Δραματική πτώση άνω του 80% καταγράφεται στην αγορά του αυτοκινήτου την τελευταία τριετία, ενώ τους δύο πρώτους μήνες του 2012 κυκλοφόρησαν μόνο 134 νέα οχήματα. Το γεγονός σαφώς αποδίδεται στην οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα και η οποία βρήκε τα περισσότερα νοικοκυριά με δύο ή και περισσότερα ΙΧ. Οι εταιρίες τώρα προσφέρουν οικονομικότερες τιμές στη λιανική, με μια παράλληλη προσπάθεια για βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου, ώστε να μπορούν να σταθούν στον ανταγωνισμό, πλην όμως οι αμέτρητες άτοκες δόσεις για αγορά είναι πλέον παρελθόν.
Το κίνητρο για αγορά αυτοκινήτου σήμερα δεν είναι πλέον η ποιότητα, όπως ίσχυε τις προηγούμενες 10ετίες, αλλά η χαμηλή τιμή με απαγορευτικό πλαφόν τις 10 έως και 12 χιλιάδες Ευρώ, ενώ η πετρελαιοκίνηση είναι μεν ένα κίνητρο, για όσους όμως διανύουν πάνω από 10.000 χλμ το χρόνο και με το μέσο όρο να έχει πέσει πλέον στα 5.000 χλμ σε ετήσια βάση. Μάλιστα το κράτος σήμερα μελετά να εναρμονίσει τα τέλη κυκλοφορίας των ντίζελ με τα βενζινοκίνητα σε ποσοστό έως και 80%.
Όλα τα παραπάνω μαζί με τα αυτοκίνητα των οποίων οι ιδιοκτήτες κατέθεσαν τις πινακίδες τους, οδηγούν στη δραματική συρρίκνωση των εσόδων του κράτους από τα τέλη κυκλοφορίας. Μόλις τις προηγούμενες μέρες επίσης, δεν είναι και λίγα τα πάσης φύσεως μεταχειρισμένα, πολυτελή ακόμα και από κατασχέσεις που σαρώθηκαν στην κυριολεξία από εμπόρους του εξωτερικού, για επαναπροώθηση στις αγορές μεταχειρισμένων της Ευρώπης.
neatv.gr – Βαγγέλης Φυντριλάκης