12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

MRB: 13 μονάδες μπροστά ο ΣΥΡΙΖΑ στην Κρήτη

Ημερομηνία:

Εντυπωσιακά στοιχεία για το πώς οι Κρητικοί αντιμετωπίζουν την πολιτική κατάσταση και τα φλέγοντα θέματα της καθημερινότητας παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στις “Αντιθέσεις”

ΣΥΡΙΖΑ για κυβέρνηση και Τσίπρα για πρωθυπουργό ψηφίζουν οι Κρητικοί στη νέα δημοσκόπηση της MRB, η οποία αντιθέτως, σε πανελλαδικό επίπεδο, εμφανίζει τη Ν.Δ. πρώτη σε πρόθεση ψήφου και τον Κυριάκο Μητσοτάκη ως τον καταλληλότερο πρωθυπουργό, αλλά με την “ψαλίδα” μεταξύ Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ να κλείνει διαρκώς.

Ενώ η χώρα μπαίνει σε χρονιά εκλογών, η διαφορά μεταξύ Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ έχει μειωθεί στο 5,4%. Ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Δημήτρης Μαύρος, καλεσμένος στο στούντιο της εκπομπής “Αντιθέσεις” της “ΚΡΗΤΗ ΤV” με τον δημοσιογράφο Γιώργο Σαχίνη, παρουσίασε και ανέλυσε τους πίνακες της νέας δημοσκόπησης, απομονώνοντας τα ποσοστά με τις απαντήσεις των Κρητικών, οι οποίοι και φαίνονται περισσότερο αισιόδοξοι σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα, λόγω καλύτερης ψυχολογίας, αλλά και πιο οργισμένοι, βάζοντας σε πρώτη και μεγαλύτερη προτεραιότητα την «αξιοπρέπεια» των πολιτών, πάνω δηλαδή και από τη «δικαιοσύνη» που ζητούν πρωτίστως οι υπόλοιποι ερωτηθέντες Έλληνες!

Αναλυτικότερα, πανελλαδικά η διαφορά μεταξύ Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ είναι στο 5,4%, με τη Ν.Δ. να συγκεντρώνει το 28,5%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ακολουθεί με 23,1%. Τρίτο κόμμα είναι το ΠΑΣΟΚ με 11,3% και ακολουθούν: ΚΚΕ με 5,1%, Ελληνική Λύση με 4,5% και ΜέΡΑ25 στο 2,9%.

«Με όλα αυτά τα οποία έχουν συμβεί, το να είναι ακόμα στο 5,4% μπροστά στην “πρόθεση” που με φουλ αναγωγή πάει στο 6,3%, είναι κατόρθωμα», είπε για τη Ν.Δ. ο Δημήτρης Μαύρος. Αλλά έκανε λόγο για συνεχή καθοδική πορεία της Ν.Δ., τονίζοντας τα εξής: «Αν συνεχίσουν να βγαίνουν “θεματάκια” τύπου Καϊλή ή Σπυράκη και άλλα ονόματα που έχουμε ακούσει, ή σκάσει κανένας Πάτσης παρακάτω, ε τότε θα συνεχιστεί αυτή η ιστορία. Εάν αυτό σταματήσει – η αίσθηση που έχω απ’ όλα τα ευρήματα είναι ότι η Ν.Δ. δε θα συνεχίσει να πέφτει επειδή την πήρε η φόρα»…

Πάντως, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της MRB, «η Νέα Δημοκρατία, που το καλοκαίρι του 2020 είχε ποσοστά που άγγιζαν το 40%, με μια διαφορά από τον ΣΥΡΙΖΑ που ξεπερνούσε το 18%, χάνει κατά μέσο όρο κάθε εξάμηνο δύο μονάδες από τότε»…

Τι “ψηφίζουν” οι Κρητικοί

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία τα οποία απομόνωσε ο Δημήτρης Μαύρος από τις απαντήσεις των Κρητικών που έλαβαν μέρος στη νέα έρευνα της MRB.

«Ας υποθέσουμε ότι είχαμε βουλευτικές εκλογές την επόμενη Κυριακή. Από τα παρακάτω κόμματα σάς παρακαλώ κυκλώστε τον αριθμό που ανταποκρίνεται στο κόμμα που θεωρείτε πιο πιθανό να ψηφίζατε». Στην ερώτηση αυτή, οι 2.000 που ερωτήθηκαν: Ν.Δ. “ψήφισε” το 28,5% πανελλαδικά, αλλά στην Κρήτη το 26%. ΣΥΡΙΖΑ “ψήφισε” το 23,1% πανελλαδικά, αλλά το 38,9% στην Κρήτη. Ενώ ΠΑΣΟΚ “ψήφισε” το 11,3% πανελλαδικά, αλλά το 14,9% στην Κρήτη.

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μαύρο, «στην Κρήτη είναι χαρακτηριστικό αυτό που συμβαίνει. Εδώ υπάρχουν ισχυρές οικογένειες. Και υπάρχουν και ισχυρές ιδεολογίες. Σαν αντίληψη, στην Κρήτη υπάρχουν ισχυρές ταυτίσεις τόσο με τον ΣΥΡΙΖΑ όσο και με το ΠΑΣΟΚ»…

Ο «καταλληλότερος για πρωθυπουργός»

Ποιος είναι όμως «ο καταλληλότερος για πρωθυπουργός» σε πανελλαδικό επίπεδο και ποιες ήταν οι απαντήσεις των Κρητικών; Τον Κυριάκο Μητσοτάκη θεωρούν καταλληλότερο οι Έλληνες πανελλαδικά σε ποσοστό 39,3%. Στην Κρήτη το ποσοστό είναι 39,6%. Όμως, τα ποσοστά για τον Αλέξη Τσίπρα είναι 31,3% πανελλαδικά και 40,5% στην Κρήτη.

Το “δυναμικό κοινό” του κάθε κόμματος εξουσίας

Μάλιστα, ο Δημήτρης Μαύρος δήλωσε ακόμη ότι ο χρόνος διεξαγωγής των εκλογών επιλέγεται από τα κόμματα ανάλογα με το “δυναμικό κοινό” που έχουν. Για την κυβέρνηση καταρχήν μετράει «αν έχω τον χρόνο να δώσω στους Έλληνες αυτά που τους έχω τάξει. Το δεύτερο είναι ο χειμώνας»… Δηλαδή, η Ν.Δ. “ποντάρει” στους άνδρες και στις μεγάλες ηλικίες. Οπότε, αν οι εκλογές γίνουν χειμώνα, μπορεί να υπάρξουν άνθρωποι που δε θα μπορούν να μετακινηθούν για να ψηφίσουν.

Αντιθέτως, ο ΣΥΡΙΖΑ “ποντάρει” περισσότερο στους νέους ανθρώπους. Οπότε, αν οι εκλογές γίνουν καλοκαίρι, μπορεί πολλοί από αυτούς να μην πάνε στις κάλπες να ψηφίσουν.

Η ικανότητα διακυβέρνησης

Στο ερώτημα «ποιο από τα δύο μεγάλα κόμματα πιστεύετε ότι μπορεί να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά τα μεγάλα προβλήματα του τόπου;», σε πανελλαδικό επίπεδο η Ν.Δ. συγκεντρώνει το 34,3% και στην Κρήτη το 34,5%. Ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει σε σύνολο χώρας το 26,8% και σε επίπεδο Κρήτης το 37,8%. Υπάρχει, δηλαδή, μία διαφορά σε πανελλαδικό επίπεδο της τάξεως των 7,5 μονάδων υπέρ της Ν.Δ., αλλά στην Κρήτη προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με 3,3%.

Μεγάλη ευαισθητοποίηση για τις τιμές

Οι Κρητικοί “βλέπουν” διαφορετικά και το “καλάθι”

Για το περίφημο “καλάθι της νοικοκυράς”, ο Δημήτρης Μαύρος είπε χαρακτηριστικά: «Εδώ έχουμε τον κ. Γεωργιάδη, ο οποίος βγαίνει κάθε Πέμπτη. Γυρίζει τα σούπερ-μάρκετ και προσπαθεί να ελέγξει και να αναδείξει την ιδέα του “καλαθιού”. Ας δούμε λοιπόν την εικόνα για το θέμα του “καλαθιού”. Πόσο αποτελεσματικό εντέλει είναι. Στο σύνολο της χώρας το “πολύ” και “αρκετά αποτελεσματικό” είναι 2,8% συν 20,2%. Κάνει 23% στο σύνολο της χώρας, αλλά επειδή εδώ στην Κρήτη οι αγωνίες είναι μεγάλες στα θέματα ακρίβειας, επειδή το ψάχνουν το “καλάθι”, ανεβαίνει η “αποτελεσματικότητά” του στο 33%. Δεν είναι τεράστιο, αλλά είναι 10 μονάδες πάνω. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι η ουσία του “καλαθιού” το πρόβλημα. Είναι η επικοινωνία του “καλαθιού” το πρόβλημα. Που σημαίνει ότι στην υπόλοιπη χώρα δεν το ψάχνουν. Ενώ στην Κρήτη, που η ευαισθητοποίηση για τις τιμές είναι μεγαλύτερη, έχουν αρχίσει να “ψειρίζουν τη μαϊμού”», σύμφωνα με τον Δημήτρη Μαύρο.

Μάλιστα, στο σημείο αυτό έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα σούπερ-μάρκετ “Χαλκιαδάκης”. «Εσείς, εκτός από τις μεγάλες “μάρκες” των Αθηνών, έχετε και τον Χαλκιαδάκη. Δεν ξέρω τι κάνει ο Χαλκιαδάκης στην Κρήτη. Μπορεί να έχει “τσιτώσει” λίγο παραπάνω την εις βάρος του οικονομική πολιτική υπέρ του “καλαθιού”. Και γι’ αυτό προκύπτει αυτό το 33%»…

Ο κ. Μαύρος δεν απέφυγε επίσης να τονίσει ότι ο Άδωνις Γεωργιάδης, αν θέλει να προωθήσει δυναμικά την ιδέα του “καλαθιού”, θα ήταν καλύτερα να έρθει στην Κρήτη!

Οι κάτοικοι του νησιού μας

Περισσότερο αισιόδοξοι, οργισμένοι και απαιτητικοί

“Αισιοδοξία”, “οργή” και “απαιτητικότητα” είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που προσδίδει στους Κρητικούς του δείγματος της εν λόγω δημοσκόπησης το αποτέλεσμα των απαντήσεών τους στην ερώτηση: «Πώς θα είναι οι επόμενοι μήνες για σας;».

Και οι επιλογές πάνω στις οποίες απάντησαν ήταν: «Θα είναι οι δυσκολότεροι που έχω ζήσει μέχρι τώρα στη ζωή μου», «θα είναι από τους δυσκολότερους», «οι μήνες θα είναι όπως κάθε χειμερινός μήνας».

Τα αποτελέσματα τα ανέλυσε ο Δημήτρης Μαύρος ως εξής: «Βλέπετε ότι το συντριπτικό ποσοστό είναι το 49,5%, που λέει ότι “θα είναι από τους δυσκολότερους που έχω ζήσει στη ζωή μου”, αλλά “όχι οι δυσκολότεροι”. Γιατί προφανώς οι άνθρωποι έχουν και μνήμες από την εποχή των μνημονίων. Όμως, στην Κρήτη το ποσοστό είναι χαμηλότερο, ενώ ανεβαίνει πολύ ότι “δε θα είναι από τους δυσκολότερους μήνες”… Τι λοιπόν σημαίνει αυτό το αποτέλεσμα; Είστε σε καλύτερη κατάσταση από την υπόλοιπη χώρα, αλλά σε σχέση με τη συγκεκριμένη φάση έχετε και ένα πλεονέκτημα: Τον καιρό. Δε φοβάστε τόσο πολύ ότι θα γίνει “του Διδυμότειχου”. Έχουμε κάνει έρευνες για τους λογαριασμούς της ΔΕΗ στον άξονα Κοζάνη- Πτολεμαΐδα- Αμύνταιο- Φλώρινα, όπου εκεί είναι “άλλος ο Θεός”… Άρα λοιπόν, εδώ έχουμε αυτό το φαινόμενο, γιατί νιώθετε τυχεροί. Και… μην το πείτε ούτε του παπά», σημείωσε με νόημα.

Στο μεταξύ, στην επόμενη ερώτηση ως προς τα συναισθήματα που εκφράζουν οι ερωτηθέντες, υπάρχει η εξής διαπίστωση για τους Κρητικούς: «Δείτε επιβεβαίωση του ότι αισθάνεστε καλά, ότι η μέση Ελλάδα βρίσκεται στο 27% όσον αφορά στην ελπίδα και η Κρήτη είναι στο 41,01%! Είναι πρώτο συναίσθημα στην Κρήτη η ελπίδα. Βεβαίως, ανάμεσα στην οργή και τον φόβο, η οργή δεν είναι ισόπαλη του φόβου στην Κρήτη. Είναι 15 μονάδες πάνω από τον φόβο. Αυτό έχει να κάνει και την ιδιοσυγκρασία και με τις απαιτήσεις. Άρα η Κρήτη είναι ένα απαιτητικό κοινό, γιατί αισθάνεται ότι έχει και πολλά προσόντα. Και όταν εγώ είμαι “ο καλός ο μαθητής”, έχω απαιτήσεις ο “δάσκαλος” να μου συμπεριφέρεται αλλιώς»…

Στο σημείο αυτό, φέρνει ως παράδειγμα ότι «η Κρήτη είναι η κορυφαία εκπροσώπηση του τουριστικού προϊόντος όσον αφορά στη διάσταση “διατροφή”. Δηλαδή έχουμε τη μεσογειακή διατροφή. Εσωτερικά την ελληνική διατροφή. Και εσωτερικά την κρητική διατροφή. Αυτό το οποίο αποτελεί πόλο έλξης δεν είναι δυνατόν να μη δημιουργεί μια ναπολεόντεια αίσθηση στους Κρητικούς»…

«Δικαιοσύνη παντού» ή «σταθερότητα» ή «αξιοπρέπεια»

Άλλο εντυπωσιακό συμπέρασμα για τους Κρητικούς προκύπτει από την απάντησή τους ότι προτιμούν «αξιοπρέπεια», όταν η υπόλοιπη Ελλάδα τάσσεται υπέρ της «δικαιοσύνης παντού»…

Κατά την ανάλυση του Δημήτρη Μαύρου, αυτό το αποτέλεσμα θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη τους απέναντι στους Κρητικούς τόσο οι κυβερνώντες του μέλλοντος, όσο και οι αυτοδιοικητικοί που θα εκλεγούν στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές.

«Η “δικαιοσύνη” πανελλαδικά πήρε 36%, η “σταθερότητα” πήρε 33%, η “αξιοπρέπεια” πήρε 30%. Άρα η “δικαιοσύνη” είναι η ανώτερη ανάγκη που εμφανίζει ο Έλληνας αυτή τη στιγμή. Που συνδέεται και με έννοιες όπως “διαφάνεια”, “διαφθορά”, “οικονομικά θέματα όπως πού πάνε τα λεφτά” και πάει λέγοντας. Στην Κρήτη, όμως, κοιτάξτε τι είναι πρώτο: “η αξιοπρέπεια”. Άρα λοιπόν τι λένε οι Κρητικοί; Η έννοια της “δικαιοσύνης” είναι επικοινωνιακή ρητορική του 19ου αιώνα. Σήμερα η “δικαιοσύνη” θεωρείται δεδομένη και είναι “εργαλείο” για να φτάσουμε πού; Στην “αξιοπρέπεια”. Άρα εσείς είστε σε “πάνω πίστα” όσον αφορά στις απαιτήσεις. Διότι ο Κρητικός δεν υποφέρει. Άρα τι θέλει; Την ποιότητα ζωής του. “Δεν μπορώ εγώ να μη ζω αξιοπρεπώς”»…

Μάλιστα, συνεχίζει λέγοντας ότι, ενώ στο σύνολο της χώρας δεν υπάρχει “σαραντάρι” ποσοστό, στην Κρήτη υπάρχει “σαρανταπεντάρι”… «Ας λάβουν λοιπόν υπόψη τους όλοι οι ηγέτες, αλλά και οι ηγέτες του νησιού σε επιχειρηματικό επίπεδο, γιατί αυτό έχει αντίκτυπο και στον χειρισμό του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων»…

Ακόμα και στις υποκλοπές άλλη άποψη…

Πόσο όμως σοβαρό είναι το πρόβλημα των υποκλοπών; Ακόμα και στο θέμα αυτό: «Για το σύνολο της χώρας, λέει ότι είναι σοβαρό το 77,5%, ενώ στην Κρήτη αυτό το λέει το 66%. Συντριπτικό είναι και το 66%. Αλλά είναι 10 μονάδες κάτω απ’ ό,τι είναι για τη μέση Ελλάδα. Αυτό λοιπόν λέει το εξής: Όταν βάζω τις υποκλοπές μόνες τους, βγάζω τέτοια νούμερα. Όταν όμως βάζω τις υποκλοπές μαζί με άλλα προβλήματα και τους λέω “ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο θα πάτε να ψηφίσετε;”, οι υποκλοπές πάνω κάτω. Γιατί έρχεται πρώτη η ακρίβεια», είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της MRB συνολικά για τις απαντήσεις των Ελλήνων.

Και συνέχισε λέγοντας: «Τι νομίζετε ότι λειτούργησε περισσότερο στη λογική των Ελλήνων; Η υποκλοπή στον Νίκο Ανδρουλάκη ή ο Πάτσης; Με στοιχεία βγαίνει ο Πάτσης. Γιατί ο Πάτσης άγγιζε “την τσέπη μου”»…

Οι πλειστηριασμοί

Τι γίνεται όμως με τους πλειστηριασμούς στην πρώτη κατοικία; «Στην Κρήτη το μεγαλύτερο ποσοστό δεν ξέρει τι έχει γίνει. Γιατί δεν ξέρει; Διότι δεν υπάρχουν πλειστηριασμοί ευαίσθητου κοινωνικά ανθρώπου. Δεν είστε πολύ χαμηλά. Και μάλλον προστατεύετε οι ίδιοι τα σπίτια σας, πληρώνοντας δάνεια κ.λπ. Όμως, στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι πολύ έντονο το φαινόμενο του να μην μπορεί να πληρώσει ο άλλος», ξεκαθάρισε ο Δημήτρης Μαύρος.

Για την Κρήτη είπε ότι, επειδή είναι έντονη η επιχειρηματικότητα, «το καταλαβαίνει να υπάρχει έξαρση τέτοιων φαινομένων. Γιατί εδώ είναι η επιχειρηματικότητα της χώρας ή ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της».

Δείτε ολόκληρη την εκπομπή «Αντιθέσεις» του Γιώργου Σαχίνη εδώ:

neakriti.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ