25.8 C
Chania
Wednesday, October 9, 2024

“Το ΤΑΙΠΕΔ έχει αντικαταστήσει την αιρετή κυβέρνηση”: Δριμύ κατηγορώ της ΟΣΥΠΑ για το μεγάλο σκάνδαλο της παραχώρησης των αεροδρομίων στην κρατική γερμανική Fraport

Κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων θέτει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η Ομοσπονδία χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη απόφαση «μεγάλο σκάνδαλο», ενώ τα μέλη και το Δ.Σ. κατηγορούν την κυβέρνηση για την παραχώρηση στην γερμανική κοινοπραξία αλλά και για τους χειρισμούς που έκανε σχετικά με την ιδιωτικοποίηση. Ειδικότερα στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

Με αφορμή το από 31/8/2016 δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ, που “προσπαθεί” να απαντήσει στις καταγγελίες της ΟΣΥΠΑ, ότι οι υψηλές  χρεώσεις στα προς παραχώρηση αεροδρόμια θα τα καταστήσουν μη ελκυστικούς προορισμούς με καταστροφικές συνέπειες στην εθνική οικονομία,  ανταπαντούμε και θέτουμε τα παρακάτω ερωτήματα στο ΤΑΙΠΕΔ.

Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση βέβαια, να θέσουμε τα ερωτήματα αυτά σε έναν εξωθεσμικό φορέα, που δυστυχώς έχει αντικαταστήσει την αιρετή κυβέρνηση, αν και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί είναι αυτά των δανειστών και όχι του ελληνικού λαού:

– Πως εξηγείται και τι υποκρύπτεται πίσω από το γεγονός ότι πρώτα προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός και έγινε η κατακύρωση στη Fraport και μετά προσλήφθηκε ο Σύμβουλος – Εκτιμητής για να καθορίσει την αξία των ήδη “παραχωρημένων” αεροδρομίων;

– Από ποιους εκβιάστηκε η ελληνική κυβέρνηση και απήλλαξε από ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη τη Fraport, όταν μη κερδοσκοπικά και κοινωφελή ιδρύματα πληρώνουν, όπως π.χ «Το χαμόγελο του Παιδιού», « Παιδικό Χωριό SOS», « Ίδρυμα Ανιάτων» κλπ.

-Με ποιο σκεπτικό και προς όφελος ποίων το ελληνικό δημόσιο είναι εγγυητής για τις δαπάνες των μελλοντικών επενδύσεων της Fraport;

– Με ποια αρμοδιότητα-εξουσιοδότηση εκπρόσωποι της Fraport, επισκέπτονται τα προς παραχώρηση αεροδρόμια, καταγράφοντας την κινητή και ακίνητη περιουσία τους, παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν νομότυπα περιέλθει στην κατοχή τους ;

– Γιατί η Fraport εμφανίζεται και έχει γίνει αποδεκτή από κρατικούς φορείς ως ιδιοκτήτης των 14 αεροδρομίων, ενώ δεν έχει καταβληθεί το πολυδιαφημισμένο εφάπαξ τίμημα του 1,24 δισεκατομμυρίων ευρώ όπως προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης ;

Πότε θα καταβληθούν στο ελληνικό δημόσιο τα 280 εκατομμύρια που αντιστοιχούν στο Φ.Π.Α. του εφάπαξ τιμήματος ;

– Με δεδομένες τις δηλώσεις της Fraport  ότι από 1/12/2016 αναλαμβάνει την λειτουργία των 14 αεροδρομίων ρωτάμε:

α)  Έχουν υποβληθεί από τη Fraport στις αρμόδιες κρατικές αρχές (ΥΠΑ, Υπουργείο Οικονομικών κλπ) τα απαιτούμενα έγγραφα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς, τα οποία αποδεικνύουν την ικανότητα της εταιρείας να διαχειριστεί με ασφάλεια την λειτουργία των 14 αεροδρομίων;

Επισημαίνεται ότι ανεξάρτητα από το φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου, υπεύθυνο για την ασφάλεια των πτήσεων είναι το ελληνικό κράτος.

β)  Έχει ελεγχθεί το εταιρικό οργανόγραμμα και εάν το αρμόδιο προσωπικό έχει τις απαιτούμενες άδειες και πιστοποιήσεις ;

γ)  Έχουν υπογραφεί και έχουν ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες οι συμβάσεις της Fraport, με φορείς που θα της παρέχουν υπηρεσίες security, υπηρεσίες πυρασφάλειας/διάσωσης κλπ ;

– Γιατί δεν υπάρχει η απαιτούμενη διαφάνεια στην εταιρική δομή και τη μετοχική σύνθεση  των δύο θυγατρικών της Fraport, τη στιγμή που πρόκειται για μία εταιρεία η οποία θα διαχειριστεί βασικές υποδομές της χώρας που έχουν άμεση σχέση με την εθνική ασφάλεια, την οικονομική ανάπτυξη και το κοινωνικό κράτος;

– Γιατί γίνεται συνειδητή προσπάθεια απόκρυψης της διαφορετικότητας:

α) του Τέλους Εκσυγχρονισμού Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕ.Α.Α.) που επιβάλλεται από το ελληνικό κράτος με το Κανονισμό ΕΕ 2009/2003, σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη «σαν ειδικό δημοσιονομικό βάρος ήτοι φορολογικό βάρος εν ευρεία έννοια (ΔΕΦ Πειρ. 323/2000, ΔΕΦ Πειρ. 220/20080, Γνωμοδοτήσεις Νομικού Συμβουλίου του Κράτους 407/2012 και 9/2012)», από

β) τα Αερολιμενικά Τέλη (Τέλη Προσγείωσης, Τέλη Στάθμευσης, Τέλη Χρήσης Αερολιμένα) που επιβάλλονται από το φορέα λειτουργίας των αεροδρομίων και

γ) τα Τέλη Επιβατών που αφορούν εξυπηρετήσεις που παρέχονται στους επιβάτες (χρήση φυσούνας, σύστημα QUTE κλπ), τα οποία επίσης επιβάλλονται από το φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου;

Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι την τουριστική βιομηχανία, αλλά και το μεμονωμένο επιβάτη της νησιωτικής Ελλάδας δεν τους ενδιαφέρει ο φορέας που επιβαρύνει με  τέλη την τιμή του αεροπορικού εισιτηρίου, αλλά η πραγματική συνολική επιβάρυνση.

Τελειώνοντας ρωτάμε τα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων και Οικονομικών

α) η πίτα των 280 εκατ. ετησίως του ΤΕΑΑ πως και σε ποιους θα μοιραστεί;

β) τελικά ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα , το ΤΑΙΠΕΔ ή η ΟΣΥΠΑ;

Όλα τα παραπάνω καταγγέλλουμε, ως Ομοσπονδία στο ελάχιστο, προσπαθώντας να διασφαλίσουμε  ότι τα προς παραχώρηση αεροδρόμια δεν θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του πανάκριβου αεροδρομίου των Σπάτων και θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφάλεια, διατηρώντας τον κοινωνικό και οικονομικό ρόλο τους προς όφελος της χώρας μας.

Μετά τα παραπάνω αφήνουμε στη κρίση του ελληνικού λαού το γεγονός ότι ένα μόρφωμα, σαν το ΤΑΙΠΕΔ, διαχειρίζεται τη περιουσία του ελληνικού λαού και το μέλλον της χώρας και μάλιστα έχει ασυλία για τις πράξεις του, απέναντι σε οποιοδήποτε ποινικό ή οικονομικό έγκλημα.

“Όπισθεν ολοταχώς”: Έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στην ΕΛΣΤΑΤ, λέει ο Χουλιαράκης

«Η κυβέρνηση έχει πλήρη εμπιστοσύνη στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της Eurostat. Η συμφωνία του Ιουνίου εγγυάται και προστατεύει την ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ» δήλωσε σήμερα, Πέμπτη στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι «ξεκινά μεγάλη προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων πιλοτικά από τα υπουργεία Οικονομικών, Οικονομίας και Πολιτισμού» με στόχο «μία μεγάλη εξοικονόμηση πόρων που σύντομα θα επιτρέψει να μειώσουμε τους φόρους και να αυξήσουμε τον κοινωνικό προϋπολογισμό».

Ο Γιώργος Χουλιαράκης ανακοίνωσε ότι το 2016 «θα κλείσει με το πρωτογενές πλεόνασμα που προβλέπεται».

Αυτό σημαίνει ότι τα χρήματα που είναι πάνω από το απαιτούμενο πλεόνασμα των 875 εκατ. ευρώ θα δοθούν από την κυβέρνηση στην οικονομία -υπενθυμίζεται ότι σήμερα η κυβέρνηση έχει πετύχει τέσσερις φορές μεγαλύτερο πλεόνασμα από αυτό που απαιτείται.

Aναφερόμενος στο ζήτημα της ανάπτυξης ο Γιώργος Χουλιαράκης επισήμανε ότι «η ελληνική οικονομία βγήκε από την ύφεση το δεύτερο τρίμηνο του 2016», αλλά ξεκαθάρισε ότι «δεν πανηγυρίζουμε. Δεν μπορεί να πανηγυρίζουμε όταν η οικονομία παραμένει σε στασιμότητα, έστω και μετά από μία βαθιά ύφεση. Η αντιπολίτευση όμως πρέπει να φέρεται πιο υπεύθυνα και να μην λέει ότι βαθαίνει η ύφεση».

tvxs.gr

 

“Καλό ταξίδι Λαζαράκο”: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τον θάνατο από φόλα του “Λάζαρου”, του πιο γνωστού αδέσποτου της Ιεράπετρας

To πρόβλημα με τα αδέσποτα είναι σίγουρα μεγάλο με ευθύνη τόσο των πολιτών που σε συνθήκες οικονομικής κρίσης ξεφορτώνονται τα κατοικίδιά τους στο δρόμο, όσο και της πολιτείας που παρακολουθεί αδιάφορη το φαινόμενο να εξελίσσεται δίχως να λαμβάνει κανένα μέτρο.

Μέσα σε αυτό το καθεστώς, ξεπηδούν κτηνώδεις μορφές, που βρίσκουν λύση στο πρόβλημα δηλητηριάζοντας τα ζώα. Έτσι πέθανε και ο “Λάζαρος”, το πιο γνωστό και αγαπητό αδέσποτο της Ιεράπετρας.

Μόλις διαδόθηκε η είδηση του θανάτου άρχισαν να διακινούνται κείμενα στο διαδίκτυο. Τελικώς αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί διαμαρτυρία, την Τετάρτη στις 8 το βράδυ. Και οι πολίτες, μετά από καιρό βγήκαν ξανά στους δρόμους. Γέμισαν τον δρόμο, όχι αναγκαστικά και μόνο για τα ζώα, αλλά για την ίδια την ανθρωπιά και για όλα τα αθώα θύματα μιας κρίσης που πλήττει εξίσου ανθρώπους και ζώα.

14192727_1129671767112718_3525468436074685091_n

Στο κείμενο που διαδόθηκε μετά την είδηση του θανάτου σημειωνόταν τα εξής:

Ξεσηκωθειτε…ας κανουμε ολοι μαζι κατι…δεν υπαρχει πολιτης αυτης της πολης που να μην εχει μια γλυκια αναμνηση απο τον Λαζαρο…ολοι μαζι συνυπογραφουμε την μηνυση!!!!!

Φτανουν πια οι αδικοι θανατοι ανυπερασπιστων πλασματων…

Ας δωσουμε ενα γερο μαθημα σε ολους αυτους τους ψυχακηδες που ξεσπουν την ψυχασθενεια τους σε αυτα…

Ενώ σε άλλο κείμενο ο Φιλοζωικός Σύλλογος Ιεράπετρας ανέφερε:

Οι αθώες ψυχές πληρώνουν για τις βρώμικες.

Αντίο Λαζαράκο. Για σένα και για πολλά άλλα σκυλιά που τον τελευταίο καιρό έχουν πεθάνει με τον ίδιο βάναυσο τρόπο, θα απαιτήσουμε να βρεθούν οι υπεύθυνοι και να τιμωρηθούν. Δεν πρέπει να κυκλοφορούν ανάμεσα μας ατιμώρητοι και επικίνδυνοι.

Συμφωνείτε;

Κυκλοφόρησε επίσης επιστολή διαμαρτυρίας που υπογράφουν ο Φιλοζωικός Σύλλογος Ιεράπετρας, πολίτες του δήμου αλλά και παραθεριστές και αποδέκτες τον Δήμο Ιεράπετρας, τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος και τον Αντιπεριφερειάρχη Λασιθίου.

Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:

14079669_1119480241476964_5013566814311426702_n

Με την παρούσα επιστολή μας εκφράζουμε την οργή και αγανάκτησή μας για το τελευταίο περιστατικό δηλητηρίασης αδεσπότου ζώου, του γνωστού σε όλους μας Λάζαρου, ενός ζώου εμβολιασμένου και στειρωμένου με πρωτοβουλία των κατοίκων της Ιεράπετρας και το οποίο ουδέποτε προκάλεσε την παραμικρή αναταραχή ή φόβο.

Μεταφέρουμε, παράλληλα, την αγωνία των δημοτών σας, για το φαινόμενο της δηλητηρίασης δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων, που το τελευταίο διάστημα έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις στο Δήμο Ιεράπετρας, καθώς καθημερινές είναι οι αναφορές για τοποθετήσεις «φόλας» με σκοπό την εξόντωση των ζώων, ακόμη και σε σχολεία και παιδικές χαρές. Γνωρίζετε, πως αυτές οι πρακτικές, καταδεικνύουν επικίνδυνους ανθρώπους, που δείχνουν παντελή έλλειψη σεβασμού στην κοινωνία, προσβάλλοντας τον πολιτισμό μας. Είναι δε ντροπή για το Δήμο μας, που κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, φιλοξενεί πλήθος τουριστών, να μεταφέρονται εικόνες νεκρών ζώων από φόλα.

Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, πως οι φόλες δεν σκοτώνουν μόνο ζώα (δεσποζόμενα και αδέσποτα), σκοτώνουν τον πολιτισμό μας, την ηθική μας και πάνω από όλα τη ζωή μας. Δίπλα από τη φόλα ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ και ο κίνδυνος, που ελλοχεύει είναι τεράστιος και τότε το έγκλημα θα πάρει άλλες διαστάσεις.

Αναγνωρίζουμε ότι το φαινόμενο των αδέσποτων ζώων, σκύλων και γατιών , είναι έντονο και υπεύθυνοι για αυτή την απαράδεκτη κατάσταση είναι πρωτίστως οι ασυνείδητοι ιδιοκτήτες των οικόσιτων ζώων, που όταν τα βαρεθούν τα εγκαταλείπουν στο δρόμο. Η λύση, όμως, σε αυτό το πρόβλημα δεν είναι η εξόντωση τους με όποια βίαιη και αποτρόπαια πράξη.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ ΖΗΤΑΜΕ

Να εκδώσετε ανακοίνωση αποτροπής τέτοιου εγκλήματος, υπενθυμίζοντας στους δράστες τις ποινικές και διοικητικές κυρώσεις τους σύμφωνα με το ν.4039/2012, λαμβάνοντας υπόψη πως οι συμπολίτες σας επαγρυπνούν, και θα αναζητήσουν ευθύνες.

Να μεριμνήσετε για την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδεσπότων ζώων ως καθη’ ύλην αρμόδιος σύμφωνα με τη νομοθεσία και να λειτουργήσετε καταφύγιο αδεσπότων ζώων συντροφιάς, άλλως να συνεργαστείτε με φιλοζωικά σωματεία ή και εθελοντές ζωόφιλους.

Απαιτούμε οι υποχρεώσεις και οι δεσμεύσεις του Δήμου για κτηνιατρική περίθαλψη και οι στειρώσεις των αδεσπότων να γίνουν πραγματικότητα.

Απαιτούμε ελέγχους για τσιπάκια και εμβόλια, για λουριά περιπάτου και για καλύτερες συνθήκες υγιεινής.

OXI, ΑΛΛΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΑΠΟ ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΑ. ΟΧΙ, ΑΛΛΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΑΠΟ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ «ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ» ΠΟΥ ΤΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ ΤΟΥΣ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΘΕΤΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΤΗΝ ΔΙΚΙΑ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ.

Η ΣΙΩΠΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ. Η ΑΝΟΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ

Παρακαλούμε τον αστυνομικό διοικητή Ιεράπετρας να προβεί σε πλήρη και ενδελεχή διερεύνηση αυτών και τυχόν μελλοντικών συμβάντων και να ασκηθεί δίωξη κατά παντός υπευθύνου.

Να σημειώσουμε ότι λόγω της μεγάλης συμμετοχής των πολιτών η μηνυτήρια αναφορά κατατέθηκε τελικά σήμερα. Για όσους επιθυμούν να εκφράσουν τη στήριξή τους μπορούν να επικοινωνήσουν στο 2842024160.

 

 

Υπάρχουν αντιθέσεις (και) εντός των κεφαλαιοκρατών; Είναι εφικτό πλατύ λαϊκό μέτωπο; Πώς;…

Του Κώστα Ντουντουλάκη *

Απλά, πολύ απλά, υπάρχουν εθνοκαπιταλιστές και διεθνοκαπιταλιστές. Για όσους ενδιαφέρει η μαρξιστική ορολογία, οι πρώτοι είναι η “εθνική αστική τάξη”, οι δεύτεροι η “κομπραδόρικη,πολυεθνικών συμφερόντων αστική τάξη”.

Η πρώτη, ενίοτε, είναι προσωρινός σύμμαχος εθνικοαπελευθερωτικών ή εθνικοανεξαρτησιακών κινημάτων (πχ Μάο με Κουομιτάγκ του Τσαγκ Κάι Σεκ αρχικά, μετά υπήρξε φυσικά διαπάλη, ποιος ποιον…) Άλλες φορές,παλιότερα, σε ιμπεριαλιστικές κυρίως χώρες,η εθνική αστική τάξη στήριξε και φασιστικά καθεστώτα.

Τώρα είναι πολύ εξασθενημένη σε σχέση με τότε.

Κυρίαρχος είναι ο επελαύνων διεθνοφασισμός τον οποίο προωθεί το παγκοσμιοποιημένο, τραπεζοχρηματιστηριακό και το κλεφτοκαπιταλιστικό-κομπραδόρικο μεγάλο και κυρίαρχο τμήμα του κεφαλαίου, όπως αναλύει πολύ τεκμηριωμένα και ο Φωτόπουλος της “Περιεκτικής Δημοκρατίας”…

Στην Ελλάδα, το μεγάλο τμήμα του Κεφαλαίου, η συντριπτική πλειοψηφία της αστικής τάξης, είναι παρασιτικό, κομπιναδόρικο κεφάλαιο (“κλεφτοκαπιταλιστικό” κατά τον γνωστό μαρξιστή αναλυτή Τζέιμς Πέτρας) απόλυτα εξαρτημένο από τον διεθνοκαπιταλισμό.

Στην Ελλάδα οι όποιες κι όσες εθνικοανεξαρτησιακές αριστερές, αστικοδημοκρατικές, δημοκρατικές πατριωτικές κλπ δυνάμεις, όλοι, ενταγμένοι και ανένταχτοι, όσοι ελευθερα, έντιμα κι απροκατάληπτα σκεπτόμενοι πολίτες, έχουμε απόλυτο συμφέρον να συσπειρωθούμε γύρω από ένα κοινά αποδεχτό πρόγραμμα άμεσου στόχου κατάκτησης εθνικής ανεξαρτησίας, όσο περισσότερης είναι δυνατό να υπάρξει στις σημερινές συνθήκες και γνήσιας λαϊκής κυριαρχίας.

Κυριαρχίας όχι “μιας τάξης” και μέσω υποτιθέμενων, ανεξέλεγκτων από τον λαό μας αντιπροσώπων της, αλλά Κυριαρχίας της Λαϊκής Πλειοψηφίας.

Μιας πλατιάς, ισχυρότατης, μεγάλης πλειοψηφίας, που φυσικά δεν είναι η αστική τάξη και εύπορα μεσοαστικά στρώματα, αλλά κυρίως εργατοϋπαλληλικά,αγροτικά στρώματα, άνεργοι και καταστρεφόμενοι μικρομεσαίοι, για όσους κοντόφθαλμους, στενοκέφαλους “αριστερο”λογούντες αντιπαραθέτουν ηλίθια ή προβοκατόρικα κούφιες κι απόλυτα ακίνδυνες σήμερα για την εξουσία αερολογίες μιας αποδειγμένα περιθωριακής, εντελώς ανίσχυρης, γραφικής και διασπαστικής φραστικής “ταξικότητας” απέναντι στην ανάγκη ενός πολύ πλατιού, ελπιδοφόρου και νικηφόρου λαϊκού μετώπου,εκφραστή των άμεσων επιτακτικά αναγκαίων συμφερόντων και στόχων της μεγάλης λαϊκής πλειοψηφίας.

Μέσα σε αυτό το πλατύ, πανίσχυρο, μαχητικό λαϊκό μέτωπο επιβάλλεται πάσει θυσία, να βρεθούν πλάι πλάι όλες οι πληττόμενες, ανυπότακτες γνήσια δημοκρατικές-αντιμνημονιακές και εθνικοανεξαρτησιακές, αριστερές,κομμουνιστικές, οικολογικές και πατριωτικοαστικές δυνάμεις με άμεσο στόχο μια Ελλάδα που ο λαός της κυρίαρχος και όχι οποιαδήποτε ξένα κέντρα, θα αποφασίζει για τα πάντα με όσο πιο αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες είναι δυνατό, με αιρετούς-διαρκώς ελεγχόμενους και ανακλητούς αντιπροσώπους σε όλα τα επίπεδα διοίκησης και θεσμών.

Όταν κάποτε γίνει αυτό δυνατό, τότε θα πάψει φυσικά να υπάρχει η ανάγκη μετώπου για αυτούς τους στόχους και κάθε κοινωνική ή πολιτική δύναμη θα προσπαθεί μέσω των κατακτημένων γνήσια δημοκρατικών θεσμών να πείσει για τούτη ή την άλλη πρόταση πολιτικής κατεύθυνσης.

Αυτά χωρίς πολυλογίες και πολυσέλιδες αναλύσεις που ελάχιστοι διαβάζουν κι ακόμα λιγότεροι συμμερίζονται εξολοκλήρου.

Τι πιο απλό, ελπιδοφόρο ξεκάθαρο, έντιμο, ενωτικό όσο και επιγραμματικά περιεκτικό;

Ίσως γι’ αυτό και ανέφικτο δυστυχώς ως τώρα μιας και ανάμεσα στις εν δυνάμει συνιστώσες αυτού του μετώπου, τον λόγο έχουν διαρκώς, καταιγιστικά, βαρετά, απογοητευτικά, ένα σωρό φλυαρούντες ακατάσχετα, δυνάμεις, ομαδούλες, πρόσωπα που είτε θεωρούν την oμάδα τους μόνη συνεπή δύναμη είτε φλυαρούν συνεχώς με περισπούδαστες αναλύσεις που ανάμεσα σε πολλά σωστά, κάνουν στο δια ταύτα την τρίχα τριχιά, ανάγουν το δευτερεύον σε πρωτεύον, μπερδεύουν αποκαρδιωτικά την τακτική με την στρατηγική, την φράση με την ουσία, την ενότητα με την περιχαράκωση…

* δάσκαλος

Ένας στους δύο έχει ήδη χάσει τη ρύθμιση των 100 δόσεων στο ΙΚΑ

Μόνο τα 2 δισ. ευρώ από αρχικά ενταγμένες οφειλές ύψους 3,9 δισ. ευρώ προς το ΙΚΑ παραμένουν σε ρύθμιση, με τους οφειλέτες του μεγαλύτερου ασφαλιστικού ταμείου που εξυπηρετούν τις δόσεις τους να ανέρχονται πλέον, σε 56.321, όταν συνολικά, στη ρύθμιση είχαν ενταχθεί 136.942 οφειλέτες.

Τα μηνιαία στοιχεία του ΙΚΑ είναι αποκαλυπτικά, καθώς δείχνουν ότι τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, στα ταμεία του Ιδρύματος μπήκαν από ληξιπρόθεσμες οφειλές που είχαν ενταχθεί στις 100 δόσεις, μόλις 73.578 ευρώ, όταν κατά τον ίδιο μήνα, εκτός ρύθμισης βρέθηκαν ποσά της τάξης των 48,2 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, από τους 132.942 οφειλέτες που εντάχθηκαν στη ρύθμιση, οι 15.165 πλήρωσαν εφάπαξ τις οφειλές τους και άλλοι 7.640 έχουν ολοκληρώσει τις πληρωμές των δόσεων. Αντίθετα, εκτός βρέθηκαν 57.816 οφειλέτες, με αποτέλεσμα σήμερα, να καταβάλλουν δόσεις μόλις 56.321.

Μέσα σε ένα μήνα, μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου 2016 εκτός ρύθμισης βρέθηκαν 1.251 οφειλέτες, ενώ υπήρξαν και 15 που ολοκλήρωσαν τη διαδικασία διευθέτησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Την ίδια στιγμή, το ΙΚΑ μέσω Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών εντείνει τις ενέργειές του για αναγκαστική είσπραξη οφειλών. Είναι χαρακτηριστικό ότι, εντός Ιουνίου προχώρησε στην έκδοση 1.768 ενταλμάτων για κατασχέσεις και προχώρησε τις κατασχέσεις για 1.525 περιπτώσεις, συνολικής οφειλής περίπου 40 εκατ. ευρώ. Οι διαδικασίες εντάθηκαν κατά τον προηγούμενο μήνα Μάιο όπου εκδόθηκαν 1.249 εντάλματα και προχώρησε η διαδικασία για 929 κατασχέσεις, όταν τους προηγούμενους μήνες, οι διαδικασίες ήταν σημαντικά πιο αργές. Ειδικά για τις απολεσθέντες ρυθμίσεις και χρέη 14,9 εκατ. ευρώ κινήθηκαν κατά τον Ιούνιο οι διαδικασίες έκδοσης 484 ενταλμάτων και πραγματοποιήθηκαν 430 κατασχέσεις.

Ολοκληρώθηκε ο “Αγροτικός Αύγουστος” – Τ. Βάμβουκας: “Στηρίξαμε στην ουσία το θεσμό”

Ο Δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βάμβουκας, με αφορμή την επιτυχή διοργάνωση του “Αγροτικού Αυγούστου 2016”, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

“Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήσαμε για δεύτερη συνεχή χρονιά τη διοργάνωση του “Αγροτικού Αυγούστου 2016”, στην πλατεία 1866, από τις 26 έως τις 31 Αυγούστου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων.

Για άλλη μια χρονιά επιμείναμε ποιοτικά και δικαιωθήκαμε, προς μεγάλη απογοήτευση κάποιων από τη μείζονα αντιπολίτευση, που αρέσκονται σε ανέξοδες δηλώσεις αντιστροφής της αλήθειας για προφανείς λόγους. Ο Αγροτικός Αύγουστος έχει πετύχει και ως προς τον νέο τόπο διεξαγωγής, αλλά κυρίως ως προς τον στόχο της στήριξης και προβολής αποκλειστικά τυποποιημένων πιστοποιημένων Κρητικών αγροτικών προϊόντων, βάζοντας φρένο στον χαρακτήρα «παζαριού» που του είχε προσδώσει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Για την ποιότητα δε των προϊόντων της διοργάνωσης υπήρξαν δημόσιες θετικές τοποθετήσεις από πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών, όπως η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.

Κατ’ ουσίαν πέραν της προβολής των προϊόντων μετατρέψαμε την εκδήλωση σε μια 6ήμερη γιορτή της πόλης. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά συνεργαστήκαμε με τις αγροτικές φυλακές, στηρίζοντας την εξωστρέφεια των καταστημάτων κράτησης και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για δημιουργικές διεξόδους στους τροφίμους τους.

Επιτυχία σημειώθηκε και στις παράλληλες εκδηλώσεις, του “Αγροτικού Αυγούστου”, στις οποίες συμμετείχαν μουσικά σύνολα, με βάση την κρητική μουσική παράδοση, ενώ υπήρξε και πλούσιο πρόγραμμα προώθησης της κρητικής μας διατροφής, σε συνεργασία με τα μέλη των ΚΑΠΗ του Δήμου μας. Μάλιστα, την τελευταία ημέρα της διοργάνωσης στο περιθώριο της υπογραφής πρωτοκόλλου πολιτιστικής συνεργασίας με το Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου (Ρ.Ι.Κ.), πραγματοποιήσαμε κοινή πολιτιστική εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν και πολιτιστικοί Σύλλογοι της Μεγαλονήσου.

Για άλλη μια χρονιά στηρίξαμε στην ουσία το θεσμό του “Αγροτικού Αυγούστου”, τη γιορτή της κρητικής γης, την οποία αγκάλιασαν οι Χανιώτες και οι πολυάριθμοι επισκέπτες του τόπου μας, πλημμυρίζοντας κάθε μέρα τους χώρους της πλατείας. Η μεγάλη συμμετοχή του κόσμου μας υποχρεώνει μάλιστα να συνεχίσουμε προς την ίδια κατεύθυνση και τα επόμενα χρόνια.

Ως δημοτική αρχή ευχαριστίες οφείλουμε μεταξύ άλλων στους συνδιοργανωτές μας, την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων, στους παραγωγούς – τυποποιητές, που συμμετείχαν στη διοργάνωση για την άψογη συνεργασία, τον διακεκριμένο δημοσιογράφο και συγγραφέα, Νίκο Ψιλάκη, τα μουσικοχορευτικά παραδοσιακά συγκροτήματα, τα μέλη των ΚΑΠΗ του Δήμου μας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλω δε στον Αντιδήμαρχο Χανίων, Γιάννη Μαράκη, για τον γενικό συντονισμό της διοργάνωσης”.

Ξενάγηση της γνωστής chef Βέφας Αλεξιάδου στον “Αγροτικό Αύγουστο 2016”

Στη διοργάνωση του “Αγροτικού Αυγούστου 2016”, στην πλατεία 1866, βρέθηκε την Τετάρτη 31/8/2016, η γνωστή chef με αγάπη και προσανατολισμό στην παραδοσιακή ελληνική κουζίνα, Βέφα Αλεξιάδου.

Την κα. Αλεξιάδου ξενάγησε στα περίπτερα του “Αγροτικού Αυγούστου” ο Δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βάμβουκας.

Tη γνωστή chef, που επισκέφθηκε τη διοργάνωση έπειτα από πρόσκληση του Δημάρχου Χανίων, συνόδευαν μέλη της κριτικής επιτροπής του πρώτου διαγωνισμού τμηματικής ανάδειξης Αγροτικών Προϊόντων, μεταποιημένων αλλά και νωπών, που θα λάβει χώρα στο Ρέθυμνο, με τη συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Τι συμβαίνει στις περιπτώσεις ευθύνης επικουρικού κεφαλαίου

Γράφει η δικηγόρος Αθηνών Αναστασία Μήλιου *

Το Επικουρικό Κεφάλαιο είναι υποχρεωμένο να καταβάλει στα πρόσωπα που ζημιώθηκαν αποζημίωση λόγω θανάτωσης ή βλάβης ή υλικών ζημιών από αυτοκινητιστικά ατυχήματα όταν:

«ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΥΠΕΧΕΙ ΕΥΘΥΝΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΓΝΩΣΤΟΣ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ ΖΗΜΙΩΝ».

Η πρώτη περίπτωση είναι εκείνη στην οποία παραμένει άγνωστο το υπεύθυνο πρόσωπο που προκάλεσε το ατύχημα. Πρόσωπα υπεύθυνα από το νόμο είναι ο κύριος, ο κάτοχος, και ο οδηγός, Στην προκειμένη περίπτωση, αν και καταβλήθηκε η συνήθης στις συναλλαγές επιμέλεια, π.χ έρευνες των αρμοδίων αστυνομικών οργάνων για την αναζήτηση και τον εντοπισμό των αγνώστων στοιχείων υπευθύνων, κανείς από τους τυχόν παρευρισκόμενους δεν συγκράτησε τον αριθμό του ζημιογόνου αυτοκινήτου, δεν κατέστη δυνατή η εξακρίβωση κανενός από τους υπόχρεους από το νόμο (κύριος, κάτοχος, οδηγός του ζημιογόνου αυτοκινήτου).Για την πληρότητα της αγωγής του πρέπει ο ενάγων να επικαλεσθεί τα παραπάνω στοιχεία και τον νόμιμο λόγο ευθύνης του επικουρικού κεφαλαίου, δηλαδή να επικαλεσθεί ότι συντρέχει η συγκεκριμένη περίπτωση της ευθύνης. Διαφορετικά, ελλείψει των στοιχείων αυτών, η αγωγή απορρίπτεται ως απαράδεκτη λόγω αοριστίας.

Περιπτώσεις που θεμελιώνεται η ευθύνη του επικουρικού κεφαλαίου από «άγνωστο οδηγό» είναι και οι παρακάτω:

α) Όταν από άγνωστο αυτοκίνητο έπεσαν στο οδόστρωμα «λάδια» (από το δοχείο ελαίων), από τα οποία διήλθε το επερχόμενο μοτοποδήλατο και ανατράπηκε, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμού του οδηγού του, ο οποίος συνήθως θα βαρύνεται με συντρέχουσα υπαιτιότητα, συνισταμένη στο ότι ο οδηγός οχήματος πρέπει να υπολογίζει σε τέτοιο ενδεχόμενο και θα πρέπει οδηγώντας συνετά να είναι σε θέση ώστε με τις κατάλληλες ενέργειες να αντιδρά αναλόγως. Όμως «η συνήθης αυτή συντρέχουσα υπαιτιότητα» του παθόντος οδηγού έρχεται σε προφανή αντίθεση με την αρχή της εμπιστοσύνης που ισχύει στο σύγχρονο οδικό δίκαιο, κατά την οποία, κάθε οδηγός και μετέχων κανονικά στην κυκλοφορία επί οδού, δικαιούται να αναμένει ότι και οι λοιποί οδηγοί – χρήστες της οδού θα κινούνται ομοίως σύννομα. Και δεν είναι υποχρεωμένος ο κάθε οδηγός να προβλέπει συνεχώς και την ενδεχομένως παράνομη οδική συμπεριφορά των υπολοίπων οδηγών, πολύ δε περισσότερο, να προβλέπει συμπεριφορές οδηγών που αποκλίνουν κατά τρόπο προφανή και ακραίο από το επιβαλλόμενο μέτρο της σύννομης και συνετής οδήγησης.

β) Όταν το ζημιογόνο αυτοκίνητο φέρει πλαστό αριθμό κυκλοφορίας ή αν ο αριθμός κυκλοφορίας του που συγκρατήθηκε από το θύμα είναι μεν γνήσιος, όμως μετά από έρευνα στο Υπουργείο Συγκοινωνιών προέκυψε ότι ανήκει σε άλλο αυτοκίνητο από το οποίο έχει αφαιρεθεί, ή αν ο οδηγός έδωσε εν γνώσει του ανακριβή στοιχεία του ίδιου ή του αυτοκινήτου.

γ) Όταν μεταξύ της υπαίτιας πράξης του αγνώστου οδηγού και της ζημίας του τρίτου που αυτόβουλα διακινδύνευσε υφίσταται αιτιώδης συνάφεια που ήταν ικανή να επιφέρει το ζημιογόνο αποτέλεσμα, δηλαδή τον τραυματισμό του τελευταίου. Τούτο συμβαίνει στην περίπτωση που ο υπαίτιος αγνώστων στοιχείων οδηγός παρασύρει ανήλικο πεζό τον οποίο εγκατέλειψε στο μέσο του οδοστρώματος της οδού με τον επικείμενο κίνδυνο να τραυματιστεί βαρύτατα ή να θανατωθεί από τα επερχόμενα αυτοκίνητα. Στη συνέχεια ο διερχόμενος τρίτος, ο οποίος κινούμενος από ηθική υποχρέωση και εκδήλωση κοινωνικής αλληλεγγύης, αποκαλούμενος <Σαμαρείτης> προς τον συνάνθρωπο του, που κινδυνεύει κατ΄ επιταγή του νόμου, εισέρχεται στο οδόστρωμα αυξημένης κίνησης της οδού για να προσφέρει βοήθεια και προσπαθεί με κινήσεις των χεριών του να καταστήσει γνωστό στους άλλους οδηγούς ότι υπάρχει ανάγκη να σταματήσουν, για να σώσει το ανήλικο παιδί, που τελικά σώνεται. Στην προσπάθεια του αυτή ο τρίτος τραυματίζεται από άλλο διερχόμενο αυτοκίνητο, του οποίου ο οδηγός κρίθηκε ανυπαίτιος.

δ) Όταν προκληθεί τροχαίο ατύχημα από αυτοκίνητο με πινακίδες κυκλοφορίας ξένου κράτους που δεν μπορεί να προσδιορισθεί ακριβώς (π.χ 4 – GT –1429) και οδηγείται από άγνωστο πρόσωπο, το οποίο εγκαταλείπει τον τόπο του ατυχήματος και δεν ανευρίσκεται, υπεύθυνο είναι το Επικουρικό Κεφάλαιο, και όχι το Γραφείο Διεθνούς Ασφαλίσεως.

ε) Όταν σε ατύχημα, στην προκειμένη περίπτωση θανατηφόρο, που οφείλεται στην συγκλίνουσα υπαιτιότητα ή αμέλεια δύο αυτοκινήτων, από τα οποία ο οδηγός του ενός είναι άγνωστος, ενώ του άλλου είναι γνωστός, το οποίο μπορεί να είναι ασφαλισμένο, θεμελιώνεται κατά νόμο ευθύνη του επικουρικού κεφαλαίου. Και τούτο διότι ο αποκλεισμός της ευθύνης του, για το λόγο ότι είναι γνωστά τα ευθυνόμενα πρόσωπα του άλλου αυτοκινήτου, δεν συνάγεται από το νόμο. Τούτο προϋποθέτει σαφή νομοθετική καθιέρωση αυστηρής επικουρικής ευθύνης. Συνεπώς ο επικουρικός χαρακτήρας της ευθύνης του επικουρικού κεφαλαίου δεν επιδρά στα δικαιώματα του ζημειωθέντος τρίτου, ούτε σε βάρος του αδικοπραγήσαντα συνυπαιτίου, του οποίου η ευθύνη δεν επαυξάνεται, αλλά θα συνεχίσει να κατανέμεται εσωτερικά με τον μηχανισμό της αναγωγής, ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής του στο ατύχημα.

«ΟΤΑΝ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΠΡΟΗΛΘΕ ΑΠΌ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΠΛΗΡΩΘΕΙ ΗΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ»

Ο κύριος, κάτοχος του αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, επί της οδού, υποχρεούται να έχει καλύψει με ασφάλιση την εκ τούτου έναντι τρίτων αστική ευθύνη.

α) Υποχρεωτικά ασφαλισμένη την αστική τους ευθύνη πρέπει να έχουν α) ο κύριος, β) ο κάτοχος, γ) ο κάθε οδηγός, δ) ο προστηθείς στην οδήγηση, ε) υπεύθυνος του ασφαλισμένου αυτοκινήτου.

β) η ασφαλιστική κάλυψη πρέπει να καλύπτει την έναντι τρίτων αστική ευθύνη εξ αιτίας θανάτωσης ή σωματικής βλάβης ή ζημιών σε πράγματα, στην οποία περιλαμβάνεται και η χρηματική ικανοποίηση για ψυχική οδύνη ή ηθική βλάβη καθώς και την αστική ευθύνη λόγω θανάτωσης ή σωματικών βλαβών έναντι των μελών τη οικογένειας του ασφαλισμένου οδηγού ή κάθε άλλου προσώπου του οποίου η αστική ευθύνη καλύπτεται ασφαλιστικά, ανεξάρτητα από δεσμό συγγένειας Υποχρεωτικά ασφαλισμένοι είναι πλέον και οι επιβαίνοντες».

γ) Οι επιβαίνοντες σε ανασφάλιστο αυτοκίνητο έχουν ευθεία αξίωση κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου, εκτός αν το τελευταίο αποδείξει ότι το πρόσωπο που επιβιβάστηκε με τη θέληση του γνώριζε ότι το όχημα δεν ήταν ασφαλισμένο.

Ανασφάλιστο είναι το ζημιογόνο αυτοκίνητο του οποίου ο κύριος ή ο κάτοχος του ή υπεύθυνος του δεν έχει καλύψει με ασφάλιση την από την κυκλοφορία του έναντι τρίτων αστική ευθύνη. Δηλαδή δεν καταρτίστηκε ποτέ νομότυπα σύμβαση ασφαλίσεως του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση αυτή ευθύνεται το Επικουρικό Κεφάλαιο, το οποίο είναι υποχρεωμένο να καταβάλει στα πρόσωπα που ζημιώθηκαν την αποζημίωση που προβλέπεται λόγω θανάτωσης, σωματικών βλαβών, ή υλικών ζημιών από αυτοκινητικά ατυχήματα. Για το ορισμένο της αγωγής του ο ενάγων αρκεί να ισχυριστεί ότι το ατύχημα προκλήθηκε από ανασφάλιστο αυτοκίνητο και δεν απαιτείται η αναφορά κάποιου άλλου στοιχείου, δηλ. δεν είναι ανάγκη να εξειδικεύει ποια από τις περιπτώσεις συντρέχει, δηλ. αν η σύμβαση ασφάλισης που υπήρχε στο παρελθόν ακυρώθηκε λόγω καταγγελίας από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, ή αν πτώχευσε ή ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας του, ή αν το ατύχημα έλαβε χώρα μετά πάροδο 16 ημερών από της γνωστοποιήσεως επί ακυρώσεως, λήξεως ή αναστολής από τον ασφαλιστή, και τούτο διότι in concreto κατά πάσα εκδοχή, είτε ως διάδοχος είτε ως ασφαλιστής ανασφαλίστου υπέχει ευθύνη αποζημιώσεως και οποιαδήποτε περίπτωση και αν συντρέχει το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Υπεύθυνο από το νόμο είναι το επικουρικό κεφάλαιο και στην περίπτωση προκλήσεως ατυχήματος από ζημιογόνο αυτοκίνητο που δεν έχει άδεια κυκλοφορίας και κρατικές πινακίδες για οποιοδήποτε λόγο, διότι η υποχρέωση του ιδιοκτήτη ή του κατόχου του γεννάται από την στιγμή που το αυτοκίνητο θα τεθεί για πρώτη φορά σε κυκλοφορία επί της οδού, και έκτοτε αρχίζει για τους τρίτους ο κίνδυνος προκλήσεως ζημιών.

* Δικηγόρος παρ’Εφέταις Αθηνών

e-mail: natmil@otenet.gr, www.legalaction.gr

Σαντορίνη και Χανιά οι δημοφιλέστεροι προορισμοί του Σεπτεμβρίου

 Το κύριο μέρος της καλοκαιρινής σεζόν μπορεί να τελείωσε οριστικά για φέτος, αλλά οι διακοπές για ορισμένους αρχίζουν με τον τρέχοντα μήνα, τον Σεπτέμβριο.

Η www.trivago.gr πραγματοποίησε έρευνα και παρουσιάζει τους προορισμούς που θα προτιμηθούν κατά τον φετινό Σεπτέμβριο από τους Έλληνες, καθώς και τη μέση διάρκεια διαμονής σε καθένα εξ αυτών.

Η δεκαπεντάδα που διαμορφώθηκε φαίνεται να χαρακτηρίζεται από μεγάλη ποικιλία, αφού απαρτίζεται από προορισμούς πληθώρας νησιωτικών συμπλεγμάτων ή παραθαλάσσιων σημείων της χώρας.

Πιο αναλυτικά, πρωτιά σημειώνει η Σαντορίνη, με τους επισκέπτες της να επιδιώκουν να την απολαύσουν κατά μέσο όρο για 4 ημέρες.

Στη δεύτερη θέση συναντώνται τα Χανιά, ο προορισμός που βρέθηκε στην κορυφή των προτιμήσεων για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, με μέση διάρκεια διαμονής για τον τρέχοντα μήνα τις 4,5 ημέρες.

Τρίτη εμφανίζεται η Χαλκιδική με τη διάρκεια διαμονής να διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στις 4 ημέρες, ενώ το Ναύπλιο έρχεται τέταρτο, με τα διαμονή στις 2,5 ημέρες.

Η Χαλκιδική, επίσης αγαπημένος προορισμός του φετινού καλοκαιριού καταλαμβάνει την τρίτη θέση, με τους ταξιδιώτες να την επισκέπτονται για 4 ημέρες και ακολουθούν το Ναύπλιο, η Πάργα, η Μύκονος, η Πάρος, η Θάσος και η Καλαμάτα

Εκδήλωση Μνήμης και παρουσίαση βιβλίου για τη Μάχη της ΕΛ.ΔΥ.Κ. στο Πνευματικό Κέντρο της Μητρόπολης

Εκδήλωση Μνήμης και παρουσίαση του βιβλίου “Το χρονικό της Μάχης της ΕΛ.ΔΥ.Κ. 14-16/8/74” θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016 και ώρα 20:00 στο Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητρόπολης (Α. Γιάνναρη 2).

Στην εκδήλωση θα απευθύνουν χαιρετισμό εκπρόσωποι των διοργανωτών ενώ κεντρικοί ομιλητές θα είναι οι: Βαγγέλης Μπραουδάκης, πολεμιστής του 4ου Λ/ΤΦ, ο Κώστας Δημητριάδης, επιμελητής του βιβλίου και ο συγγραφέας του βιβλίου, τελευταίος “ Στρατοπεδάρχης της ΕΛ.ΔΥ.Κ.”, Ταξίαρχος ε.α., Παναγιώτης Σταυρουλόπουλος.

Συνδιοργανωτές της εκδήλωσης είναι η Ι. Μητρόπολη Κυδωνίας & Αποκορώνου, η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, ο Δήμος Χανίων, οι Εκδόσεις “ΠΕΛΑΣΓΟΣ” και οι “Κρήτες Βετεράνοι Πολεμιστές της Μάχης της ΕΛ.ΔΥ.Κ. ’74”.