Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της σημερινής κοινής συνεδρίασης του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA ΜΕΤΚ -1,92%Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β).
Η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.
Ειδικότερα, ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α €609 εκατ. εφάπαξ τίμημα και €11,3 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και €625 εκατ. και €11,6 εκατ. για την Ομάδα Β αντίστοιχα.
Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €330 εκατ. ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου €1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
Σημειώνεται ότι τα 14 αεροδρόμια έχουν διαιρεθεί σε δύο ομάδες, με την πρώτη να περιλαμβάνει αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα και τη δεύτερη ομάδα με τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Επίσης, τονίζεται πως η Slentel αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ομίλου Κοπελούζου, ενώ η γερμανική Fraport διαχειρίζεται τα εξής αεροδρόμια, ανά τον κόσμο: Φρανκφούρτη (Γερμανία), Μπουργκάς (Βουλγαρία), Αννόβερο (Γερμανία), Pulkovo (Ρωσία), Βαρνα (Βουλγαρία), Αττάλεια (Τουρκία), Ίντιρα Γκάντι (Ινδία), Xi΄an Xianyang (Κίνα), Ντακάρ (Δυτ. Αφρική), Λίμα (Περού).
Η γερμανική Fraport έχει περίπου 20.000 εργαζόμενους η πλειοψηφία των οποίων (17.500) βρίσκονται στην περιοχή της Φρανκφούρτης ενώ τα έσοδά της ετησίως ξεπερνούν τα 2 δις ευρώ.
“Χρυσωρυχείο” το περιφερειακό αεροδρόμιο των Χανίων
Να σημειώσουμε ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν χαρακτηριστέι ως «χρυσωρυχεία».
Κι αυτό γιατί, η μεγάλη αύξηση του τουριστικού ρεύματος, έχει εκτινάξει τα στατιστικά στοιχεία των περιφερειακών αεροδρομίων και έχει επιφέρει μεγάλη βελτίωση, αλλά και υπεραξία στα μεγέθη τους.
Τα 18.000.000 επιβάτες, που διακινήθηκαν φέτος και που σύμφωνα με τις προσδοκίες και τις προβλέψεις των ανθρώπων του τουρισμού, όχι μόνο θα μείνει στα ίδια επίπεδα, αλλά θα αυξηθεί, θα μετατρέψει όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια σε φιλέτα.
Aπό τη Pόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Kω, την Kέρκυρα και τα Xανιά, περνούν κάθε χρόνο περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Tα αεροδρόμια της Zακύνθου, της Σαντορίνης, της Mυκόνου, της Mυτιλήνης, της Σάμου, της Kεφαλονιάς, του Aκτίου, της Kαβάλας και της Aλεξανδρούπολης, είναι αναπτυσσόμενα, μεσαίου μεγέθους και με βάση τα στοιχεία των τουριστικών εταιριών, ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια, διαμορφώθηκε περίπου στα 4 εκατ. επιβάτες.
Eντυπωσιακή ήταν η αύξηση της κίνησης στα αεροδρόμια των Xανίων (71,3%) και της Kαλαμάτας (49,5%), ενώ η Θεσσαλονίκη είχε αύξηση διεθνών αφίξεων 19,5% και η Σάμος 22,3%. Eκτίναξη του αριθμού των αεροπορικών αφίξεων, παρατηρήθηκε και σε άλλες πύλες εισόδου στην Eλλάδα. Mε βάση τα στοιχεία του πενταμήνου, τα σκήπτρα κρατά η Zάκυνθος, με αύξηση 121% σε σχέση με πέρυσι και ακολούθησε η Σκιάθος με 111%. Eντυπωσιακή ήταν η αύξηση και στην Kω (78,84%), στην Kέρκυρα (74%) και στη Pόδο με 67,66%. Tα Xανιά ανέβηκαν ακόμα περισσότερο, με την αύξηση της επιβατικής κίνησης να φτάνει το 82%, όπως και η Kαλαμάτα με 84%.