25.8 C
Chania
Saturday, October 5, 2024

Πολάκης: «Το “πάρτι” της διαφθοράς θα τελειώσει»

Για  τον «αναστεναγμό της κοινωνίας» που ζητά από την κυβέρνηση «να τιμωρήσει όσους τα έφαγαν», μίλησε ο υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης  κ.Παύλος Πολάκης στην πρώτη, μετά την ανάληψη του χαρτοφυλακίου του, δημόσια παρέμβασή του.

Δήμαρχος για 4 χρόνια στα Σφακιά, μάχιμος γιατρός για 20 χρόνια, ο κ. Πολάκης έθεσε, κατά την ομιλία του στην τελετή ανάληψης των καθηκόντων του, τρεις άξονες στη μάχη κατά της διαφθοράς. Μετέχοντας στην Ειδική Επιτροπή για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς υπό τον Υπουργό Επικρατείας κ. Παναγιώτη Νικολούδη, ο κ. Πολάκης ανέφερε ότι είναι κρίσιμο να υπάρξουν αποτελέσματα στην προσπάθεια να εντοπιστούν και να πληρώσουν οι φοροφυγάδες που υπάρχουν στις λίστες -υπολογίζονται σε 100.000 άτομα –  να παταχθεί η κακοδιαχείριση στον τομέα της υγείας αλλά και το λαθρεμπόριο καυσίμων.

Επισήμανε ότι θα επέλθουν αλλαγές στον τομέα των καυσίμων για να χτυπηθεί το λαθρεμπόριο και ήδη αναπτύσσεται σχέδιο ώστε να ελέγχεται η ροή καυσίμου , όχι μόνο στα βενζινάδικα, αλλά και από τα δεξαμενόπλοια.

Το ζήτημα του ελέγχου της εφοδιαστικής αλυσίδας υγρών καυσίμων και της πάταξης του λαθρεμπορίου ετέθη πρόσφατα και σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την προώθηση δέσμης μέτρων.  Ήδη είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Όμως, έχει κριθεί ότι είναι  απαραίτητος ο  έλεγχος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς, στα πρατήρια του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, στις εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και διυλιστηρίων, στα πρατήρια αφορολόγητων καυσίμων.

tovima.gr

Στη Σητεία οι 150 μετανάστες που εντοπίστηκαν σε λέμβο ανοιχτά της Καρπάθου

Στη Σητεία αναμένεται να μεταφερθούν οι τουλάχιστον 150 μετανάστες που εντοπίστηκαν χθες βράδυ σε ακυβέρνητη λέμβο 95 ναυτικά μίλια νοτιανατολικά της Καρπάθου.

Οι μετανάστες περισυνελέγησαν από το φορτηγό πλοίο «Μara» σημαίας Τόγκο και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες είναι καλά στην υγεία τους. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό που θα φιλοξενηθούν τα άτομα αυτά.

Στο μεταξύ 630 παράτυποι μετανάστες διασώθησαν το τελευταίο 24ωρο από σκάφη του Λιμενικού σε 27 περιστατικά έρευνας και διάσωσης που έλαβαν χώρα στις θαλάσσιες περιοχές Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λέρου, Φαρμακονησίου και Κω.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

FAZ: Ο Αλέξης Τσίπρας διαθέτει το κύρος να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις στις οποίες δεσμεύθηκε απέναντι στους Ευρωπαίους

Ο Αλέξης Τσίπρας είναι το μοναδικό πολιτικό κεφάλαιο που έχει απομείνει στην Ελλάδα, υποστηρίζει σε άρθρο της, η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine.

Το άρθρο τιτλοφορείται: «Μόνο αυτός μπορεί ακόμη να σώσει την Ελλάδα» και σημειώνει ότι παρά την αλλαγή πορείας που έκανε μετά το δημοψήφισμα ο Έλληνας πρωθυπουργός, η πλειονότητα των Ελλήνων τον εμπιστεύεται απόλυτα.

«Τα πράγματα φαίνεται να έχουν μπει σε μια σειρά, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και τα εθνικά κοινοβούλια της ΕΕ να έχουν ανοίξει τον δρόμο ώστε να αποφευχθεί ένα Grexit. Όμως, δεν είναι βέβαιο ότι η Ελλάδα θα βρει τον δρόμο της, αν και την προηγούμενη εβδομάδα το ελληνικό κοινοβούλιο ψήφισε τα προαπαιτούμενα που είχε συμφωνήσει» τονίζει η εφημερίδα.

Σημειώνει ωστόσο, ότι ο Αλέξης Τσίπρας «διαθέτει το κύρος να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις στις οποίες δεσμεύθηκε απέναντι στους Ευρωπαίους» και υπογραμμίζει ότι τα «τελευταία σαράντα χρόνια κανένας άλλος Έλληνας πολιτικός δεν έλεγχε τόσο πολύ την κοινή γνώμη όσο αυτός».

«Ακόμη και τρία κόμματα της αντιπολίτευσης ψήφισαν την προηγούμενη εβδομάδα υπέρ του νέου προγράμματος μεταρρυθμίσεων, δίνοντας στην κυβέρνηση μια άνετη πλειοψηφία, παρά τους διαφωνούντες στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ» προσθέτει η FAZ.

Ως δυνατότερο χαρτί του Αλέξη Τσίπρα σημειώνει το «γεγονός ότι τα τρία τέταρτα των Ελλήνων επιθυμούν την παραμονή της χώρας τους στο ευρώ». Τονίζει δε, ότι αν και συνδέεται με επώδυνες περικοπές, το νέο πρόγραμμα διασφαλίζει την παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη. «Οι όροι στους οποίους συμφώνησε ο Έλληνας πρωθυπουργός είναι πολύ πιο σκληροί απ΄ ό,τι θα ήταν τον Φεβρουάριο, αλλά αυτό δεν έπληξε τη δημοφιλία του» γράφει η FAZ.

Σύμφωνα ωστόσο με την εφημερίδα, υπάρχουν αρκετά εμπόδια στον δρόμο της Αθήνας προς το τρίτο πρόγραμμα βοήθειας, με τις αμφιβολίες να ξεκινούν από τον ίδιο τον Έλληνα πρωθυπουργό ο οποίος έχει δηλώσει ότι θα εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις αν και δεν πιστεύει σε αυτές.

«Ο Αλέξης Τσίπρας έχει εν μέρει δίκιο που δεν πιστεύει στο δημοσιονομικό σκέλος του προγράμματος: πώς αναμένεται να έχει αποτέλεσμα η τρίτη εκδοχή ενός προγράμματος όταν οι δύο προηγούμενες απέτυχαν; Μόνο η αύξηση των φόρων και η περικοπή των επιδομάτων δεν μπορεί να βγάλει από την ύφεση μια αδύναμη οικονομία όπως η ελληνική. Όπως χρειάζεται να αναδιαρθρωθεί το ελληνικό κράτος, έτσι χρειάζεται και η ελληνική οικονομία μια νέα αρχή» συνεχίζει το άρθρο.

Γκάλοπ του Bloomberg: Το 71% των οικονομολόγων βλέπουν Grexit το 2016

Η συμφωνία των Βρυξελλών έδιωξε τα σύννεφα του Grexit πάνω από τον ουρανό της Ελλάδας. Προσοχή: τα έδιωξε, δεν τα διέλυσε. Κάτι που σημαίνει ότι συν τω χρόνω μπορούν να επανέλθουν δριμύτερα.

Μπορεί το Grexit, αυτή τη στιγμή, να μην είναι στο τραπέζι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα προκύψει ξανά ως θέμα. Γκάλοπ που διενήργησε το Bloomberg μεταξύ 34 οικονομολόγων, βγάζει ένα θετικό και ένα άκρως ανησυχητικό συμπέρασμα.

Το 70% των ερωτηθέντων απάντησε πως η Ελλάδα δεν πρόκειται να ζήσει άλλο με τον κίνδυνο της εξόδου από το κοινό νόμισμα. Το τρίτο πακέτο στήριξης λειτουργεί ως… μαξιλάρι ασφαλείας, με την προϋπόθεση ότι η Αθήνα και ο Αλέξης Τσίπρας θα προχωρήσουν σε μια σειρά δομικών μεταρρυθμίσεων.

Ωστόσο, το θέμα του χρέους παραμένει ένα αγκάθι που θα συνεχίσει να προκαλεί πόνο όσο δεν κόβεται. Ο Πίτερ Ντίξον, της Commerzbank, αναφέρει: «Δίχως κάποια μορφή ελάφρυνσης του χρέους, το πακέτο δεν θα είναι ποτέ μεγάλο. Το να δίνεις περισσότερα δάνεια σε μια χώρα που δεν μπορεί να τα αποπληρώσει, είναι σαν να επιβεβαιώνεται η ερμηνεία που δίνει ο Αϊνστάιν για την παράνοια: να προσπαθείς να κάνεις το ίδιο πράγμα συνέχεια και συνέχεια περιμένοντας να καταλήξεις σε διαφορετικά αποτελέσματα».

Το πρόβλημα, κατά το 71% των οικονομολόγων, είναι ότι η κουβέντα γύρω από το Grexit θα επανέλθει εκ νέου μέσα στο 2016. Οι ανησυχίες εδράζονται στο γεγονός ότι το πρόγραμμα είναι πολύ βαρύ και εν ολίγοις ανεφάρμοστο από τον Αλέξη Τσίπρα. Τα εγγενή ελαττώματά του θα φανούν άμεσα, μέσα στο 2016, και τότε η έξοδος από το ευρώ θα προβάλλει ως εναλλακτική λύση για την Ελλάδα.

Bild: Τα ξεπουλάει όλα η κυβέρνηση της Αριστεράς – Από το ΟΑΚΑ μέχρι το αεροδρόμιο Χανίων

Οι διαπραγματεύσεις των πιστωτών με την ελληνική κυβέρνηση σχετικά με το τρίτο πακέτο διάσωσης ύψους 86 δισ. ευρώ οδεύει προς ολοκλήρωση.

Η δημιουργία του Ταμείου από το ελληνικό κράτος με περιουσιακά στοιχεία 50 δισ. ευρώ αποτελεί ένα από τα βασικά σημεία της συμφωνίας.

Η γερμανική εφημερίδα Bild δημοσιεύει ένα αναλυτικό κατάλογο με τα περιουσιακά στοιχεία που πρόκεται να εκποιηθούν τα οποία περιλαμβάνουν:

► μαρίνες, π.χ., στην Επίδαυρο ή στο νησί της Ύδρας (τιμή ασαφής)

Λιμάνια ► ΟΛΠ – ΟΛΘ (αναμενόμενα έσοδα: 600.000.000 Ευρώ).

Μερικά από τα 6.000 νησιά θα μπορούσε να είναι στη λίστα (όπως και στην κυβερνητική έκθεση του 2013). ¨’Ηδη ο Αμερικανος δισεκατομμυριούχος Γουόρεν Μπάφετ αγόρασε το νησί του Αγίου Θωμά για περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ.

► παραλίες, π.χ. στην Ερμιόνη στην Πελοπόννησο

► 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων τα Χανιά, η Ρόδος, Κέρκυρα, Κως (αναμενόμενα έσοδα: 1,3 δισ. ευρώ).

► 2 Airbus (τιμή: 10 εκατομμύρια ευρώ)

► 2.500 κτίρια του Υπουργείου Πολιτισμού, το κτίριο των σιδηροδρόμων. Κτίρια στο εξωτερικό (συμπεριλαμβανομένης της Ουάσινγκτον, Νέα Υόρκη)

► 77.332 στρέμματα δημόσιας γης

► ιαματικές πηγές, όπως στις Θερμοπύλες (Κεντρική Ελλάδα)

► Στάδια και αίθουσες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, για παράδειγμα, «Ολυμπιακό Κέντρο Γαλατσίου» (91 εκτάρια).

► Πολλά ξενοδοχεία (συμπεριλαμβανομένης της Ρόδου).

► Η πρώην αμερικανική αεροπορική βάση του Ηρακλείου στην Κρήτη.

Ωστόσο, ειδικοί προειδοποιούν ότι τα έσοδα από την εκποίηση των παραπάνω θα είναι πολύ λιγότερα από τα 50 δισ. ευρώ που εκτιμά πως θα αντλήσει η κυβέρνηση.

Η Bild εμφανίζεται επίσης επιφυλακτική ως προς το αν η εκποίηση των παραπάνω μπορεί να αποφέρει τον επιδιωκόμενο στόχο των 50 δις. ευρώ του Ταμείου για το τρίτο πακέτο. Πρόκειται για το πρωτοσέλιδο μάλιστα της εφημερίδας που είναι γραμμένο με έναν πολύ σκληρό και κυνικό τρόπο.

Μιλάμε για εγγυήσεις και υποθήκες (assets) για τη συνέχιση του προγράμματος, σε ό,τι αφορά πάντα τη λειτουργία του Ταμείου. Ο στόχος για τα 50 δισ. ευρώ είναι μεσοπρόθεσμος, καθώς τα προς ιδιωτικοποίηση κρατικά περιουσιακά στοιχεία θα εκτιμηθούν (σχετικά με το ποια είναι εκείνα που μπορούν να περάσουν σε ιδιωτική εκμετάλλευση) και θα εκποιηθούν σε χρονική περίοδο που θα ξεπερνά τα 3 χρόνια.

Σημειώνουμε πως παλαιότερα Χριστιανοδημοκράτες βουλευτές είχαν κάνει λόγο για “εκποίηση” του Παρθενώνα αλλά και νησιών για να αποπληρώσουμε τα χρέη μας.

Βαρουφάκης: Μειωτικό και ολέθριο το μοντέλο Treuhand που επιβάλλουν οι δανειστές

Για «μειωτικό, αφάνταστο και ολέθριο μοντέλο Treuhand» που επέβαλαν στην Αθήνα οι δανειστές, απορρίπτοντας την ελληνική πρόταση για σύσταση Αναπτυξιακής Τράπεζας, κάνει λόγο σε άρθρο του στο Project Syndicate ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης, αποκαλύπτοντας άγνωστες πτυχές της διαπραγμάτευσης.

Όπως εξηγεί ο Γ. Βαρουφάκης, οι ηγέτες της Ευρωζώνης ήθελαν να μεταφερθούν περιουσιακά στοιχεία του Ελληνικού Δημοσίου σε ένα ταμείο τύπου Treuhand (όπως αυτό που είχε συσταθεί μετά την ένωση της Γερμανίας και επέφερε γρήγορες ιδιωτικοποιήσεις με καταστροφικές συνέπειες στην ανατολική Γερμανία) με έδρα το Λουξεμβούργο και υπό την εποπτεία μίας ομάδας με επικεφαλής τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Μάλιστα, ενώ το αυθεντικό ταμείο Treuhand συνοδευόταν από τεράστιες επενδύσεις της Δυτικής Γερμανίας σε υποδομές της Ανατολικής Γερμανίας, για την Ελλάδα δεν προβλεπόταν κανένα αντίστοιχο όφελος.

Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό Οικονομικών, ο διάδοχός του, Ευκλείδης Τσακαλώτος, κατάφερε να βελτιώσει κάποια πράγματα, πετυχαίνοντας τη μεταφορά της έδρας του ταμείου στην Αθήνα και διασφαλίζοντας ότι οι πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων θα γίνουν σε βάθος 30ετίας, και όχι μέσα σε τρία χρόνια, όπως ζητούσαν οι δανειστές.

Ωστόσο, κατά τον ίδιο το ταμείο αυτό παραμένει κάτι το απεχθές, που αποτελεί στίγμα στη συνείδηση της Ευρώπης, δεδομένου ότι θα το διαχειρίζεται ουσιαστικά η τρόικα, ενώ τα έσοδα θα πηγαίνουν στην αποπληρωμή ενός μη βιώσιμου χρέους.

Παρουσιάζοντας την δική του πρόταση, που είχε καταθέσει στις 19 Ιουνίου στη γερμανική κυβέρνηση και στην τρόικα, αναφέρει:

«Η ελληνική κυβέρνηση προτείνει να συνδυάσει τα δημόσια περιουσιακά στοιχεία (εξαιρώντας αυτά που σχετίζονται με την ασφάλεια της χώρας, τις δημόσιες παροχές και την πολιτιστική κληρονομιά) σε μία κεντρική ελέγχουσα εταιρεία που θα διαχωρίζεται από την κυβερνητική διοίκηση και θα αντιμετωπίζεται ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, υπό την αιγίδα του ελληνικού κοινοβουλίου, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αξίας των περιουσιακών στοιχείων και τη δημιουργία ρεύματος σταθεροποιητικών επενδύσεων. Το ελληνικό κράτος θα είναι ο μοναδικός μέτοχος, αλλά δεν θα εγγυάται το παθητικό ή το χρέος της.

Η εταιρεία θα παίζει ενεργό ρόλο στην προετοιμασία των περιουσιακών στοιχείων για πώληση. Θα «εξέδιδε ένα πλήρως εγγυημένο ομόλογο στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων» για να συγκεντρώσει 30-40 δισ. ευρώ τα οποία, «λαμβάνοντας υπόψη την παρούσα αξία των περιουσιακών στοιχείων» θα «επένδυε στον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση των περιουσιακών στοιχείων υπό τη διαχείρισή της».

Το πλάνο προέβλεπε ένα επενδυτικό πρόγραμμα 3-4 χρόνων, με αποτέλεσμα «επιπρόσθετες δαπάνες 5% του ΑΕΠ ετησίως» με τις τρέχουσες μακροοικονομικές συνθήκες να σημαίνουν «έναν θετικό πολλαπλασιαστή ανάπτυξης πάνω από 1,5» ο οποίος «θα ενίσχυε την αύξηση του ονομαστικού ΑΕΠ σε ένα επίπεδο πάνω από 5% για αρκετά χρόνια». Αυτό με τη σειρά του θα προκαλούσε «ανάλογες αυξήσεις σε φορολογικά έσοδα» και ως εκ τούτου «θα συνέβαλε στη δημοσιονομική βιωσιμότητα, ενώ θα επέτρεπε στην ελληνική κυβέρνηση να έχει πειθαρχία επί των δαπανών χωρίς να συρρικνώνει περαιτέρω την κοινωνική οικονομία».

Σε αυτό το σενάριο, το πρωτογενές πλεόνασμα (που δεν περιλαμβάνει τις πληρωμές τόκων) θα επιτύγχανε μεγέθη «ταχύτητας διαφυγής» τόσο σε απόλυτη όσο και σε ποσοστιαία βάση με την πάροδο του χρόνου. Ως αποτέλεσμα, στην εταιρεία θα «χορηγούνταν τραπεζική άδεια» σε 1-2 χρόνια «και έτσι θα μετατρεπόταν σε μία ολοκληρωμένη Αναπτυξιακή Τράπεζα, ικανή να συγκεντρώσει ιδιωτικές επενδύσεις στην Ελλάδα και να μπει σε σχέδια συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».

Η Αναπτυξιακή Τράπεζα που προτείναμε «θα επέτρεπε στην κυβέρνηση να διαλέξει ποια περιουσιακά στοιχεία θα ιδιωτικοποιούνταν και ποια όχι, ενώ θα εγγυόταν ένα μεγαλύτερο αντίκτυπο στη μείωση χρέους από τις επιλεγμένες ιδιωτικοποιήσεις». Αλλωστε, «οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων θα αυξάνονταν περισσότερο από το πραγματικό ποσό που θα ξοδεύονταν για τον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση, με τη βοήθεια ενός προγράμματος συνεργασιών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, η αξία των οποίων ενισχύεται ανάλογα με την πιθανότητα των μελλοντικών ιδιωτικοποιήσεων».

Η πρόταση αυτή αντιμετωπίστηκε, όπως αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, με «εκκωφαντική σιωπή», και λίγες μέρες αργότερα ήρθε η επιβολή αυτού του σχεδίου Treuhand, πετώντας την ελληνική πρόταση στον κάλαθο των αχρήστων, όπου παραμένει εκεί, για να την ανακτήσουν άλλοι»…

koutipandoras.gr

Ιούλιος 2015: Χαμογέλα πανάθεμά σε – Ηγέτες να κυβερνήσουν βρίσκουμε εύκολα. Λαό να μην υποτάσσεται ψάχναμε. Και τον βρήκαμε

Του Άρη Χατζηστεφάνου | Βλέπω μια κατήφεια γύρω μου και δεν καταλαβαίνω γιατί. Ωραία, η κυβέρνηση Τσίπρα προωθεί ένα τρίτο μνημόνιο, η σκληρότητα του οποίου έχει δοκιμαστεί μόνο σε χώρες υπό στρατιωτική κατοχή. Και αυτό ενώ η ίδια κυβέρνηση έχει μόλις προδώσει τη δημοκρατική βούληση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.

Γιατί, τι ακριβώς περιμένατε; Ότι ένας πρωθυπουργός που συγχέει στο μυαλό του το διεθνισμό με την Ευρωπαϊκή Ένωση των τραπεζών θα μπορούσε να διαπραγματευτεί κάτι καλύτερο – εάν δηλαδή το Βερολίνο δεν ήθελε να του πετάξει ένα ξεροκόμματο;

Γιατι να τα καταφέρει; Επειδή στα νεανικά του χρόνια φορούσε μπλούζες με τον Τσε Γκεβάρα και έβγαλε το γιο του Ερνέστο; Ας σοβαρευτούμε.

Αυτή η μάχη ήταν εκ προοιμίου χαμένη – είτε δεχθούμε το καλό σενάριο, ότι η κυβέρνηση πήγε απροετοίμαστη είτε το κακό, ότι εξυπηρετεί συμφέροντα οικονομικών κύκλων που έχουν συνδέσει την επιβίωσή τους με την ευρωζώνη.

Αυτή η πρώτη μεγάλη μάχη όμως δεν δόθηκε ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους Ευρωπαίους ηγέτες αλλά ανάμεσα στον ελληνικό λαό και τους γύπες των αγορών. Και κατά μια έννοια ήταν νικηφόρα.

Κανένας λαός δεν έχει ψηφίσει με το όπλο των κλειστών τραπεζών στον κρόταφο και τελικά να αμφισβητήσει με 62% τους επίδοξους δολοφόνους του.

Κανένας λαός δεν απειλήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες με ολοκληρωτική καταστροφή, από τους κορυφαίους αξιωματούχους της Ε.Ε, και να προτιμήσει τη αξιοπρέπεια απέναντι στην υποταγή.

Ο Ιούλιος του 2015 ήταν ο καλύτερος μήνας της ζωής μας. Ήταν ένα μεγάλο πανηγύρι δημοκρατίας που θα ζήλευε και η Αρχαία Αθήνα.

Το γεγονός ότι αυτή η δημοκρατία είναι οριστικά ασύμβατη με την Ευρωπαϊκή Ένωση (αλλά όπως φαίνεται και με την ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ) δεν μειώνει σε τίποτα την επιτυχία της.

Γνωρίζουμε πλέον από έγκυρες διπλωματικές πηγές ότι το δημοψήφισμα προκάλεσε οργή αλλά κυρίως πανικό στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες. Όλοι τους καταλαβαίνουν ότι το τρίτο μνημόνιο είναι πρακτικά ανεφάρμοστο και θα καταρρεύσει σε διάστημα λίγων μηνών. Η κοινωνία βράζει και αναζητά νέες διεξόδους που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ευρύτατες προοδευτικές συμμαχίες.

Ο κίνδυνος επιστροφής νεοφασιστικών μορφωμάτων με ανισυστημικό προσωπείο είναι βέβαια υπαρκτός αλλά τον έχουμε αντιμετωπίσει και στο παρελθόν και θα τον τσακίσουμε και στο μέλλον.

Αρκεί να σταθούμε για λίγο στον διπλανό μας – που θα χάνει το σπίτι του από την πρώτη κυβέρνηση της “Αριστεράς” ή στον πρόσφυγα που φτάνει χωρίς οικογένεια με ένα φουσκωτό σε κάποιο νησί. Αρκεί να ξαναβρεθούμε στις πλατείες και να οργανώσουμε την αντεπίθεσή μας. Οι συνθήκες δεν ήταν ποτέ καλύτερες γι’ αυτό.

Το δημοψήφισμα συνέτριψε το μύθο που λέει ότι κάθε λαός έχει την ηγεσία που του αξίζει. Το 62% των πολιτών απέδειξε ότι βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από το πρωθυπουργικό περιβάλλον και είναι έτοιμο για πολύ σκληρότερες μάχες από αυτές στις οποίος παραδόθηκε αμαχητί η κυβέρνηση.

Ηγέτες να κυβερνήσουν βρίσκουμε εύκολα. Λαό να μην υποτάσσεται ψάχναμε. Και τον βρήκαμε.

info-war.gr

Τζέφρι Σακς: Όλα τα κεφάλαια του πρώτου πακέτου διάσωσης πήγαν στις γερμανικές και τις γαλλικές τράπεζες

Τα λάθη της Γερμανίας στην διάρκεια της πενταετούς ελληνικής κρίσης αναδεικνύει σε νέο άρθρο του ο διάσημος οικονομολόγος Τζέφρι Σακς, καλώντας το Βερολίνο να επανεξετάσει τη στάση του απέναντι στην Ελλάδα.

Ο Τζέφρι Σακς, με το άρθορ του στο Project Syndicate, τονίζει πως η Γερμανία δεν υπήρξε «σοφός πιστωτής», χαρακτηρίζει απαραίτητη την αναδιάρθρωση του χρέους και επισημαίνει ότι όλα τα κεφάλαια του πρώτου πακέτου διάσωσης πήγαν στις γερμανικές και τις γαλλικές τράπεζες.

Ολόκληρο το άρθρο του Τζέφρι Σακς:

‘Εχω εργαστεί βοηθώντας χώρες να ξεπεράσουν χρηματοοικονομικές κρίσεις πάνω από 30 χρόνια κι έχω μελετήσει τις οικονομικές κρίσεις του εικοστού αιώνα ως υπόβαθρο για τις συμβουλευτικές μου υπηρεσίες. Σε όλες τις κρίσεις, υπάρχει μια εγγενής ανισορροπία ισχύος ανάμεσα στον πιστωτή και τον οφειλέτη. Η επιτυχής διαχείριση κρίσεων, ως εκ τούτου, εξαρτάται από τη σοφία του πιστωτή. Και από αυτή τη σκοπιά, καλώ με ένταση την Γερμανία να επανεξετάσει τη στάση της απέναντι στην Ελλάδα.

Μια χρηματοοικονομική κρίση προκαλείται από την βαθιά υπερχρέωση μιας χώρας, η οποία σε γενικές γραμμές αντικατοπτρίζει έναν συνδυασμό κακοδιοίκησης από το κράτος – οφειλέτη, υπεραισιοδοξίας, διαφθοράς, και λανθασμένης κρίσης και ασθενών κινήτρων από τις πιστώτριες τράπεζες. Η Ελλάδα ταιριάζει σ’ αυτό το μοντέλο.

Η Ελλάδα ήταν βαριά χρεωμένη όταν εντάχθηκε στην ευρωζώνη το 2001, με το δημόσιο χρέος να ανέρχεται περίπου στο 99% του ΑΕΠ. Ως νέο μέλος, ωστόσο, μπορούσε να δανείζεται εύκολα από το 2000 έως το 2008, και ο δείκτης χρέους – ΑΕΠ ανέβηκε στο 109%.
Οταν η ευημερία μιας χώρας εξαρτάται από την συνεχή εισροή κεφαλαίων, μια απότομη διακοπή των χρηματοοικονομικών ροών πυροδοτεί και οξεία συρρίκνωση. Στην Ελλάδα, ο εύκολος δανεισμός σταμάτησε το 2008 με την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 18% από το 2008 έως το 2011 και η ανεργία εκτοξεύτηκε από το 8% στο 18%.

Η πλέον προφανής αιτία ήταν η μείωση των κρατικών δαπανών, η οποία περιόρισε και τη μέση ζήτηση. Εργαζόμενοι του δημοσίου τομέα έχασαν τη δουλειά τους και τα κατασκευαστικά έργα σταμάτησαν. Kι όσο μειωνόταν το εισόδημα, κι άλλοι κλάδοι της εγχώριας οικονομίας κατέρρεαν.

Μια ακόμη αιτία της οικονομικής κατάρρευσης της Ελλάδας ήταν λιγότερο προφανής: η συρρίκνωση των τραπεζικών πιστώσεων. Από τη στιγμή που οι τράπεζες έχασαν την πρόσβασή τους στις διατραπεζικές πιστωτικές γραμμές του εξωτερικού, περιόρισαν τον δανεισμό και άρχισαν να συσσωρεύουν στα ανεξόφλητα δάνεια. Οι εγχώριοι καταθέτες, επίσης, απέσυραν τις καταθέσεις τους, φοβούμενοι για την φερεγγυότητα των τραπεζών και – χάρις κυρίως στον γερμανό υπουργό Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε – και για την προοπτική παραμονής της χώρας τους στην ευρωζώνη.
Οπως συνέβη και με τη συρρίκνωση της ζήτησης, η μείωση των τραπεζικών δανείων είχε πολλαπλές συνέπειες, με την εντεινόμενη χρηματοοικονομική αστάθεια να ωθεί καταθέτες και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς του εξωτερικού να αποσύρουν επίσης πιστώσεις και καταθέσεις από τις ελληνικές τράπεζες.

Σε φυσιολογικές συνθήκες, οι οικονομίες ξεπερνούν τις κρίσεις χρέους μειώνοντας τα κρατικά ελλείμματα, στρέφοντας την παραγωγική μηχανή από τις εγχώριες πωλήσεις στις εξαγωγές, και ανακεφαλαιοποιώντας τις τράπεζες. Το δημοσιονομικό πλεόνασμα και τα έσοδα από τις εξαγωγές επιτρέπουν στην οικονομία την εξυπηρέτηση του εξωτερικού χρέους, ενώ η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών δίνει δυνατότητα ανανέωσης της πιστωτικής επέκτασης.

Εάν η εξαγωγική ώθηση είναι αρκετά μεγάλη και γρήγορη, τα κέρδη που αποφέρει αντισταθμίζουν σε μεγάλο βαθμό την πτώση της εγχώριας ζήτησης και το συνολικό οικονομικό προϊόν σταθεροποιείται ή, ακόμη, επιτυγχάνεται και επιστροφή στην ανάπτυξη. Η Ισπανία, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία κατάφεραν όλες να ανασχέσουν την κάμψη που ακολούθησε την κρίση του 2008 με ένα άλμα στα έσοδα από τις εξαγωγές. Η Ελλάδα δεν μπόρεσε. Στην πραγματικότητα, τα έσοδα της Ελλάδας από τις εξαγωγές το 2013, της τάξης των 53 δις ευρώ, ήταν κατά 3 δις χαμηλότερα από το 2008, ακόμη και μετά την κατάρρευση της εγχώριας ζήτησης.

Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη για τρεις λόγους. Πρώτον, καθώς τα ευρωπαϊκά πακέτα διάσωσης δεν ανακεφαλαιοποίησαν τον ελληνικό τραπεζικό τομέα ( ο στόχος τους ήταν να διασώσουν τις γερμανικές και τις γαλλικές τράπεζες), οι εν δυνάμει εξαγωγείς δεν μπορούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στις λειτουργικές εκείνες πιστώσεις που απαιτούντο για να υποστηρίξουν τις ανάγκες τους. Δεύτερον, η οικονομική βάση της Ελλάδας είναι πολύ περιορισμένη ώστε να μπορέσει να υποστηρίξει μια σημαντική βραχυπρόθεσμης απόδοσης αύξηση των εξαγωγών. Τρίτον, τα διοικητικά, ρυθμιστικά και φορολογικά εμπόδια λειτούργησαν ανασχετικά σε μια εξαγωγική αντίδραση, κυρίως από τη στιγμή που οι αυξήσεις φόρων στα πακέτα διάσωσης έκαναν ακόμη πιο δύσκολη την προσπάθεια των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων να αναπτυχθούν σε νέες αγορές εκτός συνόρων.

Κατά την άποψή μυ, η πολιτική απάντηση των εταίρων της Ελλάδας, με πρώτη τη Γερμανία, δεν ήταν καθόλου σοφή και ήταν εντελώς αντιεπαγγελματική. Η προσέγγισή τους ήταν να παράσχουν νέα δάνεια έτσι ώστε η Ελλάδα να μπορεί να εξυπηρετεί τα υπάρχοντα χρέη της, χωρίς να αποκαθίσταται το ελληνικό τραπεζικό σύστημα ή να προάγεται η ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών. Το πρώτο πακέτο διάσωσης της Ελλάδας των 110 δις ευρώ το 2010 πήγε στην αποπληρωμή των κρατικών χρεών προς τις γερμανικές και τις γαλλικές τράπεζες. Ως συνέπεια, η Ελλάδα πλέον οφείλει ένα πολύ μεγαλυτερο τμήμα του χρέους της στους επίσημους πιστωτές: το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και, όλο και περισσότερο, προς την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Παρ΄ότι το χρέος της Ελλάδας προς τους ιδιώτες πιστωτές διαγράφηκε μερικώς, αυτό ήταν πολύ λίγο κι ήρθε πολύ αργά, αφού δεν μπορεί καν να αποπληρώσει τα χρέη της προς τους επίσημους πιστωτές.

Χρόνο με τον χρόνο, οι πιστωτές της Ελλάδας υπόσχονταν ότι τα πακέτα διάσωσης θα έφερναν μια ουσιαστική ανάκαμψη της παραγωγής, της απασχόλησης και των εξαγωγών. Αντιθέτως όμως, η χώρα έζησε μια βαθιά ύφεση αντίστοιχη με εκείνη της πτώσης της παραγωγής και της απασχόλησης που υπέστη η Γερμανία από το 1930 έως το 1932, στα χρόνια δηλαδή που προηγήθηκαν της ανόδου του Χίτλερ.  Πολλοί Γερμανοί μπορεί να περιφρονούν τη σημερινή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία υποσχέθηκε να δώσει τέλος στην πολιτική της λιτότητας που επέβαλλαν οι πιστωτές. Ομως τέσσερις διαδοχικές κυβερνήσεις – κεντροαριστερή, τεχνοκρατική, κεντροδεξιά και αριστερή – εφάρμοσαν αυτή τη λιτότητα.

Ολες αυτές οι κυβερνήσεις απέτυχαν. Ισως η κεντροδεξιά κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά, από το 2012 έως το 2015, να ήρθε πιο κοντά στην επιτυχία, όμως δεν ήταν δυνατό να επιβιώσει πολιτικά μετά τη σφοδρή λιτότητα που αναγκάστηκε να επιβάλλει. Ούτε οι πιστωτές της Ελλάδας έκαναν τίποτα για να βοηθήσουν την κυβέρνηση Σαμαρά, παρ’ ότι ήταν μια κυβέρνηση που τους άρεσε.

Για να ξεπεραστεί μια οικονομική κρίση, ο πιστωτής πρέπει να είναι έξυπνος και μετρημένος. Είναι σωστό να ζητά ισχυρές μεταρρυθμίσεις από την κυβέρνηση ενός οφειλέτη που πάσχει από κακοδιοίκηση. Ομως εάν ο οφειλέτης πιεστεί πάρα πολύ, τότε σπάει η κοινωνία, η χώρα οδηγείται στην αστάθεια, στη βία, σε πραξικοπήματα και σε διάχυτη ανθρωπιστική κρίση. Κι ενώ ο οφειλέτης είναι εκείνος που χάνει τα περισσότερα, ο πιστωτής χάνει επίσης καθώς δεν παίρνει τα λεφτά του πίσω.

Το μοντέλο της επιτυχίας είναι να συνδυάζονται οι μεταρρυθμίσεις με ανακούφιση από το χρέος, σε ακολουθία με τις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας.Ενας έξυπνος πιστωτής της Ελλάδας θα έκανε κάποιες σοβαρές ερωτήσεις. Πώς μπορούμε να βοηθησουμε την Ελλάδα να κινήσει και πάλι τις πιστώσεις μέσα από το τραπεζικό σύστημα; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε την Ελλάδα να τονώσει τις εξαγωγές της; Τί χρειάζεται για να υπάρξει ταχεία ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της χώρας;

Επί πέντε χρόνια τώρα, η Γερμανία δεν έθεσε αυτές τις ερωτήσεις. Στην πραγματικότητα, συν τω χρόνω, οι ερωτήσεις αντικαταστάθηκαν από την γερμανική οργή για τη ραθυμία και τη διαφθορά των Ελλήνων. Η κατάσταση έγινε άσχημη και πήρε χαρακτήρα προσωπικό και από τις δύο πλευρές. Και οι πιστωτές απέτυχαν να παράσχουν μια ρεαλιστική προσέγγιση για το ελληνικό χρέος, ίσως λόγω του φόβου της Γερμανίας ότι θα έπονταν η Ιταλια, η Πορτογαλία και η Ισπανία, ζητώντας και εκείνες ελάφρυνση.

Οποιος κι εάν είναι ο λόγος, η Γερμανία συμπεριφέρθηκε στην Ελλάδα άσχημα, αποτυγχάνοντας να παράσχει την ενσυναίσθηση, την ανάλυση και την ελάφρυνση του χρέους που απαιτούντο. Κι εάν το έπραξε αυτό για να τρομάξει την Ιταλία και την Ισπανία, θα έπρεπε να θυμηθεί την επιτακτική συμβουλή του Καντ: Τις χώρες, όπως και στα άτομα, πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε ως οντότητες και όχι ως μέσα.

Οι πιστωτές είναι κάποιες φορές σοφοί και κάποιες άλλες απίστευτα ανόητοι. Η Αμερική, η Βρετανία και η Γαλλία στάθηκαν απίστευτα ανόητες στη δεκαετία του ’20 επιβάλλοντας υπερβολικές πληρωμές επανορθώσεων στη Γερμανία μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στις δεκαετίες του ’40 και του ’50 οι Ηνωμένες Πολιτείες υπήρξαν ένας σοφός πιστωτής, παρέχοντας στη Γερμανία νέα κεφάλαια μέσω του σχε΄διου Μάρσαλ και ακολούθησε η διαγραφή χρέους το 1953.

Στη δεκαετία του ’80 οι ΗΠΑ ήταν ένας κακός πιστωτής αξιώνοντας υπερβολικές αποπληρωμές οφειλών από τη Λατινική Αμερική και την Αφρική. Στη δεκαετία του ’90 και αργότερα συμπεριφέρθηκαν πιο έξυπνα, βάζοντας στο τραπέζι την ελάφρυνση του χρέους. Το 1989, οι ΗΠΑ ήταν αρκετά έξυπνες για να παράσχουν ελάφρυνση χρέους στην Πολωνία (και η Γερμανία ακολούθησε, αν και δυσανασχετώντας). Το 1992 η ανόητη επιμονή τους για αυστηρή εξυπηρέτηση των χρεών της σοβιετικής περιόδου από τη Ρωσία έβαλε τις ρίζες για τις σημερινές τεταμένες σχέσεις.

Οι αξιώσεις της Γερμανίας έχουν φέρει την Ελλάδα ακριβώς στο σημείο πριν από την κατάρρευση, με πιθανές καταστροφικές συνέπειες για την Ελλάδα, την Ευρώπη και την παγκόσμια φήμη της Γερμανίας. Σήμερα είναι ο καιρός για επίδειξη σοφίας και όχι ακαμψίας. Και σοφία δεν σημαίνει χάδι. Η διατήρηση μιας ειρηνικής και ευημερούσας Ευρώπης είναι η πιο ζωτική ευθύνη που έχει η Γερμανία. Είναι όμως, ταυτόχρονα, και το πιο ζωτικό εθνικό της συμφέρον.

tvxs.gr

Στερεότυπα του παρελθόντος και μέλλον που είναι ήδη παρόν

Άρθρο του Γιώργου Πεταλωτή, πρώην Υπουργού και Εκπροσώπου Τύπου του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών

Η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ξημερώματα Πέμπτης με την πιο παράδοξη πλειοψηφία της , ίσως και από καταβολής της , την τρίτη και σαφώς βαρύτερη σε μέτρα δανειακή σύμβαση , απο την αποκάλυψη της κρίσης που έγινε το 2010.

Νομίζω ότι αυτό που θα άξιζε να παρατηρήσει κανείς , πέραν των πολλών και τετριμμένων που συζητούνται από όλους μας, είναι δύο στοιχεία.

1. Η κατάρριψη στερεοτύπων και μύθων που καλλιεργήθηκαν αυτά τα πέντε χρόνια, σε μεγάλο βαθμό υποβολιμαία και εμφανώς για ιδιοτελείς πολιτικούς λόγους.

Για να κρυφτούν ευθύνες προγενέστερων και κυρίως των αιτίων της κρίσης. Τόσο καλά και περίτεχνα, που ενσωματώθηκαν πλήρως στη σκέψη των χειμαζόμενων πολιτών και κατά συνέπεια κατέστησαν αναπόσπαστο μέρος της δημόσιας συζήτησης. Κατευθυνόμενα, ακόμη και με χρηματοδοτούμενη αναπαραγωγή μέσα από μπλογκς και ιστοσελίδες εμφανώς «κίτρινων» αλλά και «σοβαρών» .

Η εικόνα Παπανδρέου στο Καστελόριζο έγινε ταυτόσημη με το «Μνημόνιο» (ήδη απαγορευμένη λέξη) και την «τρόικα» (ήδη «θεσμοί»).
Γερμανοτσολιάδες και προδότες οι βουλευτές που ψηφίζαμε , Πινοσέτ ο τότε Πρωθυπουργός δια στόματος Τσίπρα, αργότερα μερκελιστές και οι πρώην αντιμνημονιακοί της ΝΔ που από το 2012 μετατράπηκαν σε «μνημονιακούς», αφού βεβαίως ήλθαν στην εξουσία. «Ολαντρέου» ο Ολάντ μέχρι να τον χρειαστούμε και να βασιστούμε πάνω του για να μην βουλιάξουμε στην κινούμενη άμμο του Grexit, απεικόνιση της Μέρκελ με μουστάκι Χίτλερ και go back madam Merkel μέχρι να παρακαλάμε την κατανόησή της ως αντίπαλο δέος του δόκτορας (κατά Βαρουφάκη) Σόιμπλε.

Ο Ντράγκι, που δήθεν μας έκλεισε τις τράπεζες και ο καπιταλιστής Ομπάμα, μέχρι να αποκαλυφθεί ο καταλυτικός ρόλος του, δια στόματος του Αντιπροέδρου κ. Δραγασάκη. Ειδικά για τη διαμόρφωση θετικής συνεισφοράς από το σύστημα Ομπάμα, ο Γιώργος Παπανδρέου κατέχει εξέχοντα αν και αφανή μέχρι τώρα ρόλο. Γιατί ας μην έχουμε ψευδαισθήσεις ότι κάποιοι ενδιαφέρθηκαν από μόνοι τους για την υπόθεση «Ελλάδα», ή απλώς υπέκυψαν στο φόβο των συνεπειών μιας ελληνικής χρεοκοπίας. Οι συσχετισμοί δημιουργούνται μέσα από συνομιλίες, παρεμβάσεις, συζητήσεις που τις προκαλούν πολιτικοί που μπορούν να λειτουργούν ως παγκόσμιοι συνομιλητές και διαμορφωτές γνώμης ειδικών αλλά και ευρύτερων ομάδων σε παγκόσμια φόρα συζήτησης και αποφάσεων. Κι αυτό ας το αναλογιστούν όσοι προτιμούν πρώην πρωθυπουργούς να ανεκδοτολογούν στα ορεινά της Βουλής και όσοι λοιδορούν με ευκολία άλλους που δίνουν ουσιαστικές μάχες πολιτικής προώθησης των ελληνικών συμφερόντων. Γιατί τα στερεότυπα δεν είναι επικίνδυνα εύκολα μόνο στη χώρα μας, αλλά και αλλού, από εκεί που εξαρτάται πολλές φορές η επιβίωση της χώρας μας. Και εκεί, που γκρεμίζονται με πολύ περισσότερο κόπο απ’ ότι κατασκευάζονται.

Η λειτουργία λοιπόν των απλουστευμένων και τυποποιημένων αντιλήψεων μιάς εικόνας ή εύπεπτης ορολογίας, σίγουρα αποτελεί πρόκληση και άφθονο υλικό για όσους θελήσουν να διερευνήσουν τη λειτουργία τους μέσα σε μόλις πέντε χρόνια. Και ευτυχώς για την αλήθεια, αρχίζει πλέον το ξήλωμά τους με την ίδια ταχύτητα με την οποία δημιουργήθηκαν.

2.Το δεύτερο στοιχείο , είναι η μετάβαση απο την ευκολία της απόκρυψης, στην επίδειξη σοβαρότητας επιτέλους προς το μέλλον.

Αρκετά διασκεδάσαμε με τηλεοπτικούς «αριστερούς» ιεραπόστολους της φθηνής προπαγάνδας και ακραίους δεξιούς δημαγωγούς που ευτελίζοντας την έννοια του «πατριωτισμού» συναντώνται στα σαλόνια της εξουσίας.

Έστω και τώρα, έστω και πολύ καθυστερημένα , είναι ώρα για Σχέδιο, για μια νέα αρχή. Να ανακαλύψουμε χωρίς συμπλέγματα την πραγματικότητα, τώρα που ο κύκλος των ψευδαισθήσεων σχεδόν έκλεισε. Η ανεργία, η επενδυτική ερήμωση, η βυθισμένη οικονομία, η καθηλωμένη νεολαία, η δυσκίνητη επιχειρηματικότητα να αποτελέσουν άμεσα πεδίο δημιουργίας, απεγκλωβισμού τους και προοπτικής.

Πολιτικές δυνάμεις, με την όποια σύνθεσή τους, επιχειρηματικός κόσμος , προσωπικότητες με σημασία, οφείλουν επιτέλους να συνομιλήσουν μεταξύ τους, να χρησιμοποιηθούν για να βγούμε από το τέλμα.

Γιατί η πυκνότητα πολιτικού χρόνου και συνεπειών είναι τόσο πρωτοφανής , που το μέλλον είναι ήδη παρόν και επείγει.

Ευ. Μεϊμαράκης: “Δεν τον έχω για βλάκα τον Τσίπρα. Δεν μπορώ να καταλάβω πως δέχθηκε αυτή την συμφωνία”

Σε προεκλογικούς ρυθμούς κινήθηκε η συνέντευξη του Ευάγγελου Μεϊμαράκη στην ΕΡΤ. Διαπίστωσε ότι η συμφωνία είναι πολύ κακή καλώντας τον Τσίπρα να δώσει εξηγήσει ενώ προχώρησε και σε κριτική προς την Ευρώπη λέγοντας ότι “οι ευρωπαίοι πρέπει να καταλάβουν ότι υπάρχουν όρια ανοχής των κοινωνικών ομάδων”.

«Δεν τον έχω για βλάκα τον Τσίπρα. Δεν μπορώ να καταλάβω πως δέχθηκε αυτή την συμφωνία. Κάποιοι λένε ότι το έκανε για να αντιδράσει ο κόσμος ο οποίος θα εξαθλιωθεί και έτσι να είναι πιο εύκολο να μας βγάλει από το ευρώ. Λένε ο, τι θα πάμε σε νέο δημοψήφισμα με πιο ξεκάθαρο ερώτημα. Εγώ δεν το πιστεύω αυτό αλλά ας το διαψεύσει αυτό το σενάριο ο ίδιος ο πρωθυπουργός», τόνισε ο μεταβατικός πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Βαγγέλης Μεϊμαράκης στην τηλεοπτική του συνέντευξη στην ΕΡΤ και τους δημοσιογράφους Πάνο Χαρίτο και Αντώνη Αλαφογιώργο.

«Όποτε δώσαμε βοήθεια στον κ. Τσίπρα την αρνήθηκε. Συμπεριφέρεται ως πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και όχι ως πρωθυπουργός. Να αφήσει τους τακτικισμούς. Εγώ έχω την διάθεση να τον βοηθήσω αλλά όχι έτσι. Δημοσκοπικά ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει δύναμη. Έχει υποστεί μεγάλες απώλειες. Ο Τσίπρας έχει αυτά τα ποσοστά. Όχι το κόμμα. Ο Τσίπρας κατάφερε να πείσει τους πάντες πως φταίνε οι Ευρωπαίοι» σημείωσε ο κ. Μεϊμαράκης.

Αναφερόμενος στην «ατάκα» του πρωθυπουργού πως δεν είναι «παντός καιρού» ο μεταβατικός πρόεδρος της ΝΔ υπογράμμισε με νόημα πως: «Ο τιμονιέρης είναι παντός καιρού. Δεν μπορεί ένας καπετάνιος την ώρα της φουρτούνας να λέει κάτσε να συζητήσω με τους επιβάτες να δούμε τι θα κάνουμε».

Επιπλέον, ο κ. Μεϊμαράκης σημείωσε πως η ΝΔ δεν θα συμμετέχει σε μια κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας διότι έτσι θα γίνει αξιωματική αντιπολίτευση η Χρυσή Αυγή, ενώ σχετικά με τα νέα μέτρα τόνισε πως: «Θα πάμε να διαπραγματευτούμε τα μέτρα για τους αγρότες. Με αυτούς τους φόρους ο κατ’ επάγγελμα αγρότης θα πεθάνει. Δεν μπορεί η Νέα Δημοκρατία να ψηφίσει τέτοια μέτρα. Θα πάμε κατά συνείδηση στη ψηφοφορία». Αναφερόμενος στο ίδιο θέμα, ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης τόνισε: «Πιστεύω ότι το αγροτικό θέμα είναι μια ένδειξη για να καταλάβουν στην Ευρώπη ότι θα μας αφανίσουν».

Παράλληλα, υποστήριξε ότι δεν έχει διαπιστωθεί απώλεια της δεδηλωμένης και συμπλήρωσε πως: «Στην συνολική διακυβέρνηση διαφωνούμε, ψηφίζουμε τα μέτρα για να σταθούμε στην Ευρώπη, ανέφερε, εξηγώντας την στάση της ΝΔ».

Αναφέρθηκε στις τρέχουσες εξελίξεις λέγοντας: «Είμαστε συναινετικοί, είμαστε της συνεννόησης, βάζουμε την χώρα πάνω από το κομματικό κόστος, όμως υπάρχουν κάποια όρια ανοχής που δεν πρέπει να ξεπερνά η κυβέρνηση ούτε η Ευρώπη. Πρέπει να καταλάβει ο πρωθυπουργός ότι δεν μπορεί να λέει ότι φέρνει μία συμφωνία που δεν την πιστεύει. Οι ευρωπαίοι πρέπει να καταλάβουν ότι υπάρχουν όρια ανοχής των κοινωνικών ομάδων». Συνεχίζοντας είπε ότι η συμφωνία είναι υφεσιακή και ότι το μνημόνιο δεν είναι ούτε αριστερό ούτε δεξιό. «Δεν πιστεύω ότι οι πολιτικές του μνημονίου είναι φιλελεύθερες και ότι μας οδηγούν στην ανάπτυξη» ανέφερε χαρακτηριστικά, «εμείς πιστεύουμε ότι τα μέτρα είναι απολύτως υφεσιακά και τα χρεώνουμε στον κ. Τσίπρα».

Ο πρόεδρος της ΝΔ είπε ότι επί κυβερνήσεως Σαμαρά η συμφωνία δεν έκλεισε γιατί δεν το ήθελε η Τρόικα η οποία συνέχεια ανέβαζε τις απαιτήσεις της επειδή υπήρχαν μπροστά εκλογές, ευνοώντας έτσι τον ΣΥΡΙΖΑ που ήταν στην αντιπολίτευση. Αντίθετα, υποστήριξε ότι ο κ. Τσίπρας δεν θέλησε να κλείσει την συμφωνία που του έδωσαν. Είπε πάντως ότι κατά την διάρκεια της διαπραγμάτευσης «εγώ ήμουν αλληλέγγυος με τον πρωθυπουργό και δεν μου άρεσε που οι Ευρωπαίοι του φέρονταν άσχημα».

Σημείωσε ότι στο τέλος είχε να επιλέξει ανάμεσα στην κακή συμφωνία και σε καμία συμφωνία, η καμία συμφωνία θα ήταν απόλυτη καταστροφή.

Σχετικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν προκειμένου να έρθουν οι επενδύσεις, ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης δήλωσε πως χρειάζεται: «πολιτική σταθερότητα, βασικοί κανόνες και συνεννόηση με την Ευρώπης».

Όσον αφορά τη συνεννόηση με την κυβέρνηση, ο μεταβατικός πρόεδρος της ΝΔ δήλωσε: «Μπορούμε να μιλάμε μέσω του προέδρου της Δημοκρατίας αλλά ο Τσίπρας δεν το θέλει» και ομολόγησε πως δεν είναι ενημερωμένος για την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης.

newsbeast.gr