28.8 C
Chania
Sunday, October 6, 2024

Συνθήκες Γαλέρας σε εργοστάσια της Apple

Εργοστάσια κατασκευής Iphone στην Κίνα αναγκάζουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν σε απάνθρωπες συνθήκες εργασίας

Αποκλειστικό ρεπορτάζ του BBC έφερε «στο φως» τις συνθήκες εργασίας στα κινέζικα εργοστάσια της Apple, όπου παρασκευάζονται τα περιβόητα iphone. Κάποιοι ρεπορτερς του καναλιού, κατάφερα να διεισδύσουν στα εν λόγω εργοστάσια κι αυτά που αντίκρισαν ήταν πραγματικά σοκαριστικά.

Το «Panorama», όπως ονομάζεται το ντοκιμαντέρ, έστειλε τρεις ρεπόρτερς σε εγκαταστάσεις που ελέγχονταν από την εταιρία Pegatron. Η εταιρία αυτή είχε προσλάβει εκατοντάδες ανθρώπους από όλη τη χώρα, με σκοπό να ετοιμάσουν το iphone 6.

Όταν οι δημοσιογράφοι «μεταμφιεσμένοι» σε εργάτες μπήκαν μέσα, αντίκρισαν απίστευτα περιστατικά. Εργάτες κοιμόντουσαν στη γραμμή παραγωγής, μετά από 18 συνεχόμενες ώρες δουλειάς! «Είμαι πολύ κουρασμένος, πολύ νυσταγμένος. Δεν θα μπορέσω να αντέξω για πολύ ακόμα», λέει εργάτης σε κρυφό βίντεο που τράβηχτηε κάτα τη βάρδια του.

Η εγκληματική συμπεριφορά απέναντι στους εργαζόμενους δε μένει μόνο εντός εργοστασίου, καθώς η πηγή από την οποία προέρχονται τα υλικά, κρύβει ακόμα μια ιστορία φρίκης, με μικρά παιδιά στη Ινδονησία να παίζουν «στα ζάρια» τη ζωή τους.

Η έρευνα των δημοσιογράφων οδήγησε στην Ινδονησία, όπου και παράγεται το μετάλλευμα το οποίο χρησιμοποιούν στα τηλέφωνα. Η διαδικασία εύρεσης του μεταλλεύματος είναι πολύ επικίνδυνη, καθώς μικρά παιδιά σκάβουν σε λάκους μέσα σε ορυχεία, υπό τον φόβο να προκληθεί ανά πάσα στιγμή κατάρρευση.

Για περισσότερα δείτε εδώ

thepressproject.gr

Επιτρέπονται οι δημοσκοπήσεις σε όλη την προεκλογική περίοδο

Τροπολογία με την οποία αίρεται η δεκαπενθήμερη απαγόρευση δημοσιοποίησης δημοσκοπήσεων κατά τις βουλευτικές εκλογές κατέθεσαν στη Βουλή οι υπουργοί Εσωτερικών Αργύρης Ντινόπουλος και Επικρατείας Δημήτρης Σταμάτης.

Η τροπολογία συνυπογράφεται και από τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος Νίκο Ταγαρά επειδή κατατέθηκε πριν από λίγο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, η εμπειρία των πρόσφατων ευρωεκλογών αλλά και των δημοτικών εκλογών απέδειξε ότι η απαγόρευση αυτή ήταν απολύτως αναποτελεσματική γιατί η τήρησή της ήταν αδύνατο να διασφαλιστεί.

«Η απαγόρευση αυτή είχε δικαίως κατακριθεί ως απολύτως αναποτελεσματική, διότι η τήρησή της ήταν αδύνατον να διασφαλιστεί, αλλά και ως πηγή κάθε είδους διαστρεβλώσεων και ανεξέλεγκτων φημών τις τελευταίες ημέρες της προεκλογικής περιόδου», αναφέρεται επίσης στην αιτιολογική έκθεση.

Με την προωθούμενη διάταξη, μια ημέρα πριν από τη διενέργεια των βουλευτικών εκλογών και έως την 19η ώρα της ημέρας ψηφοφορίας, απαγορεύεται η δημοσιοποίηση δημοσκοπήσεων για την πρόθεση ψήφου των εκλογέων και η καθ΄οιονδήποτε τρόπο μετάδοση αποτελεσμάτων των δημοσκοπήσεων, καθώς και η καθ΄οιονδήποτε τρόπο μετάδοση και αναμετάδοσή τους από τα μέσα ενημέρωσης, με οποιονδήποτε τρόπο και αν διανέμονται ή εκπέμπουν».

Επίσης προβλέπεται ότι «μια ημέρα πριν από τη διενέργεια εκλογών και μέχρι την 19η ώρα της ημέρας της ψηφοφορίας, απαγορεύεται στους δημόσιους και ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης, στους φορείς παροχής συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών, σε κάθε είδους εφημερίδα και περιοδικό, καθώς και στα πολιτικά κόμματα και στους υποψηφίους, η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο δημοσιοποίηση ή μετάδοση ή αναμετάδοση οποιασδήποτε έρευνας γνώμης, με οποιονδήποτε τρόπο και αν διενεργείται, σχετικά με τις πολιτικές τάσεις, απόψεις και προτιμήσεις της κοινής γνώμης, για πολιτικά κόμματα, πολιτικές θέσεις και πρόσωπα ή άλλα οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα».

tanea.gr

Παπά – Ανδρέας απ’ τ’ Ανώγεια στη λειτουργία για άνδρες: «Για τη νέα Μικρασιατική Καταστροφή θα δικαστεί κανείς; Θα βρεθεί ένας σύγχρονος Τερτσέτης;»

Παρουσία πολλών πιστών από κάθε γωνία της Κρήτης έγινε σήμερα Παρασκευή η καθιερωμένη λειτουργία για άντρες στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στα Ανώγεια.

Μετά την λειτουργία οι άνδρες δέχτηκαν την Θεία μετάληψη από τον π. Ανδρέα Κεφαλογιάννη ο οποίος στη συνέχεια στο κήρυγμα του τους μετέφερε τα μηνύματα των Χριστουγέννων και τον συσχετισμό τους με τις δύσκολες εποχές που περνάει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Αναλυτικά το κήρυγμα έχει ως εξής:

” Αγαπημένα τέκνα του Χριστού. Του γεννηθέντος ,του αγωνισθέντος, του σταυρωθέντος  αλλά και αναστάντος Χριστού.

Η ενσάρκωση των Χριστουγέννων σημαίνει ακριβώς το μέγα γεγονός της αλλαγής της πνευματικής,σ’ ολόκληρο τον κόσμο.Τότε άλλαξαν όλα.Ήρθε το παιδί  Ιησούς και από εκείνη τη στιγμή και πέρα έλαμψε το άστρο της Βηθλεέμ για να φωτίσει τον δρόμο των μάγων ,οι οποίοι έσπευσαν να προσκυνήσουν τον Χριστό στην ταπεινή φάτνη.2014 χρόνια πριν .Το μεσοτοίχιον του φραγμού διαλύεται ,τα τείχη διερήγησαν της παλιάς πολύμορφης και πάρα πολύ φθαρμένης παλιάς πίστης των ανθρώπων των ειδώλων.

Χριστός γεννάται δοξάσατε θα πούμε αύριο και μεθαύριο, αλλά αυτό το Χριστός γεννάται με ποια καρδιά θα το πουν οι Έλληνες; Οι Έλληνες της μεγάλης καταστροφής ,γιατί δεν μιλώ μόνο για την οικονομική καταστροφή, αλλά μιλώ για την πνευματική καταστροφή η οποία λειτούργησε τόσα πολλά χρόνια για να μας διαλύσει και να φτάσουμε μέσα από την πνευματική ,στην οικονομική καταστροφή , την οποία ζούμε δραματικά και εφιαλτικά 5 ολόκληρα χρόνια τώρα.

Από την φάτνη που γεννήθηκε ο Χριστός και οι μάγοι ήρθαν και τον προσκύνησαν άνοιξαν άλλοι δρόμοι για την πνευματικότητα του κόσμου.

Όμως η άγρια δυναστεία των Ρωμαίων ,οι Έπαρχοι τότε και Βασιλείς της περιόδου ,όπως ο Ηρώδης,ο οποίος έσφαξε τα παιδιά των Εβραίων έως 2 ετών ,γιατί εφοβείτο μήπως ένα από τα παιδιά αυτά είναι ο Χριστός ,ο οποίος θα ανέτρεπε την εξουσία την δικιά του και θα απειλούσε την εξουσία των Ρωμαίων που είχαν κατακτήσει ολόκληρο τον τότε κόσμο.Από τους οποίους άρχισε πραγματικά ο ολοκληρωτισμός για ολόκληρη την ανθρωπότητα .Τότε κατ έσφαξε τα νήπια και τότε κλαυθμός και οδυρμός,γιατί τι χρωστούσαν αυτά τα αθώα παιδιά εκείνης της περιόδου.

Μπορεί κανείς να παρομοιώσει τον φόβο των τότε Ρωμαίων που κατ έσφαξαν τα  παιδιά ,με την μετέπειτα ιστορία .Πλέον του Β’ Παγκοσμίου πολέμου που κυνηγήθηκαν πάλι τα παιδιά των Εβραίων στην Ευρώπη ολόκληρη κι έγιναν στάχτη, κι έγιναν σαπούνι και κατεστράφη ολόκληρη η γενιά εκείνη των Εβραίων.

Στιγμές αθλιότητας ,στιγμές ανθρώπινης αγριότητας, στιγμές θηριωδίας τις οποίες νομίσαμε ότι θα τις ξεπεράσουμε με τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου ,αλλά ατυχώς ,οι Γερμανοί όσο και αν σαν λαός είναι πειθαρχημένος, ένας λαός αν θέλετε ένας λαός ο οποίος έχει μια βαθιά κληρονομιά κουλτούρας μέσα του, την Ελληνική πραγματικότητα και την Λατινική του παιδεία  και υποτίθεται ότι μέσα από τη φιλοσοφία των μεγάλων φιλοσόφων του και την τέχνη των μεγάλων καλλιτεχνών του, θα μπορούσε να διαμορφώσει μια καινούρια εποχή για την Ευρώπη ολόκληρη.

DSCN02051Αλλά φαίνεται το DNA  είναι πολύ ισχυρότερο και από τη θέληση των ανθρώπων. Και είδαμε τους νέους Γερμανούς με θαυμασμό ότι ξανά έστησαν τη χώρα τους, τη στήσανε από τα ερείπια μέσα και την ξανά συνέστησαν, αλλά ξέχασαν ότι είχαν καταστρέψει μια φορά στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο ολόκληρη την Ευρώπη. Χάσανε τον πόλεμο και υποτίθεται ότι δεν θα έπρεπε να τολμήσουν ξανά τέτοιο πράγμα ,αλλά αυτοί έκαναν ξανά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και κατέστρεψαν ολόκληρη την ανθρωπότητα και ολόκληρη τη Γερμανία.Τότε βέβαια δεν αναστήθηκαν εύκολα οι άλλοι λαοί, ανεστήθη όμως η Γερμανία και έπρεπε να αναμνησθεί  όλων αυτών των καταστάσεων της φρίκης και να μην τη συνεχίσει,αλλά να γίνει ένα παράδειγμα πνευματικό για ολόκληρη την Ευρώπη. Να μη θελήσει να εκμεταλλευτεί και να κυριαρχήσει του ζωτικού χώρου των λαών της Ευρώπης αλλά να αφήσει την δυνατότητα μιας αγαπητικής κοινωνίας στην Ευρώπη που θα μπορούσε να το κάνει με τη δική της οικονομική ισχύ.

Αδίστακτος ο άνθρωπος και αχόρταγος.

Αυτό αποτέλεσε και την καταστροφή τη δική μας και εμείς όχι ως αθώοι αλλά ως παραλογισμένοι μέσα από την ψευδό ευημερία σπεύσαμε να ακολουθήσουμε όλοι την ιστορία αυτή και εχάσαμε ακριβώς τον προσανατολισμό μας μέσα σε μια απόλυτη υλοκρατία.Χάσαμε την πνευματικότητα μας,χάσαμε τα ιερά και τα όσια μας ,χάσαμε τις οικογένειες μας ,χάσαμε την κοινωνική μας ενότητα,χάσαμε τα πάντα.Αυτή την ώρα είμαστε στα χέρια των δυναστών,βρισκόμαστε στον όλεθρο.Ποιος θα μας σώσει,ο λαός είναι αποίμαντος ,ούτε πνευματικοί άνθρωποι υπάρχουν να συνεγερθούν και να κηρύξουν την ψυχή του λαού,ούτε εκπαιδευτικοί υπάρχουν ,ούτε πολιτικοί υπάρχουν ούτε τίποτα.Κι ο λαός που να στραφεί,τι να κάνει,βρίσκεται στην απόγνωση.

Βρίσκεται σε απόγνωση γιατί δεν έχει ούτε κι αυτόν τον άρτο τον επιούσιο. Βρίσκεται σε απόγνωση γιατί τον πνίγουν τα μνημόνια. Βρίσκεται σε απόγνωση γιατί δεν αντέχει άλλο να βλέπει και να ακούει όλους αυτούς που τον έχουν ισοπεδώσει, που τον έχουν καταστρέψει, που τον έχουν οδηγήσει στην εξαθλίωση, να του λένε ότι είναι εδώ για τον… σώσουν.

DSCN02091Ε, όχι δεν θέλουμε άλλο σώσιμο, φτάνει πια! Αυτό που θέλει ο λαός είναι να απελευθερωθεί από τα δεσμά και τα δεινά που έχει συσσωρεύσει στη χώρα το ΔΝΤ και όλο αυτοί που μας το κουβάλησαν.

Κι όμως, αυτοί που του άνοιξαν την πόρτα έχουν σήμερα το θράσος να ζητάνε και τα ρέστα, να λένε ότι… επέστρεψαν για μια νέα αρχή. Όχι, δεν θέλουμε νέες αρχές, δεν θέλουμε ψευτοσωτήρες και ανθρώπους που έστησαν τη χώρα στα 11 βήματα. Θέλουμε ανθρώπους ελεύθερους, θέλουμε ανθρώπους που θα παλέψουν για να διώξουμε από τη χώρα τη νέα γερμανική κατοχή. Που θα πολεμήσουν το Δ΄ Γερμανικό ΡΑΪΧ. Ο ελληνικός λαός δεν έχει πλέον άλλα περιθώρια. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να πέσει ξανά θύμα των νέο-γκεσταμπιτών!!! Και θα πω και κάτι, που το συζητάμε όλοι στις δημόσιες τοποθετήσεις μας.

Για την Μικρασιατική Καταστροφή κάποιοι οδηγήθηκαν στο Γουδί. Για τη σύγχρονη Μικρασιατική καταστροφή, όπου γίναμε πρόσφυγες στον ίδιο μας τον τόπο θα πληρώσει κανείς; Θα δικαστεί κανείς; Θα βρεθεί ένας δικαστής να ανοίξει το φάκελο για το πώς οδηγηθήκαμε στο ΔΝΤ;  Πρέπει να βρεθεί, αυτό επιβάλλουν οι ιστορικές στιγμές που ζούμε, γιατί φωνάζουν από τους τάφους οι χιλιάδες νεκροί από τις αυτοκτονίες, γιατί φωνάζουν στους δρόμους οι χιλιάδες άνεργοι, γιατί βγάζουν κραυγή αγωνία οι χιλιάδες άστεγοι, γιατί βγάζουν καθημερινά αναστεναγμό όλοι οι Ελληνες.

Ας βρεθεί επιτέλους ένας σύγχρονος Τερτσέτης, ένας σύγχρονος Πολυζωϊδης για να δικάσουν εκείνους που καταδίκασαν σε θάνατο την ελληνική κοινωνία.

Χριστός γεννάται δοξάσατε,χριστός εξ ουρανών απαντήσατε και σας καλώ λοιπόν μέσα σ’ αυτό το σκοτάδι να έλθετε εσείς μαζί μας να αναζητήσουμε το φως το αιώνιο της ελπίδας του Χριστού.Για να ξανά δοξάσουμε την πίστη και την ορθόδοξη ψυχή μας,να ξανά δοξάσουμε την ελπίδα για την ανάσταση του γένους,του τόπου και του λαού.Ο οποίος περιστρέφεται στο άγνωστο,στην αβεβαιότητα,στην εγκληματικότητα,την φρίκη.Γνωρίζουμε ότι σε παγκόσμια κλίμακα αποτελούμε ένα επιλεγμένο θύμα για να σταματήσει αυτή η πνευματική ελευθερία και χριστιανική ανεξαρτησία του λαού μας.

Όμως δεν πρέπει να καμφθούμε. Αυτήν  την ώρα του σκοταδιού του πνευματικού ,αυτή την ώρα της μεγάλης κρίσης η οποία μπορεί και να μεγαλώσει εμείς πρέπει να αντισταθούμε πνευματικά και να μη δούμε μόνο τη κίνηση της ελπίδας,το Χριστός γεννάται δοξάσατε,αλλά και να δούμε την ουσία αυτού του γεγονότος για τον ίδιο το σταυρό και τη σταύρωση αλλά και την Ανάσταση.

DSCN02141Αν θέλουμε πραγματικά την ώρα κατά την οποία κινδυνεύει ολόκληρος ο Χριστιανισμός και βλέπουμε γύρω μας ότι οι Χριστιανοί κατασφάζονται .Έχουμε μια νέα δίωξη των Χριστιανών όπως επί Ρωμαικών χρόνων ,με όλους αυτούς τους τζιχαντιστές οι οποίοι κάνουν επιθέσεις.Γιατί η Δύση έδωσε την αφορμή τόσα χρόνια για το μίσος του Μουσουλμανικού κόσμου εναντίον της Δύσης της εκμεταλλεύτριας  ,της Δύσης της ψεύτρας,τη Δύση της ανυπόστασης,της Δύσης της άθεης σε τελευταία ανάλυση.

Αυτή την ώρα  ο Χριστός που προδόθηκε για μια ακόμη φορά και για την γέννηση που είναι η ελπίδα και με την ενσάρκωση του και για όλη τη διαδρομή των θαυμάτων του και των μεγάλων ελπίδων ,αυτή την ώρα πάλι ξανά προδίδεται.Συνεπώς εμείς δεν έχουμε δικαίωμα αν θέλουμε να λέμε ότι είμαστε αληθινοί χριστιανοί παρά απλώς και μόνο να σταθούμε δίπλα εις τη φάτνη ταπεινά με το γόνο , να υμνήσουμε την Παρθένο να υμνήσουμε το βρέφος και να ακολουθήσουμε τον δρόμο αυτής της λάμψης της Πίστεως της οποία εχάραξε…”.

anogi.gr

O Παναγιώτης Λαφαζάνης στα Χανιά για το πρόγραμμα της κυβέρνησης της Αριστεράς

Ο ΣΥΡΙΖΑ Χανίων προσκαλεί όλες τις Χανιώτισσες και τους Χανιώτες στην εκδήλωση – συζήτηση που οργανώνει την Δευτέρα 22 του Δεκέμβρη στις 7.30 μ.μ το βράδυ στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο.

ΘΕΜΑ: «Το Πρόγραμμα της Κυβέρνησης της Αριστεράς»

ΟΜΙΛΗΤΗΣ:  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ

Οι μαθητές του Δημόσιου Ι.Ε.Κ. Χανίων θριάμβευσαν στον «9ο Κρητικό Διαγωνισμό Μαγειρικής»

Η Λέσχη Αρχιμαγείρων Κρήτης για μία ακόμα χρονιά διοργάνωσε τον 9ο Κρητικό Διαγωνισμό Μαγειρικής, Ζαχαροπλαστικής & Καλλιτεχνικής Δημιουργίας της Μεσογείου.

Ο διαγωνισμός έλαβε χώρα 12-13 και14 Δεκεμβρίου 2014 στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και την συνδιοργάνωση με το Σωματείο Μαγείρων -Ζαχαροπλαστών Ηρακλείου και του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων.

Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, το Δημόσιο Ι.Ε.Κ. Χανίων δίνει ένα ξεχωριστό αγώνα να παρέχει ποιοτική Δωρεάν παιδεία.

Και όπως φαίνεται, οι κόποι τους ανταμείβονται αφού παρά τα πολλά εμπόδια που αντιμετωπίζουν, οι μαθητές τους πρωτεύουν.

Πιο συγκεκριμένα, στον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε οι συμμετέχοντες από το Δημόσιο ΙΕΚ Χανίων κέρδισαν δύο χρυσά μετάλλια και ένα αργυρό και πιο συγκεκριμένα, στις εξής κατηγορίες:

  • ΚΛΑΣΗ Β’: ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Κατηγορία Β-1:Ζεστό πιάτο (συνδυασμός χοιρινού & οσπρίων)

Α’ομάδα:

Χρυσό μετάλλιο:Φραγκεδάκης Αντώνιος (ΙΕΚ Χανίων)

  • ΚΛΑΣΗ Δ’:ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ & ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Kατηγορία Δ-1:Ζεστό πιάτο από φρέσκο ψάρι

Αργυρό μετάλλιο: Παπαστάυρος Χρήστος (IEK Xανίων)

  • ΚΛΑΣΗ ΣΤ’:ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ &ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ (ΟΜΑΔΕΣ 4 ΜΑΘΗΤΩΝ)

Κατηγορία ΣΤ-1:Πρώτο πιάτο,Δεύτερο πιάτο,Σαλάτα,Επιδόρπιο

Χρυσό μετάλλιο: Ομάδα 604 (Δημόσιο ΙΕΚ Χανίων) Koυκαδάκης,Μωραϊτάκη Ιωάννα,Μαρκουλάκη Ολυμπία,Κυριακάκη Ελένη

H αξία αυτών των βραβείων είναι ακόμα πιο μεγάλη αν λάβουμε υπόψη ότι οι φετινές συμμετοχές στον διαγωνισμό ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Πιο συγκεκριμένα, συνολικά 273 άτομα, από σχολές μαγειρικής τόσο από την Κρήτη όσο και από όλη την Ελλάδα, έλαβαν μέρος στον τριήμερο 9ο Κρητικό Διαγωνισμό Μαγειρικής.

Οι καταρτιζόμενοι των τμημάτων «Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης», οι νικητές του διαγωνισμού και οι εκπαιδευτές τους, σας καλούν τη Δευτέρα 22/12/2014 και ώρα 16.00 στον Προφήτη Ηλία Ακρωτηρίου όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του ΙΕΚ να γνωρίσετε από κοντά αυτούς και την τέχνη τους.

Όπως δηλώνουν σε σχετικό δελτίο τύπου: “Θα είναι χαρά μας να μοιραστούμε μαζί σας την εμπειρία του διαγωνισμού και της εκπαιδευτικής διαδικασίας”.

Το Ρέθυμνο αποχαιρέτησε τον Άνθιμο Καλπάκη

Με τους μικρούς, ήμουν μικρός
με τσ’ άντρες αντρειωμένος,
με τσοι παραπονιάρηδες
πιο παραπονεμένος.

Πλήρης ημερών έφυγε από την ζωή ο Αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Θρόνου και Ηγούμενος της ιστορικής και ηρωικής Μονής Αρκαδίου Άνθιμος Καλπάκης. Έφυγε με την ηρεμία ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του, ξέγνοιαστος σαν έκαμε το καθήκον του. Ένα καθήκον που είτε ήταν προς τους συνανθρώπους του, είτε προς τους «συναθλητές» του στο Μοναστήρι, είτε προς τον Θεό, φαίνεται να το επιτέλεσε στο ακέραιο.

Ο Άνθιμος Καλπάκης διατέλεσε εφημέριος σε αρκετές ενορίες της επαρχίας του Ρεθύμνου. Τις περιόδους 1954-1956 και 1960-1965 εξυπηρετούσε τις εκκλησιαστικές ανάγκες του Μαρουλά, με τον Άνθιμο να αναπτύσσει αμέσως, με τον εύθυμο χαρακτήρα του, πολλές και καλές φιλίες. Όπως μου είχε πει το 2007 σε μια μικρή «συνέντευξη» «εγώ παιδί μου στου Μαρουλά όλους τους αγαπούσα και όλοι με αγαπούσαν». Και πράγματι όλοι μπορούν να το βεβαιώσουν αυτό.

Ο Άνθιμος θα μείνει στην μνήμη όσων είχαμε την τύχη να τον γνωρίσουμε από κοντά ως ένας αδιάκοπος κι ακάματος εργάτης. Στις θητείες του σαν Ηγούμενος της Μονής Αρκαδίου κατάφερνε πάντα να νοικοκυρεύει το μοναστήρι τόσο στην εξωτερική εμφάνισή του, όσο και στo πνευματικό του δόσιμο προς όσους το πλησίαζαν διψασμένοι να ξαποστάσουν και να βρουν λίγη πνευματική δροσιά. Η φιλοξενία του γέροντα στο κελί του, με το μικρό και το ελάχιστο πολλές φορές, ήταν απαράμιλλη. Από τις πιο γαλήνιες και φωτεινές αναμνήσεις που έχω ως παιδί, είναι εκείνες οι επισκέψεις μου μαζί με τον ιερέα πατέρα μου την δεκαετία του 1980, αλλά και αργότερα, στα ζεστό και φιλόξενο κελί του Ανθίμου. Οι δωρεές του και η απλοχεριά του, γνωστές σ’ όλο το Κατωμέρι κι ακόμα παραπέρα.

Σήμερα ο Άνθιμος αναπαύεται δίπλα σε εκείνα τα μεγαλειώδη κυπαρίσσια του Αρκαδίου, πραγματικά ζωντανά μνημεία της φύσης. Έτσι ζωντανή ας μείνει και η μνήμη του, να διδασκόμαστε από την απλότητα, την ειλικρίνεια και την ευθύτητά του, από την αγάπη που είχε για τον Θεό και το Μοναστήρι του. Θα μείνει σύμβολο να μας θυμίζει ότι πάντα προλαβαίνεις αρκεί να θέλεις, πάντα υπάρχει ελπίδα αρκεί να την αναζητήσεις και πάντα η πόρτα του Θεού είναι ανοικτή σε όσους με Πίστη προσέρχονται. Ας είναι αιωνία η μνήμη του!

Ηλίας Νικ. Κοπανάκης
Γραμματέας Πολιτιστικού Συλλόγου Μαρουλά

Γλέζος: Αν θέλουμε να είμαστε αξιόπιστοι, να μείνουν εκτός ψηφοδελτίων Βουδούρης και Παραστατίδης

«Αν θέλουμε να είμαστε αξιόπιστοι και να δείξουμε στον ελληνικό λαό ότι δεν μας ενδιαφέρει μόνο η εξουσία» σημειώνει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ

Με κείμενο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της κίνησης «Ενεργοί Πολίτες», της οποίας ηγείται ο Μανώλης Γλέζος, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ καταδικάζει σε υψηλούς τόνους την συμπεριφορά των κ. κ. Παραστατίδη και Βουδούρη.

«Είναι ανεπίτρεπτο βουλευτές της σημερινής βουλής να εξαπολύουν λάσπη εναντίον συναδέλφων τους-με τους οποίους διαφωνούμε κάθετα- περί χρηματισμού τους έτσι χωρίς στοιχεία και ανεξέλεγκτα», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Στη δήλωσή του ο Μανώλης Γλέζος δεν παραλείπει να τονίσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να συμπεριλάβει τους δύο αυτούς βουλευτές στα ψηφοδέλτιά του: «Ο ΣΥΡΙΖΑ αν θέλει να υπηρετήσει τον Λαό και τον τόπο, ας αναρωτηθεί: Με τέτοιες συμπεριφορές θα υπηρετήσουμε το στόχο μας»; αναρρωτιέται χαρακτηριστικά.

Ολόκληρη η δήλωση: 

«Είναι ανεπίτρεπτο βουλευτές της σημερινής βουλής να εξαπολύουν λάσπη εναντίον συναδέλφων τους-με τους οποίους διαφωνούμε κάθετα- περί χρηματισμού τους έτσι χωρίς στοιχεία και ανεξέλεγκτα.

Οι δηλώσεις των Οδυσσέα Βουδούρη και Παραστατίδη αποτελούν μνημείο ηθικής πολιτικής παρακμής. Έχουμε φτάσει στον πάτο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ αν θέλει να υπηρετήσει τον Λαό και τον τόπο, ας αναρωτηθεί: Με τέτοιες συμπεριφορές θα υπηρετήσουμε το στόχο μας;

Αυτοί οι δύο βουλευτές δεν πρέπει με κανένα τρόπο να συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτιά του. Αν θέλουμε να είμαστε αξιόπιστοι και να δείξουμε στον Ελληνικό Λαό ότι δεν μας ενδιαφέρει μόνο η εξουσία.

Αν υπάρχουν εκεί μέσα 121 έντιμοι άνθρωποι…

Παρόλο που αποφεύγω όπως ο διάβολος το λιβάνι να βλέπω τηλεόραση, η παράσταση της πρώτης ψηφοφορίας για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, δεν μπόρεσε να με αφήσει παντελώς αδιάφορο. Κάνοντας ένα γρήγορο ζάπινγκ, κι αφού γέλασα λιγάκι με τις αγράμματες εθνομητέρες  μας που ψήφιζαν «παρών», αντί για «παρούσα», έμεινα για άλλη μια φορά -παρόλο που δεν θα έπρεπε- έκπληκτος από τη σπουδή των πλουμιστών ψιττακών της Τηλεδημοκρατίας μας, που από τα εκτάκτως συγκροτημένα πάνελ τους, κάλεσαν πάλι, σε όλους τους τόνους, για συναίνεση.

Μια σπουδή που, ασφαλώς, δεν προδίδει τίποτα λιγότερο από τον πανικό των ιδίων και των αφεντικών τους!

Από τη μια μεριά, όλοι αυτοί οι αχρησίμευτοι βο(υ)λευτές, που μιλάνε για συναίνεση στο θέμα της εκλογής του καινούριου μπιμπελό για την σκονισμένη προθήκη της προεδρίας της δημοκρατίας. Κατανοητή η αγωνία τους, δεδομένου ότι, εφόσον διαλυθεί αυτή η άθλια Βουλή, οι περισσότεροι εξ αυτών, δεν πρόκειται να ξαναδούν την βουλευτική τους έδρα και τα παρεπόμενα προνόμια, ούτε στο όνειρό τους.

Από την άλλη μεριά, οι ενοικιασμένοι κονδυλοφόροι με τις δημοσιογραφικές ταυτότητες, που πραγματικά υποτιμούν τη νοημοσύνη μας και που με τη στάση τους έχουν καταργήσει στην πράξη το δημοσιογραφικό τους λειτούργημα, μεταλλάσοντάς το σε μέσο πλουσιοπάροχου βιοπορισμού, λαλούν κι αυτοί τον ίδιο μονότονο σκοπό της συναίνεσης.

Όμοια κι οι δημοσιογράφοι, οι λειτουργοί της τέταρτης εξουσίας, λοιπόν, με τους βουλευτάδες που νομοθετούν αντίθετα από τις επιταγές του Συντάγματος, με τους δικαστές που δικάζουν στη βάση κίβδηλων νομοθετημάτων και με τους διάφορους παρατρεχάμενους λακέδες της εκτελεστικής εξουσίας που κάνουν τις ζωές μας κάθε μέρα και περισσότερο αβίωτες.

Όλοι τους μαζί πούλησαν, οι ανάξιοι εκπρόσωποι των τεσσάρων εξουσιών, την ευθύνη τους απέναντι στην κοινωνία μας που τους εμπιστεύθηκε. Όλοι τους μαζί ένα λερό κουβάρι -κι άσε εσύ τον  Μοντεσκιέ να σου λέει ότι η έννοια της διάκρισης των εξουσιών προέρχεται από την αρχαία Ελλάδα. Εμείς ζούμε στη νέα Ελλάδα!

Αυτός ο καθολικός τους πανικός δεν μπορεί να μην μας χαροποιεί, βέβαια, έστω κι εμάς που κρατάμε πολύ μικρό καλάθι για τις προθέσεις των άλλων που έρχονται υποσχόμενοι  ότι θα βάλουν το μαχαίρι για να το φθάσουν μέχρι το κόκκαλο. Η ελπίδα, εξάλλου, πάντα πεθαίνει τελευταία…

Όπως και να έχει το πράγμα, πάντως, δεν μπορώ να τους αντέξω άλλο, όλους αυτούς που τυρβάζουν από τις συχνότητες του μαζικού μας εμπαιγμού, αυτά τα φαιδρά περί συναίνεσης. Ποια συναίνεση και σε ποια βάση δηλαδή? Στη βάση ότι τα δεκαεννέα σημεία της μεθόδου εκδοράς μας, έγιναν… κατά συγχώνευση, δεκαεπτά? Πράγματι, ένα μακάβριο σκηνικό!

Ποια συνεννόηση και σε ποια βάση να επιτευχθεί αυτή η συναίνεση δεν μας το λέει κανείς τους, ούτε παίρνει θέση επί της ουσίας. Διότι η ουσία είναι ότι το προδήλως καταστροφικό αυτό το πρόγραμμα «διάσωσης», δεν οδηγεί πουθενά.

Όχι, πουθενά αλλού δεν μας οδηγεί αυτή η δρομολογημένη πορεία, παρά μόνο στην άβυσσο. Σε καμία οικονομική ή άλλη λογική από αυτές που διέπουν τον χάρτη των δικαιωμάτων μας, δεν εδράζεται αυτό το πρόγραμμα που ως θέσφατο υπηρετούν οι ανερμάτιστοι εθνικοί ολετήρες που μας κυβερνούν ξεπουλώντας και  γκρεμίζοντας, χωρίς άλλο σχέδιο, παρά με μοναδική τους πρεμούρα πως θα πουλήσουν, άρον-άρον, μπιρ-παρά  κι ίσως, κάποιοι απ’ αυτούς, και με προσωπικό αζημίωτο, τα οικοδομικά υλικά που παράγονται από την άνομη αυτή εθνική κατεδάφιση!

Ό,τι κι αν λένε όλοι αυτοί οι διαπλεκόμενοι καταχραστές των τεσσάρων εξουσιών, δεν μπορεί να υπάρχει καμία αμφιβολία για τον άνεργο, για τον επισφαλώς εργαζόμενο, για τον ανασφάλιστο ασθενή, για τον πένητα συνταξιούχο, ότι όλα αυτά τα συνομολογημένα και τα κατάπτυστα, δεν είναι παρά μια αστείρευτη πηγή κακών και μια, εις στο διηνεκές, ανούσια κι απέλπιδα συλλογική οδύνη.

Ό,τι κι αν λένε όλοι αυτοί, οι τύχες μας, κρέμονται πια από μια κλωστή μόνο, κι από την ελπίδα ότι υπάρχουν τουλάχιστον 121 έντιμοι άνθρωποι μέσα σ΄ετούτην την αθλιότερη Βουλή της μεταπολιτευτικής μας ιστορίας!

Η σύνθεση είναι από την ΟΚΤΑΝΑ

my-pillow-book.blogspot.gr

Κόμμα Παπανδρέου: Κλείνουν ψηφοδέλτια, έτοιμο το όνομα, επικεφαλής ο ίδιος

Πυρετώδεις προετοιμασίες για το κόμμα Παπανδρέου. Από χθες το μεσημέρι έχουν αρχίσει τηλεφωνήματα σε όλη την Ελλάδα από στελέχη κοντά στον πρώην πρωθυπουργό προκειμένου να ετοιμαστούν τα ψηφοδέλτια του νέου κόμματος.

Ονομα έχει βρεθεί, αν και κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι θα έχει τη λέξη «Κίνημα» στον τίτλο, με πιθανότερο το «Σοσιαλιστικό Κίνημα».

«Κόμμα θα κάνει, αυτό είναι δεδομένο. Και θα είναι ο ίδιος ο Παπανδρέου μπροστά. Το θέμα είναι πότε θα το ανακοινώσει. Αν δεν εκλεγεί Πρόεδρος, θα το μπουμπουνίσει αμέσως», λέει άνθρωπος κοντά στον πρώην πρωθυπουργό. Η εκτίμηση, μάλιστα, είναι ότι ο Παπανδρέου «θα κάνει κόμμα είτε εκλεγεί είτε όχι Πρόεδρος της Δημοκρατίας».

Οι Μιχάλης Καρχιμάκης και Γιώργος Παναγιωτακόπουλος έχουν αναλάβει τις «ζυμώσεις» με στελέχη και έχουν κάνει εκατοντάδες τηλεφωνήματα σε όλη τη χώρα: σε πρώην βουλευτές, πρώην στελέχη Νομαρχιακών Επιτροπών και πρώην δημάρχους, με στόχο να κλείσουν τα ψηφοδέλτια του νέου κόμματος. Μάλιστα, όπως πληροφορείται το iefimerida, έχουν γίνει κρούσεις και σε νυν ανεξάρτητους βουλευτές προκειμένου να στελεχώσουν το κόμμα.

Φαίνεται ότι έχει λυθεί και το θέμα του επικεφαλής: Θα είναι ο ίδιος ο Γ. Παπανδρέου και όχι (πιθανότατα) ο Φίλιππος Σαχινίδης. Αν και προ δεκαημέρου υποστήριζε ότι κανείς από τα παλιά πρόσωπα δεν θα είναι στο κάδρο, ούτε ο ίδιος θα βγει μπροστά, από την περασμένη Τετάρτη, μετά την πρώτη ψηφοφορία για τον Πρόεδρο, οριστικοποιήθηκε ότι και ο ίδιος θα είναι μπροστά και τα έμπειρα στελέχη θα διαδραματίσουν κομβικό ρόλο, κάνοντας δουλειά σε επίπεδο πανελλαδικό.

Στο στενό επιτελείο είναι και οι Θάνος Μωραϊτης, Φίλιππος Σαχινίδης, Γιώργος Πεταλωτής, Σωκράτης Ξυνίδης, Φίλιππος Πετσάλνικος, Ρεγγίνα Βάρτζελη, που επίσης κάνουν διαρκείς επαφές.

Οι εκτιμήσεις που κάνουν οι επιτελείς του, είναι ότι ένα κόμμα Παπανδρέου θα πάει πολύ καλά -ιδίως στην επαρχία- ενώ οι πιο αισιόδοξοι προβλέπουν ότι θα είναι «τρίτο κόμμα», όπως λένε στο iefimerida. Οπως πιστεύουν, θα πάρει αρκετό κόσμο από το Ποτάμι, το οποίο είχε γίνει δεξαμενή δυσαρεστημένων ψηφοφόρων από ΠΑΣΟΚ που δεν ήθελαν να πάνε στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ορισμένοι πάντως είδαν με προβληματισμό την πρωτοβουλία του Κώστα Σκανδαλίδη, ο οποίος πρότεινε να πάει ως ΠΑΣΟΚ στις εκλογές και όχι ως Δημοκρατική Παράταξη και μετά το αποτέλεσμα να γίνει Συνέδριο του Κινήματος, με όλα τα ζητήματα ανοικτά. «Αν υπάρξει τέτοια πρωτοβουλία από τον Βενιζέλο, τότε θα ακυρωθεί σε μεγάλο βαθμό ο λόγος δημιουργίας κόμματος του Παπανδρέου», λέει στέλεχος που έχει γνώση των παρασκηνιακών ζυμώσεων.

iefimerida.gr

Αποσύρονται οι διατάξεις που νομιμοποιούσαν τις καταπατήσεις δασών

Το υπουργείο Περιβάλλοντος προχώρησε σε αλλαγές στο επίμαχο άρθρο 12 του νομοσχεδίου για την εισφορά σε γη, που προκάλεσε αντιδράσεις ακόμη και από βουλευτές της ΝΔ, οι οποίοι διαμήνυαν πως δεν πρόκειται να το ψηφίσουν.

Με το εν λόγω άρθρο νομιμοποιούνταν οι καταπατήσεις δασών που κάηκαν και αναδασώθηκαν από το 1975 μέχρι το 2007, καθώς προέβλεπε την αξιοποίησή τους για καλλιέργειες κ.α. Παρεμβαίνοντας στην συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς ανακοίνωσε ότι αποσύρει τις παραγράφους 9, 10 και 11, ενώ επιφέρει ουσιώδεις νομοτεχνικές αλλαγές και στις παραγράφους 4 και 8.

Η παράγραφος 9 καταργούσε την ιδιότητα και τον ρόλο των δασικών χαρτών ως μέσο προστασίας και οριστικής αποτύπωσης της δασικής γης.

Μετά τις αλλαγές στην παράγραφο 4 μπορούν να αποχαρακτηριστούν οριστικά  με καταβολή χρηματικού ανταλλάγματος μόνο οι εκτάσεις που έχουν αγροτική χρήση και δεν έχουν κτίσματα. Επίσης από την παράγραφο 8 που προέβλεπε νομιμοποίηση για αυθαίρετες εγκαταστάσεις κέντρων περιβαλλοντικής ενημέρωσης, ναών,  πολιτιστικών κέντρων κ.α. αφήνει μόνο την νομιμοποίηση των ναών.