12.8 C
Chania
Tuesday, November 26, 2024

«Δεν πληρώνω» από το 30% των πελατών της ΔΕΗ

Ημερομηνία:

Κλειστά ορυχεία και υπολειτουργία μονάδων, κλειστά καταστήματα εξυπηρέτησης πελατών, μειωμένα έσοδα λόγω της μειωμένης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος και μειωμένες εισπράξεις, καθώς οι καταναλωτές σε ποσoστό τουλάχιστον 30% δεν πληρώνουν τον λογαριασμό ρεύματος, είναι η εικόνα που παρουσιάζει η ΔΕΗ και η οποία επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα.

Η ανησυχία στο εσωτερικό της επιχείρησης για την εξέλιξη της ζήτησης και της εισπραξιμότητας κορυφώνεται και τα αρμόδια επιτελεία «τρέχουν» αυτή την περίοδο διάφορα σενάρια με κλίμακες μεταξύ του κακού και του χείριστου. Μια πιο ξεκάθαρη εικόνα αναμένεται να διαμορφωθεί τον Απρίλιο. Ηδη, πάντως, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας την εβδομάδα 30 Μαρτίου έως 4 Απριλίου μειώθηκε κατά 7%, καθώς στον κατάλογο των επιχειρήσεων μέσης και χαμηλής τάσης που ανέστειλαν τη λειτουργία τους και που αριθμούν περί το 1 εκατ. παροχές προστέθηκαν και ενεργοβόρες βιομηχανίες από τους κλάδους χαλυβουργίας και κλωστοϋφαντουργίας. Για εφιαλτικά σενάρια σε σχέση με τη ζήτηση και τα έσοδα της ΔΕΗ κάνουν λόγο στελέχη της εταιρείας σε περίπτωση που αναστείλουν ή και μειώσουν σημαντικά τη λειτουργία τους και άλλες ενεργοβόρες βιομηχανίες.

Το μείζον πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η εισπραξιμότητα, διότι περιορίζει ασφυκτικά τη ρευστότητα της εταιρείας. Αν και τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης στην προχθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου εμφανίζουν την εισπραξιμότητα να έχει περιοριστεί κατά 30%, έντονη είναι η ανησυχία στο εσωτερικό της επιχείρησης ότι το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει και στο 50% το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου, καθώς πέραν της οικονομικής στενότητας νοικοκυριών και επιχειρήσεων, επανέρχεται ένα κλίμα χαλάρωσης με το σκεπτικό ότι μέσα στην κρίση η ΔΕΗ δεν θα κόψει το ρεύμα.

Οι εκπτώσεις και τα κίνητρα για ηλεκτρονική πληρωμή εκτιμάται ότι έχουν συγκρατήσει επί του παρόντος τους ρυθμούς μείωσης της εισπραξιμότητας. Περισσότεροι από 40.000 καταναλωτές είχαν εγγραφεί στο e-bill την πρώτη εβδομάδα ανακοίνωσης του μέτρου. Ωστόσο, αρνητικά έχει λειτουργήσει το κλείσιμο των καταστημάτων εξυπηρέτησης πελατών, κυρίως στην επαρχία, όπου, σύμφωνα με την κριτική που ασκείται στη διοίκηση, θα μπορούσαν να λειτουργούν, αφού δεν παρατηρείται συνωστισμός όπως στα μεγάλα καταστήματα των αστικών κέντρων, ή θα μπορούσαν να είναι ανοιχτά δύο ημέρες την εβδομάδα.

Σε μια προσπάθεια στήριξης της ρευστότητας, η ΔΕΗ αποφάσισε να επισπεύσει το πρόγραμμα τιτλοποίησης ληξιπρόθεσμων οφειλών ύψους 1,5 δισ. ευρώ που είχε δρομολογήσει η διοίκηση Παναγιωτάκη, αλλά αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του ο κ. Γιώργος Στάσσης «πάγωσε» τις σχετικές διαδικασίες για να τις θέσει σε νέα βάση. Στόχος της ΔΕΗ μέσα από τη διαδικασία τιτλοποιήσεων, η οποία έχει σχεδιαστεί μέσω δύο πακέτων, ενός ληξιπρόθεσμων οφειλών διάρκειας 60 ημερών και ενός διάρκειας άνω των 90 ημερών, είναι να εισπράξει περί τα 350-400 εκατ. ευρώ. Το ζήτημα βέβαια που ανακύπτει στην παρούσα συγκυρία είναι ότι η ΔΕΗ δεν πρόκειται να επιτύχει ικανοποιητικά επιτόκια.

Το πρόβλημα ρευστότητας της ΔΕΗ παρακολουθούν με αγωνία ιδιώτες πάροχοι και παραγωγοί συμβατικών καυσίμων και ΑΠΕ. Καθυστερήσεις στις πληρωμές λογαριασμών ρεύματος διαπιστώνουν και οι ιδιώτες πάροχοι, τους οποίους ανησυχεί φυσικά η πορεία της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και το ορατό ενδεχόμενο μιας νέας στάσης πληρωμών από τη ΔΕΗ προς τους Διαχειριστές, κάτι που θα μεταφέρει το πρόβλημα ρευστότητας σε ολόκληρη την επιχειρηματική αλυσίδα της αγοράς. Το θέμα «ρευστότητα της αγοράς ηλεκτρισμού» παρακολουθεί στενά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο έχει δεσμευθεί για τη δημιουργία ενός «μηχανισμού ρευστότητας». Το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο σε συνεργασία με τις εταιρείες του κλάδου προβλέπει την παροχή πίστωσης για ένα μέρος των ρυθμιστικών χρεώσεων προς τους Διαχειριστές, ώστε να αντισταθμιστεί το κενό που θα προκύψει από τη μείωση της εισπραξιμότητας. Ταυτόχρονα, μέσω ενός ταμείου εγγυοδοσίας που θα συσταθεί, θα παρέχονται δάνεια στους Διαχειριστές για τη διασφάλιση της ρευστότητάς τους μέχρι να ομαλοποιηθεί η αλυσίδα πληρωμών.

kathimerini.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ