Ουδείς διαφωνεί με το να λαμβάνονται μέτρα προστασίας των οδηγών στον ΒΟΑΚ, όμως καλό θα είναι οι όποιες λύσεις να λαμβάνουν υπόψη και τις ιδιαιτερότητες που έχει το οδικό δίκτυο.
Ο ΒΟΑΚ κτίστηκε πριν 50 χρόνια. Όταν γινόταν η διάνοιξη του δρόμου η εποχή ήταν πολύ διαφορετική. Λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, και ο δρόμος περνούσε και μέσα από περιοχές που ήδη υπήρχε δραστηριότητα. Έτσι, σπίτια, επιχειρήσεις, ακόμη και εκκλησίες βρέθηκαν να γειτνιάζουν με τον ΒΟΑΚ.
Είναι αναμφισβήτητο ότι στις περιπτώσεις των εκκλησιών κυρίως επειδή συσσωρεύεται πολύς κόσμος, αυτό μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων. Από την άλλη όμως, δεν είναι λύση και η πλήρης αποκοπή των πρόσβασης των πολιτών. Γιατί σε αυτή την περίπτωση δίχως άλλο τρόπο πρόσβασης θα προχωρήσουν σε ακόμη μεγαλύτερες παρανομίες.
Αυτή είναι η πραγματικότητα που διαμορφώνεται μετά την απόφαση για κλείσιμο της πρόσβασης στην εκκλησία του Αγίου Ραφαήλ στο 18ο χιλιόμετρο Χανίων – Ρεθύμνου στην τοποθεσία “Τρία Καμαράκια”
Το ζήτημα βεβαίως δεν ειναι καινούργιο, αφού υπάρχει απ’ ότι φαίνεται δικαστική διαμάχη για το ζήτημα και είχε υπάρξει κλείσιμο της πρόσβασης και τον περασμένο Ιούνη.
Να σημειώσουμε ότι για το συγκεκριμένο σημείο έχουν υπάρξει πολλές διαμαρτυρίες αφού η μεγάλη συσσώρευση κόσμου ανά περιόδους δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, ιδιαίτερα από τις αναστροφές που κάνουν οδηγοί σε ένα σημείο του δρόμου που η ορατότητα είναι χαμηλή.
Πάντως, παρόμοιες περιπτώσεις υπάρχουν και άλλες κατά μήκος του ΒΟΑΚ και καλό θα είναι οι όποιες αποφάσεις να λαμβάνουν υπόψη τις κοινότητες που επηρεάζονται. Οι λύσεις πρέπει να είναι λύσεις για όλους ώστε να είναι από όλους σεβαστές χωρίς να σημαίνει αυτό ότι μία κατάσταση που δημιουργεί σημαντικούς κινδύνους θα πρέπει να συνεχιστεί ως είναι.