12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

SOS Τροχαία Εγκλήματα: Σκότωσαν και εγκατέλειψαν τον Κώστα Τζωρτζάκη. Κατά τα άλλα όλα καλά

Ημερομηνία:

Με ένα μακροσκελές κείμενο η οργάνωση SOS Τροχαία Εγκλήματα αναφέρεται στο τελευταίο θανατηφόρο τροχαίο με εγκατάλειψη, αυτό που είχε ως θύμα έναν πατέρα 5 παιδιών, τον Κώστα Τζωρτζάκη.

Αναφέρεται στο κείμενο:

Τετάρτη 23 Μαίου, λιγο μετά τη 1 το μεσημέρι, στο κέντρο των Χανίων μια γυναίκα, οδηγός ΙΧ τραυμάτισε θανάσιμα και εγκατέλειψε τον  57χρονο ποδηλάτη, Κώστα Τζωρτζάκη, πατέρα πέντε παιδιών.  (ΕΔΩ)

Κώστας Τζωρτζάκης, ποδηλάτης, πατέρας πέντε παιδιών.

Παρασκευή 25 Μαίου, η Τροχαία εντόπισε το εμπλεκόμενο στη σύγκρουση αυτοκίνητο αλλά ή γυναίκα που το οδηγούσε… είχε φύγει στο εξωτερικό. Σε «προγραμματισμένο ταξίδι»…όπως δήλωσε αργότερα. Την ίδια μέρα έγινε η κηδεία του Κώστα.

Τις ημέρες αυτές ήταν στα Χανιά ο υπουργός Δικαιοσύνης κΣταύρος Κοντονής, και η εφημερίδα Χανιώτικα Νέα, με αφορμή το συμβάν τον ρώτησε για το «ζήτημα της αυστηροποίησης των ποινών σε ό,τι αφορά τα τροχαία δυστηχήματα, όπως ζητούν αρμόδιοι φορείς»

Η απάντηση του υπουργού: «Ξέρετε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Δικαιοσύνης αλλά του Μεταφορώνπροβλέπει αυστηρές ποινές και διοικητικά μέτρα πάρα πολύ αυστηρά. Νομίζω λοιπόν ότι κάτι τέτοιο έχει σε μεγάλο βαθμό υλοποιηθεί». (ΕΔΩ)

Δευτέρα 28 Μαίου, ο τέως υπουργός & τέως εισαγγελέας κ. Χρήστος Μαρκογιαννάκης μέσω του τοπικού τύπου εμφανίζεται ως υπερασπιστής της αναζητουμένης ως δράστιδος δηλώνοντας: «η πελάτης μου δεν έχει καμία εμπλοκή με το περιστατικό…η ίδια πέρασε μέν από το σημείο που έγινε το συμβάν, κατέβηκε από το όχημά της και αφού είδε τι συνέβη αποχώρησε.» (ΕΔΩ)

Τρίτη 29 Μαίου, εμφανίστηκε «οικειοθελώς» (sic)  στην αστυνομία η αναζητουμένη και παρουσία του δικηγόρου της «ομολόγησε ότι ήταν εκείνη που παρέσυρε τον 57χρονο ποδηλάτη». Διατηρεί όμως μια επιφύλαξη για το αν αυτή τον σκότωσε… «Αν αποδειχθεί ότι τον σκότωσα ζητάω συγνώμη». (ΕΔΩ)

Τετάρτη 30  Μαίου, η δικογραφία που σχηματίζει η Τροχαία αποδίδει στην εξηντάχρονη δράστιδα δυο κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος: α) Ανθρωποκτονία από αμέλεια και β)  εγκατάλειψη θύματος με βάση το διαβόητο άρθρο 43 του ΚΟΚ (προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης 6 μηνών) και όχι με το άρθρο 306 του Ποινικού Κώδικα που αφορά παρόμοια συμπεριφορά όλων των πολιτών (εκτος των οδηγών) και προβλέπει για την εγκατάλειψη θύματος ποινή κάθειρξης τουλάχιστον 6 ετών. (ΕΔΩ)

Τα πράγματα παίρνουν το δρόμο τους…Αν και ο εισαγγελέας επαναλάβει τις προτάσεις της Τροχαίας η δράστις αναμένεται να αφεθεί ελεύθερη και με την άδεια οδήγησης της. Μερικά χρόνια μετά (αν μπει στον κόπο να πεταχτεί στο δικαστήριο, μια και ο νόμος της παρέχει τη δυνατότητα να μη παραστεί καν) ίσως ενημερωθεί για μια ολιγόμηνη καταδίκη της με αναστολή.

 Έτσι έχουν τα πράγματα το σωτήριο έτος 2018, στη χώρα που ο υπουργός Δικαιοσύνης διαβεβαιώνει ότι η αυστηροποίηση των ποινών για τους δράστες τροχαίων εγκλημάτων δεν είναι της αρμοδιότητος του, και εν πάσει περιπτώσει «έχει  σε μεγάλο βαθμό υλοποιηθεί» από τον Υπουργό Μεταφορών (προφανώς μαζί με τους αυτοκινητόδρομους), ενώ δικηγόρος που υπήρξε  τέως υπουργός Δημοσίας  Τάξεως, Εσωτερικών και τέως εισαγγελέας αναλαμβάνει κατά συρροή την υπεράσπιση των δραστών τροχαίων εγκλημάτων με εγκατάλειψη.

Τα όσα ακολούθησαν το φόνο του Κώστα Τζωρτζάκη στα Χανιά δείχνουν πολύ καθαρά ποιοί είναι οι προστάτες των τραμπούκων του οδικού δικτύου. Δείχνουν σε συμβολικό αλλά και σε πρακτικό επίπεδο πόσο ισχυρά το πολιτικοδικαστικό κατεστημένο υπερασπίζεται τα δικαιώματα των δολοφόνων της ασφάλτου ακόμα και στην πιο αποτρόπαια εκδοχή τους: αυτή του θρασύδειλου δραπέτη από το τόπο του συμβάντος που εγκαταλείπει αβοήθητο το θύμα του. Γιατί έχει “προγραμματισμένο ταξίδι”; Γιατί οδηγούσε πιωμένος και θέλει να το κρύψει; Για να μη κρατηθεί δυο μέρες; Γιατί έχει “σοβαρότερα πράγματα” να κάνει. Άβυsos

1 Μαρτίου 2018: 265 μέλη οικογενειών θυμάτων που έχουν χάσει ανθρώπους τους σε τροχαίες συγκρούσεις απηύθηναν στον Υπουργό Δικαιοσύνης μια έκκληση για την κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ (ΕΔΩ)που επιβάλει την ευνοική μεταχείριση των οδηγών που τραυματίζουν και εγκαταλείπουν τα θύματα τους. Εχουν περάσει τρεις μήνες και από την μεριά του υπουργείου δεν μας δόθηκε καμία απάντηση.

Ο «αναρμόδιος» κος Υπουργός θα μπορούσε τουλάχιστον να μας ενημερώσει πως είναι αναρμόδιος. Δεν το έκανε. Γιατί από το ύψος του θώκου του δεν νιώθει καμιά  υποχρέωση να απαντάει σε επιστολές πολιτών, πολύ περισσότερο σε οικογένειες θυμάτων.

Ο  κος Κοντονής γνωρίζει πώς οι σοβαροί άνθρωποι αυτής της χώρας, οι στυλοβάτες του κοινωνικού συστήματος, όπως ο ίδιος και ο κος Μαρκογιαννάκης θα είναι πάντα στην ίδια πλευρά, εκφραστές της σιωπηλής πλειοψηφίας και υποστηρικτές της θορυβώδους και αιματοβαμμένης αυτοκίνησης, ανεξάρτητα από πολιτικές διαφωνίες, υπερασπιζόμενοι ένα διακαιικό σύστημα βασισμένο στο δίκιο του ισχυροτέρου και στην αμνήστευση κάθε εγκληματικής συμπεριφοράς στο  οδικό δίκτυο. Συγχωρητικοί και υποστηρικτικοί για τους δράστες. Αδιάφοροι για τα θύματα.

Προχθές για τον Μαρίνο, χθες για τη Στέλλα και το Γιάννη, σήμερα για τον ΚώσταΑύριο;

SOS Τροχαία Εγκλήματα

Τραγωδία και Κωμωδία.

ΠΗΓΕΣ: Χανιώτικα Νέα, Αγώνας της Κρήτης, flashnews.grwww.zarpanews.gr. Τους ευχαριστούμε όλους γιατί δεν σιωπούν μπροστά στο διαρκές έγκλημα.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ