21.8 C
Chania
Friday, October 11, 2024

Τσακαλώτος: ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ θα ιδιωτικοποιηθούν μόνο από τη ΝΔ

Η ΝΔ μπορεί να θέλει να ιδιωτικοποιήσει την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, αλλά «όσο είμαι εγώ υπουργός και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ιδιωτικοποιηθούν», τόνισε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος μιλώντας στην συνεδρίαση των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου για το νομοσχέδιο που αφορά τα προαπαιτούμενα για την δόση των 2,8 δισ. ευρώ.

Σημείωσε ότι ο νόμος για το υπερταμείο δεν αποκλείει την ιδιωτικοποίηση και επιβεβαίωσε ότι μεταξύ υπουργείων και ΔΕΚΟ «χάνεται η πολιτική σχέση με την κακή έννοια».

Ο Ευκλ. Τσακαλώτος υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχει πουθενά στον νόμο ότι πάει για ιδιωτικοποίηση» όποια δημόσια επιχείρηση ενταχθεί στο υπερταμείο. Και συνέχισε λέγοντας πως «έχει δίκιο» ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης που λέει ότι με το νόμο δεν αποκλείεται η ιδιωτικοποίηση.

«Αλλά όσο είμαι εγώ υπουργός και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ιδιωτικοποιηθεί η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ γιατί χρειάζεται σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης. Άμα πάρετε εσείς την κυβέρνηση μπορεί να εσείς να τα ιδιωτικοποιήσετε», πρόσθεσε απευθυνόμενος στη ΝΔ.

Ο υπουργός Οικονομικών παραδέχθηκε ότι «το υπερταμείο μας δημιουργεί προβλήματα», αλλά υπογράμμισε ότι δίνει και δυνατότητες.

Η εποπτεία των υπουργείων

«Λένε ότι χάνεται η εποπτεία των υπουργείων. Βεβαίως χάνεται, με τον τρόπο που λειτουργούσε το ΠΑΣΟΚ. Λες και δεν υπήρχε επί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ κάποιος υπουργός που είχε υπό την εποπτεία του κάποια ΔΕΚΟ και έκανε η ΔΕΚΟ 300 προσλήψεις εκ των οποίων οι 250 προσλήψεις ήταν από τον νομό του υπουργού», είπε ο Ευκλ. Τσακαλώτος.

Πρόσθεσε ότι «με αυτή την έννοια έχετε απόλυτα δίκιο. Δεν θα μπορεί να βάζει ο υπουργός τους δικούς του ανθρώπους. Προφανώς θέλετε να συνεχίσετε το παλαιό σύστημα. Αυτό το παλιό σύστημα τελείωσε. Θα υπάρχει εσωτερικός κανονισμός και θα υπάρχουν δύο θεσμοί που θα συντονίζουν κάθε ΔΕΚΟ και με την επιμέρους πολιτική (π.χ. ενέργεια, τηλεπικοινωνίας) και με την κυβερνητική πολιτική».

Ο υπουργός εξήγησε τι σημαίνει η αναφορά του νομοσχεδίου σε αύξηση της αξίας των δημοσίων επιχειρήσεων με άλλα μέσα: «Έχουμε ολυμπιακά ακίνητα π.χ. το μπιτς βόλεϊ. Γιατί δεν μπορούμε να πάρουμε μία ιδιωτική εταιρεία μέσα από το υπερταμείο για να το ξαναφτιάξει και να είναι το κέντρο του αθλήματος; Γιατί να μην έρχονται στην Ελλάδα οι εθνικές ομάδες των βορείων κρατών όπως η Νορβηγία για να προπονούνται το χειμώνα;», αναρωτήθηκε.

«Είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων»

«Φτάνουμε στο τέλος της πρώτης αξιολόγησης και την ολοκλήρωση όλων των προαπαιτούμενων. Σας θυμίζω τι έλεγε η αντιπολίτευση και οι εφημερίδες, ότι η διαπραγμάτευση είναι στον αέρα, ότι καθυστερεί, ότι τα οικονομικά είναι στον αέρα και έχουν απορριφθεί όλες οι προτάσεις της κυβέρνησης για το υπερταμείο», υπενθύμισε ο υπουργός Οικονομικών.

Τόνισε ότι «είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων, στα φορολογικά έχουμε πάει καλύτερα κατά 300 εκατ. χωρίς να υπολογίζονται τα έσοδα του ΕΝΦΙΑ, ο ΦΠΑ αυξήθηκε. Το χρυσό μετάλλιο στην αύξηση του ΦΠΑ πήρε η Μύκονος, το αργυρό η Ρόδος και το χάλκινο η Σαντορίνη. Πότε είχε γίνει αυτό; Ξέρουμε ότι όλη η ρητορεία ότι δεν θα τελειώσουν τα προαπαιτούμενα είναι στον αέρα, όπως και η ρητορεία για τον κόφτη».

thepressproject.gr

 

“Όχι ένταξη ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ στο Υπερταμείο” σε 12 μπάνερ με επιχειρήματα

Όπως ήταν αναμενόμενο στο Υπερταμείο και συγκεκριμένα στην θυγατρική των Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) περνάνε οι ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ ΣΤΗΝ ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ και όχι σε μέρος τους μικρότερο του 50%.

Σύμφωνα με το κατατεθέν νομοσχέδιο, οποιοδήποτε στοιχείο τους που σήμερα βρίσκεται στον έλεγχο του Δημοσίου, (συμπεριλαμβανομένου και του ποσοστού του 34% περίπου το οποίο γύρισε σε δημόσιο έλεγχο από το ΤΑΙΠΕΔ με την απόφαση του ΣτΕ 1904/2014), μετά την ψήφιση ιδιωτικοποιείται και είναι πλέον «αξία» του Υπερταμείου.

Η ψήφιση θα γίνει αύριο Τρίτη, και εξ αυτού η πρωτοβουλία για τη μη ιδιωτικοποίηση του νερού στην Ελλάδα καλεί όλους τους πολίτες να μοιραστούν 12 μπανεράκια που παρουσιάζουν κεντρικά επιχειρήματα ενάντια σε αυτή την εξέλιξη:

Ουτοπικοί σοσιαλιστές

Του Δρ. Παναγιώτη Ξηρουχάκη

Τον 19ο αιώνα οι θεωρίες για τη δημιουργία μίας ουτοπικής κοινωνίας διαδίδονται στην Ευρώπη και προκαλούν αίσθηση. Μην ξεχνάμε ότι η Γαλλική επανάσταση έχει προηγηθεί και μαζί με την τεχνολογική πρόοδο της εποχής συντελεί στη σάρωση της πίστη, του θρησκευτικού φανατισμού και της αριστοκρατίας. Η Γαλλική επανάσταση έδειξε ότι ακόμα και οι βασιλιάδες πεθαίνουν. Η εξουσία πλέον αμφισβητείται. Τα πάντα φαντάζουν δυνατά. Ακόμα και η δημιουργία ενός επίγειου παραδείσου …

Σίγουρα ο ουτοπικός σοσιαλισμός ομοιάζει με τα χιλιαστικά κινήματα του μεσαίωνα στην αναζήτηση της επίγειας ευτυχίας και στην άμεση κατάργηση της εξουσίας. Όμως ο ουτοπικός σοσιαλισμός του 19ου αι αποκτά πλέον ξεκάθαρα πολιτική και κοινωνική κατεύθυνση. Το θρησκευτικό συναίσθημα έχει πλέον ξεπεραστεί από τους επαναστάτες. Έτσι τη θέση του Καμπανέλλα και λοιπόν χριστιανών ουτοπιστών έρχονται να πάρουν οι Ουτοπικοί Σοσιαλιστές. Η επιστήμη γίνεται το ιδανικό διαβατήριο για μία καλύτερη κοινωνία. Ή τουλάχιστον έτσι πίστευαν οι Ουτοπικοί σοσιαλιστές. Οι τελευταίοι, πριν τους μαρξιστές και τους αναρχικούς, θα στηλιτευόσουν τον καπιταλισμό και θα βάλουν τις βάσεις για το κτίσιμο μίας νέας κοινωνίας.

Τσαρλς Φουριέ (1772-1837)

charles-fourier_eq9Ex

 

Ο Φουριέ έζησε σε εποχές μεγάλων κοινωνικών και οικονομικών αλλαγών. Δεν είχε αριστοκρατική καταγωγή, σε αντίθεση με πολλούς γνωστούς επαναστάτες της εποχής. Σύμφωνα μάλιστα με τον Τζολ μπορεί να θεωρηθεί πρόδρομος του ειρηνικού αναρχισμού. Πίστευε ότι η επανάσταση θα στηριζόταν στη λογική και στην επιστήμη και δε θα χρειαζόταν βία.

Η κοινωνία που οραματιζόταν μετά την επανάσταση ονομαζόταν Αρμονία. Επρόκειτο για μία κοινωνία χωρίς κράτος όπου αντίθετα θα υπήρχαν κοινότητες που θα ήταν συνεργατικές επιχειρήσεις και κάθε μέλος θα διέθετε ένα αριθμό ίσων μετοχών. Ο Φουριέ πίστευε στην παραγωγή σε πλατιά κλίμακα και στη μαζική κατανάλωση μέσω τυποποιημένων συνεταιρισμών. Ενδιαφέρον έχει η «ουτοπική» πόλη που ο Φουριέ οραματίστηκε και που θα αντικαθιστούσε την πόλη της βιομηχανικής εποχής. Αυτή η πόλη θα ήταν μόνο έναν κτίριο τεραστίων διαστάσεων που θα ονομαζόταν φαλανστήριο. Το κάθε φαλανστήριο θα είχε πληθυσμό περίπου 1600 ατόμων που θα αποτελούσε μία κοινότητα που θα ονομάζεται φάλαγγα. Ο Φουριέ οραματιζόταν μία κοινωνία χωρίς οικογένεια αλλά με πολυγαμία.

Στο έργο του «Θεωρία των Τεσσάρων κινήσεων» βλέπουμε τον τρόπο που αντιμετώπιζε την επιστήμη

«Είχα πιστέψει ότι το πιο σίγουρο μέσο για να φτάσει κανείς σε χρήσιμες ανακαλύψεις ήταν η απομάκρυνση του με κάθε τρόπο από τους δρόμους που ακολουθούσαν οι αμφίβολες επιστήμες, που δεν είχαν κάνει ποτέ την παραμικρή εφεύρεση που είναι χρήσιμη στο κοινωνικό σώμα και που παρά την τεράστια πρόοδο της βιομηχανίας , ούτε είχαν καταφέρει να προλάβουν την ένδεια. Θεώρησα λοιπόν καθήκον μου να βρίσκομαι διαρκώς σε αντίθεση με αυτές τις επιστήμες εξετάζοντας το πλήθος των συγγραφέων τους, θεώρησα ότι όλα τα θέματα που είχαν επεξεργαστεί θα πρέπει να είχαν παντελώς εξαντληθεί και αποφάσισα να αφοσιωθώ σε προβλήματα που κανείς τους δεν είχε προσεγγίσει.»

Βλέπουμε ότι ο Φουριέ προλαβαίνοντας τον Μαρξ κήρυξε τον πόλεμο στην κατεστημένη επιστήμη. Ο Φουριέ ήθελε να χρησιμοποιήσει την επιστήμη και την τεχνολογική πρόοδο για το καλό των συνανθρώπων του και όχι για τον πλουτισμό κάποιων.

Η επιρροή του Φουριέ υπήρξε μεγάλη. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο Φουριέ επηρέασε μία επαναστατική ομάδα στην Τσαρική Ρωσία. Μέλος αυτής της ομάδας ήταν και ο Ντοστογιέφσκι ο οποίος πριν γίνει σκληρός τσαρικός (κατόπιν βέβαια των βασανιστηρίων και των εικονικών εκτελέσεων στα οποία τον υπέβαλε η τσαρική αστυνομία) υπήρξε ουτοπικός σοσιαλιστής και οπαδός των ιδεών του Φουριέ.

Επίσης έγινα κάποιες προσπάθειες να ιδρυθούν κοινότητες σύμφωνα με τις ιδέες του Φουριέ. Να τονιστεί βέβαια ότι το πρότυπο για την ιδανική πόλη δεν εφαρμόστηκε ποτέ όπως ο ίδιος το οραματίστηκε αλλά πάντα κατά προσέγγιση και σε μικρότερη χωρική και πληθυσμιακή έκταση. Τέτοιες κοινότητες υπήρξαν στη Γαλλία , στη Ρωσία, στην Αλγερία αλλά κυρίως στις ΗΠΑ όπου το φουριεριστικό κίνημα γνώρισε αξιόλογη επιτυχία, αφού ιδρύθηκαν 41 κοινότητες στα πρότυπα του Φουριέ. Μάλιστα το Μπρουκ Φαρμ που θεμελίωσε ο Τζωρτζ Ρίπλευ στη Μασαχουσέτη το 1841, με βάση τις ιδέες του Φουριέ σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Όμως μία φωτιά το 1846 θα φέρει προβλήματα που δε θα ξεπεραστούν και το 1849 η κοινότητα διαλύθηκε. Επίσης ο Φουριέ επηρέασε σχετικά και καλλιτεχνικούς κύκλους (σουρεαλιστές, καταστασιακούς κλπ).

Τέλος ο Φουριέ θεωρείται πατέρας του ελευθεριακού σοσιαλισμού. Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι το φουριεριστικό κίνημα έσβησε χωρίς να πετύχει τους σκοπούς του. Τα φουριεριστικά διδάγματα όμως για ισότητα και άρνηση του κράτους επηρέασαν τη σκέψη πολλών που στη συνέχεια θα αποκαλούσαν τους εαυτούς τους αναρχικούς και θα ανέπτυσσαν τη δική τους αντικρατική και αντικαπιταλιστική ιδεολογία. Ο αναρχισμός όμως, που έκανε την εμφάνιση του στα μέσα του 19ου αι. με τους Προυντόν, Μπακούνιν και λοιπούς, δε θα έμενε μόνο στα διδάγματα του Φουριέ αλλά θα ανέτρεπε και πολλές από τις απόψεις του.

Σαιν Σιμόν (1760-1825)

Claude_de_Rouvroy_de_Saint-Simon_by_Jean_Dullé

 

Ο κόμης του Σαιν-Σιμόν ήταν Γάλλος πρώιμος (ουτοπικός) σοσιαλιστής. Αν και αριστοκράτης, αφιέρωσε τη ζωή στην υπόθεση της ανατροπής και της επιστημονικής ουτοπίας. O Σαιν Σιμόν πίστευε σε μία ουτοπική κοινωνία που την εξουσία θα την ασκούσαν οι επιστήμονες. Ο ίδιος ήταν χριστιανός, θεωρούσε όμως τη θρησκεία, κατώτερη των επιστημών, όσο αφορά την υπόθεση της ανθρώπινης εξέλιξης. Είχε τεράστια πίστη στην επιστήμη και πίστευε ότι μπορούσε να οδηγήσει την ανθρωπότητα σε καλύτερες μέρες, κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν οι παππάδες και οι πολιτικοί. Ο κόμης ντε Σαιν Σιμόν υποστήριξε επίσης την κατάργηση του χρήματος. Το σύνολο της θεωρίας του ονομάστηκε Κοινωνιστική θεωρία ή σαινσιμονισμός ή Νέος Χριστιανισμός.

Ο Σαιν Σιμόν ήθελε να εκδιώξει από την εξουσία τους ευγενείς, τους δικαστές και τους ιερείς. Όραμα του ήταν η συμφιλίωση των αφεντικών με τους εργάτες (στο σημείο αυτό βλέπουμε πράγματι πόσο ουτοπικοί ήταν αυτοί επαναστάτες –φιλόσοφοι). Με άλλα λόγια πίστευε στη συνεργασία των τάξεων στη βάση του αλληλοσεβασμού και όχι στην πάλη των τάξεων.

Μετά το θάνατο του Σαιν Σιμόν, ο μαθητής του Μπαρτελεμύ Προσπέρ Ανφαντέν αποφάσισε να εφαρμόσει τον Κοινωνισμό στην πράξη. Το 1832, ο Ανφαντέν με τους μαθητές του εγκαταστάθηκαν σε ένα μεγάλο κτήμα στο Μενιλμοντάν, κοντά στο Παρίσι. Στο κοινόβιο αυτό δεν υπήρχαν υπηρέτες ούτε ατομική ιδιοκτησία. Αποκαλούσαν ο ένας τον άλλον αδελφό. Φορούσαν ειδική στολή: παντελόνι λευκό, το χρώμα της αγάπης· χιτώνιο μπλε-βιολέ, το χρώμα της πίστης· γραβάτα λευκή· σκούφο κόκκινο. Το γιλέκο τους λευκό και κόκκινο, το χρώμα της εργασίας. Πίστευαν στην αλληλεγγύη και την αλληλοβοήθεια. Δεν ήταν οι μόνοι που προσπάθησαν να εφαρμόσουν τις αρχές του Σαιν Σιμόν. Για κάποια χρόνια ο Σαιν Σιμονισμός υπήρξε πράγματι κίνημα.

Ο Σαιν Σιμόν επηρέασε αρκετά τον Μαρξ. Ίσως ήταν ο πρώτος στοχαστής που ανέλυσε τις ιστορικές μεταβολές με βάση την πάλη των τάξεων. Το ιδανικό του για μία κοινωνία όπου οι πλούσιοι θα συνεργάζονται με τους εργάτες (καθώς δεν πίστευε στην ταξική επανάσταση) βρήκε εκπροσώπους αργότερα στους σοσιαλοδημοκράτες και τα πολιτικά τους πιστεύω. Τέλος κάποιοι οπαδοί του Σαιν Σιμόν δημιούργησαν τη διώρυγα του Σουέζ συμβάλλοντας έτσι τα μέγιστα στην καπιταλιστική ανάπτυξη που παρατηρήθηκε εκείνη την εποχή.

Ρόμπερτ Όουεν (1771-1858)

portrait_of_robert_owen

 

O Βρετανός Ρόμπερτ Όουεν ήταν αρχικά βιομήχανος και επιτυχημένος επιχειρηματίας. Προσπάθησε να εφαρμόσει στην επιχείρηση του κοινωνικές μεταρρυθμίσεις για να βοηθήσει τους εργαζόμενους. Αυτές του οι κινήσεις είχαν αξιοσημείωτο αντίκτυπο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ο Όουεν είναι ο πρώτος που βλέπει ότι οι εργάτες γίνονται ανήθικοι (συμφωνά με τις απόψεις περί ηθικής της αστικής τάξης) γιατί οι συνθήκες διαβίωσης τους είναι άθλιες. Στις κοινωνικές μεταρρυθμίσεις που επέβαλε προσπάθησε να οργανώσει τη ζωή των εργατών με ανθρώπινο τρόπο. Ενδεικτικά πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι ο πρώτος που δημιουργεί νηπιαγωγεία για τα παιδιά των εργατών. Οι εργάτες του ανταποδίδουν με μεγάλη παραγωγή και πολλά κέρδη.

Όταν όμως ο Όουεν προσπαθεί να περάσει αυτές τις μεταρρυθμίσεις σε εθνικό επίπεδο συναντά την άρνηση της εξουσίας. Σταδιακά ο Όουεν βλέπει ότι το σύστημα δεν θέλει να αποδεχτεί τις ανθρωπιστικές του προτάσεις περί δημιουργίας αυτοσυντηρούμενων κοινωνικά οργανωμένων κοινοτήτων. Η αστική κοινωνία που αρχικά τον θαύμαζε (σαν ακίνδυνο ανθρωπιστή), αρχίζει να τον μισεί λόγο των ανατρεπτικών του απόψεων.

Συνοπτικά το ιδεολογικό και κοινωνικό μανιφέστο του Όουεν είναι το ακόλουθο: Ο Όουεν προτείνει τη δημιουργία μιας μορφής κοινωνικής ενότητας, βασισμένη στην αλληλεγγύη και την αλληλοβοήθεια. Υποστηρίζει ότι για να βελτιωθεί η ζωή των εργατών πρέπει να ζουν σε κατάλληλα χωριά (Συνεταιριστικά Χωριά) που δε θα πρέπει να ξεπερνούν τους 1500 κατοίκους. Σε αυτά τα χωριά οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν σε αγροκτήματα και εργοστάσια με τελικό σκοπό την αυτοσυντήρηση.

Ο Όουεν κυνήγησε το όνειρο του και δεν το έβαλε κάτω. Θα ταξιδέψει στην Αμερική όπου θα αγοράσει ένα χωριό και θα το ονομάσει Νέα Αρμονία στα 1825. Το χωριό αυτό είχε αγοραστεί από Γερμανούς Μεταρρυθμιστές, το είχαν ονομάσει Αρμονία και αποτελούνταν από με μία κεντρική πλατεία περιτριγυρισμένη από μεγάλα τούβλινα κτίρια (κάποιος που επισκέφτηκε το χωριό εκείνη την εποχή σχολίασε ότι τα πάντα σε αυτό το χωριό «είναι χτισμένα στην πιο τέλεια συμμετρία»). Σκοπός του Όουεν βέβαια ήταν να μετατρέψει το χωριό αυτό σε κάτι παραπλήσιο με το δικό του ιδανικό-ουτοπικό χωριό. Δε πρόλαβε όμως καθώς η χρονική ζωή της αρμονίας ήταν περιορισμένη. Σύντομα εμφανίστηκαν συγκρούσεις μεταξύ των μελών και το πείραμα απότυχε.

Κριτική στον ουτοπικό σοσιαλισμό

Η κριτική που δέχθηκαν οι ουτοπικοί σοσιαλιστές υπήρξε σκληρή. Ο Ένγκελς αλλά και αναρχικοί τους άσκησαν έντονη κριτική γιατί μιλούσαν για μία ιδανική κοινωνία ενώ δε μιλούσαν για το πώς θα φτάσει κάποιος εκεί. Βέβαια ο μαρξισμός και ο αναρχισμός θεωρούνται συνεχιστές του ουτοπικού σοσιαλισμού. Σε αντίθεση όμως με τον τελευταίο και οι δύο αυτές κοσμοθεωρίες, έθεσαν ως πρωτεύοντα στόχο τους την αναγκαιότητα της ταξικής πάλης ως μέσο ανατροπής της καπιταλιστικής εξουσίας.

Ο Ένγκελς πίστευε ότι οι Φουριέ, Σαιν Σιμόν και Όουεν υπήρξαν μεγάλες προσωπικότητες. Ο Σαιν Σιμόν για παράδειγμα βλέπει στη Γαλλική επανάσταση την ταξική πάλη όταν άλλοι διανοούμενοι βλέπουν μόνο την αστική επανάσταση. Στα «Γράμματα από Γενεύη» του 1802 τονίζει ότι η Γαλλική επανάσταση δεν ήταν επανάσταση των αστών ενάντια στους ευγενείς, αλλά επανάσταση ακτημόνων και αστών ενάντια στους ευγενείς. Επανάσταση των εργαζομένων ενάντια στους αργόσχολους. Σε γενικές γραμμές η κοινωνία που οραματίζεται ο Σαιν Σιμόν είναι μία κοινωνία που θα εκλείψουν οι αργόσχολοι (ευγενείς).

Αν οι οικονομικές απόψεις του Σαιν Σιμόν ικανοποιούν τον Ένγκελς, ο Φουριέ θα τον εντυπωσιάσει για την αντίληψη του περί ιστορίας της κοινωνίας. Ο Φουριέ σύμφωνα με τον Ένγκελς πλησιάζει πολύ τον Χέγκελ γιατί μελετά τις αντιφάσεις του πολιτισμού με τρόπο διαλεκτικό. Ο Οουεν, σύμφωνα πάντα με τον Ένγκελς, είδε ότι η αθλιότητα και η ανηθικότητα της εργατικής τάξης προερχόταν όχι από τη φύση της αλλά από τον τρόπο ζωής που της επέβαλε η άρχουσα τάξη.

Όμως ο Ένγκελς πιστεύει ότι οι Ουτοπικοί σοσιαλιστές δεν παρουσιάστηκαν σαν εκπρόσωποι του προλεταριάτου. Δεν μπόρεσαν να δουν, λέει ο Ένγκελς, ότι η εργατική τάξη είναι ο βασικό φορέας της επανάστασης. Έτσι αν και οι αναρχικοί και οι μαρξιστές επηρεάστηκαν από τους Ουτοπικούς σοσιαλιστές, είναι πολλά εκείνα που τους διαφοροποιούν. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο Μαρξ και ο Μπακούνιν δεν έβλεπαν ρομαντικά την πολιτική και δεν πίστευαν ότι η εργατική τάξη μπορούσε ανώδυνα και χωρίς βία να αποτιναχτεί από τα δεσμά της εξουσίας.

Άσχετα αν συμφωνεί κάποιος με τη μαρξιστή άποψη περί πρωτοπορίας του προλεταριάτου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι την εποχή των ουτοπικών σοσιαλιστών (αρχές του 19ου αι) η εργατική τάξη δεν έδειχνε ακόμα έτοιμη να αναλάβει τον επαναστατικό ρόλο που θα είχε τα επόμενα χρόνια (βλέπε παρισινή εξέγερση 1848, παρισινή κομμούνα του 1871 κλπ). Ίσως λοιπόν η κριτική που ασκείται στο συγκεκριμένο σημείο στους Ουτοπικούς σοσιαλιστές να είναι λίγο υπερβολική. Σε τελική ανάλυση οι επαναστατικές ιδεολογίες διαμορφώνονται από τις συνθήκες και όχι το αντίθετο.

Όπως και να έχει τα όνειρα και οι επιδιώξεις αυτών των ανθρώπων σημάδεψαν τους επαναστάτες των επόμενων χρόνων. Τα ειρηνικά τους μέσα έδωσαν τη θέση στις επαναστατικές και πιο βίαιες προτροπές των Μαρξ και Μπακούνιν που θα αγωνιστούν και εκείνοι για την ουτοπία. Όμως τίποτα δε γίνεται με παρθενογέννηση. Η αποτυχία των Ουτοπικών σοσιαλιστών να πραγματώσουν τα όνειρα τους, έδωσε στους μετέπειτα επαναστάτες να καταλάβουν ότι «η βία είναι η μαμή της ιστορίας». Ακόμα και έτσι λοιπόν, η σημασία των Ουτοπικών σοσιαλιστών είναι τεράστια. Αυτοί έσυραν πρώτοι το χορό της ταξικής ανατροπής και ας ακολούθησαν άλλοι με άλλες απόψεις. Χωρίς τους πρώτους, ίσως δεν υπήρχαν και οι δεύτεροι.

Ζούμε τέλος σε εποχές που θυμίζουν τις αρχές του 19ου αι. Ο καπιταλισμός ολοκλήρωσε έναν κύκλο και τα εργασιακά δικαιώματα, που εμφανίστηκαν στη διάρκεια αυτού του κύκλου και κατόπιν σκληρών εργατικών αγώνων, έχουν εξαφανιστεί. Η φτώχεια και η ανεργία έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Μοιάζουν οι εποχές μας με τα μαύρα βιομηχανικά χρόνια του Όουεν. Παρόμοιες εποχές γεννάνε παρόμοιες αντιδράσεις. Κρατάμε από τους Ουτοπικούς σοσιαλιστές ότι μέσα στο χάος που δημιουργεί η αισχροκέρδεια των λίγων εις βάρος των πολλών, το όνειρο για μία καλύτερη κοινωνία ποτέ δεν είναι πιο επίκαιρο.

Antoine Picon, Οι σαινσιμονιστές, Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, 2007 

Λ.Μπενέβολο- Π.Λαζαρίδης, Βιομηχανική Επανάσταση-Βιομηχανική πόλη, Νέα συνορα,Αθήνα,1977 
Μ.Μπακούνιν, Θεός και Κράτος, Ελεύθερος τύπος 
Τ.Ρόμβος, Πλωτίνος Ροδοκανάκης .Ένας έλληνας αναρχικός. «Ηλέκτρα», 2005 
Τ.Τζολ, Οι Αναρχικοί, Αθήνα, 1975 
Φ.Ένγκελς, Ουτοπικός σοσιαλισμός και επιστημονικός σοσιαλισμός,Θεμέλιο,Αθήνα,1975 
Σ.Φουριέ,Ο ΝΕΟΣ ΕΡΩΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΝ, 2003

 

Όλα δείχνουν προβοκάτσια στη Μεσαρά

Όλα δείχνουν πως πρόκειται για χονδροειδή προβοκάτσια από ακραία στοιχεία που θέλουν να υποδαυλίσουν την οξύτητα και να ” επενδύσουν” στο ξενοφοβικό κλίμα που αποτυπώνεται σε ένα κομμάτι κατοίκων της περιοχής !

Με καταθέσεις κατοίκων της περιοχής αλλά και Μουσουλμάνων που ζουν και εργάζονται στο Τυμπάκι η ΕΛΑΣ ψάχνει να βρει την άκρη στο κουβάρι με τα φέιγ βολάν που αναστάτωσαν τα ξημερώματα την περιοχή.

Πάντως σύμφωνα με τις πρώτες μαρτυρίες όλα δείχνουν πως πρόκειται για χονδροειδή προβοκάτσια από ακραία στοιχεία που θέλουν να υποδαυλίσουν την οξύτητα και να ” επενδύσουν” στο ξενοφοβικό κλίμα που αποτυπώνεται σε ένα κομμάτι κατοίκων της περιοχής !

Το πόσο χονδροειδές είναι το κατασκεύασμα με τα φυλλάδια είναι και το εξής : πάνω στο υποτιθέμενο κείμενο που υπογράφει η ανύπαρκτη Μουσουλμανική Κοινότητα Κρήτης υπάρχει ένα λογότυπο που γράφει ΑΛΑΣ και είναι θρησκευτικό σύμβολο και που κατά τους μουσουλμάνους που το είδαν είναι τόσο ιερό που επ’ ουδενί θα το κυκλοφορούσαν πετώντας το στους δρόμους !

Είναι χαρακτηριστικό πως το πρώτο φως της ημέρας και όταν οι αλλοδαποί, μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα, είδαν αυτά τα φυλλάδια στο δρόμο έσπευσαν να τα μαζέψουν για να μην τα σκίσουν ή να μην τα ποδοπατήσουν όσοι αγνοούν την ιερότητα των συμβόλων τους.

cretalive.gr

Σε βαρύ κλίμα, μετά τον θάνατο του Νίκου Σμαραγδή, τα γυρίσματα για τον Καζαντζάκη

Με φόντο το άγριο τοπίο και τα γραφικά Καπετανιανά ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής, αφιέρωσε την πρώτη κλακέτα της ταινίας στον αδερφό του Νίκο που έφυγε από τη ζωή χτυπημένος από την επάρατη νόσο.

Στη σκιά της βαριάς απώλειας του Νίκου Σμαραγδή, ξεκίνησαν σήμερα τα γυρίσματα για την ταινία Καζαντζάκης στα Αστερούσια Όρη, με έντονη την αίσθηση της απουσίας του σπουδαίου οπερατέρ και διευθυντή φωτογραφίας

Με φόντο το άγριο τοπίο και τα γραφικά Καπετανιανά ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής, αφιέρωσε την πρώτη κλακέτα της ταινίας στον αδερφό του Νίκο που έφυγε από τη ζωή χτυπημένος από την επάρατη νόσο.

Μάλιστα, ταυτόχρονα με την κηδεία του στο κοιμητήριο Χαλανδρίου – τελέστηκε και τρισάγιο από τον ιερέα από τις Γωνιές, τόπο καταγωγής της οικογένειας.

Στον αποχαιρετισμό του στον αγαπημένο του αδερφό ο Γιάννης Σμαραγδής ανέφερε :

Να πεθαίνεις και να λες ‘θάνατος δεν υπάρχει’, λέει ο Καζαντζάκης. Απροσδόκητη μοίρα μας κρατάει στα Αστερούσια Όρη της Κρήτης για να κάνουμε αυτήν την ταινία χρέος, σήμερα που φεύγει ο Νίκος. Τα γυρίσματα της ταινίας είναι αφιερωμένα στον απόντα παρόντα της ταινίας αυτής. Εδώ με τον τρόπο που αγάπησε να ζει και να δημιουργεί, τον χαιρετάμε από τα χώματα που τον γέννησαν, λειτουργώντας μαζί με τον Πατήρ Μιχαήλ από τις γωνιές Μαλεβιζίου. Γιατί πρέπει να ζεις σαν να είναι η τελευταία σου μέρα, γιατί πρέπει να ζεις σαν να ζεις αιώνια.

Έτσι, θάντατος δεν υπάρχει. Νίκο σε χαιρετάμε.

 

Το «Υπερκοπέλι» το Σάββατο 1 και την Κυριακή 2 Οκτώβρη για 7η φορά στους Αγίους Αποστόλους

Ένας αγώνας αλλιώτικος από τους άλλους, ένας «αγώνας για τη ζωή», με σκοπό τη συμμετοχή και όχι τη νίκη, χωρίς κατακτήριες θέσεις και επίσημη χρονομέτρηση, θα διεξαχθεί για έβδομη χρονιά φέτος στα Χανιά. Πρόκειται για το γνωστό πια σε όλους μας «Υπερκοπέλι» που φέτος μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, γίνεται διήμερο και αγκαλιάζει καινούργιες δράσεις.

Για πρώτη χρονιά, λοιπόν, φετός οι δράσεις του Υπερκοπελιού απλώνονται σε δύο μέρες. Η πρώτη μέρα, το Σάββατο 1 Οκτώβρη, ξεκινά με ένα καινούργιο αγώνα ολυμπιακού τριάθλου, το Υπερκοπέλι Olympic, που απευθύνεται σε αθλητές και, αντίθετα με το Υπερκοπέλι, θα έχει χρονομέτρηση και κατάταξη. Ακολουθεί μια ακόμα καινούργια δράση, οι «Ανοιχτοί Ορίζοντες», αγώνας δρόμου δυναμικού περπατήματος 5 χλμ, χωρίς χρονομέτρηση και κατάταξη, στον οποίο οι συμμετέχοντες θα προσφέρουν το μισό κόστος της συμμετοχής τους σε όποιο φιλανθρωπικό σωματείο της πόλης μας επιθυμούν από όσα δήλωσαν συμμετοχή (βλ. παρακάτω). Στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθεί «Πιλάφι πάρτι» για τους συμμετέχοντες με παράλληλη συναυλία από τα συγκροτήματα των Χάρη και Γιώργη Παντερμάκη και του Μάνου Μαλαξιανάκη. Η πρώτη μέρα θα ολοκληρωθεί με Camping night, δηλαδή διανυκτέρευση των συμμετεχόντων σε σκηνές στο χώρο των Αγίων Αποστόλων.

Η δεύτερη μέρα, Κυριακή 2 Οκτώβρη, αποτελείται από τις γνωστές και αγαπημένες σε όλους μας πια δράσεις του Υπερκοπελιού. Ξεκινά με το Υπερκοπελάκι, για τρίτη χρονιά φέτος. Ακολουθεί το Υπερκοπέλι, στη συνέχεια πάρτι στην παραλία και, τέλος, για δεύτερη χρονιά, ο διασκεδαστικός αγώνας «Σούπερ ήρωες».

***

Όλη η διοργάνωση πραγματοποιείται από την Αθλητική Παρέα του συλλόγου «Ορίζοντας» με τη στήριξη του καταστήματος αθλητικών ειδών Aqua Fit, με σκοπό την ενίσχυση του συλλόγου εθελοντικής προσφοράς και στήριξης «Ορίζοντας».

Ο «Ορίζοντας» είναι σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που ιδρύθηκε πριν από 12 χρόνια στην πόλη μας, με σκοπό τη στήριξη σε οικονομικό, ηθικό και ψυχολογικό επίπεδο, κυρίως παιδιών που έχουν προσβληθεί από καρκίνο και χρήζουν νοσηλείας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Η Αθλητική Παρέα του Ορίζοντα φέτος συμπληρώνει 8 χρόνια ύπαρξης. Από φέτος και στο εξής η διοργάνωση Υπερκοπέλι καθιερώνει ένα νέο θεσμό, θα αναδεικνύει τους «Επίσημους αθλητές – πρεσβευτές του Ορίζοντα» για την επόμενη χρονιά. Στόχος είναι η διάδοση του μηνύματος της Αθλητικής Παρέας και του Ορίζοντα, «Αγώνας για ζωή». Παράλληλα, ο Ορίζοντας θα μπορεί να παρέχει και σε όποιον άλλον επιθυμεί να διαδώσει το μήνυμα του, την επίσημη αθλητική εμφάνιση, με τα χρώματα και τα λογότυπα του Ορίζοντα.

Σάββατο 1 Οκτώβρη:

* Το Υπερκοπέλι Olympic είναι αγώνας ολυμπιακού τριάθλου, που περιλαμβάνει 1.500 μέτρα κολύμπι, 40 χλμ ποδηλασία και 10 χλμ τρέξιμο. Έχει αγωνιστικό χαρακτήρα, με επίσημη χρονομέτρηση και κατάταξη. Τέσσερις πρωτεύσαντες αθλητές, ο πρώτος άνδρας και η πρώτη γυναίκα, ο πρώτος νέος και η πρώτη νέα, θα αναδειχθούν σε «Επίσημους αθλητές – πρεσβευτές του Ορίζοντα». Δηλαδή, θα τους δοθεί η διαπίστευση να εκπροσωπούν επίσημα τον Ορίζοντα σε αγώνες όλη την επόμενη χρονιά. Ο Ορίζοντας θα τους παρέχει την πλήρη αθλητική εμφάνιση στα χρώματα του και με τα λογότυπα του. Στόχος είναι η διάδοση του μηνύματος της Αθλητικής Παρέας και του Ορίζοντα «Αγώνας για ζωή». Οι αθλητές αυτοί, στο επόμενο Υπερκοπέλι ή θα διατηρούν τον τίτλο (ανάλογα με τα κριτήρια) ή θα τον απονέμουν στους επόμενους.

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΖΩΝΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ: 14.30, ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΑΓΩΝΑ: 15.00, ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 40 ευρώ, ΠΑΡΟΧΕΣ: ηλεκτρονική χρονομέτρηση (τσιπάκι) τεχνικό μπλουζάκι, σκουφάκι, μετάλλιο, έπαινος, κουπόνι για πιλάφι, 2 σουβλάκια και μπίρα, ΑΠΟΝΟΜΕΣ: 19.00 – 19.30

* Οι «Ανοιχτοί Ορίζοντες» είναι αγώνας δρόμου και δυναμικού περπατήματος 5 χλμ όπου οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να είναι αθλητές, ενώ δεν θα υπάρχει χρονομέτρηση και κατάταξη. Στόχος είναι η προβολή και ενίσχυση των φιλανθρωπικών σωματείων της πόλης μας, αφού ο κάθε συμμετέχων θα επιλέγει ένα σωματείο από όσα έχουν δηλώσει συμμετοχή στον αγώνα, στο οποίο θα προσφέρει το μισό του κόστους συμμετοχής του. Τα συμμετέχοντα σωματεία είναι: ΚΗΦΑΠ Μεγαλόχαρη, ΕΛΕΠΑΠ, Σύλλογος Θαλασσαιμίας, Κέντρο Ημέρας Αλτσχάιμερ, ΚΗΦΑΑΜΕΑ, Αρίων, Σύλλογος Αιμοδοτών Αγ. Ιωάννης, Κοινωνικό Ιατρείο Φαρμακείο Αλληλεγγύης Χανίων, Κύτταρο Χαλέπας, Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και της Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Χανίων, Συνάνθρωπος, Santa Run, Ορίζοντας.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ: 17.00, ΕΚΚΙΝΗΣΗ: 18.00, ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 10 ευρώ (5 ευρώ στη διοργάνωση + 5 ευρώ στο επιλεγόμενο σωματείο), ΠΑΡΟΧΕΣ: μετάλλιο, έπαινος, αριθμός συμμετοχής, ΕΓΓΡΑΦΕΣ/ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: στα σωματεία / ιδρύματα που συμμετέχουν.

* Στο «Πιλάφι πάρτι» όλοι οι συμμετέχοντες είναι καλεσμένοι. Θα ακολουθήσει συναυλία με τα συγκροτήματα των Χάρη και Γιώργη Παντερμάκη και του Μάνου Μαλαξιανάκη με σουβλάκια και μπίρες.

ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΤΙ: 19.30, ΕΝΑΡΞΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ: 20.00

Κυριακή 2 Οκτώβρη:

* Το Υπερκοπελάκι είναι μίνι αγώνας τριάθλου, μη αγωνιστικού χαρακτήρα, για παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών. Οι μικροί αθλητές θα κολυμπήσουν 50 μέτρα, ύστερα θα διανύσουν 2 χλμ με τα ποδήλατα και τέλος θα τρέξουν 500 μέτρα. Σκοπός του μίνι τριάθλου είναι η μετάδοση του μηνύματος του Υπερκοπελιού στους μικρούς μας φίλους. Δικαίωμα συμμετοχής έχει κάθε παιδί της παραπάνω ηλικιακής κατηγορίας, ενώ προϋπόθεση αποτελεί η κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα που να του επιτρέπει τη συμμετοχή του στον αγώνα. Η υπεύθυνη δήλωση και η δήλωση συμμετοχής μπορεί να συμπληρώνεται στο σημείο εγγραφής.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ: 8.00, ΕΚΚΙΝΗΣΗ: 9.00, ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 10 ευρώ, ΠΑΡΟΧΕΣ: μακό μπλουζάκι, μετάλλιο, έπαινος, κουπόνι για σουβλάκι και αναψυκτικό.

* Το Υπερκοπέλι είναι αγώνας ερασιτεχνικού χαρακτήρα, στον οποίο ο αθλητής συμμετέχει διαδοχικά στα τρία αγωνίσματα και μάλιστα συνεχόμενα χωρίς κενό, πέραν αυτού που χρειάζεται για να φορέσει ρούχα ή να προσαρμόσει τον εξοπλισμό του. Ο αγώνας θα ξεκινήσει με κολύμπι απόστασης 400μ. Στη συνέχεια, οι αθλητές θα επιβιβαστούν στα ποδήλατα τους και θα πραγματοποιήσουν διαδρομή 15χλμ και τέλος θα τρέξουν 4 χλμ γύρω από το παρκάκι των Αγίων Αποστόλων.

Για πρώτη χρονιά φέτος, 4 αθλητές/τριες (μία γυναίκα / ένας άνδρας και μία νέα / ένας νέος) από το κλασικό ερασιτεχνικό Υπερκοπέλι που θα προκύψουν με κλήρωση ανεξάρτητου θέσεως, αφού ο στόχος δεν είναι η διάκριση, θα αναδειχθούν σε «Επίσημους αθλητές – πρεσβευτές του Ορίζοντα». Δηλαδή, θα τους δοθεί η διαπίστευση να εκπροσωπούν επίσημα τον Ορίζοντα σε αγώνες όλη την επόμενη χρονιά. Ο Ορίζοντας θα τους παρέχει την πλήρη αθλητική εμφάνιση στα χρώματα του και με τα λογότυπα του. Στόχος είναι η διάδοση του μηνύματος της Αθλητικής Παρέας και του Ορίζοντα «Αγώνας για ζωή».

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ: 9.00, ΕΚΚΙΝΗΣΗ: 10.00, ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 15 ευρώ, ΠΑΡΟΧΕΣ: μακό μπλουζάκι, σκουφάκι, μετάλλιο, έπαινος, κουπόνι για 2 σουβλάκια και μπίρα.

* Πάρτι στην παραλία με dj set, σουβλάκια και μπίρες, αλλά και με τους αγαπημένους «Σούπερ ήρωες», μια διασκεδαστική μάχη στην άμμο. Ένας στίβος μάχης στην παραλία των Αγίων Αποστόλων θα περιμένει όλους όσοι συμμετέχουν, ενώ μια ομάδα θα προετοιμάζει τους συμμετέχοντες κάνοντας τους να μοιάζουν με παρωδία των σούπερ ηρώων.

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 5 ευρώ.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ:

Οι εγγραφές για το Υπερκοπέλι Olympic, το Υπερκοπέλι και το Υπερκοπελάκι θα γίνονται έως τις 28 Σεπτέμβρη στα γραφεία του Ορίζοντα (Μανουσογιαννάκηδων 17, τηλ.: 2821079650, 9π.μ – 3μ.μ., Δευτερα έως Παρασκευή) και στο κατάστημα Aqua Fit (Κορωναίου 4, τηλ.: 2821093498, ώρες καταστημάτων).

Οι εγγραφές για τον αγώνα «Ανοιχτοί Ορίζοντες» θα πραγματοποιούνται στο συμμετέχων σωματείο / ίδρυμα, έως τις 23 Σεπτέμβρη.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ EΓΓΡΑΦΕΣ: www.yperkopeli.gr

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ:

Σάββατο 1 Οκτώβρη: 10.00 – 20.00

Κυριακή 2 Οκτώβρη: 8.00 – 9.30

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Τεχνικό μπλουζάκι: 15 ευρώ επιπλέον

Ειδικές τιμές σε Υπερκοπελάκια των οποίων οι γονείς συμμετέχουν στο Υπερκοπέλι ή στο Υπερκοπέλι Olympic: κόστος συμμετοχής 5 ευρώ και σε συμμετέχοντες στο Υπερκοπέλι Olympic που επιθυμούν να συμμετάσχουν και στο Υπερκοπέλι: κόστος συμμετοχής στο Υπερκοπέλι 10 ευρώ.

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, στις δράσεις θα συμμετέχουν και ομάδες απαρτιζόμενες από δύο(2) ή τρία(3) άτομα, με την προϋπόθεση ο ένας εξ αυτών να είναι Άτομο ΜΕ Αναπηρία. Σκοπός είναι να υπάρξει πληροφόρηση, ευαισθητοποίηση και αλληλεπίδραση των αθλητών του τοπικού πληθυσμού με μαθητές – αθλητές με αναπηρία.

Στους αγώνες υπάρχουν όρια συμμετοχών γι’ αυτό επισπεύστε την εγγραφή σας. [Υπερκοπέλι Olympic: 50 άτομα, Ανοιχτοί Ορίζοντες: 600 άτομα, Υπερκοπελάκι: 100, Υπερκοπέλι: 200]

Για περισσότερες πληροφορίες ή για όσους επιθυμούν να προσφέρουν εθελοντική εργασία μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλ.: 2821079650 «Ορίζοντας».
Email: yperkopelichania@gmail.com

www.facebook.com/yperkopelichania και www.orizondas.gr

Υποσημειώσεις: Έχει δίκιο ο Ιερώνυμος

Του Σεραφείμ Σίλα

Καθίστε καλά ρε… θα τα τρελάνετε τα παιδιά; Θα γράφει δηλαδή ο μαθητής, όλα όσα έχει διδαχτεί σωστά σ ένα διαγώνισμα και θα του μηδενίζει την κόλλα ο καθηγητής της βιολογίας, γιατί έγραψε ότι ο άνθρωπος κατάγεται απ’ τον Αδάμ και την Εύα; Θα πρέπει δηλαδή να μάθει μια κάποια πρόσφατη θεωρία της εξέλιξης των ειδών κι όχι τις πανανθρώπινες και διαχρονικές αλήθειες των ιερών βιβλίων; Το βιβλίο της Γενέσεως το οποίο δεν είναι έργο κάποιων ανίδεων ανθρώπων αλλά του θεού, τα έχει όλα κι απλώς παράπεσαν οι σελίδες για τους δεινοσαύρους.

Στο μάθημα της φυσικής θα πλακώνεται κάθε μέρα με τον δάσκαλο, που θα ισχυρίζεται ότι για όλους ισχύουν οι ίδιοι φυσικοί νόμοι απ’ την αρχαιότητα και θα καταργεί τα θαύματα και το ρόλο της προσευχής; Όλοι φυσικά γνωρίζουμε ότι η προσευχή είναι η αίτηση ενός και μοναδικού αιτούντος να καταργηθούν οι νόμοι του σύμπαντος για πάρτη του, κάτι απολύτως λογικό και συμβατό φυσικά με την ορθόδοξη χριστιανική πίστη.

Καλά λέει ο Ιερώνυμος για τα θρησκευτικά. Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν ότι οι βιολόγοι, οι φυσικοί, οι χημικοί, οι ιστορικοί λένε βλακείες. Κι οι αστρονόμοι. Σύμφωνα μ’ έναν περίφημο Ιρλανδό αρχιεπίσκοπο, η γη γεννήθηκε Σάββατο 22 Οκτώβριου 4004 π.Χ., στις 6.00 μ.μ. Καλό είναι να τις ξέρουμε αυτές τις πληροφορίες, γιατί αν κάνουν κάποιο τεστ στο καθαρτήριο, να μην κοπούμε. Ο άλλος έχασε τον παράδεισο για ένα μήλο.

Εκτός αν δε μετράει, επειδή αυτός ο Ιρλανδός δεν ήταν ορθόδοξος. Όλα κι όλα, ο Θεός είναι δίκαιος αλλά πρέπει να γεννηθείς και στο σωστό μέρος, στη σωστή χώρα. Αν γεννηθείς στη σωστή χώρα οκ, αλλά αν είσαι παιδάκι στη Σαουδική Αραβία την πάτησες. Δεν έχει σημασία αν είναι καλό παιδί, σημασία θα έχει αν είναι ορθόδοξο, όμως γεννήθηκε στη λάθος χώρα. Αν είχε γεννηθεί στην Ελλάδα, στη Σερβία, στη Ρωσία, συμπτωματικά θα ήταν ορθόδοξο και θα είχε σωθεί, αλλά στο Ριάντ; Στο πυρ το εξώτερο. Όλα κι όλα, να τα λέμε αυτά, υπάρχουν 4.000-6.000 καταγεγραμμένες θρησκείες στην ιστορία, σ’ όλο τον κόσμο, αλλα εμείς είμαστε οι τυχεροί και πέσαμε στη σωστή.

Άλλωστε εκτός απ’ τον Θεό είναι κι ο Χριστός που γεννήθηκε από παρθένα. Βέβαια ο ημίθεος Περσέας γεννήθηκε απ’ τον Δία που μεταμορφώθηκε σε χρυσή βροχή κι επισκέφτηκε την παρθένο Δανάη και την άφησε έγκυο, ο Βούδας γεννήθηκε από ένα άνοιγμα στα πλευρά της μάνας του, η Κοατλίκουε, η θεά που φοράει φόρεμα από φίδια, έπιασε στον αέρα μια μικρή δέσμη φτερών κι έτσι συνέλαβε το θεό των Αζτέκων Ουιτζιλοπότστλι ενώ την παρθένα κόρη ενός Μογγόλου βασιλιά την έλουσε ένα φως και γέννησε τον Τζένκις Χαν. Ακολούθως γέννησε η παρθένος Ντεβάκι τον Κρίσνα, η παρθένος Ίσις τον Όσιρι, η παρθένος Μάια τον Ερμή, η παρθένος Ρέα Σύλβια τον Ρωμύλο, αλλά όλ’ αυτά είμαι σίγουρος, πως οφείλονται σε μύθους και δοξασίες, που πίστευαν οι άνθρωποι από γενιά σε γενιά, επειδή τους τα λέγαν οι προηγούμενοι κι όχι όπως εμείς εδώ, που τα ξέρουμε από ντοκουμεντα. Από ιερά βιβλία.
Βέβαια και στο μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, το σημείο που λέει ότι όλοι είμαστε ίσοι απέναντι στους νόμους, να σημειώσουμε ότι εξαιρούνται λίγο οι ομοφυλόφιλοι, που βαρύνονται με το θανάσιμο αυτό αμάρτημα που λέει κι ο Άνθιμος και φαντάζομαι κι ο θεολόγος στο σχολείο. Αυτό λέει η θρησκεία, αυτό θα διδάσκεται. Οπωσδήποτε κι η στάση μας απέναντι σε μετανάστες, αλλοδαπούς και μαύρους, θα είναι ανάλογη μ’ αυτή, των κατά τόπον μητροπολιτών.

Και στα μαθηματικά θα υπάρχουν προβλήματα απ’ τη στιγμή που ο Χριστός πολλαπλασίασε τους πέντε άρτους και τα δυο ψάρια. Φυσικά κι εμείς εδώ βγάζουμε πρωτογενή πλεονάσματα χωρίς ανάπτυξη και με ύφεση αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία*. Το θέμα είναι ότι στα θρησκευτικά, δεν ισχύει ότι ένα κι ένα κάνουν δυο. Κι όσοι αμφισβητούν το θαύμα του πολλαπλασιασμού πέντε άρτων και των δύο ιχθύων και τον χορτασμό πέντε χιλιάδων ανθρώπων, ας αναλογιστεί ότι αυτά τα γράφει ένα βιβλίο, στο οποίο ορκίζεσαι στο δικαστήριο. Ορκίζεσαι ότι θα πεις όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια. Είναι δυνατόν να λέει ψέματα;

Εν κατακλείδι, ας μείνουμε στις απλές, αναμφισβήτητες και λογικές αλήθειες κι ας αφήσουμε τις νεότευκτες, επιστημονικές και περίπλοκες εξηγήσεις. Ο θεός μας αγαπά κι έπλασε τον κόσμο για μας και γι’ αυτό μας θέλει μόνιμα ευγνώμονες, υποταγμένους, φοβισμένους και δούλους του. Ο Θεός είναι ο δημιουργός των πάντων κι εμείς τον υμνούμε γιατί έκανε τη δουλειά του.

Στο τέλος τέλος, αν ο Φίλης έχει κάνει κακό στην εκκλησία και τους χριστιανούς, …ας τον συγχωρέσουν.

* Αντί ο Χριστός να είχε πεθάνει για όλες τις αμαρτίες μας, θα μπορούσε να ζει και ν’ αναλάβει όλους τους λογαριασμούς και τα χαράτσια; Η δια θαύματος πληρωμή φόρου;

huffingtonpost.gr

Σακοράφα για την ιδιωτικοποίηση του νερού: “Δικαιούμαστε και υποχρεούμαστε να αντισταθούμε με κάθε μέσο”

 

Κι όμως, μεταξύ των ΔΕΚΟ που περνάνε στον έλεγχο των δανειστών μέσω της μεταβίβασής του στο νέο Υπερταμείο είναι η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ.

Με ανακοίνωσή της ευρωβουλευτής κ. Σοφία Σακοράφα καλεί σε αντίσταση “με κάθε μέσο”.

Η δήλωση της Σοφίας Σακοράφα:

“Ιδιωτικοποιούν ακόμα και το νερό. Σε μια τέτοια στιγμή δε φτάνει απλώς να στηλιτεύουμε με ανακοινώσεις το μεγάλο ξεπούλημα, το οποίο για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία το επιχειρεί κυβέρνηση που αυτοαποκαλείται αριστερή. Δε φτάνει απλώς να αναλύουμε και να υπογραμμίζουμε τους κινδύνους από τη μετατροπή ενός τέτοιου αγαθού σε προϊόν, με αξία χρήσης την αποπληρωμή του χρέους. Δε φτάνει απλώς να συμπαραστεκόμαστε σε όλους αυτούς που αντιστέκονται.

Χρειάζονται πράξεις, χρειάζονται συνέργειες, χρειάζονται αποτρεπτικές ενέργειες.

Είμαστε στη στιγμή που η επίκληση της δήθεν νομιμότητας λειτουργεί ως άλλοθι για το μεγάλο έγκλημα. Η αποτροπή του εγκλήματος αυτού επαφίεται στον πατριωτισμό των Eλλήνων , που δικαιούμαστε και υποχρεούμαστε να αντισταθούμε με κάθε μέσο.”

Ίσως η φωτογραφία της χρονιάς

Ελάχιστες φωτογραφίες καταφέρνουν να αποτυπώσουν με τόσο ξεκάθαρο τρόπο ένα κοινωνικό φαινόμενο – στην περίπτωσή μας τις selfies.

Η Χίλαρι Κλίντον χαιρετά το πλήθος σε μια από τις προεκλογικές τις ομιλίες. Το κοινό όμως δεν ενδιαφέρεται να την κοιτάξει, να τις σφίξει το χέρι ή να την ακούσει θέλει να έχει μια selfie μαζί της.

Ο πρωταγωνιστής αλλάζει θέση και στο προσκήνιο της εικόνας δεν βρίσκεται πλέον ο πολιτικός αλλά ο κάτοχος του κινητού που βγάζει φωτογραφία τον εαυτό του με φόντο τον πολιτικό.

unnamed-1200x600

Θα μπορούσαν να ειπωθούν πολλά για την αυταρέσκεια μιας ολόκληρης γενιάς – η μήπως για τον εκδημοκρατισμό της πολιτικής ζωής;

Μήπως όμως αντί να βιαστούμε να κρίνουμε το κοινό θα ήταν καλύτερα να μιλήσουμε για την πολιτική ασημαντότητα του πολιτικού ο οποίος έχει την ίδια μεταχείριση με τον πρωταγωνιστή μιας σαπουνόπερας;

Η Χίλαρι Κλίντον είναι καλή για φόντο, όχι για πρόεδρος των ΗΠΑ.

info-war.gr

Οι επισκέπτες του Φεστιβάλ “Γη-Τουρισμός-Πολιτισμός” στον Πλατανιά τρυγούν οι ίδιοι τα σταφύλλια! | Φωτός

Ξεκίνησε στο Δήμο Πλατανιά, χθες Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου για έκτη συνεχόμενη χρονιά το Φεστιβάλ “Γη-Τουρισμός -Πολιτισμός”.

Φέτος το Φεστιβάλ αποκτάει μια βιωματική διάσταση ,κάνοντας τους επισκέπτες μέρος των δρώμενων. Κατά την διάρκεια της πρώτης μέρας οι μετέχοντες φιλοξενούμενοι μας είχαν την ευκαιρία το πρωί να επισκεφτούν ένα αμπελώνα της περιοχής και να τρυγήσουν οι ίδιοι τα σταφύλια .

Ο ενθουσιασμός από την συμμετοχή τους ήταν έκδηλος.

Δείτε φωτογραφίες:

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας όπου έγινε η έναρξη του Φεστιβάλ στην πλατεία του Πλατανιά, είχε στηθεί πατητήρι, ρακοκάζανο υπήρχε κέρασμα με προϊόντα προερχόμενα από το σταφύλι, όπως μουσταλευριά, κρασί, “κουταλίτες” , τσικουδιά και ένα παραδοσιακό κρητικό καφενείο με κεράσματα. Τοπική μουσική από μουσικό συγκρότημα ξεσήκωσε τους παρευρισκόμενους επισκέπτες που χόρεψαν στο δρόμο δημιουργώντας μια πολύ μεγάλη ανθρώπινη αλυσίδα.

Σήμερα Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου το Φεστιβάλ συνεχίζεται στο χώρο του εμπορικού κέντρου ΟΛΕΑ στον Πλατανιά, όπου θα γίνει παραδοσιακή απόσταξη τσικουδιάς και θα παρασχεθεί κέρασμα για τους επισκέπτες , η Είσοδος είναι Ελεύθερη.