18.8 C
Chania
Wednesday, November 13, 2024

19η εκδήλωση στη μνήμη του Νίκου Παναγιωτάκη

Η Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη και το Tμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης σας προσκαλούν στη 19η ετήσια εκδήλωση στη μνήμη του Νίκου Παναγιωτάκη, τη Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2014, ώρα 19.30΄, στην αίθουσα Μανόλης Καρέλης του Δήμου Ηρακλείου.

Ο Νίκος Παναγιωτάκης (1935-1997), διαπρεπής βυζαντινολόγος και επιφανής κρητολόγος, με το πολυσχιδές ερευνητικό, συγγραφικό και εκπαιδευτικό του έργο συνέβαλε αποφασιστικά στη μελέτη του βυζαντινού και του μεταβυζαντινού Ελληνισμού και ιδίως του Κρητικού πολιτισμού της Αναγέννησης. Σημαντική υπήρξε η συμβολή του στην οργάνωση και την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου Κρήτης, ως αντιπρόεδρος και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος (1974-1986), και του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών της Βενετίας ως Διευθυντής του (1989-1997).

Ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης κ. Στέφανος Τραχανάς, διδάσκων στο Τμήμα Φυσικής και Eπίτιμος Διδάκτορας τοῦ Πανεπιστημίου Κρήτης, Πρόεδρος της Εκδοτικής Επιτροπής των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης και Διευθυντής του Κέντρου Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων «Mathesis» θα μιλήσει με θέμα: «Ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα: η εκπαίδευση στο σταυροδρόμι».

Χαιρετισμό θα απευθύνουν ο Δήμαρχος Ηρακλείου κ. Βασίλης Λαμπρινός και ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης καθηγητής κ. Οδυσσέας Ζώρας. Τον ομιλητή θα παρουσιάσει ο Πρόεδρος του Τμήματος Φιλολογίας καθηγητής κ. Αλέξης Καλοκαιρινός.

Την εκδήλωση συντονίζει ο καθηγητής κ. Στέφανος Κακλαμάνης.

Το 18ο Πανελλήνιο Φυτοπαθολογικό Συνέδριο στο Ηράκλειο

Το 18o Πανελλήνιο Φυτοπαθολογικό Συνέδριο αρχίζει τις εργασίες του την Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016, στο συνεδριακό χώρο του Aquila Atlantis Hotel, στο Ηράκλειο Κρήτης και θα διαρκέσει 4 ημέρες.

Στις εργασίες και εκδηλώσεις του Συνεδρίου αναμένεται να συμμετάσχουν περισσότεροι από 300 σύνεδροι, καταξιωμένα μέλη της Ελληνικής και Διεθνούς επιστημονικής κοινότητας, ακαδημαϊκοί, φυτοπαθολόγοι, επιστήμονες φυτοπροστασίας και εφαρμογών, φοιτητές και παραγωγοί. Θα παρουσιαστούν 135 πρωτότυπες επιστημονικές ανακοινώσεις από Έλληνες και ξένους ερευνητές και θα αναδειχτούν οι τελευταίες εξελίξεις της Γεωργικής Έρευνας κυρίως στην Ελλάδα. Θα γίνουν 6 ειδικές εισηγήσεις με θέματα ευρύτερου φυτοπαθολογικού ενδιαφέροντος. Επίσης, μια συνεδρία με 3 ειδικές εισηγήσεις, είναι αφιερωμένη στην ενημέρωση και συζήτηση γύρω από τα αναδυόμενα προβλήματα διαχείρισης που συνδέονται με τα παθογόνα καραντίνας στην Ελλάδα.

Η πλούσια θεματολογία του Συνεδρίου, που καλύπτει όλους τους επιμέρους τομείς της Επιστήμης της Φυτοπαθολογίας, θα συμβάλλει αναμφίβολα στη διάχυση της επιστημονικής γνώσης και πληροφορίας, που θα προκύψει από τις εισηγήσεις, τις επιστημονικές παρουσιάσεις, αλλά και το γόνιμο διάλογο, ο οποίος είναι αναγκαίος και ευπρόσδεκτος για αξιοποίηση από τον επιστημονικό και παραγωγικό κόσμο της χώρας μας. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη σύγχρονη άσκηση της γεωργίας με έμφαση στην υποχρέωση για σεβασμό προς το περιβάλλον και προς τον καταναλωτή, δεδομένου του ιδιαίτερα έντονου ανταγωνισμού αλλά και των απαιτήσεων της αγοράς για ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα και παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών.

Το Συνέδριο που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, της Περιφέρειας Κρήτης, του Δήμου Ηρακλείου, του ΓΕΩΤΕΕ, του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Κρήτης.

«Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα» από το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης: Πρεμιέρα 17 Νοεμβρίου

Ξεκίνησαν οι πρόβες του έργου «Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα» του Willy Russell που θα παρουσιάσει το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης το φθινόπωρο του 2016, σε διασκευή-σκηνοθεσία Γιάννη Καραχισαρίδη, σκηνικά-κοστούμια Αντώνη Χαλκιά.

Τους ρόλους του έργου θα ερμηνεύσουν οι ηθοποιοί: Έλια Βεργανελάκη, Χρήστος Ροδάμης.

Η πρεμιέρα θα δοθεί στα Χανιά την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου στο Βενιζέλειο Ωδείο.

Παραστάσεις θα δοθούν στις μεγάλες πόλεις και στην ενδοχώρα της Κρήτης, καθώς και σε οργανωμένες μαθητικές παραστάσεις σε Γυμνάσια-Λύκεια.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Όπως αναφέρει και ο τίτλος, το θέμα του έργου είναι η εκπαίδευση.

Αναδεικνύει τη μεγάλη σημασία της εκπαίδευσης στη ζωή μας και μας δείχνει πώς η γνώση είναι πάντα εκεί και το μόνο που χρειάζεται ένας άνθρωπος είναι να πάρει τη μεγάλη απόφαση και να της αφιερωθεί. Μια άξεστη κομμώτρια που με το ζόρι τέλειωσε το σχολείο, παίρνει αυτή τη μεγάλη απόφαση να μορφωθεί, σε σχετικά ώριμη ηλικία. Επιλέγει τη λογοτεχνία γιατί πιστεύει ότι εκεί θα συναντήσει το βαθύτερο νόημα της ζωής. Από ένστικτο εμπιστεύεται τους λογοτέχνες, γιατί αφιέρωσαν τον στοχασμό τους στο να εξερευνήσουν τον ίδιο τον άνθρωπο. Κάνει αίτηση και την αποδέχονται στο ανοιχτό πανεπιστήμιο. Δάσκαλος της τυχαίνει να είναι ο Φρανκ, ένας μεσήλικας καθηγητής με μεγάλη έφεση στο ποτό. Κι από εκεί ξεκινάει η περιπλάνηση και των δύο. Γιατί και οι δύο όταν τελειώνει το έργο έχουν αλλάξει κι έχουν καταλάβει καλύτερα τον εαυτό τους και την ίδια τη ζωή.

Το έργο ανέβηκε πρώτη φορά στο Λονδίνο το 1980 και το 1983 γυρίστηκε η ομώνυμη ταινία με τον Μάικλ Κέην στο ρόλο του Φράνκ και την Τζούλι Γουόλτερς στο ρόλο της Ρίτας.

Καταγγελία Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων ν. Χανίων: Βάζουν τους εργαζόμενους να υπογράψουν δήλωση ότι συμφωνούν με τα σχέδια της εργοδοσίας

Ανακοίνωση Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων ν. Χανίων:

To Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων νομού Χανίων καταγγέλλει την εργοδοσία ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, η οποία ζητά από τους εργαζόμενους στην εταιρεία να υπογράψουν έγγραφη δήλωση ότι συμφωνούν με τα σχέδια της εργοδοσίας.

Συγκεκριμένα η έγγραφη δήλωση που έχει συντάξει η εργοδοσία, αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι έχουν λάβει γνώση των διατάξεων όρων και προϋποθέσεων της συμφωνίας εξυγίανσης και ανεπιφυλάκτως συναινούν ως προς το περιεχόμενο αυτής αλλά και τους ειδικότερους όρους που τους αφορούν.

Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ δεν γνωρίζουν ούτε τι αναφέρει το κείμενο της συμφωνίας μεταξύ δυο επιχειρηματικών ομίλων ούτε είχαν μέχρι τώρα οποιαδήποτε ενημέρωση για τη δουλειά τους και το μεροκάματο τους.

Η μέχρι τώρα εμπειρία και στον κλάδο και από άλλους κλάδους στους οποίους οι επιχειρηματίες έχουν προχωρήσει σε ¨εξυγίανση¨, αποδεικνύει ότι αυτή πραγματοποιήθηκε στις πλάτες των εργαζομένων δηλ. και με μειώσεις μισθών και με κατάργηση δικαιωμάτων και με μαζικές απολύσεις.

Καλούμε την εργοδοσία να αποσύρει τώρα το κατάπτυστο αυτό κείμενο όπως επίσης καλούμε το επιχειρησιακό σωματείο να καταγγείλει αυτήν την απαράδεκτη μεθόδευση της εργοδοσίας και να απαιτήσει να αποσυρθεί τώρα αυτό το κατάπτυστο κείμενο.

Ένας στους τρεις Έλληνες δυσκολεύεται να αγοράσει βασικά είδη διατροφής

Πιο κοντά στη μεσογειακή διατροφή βρίσκονται σήμερα οι Έλληνες καταναλωτές, ενώ λόγω οικονομικής κρίσης μειώθηκε, σε σχέση με το 2011, το ποσοστό εκείνων που γευματίζουν εκτός σπιτιού ή σε καταστήματα fast food.

Ωστόσο, ένας στους τρεις δηλώνει πλέον, ότι λόγω οικονομικής κατάστασης, έχει αλλάξει τις διατροφικές του συνήθειες, καθώς δεν μπορεί να αγοράσει βασικά είδη διατροφής.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε το περασμένο χρονικό διάστημα, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), σε δείγμα 1.059 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα.

Όπως ανέφεραν σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ, Νίκος Τσεμπερλίδης και η γενική γραμματέας του Κέντρου, Ευαγγελία Κεκελέκη, η οικονομική κρίση οδήγησε τους καταναλωτές σε καλύτερες επιλογές σε σχέση με τη μεσογειακή διατροφή.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι όπως προκύπτει από την έρευνα που έγινε μέσω ερωτηματολογίου που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΚΑ και πραγματοποιήθηκε από τις 8 Ιουλίου μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου, το ψωμί, τα λαχανικά και τα φρούτα έχουν μπει σχεδόν καθημερινά στο τραπέζι των καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά, τα κόκκινα κρέατα, τα ψάρια, οι τηγανητές πατάτες και τα αναψυκτικά έχουν περιοριστεί σε μία φορά την εβδομάδα. Τα γλυκά, τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο, τα αυγά και το γάλα καταναλώνονται ελάχιστες φορές την εβδομάδα, ενώ η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού περιορίζεται σε μια φορά το μήνα.

Σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα του 2011, η διατροφή των Ελλήνων φαίνεται να βελτιώνεται, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν λιγότερο το χοιρινό, τα αναψυκτικά και τις τηγανητές πατάτες και περισσότερο τα φρούτα και τα λαχανικά.

Άλλωστε, σε σχέση με το 2011, αυξήθηκε κατά 15 μονάδες το ποσοστό των καταναλωτών που δεν τρώνε κανένα γεύμα εκτός σπιτιού (από 25,28% το 2011 σε 39,70% το 2016), μειώθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που γευματίζουν μόνο μία φορά την εβδομάδα εκτός σπιτιού (από 37,60%, το 2011, σε 31,00%, το 2016) μειώθηκε, κατά περίπου 4 μονάδες, το ποσοστό των καταναλωτών που γευματίζουν συχνά (2-4 φορές την εβδομάδα) εκτός σπιτιού, (από 28,32% το 2011, σε 24,20% το 2016), ενώ αυξήθηκαν κατά 12 μονάδες, περίπου, αυτοί, που δεν τρώνε σε fast food (από 48,96%, το 2011, σε 60,08%, το 2016). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, σύμφωνα με τον πρόεδρο και την γενική γραμματέα του ΚΕΠΚΑ, φαίνονται πλέον ξεκάθαρα οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υποχώρησαν οι τιμές στα καταστήματα εστίασης.

Εκτός από τις παραπάνω θετικές επιδράσεις της κρίσης στη διατροφή των καταναλωτών, παρατηρούνται και συνέπειες που αφορούν, κυρίως, τη δυσκολία που αντιμετωπίζει το ένα τρίτο του δείγματος της έρευνας, να αγοράσει βασικά είδη διατροφής.

Στο ερώτημα ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με τα τρόφιμα, το 26,20% απάντησε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ακρίβεια, ενώ το 20,9% η κακή ποιότητα και το 18,07% η ασφάλεια και η υγιεινή. Εντύπωση, κατά το ΚΕΠΚΑ προκαλεί το γεγονός, ότι το 34,83% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα.

Στο ερώτημα που αφορά την αιτία που προκάλεσε τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες, οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν ότι η αιτία αυτή είναι η υγεία, σε ποσοστό 48,45%, η οικονομική κατάσταση σε ποσοστό 27,49%, άλλο, σε ποσοστό 9,28%, η οικογενειακή κατάσταση σε ποσοστό 5,84%, η εργασία κατά 4,82% και ο τόπος κατοικίας κατά 4,12%.

Ειδικότερα, το 63,06% των καταναλωτών δηλώνει ότι επηρεάστηκαν οι αγοραστικές του συνήθειες απέναντι στα προϊόντα διατροφής λόγω οικονομικής κρίσης. Στην ερώτηση πώς έγινε αυτό, ποσοστό 49,52% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ψάχνουν τα ίδια προϊόντα με χαμηλότερη τιμή σε άλλα καταστήματα, 46,62% αγοράζουν με την ίδια συχνότητα μόνο τα απαραίτητα, 37,94% στράφηκαν σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ, 33,12% αγοράζουν στην ίδια συχνότητα μικρότερες, όμως, ποσότητες, ενώ 10,93% αγοράζουν συχνότερα μικρότερες ποσότητες και 6,43% πιο σπάνια ίδιες ποσότητες.

Σε σχέση με τα δεδομένα της αντίστοιχης έρευνας του 2011, η έρευνα του 2016 αποκαλύπτει ότι ενώ τότε η οικονομική κατάσταση επηρέαζε το 19,91% των καταναλωτών, τώρα επηρεάζει το 27,49%.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Με το παράσημο του Ανωτέρου Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικος παρασημοφόρησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης Νικόλαο Σταμπολίδη

Την παρασημοφόρηση των καθηγητών Πέτρου Θέμελη και Νικόλαου Σταμπολίδη, με το παράσημο του Ανωτέρου Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικος, έκανε σήμερα, στο Προεδρικό Μέγαρο, ο Πρόεδρος Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος.

«Το παράσημο αυτό- το ανώτερο που απονέμεται σε τέτοιες περιπτώσεις- σας απονέμεται για το σύνολο του ακαδημαϊκού σας έργου, ιδίως, όμως, για την ανασκαφική δραστηριότητά σας στην Αρχαία Μεσσήνη. Διότι η δική σας σκαπάνη, και των συνεργατών σας, έφερε και φέρνει στο φως έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Λεκάνης της Μεσογείου. Δίνοντάς σας το παράσημο θέλω να σας τονίσω και κάτι άλλο, το οποίο σάς το είπα στην Αρχαία Μεσσήνη: Η Πολιτεία, και σε ανταμοιβή των εργασιών σας, οφείλει να διαμορφώσει εκεί και το ανάλογο μουσείο. Και εύχομαι αυτό να γίνει το συντομότερο δυνατό. Θέλω να γνωρίζετε ότι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μου θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν, ώστε αυτό να καταστεί σύντομα πράξη.

Συγχαρητήρια θερμά και καλή δύναμη για τη συνέχεια, γιατί είμαι βέβαιος ότι θα συνεχίσετε για πολλά χρόνια», ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απευθυνόμενος στο καθηγητή Π. Θέμελη.

«Κύριε Σταμπολίδη, το παράσημο αυτό σάς απονέμεται για το σύνολο του ακαδημαϊκού σας έργου, αλλά η έμφαση δίδεται στην ανασκαφική σας δραστηριότητα στην Ελεύθερνα. Σε έναν αρχαιολογικό χώρο, όπου και λόγω εποχής τα ευρήματα μάς οδηγούν από την περίοδο του Μύθου στην περίοδο της Ιστορίας. Και είναι σημαντικό ότι χάρη σε αυτήν την ανασκαφή γνωρίζουμε, πια, πολύ περισσότερα από όσα πριν, για μία εποχή που πραγματικά είναι από τις πιο εμβληματικές της ελληνικής ιστορίας, λόγω του Ομήρου και όχι μόνο. Επίσης, θα ήθελα εδώ να τονίσω ότι η συμβολή σας στη δημιουργία του εντυπωσιακού Μουσείου της Ελεύθερνας ήταν σημαντική, αφού λειτουργήσατε και σαν καταλύτης της ανέγερσης και έναρξης λειτουργίας του. Το Μουσείο της Ελεύθερνας έχει πολυάριθμους επισκέπτες μέσα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα. Είναι αυτό που λείπει στην Αρχαία Μεσσήνη, όπως τόνισα προηγουμένως. Συγχαρητήρια θερμά και καλή συνέχεια, γιατί γνωρίζω ότι και εσείς θα συνεχίσετε για πολλά ακόμη χρόνια. Και εύχομαι να σας μιμηθούν και οι συνεχιστές σας, όπως και εσείς είστε άξιοι συνεχιστές, και οι δυο σας, του Μανόλη Ανδρόνικου», δήλωσε ο κ. Παυλόπουλος, παρασημοφορώντας τον καθηγητή Ν. Σταμπολίδη.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ιστορικής, Λαογραφικής και Αρχαιολογικής Εταιρείας Κρήτης σε ανακοίνωση του συγχαίρει τον καθηγητή  κ. Νίκο  Σταμπολίδη, για τη μεγάλη τιμή που του έγινε από την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος απένειμε στον κ. Σταμπολίδη, σε ειδική εκδήλωση,  το Ανώτατο Παράσημο του Ταξιάρχη της Τιμής. Η τιμή στον κ. Σταμπολίδη είναι τιμή και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και στην Κρήτη αλλά και στα Χανιά, συνεχίζει η ανακοίνωση.

Ο Νίκος  Σταμπολίδης είναι ανασκαφέας της Αρχαίας Ελεύθερνας , που βοήθησε στην ανάδειξη και προβολή της Αρχαιολογίας της Κρήτης και της Κυκλαδικής Τέχνης.

iefimerida.gr

Χριστοδουλάκης: Δεν αναλαμβάνω επικεφαλής της επιτροπής του χρέους

O Νίκος Χριστοδουλάκης διέψευσε ότι αναλαμβάνει επικεφαλής της επιτροπής του χρέους.

«Είναι ένα σήριαλ, το οποίο παίζεται, για πάρα πολλά πρόσωπα. Τέτοιο θέμα δεν υφίσταται», δήλωσε στον Βήμα 99,5 ο πρώην υπουργός Οικονομικών Νίκος Χριστοδουλάκης, απαντώντας στη φημολογία που τον θέλει να αναλαμβάνει επικεφαλής της ομάδας για το χρέος.

Για τη διαγραφή χρέους από το ΔΝΤ και το εάν μια τέτοια συμφωνία θα φέρει νέο βαρύ μνημόνιο, είπε: «Δωρεάν διαγραφή χρέους δεν υπάρχει. Εγώ δεν γνωρίζω διαγραφή χρέους, η οποία έγινε χωρίς να υπάρχουν κάποιες δεσμεύσεις μελλοντικές.

Νωρίτερα, η Όλγα Γεροβασίλη μίλησε στον Real Fm και απάντησε στο ερώτημα αν ο Νίκος Χριστοδουλάκης αναλαμβάνει επικεφαλής της ομάδας για το χρέος.

«Έχω και εγώ και την πληροφορία ότι μάλλον θα είναι έτσι, αλλά δεν είμαι πολύ βέβαιη, πιθανότατα», τόνισε.

Κι όμως, το βραβείο Λογοτεχνίας δόθηκε στον … Μπομπ Ντίλαν

Με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας 2016 τιμήθηκε ο Αμερικανός τραγουδοποιός Μπομπ Ντίλαν, ο οποίος έγινε ο πρώτος μουσικός που κερδίζει αυτό το βραβείο, ανακοίνωσε σήμερα η Σουηδική Ακαδημία.

Τα ποιητικά κείμενα του Ντύλαν επηρέασαν πολλούς μουσικούς εδώ και περισσότερο από μισό αιώνα, σημειώνει το Γαλλικό Πρακτορείο, ενώ το Ρόιτερς επισημαίνει πως η απόφαση της Σουηδικής Ακαδημίας προκάλεσε έκπληξη, καθώς ο Ντίλαν μπαίνει τώρα ως νομπελίστας της Λογοτεχνίας στην χορεία των Ουίνστον Τσώρτσιλ, Τόμας Μαν και Ράντγιαρντ Κίπλινγκ.

Ο Μπομπ Ντύλαν, 75 ετών, βραβεύθηκε «επειδή δημιούργησε, μέσα στο πλαίσιο της μεγάλης αμερικανικής μουσικής παράδοσης, νέους τρόπους ποιητικής έκφρασης», ανακοίνωσε η γενική γραμματέας της Ακαδημίας Σάρα Ντάνιους.

Οι διαβουλεύσεις της επιτροπής του Νόμπελ παραμένουν μυστικές για 50 χρόνια.

Η ανακοίνωση έγινε δεκτή με επευφημίες από τους παριστάμενους στη μεγαλοπρεπή Αίθουσα του Χρηματιστηρίου της Στοκχόλμης και άφησε έκπληκτους τους σχολιαστές που ήταν μάλλον συνηθισμένοι στη βράβευση μεγάλων σύγχρονων πεζογράφων. Το Ρόιτερς σημειώνει πως ακούστηκαν κάποιες άναρθρες κραυγές όταν έγινε η ανακοίνωση και ακολούθησαν μερικά γέλια — κάτι ασυνήθιστο.

«Ο Μπομπ Ντίλαν γράφει μια ποίηση για το αυτί, που οφείλει να απαγγέλλεται. Αν σκεφτεί κανείς τους αρχαίους Έλληνες, την Σαπφώ, τον Όμηρο, έγραφαν επίσης ποίηση που μιλιέται, κατά προτίμηση με όργανα», είπε η Ντάνιους υπερασπιζόμενη την απόφαση και διαβεβαιώνοντας πως επικράτησε «μεγάλη ομοφωνία» στην επιλογή των σουηδών ακαδημαϊκών.

«Εντάσσεται σε μια μακρά παράδοση που ανάγεται στον Ουίλιαμ Μπλέικ», τον διάσημο Άγγλο ποιητή που πέθανε το 1827, δήλωσε η γενική γραμματέας, επικαλούμενη τα τραγούδια «Visions of Johanna» και «Chimes of Freedom».

Το μέλος της Σουηδικής Ακαδημίας Περ Βάστμπεργκ δήλωσε πως ο Ντίλαν «είναι ίσως ο μεγαλύτερος εν ζωή ποιητής».

Ερωτηθείς αν πιστεύει πως η παραδοσιακή διάλεξη που πρέπει να δώσει ο Ντίλαν κατά την απονομή του βραβείου αργότερα φέτος στη Στοκχόλμη θα είναι μια συναυλία, ο Βάστμπεργκ απάντησε: «Ας το ελπίσουμε».

Τραγούδια του Ντύλαν όπως τα «Blowin’ in the Wind», «The Times They Are a-Changin», «Subterranean Homesick Blues» και «Like a Rolling Stone» «έπιασαν» το πνεύμα της εξέγερσης, της διαφωνίας και της ανεξαρτησίας.

Εδώ και περισσότερο από 50 χρόνια, ο Ντίλαν εξακολουθεί να γράφει τραγούδια και κάνει συχνά περιοδείες, ερμηνεύοντας τους πυκνούς ποιητικούς στίχους του, τραγουδημένους με μια μερικές φορές τραχειά φωνή που επικριτές του έχουν περιγελάσει.

«Είναι εξαιρετικά προικισμένος στιχουργός. Μπορεί να παντρεύει με απολύτως νεωτεριστικό τρόπο μουσικές διαφορετικών ειδών, κείμενα διαφορετικών ειδών», πρόσθεσε η Σάρα Ντάνιους.

Ο τραγουδιστής είναι ένας ζωντανός θρύλος της αμερικανικής λαϊκής μουσικής του 20ού αιώνα.

Ωστόσο στη διάρκεια των ετών δεν ήταν όλοι σύμφωνοι πως ο Ντύλαν είναι ένας πρώτης τάξεως ποιητής. Ο μυθιστοριογράφος Νόρμαν Μέιλερ είχε πει: «Αν ο Ντίλαν είναι ποιητής, εγώ είμαι μπασκετμπολίστας».

Από τον λαϊκό τροβαδούρο των καμπαρέ του Γκρίνουιτς Βίλατζ στη Νέα Υόρκη, στις αρχές της δεκαετίας του 1960, μέχρι τον σούπερ-σταρ που παρασημοφορήθηκε το 2012 από έναν από τους «φαν» του, τον αμερικανό πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, ο Ρόμπερτ Άλαν Ζίμερμαν, όπως είναι το πραγματικό όνομα του Μπομπ Ντίλαν, πάντα ακολουθούσε τον δρόμο της μουσικής ιδιοφυΐας του, επαναστατικής και απρόβλεπτης.

«Like A Rolling Stone», «σαν μια πέτρα που κυλάει», αυτός ο εγγονός ρωσοεβραίων μεταναστών, που γεννήθηκε στο Ντουλούθ της Μινεσότα, συνεχίζει σήμερα, στα 75 του να περιφέρει τη φυσαρμόνικα και την κιθάρα του στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη για μια περιοδεία με τίτλο «Χωρίς Τέλος». Απόψε πρόκειται να εμφανιστεί στο Λας Βέγκας.

Τον Μάιο κυκλοφόρησε το 37ο ηχογραφημένο σε στούντιο άλμπουμ του, το «Fallen Angels», στο οποίο ερμηνεύει αμερικανικά τραγούδια που είχε κάνει δημοφιλή ο Φρανκ Σινάτρα.

Στα νιάτα του, όπως και οι περισσότεροι έφηβοι Αμερικανοί, είχε γοητευθεί από το ροκ του Έλβις Πρίσλεϊ και του Τζέρι Λι Λιούις, πριν σχηματίσει το δικό του συγκρότημα.

Το 1959, φοιτητής στο πανεπιστήμιο της Μινεάπολης, ανακαλύπτει τους πρωτοπόρους του μπλουζ, της κάντρι και της φολκ: Ρόμπερτ Τζόνσον, Χανκ Ουίλιαμς και κυρίως Γούντι Γκάθρι. Την εποχή εκείνη ήταν που υιοθέτησε το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Μπομπ Ντίλαν.

Εγκατέλειψε τις σπουδές του και το 1961 μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να συμμετάσχει στην εμβρυακή ακόμη μουσική σκηνή του Γκρίνουιτς Βίλατζ.

Το πρώτο άλμπουμ του, το 1962, με τίτλο «Bob Dylan» είναι ένα φιάσκο. Έγινε γνωστός το 1963 με το άλμπουμ «The Freewheelin’ Bob Dylan» και τα δύο λαϊκά τραγούδια του διαμαρτυρίας: «Blowin’ in the Wind», ειρηνιστικό τραγούδι που έμελλε να γίνει ένας από τους ύμνους του κινήματος της δεκαετίας του 1960 εναντίον του πολέμου του Βιετνάμ, και «A Hard Rain’s A-Gonna Fall».

Το 1963 συμμετείχε στην Πορεία στην Ουάσινγκτον του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ.

Στο τέλος της δεκαετίας του 1970 ανακαλύπτει τον χριστιανισμό και απογοητεύει ένα μέρος των θαυμαστών του. Αργότερα είπε πως δεν ακολουθεί καμια οργανωμένη θρησκεία.

Το Γαλλικό Πρακτορείο σημειώνει πως το όνομά του, όπως και αυτό του Καναδού Λίοναρντ Κοέν, επανερχόταν κατα καιρούς στις εικασίες για το Νόμπελ, χωρίς όμως η βράβευσή του να θεωρηθεί ποτέ σοβαρό ενδεχόμενο.

Ο εκπρόσωπος του Ντίλαν, ο Έλιοτ Μιντζ, αρνήθηκε να κάνει αμέσως σχόλιο για τη βράβευση, επικαλούμενος ότι, όταν ανακοινώθηκε το βραβείο, στο Λος Άντζελες ήταν 3 το πρωί.

 

topontiki.gr

Απορίες ενός γεωπόνου…

Γράφει ο Δρ. Γιάννης Θ. Πολυράκης
Γεωπόνος – Συγγραφέας

 

Α’. Αντί προλόγου
Έχοντας Γεωτεχνική εμπειρία για τα τεκταινόμενα στον κλάδο της Γεωργίας για ένα διάστημα άνω των 35 ετών και έχοντας υπηρετήσει τα χρόνια αυτά στη γεωργική έρευνα, στην Αγροτική Τράπεζα, στην πανεπιστημιακή έδρα και στον γεωτεχνικό συνδικαλισμό, δεν μπορώ να μην εκφράσω ορισμένες απορίες που έχουν ενσταλάξει στα εσώψυχά μου για τα τεκταινόμενα τα τελευταία χρόνια στον χώρο της Γεωργίας.

Β’. Απορίες
Ετσι:

1.  Γιατί πωλήθηκε – εξανδραποδίστηκε (εντελώς προδοτικά) η (εθνική) Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος που αποτελούσε τον μοχλοβραχίονα του πρωτογενούς Τομέα στη χώρα μας για οκτώ και πλέον δεκαετίες;  Τα επακόλουθα δεινά που έχουν αρχίσει να γίνονται αισθητά στους γνωρίζοντες, θα γίνονται οξύτερα με την πάροδο των χρόνων…Τώρα, η τούρκικη Τράπεζα Ziraat λυμαίνεται τη Θράκη μας…

2. Γιατί και ποιος επίτρεψε το κλείσιμο της καπνοβιομηχανίας ΣΕΚΑΠ στην Θράκη και πωλήθηκε σε…Ινδούς;

3. Γιατί εξανδραποδίστηκε η ΕΒΖ (Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης), ενέργεια την οποία το περιοδικό “Επίκαιρα” σε άρθρο του της 17-23/7/2014 αποκαλεί “Ευρωπαϊκό έγκλημα εκ προμελέτης”;  Γιατί τώρα εισάγουμε ζάχαρη από το Sudzucker Group –Mannheim  της Γερμανίας;;; (Ντροπή γεωργική Ελλάδα!)

4. Γιατί επιτρέπεται η εξαγωγή κρητικού ελαιολάδου χύμα;

5. Γιατί η ελαιοκαλλιέργεια στο προικισμένο νησί μας κρίθηκε “μη προωθούμενη”, τη στιγμή που όλη η Κρήτη θα έπρεπε να είναι ένας απέραντος ελαιώνας;

6. Γιατί δεν υπάρχει ένας Ενιαίος Φορέας Διαχείρισης Κρητικού Ελαιολάδου;

7. Γιατί εξανδραποδίστηκε το λογότυπο της «Διεύθυνσης Γεωργίας» μετονομασθέν σε «Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής»; Και πού είναι ο όρος «Γεωργία»; (Τούτο, δεδομένου ότι η Αγροτική Οικονομία και η Κτηνιατρική αποτελούν χωριστούς κλάδους με διακριτούς ρόλους και μέχρι πρόσφατα αποτελούσαν και χωριστές Υπηρεσίες).

8. Γιατί δεν στελεχώνεται η ως άνω Υπηρεσία με νέους Γεωπόνους ενώ οι γεωπονικές Σχολές “παράγουν” στρατιές πτυχιούχων Γεωπόνων κάθε χρόνο για να μένουν αδιόριστοι και άνεργοι και μάλιστα σε μια χώρα που μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα στον πρωτογενή Τομέα;

9. Γιατί το πάλαι ποτέ διεθνούς φήμης “Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Χανίων” πνέει τα λοίσθια από έλλειψη προσωπικού και δεν στελεχώνεται με νέους Γεωπόνους και λοιπούς επιστήμονες-ερευνητές;

10. Γιατί “πτώχευσαν” οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών του Νομού μας και ουδείς υπεύθυνος;  Γιατί;

Γ’. Αντί Επιλόγου

Πολλά “γιατί” θα μπορούσαν να προστεθούν στα παραπάνω. Αρκούμαστε σε αυτά και αναμένουμε μια υπεύθυνη απάντηση παντός αρμοδίου…

32χρονος ομολόγησε ότι προκάλεσε 9 πυρκαγιές στο Ηράκλειο

Ένας 32χρονος συνελήφθη και ομολόγησε την πρόκληση εννιά πυρκαγιών στην πόλη του Ηρακλείου μέσα σε χρονικό διάστημα τεσσάρων ημερών.

Οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι του Ανακριτικού Γραφείου της Διεύθυνσης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Ηρακλείου κατά την προανάκριση για τις πυρκαγιές από πρόθεση οι οποίες είχαν εκδηλωθεί, σε διάφορα σημεία της πόλης συνέλαβαν ως υπαίτιο στο πλαίσιο του αυτοφώρου τον 32χρονο, ο οποίος και ομολόγησε όλες τις παραπάνω πράξεις.

Ο 32χρονος κατηγορείται πως από πρόθεση προκάλεσε εννέα πυρκαγιές σε διάφορα σημεία, δρώντας κυρίως τις πρωινές ώρες και μέσα σε χρονικό διάστημα από τις 5 έως και τις 9 Οκτωβρίου.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα ο οποίος τον παρέπεμψε να δικασθεί στο Πλημμελειοδικείο Ηρακλείου.