείψεις στην ΜΕΘ και όταν πανελλαδικά και παγκρήτια η αναζήτηση κενού κρεβατιού είναι δυσχερής.

2) Προφανώς είναι σωστή η λογική που έδωσε ποσόστωση θέσεων από τις νέες προκηρύξεις σε διευθυντές, αναγνωρίζοντας πως με το πάγωμα των διορισμών, μεγάλο κομμάτι των συναδέλφων είδε κλειστές τις πόρτες του ΕΣΥ για χρόνια. Δεν γίνεται όμως να παρακάμπτεται η μοναδική εν ενεργεία μόνιμη γιατρός του Γαστρεντερολογικού Τμήματος που παίρνει βαθμό διευθυντή σε λίγους μήνες και να προκηρύσσεται θέση διευθυντή στο συγκεκριμένο τμήμα. Την ίδια ώρα υπηρετεί στο τμήμα επικουρικός επιμελητής Β΄ με πολυετή προϋπηρεσία. Ζητάμε να επιλυθεί άμεσα το ζήτημα με προκήρυξη θέση επιμελητή Β΄αντί για διευθυντή στο Γαστρεντερολογικό.

Αγωνιζόμαστε για:

– Άμεση κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων στο νοσοκομείο με κοινωνικά, επιστημονικά κριτήρια και ανιδιοτέλεια. Να έχουν λόγο σε αυτό τα θεσμικά όργανα του Νοσοκομείου ( Επιστημονικό Συμβούλιο, Τομείς κτλ)

– Να παρακαμφθούν άμεσα θεσμικά κωλύματα στις εισηγήσεις και τις κρίσεις των θέσεων. Να γίνουν άμεσα οι νέες τοποθετήσεις.

Παλεύουμε για δημόσια και δωρεάν Υγεία για όλο το λαό, απαλλαγμένη από κάθε λογής επιταγές για την συρρίκνωσή της.

Το Δ.Σ. της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ νομού Χανίων ”

 

“Παπαγάλοι και σε αυτό το γύρο χάνετε”: O Πολάκης προσπερνά το “κοπυ παστε” και μένει στην ουσία

Απάντησε, όπως αναμενόταν, ο αναπληρωτής Υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης στο τρολάρισμα που έφαγε για το “κοπυ παστε” που είπε στη Βουλή και έγινε viral σε twitter, facebook και ειδησεογραφικά πρακτορεία.

Ο Παύλος Πολάκης μέσω του προσωρικού λογαριασμού του στο facebook μιλά για όσα σημαντικά ειπώθηκαν και καυτηριάζει, ξανά, τα “παπαγαλάκια”, τα “πληρωμένα σάιτ” που δεν είδαν τα σκάνδαλα και έμειναν στο “κοπυ παστε”.

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά:

“Παπαγάλοι και σε αυτό το γύρο χάνετε”

Δείτε τι έγραψε:

polakis_copypaste

 

Βελτίωση του συστήματος Υγείας «βλέπει» ο Ξανθός

Ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός, εκτιμά ότι το σύστημα Υγείας βρίσκεται σε μια περίοδο βελτιούμενης κατάστασης, αντίθετα με τα όσα λέγονται από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ωστόσο, παραδέχτηκε πως υπάρχουν κενά και ανάγκες που θα πρέπει να καλυφθούν

«Το σύστημα υγείας, δεν καταρρέει. Δεν επιτρέψαμε να καταρρεύσει πέρυσι, που ήταν η δύσκολη χρονιά και η χώρα είχε βρεθεί στο όριο. Και η οικονομία και η υγεία. Το σύστημα υγείας φέτος, έχει σταθεί καλύτερα στα πόδια του. Προφανώς υπάρχουν κενά και ανάγκες, αλλά είμαστε σε μία περίοδο, συνεχώς βελτιούμενης κατάστασης», δήλωσε ο Α. Ξανθός από τα Ιωάννινα όπου και πραγματοποιεί επίσκεψη σε νοσοκομεία.

Όπως υποστήριξε ο υπουργός, η βελτίωση του συστήματος Υγείας αρχίζει να γίνεται αισθητή στους εργαζόμενους στο ΕΣΥ αλλά και τους πολίτες, «των οποίων η πρόσβαση, ιδιαίτερα σε σοβαρές επεμβάσεις και θεραπείες, έχει βελτιωθεί πάρα πολύ».

Αναφερόμενος στις ελλείψεις προσωπικού, τόνισε πως η κριτική επί αυτού είναι καλοδεχούμενη διότι πάντα θα υπάρχουν κενά και ανάγκες που θα πρέπει να καλυφθούν. Όπως υποστήριξε, «δεν ισχύουν οι ισχυρισμοί της ΠΟΕΔΗΝ, η οποία αμφισβήτει τους αριθμούς, ό,τι δηλαδή σταμάτησε πέρυσι, η συνεχιζόμενη από το 2011 μείωση των λειτουργικών δαπανών στα νοσοκομεία». Τέλος, επανέλαβε ότι έχουν προκηρυχτεί 760 θέσεις μόνιμων γιατρών του ΕΣΥ.

thepressproject.gr

“Έχουμε δίκηο. Γι αυτό θα νικήσουμε”: Τιμήσαν στο Νεροχώρι τον Λευτέρη Ηλιάκη και τους δολοφονηθέντες Νεροχωριανούς – Τι είπε στην ομιλία του ο Γιώργος Μαργαρίτης | Φωτός

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία τη Τετάρτη 28 Σεπτέμβρη η εκδήλωση που διοργάνωσαν οι Τ.Ο. της Πόλης και της Υπαίθρου Χανίων του Κ.Κ.Ε. στο Νεροχώρι Αποκορώνου προς τιμή του αγωνιστή του ΔΣΕ και συγγραφέα Λευτέρη Ηλιάκη, και των δολοφονημένων Νεροχωριανών Παπά Νίκο Αποστολάκη, Ηλία και Άγγελο Ηλιάκη και Δημήτρη Μπολιουδάκη.

Η εκδήλωση αυτή εντάσσεται στις εκδηλώσεις που είναι αφιερωμένες στα 70χρονα του ΔΣΕ, στα πλαίσια του εορτασμού των 100 χρόνων του ΚΚΕ. Παραβρέθηκε αντιπροσωπεία της ΕΠ Κρήτης με επικεφαλής τον γραμματέα της ΕΠ Σάββα Βασιλειάδη.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην πλατεία του χωριού με κεντρικό ομιλητή τον Γιώργο Μαργαρίτη, καθηγητή της σύγχρονης ιστορίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

29720329310_e4db9fc53b_h

Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε ο Μπάμπης Πετράκης, πρόεδρος του παραρτήματος Χανίων της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ.

Ακολούθησαν ριζίτικα τραγούδια από το συγκρότημα Κρητικές Μαδάρες ενώ προβλήθηκαν και αποσπάσματα από δύο ντοκιμαντέρ που γυρίζονται αυτό το διάστημα σχετικά με την ζωή του Λευτέρη Ηλιάκη και του παπα-Νίκου Αποστολάκη.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης ο γραμματέας της ΤΕ Υπαίθρου Χανίων και μέλος του ΓΠ Κρήτης, Αλέκος Μαρινάκης, ο οποίος ήταν και συντονιστής της εκδήλωσης, αναφέρθηκε σε βιογραφικά στοιχεία των τιμώμενων αγωνιστών.

29387926403_4fa5659353_h

Ιδιαίτερη στιγμή ήταν όταν τον λόγο πήρε ο Λευτέρης Ηλιάκης ο οποίος αναφέρθηκε σε πλευρές της καθημερινότητας των μαχητών του ΔΣΕ καθώς και των πολιτικών κρατουμένων, πως οργάνωναν την μόρφωση τους, την πολιτική διαφώτιση και την εκμάθηση διάφορων τεχνών. Τραγούδησε επίσης δύο σπάνια τραγούδια, το ένα το τραγουδούσαν οι πολιτικοί κρατούμενοι στην Γαύδο και το άλλο οι μαχητές του ΔΣΕ.

30014547875_c58c928b54_h

Στη συνέχεια έγιναν τα αποκαλυπτήρια της πλάκας που στήθηκε προς τιμή των αγωνιστών.

30014687145_b4e9846034_h

Στον χώρο υπήρχε έκθεση για την δράση του ΔΣΕ στην Κρήτη και βιβλιοπωλείο με αντίστοιχες εκδόσεις, καθώς επίσης και dvd με τίτλο « Από τον Δεκέμβρη του ’44 μέχρι τον ΔΣΕ σε Αποκόρωνα και Σφακιά», το οποίο κυκλοφόρησε η Τομεακή Επιτροπή Υπαίθρου Χανίων, και έχει πλούσιο υλικό σε σχέση με την δράση και την ζωή των μαχητών του ΔΣΕ στις δύο αυτές επαρχίες.

Ομιλία Γιώργου Μαργαρίτη

Τιμή στον Λευτέρη Ηλιάκη

Και στην γενιά των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης και του Δημοκρατικού Στρατού της Ελλάδας

Φίλες και φίλοι,

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ για να τιμήσουμε τον Λευτέρη Ηλιάκη, παλαίμαχο αγωνιστή του λαϊκού κινήματος, της Αντίστασης, του αγώνα του Δημοκρατικού Στρατού, του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας.

Συγκεντρωθήκαμε εδώ για να μνημονεύσουμε τον αγώνα και τον μαρτυρικό θάνατο αγωνιστών που έδωσαν ως και τη ζωή τους την ίδια στους αγώνες για τη λευτεριά, το δίκηο, την αξιοπρέπεια. Αγωνιστών που έζησαν σε τούτο εδώ το χωριό –το Νεροχώρι-  και χάραξαν με την παρουσία και τη δράση τους την ιστορία του τόπου.

Του ιερέα Παπα-Νίκου Αποστολάκη, που δολοφονήθηκε μετά από ανείπωτα βασανιστήρια απο τραμπούκους στο Κόκκινο Χωριό τον καιρό της τρομοκρατίας.

Τον Ηλία Ηλιάκη που δολοφονήθηκε από Χωροφύλακες κοντά στους Άγιους Πάντες, την άνοιξη του 1948.

29386729984_bf7019831a_h

Τον Αγγελή Ηλιάκη, τελευταίο νεκρό του Δημοκρατικού Στρατού στην Κρήτη που δολοφονήθηκε τον Νοέμβριο του 1954 στον «Σοπωτό» στην Κάινα από Χωροφυλάκους.

Τον Δημήτρη Μπολιουδάκη που τραυματίστηκε βαριά στις συγκρούσεις που ακολούθησαν την προδοτική επίθεση των Γυπαραίων κατά των οργανώσεων της Αντίστασης τον Μάρτιο του 1945 και πέθανε λίγο αργότερα.

Να θυμηθούμε και να τιμήσουμε και άλλους, όπως τον Γιάννη Ηλιάκη, τον αδελφό του Λευτέρη, που τον έσερνε ανάπηρο –με κομμένο απο ψηλά το πόδι του- στις φυλακές και τις εξορίες η «τάξη» των νικητών του εμφυλίου.

Μαζί τους θέλουμε να θυμηθούμε και να τιμήσουμε όλους τους αγωνιστές τους γνωστούς και τους άγνωστους που έκτισαν –με το αίμα και τη ζωή τους- με το πείσμα του και την βαθιά αίσθηση του δίκηου που τους διέκρινε, το μεγάλο λαϊκό κίνημα.

@@

Φίλες και φίλοι,

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Έχουν περάσει  75 ολόκληρα χρόνια από τα 1941, έτος ίδρυσης (σαν χθές στις 27 Σεπτέμβρη) του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου του ΕΑΜ και αφετηρίας της εποποιίας της Εθνικής Αντίστασης.

Έχουν περάσει 70 χρόνια από την ίδρυση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (στις 28 Οκτωβρίου) και την αφετηρία του μεγάλου πολύχρονου αγώνα του.

Η χώρα και ο λαός μας από τότε ως τα σήμερα έζησαν και ζουν το καθεστώς που επέβαλαν οι νικητές –με τη βοήθεια των αγγλικών και αμερικανικών όπλων-  ετούτων των συγκρούσεων. Πόσα δεν είδε και δεν γνώρισε ο λαός μας στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε.

Καθεστώς «έκτακτων μέτρων» από το 1949 ως το 1967, με εξορίστους, φυλακισμένους, εκτελέσεις, δολοφονίες, ξυλοδαρμούς, ταπεινώσεις και εκείνο το τρομερό σύστημα της χαφιεδοκρατίας όπου ο όποιος Χωροφύλακας, παρακρατικός ή απλά τραμπούκος ή χαφιές, κατέστρεφε ανθρώπινες ζωές –«τυλίγοντάς τις σε μια κόλλα χαρτί» όπως έλεγαν τότε: τα περίφημα «πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων» εννοούσαν. Οι νόμοι αμείλικτοι –οι ίδιοι οι νόμοι του Μεταξά και του Εμφυλίου- 0 375/1936 περί κατασκοπείας, το Γ’ Ψήφισμα του 1946, ο 509 του 1947, είχαν εύκολη την καταδίκη σε θάνατο ή τα ισόβια ή την εκτόπιση όπου και όσο ήθελε το «δυτικό», του «ελεύθερου κόσμου», κατά τα άλλα, καθεστώς.

Ακολούθησε η δικτατορία, στα 1967-1974 με όλα τα προηγούμενα, εμπλουτισμένα με βασανιστήρια νέου τύπου – είχε σπουδάσει τότε η αμερικάνικη CIA στην νότια Αμερική.

Και στα χρόνια αυτά τα πολλά ο λαός μας ηττημένος στο καναβάτσο. Στη φτώχεια, στον φόβο, στην ταπείνωση. Το καθεστώς της “εθνικοφροσύνης” –που σήμερα πολλοί βρίσκονται να το εξυμνήσουν στα τηλεοπτικά κανάλια ή στα έργα και της ημέρες της εγκληματικής Χρυσής Αυγής- αφού πούλησε τα πάντα στο μεγάλο κεφάλαιο, πούλησε και τους ανθρώπους, τους Έλληνες, στα σκλαβοπάζαρα του μονοπωλιακού κεφαλαίου, στις φάμπρικες της Γερμανίας, του Βελγίου και όπου διψούσαν για φτηνό, δουλικό εργατικό δυναμικό.

Ήρθαν κατόπιν τα χρόνια της μεταπολίτευσης, της “ελευθερίας” όπως υποσχέθηκαν οι νέοι ταγοί. Τρομαγμένοι από την οργή του λαού που υπέβοσκε επικίνδυνα, υποσχέθηκαν ευημερία για όλους και προκοπή, στο δρόμο της Ευρώπης. Έδωσαν κάτι για να κοιμίσουν τον λαό και να χρυσώσουν το χάπι –ήταν ο καιρός των μεγάλων λόγων και των μεγάλων υποσχέσεων του ΠΑΣΟΚ – και μετά άρχισαν –δειλά στην αρχή, επιθετικά στη συνέχεια- να παίρνουν πίσω όλα όσα έδωσαν και όλα όσα οι αγώνες του λαού είχαν κατακτήσει.

29388003993_1acec784af_h

Η Ελλάδα στο μεταξύ άλλαζε. Ο φυσικός πλούτος της χώρας και ο σκληρός καθημερινός μόχθος των ανθρώπων που τον αξιοποιούσαν, άλλαξε τις εικόνες των πόλεων και των χωριών, άλλαξε τα τοπία γύρω μας. Μα τι περίεργο!  Αντί όλα όσα δημιούργησαν οι εργαζόμενοι να τους εξασφαλίζουν μια άνετη ζωή, να τους εξασφαλίζουν σιγουριά για το μέλλον, καλύτερες ημέρες για τα παιδιά τους, περίθαλψη στα γηρατειά και τις αρρώστιες τους, μόρφωση και πολιτισμό για όλους, στο βάθος διακρινόταν ολοένα και μεγαλύτερη αβεβαιότητα, φόβος, ανασφάλεια, ανεργία, ίσως ακόμα χειρότερες μέρες συγκρούσεων και πολέμων. Οι άνθρωποι μοχθούν γενιές τώρα για να κτίσουν μια καλύτερη ζωή, ετούτο το σύστημα τους κάνει να αμφιβάλουν για τα όσα ως τώρα έχουν πετύχει.

Και φτάσαμε εδώ που σήμερα είμαστε, στον καιρό των μνημονίων, όπου, στο όραμα του “ευρωπαϊκού μονόδρομου”, όλοι οφείλουν να ταίζουν το κεφάλαιο χωρίς όρους και όρια για να βγεί λέει το τελευταίο από την κρίση και να δώσει κατιτίς και στους φτωχούς, τους εργαζόμενους. Αυτό το κατιτίς ποτέ δεν εμφανίζεται στην άκρη του τούνελ ακόμα κι όταν αυγαταίνουν τα κέρδη των πλούσιων και ισχυρών –των ευρωπαιοθρεμένων.

Δεξιοί, κεντρώοι και πρόσφατα “αριστεροί” –κατά δήλωσή τους- ψάλτες υμνούν από κοινού ετούτο το σύστημα και διακριτικά μας θυμίζουν τα παθήματα των λαών – και του δικού μας λαού- όταν αντιστέκονται στο άδικο, στην εκμετάλλευση και στην μιζέρια. Μονόδρομος μας λένε, αυτό είναι, δεν έχει άλλο! Και, πάνω απ’ όλα θέλουν να ξεχάσουμε τις ρίζες μας, τους λαϊκούς αγώνες του χθές, τους αγωνιστές, το μεγαλείο του εργατικού, του λαϊκού κινήματος. Το συκοφαντούν το τελευταίο, το διαπομπεύουν, αλλού, σε χώρες πιο προχωρημένες από τη δική μας, μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όμως, ταυτίζουν το σφυροδρέπανο με τη ναζιστική σβάστικα, το χαρακτηρίζουν «σύμβολο μίσους» και το απαγορεύουν λές και πρόκειται για σημάδι κάποιας τρομοκρατικής οργάνωσης.

Η «ιστορία τελείωσε» λένε, η Σοβιετική Ένωση πέθανε ο καπιταλισμός θριάμβευσε, είναι και θα είναι μόνος του κυρίαρχος πάνω στη γη, μ’ αυτόν θα ζούμε, μ’αυτόν θα πεθάνουμε εμείς και τα παιδιά μας. Και σπεύδουν να εξωραίσουν και να δικαιώσουν όλα τα «τέκνα» του, όλα τα δημιουργήματά του: τον φασισμό, τον ναζισμό, τον ρατσισμό, τον αντι-κομμουνισμό, τον εθνικισμό και τον εκπορευόμενο από αυτόν ιμπεριαλιστικό, κατακτητικό πόλεμο – όλα τα δηλητήρια που η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο χρησιμοποιεί και επιβάλει.

—-

29720510480_9d5daac344_h

Να γυρίσουμε όμως πίσω και να έρθουμε στην Κρήτη όπου αγωνίστηκαν αυτοί τους οποίους σήμερα τιμούμε.

Στην Κρήτη, προστίθονταν τα κληροδοτήματα του παρελθόντος, ιδιαίτερα κοινωνικά και πολιτικά χαρακτηριστικά που δεν ευνοούσαν, θα έκρινε κανείς, την ανάπτυξη κοινωνικών ανατρεπτικών κινημάτων. Υπήρχε στην αρχή αυτό που ονομάζουμε «αυτοκρατορική κληρονομιά» – εκατό χρόνια διαμάχης ανάμεσα σε δύο κοινότητες θρησκευτικές, εθνικές ταυτόχρονα, παρόλο που οι με μίσος αντιμαχόμενοι ανήκαν στον ίδιο και στον αυτό τόπο, πολύ συχνά στις ίδιες και τις αυτές κοινωνικές ομάδες και τάξεις, μοιράζονταν τον ίδιο μόχθο και ένοιωθαν στο πετσί τους την ίδια εκμετάλλευση και αδικία. Τα συμφέροντα των ισχυρών, μέσα ή έξω από το νησί τους δίχασαν, τα ίδια συμφέροντα τους έστρεψαν τον ένα ενάντια στον άλλο, τους οδήγησαν μαζικά στο θάνατο, στον πόνο, στην αλληλοσφαγή, στην προσφυγιά, στην εξορία. Και όταν όλα αυτά τελείωσαν οι ισχυροί έγιναν πιο ισχυροί ενώ οι πολλοί έμειναν με τα λίγα, ή και τα λιγώτερα και με τις μεγάλες κουβέντες που τίμησαν τα πάθη τους, τις θυσίες τους και το θάνατό τους.

Πάνω σε τούτο το σκηνικό οικοδομήθηκε μια στέρεη κοινωνική πραγματικότητα. Η άρχουσα τάξη, οι μεγαλοαστοί του νησιού, πρόσδεσαν στα συμφέροντά τους, στο όνομα των «εθνικών διεκδικήσεων» μεγάλο μέρος του εγχώριου πληθυσμού. Έγιναν «καπεταναίοι» με πολιτική εξουσία, κοινωνική ακτινοβολία και –σε μεγάλο βαθμό- λαϊκή αποδοχή. Ταυτόχρονα απέκτησαν και πλούτο, μεγάλο πλούτο. Στα δικά τους χέρια έπεσε ο πλούτος των ανταγωνιστών τους, των μουσουλμάνων κτηματιών και αστών που τελικά έφυγαν από το νησί. Με αυτόν τον πλούτο μπόρεσαν να μεγαλώσουν την κοινωνική και πολιτική εξουσία τους δημιουργώντας ένα πλέγμα «προστατευόμενων» ή καλύτερα «εξαρτημένων» από αυτούς. Οι άνθρωποι των ισχυρών, εκτός από παραγωγικό χώρο σε όφελος των μεγάλων, λειτουργούσαν ταυτόχρονα ως σταθερή εκλογική πελατεία ή ακόμα, όταν χρειαζόταν, τους έδιναν ως και ιδιωτικούς στρατούς. Αυτές τις συμμορίες των τραμπούκων στα χέρια των οποίων βρήκαν τον θάνατο οι αγωνιστές που μνημονεύσαμε.

Ο τρόπος απόκτησης της σημαντικής αυτής γαιοκτησίας αλλά και ο τρόπος εκμετάλλευσής της –βοσκότοποι που στην ουσία έθεταν κάτω από τη εξάρτηση των ισχυρών τους κτηνοτρόφους- ενώ ταυτόχρονα δημιουργούσαν μηχανισμούς ελέγχου και προστασίας των αχανών εκτάσεων, δημιούργησε αυτό το φαινόμενο των «καπεταναίων» των ισχυρών προυχόντων. Μεγαλοαστών στη ζωή και στις συμπεριφορές τους στηριγμένων όμως σε γαιοκτησία και στις πολύμορφες σχέσεις που εκπορεύονταν από αυτήν και απλώνονταν σε όλο τον κοινωνικό ιστό του νησιού.

29720531150_e74916dc7d_h

Μέσα σε αυτό το δύσκολο σκηνικό εμφανίστηκε στη δεύτερη δεκαετία του εικοστού αιώνα ένα λαϊκό κίνημα με τελείως διαφορετικά χρακτηριστικά από τα αντίστοιχα «εθνοκεντρικά» του προηγούμενου τότε αιώνα. Το κίνημα των ανυπότακτων πρώτα απ’ όλα –εκείνων που αρνιόνταν να παρουσιαστούν στον στρατό για να πάνε να σκοτωθούν στους τότε πολέμους. Μετά τους πολέμους και τη συνακόλουθη καταστροφή του 1922, το κίνημα των «Παλαιών Πολεμιστών», εκείνων που γύρισαν από τον πόλεμο, το θανατικό και την αιχμαλωσία, μόνο και μόνο για να βρούν μπροστά τους τον φοροεισπράκτορα, τον χονδρέμπορα εκμεταλλευτή, τον τοκογλύφο. Μαζί τους ήρθαν στο νησί οι πρόσφυγες, οι ξερριζωμένοι της συμφοράς που είχαν πολλά να πουν για τα όσα έγιναν και τα όσα είδαν. Ο αναδασμός της γης, εξάλλου, και οι «προσφυγικοί κλήροι», έδωσαν ελάχιστα στους  φτωχούς χωρίς σε τίποτα να θίξουν την περιουσία των μεγάλων: των «καπεταναίων» που προαναφέραμε αλλά και της εκκλησίας και των μοναστηριών (μονή Πρέβελη στο Ρέθυμνο ή πιο διάσημη μονή Τοπλού στο Λασήθι κλπ.).

Οι κομμουνιστικές ιδέες άρχισαν να κυκλοφορούν και να διαδίδονται την ίδια αυτή εποχή. Εκτός από το κανάλι των προσφύγων ακολουθούσαν το αντίστοιχο των ξενητεμένων Κρητών, ιδιαίτερα των νέων που πήγαιναν για σπουδές στην Αθήνα. Σε εκείνες τις συνθήκες – και έχοντας το ισχυρό, ζωντανό, ελπιδοφόρο παράδειγμα της Σοβιετικής Ένωσης- ο λόγος τους έβρισκε γόνιμο έδαφος στο νησί, όπως και σε πολλούς άλλους τόπους, παντού όπου διαφέντευε η εκμετάλλευση και η αδικία. Στις μεγάλες αγροτικές κινητοποιήσεις των τελευταίων χρόνων της δεκαετίας του 1920-1930, οι κομμουνιστές έδειξαν την ευκολία με την οποία δένονταν με τον λαό και έμπαιναν μπροστάρηδες στους αγώνες του. Οι ισχυροί του νησιού διέγνωσαν τον κίνδυνο και οργανώθηκαν πολιτικά και κοινωνικά στο κόμμα των Βενιζελικών, τους Φιλελεύθερους, ετοιμάζοντας την αντίδρασή τους. Στα 1929 οι Φιλελεύθεροι ψήφισαν και εφάρμοσαν το αντι-κομμουνιστικό «ιδιώνυμο».

Κατόπιν, καθώς ξέσπασε η καπιταλιστική κρίση και φούντωνε στην Ευρώπη το επαναστατικό κίνημα, τον ρόλο της καταστολής του ανέλαβε ο βασιλιάς Γεώργιος και ο δικτάτορας με το φασιστικό καθεστώς της 4ης Αυγούστου. Οι δημοκρατικές παραδόσεις του νησιού εκδηλώθηκαν και σε ετούτη την περίσταση. Μετά ήρθε ο πόλεμος, η επιστράτευση, η τραγική τύχη της μεραρχίας Κρήτης στο μέτωπο της Αλβανίας και στην πείνα της Κατοχής.

Τον Μάϊο του 1941 άρχισε το νέο έπος του λαού της Κρήτης. Ο λαός του απορφανισμένου νησιού βρήκε τη δύναμη να αντισταθεί στους εκλεκτούς αλεξιπτωτιστές του ναζισμού, ακύρωσε τα σχέδιά τους, μάτωσε την ματαιοδοξία τους και μετέτρεψε τον προγραμματισμένο θρίαμβό τους σε θλιβερό επιτάφιο. Αντίποινα, εκατοντάδες εκτελέσεις αμάχων, ξεθεμέλιωμα χωριών ήταν η  απάντηση των ναζί ιμπεριαλιστών.  Και στη συνέχεια στην Κρήτη της Νέας Ευρώπης η ίδια συνταγή. Οι εργολάβοι, οι σημαντικοί, οι πλούσιοι με ενθουσιασμό αγκάλιασαν την «Ελληνική Πολιτεία» -έτσι ονομάστηκε το κράτος των δωσιλόγων- των Πασσαδάκηδων, των Παπαγιαννάκηδων, το ελληνικό ναζιστικό καθεστώς που διαφέντευσε την Ελλάδα και την Κρήτη. Πάνω στη δυστυχία των πολλών κέρδισαν πολλά λεφτά οι εμπλεκόμενοι  στα στρατιωτικά έργα και στην οικονομία πολέμου των κατακτητών.

Οι πολλοί, οι αγρότες, οι εργάτες, οι μεροκαματιάρηδες, δούλευαν αγγαρεία σε γερμανικά έργα και σε Έλληνες εργολάβους. Το βιός τους θεωρούνταν βιός του κατακτητή και των συνεργών του, ό, τι ήθελαν έπαιρναν, όποτε το ήθελαν. Όσοι δυστροπούσαν εύκολα οδηγούνταν σε κολαστήρια, σε φυλακές, σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, στα εκτελεστικά αποσπάσματα.

Μέσα σε αυτήν την εφιαλτική κατάσταση γεννήθηκε το μεγάλο αντιστασιακό κίνημα της Κρήτης – μέρος του μεγάλου αντιφασιστικού, απελευθερωτικού αγώνα του λαού της Ελλάδας και των λαών της Ευρώπης. Μέρος ενός τιτάνιου αγώνα που οδηγούσε το κράτος των εργατών, η Σοβιετική Ένωση.

Στον αγώνα αυτό οι κομμουνιστές είχαν τον πρώτο λόγο.  Δεν θα μπορούσε να είναι αλλοιώς. Ο ναζισμός, ετούτο το εφιαλτικό εφεύρημα του καπιταλισμού, αυτούς είχε στο στόχαστρο, με αυτούς αναμετριόταν. Κάτω από τους φονικούς ιμπεριαλιστικούς πολέμους βρισκόταν πάντα το μεγάλο ερώτημα: Γιατί οι λαοί να πολεμούν για τα συμφέροντα των λίγων; Γιατί είτε με τους νικητές, είτε με τους ηττημένους οι εργάτες, οι λαοί θα είναι πάντοτε θύματα της εκμετάλλευσης, της κλοπής του μόχθου τους. Γιατί ο πόλεμος να μην είναι πόλεμος ουσιαστικής –κοινωνικής απελευθέρωσης- από τα δεσμά της ταξικής εκμετάλλευσης; Οι κομμουνιστές είχαν απάντηση σε όλα αυτά και γι αυτό οι κομμουνιστές ηγήθηκαν του τεράστιου κινήματος της Αντίστασης – κίνημα, το ξέρουμε, που μίσησαν εξίσου οι αντιμαχόμενοι του πολέμου –Γερμανοί, Ιταλοί, Άγγλοι, Αμερικάνοι – ανεξάρτητα με ποιο στρατόπεδο βρίσκονταν στον πόλεμο.

—-

29900827062_e56d4e6243_h

Στην αρχή των γεγονότων, οι δυνάμεις των κομμουνιστών, μικρές, κτυπημένες από τη δικτατορία, ξεκομμένες.  Δεν είχε σημασία, οι κομμουνιστές γνώριζαν πως να σταθούν στο πλευρό του λαού, πως να διαβάσουν τις σκέψεις του, πως να ποδηγετήσουν την οργή του σε ένα απελευθερωτικό επαναστατικό ξέσπασμα.

Περίπτωση Νεροχωρίου – μικρό χωριό 150 περίπου κατοίκων.

Οι κοινωνικές συνθήκες όμως είχαν μεταβάλει όμως τη μικρή αυτή κοινωνία σε πρόθυμο δέκτη των ριζοσπαστικών μηνυμάτων. Μόλις έφτασαν αυτά από την Αθήνα, διαμέσου του φιλολόγου Κώστα Ηλιάκη, εξαδέλφου του Λευτέρη, οι νέοι του χωριού τα αγκάλιασαν, οι γηραιότεροι τα πλησίασαν με κάτι ανάμεσα σε επιφύλαξη και ελπίδα. Σε ετούτα τα μηνύματα θεμελιώθηκε ο αγώνας που ξεκίνησε με τον πόλεμο και την Κατοχή.

Το μικρό χωριό, όπως και άλλα παρόμοια ή μεγαλύτερα στον Αποκόρωνα – ιδιαίτερη μνεία στον Κεφαλά- ρίχτηκαν με όλες τους τις δυνάμεις στον αγώνα. Οι πρωτοπόροι,  τα πιό δυναμικά στοιχεία εντάχθηκαν στις γραμμές των οργανώσεων, του ΚΚΕ, του ΕΑΜ, της ΕΤΑ, του ΕΛΑΣ, της Εθνικής Αλληλεγγύης. Οι άλλοι κάλυπταν, έκρυβαν, στήριζαν σε μια ομοψυχία που ποτέ πριν και ποτέ μετά –ως τις μέρες μας δεν ξαναείδαμε – και που ευχόμαστε όλοι να ξαναδούμε.

Από το τίποτα έγινε στρατός που μάτωσε Γερμανούς και συνεργάτες τους και που πολιόρκησε, όταν ήρθε η ώρα τους κατακτητές στο «Φρούριο Κρήτης», όπως το ονόμαζαν, στα Χανιά. Δεν θέλω να επεκταθώ στους αγώνες και τις θυσίες που έκαναν οι αγωνιστές και ο απλός κόσμος στον καιρό της Κατοχής – τα περιγράφει αναλυτικά ο Λευτέρης Ηλιάκης στα βιβλία του «Η Αντίσταση στο νομό Χανίων» και στο αυτοβιογραφικό «Δεν σταθήκαμε στην άκρη του δρόμου».

Η Απελευθέρωση – με τον ειδικό τρόπο που έγινε η απελευθέρωση στην δυτική Κρήτη – μετά το τέλος του πολέμου,  έδιωξε τους κατακτητές, δεν έφερε όμως όσα οι άνθρωποι του μόχθου προσδοκούσαν ότι η λευτεριά θα φέρει. Οι ισχυροί ήταν πάντα ισχυροί, οι φτωχοί ήταν πάντα φτωχοί. Ίδιες οικογένειες, ίδιοι «καπεταναίοι» διαφέντευαν τον τόπο και όριζαν τις τύχες των ανθρώπων. Οι μέθοδοί τους ίδιες –σκληρές και απάνθρωπες. Γυπαραίοι και Μπαντουβάδες αντικατέστησαν τους Παπαγιαννάκηδες και τους Σουμπεραίους. Διοργάνωσαν εκστρατείες ενάντια στο λαϊκό κίνημα, στον ΕΛΑΣ, πριν ακόμα φύγουν οι Γερμανοί, στις 25 Μαρτίου 1945. Συνέχισαν με δολοφονίες, τρομοκρατία, ξυλοδαρμούς.

Και ακολούθησε ο τραγικός εμφύλιος –που επίσης τον έχει ιστορήσει ο Λευτέρης Ηλιάκης στο βιβλίο του «Ο Εμφύλιος πόλεμος στην Κρήτη». Ένας ένας έπεφταν στον άνισο αγώνα οι αγωνιστές. Έπεφταν χωρίς να λυγίσουν παρά τις αντιξοότητες παρά την αγριότητα του αντιπάλου.

Μας δείχνουν σήμερα στις τηλεοράσεις εικόνες από τη Συρία. Εξανίσταται η «δύση» από τις εκτελέσεις των τζιχαντιστών, το κόψιμο των κεφαλιών των αντιπάλων τους. Ξεχνούν φαίνεται πως αυτός ο κόσμος της αντίδρασης και της συντήρησης εφεύρε και εφάρμοσε πρώτος αυτές τις πρακτικές. Όχι ενάντια σε ιθαγενείς των αποικιών –τράβηξαν και αυτοί τα μαύρα τους δεινά από τους πολιτισμένους αποικιοκράτες: ενάντια στο λαό της Ελλάδας και της Κρήτης τα εφάρμοσαν. Τα κομμένα κεφάλια και τα άψυχα σώματα κρεμασμένα ανάποδα στον Κλαδισσό, το κομμένο ανάπηρο χέρι του Γιάννη Ποδιά να το γυρνάνε στα χωριά του Ηρακλείου. Αυτός ήταν ο κόσμος των «εθνικοφρόνων», αυτός ο κόσμος, νικητής έκτισε την μεταπολεμική Ελλάδα. Αυτόν τον κόσμο πολέμησαν οι παλιοί, αυτός ο κόσμος κυβερνά και σήμερα την Ελλάδα. Φυσικά σήμερα –να πούμε ευτυχώς- κόβει συντάξεις και μισθούς, δεν του χρειάζεται να κόψει κεφάλια.

—-

29931160421_f0f4e9eb46_h

Φίλες και φίλοι,

Συντρόφισσες και σύντροφοι

Με ποιον τρόπο να τιμήσουμε αγωνιστές που δεν έχουν ανάγκη από τιμή. Τιμή τους είναι το δίκηο, η προσήλωση σ’ αυτό, η πίστη τους στη δύναμη του λαού και η προσδοκία ενός καλύτερου κόσμου. Πως να τους τιμήσουμε εμείς οι μεταγενέστεροι, μαθητές στα δικά τους έργα, στο δικό τους μεγαλείο.

Πίστεύω ότι μόνο ένας τρόπος υπάρχει να τους τιμήσουμε. Να αγωνιστούμε γι’ αυτά για τα οποία οι ίδιοι αυτοί αγωνίστηκαν. Να πάρουμε τη σκυτάλη του δίκαιου αγώνα εκεί όπου την άφησαν, Να συνεχίσουμε με το πείσμα το δικό τους, με την πίστη τη δική τους, μέχρι την τελική νίκη.

Ο κόσμος μας δεν έχει χώρο για κυνηγούς κεφαλών, δεν έχει χώρο για αδίστακτους, ανελέητους εκμεταλλευτές ανθρώπινου μόχθου, δεν έχει χώρο για κεφαλαιοκράτες και –πώς τους λένε τώρα- «επενδυτές». Μόνο για το δίκηο και την λευτεριά έχει χώρο ο κόσμος μας. Γι’ αυτά μόνο αξίζει να παλέψουν οι Λαοί.

Έχουμε δίκηο. Γι αυτό θα νικήσουμε.

“Για μισό χιλιοστό θα ήταν πεθαμένη”: H μητέρα από το Ηράκλειο μιλά για την επίθεση από ροτβάιλερ

Η μητέρα του 20 μηνών παιδιού, που συγκλόνισε το πανελλήνιο, όταν το ροτβάιλερ της οικογένειας του επιτέθηκε, προκαλώντας του σοβαρά τραύματα στο κεφάλι, μίλησε στην εκπομπή «Τατιάνα Live» το απόγευμα της Πέμπτης, αποκαλύπτοντας ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για την επίθεση του σκύλου στο κοριτσάκι.

«Ο ιδιοκτήτης του σκύλου, ο οποίος έχει 5 ανήλικα παιδιά, μας έδωσε το ροτβάιλερ, όταν αποφάσισε να φύγει στον Καναδά, ήθελε να αφήσει το ζώο σε καλά χέρια. Έδειχνε να είναι φιλικότατος ο σκύλος… Τον είχαμε πάντα δεμένο», είπε αρχικά η μητέρα του μωρού, που ανεβαίνει έναν Γολγοθά από τις 26 Ιουλίου, όταν το ροτβάιλερ του επιτέθηκε στην Κρήτη.

Η μητέρα της μικρής, με υγρά μάτια, έφερε στο μυαλό της, την στιγμή της επίθεση, περιγράφοντας καρέ-καρέ το θρίλερ που έζησε.

«Είχαμε βγάλει βόλτα το σκύλο για να κάνει την ανάγκη του… Ο άντρας μου προπορευόταν με το σκυλί μπροστά και εγώ ήμουν πίσω τους με την κόρη μου στην αγκαλιά. Κάποια στιγμή σταματήσαμε για να ουρήσει το σκυλί και τότε ήρθε ο άντρας μου να μιλήσει με την μικρή. Όταν το είδε ο σκύλος αυτό, ενώ ουρούσε, σταμάτησε, ήρθε κοντά στην μπέμπα, χωρίς  ωστόσο να δείχνει άγριες διαθέσεις. Εκείνη την στιγμή σκέφτηκα να σηκώσω το παιδί πιο πάνω για να μην γλείψει το πρόσωπο της ο σκύλος. Ένιωσα μια αντίσταση, τότε προσπάθησε ο άντρας μου να την σηκώσει και νιώθει και αυτός αντίσταση και τότε αντιληφθήκαμε ότι κάτι δεν πάει καλά… Εκείνη την ώρα αρχίζει το μεγάλο μας παιδί να ουρλιάζει

“Πάρτε την μπέμπα από το στόμα του, θα μου φάει την μπέμπα”. Ο σκύλος ήταν ήρεμος, η μπέμπα δεν έκλαιγε για να ανησυχήσουμε… Τότε καταλάβαμε ότι έχει αρπάξει την μικρή από το μάτι και του λέει ο άντρας μου “στοπ”. Mε το που του είπε “στοπ” άφησε την μπέμπα! Την δάγκωσε μια φορά, χωρίς να την τραβάει. Την είχε στο στόμα του ο σκύλος! Το παιδί ήταν μπρούμυτα, δεν έκλαιγε. Ήμασταν σίγουροι ότι την σκότωσε! Λέγαμε ότι “δεν ήταν δυνατό να την έχει δαγκώσει ο σκύλος και να μην ουρλιάζει”. Πάω την σηκώνω, την γυρίζω και βλέπω αίματα παντού», είπε βουρκωμένη η μητέρα του βρέφους, ευχαριστώντας παράλληλα τον Αλέξη Τσίπρα για την σωτήρια παρέμβαση του.

«Είχα πάθει σοκ. Είχα ζητήσει από τον πατέρα μου να δει, αν το αυτί και το μάτι του παιδιού ήταν στην θέση τους… Μου χε πει ότι όλα είναι καλά. Όταν την έπλυναν, είδαμε ότι είναι καλά. Όταν όμως το παιδί μετά τα ράμματα προσπάθησε να σηκωθεί, ένα δάκρυ αίματος κύλησε από το μάτι της προκαλώντας σε όλους μεγάλη ανησυχία. Τότε αποφάσισαν οι γιατροί από τον Άγιο Νικόλαο, το παιδί να μεταφερθεί στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Ηρακλείου. Για δύο ημέρες κοιμόταν συνέχεια η μικρή. Είχε πάθει σοκ. Οι οφθαλμίατροι μας είπαν ότι έπρεπε να μεταφερθεί επειγόντως στην Αθήνα. Με εντολή του Τσίπρα το παιδί σε λίγες ώρες μεταφέρθηκε με C-130 στην Αθήνα και ευχαριστούμε τον πρωθυπουργό γι’αυτό», πρόσθεσε, τονίζοντας το σοκ που ένιωσαν οι γιατροί όταν είδαν το μάτι του παιδιού.

«Μόλις οι γιατροί είδαν στο πρώτο χειρουργείο το μάτι του παιδιού στο Αγία Σοφία σοκαρίστηκαν άσχημα… Δεν υπήρχε ίριδα, είχε υποστεί ολική αποκόλληση του αμφιβληστροειδούς. Είχε περάσει το δόντι του σκυλιού στο μάτι της… Μας είχαν προετοιμάσει οι γιατροί ότι ίσως το παιδί χάσει το μάτι του. Δεν ήθελε κανείς γιατρός να την αναλάβει, λόγω της ηλικίας της… Στο νοσοκομείο Γεννηματάς έκανε τελικά και δεύτερη επέμβαση. Συνεχίζουμε την θεραπεία και σήμερα ο κύριος Μπρούζας, ο γιατρός που την έχει αναλάβει, της έκανε τρίτο χειρουργείο. Της έκοψαν τα ράμματα, μας είπαν ότι είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση, υπάρχει πιθανότητα να μην ξαναδεί από το ένα της μάτι. Πρέπει να είμαστε για όλα προετοιμασμένοι», πρόσθεσε, εκφράζοντας την ελπίδα το μωρό της να μην χάσει το μάτι του.

«Ελπίζουμε ότι θα κρατήσει το ματάκι της, από το οποίο όμως μπορεί να μην έχει όραση. Σε 10 μέρες θα κάνουμε και τέταρτο χειρουργείο. Για μισό χιλιοστό θα ήταν πεθαμένη…», κατέληξε.

star.gr

Ενδιαφέρον των βουλευτών Κρήτης του ΣΥΡΙΖΑ για τoν κίνδυνο έξαρσης της “αδήλωτης εργασίας” στην Κρήτη και τον ανώτατο αριθμό αδειών διαμονής για εργασία πολιτών τρίτων χωρών

Το γεγονός ότι δεν περιλαμβάνεται η Περιφέρεια Κρήτης στην υπ΄ αριθμ. 11656/241/24-08-2016 Κ.Υ.Α. με την οποία τροποποιείται η υπ΄ αριθμ. 24990/366/4-06-2015 Κ.Υ.Α. με θέμα «καθορισμός ανώτατου αριθμού αδειών διαμονής για εργασία πολιτών τρίτων χωρών για τα έτη 2015-2016, επισημαίνουν με ερώτηση τους όλοι οι βουλευτές Κρήτης του ΣΥΡΙΖΑ προς τους αρμόδιους Υπουργούς.

Οι βουλευτές τονίζουν πως «οι ανάγκες στην αγροτική εκμετάλλευση είναι μεγάλες» και πως «εγκυμονεί ο κίνδυνος εκμετάλλευσης και έξαρσης της αδήλωτης εργασίας» και γι’ αυτό το λόγο ζητούν να μάθουν αν στο Υπουργείο προτίθενται να δώσουν τη δυνατότητα στις Περιφέρειες που δεν συμπεριλήφθησαν στην Κ.Υ.Α. να αποστείλουν συμπληρωματικά έγγραφο

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

«Σύμφωνα με το άρθρο 58 ν.4384/2016 τροποποιήθηκε το άρθρο 13 α του ν.4251/2014, το οποίο ρυθμίζει την απασχόληση των παράτυπα διαμενόντων πολιτών τρίτων χωρών στη αγροτική οικονομία. Συγκεκριμένα ο εργοδότης έχει τη δυνατότητα να υποβάλει στην αρμόδια Υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης του τόπου διαμονής του αίτηση για την κατ΄ εξαίρεση απασχόληση πολιτών τρίτων χωρών οι οποίοι στερούνται τίτλου διαμονής στη χώρα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν επείγουσες ανάγκες της αγροτικής εκμετάλλευσης.

Με την υπ ΄αριθμ. 24990/366/04-06-2015 Κ.Υ.Α. καθορίστηκε ο ανώτατος αριθμός αδειών διαμονής για εργασία πολιτών τρίτων χωρών στην κατηγορία εργάτες γης, στην Περιφέρεια Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου) για τα έτη 2015-2016 στους δύο (2).

Η ανωτέρω Κ.Υ.Α. τροποποιήθηκε με την υπ΄ αριθμ. 11656/241/24-08-2016 Κ.Υ.Α. αυξάνοντας τον ανώτατο αριθμό αδειών διαμονής εργασίας πολιτών τρίτων χωρών για τα έτη 2015-2016.

Επειδή σύμφωνα με την υπ αριθ. 66224/2014, Κ.Υ.Α καθορίζονται τα ειδικότερα ζητήματα σχετικά με την διαδικασία και συγκεκριμένα αναφέρεται ότι ο οικείος Περιφερειάρχης αποστέλλει τη γνώμη του στα Υπουργεία Εσωτερικών και Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας αναφέροντας αναλυτικά στοιχεία για τον ανώτατο αριθμό θέσεων εργασίας που κρίνεται σκόπιμο να καλυφθούν με μετάκληση πολιτών τρίτων χωρών κατά τα επόμενα δύο έτη, ανά Περιφερειακή Ενότητα, έτος, ειδικότητα, και χώρα προέλευσης, συναποστέλλοντας και τις έγγραφες γνώμες των εργοδοτικών φορέων και αντίγραφο του πρακτικού της κοινής σύσκεψης.

Επειδή οι ανάγκες στην αγροτική εκμετάλλευση είναι μεγάλες.

Επειδή εγκυμονεί ο κίνδυνος εκμετάλλευσης και έξαρσης της αδήλωτης εργασίας.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

Γιατί δεν περιλαμβάνεται η Περιφέρεια Κρήτης στην υπ΄ αριθμ. 11656/241/24-08-2016 Κ.Υ.Α. με την οποία τροποποιείται η υπ΄ αριθμ. 24990/366/4-06-2015 Κ.Υ.Α. με θέμα «καθορισμός ανώτατου αριθμού αδειών διαμονής για εργασία πολιτών τρίτων χωρών για τα έτη 2015-2016;

Προτίθενται να δώσουν τη δυνατότητα στις Περιφέρειες που δεν συμπεριλήφθησαν στην Κ.Υ.Α. να αποστείλουν συμπληρωματικά έγγραφο, αναφέροντας αναλυτικά στοιχεία για τον ανώτατο αριθμό θέσεων εργασίας που κρίνεται σκόπιμο να καλυφθούν με μετάκληση πολιτών τρίτων χωρών;»

Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων: Γιορτή των Πουλιών και απειλές για το νερό

Γι’ άλλη μια χρονιά η Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων καλεί σε συμμετοχή στην Πανευρωπαϊκή Γιορτή των Πουλιών στη λίμνη της Αγιάς την Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016 από τις 11 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι. Η φετινή Γιορτή των Πουλιών βρίσκει τους υγροτόπους και τα αποθέματα του νερού να απειλούνται από την Κλιματική Αλλαγή, την κατασπατάληση νερού, την αυθαιρεσία, τα επικίνδυνα χημικά και την επιχείρηση ιδιωτικοποίησης του νερού.

Αναφέρει η οργάνωση σε σχετικό δελτίο τύπου:

Η Γιορτή των Πουλιών είναι μια εκδήλωση ευαισθητοποίησης για τα μεταναστευτικά πουλιά και τους υγροτόπους με εκατοντάδες εκδηλώσεις σε όλη την Ευρώπη. Εκτός  από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα μεταναστευτικά πουλιά  στο μακρύ τους ταξίδι, περίπου 25 εκατομμύρια πουλιά θανατώνονται παράνομα κάθε χρόνο στις χώρες της Μεσογείου. Σύμφωνα με πρόσφατη σχετική μελέτη της BirdLife International, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 6η θέση στη δεκάδα των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά παράνομης θανάτωσης πουλιών, με την εκτίμηση ότι θανατώνονται παράνομα στη χώρα μας κατά μέσο όρο 704.000 πουλιά κάθε χρόνο. Τα μεταναστευτικά πουλιά, αφού ξεπεράσουν τον κίνδυνο παράνομης θανάτωσης αλλά και το μεγάλο φυσικό εμπόδιο της θάλασσας της Μεσογείου, έχουν να διασχίσουν και την αφιλόξενη έρημο Σαχάρα και μάλιστα δύο φορές το χρόνο. Γι’ αυτό η BirdLife International και οι εταίροι της έχουν θέσει ως υψηλή προτεραιότητα την καταπολέμηση της παράνομης θανάτωσης των πουλιών, είτε αυτή γίνεται με όπλα, είτε με παγίδευση με ξόβεργες, δίχτυα, ηχομιμητικές συσκευές, δολώματα ή άλλους τρόπους.

Η φετινή Γιορτή των Πουλιών βρίσκει τους υγροτόπους και τα αποθέματα του νερού να απειλούνται:

       Από την Κλιματική Αλλαγή, η οποία επιτείνεται από τη χρήση λιγνίτη, πετρελαίου κι άνθρακα για παραγωγή ενέργειας και καύσιμα αλλά κι από την καταστροφή των δασών και των χώρων πρασίνου. Η θερμοκρασία του πλανήτη αυξάνεται, η ερημοποίηση και στην Κρήτη επεκτείνεται και τα αποθέματα πόσιμου νερού μειώνονται.

       Την κατασπατάληση των υδάτινων αποθεμάτων τόσο από υδροβόρες γεωργικές πρακτικές (στη γεωργία καταναλώνεται το 85% του νερού!), συχνά για προϊόντα που δε χρειαζόμαστε ή καταλήγουν στα σκουπίδια, όσο και από γιγαντιαίες επενδύσεις για γήπεδα γκολφ όπως στο Κάβο Σίδερο στο Λασίθι και στην Αταλάντη. Κάθε γήπεδο γκολφ 18 οπών καταναλώνει όσο νερό έχει ανάγκη μια ολόκληρη πόλη 11.000 κατοίκων!

       Την αυθαιρεσία στους υγροτόπους με την εκχέρσωση, το μπάζωμα, τα σκουπίδια που απειλούν όχι μόνο τον ίδιο τον υγρότοπο αλλά και την οικολογική ισορροπία και τα υδάτινα αποθέματα.

       Τα επικίνδυνα χημικά που χρησιμοποιούνται στη γεωργία, που μολύνουν τον υδροφόρο ορίζοντα και το νερό που πίνουμε αλλά και τα γεωργικά προϊόντα που καταλήγουν στο πιάτο μας, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την υγεία μας.

       Την επιχείρηση ιδιωτικοποίησης του νερού μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου όπου εντάχθηκαν δημόσιες εταιρείες ύδρευσης όπως η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ που διαχειρίζονται το νερό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, το νερό που πίνει η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών. Η ιδιωτικοποίηση των δημόσιων και δημοτικών εταιρειών ύδρευσης δοκιμάστηκε τις προηγούμενες δεκαετίες στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο με τραγικές συνέπειες για τους φτωχότερους, για την ποιότητα του πόσιμου νερού και τη δημόσια υγεία. Κατέληξαν έτσι σε όλη την Ευρώπη μεγάλοι Δήμοι όπως του Παρισιού και του Βερολίνου να αγοράζουν ξανά τις εταιρείες ύδρευσης από τις ιδιωτικές εταιρείες, αυτές που θέλουν να έρθουν και στη χώρα μας για να πάρουν τη διαχείριση των νερών της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και ό,τι άλλο τους προκύψει. Το πόσιμο νερό είναι δικαίωμα, δεν είναι εμπόρευμα!

Η Γιορτή των Πουλιών γίνεται φέτος στη Λίμνη της Αγιάς με τη συνεργασία της Ορνιθολογικής Εταιρείας, του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου και της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων. Δυστυχώς κι η φετινή χρονιά βρίσκει τη λίμνη της Αγιάς χωρίς Φορέα Διαχείρισης, όπως προβλέπεται για όλες τις περιοχές που εντάσσονται στο Δίκτυο NATURA 2000 για την προστασία των σημαντικών Ευρωπαϊκών Οικοτόπων. Έτσι, ο σημαντικότερος υγρότοπος της Κρήτης, όπου έχουν παρατηρηθεί πάνω από 200 διαφορετικά είδη πουλιών, ορισμένα μάλιστα σπάνια και απειλούμενα, μένει χωρίς την απαιτούμενη προστασία.

Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων

“Όχι” από τη δημοτική αρχή Κισσάμου στη φιλοξενία προσφύγων

Αρνητική είναι η δημοτική αρχή Κισάμου στη φιλοξενία μεταναστών, παρά την αντίθετη απόφαση που πήρε πρόσφατα η ΠΕΔ Κρήτης. Όπως τονίζει ο δήμαρχος κ. Σταθάκης, «εκτός του ότι δεν έχουν ξεκαθαριστεί οι όροι φιλοξενίας των μεταναστών σε κάθε περιοχή, ένα ακόμη ερώτημα το οποίο δεν έχει απαντηθεί είναι πως και από ποιον φορέα θα καλύπτονται οικονομικά οι ανάγκες των φιλοξενούμενων».

Θυμίζουμε ότι, βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων, ο Δήμος Κισάμου θα κληθεί να φιλοξενήσει 35 πρόσφυγες, ωστόσο -όπως επισημαίνει- ο δήμαρχος Κισάμου, «κανένας δεν μπορεί να μας διαβεβαιώσει επίσημα ότι ο αριθμός αυτός δεν θα αυξηθεί στην πάροδο του χρόνου».

Και καταλήγει, «αυτή την δύσκολη εποχή αντιμετωπίζουμε ως δημοτική αρχή πληθώρα μεγάλων προβλημάτων που αφορά βασικές καθημερινές ανάγκες (λειτουργία σχολείων, ύδρευση κλπ.) και αδυνατούμε να επιβαρυνθούμε με νέα έξοδα που είναι αδύνατον να καλύψουμε».

neoiorizontes.gr

Νέος πρόεδρος στην Ένωση Γιατρών ΕΣΥ ν. Χανίων ο Βύρων Λυκιαρδόπουλος – Ο αποχαιρετισμός του Ανδρέα Λιοδάκη από το νοσοκομείο Χανίων

Ο Ανδρέας Λιοδάκης, ο αγαπητός γιατρός του Νοσοκομείου Χανίων και πρόεδρος της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ ν. Χανίων, ολοκλήρωσε την ειδικότητά του και πλέον μετακομίζει στο Ρέθυμνο και στο εκεί νοσοκομείο.

Σε μήνυμα που ανέρτησε στον λογαριασμό του σημειώνει τα εξής:

Ύστερα από 4,5 χρόνια στο Γ.Ν.Χανίων, κλείνει αύριο ο κύκλος της ειδικότητας και από Δευτέρα ανοίγει ένας νέος στο ΠΕΔΥ και στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου ως επικουρικος επιμελητής. Ευχαριστώ όλους τους συναδέλφους για την συνεργασία και εύχομαι οι δρόμοι μας να ξανασμιξουν στο μέλλον! Καλή αρχή και καλούς αγώνες και στο καινούργιο ΔΣ της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ νομού Χανίων!

Μετά και από αυτή την εξέλιξη η νέα σύνθεση του Δ.Σ. της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ νομού Χανίων, όπως προέκυψε από το τακτικό Δ.Σ. της 28/9/2016 είναι:

Πρόεδρος: Λυκιαρδόπουλος Βύρων

Αντιπρόεδρος: Φραγκάκης Εμμανουήλ

Γραμματέας: Μαυριγιαννάκη Ελευθερία

Ταμίας: Λάμπρης Κωνσταντίνος

Μέλη: Πλέρος Χρήστος, Πολίτης Τιμολέων, Χατζηπλής Γεώργιος

Εμείς να ευχηθούμε στον Ανδρέα Λιοδάκη πολλές επαγγελματικές επιτυχίες στο Ρέθυμνο με το ίδιο αγωνιστικό φρόνημα στις δύσκολες εποχές που ζούμε.

Ελπίζουμε το νέο Δ.Σ. που προέκυψε και ο νεός πρόεδρος Βύρων Λυκιαρδόπουλος να συνεχίσουν στον ίδιο βηματισμό.

DSCF1449
Ο νέος πρόεδρος της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ ν. Χανίων Βύρων Λυκιαρδόπουλος

Ύμνοι του περιοδικού “Times” για τον κρητικό φωτογράφο Χαράλαμπο Κυδωνάκη (dirty harry)

O Χαράλαμπος Κυδωνάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κρήτη, σπούδασε αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη και ζει τα τελευταία χρόνια στο Ρέθυμνο. Φωτογραφίες τραβάει από το 1997, όμως ουσιαστικά από το 2008 και μετά. Είμαι μελος του iN-PUBLiC κι έχει συμμετάσχει σε διάφορες εκθέσεις και περιοδικά.

Όπως λέει:

“Οι φωτογράφοι που θαυμάζω περισσότερο είναι ο Weegee, η Diane Arbus, ο Garry Winogrand κι ο Martin Parr. Όσον αφορά τη θεματολογία, μάλλον ξέρω καλύτερα ποια δεν είναι τα αγαπημένα μου θέματα παρά αυτά που είναι. Δεν έχω παρακολουθήσει μαθήματα φωτογραφίας, αντ’ αυτού ταξιδεύω όταν μπορώ και ψάχνω στο διαδίκτυο δουλειές άλλων. Όσο πιο πολύ τραβάω, τόσο περισσότερο συνειδητοποιώ τι θέλω από τη φωτογραφία και την ίδια στιγμή τόσο πιο πολύ μπερδεύομαι με το τι ζητάω».”

Οι πιο πολλοί τον γνωρίζουν με το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο: “Dirty Harry”, που παραπέμπει στον εμβληματικό αστυνομικό που απέδιδε δικαιοσύνη με το όπλο του και πρωταγωνιστή τον Κλιντ Ίστγουντ.

Το όπλο του Χαράλαμπου Κυδωνάκη είναι η φωτογραφική του μηχανή.

Είναι αναγνωρισμένος διεθνώς εδώ και πολλά χρόνια, με κορυφαία περιοδικά φωτογραφίας να γράφουν αφιερώματα για την τέχνη και την τεχνική του. Τελευταία αναγνώριση ήρθε από το περιοδικό “ΤΙΜΕ”.

Σε άρθρο του Gus Powell με τίτλο “Γνωρίστε τον ιδιοφυή φωτογράφου δρόμου που δεν έχετε ξανακούσει” αφιερωμένο στον κρητικό φωτογράφο ο δημοσιογράφος γράφει τα εξής:

Untitled2

“Είχα ένα θεία, τον Frank “Yaki” Yakimovich τον οποίο συνάντηση μια φορά σε μια οικογενειακή μάζωξη το 1982. Ήταν αυτό που λες, σκυλί του πολέμου. Θυμάμαι ότι με οδήγησε σε ένα ξεθωριασμένο αμάξι, άνοιξε το πορτ μπαγκάζ και έβγαλε ένα στρογγυπωλό μεγάλο σφυρί. Με ένα χτύπημα άνοιξε μια κοτρώνα στη μέση. Στο κέντρο της κοτρώνας υπήρχαν κρύσταλλοι. Έβαλε τους κρύσταλλους στα χέρια του. Μια κοιτούσα τους κρύσταλλους και μια αυτόν και την κοτρώνα που είχε συνθλίψει. Ήμουν ένα 8χρονο παιδί και το μυαλό μου είχε εκραγεί. Ποτέ δεν ξαναείδα μια κοτρώνα με τον ίδιο τρόπο.

Η δουλειά του Χαράλαμπου “Harry” Κυδωνάκη με κάνει να σκέφτομαι αυτούς τους κρύσταλλους και τον θαυμασμό που ένοιωσα όταν τους πρωτοείδα. Ο Χάρυ δε χρησιμοποιεί τη φωτογραφία για να σταματήσει τον χρόνο και να περιγράψει τον χώρο. Χρησιμοποιεί την κάμερα και το φλας σα ένα σφυρί για να ραγίσει τον χρόνο και τον χώρο. Σου δείχνει τι υπάρχει εκεί μέσα, και μετά σου δείχνει λίγο παραπάνω από αυτό που υπάρχει.

Η δουλειά του έχει μια μελαγχολική ομορφιά που έχω δει στον Gueorgui Pinkhassov, τη βαθιά αφηγηματική ακεραιότητα του Cristobal Hara και τη μαύρη κωμωδία του ζωγράφου Philip Guston.

Untitled

Ο Χάρυ, που είναι γνωστός ως “dirty harry”, μιλά με τις φωτογραφίες, μιλά για το “νησί του” και το “χωριό του”.

Μιλά για τα κορίτσια, τα ζώα, τις σκιές.

Οι εικόνες έχουν λεπτομέρειες που απωθούν και έλκουν συγχρόνως: έχουν μια μυρωδιά, είναι σαν ένα απαλό αεράκι.

Όσο περισσότερο κοιτάς τη δουλειά του τότε περισσότερο σκέφτεσαι ότι πράγματι υπάρχει ένα νησί, ένα χωριό, που είναι όπως οι φωτογραφίες του, συνέχεια. Ένας μέρος όπου τα πρόσωπα μαυρίζουν ή φωτίζονται από πίσω, που τα ζώα και οι χαρταετοί εμφανίζονται αναπάντεχα, όπου άνθρωποι από το παρών, το παρελθόν και το μέλλον αναμειγνύονται.

Οι φωτογραφίες του φλερτάρουν με την ειρωνία, μερικές φορές βρίσκονται στα σύνορα με την τρέλα, κι όμως, το αμάξι συνεχίζει τον δρόμο του… Πιστεύω ότι σε αυτό το μέρος, το νησί του Κυδωνάκη, οι εικόνες με κάνουν να αισθάνομαι σα να κινούμαι μπροστά και πίσω μεταξύ αυτού που υπάρχει και αυτού που είναι φαντασία, φανερώνοντας βάθη που ξαφνιάζουν και εμπνέουν.

Πιστεύω ότι ο Κυδωνάκης ξέρει πώς να βρίσκει και να σπάει κοτρώνες για να βρίσκει κρύσταλλους.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο του Χαράλαμπου Κυδωνάκη:

www.dirtyharrry.com

flickr.com

Facebook

Instagram