To Pokemon Go, το παιχνίδι που εγινε λατρεία για μικρούς και μεγάλους μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα, κάνει κακό στην παγκόσμια Οικονομία και στις επιχειρήσεις. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται η Citigroup για τη νέα εφαρμογή που έχει κατακτήσει το ενδιαφέρον των χρηστών και βρίσκεται στην κορυφή των downloads εδώ και πολλές μέρες.
Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει, η δυναμική της συγκεκριμένης εφαρμογής και των χρηστών που παθιάζονται με αυτή, κινδυνεύει να επηρεάσει τα κέρδη και τα έσοδα του 3ου τριμήνου και του συνόλου του έτους εξαιτίας κυρίως του χρόνου που δαπανάται από τους χρήστες σε αυτή.
Σε μια ανάλυση των στοιχείων πριν και μετά την έναρξη του Pokemon GO, διαπιστώνεται ότι η χρήση άλλων εφαρμογών όπως Facebook, YouTube, Instagram, Google και Twitter, έχουν επηρεαστεί αρνητικά.
Σύμφωνα με τα διαγράμματα, ο μέσος χρήστης iOS δαπανά πάνω από 33 λεπτά παίζοντας Pokemon GO κάθε μέρα και αυτό τοποθετεί το PG μπροστά από εφαρμογές όπως το Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram.
Αν και όπως σημειώνει η Citigroup το PG προσθέτει στο χρόνο χρήσης των smartphones, θα ήταν λάθος να υποθέσει κανείς ότι η επιτυχία της εφαρμογής αυτής δεν έρχεται σε βάρος άλλων εφαρμογών.
Όπως επισημαίνει, σύμφωνα με την ανάλυσή της, το YouTube και το Twitter έχουν δεχτεί τις μεγαλύτερες μειώσεις σε χρόνο που δαπανάται ανά ημέρα από τους χρήστες, ενώ το Facebook είναι η μόνη εφαρμογή που έδειξε ανθεκτικότητα στην εβδομάδα μετά το λανσάρισμα του PG.
«Αν και δεν μπορούμε οριστικά να επιβεβαιώσουμε ότι το PG προκαλεί αυτές τις τάσεις, πιστεύουμε ότι η επιτυχία του παιχνιδιού συμβάλει σημαντικά σε αυτές», τονίζει η Citi.
Πάντως, η μετοχή της Nintendo, που έχει ποσοστό στο studio που αναπτύσσει το Pokemon GO, εκτοξεύτηκε με αποτέλεσμα να προστεθούν σχεδόν 7 δισ. δολάρια στην κεφαλαιοποίηση της εταιρείας. Αν το παιχνίδι παραμείνει νούμερο 1 στις ΗΠΑ τότε τα καθαρά έσοδα της Nintendo μπορεί να αυξηθούν κατά 15% εκτιμά ο Gibson.
«Το Pokemon Go έχει γίνει παγκόσμιο φαινόμενο κατακτώντας την κορυφή των τσαρτς και στις τρεις περιοχές που έχει ξεκινήσει να διατίθεται: στις ΗΠΑ, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία», σημειώνει ο αναλυτής της Deutsche Bank, Han Joon Kim. Ακόμη και το ότι το παιχνίδι αρχικά δεν άντεξε τους τόσους πολλούς χρήστες με αποτέλεσμα οι σέρβερ του να πέσουν είναι κάτι θετικό. Αρκεί, βέβαια, να λυθεί το πρόβλημα γρήγορα.