20.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

H ΕΣΕΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλία αξιοποίησης της τουριστικής περιόδου με καλοκαιρινές γιορτές εμπορίου σε όλους τους ταξιδιωτικούς προορισμούς

Ημερομηνία:

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΕΕ στην τελευταία συνεδρίασή του, αφού ανέλυσε τα πρόσφατα στοιχεία από την κίνηση της αγοράς σε όλη τη χώρα και διαπίστωσε ότι η συνεχώς αυξανόμενη ύφεση έχει θέσει τους Έλληνες  εμπόρους στη μέγγενη μίας πρωτοφανούς πίεσης, αναζήτησε προτάσεις για άμεσους τρόπους αντιμετώπισής της. 

Σε αυτήν την κρίσιμη συγκυρία, το ελληνικό εμπόριο και το υγιές κομμάτι της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας οφείλουν να δώσουν τη δική τους απάντηση, το «δυναμικό τους παρόν» και, κυρίως, να προτείνουν λύσεις για την επαναφορά της ελληνικής αγοράς και του εμπορίου σε «τροχιά σωτηρίας».

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ κατέληξε ότι χρειάζεται να ενισχυθεί ο εξωστρεφής χαρακτήρας της ελληνικής αγοράς μέσω της επιτάχυνσης των διαδικασιών διεθνοποίησής της. Να προωθηθεί ένα νέο και ισχυρό εμπορικό μήνυμα σε όσους επισκεφτούν τη  χώρα μας φέτος το καλοκαίρι. Να αξιοποιήσουμε το δυναμισμό του τουρισμού, την υπεραξία της μακρόχρονης εμπειρίας των τουριστικών επιχειρηματιών, τη φαντασία του εμπορίου, την παράδοση, τον πολιτισμό και το φυσικό κάλλος της Ελλάδας. Προτείνουμε, από κοινού με τους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους, την ιδιωτική πρωτοβουλία, τους ΟΤΑ και με τη συνδρομή όλων των αρμόδιων Υπουργείων, την ανάπτυξη μιας πρωτοβουλίας με ενδεικτικό τίτλο «Agora»: Greek Summer Shopping Experience.

Για όλους τους παλαιούς, τους νέους, τους γνωστούς και τους κρυφούς τουριστικούς προορισμούς η πρωτοβουλία θα προσφέρει ένα συνδυασμό διακοπών αγορών και ψυχαγωγίας στο ελληνικό ιστορικό πολιτιστικό περιβάλλον. Με την επισήμανση ότι η λέξη αγορά (“agora”) είναι μία ελληνική λέξη, η οποία αντιστοιχεί στη συνάντηση, στην ανταλλαγή, στη  συζήτηση και στη διασκέδαση. Στόχος είναι η διαφήμιση και προβολή της ποιοτικής υπεροχής των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, η ενίσχυση των εμπορικών δραστηριοτήτων και η άντληση ρευστότητας, η διείσδυση σε νέες αγορές, η προσέλκυση ξένων καταναλωτών, ο εμπλουτισμός της αγοράς μας με νέα brands και η βελτίωση της παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα κρατήσεις, εκτιμάται μία αύξηση της τάξεως του 15%, σε αεροπορικά δρομολόγια εταιριών χαμηλού κόστους  με προορισμούς τη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο, τα Χανιά, το Βόλο, τη Ζάκυνθο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Θεσσαλονίκη και φυσικά την Αθήνα.  Αυτό σημαίνει ότι  οι 15.000 «πτήσεις τσάρτερ» θα φέρουν 700.000 επιπλέον τουρίστες στη χώρα μας.

Επιπρόσθετα, οι εξελίξεις στον τομέα της κρουαζιέρας διαμορφώνουν το χώρο για νέες ευκαιρίες. Τα προγραμματισμένα δρομολόγια για το 2011 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 1.000 (μία αύξηση πάνω από 20% σε σχέση με το 2010) με μία συνακόλουθη αύξηση των επιβατών που θα επιβιβαστούν σε ελληνικά λιμάνια. Η Ελλάδα αποτελεί τον πρώτο transit προορισμό στην Ευρώπη με συνολικές αφίξεις σχεδόν 5.000.000 επιβατών,  κάτι που επιβάλλει να στρέψουμε την προσοχή μας  σε αυτόν τον τομέα. Βασιζόμενοι σε στοιχεία των νησιωτικών Εμπορικών Συλλόγων, θα μπορούσαμε να υπολογίσουμε, με σχετική ασφάλεια, ότι ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο που προσεγγίζει ένα ελληνικό λιμάνι, είναι δυνατόν να «αφήσει» στην τοπική αγορά, περίπου, 150.000 ευρώ.

Η πρότασή μας για την πρωτοβουλία «Agora Summer Shopping» σε ελληνικές τουριστικές περιοχές έχει σκοπό να αναδείξει νέες μορφές υποδοχής του τουριστικού κοινού, ο οποίες θα είναι διαρκείς και θα επιτρέπουν τη συνέργεια ανάμεσα σε διαφορετικού τύπου επιχειρήσεις, κυρίως του τουρισμού και του εμπορίου.  Στις «Καλοκαιρινές Γιορτές του Εμπορίου» οι επισκέπτες θα παρακολουθούν και θα συμμετέχουν σε δράσεις που θα συνδυάζουν πολιτισμικά δρώμενα, ψυχαγωγικές δραστηριότητες και φυσικά διαφόρων τύπων εμπορικές εκδηλώσεις. Με τον τρόπο αυτό, θα αναδειχθούν οι πολιτισμικές, ιστορικές και περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και θα διαμορφωθεί ένα ειδικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς, το οποίο θα επιτρέψει την καλύτερη πλαισίωση των επισκεπτών.

Η συγκυρία επιτάσσει πρωτότυπες προτάσεις. Οφείλουμε να αξιοποιήσουμε συνδυαστικά τις «βαριές μεταβλητές» της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή το τρίπτυχο: ναυτιλία, τουρισμός, εμπόριο και να σκεφτούμε τους τρόπους με τους οποίους θα προωθήσουμε το νέο αναπτυξιακό μας μοντέλο. Η  φετινή τουριστική περίοδος  είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να ξεκινήσει αυτή η προσπάθεια.

Η ΕΣΕΕ ανέθεσε σε ομάδα μελών του Δ.Σ., κυρίως τουριστικών περιοχών να συγκεντρώσει όλες τις ιδέες των  Εμπορικών Συλλόγων, Επιμελητηρίων αλλά και των τοπικών αρχών και να καταλήξει σε «έξυπνες», απλές και εφαρμόσιμες προτάσεις. Με σχετική επιστολή ζητήθηκε από όλα τα συναρμόδια υπουργεία και την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων να εντάξουν αυτή την πρωτοβουλία στις άμεσες προτεραιότητές τους, να καταθέσουν την άποψή τους και αν φυσικά συμφωνούν να  υποστηρίξουν τη σχετική πρωτοβουλία.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ