13.8 C
Chania
Saturday, December 20, 2025

Ξεσηκωμός Αγροτών στα Χανιά με κινητοποίηση στα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δεν θα πληρώσουμε εμείς το σκάνδαλο»

Η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Χανίων καλεί σε μαζική κινητοποίηση τη Δευτέρα 14 Ιουλίου στις 12 το μεσημέρι – Στο στόχαστρο η κυβέρνηση, οι «αγροτοπατέρες» και το ευρωπαϊκό πλαίσιο της ΚΑΠ.

Σε μια αποφασιστική κίνηση διαμαρτυρίας προχωρά η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Νομού Χανίων (ΕΟΑΣΧ), καταγγέλλοντας πολιτικές ευθύνες για το σκάνδαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ και δηλώνοντας απερίφραστα ότι οι βιοπαλαιστές αγρότες και κτηνοτρόφοι δεν πρόκειται να πληρώσουν τις συνέπειες ενός σαθρού συστήματος.

Κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΟΑΣΧ στις 9 Ιουλίου, τέθηκε στο επίκεντρο το πρόσφατο πολιτικό, οικονομικό και ηθικό σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε στον ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά και τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες της περιοχής: υψηλό κόστος παραγωγής, χαμηλές τιμές προϊόντων, λειψυδρία, προβλήματα στον ΕΛΓΑ και στις δομές υγείας του νομού.

Στο στόχαστρο το σκάνδαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Η ΕΟΑΣΧ σημειώνει πως οι πρόσφατες αποκαλύψεις δεν αποτελούν κεραυνό εν αιθρία, αλλά επιβεβαιώνουν όσα εδώ και χρόνια καταγγέλλει το οργανωμένο αγροτικό κίνημα, όπως και η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων. Οι πολιτικοί και συνδικαλιστικοί παράγοντες που σήμερα εμφανίζονται να εμπλέκονται στο σκάνδαλο ήταν, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, οι ίδιοι που επιχείρησαν να συκοφαντήσουν τους αγώνες των βιοπαλαιστών αγροτών.

«Σήμερα, κάθε καλοπροαίρετος συνάδελφος μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του για το ποιος, τι και γιατί», αναφέρει το Δ.Σ. της ΕΟΑΣΧ.

Καμία ευθύνη στους αγρότες – Καμία αποδοχή περικοπών

Η Ομοσπονδία εκφράζει την αγανάκτησή της για την προσπάθεια να χρεωθεί το σκάνδαλο στις πλάτες των πραγματικών παραγωγών, οι οποίοι δίνουν καθημερινή μάχη επιβίωσης. Απορρίπτει κάθε ενδεχόμενο επιβολής νέων φορολογικών βαρών ή περικοπών στις νόμιμες επιδοτήσεις, τονίζοντας πως:

«Οι αρπαχτές και οι λοβιτούρες είναι στον δικό σας κόσμο – των λίγων που απομυζούν τον ιδρώτα των πολλών. Δεν είμαστε όλοι το ίδιο!»

Αιτήματα και πολιτική στόχευση

Με ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα, η ΕΟΑΣΧ καλεί την κυβέρνηση και τις διοικήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Όπως επισημαίνει, το πρόστιμο ύψους 490 εκατομμυρίων ευρώ (415 + 75 εκατ. ευρώ) δεν μπορεί να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και την κοινωνική πλειοψηφία. Ζητά την απόδοση ευθυνών στους πρώην και νυν υπουργούς, υφυπουργούς και διοικητές του Οργανισμού.

Παράλληλα, επαναφέρει ένα πάγιο αίτημα του αγροτικού κινήματος:

«Οι επιδοτήσεις να δίνονται με βάση την πραγματική παραγωγή και το πραγματικό ζωικό κεφάλαιο – όχι μέσω εικονικών βοσκοτόπων ή αδιαφανών διαδικασιών.»

Κινητοποίηση στα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΟΑΣΧ αποφάσισε τη διοργάνωση παράστασης διαμαρτυρίας τη Δευτέρα 14 Ιουλίου στις 12:00 το μεσημέρι στα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ. Η Ομοσπονδία καλεί τους βιοπαλαιστές αγρότες και κτηνοτρόφους του νομού να δώσουν μαζικά το «παρών» και να στείλουν ξεκάθαρο μήνυμα αντίστασης:

«Δεν θα πληρώσουμε εμείς τα σπασμένα ενός συστήματος που ευνοεί τους λίγους και καταδικάζει τους πολλούς. Ο αγώνας συνεχίζεται για την επιβίωσή μας, για να παραμείνουμε στον τόπο μας και να ζούμε με αξιοπρέπεια από τη δουλειά μας.»

Η παράσταση διαμαρτυρίας αναμένεται να αποτελέσει το εναρκτήριο λάκτισμα νέου γύρου κινητοποιήσεων από την αγροτική βάση της Κρήτης, με ανοιχτό το ενδεχόμενο κλιμάκωσης αν δεν υπάρξουν άμεσες κυβερνητικές απαντήσεις.

Οπλοστάσιο και καταγγελίες για ζωοκλοπή: Σύλληψη 25χρονου στα Σφακιά με καλάσνικοφ, πιστόλι και φυσίγγια

Σοβαρή υπόθεση παράνομης οπλοκατοχής και παραβάσεων της αστυνομικής διάταξης περί ζωοκλοπής ήρθε στο φως το πρωί της Τετάρτης 10 Ιουλίου 2025, στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Σφακίων.

Κατά τη διάρκεια συντονισμένης αστυνομικής επιχείρησης, συνελήφθη 25χρονος ημεδαπός από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χανίων και του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Χανίων.

Η επιχείρηση οργανώθηκε στο πλαίσιο του ειδικού επιχειρησιακού σχεδιασμού που εφαρμόζει η Διεύθυνση Αστυνομίας Χανίων για την καταπολέμηση της παράνομης οπλοκατοχής στην περιοχή. Οι αρχές προχώρησαν στη σύλληψη του νεαρού άνδρα μετά από κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριών και ευρημάτων.

Κατά την έρευνα που πραγματοποιήθηκε τόσο στην οικία όσο και σε ποιμνιοστάσιο του συλληφθέντα, εντοπίστηκε και κατασχέθηκε βαρύς οπλισμός, ενδεικτικός της επικινδυνότητας της υπόθεσης. Συγκεκριμένα, οι αστυνομικές αρχές βρήκαν:

  • Ένα πολεμικό τυφέκιο τύπου Kalashnikov με γεμιστήρα

  • Ένα πιστόλι

  • Ένα κυνηγετικό όπλο

  • Πέντε γεμιστήρες

  • 135 φυσίγγια, εκ των οποίων τα 130 πολεμικά για Kalashnikov

  • Ένα εξάρτημα όπλου τύπου Kalashnikov

  • Έναν κάλυκα πολεμικού φυσιγγίου

  • Τέσσερις κροτίδες

Παράλληλα, σχηματίστηκε σε βάρος του δικογραφία και για παραβάσεις της Αστυνομικής Διάταξης περί ζωοκλοπής. Συγκεκριμένα, φέρεται να δήλωσε αδυναμία καταγραφής του ζωικού του κεφαλαίου, ενώ διαπιστώθηκε και έλλειψη της προβλεπόμενης σήμανσης των ζώων.

Η προανάκριση βρίσκεται σε εξέλιξη και διενεργείται από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χανίων.

Σοβαρές καταγγελίες Δήμαρχου Χανίων: «Ο Δήμος Χανίων δεν θα δεχτεί κλειστά κέντρα κράτησης – Η Αυτοδιοίκηση μένει εκτός σχεδιασμού»

Ο Δήμαρχος Χανίων καταγγέλλει την απουσία θεσμικού πλαισίου και κρατικής στήριξης για τη διαχείριση των αυξημένων μεταναστευτικών ροών στην Κρήτη, εκφράζει την αντίθεσή του στη δημιουργία κλειστών δομών και καλεί σε συνολικό εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό.

Την έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία του για την απουσία θεσμικής στήριξης και σχεδιασμού από πλευράς της κυβέρνησης όσον αφορά τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών στην Κρήτη εξέφρασε ο Δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης, σε ζωντανή σύνδεση στην εκπομπή «Αταίριαστοι» του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ.

«Τέσσερα χρόνια μόνοι μας, χωρίς θεσμικό πλαίσιο»

Ο κ. Σημανδηράκης τόνισε ότι ο Δήμος Χανίων διαχειρίζεται εδώ και τέσσερα χρόνια την άφιξη μεταναστών χωρίς καμία κρατική χρηματοδότηση και χωρίς να έχει οριστεί ως Δήμος υποδοχής.

Όπως υπογράμμισε:

«Χωρίς θεσμικό πλαίσιο και χωρίς καν τη δυνατότητα χρηματοδότησης από το κεντρικό κράτος, συνδράμουμε για καθαρά ανθρωπιστικούς λόγους, όπως οφείλουμε απέναντι σε ανθρώπους που βρέθηκαν εδώ.»

Αναφερόμενος στην υπάρχουσα δομή προσωρινής φιλοξενίας μεταναστών στο Εκθεσιακό Κέντρο Αγυιάς, ο Δήμαρχος εξήγησε ότι πρόκειται για έναν μη κατάλληλο χώρο, που ωστόσο καλύπτει στοιχειωδώς τις βασικές ανάγκες των νεοαφιχθέντων για δύο έως τρεις ημέρες, μέχρι να μεταφερθούν οργανωμένα σε δομές όπως της Μαλακάσας.

Αποκλεισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τον σχεδιασμό

Ο Δήμαρχος Χανίων κατήγγειλε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει μείνει εκτός του εθνικού σχεδιασμού:

«Μας αφήνουν εκτός και από τη σημερινή συζήτηση. Ακούσαμε τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για τη δημιουργία κλειστής δομής, χωρίς καμία ενημέρωση ή διάλογο με τις τοπικές αρχές.»

Κατηγορηματικό «όχι» στα κλειστά κέντρα κράτησης στην Κρήτη

Ο κ. Σημανδηράκης εξέφρασε ξεκάθαρα την αντίθεσή του στη δημιουργία κλειστών δομών στην Κρήτη:

«Δεν θα δεχτούμε κλειστά κέντρα κράτησης. Η υφιστάμενη δομή ήδη λειτουργεί με αυστηρή επιτήρηση και δεν είναι ανοιχτή. Το Λιμεναρχείο επιβλέπει τη διαδικασία και οι άνθρωποι μεταφέρονται στη Μαλακάσα. Δεν υπάρχει λόγος να κατασκευαστούν νέες, κλειστές δομές.»

Ο Δήμαρχος υπογράμμισε ότι η δομή της Μαλακάσας διαθέτει ακόμα μεγάλη δυναμικότητα και αναρωτήθηκε:

«Γιατί να μη χρησιμοποιήσουμε στο έπακρο υπάρχουσες δομές με δυνατότητα φιλοξενίας, αντί να φτιάχνουμε νέες που θα φέρουν κοινωνικές εντάσεις;»

Αμφισβήτηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων

Αναφερόμενος στις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες για «πάγωμα» των αιτήσεων ασύλου για τρεις μήνες, εξέφρασε επιφυλάξεις για τη σκοπιμότητα των μέτρων:

«Αντί να λυθούν τα προβλήματα, θα προκληθούν μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Στην Κρήτη σήμερα οι περισσότεροι προέρχονται από το Σουδάν, μια χώρα σε εμφύλιο. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν προσφυγικό προφίλ και πρέπει να εξεταστούν βάσει διεθνούς δικαίου.»

Ο κ. Σημανδηράκης επισήμανε ότι το μεταναστευτικό δεν λύνεται με εσωτερικές μετατοπίσεις ευθύνης:

«Το πρόβλημα δεν λύθηκε με τη δημιουργία κλειστών δομών στα νησιά του Αιγαίου. Δεν μπορεί η ευθύνη να πέφτει συνεχώς στις πλάτες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.»

Κοινωνική πόλωση και ρητορική μίσους

Ολοκληρώνοντας, προειδοποίησε για τη διογκούμενη κοινωνική ένταση που προκαλείται από την έλλειψη σχεδίου:

«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Η ένταση οδηγεί σε δηλώσεις του τύπου “πάρτε τους σπίτι σας”. Αυτή δεν είναι η απάντηση που αρμόζει σε μια ευρωπαϊκή χώρα. Χρειαζόμαστε σοβαρό σχέδιο και ουσιαστικό διάλογο.»

Ο Δήμαρχος Χανίων κάλεσε για άλλη μια φορά την Πολιτεία να εμπλέξει ενεργά τις τοπικές αρχές στον σχεδιασμό και να σταματήσει να τις αγνοεί σε ένα τόσο κρίσιμο εθνικό και ευρωπαϊκό ζήτημα.

https://www.youtube.com/watch?v=vM0JIpYZ0Q4

 

Ονομασία οδών των Χανίων και γιατί ονομάσθηκαν έτσι

‘’Τραγουδώ την ελευθερία, που είναι τόσο αγαπημένη,
Όπως ξέρει, αυτός που για χάρι της πεθαίνει!’’

Δάντης

Οδός Χάληδων:

Οι αδελφοί Χάλη καταγόταν από τον Θέρισο και ήταν φλογεροί πατριώτες και μεγάλοι αγωνιστές. Ξακουστοί οπλαρχηγοί, έλαβαν μέρος σε όλες τις επαναστάσεις εναντίον των Τούρκων και διέθεσαν τη μεγάλη περιουσία τους στον αγώνα για την Λευτεριά της Κρήτης και της Ένωσης της με την Ελλάδα.

Οδός Κόρακα:

Αρχηγός Ανατολικής Κρήτης, ορμούσε αιφνιδιαστικά κατά των τούρκων εξ’ ου και η ονομασία Κόρακας. Φόβος και τρόμος των Τούρκων.

Οδός Σκαλίδη:

Αναγνώστης Σκαλίδης ‘’ο Ελευθερόπτης’’. Γεννήθηκε στα Κύθηρα από διωγμένους και ξεσπιτωμένους Εννιαχωριανούς γονείς. Μεγάλωσε στα Εννιά Χωριά, διδάχτηκε λίγα γράμματα στη Μονή Γωνιάς. Τα Εννιά Χωριά είχαν αναδείξει σπουδαίους αγωνιστές, όπου τους είχε ως πρότυπο και διαμόρφωσαν την προσωπικότητα του. Όπως ήταν ο Καθεκλάς, Γιωργιλάδες, Παπαγιαννάκης, Χρυσαφόπουλος κ. άλλοι που πολέμησαν τον Τούρκο κατακτητή και έδωσαν την ζωή τους για την Λευτεριά μας. Τα Εννιά Χωριά με την εθνεγερσία του 1821 πλήρωσαν βαρύ φόρο αίματος με σφαγή των Περιβολίων και αποκεφαλισμό των θυμάτων το 1823, τη σφαγή 600 γυναικόπαιδων στο Λαφονήσι το 1824, το δουλεμπόριο 150 αιχμαλώτων, το γκρέμισμα 10 εκκλησιών. Με στάχτη και μπαρούτι χτίστηκε ο χαρακτήρας του Σκαλίδη. Γενναίος πολεμιστής αλλά ποτέ αιμοβόρος, σεβόταν τους αιχμαλώτους. Ήταν ο στυλοβάτης όλων των εξεγέρσεων όπου αξιώθηκε να δει Κρητική Βουλή και να είναι ο πρώτος πρόεδρός της.

Για το έργο του έχουν γραφτεί βιβλία όπως του Μανόλη Κ. Κογχυλάκη ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΣΚΑΛΙΔΗΣ ‘’Ο Ελευθερωτής’’. Επίσης στο βιβλίο του Γεωργίου Ι. Παναγιωτάκη: ΚΡΗΤΗ τόμος Β’ γίνεται αναφορά και σε άλλα βιβλία. Τώρα έχω μπροστά μου αυτά και τα αναφέρω.

Όταν τουρίστες οδηγούν λες και ο ΚΟΚ είναι …προαιρετικός

Έντονος προβληματισμός επικρατεί σε κατοίκους σε τουριστικές περιοχές της Κρήτης και όχι μόνο, αναφορικά με την οδική συμπεριφορά αρκετών τουριστών, οι οποίοι φαίνεται να αντιμετωπίζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) ως… προαιρετικό.

Παρότι οι περισσότεροι τουρίστες επιδεικνύουν υπεύθυνη και προσεκτική οδική συμπεριφορά, δεν λείπουν τα φαινόμενα που δημιουργούν προβληματισμό και εγείρουν ερωτήματα.

Οδηγούν σαν να μην ισχύει ο ΚΟΚ

Όπως καταγγέλλεται από πολίτες και γίνεται εμφανές από την καθημερινότητα στους δρόμους, αρκετοί τουρίστες οδηγούν με τρόπο που δείχνει πλήρη ασέβεια προς τους βασικούς κανόνες ασφαλούς κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, παρατηρείται συχνά η μη χρήση φλας κατά την αλλαγή πορείας ή στροφές, η παραβίαση φωτεινής σηματοδότησης, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, οι απότομες εναλλαγές λωρίδων χωρίς προειδοποίηση ή και οι αναστροφές σε σημεία υψηλού κινδύνου.

Αν και δεν πρέπει να γενικεύονται τέτοιες συμπεριφορές σε όλους τους τουρίστες, φαίνεται πως αρκετοί εξ αυτών λειτουργούν με τη λογική ότι «στην Ελλάδα όλα επιτρέπονται» ή ότι η επιτήρηση είναι χαλαρότερη σε σχέση με τις χώρες καταγωγής τους.

Χαρακτηριστικό είναι το πρόσφατο περιστατικό με οδηγό τουριστικού οχήματος το οποίο παρουσιάζουμε στις φωτογραφίες., ο οποίος πάρκαρε κυριολεκτικά πάνω σε πεζοδρόμιο, αποκλείοντας κάθε δυνατότητα διέλευσης πεζών. Το όχημα κατέλαβε πλήρως τον χώρο, με αποτέλεσμα πεζοί – ανάμεσά τους και ηλικιωμένοι ή γονείς με καροτσάκια – να αναγκάζονται να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα, διακινδυνεύοντας την ασφάλειά τους.

Πρόκειται για παραβατική συμπεριφορά που δεν σχετίζεται μόνο με έλλειψη σεβασμού προς τον ΚΟΚ αλλά και προς τη δημόσια ασφάλεια.

Δείτε τις φωτογραφίες:

Αστυνομία σε πίεση – Δύσκολο έργο σε περίοδο τουριστικής αιχμής

Είναι σαφές πως η Ελληνική Αστυνομία δεν μπορεί να επιτηρεί κάθε δρόμο ή γωνιά, ειδικά κατά τους μήνες της τουριστικής αιχμής, όπου οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες τη στιγμή όπου υπάρχει καταγεγραμμένα έλλειψη προσωπικού. Ωστόσο, γεννάται το ερώτημα: μήπως η χαλαρή ή επιλεκτική επιβολή των κανόνων ενισχύει την αντίληψη ότι «στην Ελλάδα όλα επιτρέπονται»;

Η τουριστική ανάπτυξη είναι αναμφίβολα ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία. Ωστόσο, δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για την απορρύθμιση της καθημερινότητας και την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των μόνιμων κατοίκων.

Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν είναι ζήτημα εθνικότητας, αλλά σεβασμού προς τη χώρα που επισκέπτεται κανείς και προς τους ανθρώπους που ζουν σε αυτή.

Το τέχνασμα της πόλωσης: Γιατί το σύστημα «επιλέγει» το μεταναστευτικό

Το μεταναστευτικό παρουσιάζεται συχνά ως αναπόφευκτη κρίση, ως φυσική καταστροφή που «ξεσπά» ξαφνικά στα σύνορα. Πολιτικοί ζητούν «αυστηρότερους ελέγχους», άλλοι μιλούν για «ανθρωπιστική διαχείριση», ενώ τα ΜΜΕ διαμορφώνουν συνειδητά ή ασυνείδητα ένα σκηνικό «εισβολής». Κι όμως, πίσω από την επιφάνεια, το πραγματικό ερώτημα δεν είναι πώς να αποφύγουμε τη μετανάστευση, αλλά γιατί οι ίδιες οι κυβερνήσεις την επιλέγουν — υπό συγκεκριμένους όρους, με συγκεκριμένα αποτελέσματα, και πάντα με συγκεκριμένους ωφελημένους.

Μια σκόπιμη «ανάγκη»

Η μετακίνηση ανθρώπων για λόγους πολέμου, φτώχειας ή καταπίεσης είναι όσο παλιά όσο και ο ίδιος ο ανθρώπινος πολιτισμός. Όμως, στην εποχή μας, η μεταναστευτική πολιτική δεν είναι αποτέλεσμα ανάγκης, αλλά εργαλείο διαχείρισης από τις ελίτ. Οι κυβερνήσεις των ανεπτυγμένων χωρών, από την Ε.Ε. μέχρι τις ΗΠΑ, επιδιώκουν την ύπαρξη μεταναστών, όχι από αλληλεγγύη, αλλά γιατί εξυπηρετούν τις δομές της οικονομίας τους.

Μεταναστευτική εργασία σημαίνει:

  • φτηνότερα μεροκάματα

  • αδύναμη συνδικαλιστική φωνή

  • ευελιξία και ανασφάλεια

  • διάσπαση της εργατικής τάξης σε «ντόπιους» και «ξένους»

Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: να διασφαλιστεί η πρόσβαση σε φτηνό εργατικό δυναμικό χωρίς την ανάγκη κοινωνικής ενσωμάτωσης ή πολιτικής αναγνώρισης. Οι μετανάστες είναι χρήσιμοι όταν είναι «αόρατοι». Χρήσιμοι όταν φοβούνται να μιλήσουν, να οργανωθούν, να διεκδικήσουν. Και για να μείνουν σ’ αυτή τη θέση, χρειάζεται ο υπόλοιπος πληθυσμός να τους αντιμετωπίζει ως απειλή.

Το τέχνασμα της πόλωσης

Πώς γίνεται αυτό; Με συνειδητή καλλιέργεια ξενοφοβίας, με αφηγήματα περί «εισβολών», «αντικατάστασης πληθυσμών» και «εθνικής απειλής». Έτσι, ο φτωχός ντόπιος εργάτης στρέφεται κατά του ακόμα φτωχότερου μετανάστη, και όχι εναντίον αυτών που έχουν τον πλούτο στα χέρια τους και  εκμεταλλεύεται και τους δύο. Αντί να κοιτάξει προς τα πάνω, στρέφει την οργή του προς τα κάτω.

Αυτός ο μηχανισμός εξυπηρετεί τέλεια τα συμφέροντα των ελίτ:

Διατηρούνται χαμηλοί οι μισθοί. Δεν υπάρχουν πολιτικές πιέσεις για κοινωνικό κράτος. Καταστέλλεται η συλλογική δράση. Η κοινωνία διασπάται, αποπροσανατολίζεται και εκτονώνει την αγανάκτησή της σε λάθος στόχους.

Και η εναλλακτική;

Υπάρχει άλλος δρόμος. Θα μπορούσε να υπάρξει στρατηγική πολιτική ενίσχυσης της εγχώριας πληθυσμιακής αναπαραγωγής με πραγματικά μέτρα για νέες οικογένειες, για σταθερή εργασία, για κοινωνική ασφάλεια.

Θα μπορούσε να υπάρξει διεθνής πολιτική για τη σταθεροποίηση των χωρών προέλευσης των μεταναστών, αντί για εξαγωγή πολέμων, λεηλασία φυσικών πόρων και υποστήριξη αυταρχικών καθεστώτων.

Όμως όλα αυτά απαιτούν σύγκρουση με τα συμφέροντα των λίγων.

Ποιος θέλει να πειράξει τα υπερκέρδη των πετρελαϊκών;

Ποιος θα φορολογήσει το πλούτο που συσσωρεύεται μέσω της εκμετάλλευσης ανθρώπων και πλανήτη;

Ποιος θα αμφισβητήσει την παντοδυναμία της αγοράς;

Η απάντηση είναι προφανής: καμία κυβέρνηση που εξαρτάται από την υποστήριξη των ελίτ.

Ο πλούτος υπάρχει — αλλά για ποιους;

Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου ο πλούτος είναι συγκεντρωμένος σε πρωτοφανή επίπεδα. Λίγες εκατοντάδες άνθρωποι ελέγχουν περισσότερο πλούτο απ’ ό,τι τα μισά κράτη του πλανήτη. Κι όμως, σε αυτή την πραγματικότητα, η δημόσια συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το πόσοι μετανάστες χωράνε σε μια βάρκα και όχι ποιοι είναι εκείνοι που κερδίζουν από αυτή τη μετακίνηση.

Είναι πιο βολικό να κατηγορεί κανείς τον μετανάστη που δουλεύει στα χωράφια με 20€ τη μέρα, παρά να αναρωτηθεί πώς η οικονομία μας χρειάζεται και εξαρτάται από αυτήν την εργασιακή πραγματικότητα.

Είναι πιο εύκολο να υιοθετείς φαντασιώσεις περί «εισβολών», παρά να αναγνωρίσεις ότι το πρόβλημα δεν είναι οι φτωχοί που μετακινούνται, αλλά οι πλούσιοι που μένουν ακλόνητοι.

Δόξα στον Μασκ, κατάρα στους πρόσφυγες

Η ειρωνεία του σύγχρονου κόσμου αποτυπώνεται τέλεια στο εξής: Η κοινωνία που λατρεύει τον Έλον Μασκ ως “αυτοδημιούργητο” δισεκατομμυριούχο, δεν μπορεί να διακρίνει τις αιτίες που ωθούν έναν πατέρα από τη Συρία ή μια μητέρα από την Ερυθραία να ρισκάρουν τη ζωή τους στο Αιγαίο. Η κοινωνία που αποθεώνει το «επιχειρείν» δεν βλέπει το πραγματικό κοινωνικό κόστος της καπιταλιστικής υπερσυσσώρευσης.

Η ίδια κοινωνία, στην Ελλάδα ή αλλού, που μιλά για «λαθρομετανάστες» και «επιδόματα», είναι εκείνη που δεν μπορεί να κάνει παιδί λόγω κόστους ζωής, ζει με ενοίκιο που καταπίνει μισό μισθό, υποφέρει από πληθωρισμό και εργασιακή αβεβαιότητα, και δεν βρίσκει θέση σε παιδικό σταθμό ή ραντεβού σε γιατρό.

Αυτό δεν είναι ευθύνη των μεταναστών. Είναι αποτέλεσμα επιλογών. Πολιτικών και οικονομικών.

Το κρίσιμο ερώτημα

Το κρίσιμο ερώτημα που πρέπει να τεθεί σήμερα δεν είναι αν δεχόμαστε τους μετανάστες ή πώς θα τους απελάσουμε. Το ερώτημα είναι: ποια κοινωνία θέλουμε να είμαστε;

Μια κοινωνία που επιτρέπει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο στο όνομα της “ανάπτυξης”; Ή μια κοινωνία που αγωνίζεται για δικαιοσύνη, ισότητα και ανθρώπινη αξιοπρέπεια για όλους;

Όσο επιλέγουμε τη σιωπή, το αφήγημα της «εισβολής» θα κερδίζει. Όσο δεν μιλάμε για τον πραγματικό εχθρό — τον πλούτο χωρίς όρια, την πολιτική που δε λαμβάνει υπόψη της το λαό — θα ζούμε σε κοινωνίες του μίσους.

Κοινωνίες, δηλαδή, χωρίς μέλλον.

Μετανάστες ή «Εισβολείς»; Η προπαγανδιστική ρητορική της ακροδεξιάς και η σημασία των λέξεων

Καθώς η δημόσια συζήτηση για τη μετανάστευση στην Ελλάδα και την Ευρώπη αποκτά όλο και πιο έντονο χαρακτήρα, ένας όρος επανέρχεται με ολοένα αυξανόμενη ένταση στον δημόσιο λόγο: «εισβολή».

Πρόκειται για μια λέξη με ισχυρό ιδεολογικό φορτίο και συγκεκριμένο ιστορικό περιεχόμενο, η οποία, όταν χρησιμοποιείται για να περιγράψει μεταναστευτικά ή προσφυγικά ρεύματα, αλλοιώνει πλήρως τη φύση του φαινομένου και δηλητηριάζει την κοινωνική αντίληψη.

Τι σημαίνει πραγματικά ο όρος «εισβολή»

Σύμφωνα με τη διεθνή νομική και λεξικογραφική ορολογία, εισβολή είναι η βίαιη και επιθετική είσοδος σε έναν ξένο τόπο, συνήθως με στρατιωτικά μέσα και με σκοπό την κατάληψη, υποταγή ή καταστροφή.

Η έννοια αυτή συνδέεται με πράξεις οργανωμένης βίας, στρατηγικής πρόθεσης και γεωπολιτικού σχεδίου. Όπως η εισβολή των ναζιστικών στρατευμάτων στην Πολωνία το 1939 ή πιο πρόσφατα, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022.

Καμία από αυτές τις προϋποθέσεις δεν πληροίται στην περίπτωση ανθρώπων που εγκαταλείπουν πολέμους, φτώχεια ή πολιτική καταπίεση, και αναζητούν καταφύγιο ή ευκαιρίες σε άλλες χώρες.

Πώς και γιατί χρησιμοποιεί η ακροδεξιά τον όρο

Ο χαρακτηρισμός των μεταναστών και προσφύγων ως «εισβολείς» αποτελεί πυρήνα της ρητορικής ακροδεξιών κομμάτων και κινημάτων σε όλη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα, αυτή η γλώσσα υιοθετείται όλο και πιο συχνά σε δηλώσεις πολιτικών, σε αφίσες κινητοποιήσεων και σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Στόχος δεν είναι η περιγραφή της πραγματικότητας, αλλά η δημιουργία ενός αφηγήματος απειλής. Οι πρόσφυγες παρουσιάζονται όχι ως θύματα, αλλά ως στρατιώτες σε ένα αόρατο σχέδιο αντικατάστασης πληθυσμού. Η κοινωνία καλείται να αντιδράσει «αμυντικά», να αποκλείσει, να απελάσει, να ποινικοποιήσει την ίδια την ανάγκη για σωτηρία.

Αυτή η γλώσσα νομιμοποιεί πολιτικές αποτροπής και βίας στα σύνορα (pushbacks, κράτηση, καταστολή), διευκολύνει τη στοχοποίηση ανθρωπιστικών οργανώσεων και υπερασπιστών δικαιωμάτων, διαμορφώνει ένα πολεμικό πλαίσιο σκέψης, όπου «εμείς» πολιορκούμαστε από «άλλους» που μας απειλούν.

Μπορούν οι μετανάστες να θεωρηθούν «εισβολείς»;

Όχι, βάσει του διεθνούς δικαίου και του πραγματικού περιεχομένου του όρου.

Οι πρόσφυγες και μετανάστες:

  • Δεν φέρουν όπλα.

  • Δεν έχουν στρατηγικό σχέδιο κατάληψης εδαφών.

  • Δεν ενεργούν στο πλαίσιο στρατιωτικής ή οργανωμένης βίας.

  • Αναζητούν ασφάλεια, εργασία ή καλύτερες συνθήκες ζωής.

Ακόμη και μαζικές μετακινήσεις πληθυσμών, όσο πιεστικές κι αν είναι για μια κοινωνία, δεν συνιστούν εισβολή. Ο ΟΗΕ, η Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες και όλα τα διεθνή νομικά κείμενα κάνουν αυστηρή διάκριση μεταξύ μετανάστευσης και στρατιωτικής επιθετικότητας.

Γιατί είναι επικίνδυνη αυτή η ρητορική;

Η χρήση της λέξης «εισβολή» για ανθρώπους που μεταναστεύουν υποδαυλίζει ρατσιστικό και ξενοφοβικό μίσος, ανοίγει τον δρόμο για εγκλήματα μίσους και βία, δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις περί απειλής, που δεν στηρίζονται σε δεδομένα, υπονομεύει τον διάλογο και τις λύσεις για βιώσιμη μεταναστευτική πολιτική.

Ο χαρακτηρισμός των μεταναστών ως «εισβολέων» είναι πολιτικά φορτισμένος και νομικά ανακριβής. Δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα αλλά χρησιμοποιείται για να καλλιεργήσει φόβο, εθνικιστική κινητοποίηση και να επιβάλει αυταρχικές πολιτικές. Η κοινωνία οφείλει να αναγνωρίζει τη διαφορά ανάμεσα στη νόμιμη ανησυχία για τη διαχείριση των ροών και στην προπαγάνδα που στοχοποιεί ανθρώπινες ζωές.

Αν θέλουμε μια κοινωνία ασφαλή και δίκαιη, οφείλουμε να απορρίψουμε τους όρους του μίσους και να χτίσουμε πολιτικές με βάση τα δεδομένα, την ανθρωπιά και το διεθνές δίκαιο.

«Δεν έχω πια τίποτα»: Η μαρτυρία Σουδανού φαρμακοποιού στο Κέντρο της Αγυιάς αποκαλύπτει τη σκληρή πραγματικότητα των προσφυγικών ροών στην Κρήτη

Φωτορεπορτάζ: Γιάννης Αγγελάκης

Στον εκθεσιακό χώρο της Αγυιάς στα Χανιά, που τις τελευταίες εβδομάδες έχει μετατραπεί σε προσωρινό καταυλισμό για εκατοντάδες πρόσφυγες και μετανάστες, η σιωπή των ανθρώπων που περιμένουν υπομονετικά να καταγραφούν συχνά κρύβει ιστορίες βαθιάς απώλειας, επιμονής και αξιοπρέπειας.

Ανάμεσα στους δεκάδες ανθρώπους που βρίσκονται εκεί, στην πλειονότητά τους από το Σουδάν, ένας άνδρας –κατά δήλωσή του φαρμακοποιός στο επάγγελμα– προσέγγισε την αποστολή του ρεπορτάζ για να μεταφέρει ένα μήνυμα: ότι είναι ζωντανός και ότι προσπαθεί να επικοινωνήσει με την οικογένειά του για να τους καθησυχάσει.

Η μαρτυρία του είναι μία από τις πολλές, ωστόσο φέρει τη δύναμη και την τραγικότητα ενός ανθρώπου που άφησε πίσω του μια ζωή για να χτίσει μια καινούρια, με το ελάχιστο των μέσων, σε ένα περιβάλλον άγνωστο και αβέβαιο.

Η διαδρομή προς την Κρήτη – Κίνδυνοι και κόστος

«Έφτασα στη Λιβύη. Έμεινα εκεί ενάμιση χρόνο. Πήρε τόσο πολύ γιατί δεν υπάρχει άμεσος τρόπος και δεν είχα χρήματα», εξηγεί. «Η ζωή μου τέθηκε σε κίνδυνο πολλές φορές».

Ο ίδιος προσπάθησε τρεις φορές να περάσει από τη Λιβύη στην Ευρώπη. «Μου κόστισε 2.500 δολάρια. Είναι πάρα πολλά! Για να μαζέψω αυτά τα χρήματα δούλεψα πάνω από έναν χρόνο», λέει.

Μια ζωή σε συντρίμμια – Χωρίς τίποτα, αλλά με ελπίδα

«Είμαι φαρμακοποιός. Η σύζυγός μου επίσης είναι φαρμακοποιός», λέει. «Δεν έχω πια τίποτα. Όλα καταστράφηκαν. Ακόμα και τα ιατρικά εργαλεία μας κλάπηκαν».

Η οικογένειά του παρέμεινε πίσω, στο Σουδάν. «Απλώς δεν μπορούσαμε να καλύψουμε το κόστος για όλους, οπότε αποφασίσαμε ότι έπρεπε να προσπαθήσω εγώ», εξηγεί.

Η απόφαση αυτή, κοινή σε χιλιάδες οικογένειες – ένα μέλος αναλαμβάνει να διασχίσει πρώτος το ταξίδι, με την ελπίδα να ανοίξει τον δρόμο για τους υπόλοιπους.

Σουδάν: Ο αόρατος εμφύλιος πόλεμος που ξεριζώνει εκατομμύρια

Ένας από τους πιο αιματηρούς και παραγνωρισμένους πολέμους της εποχής μας εξελίσσεται στη Σουδανική Δημοκρατία από τον Απρίλιο του 2023, με τη σύγκρουση μεταξύ του Σουδανικού Στρατού (SAF) και των Δυνάμεων Ταχείας Υποστήριξης (RSF) να έχει οδηγήσει σε κατάρρευση του κράτους, γενοκτονική βία, λιμό και μαζικούς εκτοπισμούς.

Κι όμως, ο πόλεμος αυτός – με πάνω από 10 εκατομμύρια εκτοπισμένους και τεκμηριωμένες ωμότητες που θυμίζουν τις θηριωδίες στο Νταρφούρ της δεκαετίας του 2000 – παραμένει μακριά από τους διεθνείς προβολείς. Σε αντίθεση με τον πόλεμο στη Γάζα, η τραγωδία του Σουδάν δεν τροφοδοτεί συζητήσεις, δεν προκαλεί πολιτικές παρεμβάσεις, δεν κινητοποιεί την παγκόσμια κοινή γνώμη.

Γιατί ο πόλεμος στο Σουδάν δεν τραβά την παγκόσμια προσοχή;

Η σύγκρουση στη Γάζα βρίσκεται στον πυρήνα ενός διεθνούς γεωπολιτικού σκάκι με παίκτες όπως οι ΗΠΑ, το Ιράν, το Ισραήλ και οι αραβικές χώρες. Επηρεάζει ευρύτερα ενεργειακά συμφέροντα, θρησκευτικούς συσχετισμούς και παγκόσμια ασφάλεια.

Αντίθετα, το Σουδάν, παρότι σημαντικό στην περιοχή του Κέρατος της Αφρικής, δεν έχει την ίδια στρατηγική “αξία” για τις μεγάλες δυνάμεις, με αποτέλεσμα να μην αποτελεί προτεραιότητα για τις διεθνείς παρεμβάσεις ή τη δημόσια συζήτηση.

Η βία, η κατάρρευση των θεσμών και οι διακοπές επικοινωνιών (συμπεριλαμβανομένων blackouts στο διαδίκτυο) καθιστούν πολύ δύσκολη τη δημοσιογραφική κάλυψη από το πεδίο.

Η κρίση στο Σουδάν, χαρακτηρίζεται από σύγκρουση στρατιωτικών φραξιών, διακλαδώσεις εθνοτικών συγκρούσεων, εμπλοκή εξωτερικών δυνάμεων (ΗΑΕ, Αίγυπτος, Ρωσία, Wagner) και σύνθετες ιστορικές αιτίες που καθιστούν δύσκολη την κατανόησή της από το ευρύ κοινό.

Τι συμβαίνει πραγματικά στο Σουδάν; Κύρια χαρακτηριστικά της κρίσης

Εμφύλιος ανάμεσα σε στρατιωτικές φράξιες

Ο πόλεμος διεξάγεται μεταξύ του στρατηγού Αμπντέλ Φατάχ αλ-Μπουρχάν, επικεφαλής του εθνικού στρατού (SAF), και του Μοχάμεντ Χαμντάν Νταγκάλο (Χεμέτι), ηγέτη της παραστρατιωτικής RSF – η οποία έχει τις ρίζες της στις διαβόητες πολιτοφυλακές Janjaweed του Νταρφούρ.

Και οι δύο πλευρές κατηγορούνται για εγκλήματα πολέμου, ενώ διεκδικούν τη νομιμοποίηση στο όνομα της «σωτηρίας της χώρας».

Ανθρωπιστική καταστροφή χωρίς προηγούμενο

  • 10 εκατομμύρια εκτοπισμένοι, αριθμός ρεκόρ παγκοσμίως για εσωτερική μετακίνηση πληθυσμών.

  • Μαζικοί βιασμοί, σφαγές και εθνοκαθάρσεις, ειδικά στο Νταρφούρ, αναβιώνουν τις φρικαλεότητες της δεκαετίας του 2000.

Κατάρρευση του κράτους

Το Σουδάν έχει ουσιαστικά διαλυθεί ως λειτουργικό κράτος. Δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία, σχολεία και υποδομές έχουν καταρρεύσει, ενώ λιμός απειλεί εκατομμύρια, με τις διεθνείς ανθρωπιστικές οργανώσεις να αδυνατούν να προσφέρουν βοήθεια λόγω εμποδίων και αστάθειας.

Η RSF και συμμάχοι της από αραβικές πολιτοφυλακές κατηγορούνται για συστηματικές σφαγές εναντίον της εθνοτικής ομάδας των Massalit στη Δυτική Νταρφούρ, με εικόνες που θυμίζουν γενοκτονία.

Εξωτερικές παρεμβάσεις και συμφέροντα

Η RSF υποστηρίζεται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ οι κυβερνητικές δυνάμεις έχουν στήριξη από την Αίγυπτο. Η Ρωσική ομάδα Wagner φέρεται να εμπλέκεται σε λαθρεμπόριο χρυσού και μεταφορά όπλων.

Παρά την κλίμακα της καταστροφής, ο ΟΗΕ και η Αφρικανική Ένωση εμφανίζονται αδύναμοι, με τις διεθνείς διπλωματικές πρωτοβουλίες να παραμένουν ανεπαρκείς.

Ο πόλεμος στο Σουδάν είναι μια τεράστια ανθρωπιστική και πολιτική κρίση, που όμως δεν χωρά στα παγκόσμια αφηγήματα. Δεν αγγίζει «στρατηγικά» τα Δυτικά ΜΜΕ και κυβερνήσεις, δεν προσφέρεται για ηθικά διλήμματα τύπου «καλού-κακού», δεν έχει «τηλεοπτική ευκολία» κάλυψης.

Το τίμημα, ωστόσο, είναι ανείπωτο: εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, πείνα, ξεριζωμός, γενοκτονία και πλήρης διάλυση ενός ολόκληρου έθνους – και όλα αυτά, ενώ ο κόσμος κοιτά αλλού.

 

Νάσος Ηλιόπουλος από την Αγυιά: “Δεν πρέπει να δημιουργηθεί δομή κράτησης στην Κρήτη – Επικό ευρωπαϊκό φιάσκο η επίσκεψη στη Λιβύη”

Εκατοντάδες πρόσφυγες και μετανάστες εξακολουθούν να φιλοξενούνται στον προσωρινό χώρο του Εκθεσιακού Κέντρου Αγυιάς στα Χανιά, με τις αφίξεις να συνεχίζονται καθημερινά και τη σύνθεση του πληθυσμού να περιλαμβάνει και αρκετές γυναίκες, εφήβους και μικρά παιδιά. Παρά τις αποχωρήσεις κάποιων ομάδων, η άφιξη ανθρώπων μέσω νέων καραβιών διατηρεί τον αριθμό των διαμενόντων υψηλό.

Σήμερα το πρωί, το χώρο επισκέφθηκε ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Νάσος Ηλιόπουλος, μαζί με κλιμάκιο του κομματος, προκειμένου να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τις συνθήκες που επικρατούν, αλλά και να τοποθετηθεί δημόσια για τις τελευταίες κυβερνητικές εξαγγελίες σχετικά με τη διαχείριση του μεταναστευτικού.

Απουσία κρατικής μέριμνας και στήριξης

«Δεν υπάρχει ούτε μία υπηρεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης εδώ», δήλωσε ο κ. Ηλιόπουλος, τονίζοντας ότι η διαχείριση της κατάστασης στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε εθελοντές και στελέχη του Λιμενικού, οι οποίοι καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την καταγραφή και την κάλυψη βασικών αναγκών, εντός ενός πρόχειρου και υποβαθμισμένου πλαισίου.

Κριτική στην κυβέρνηση για «επικοινωνιακή διαχείριση»

Ασκώντας δριμεία κριτική στον πρωθυπουργό, ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς έκανε λόγο για «επικό ευρωπαϊκό φιάσκο» αναφερόμενος στην πρόσφατη επίσκεψη στη Λιβύη. «Η Ευρώπη δεν μπορεί να φαίνεται ότι παρακαλάει στρατάρχες για να συζητήσουμε τη μεταναστευτική πολιτική», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι οι εξαγγελίες της κυβέρνησης δεν αποτελούν ουσιαστικές λύσεις.

«Είναι μέτρα που τα έχουμε ξανακούσει και που δεν θα δουλέψουν. Στοχεύουν μόνο στο να ικανοποιήσουν την ακροδεξιά ρητορική, χωρίς να προσφέρουν πρακτικά αποτελέσματα», ανέφερε.

Κατηγορηματική αντίθεση στις κλειστές δομές στην Κρήτη

Ο κ. Ηλιόπουλος τάχθηκε ξεκάθαρα ενάντια στη δημιουργία κλειστών δομών και κέντρων κράτησης στην Κρήτη, επισημαίνοντας ότι τέτοιου είδους εγκαταστάσεις δεν λειτουργούν ούτε στα σύνορα. «Αυτό που χρειάζεται είναι δομές φιλοξενίας, ώστε να προχωρούν οι διαδικασίες καταγραφής και ασύλου με σεβασμό στη νομιμότητα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια», σημείωσε.

Ανησυχία για την τροπολογία για το άσυλο

Ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς εξέφρασε την ανησυχία του για την τροπολογία που αφορά το άσυλο, κάνοντας λόγο για ενδεχόμενες σοβαρές καθυστερήσεις. «Αν τελικά η τροπολογία παγώνει τη διαδικασία ασύλου για τρεις μήνες, θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη αναμονή και επιβάρυνση των υφιστάμενων δομών», υπογράμμισε.

Αναφερόμενος ειδικά στους ανθρώπους που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην Αγυιά, σημείωσε πως «η πλειοψηφία είναι από το Σουδάν, μια χώρα που βιώνει εμφύλιο πόλεμο. Άρα μιλάμε για ανθρώπους με προσφυγικό προφίλ. Αν σεβόμαστε το Διεθνές Δίκαιο, αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να εξεταστούν και να έχουν δικαίωμα σε άσυλο».

 

Θλίψη στα Χανιά για την απώλεια του δασκάλου Χρήστου Αντωνιάδη – Αύριο η Εξόδιος Ακολουθία

Βαρύ πένθος σκόρπισε στην εκπαιδευτική κοινότητα των Χανίων η είδηση του θανάτου του ιδιαίτερα αγαπητού δασκάλου Χρήστου Αντωνιάδη, ο οποίος υπηρέτησε με αφοσίωση και ήθος επί σειρά ετών στο Δημοτικό Σχολείο Χρυσοπηγής.

Ο Χρήστος Αντωνιάδης υπήρξε μια εμβληματική μορφή για το σχολείο και την τοπική κοινωνία. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς μιλούν με συγκίνηση για έναν άνθρωπο που ξεχώριζε για την αγάπη του προς τα παιδιά, την καλοσύνη, την υπομονή και την ενσυναίσθησή του. Η παιδαγωγική του στάση, πάντοτε προσηνής και ουσιαστική, άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα σε δεκάδες γενιές μαθητών.

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί αύριο, Πέμπτη 10 Ιουλίου, στις 17:00 στη Μητρόπολη Χανίων, όπου συγγενείς, φίλοι, συνάδελφοι και μαθητές θα αποχαιρετήσουν τον δάσκαλο που σημάδεψε τις ζωές τους. Η ταφή θα πραγματοποιηθεί στο κοιμητήριο της Αγίας Φωτεινής στη Χαλέπα.

Η εκπαιδευτική κοινότητα, σύλλογοι διδασκόντων και δεκάδες συμπολίτες του εκλιπόντος αναμένεται να παραστούν για να τιμήσουν τη μνήμη ενός ανθρώπου που αφιέρωσε τη ζωή του στη μόρφωση και την ψυχή των παιδιών.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Χρυσοπηγής:

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Χρυσοπηγής , εκφράζει τη βαθύτατη θλίψη του , καθώς και τα ειλικρινή του συλλυπητήρια για την θλιβερή είδηση της απώλειας του αγαπημένου μας Δασκάλου κύριου Χρήστου Αντωνιάδη που δυστυχώς δεν κατάφερε να κερδίσει αυτή την άνιση μάχη ..

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί αύριο Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025 στις 17:00 στον Ιερό Ναό Μητροπόλεως Χανίων ο αγαπημένος μας θα βρίσκεται στον Ιερό Ναό απο τις 16:00

Θα ακολουθήσει η ταφή στο Κοιμητήριο της Αγίας Φωτεινής στην Χαλέπα .

Ο θάνατος μπορεί να μας πάρει ένα αγαπημένο πρόσωπο ,αλλά όχι την αγάπη και τις αναμνήσεις που μας ενώνουν ..

Δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ και θα σε αγαπάμε για πάντα !

Ευχόμαστε δύναμη και κουράγιο στην οικογένεια και τους οικείους του ..

Συλλυπητήρια ανακοίνωση ΣΕΠΕ Χανίων:

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Ν. Χανίων, ύστερα από το άγγελμα θανάτου του αγαπητού συναδέλφου Χρηστου Αντωνιάδη, δασκάλου στο Δημοτικό Σχολείο Χρυσοπηγής

Αποφάσισε ομόφωνα:

1.Να εκφράσει τα συλλυπητήρια των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Χανίων στην σύζυγο και την οικογένεια του εκλιπόντα,

2.Να παραστεί αντιπροσωπεία του Δ.Σ. στην εξόδιο ακολουθία, που θα γίνει την ΠΕΜΠΤΗ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025 και ώρα17.00 στον Μητροπολιτικό Ναό Χανίων (η σορός θα βρίσκεται στο Ναό απο τις 16.00, η ταφή θα γινει στο κοιμητηριο Αγίας Φωτεινής στη Χαλέπα)

3.Να δημοσιευθεί το παρόν στον τοπικό Τύπο.