12.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

O Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Ημερομηνία:

Καλή και δηιουργική σχολική χρονιά εύχεται το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου  Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως η ευχή φαίνεται πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί στις κρίσιμες συνθήκες στις οποίες βρισκόμαστε.

Όπως αναφέρετεαι στην ανακοίνωση:

«400 εκπαιδευτικοί λείπουν σήμερα από τα σχολεία του νομού μας κι αν ο αγιασμός έγινε στα περισσότερα απ’ αυτά, με  μετακινήσεις εκπαιδευτικών ως υπεράριθμων και υποχρεωτικές τοποθετήσεις, σήμερα όλοι θα καταλάβουν ότι με ανακατανομή του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού, τα σχολεία δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν. Οι ενέργειες της πλειοψηφίας της Διοίκησης ( καταψήφισαν οι αιρετοί) να προχωρήσουν σε σύμπτυξη τμημάτων ,έως 27 μαθητών, που ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε το χωρισμό τους και η αναστολή λειτουργίας όλων των ολοήμερων τμημάτων  στα δημοτικά και σε πολλά νηπιαγωγεία δεν μπορεί να κρύψει το μέγεθος του προβλήματος. Εξακολουθούν να υπάρχουν κλειστά σχολεία, σχολεία χωρίς τους εκπαιδευτικούς που απαιτούνται και άνεργοι  εκπαιδευτικοί, που χρόνια τώρα αναπληρώνουν τον εαυτό τους. Γι αυτό το Δ.Σ. του Συλλόγου μας προχώρησε σε παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη προς τον  Διευθυντή Εκπαίδευσης .Την Τρίτη 15 στις 2.00 μαζί με όλους τους Συλλόγους της Κρήτης, θα πραγματοποιήσουμε παράσταση διαμαρτυρίας στον Περιφερειακό Διευθυντή

Τα μνημόνια και οι πολιτικές επιλογές όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων δημιούργησαν τεράστια προβλήματα στη Δημόσια εκπαίδευση, Ο μεγάλος αριθμός των αναπληρωτών που απαιτούνται για να λειτουργήσουν τα σχολεία φέρνει για ακόμη μια χρονιά στο προσκήνιο την αναγκαιότητα των μαζικών  μόνιμων διορισμών .Υπάρχουν αναπληρωτές με περισσότερα από 10 χρόνια προϋπηρεσίας ενώ οι περισσότεροι απ’ αυτούς δεν καλύπτουν λειτουργικά κενά αλλά οργανικά . Επισημαίνουμε ότι 10539 εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτήθηκαν από την Π.Ε την τελευταία πενταετία χωρίς να αντικατασταθούν και σύμφωνα με τη ΔΟΕ φέτος  απαιτούνται 14.000 προσλήψεις για να λειτουργήσουν τα σχολεία, τουλάχιστον όπως πέρσι.

Η απερχόμενη κυβέρνηση έκανε ένα τραγικό λάθος. Δεν έφερε έγκαιρα προς ψήφιση το νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία που θα επέτρεπε τους ελάχιστους μόνιμους διορισμούς και θα προέβλεπε το καθεστώς πρόσληψης των αναπληρωτών.

Έτσι ομάδα αναπληρωτών έχει προσφύγει ξανά  ενάντια και στη νέα εγκύκλιο αναπληρωτών που πήρε ΦΕΚ. Το ζήτημα πλέον είναι καθαρά νομικό και πρέπει να λυθεί άμεσα. Δεν θα επιτρέψουμε όμως να λειτουργήσει ο κοινωνικός αυτοματισμός. Η καθυστέρηση στις διαδικασίες πρόσληψης των αναπληρωτών από το Υπουργείο, δεν στερεί το δικαίωμα των πολιτών να προσφεύγουν στα δικαστήρια . Από την άλλη ένα μαζικό και συγκροτημένο συνδικαλιστικό κίνημα μπορεί να πετυχαίνει δίκαιες λύσεις προς το συμφέρον όλου του κλάδου και όχι διευθετήσεις ατομικών, πολλές φορές αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της υπηρεσιακής Υπουργού: ο νέος προγραμματισμός προβλέπει προσλήψεις αναπληρωτών στην Α/θμια, την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου και στη Β/θμια στις 23-24 του ίδιου μήνα. Τα σχολεία που δεν έκαναν αγιασμό ( Στα Χανιά 2 Δημοτικά και 6 νηπιαγωγεία) θα συνεχίσουν να μένουν κλειστά , οι εκπαιδευτικοί που αναγκάστηκαν να μετακινηθούν θα συνεχίσουν να υπηρετούν σε αυτές τις θέσεις,  καθώς η ανακοίνωση των προσλήψεων δε σημαίνει αυτομάτως και την τοποθέτησή των προσληφθέντων  στα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί που θα προσληφθούν θα έχουν στη διάθεσή τους περίπου τρεις μέρες για να παρουσιαστούν ενώ μετά την παρουσίασή τους θα συνεδριάσουν το ΠΥΣΠΕ  για την τοποθέτηση των αναπληρωτών. Οι προσληφθέντες στις 22 Σεπτεμβρίου αναμένεται να τοποθετηθούν στα σχολεία στις 28 Σεπτεμβρίου.

Σημαντική δυσλειτουργία στη διαχείριση των τοποθετήσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι οι δεσμεύσεις που υπάρχουν από την χρηματοδότηση των προσλήψεων μέσω ΕΣΠΑ.

Σύμφωνα με το έγγραφο του Ειδικού Γραμματέα, προσλήψεις αναπληρωτών, προβλέπουν οι ακόλουθες πράξεις του ΕΣΠΑ:

  1. Ένταξη Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία-Τάξεις Υποδοχής.
  2. Στήριξη των Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).
  3. Ενισχυτική διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  4. Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία

5.Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  1. Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  2. Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  3. Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.

Σύμφωνα με την υπουργό: « για την κάλυψη των κενών εγκρίθηκε η πρόσληψη και  χρηματοδότηση 12.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ωρομισθίων από το ΕΣΠΑ ανά εκπαιδευτική περιφέρεια (ολοήμερα νηπιαγωγεία, ολοήμερα δημοτικά, μέρος της ειδικής αγωγής, πρόσθετα μαθήματα γλώσσας κ.λ.π. στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση), 2.000 εκπαιδευτικών από τον τακτικό  προϋπολογισμό,  4.000  από το εθνικό σκέλος  του Προγράμματος  Δημοσίων Επενδύσεων  και 1.000 εκπαιδευτικών  από τον τακτικό προϋπολογισμό, λόγω των αδειών χωρίς αποδοχές.

Η εν λόγω  συνολική   χρηματοδότηση και ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν είναι αυξημένος  . (19.000) σε σχέση με τη σχολική χρονιά  2014-2015. Παρά την επί πλέον αυτή έγκριση, τα κενά προς πλήρωση υπολογίζονται από το Υπουργείο  σε 6.000. Αυτό  οφείλεται  στις 3.350 περίπου συνταξιοδοτήσεις (έως τον Αύγουστο 2015) και στα κενά που είχαν διαπιστωθεί και την προηγούμενη χρονιά, αφετέρου δε στους περιορισμούς των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, κυρίως ως προς την κατανομή τους ανά περιφέρεια, αφού οι πιστώσεις  δεν μπορούν να μετακινηθούν από τη μία περιφέρεια στην άλλη.

Η οριστική τοποθέτηση των αναπληρωτών και ωρομισθίων θα γίνει τις πρώτες μέρες μετά τις εκλογές. Μετά την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων (11.09.2015˙), θα αναρτηθούν οι προσωρινοί πίνακες στις 14.09.2015 και θα εξεταστούν εν συνεχεία οι ενστάσεις. Έως το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει τοποθετηθεί ο μεγαλύτερος αριθμός των αναπληρωτών, τουλάχιστον τόσων όσοι ήταν τη χρονιά 2014-2015. Κατ’ απόλυτη προτεραιότητα θα αναρτηθούν οι πίνακες των αναπληρωτών νηπιαγωγών, δασκάλων, βασικών ειδικοτήτων (φιλόλογοι,  μαθηματικοί,  φυσικοί),  καθώς και των μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές.»

Συνάδελφοι με την ευκαιρία της νέας σχολικής χρονιάς θεωρούμε ότι είναι όσο ποτέ απαραίτητος, ο ορισμός από το Σύλλογο Διδασκόντων κάθε σχολείου συνδικαλιστικού εκπροσώπου , ο οποίος θα είναι ο σύνδεσμος του σχολείου με το Σύλλογο. Χρειαζόμαστε ισχυρούς και ενημερωμένους Συλλόγους Διδασκόντων καθώς και ισχυρό συνδικάτο. Μόνο με τη συλλογική δράση και τη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την συνεχώς αυξανόμενη πίεση που δεχόμαστε. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να παγιωθούν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που οδηγούν το Δημόσιο Σχολείο σε διάλυση , πλήττουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Η μάχη κατά της αξιολόγησης απέδειξε ότι  με συλλογικούς αγώνες, μαζικότητα και αγωνιστικές κινητοποιήσεις μπορούμε να πετυχαίνουμε τους στόχους μας.”

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...