14.8 C
Chania
Monday, November 25, 2024

Νέα παρέμβαση του Απ. Βουλγαράκη για το έργο του αεροδρομίου Χανίων

Ημερομηνία:

115 εκατομμύρια ευρώ κινδυνεύουν να χαθούν, στον κυκεώνα της εργολαβικής δικαστικής διαμάχης…

Επιστολή στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη, με θέμα την εξέλιξη της επέκτασης του Αεροδρομίου Χανίων « Ι. Δασκαλογιάννης » έστειλε σήμερα Ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης,.

Στην επιστολή του ο κ. Βουλγαράκης επισημαίνει αφενός τον σημαντικό αριθμό των επισκεπτών που εξυπηρετεί κάθε χρόνο το αεροδρόμιο (1.918.161 επισκέπτες, εκ των οποίων 1.517.403 είναι από το εξωτερικό), και αφετέρου ότι το αεροδρόμιο δεν εξυπηρετεί μόνο το Νομό Χανίων, αλλά και το Νομό Ρεθύμνης.

Εκφράζοντας την αγωνία του όσον αφορά στην απορρόφηση των κονδυλίων για το συγκεκριμένο έργο και τις δικαστικές διενέξεις μεταξύ των εταιριών που θέτουν το έργο σε κίνδυνο (αφού ο χρόνος κατασκευής του είναι 30 μήνες και το πρόγραμμα κλείνει τον Απρίλη του 2015), ο κ. Βουλγαράκης παρακαλεί τον Υπουργό όπως προβεί σε όλες εκείνες τις διαδικασίες ώστε να μην οδηγηθεί σε απένταξη το σημαντικότερο αυτό έργο για τους δύο Νομούς.

Ο κ. Βουλγαράκης καλεί επίσης τον Υπουργό για άμεση ενημέρωσή του σχετικά με το θέμα, και κατ’ επέκταση ενημέρωση των πολιτών, σχετικά με τις ενέργειες των Υπηρεσιών του Υπουργείου του, ώστε να αποφευχθούν οι λάθος εντυπώσεις.

Η Νέα Τηλεόραση Κρήτης μέσα από τα αλλεπάλληλα ρεπορτάζ του Παντελή Γιαίτση, είχε έγκαιρα επισημάνει τα προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν. Τα ερωτηματικά που προκύπτουν είναι εύλογα και η περαιτέρω πολιτική αδράνεια, μπορεί να αποφευχθεί μοιραία, όσο και απαράδεκτη.

Σύντομη αναδρομή:
Τη στιγμή που ακόμη εμπλέκεται η Δικαιοσύνη και δη το Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά την τρίτη κατά σειρά ένσταση του δεύτερου μειοδότη στο διαγωνισμό, προκαλεί εύλογα ερωτήματα η απόφαση του κ. Χατζηδάκη και η ανακοίνωση σήμερα ότι “… μία ειδική κατηγορία είναι τα αεροδρόμια μικτής χρήσης. Δηλαδή, όσα χρησιμοποιούνται τόσο από την Πολεμική όσο και από την Πολιτική Αεροπορία. Στα αεροδρόμια αυτά θα παραχωρούνται στο διαχειριστή μονάχα οι απολύτως αναγκαίες υποδομές των αεροσταθμών…”
Ερώτημα 1: Ποια θα είναι τα κριτήρια στην περίπτωση του αεροδρομίου Χανίων, ώστε να εξασφαλιστεί ο μέγιστος βαθμός εθνικής ασφάλειας;
Σε άλλο σημείο της εισήγησης Χατζηδάκη αναφέρεται ότι “… σε περίπτωση που χρειάζονται αναβάθμιση, επέκταση ή τροποποίηση των υποδομών αυτό γίνεται από το διαχειριστή του αεροδρομίου και πάντα σε συνεννόση με το αρμόδιο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας”.
Ερώτημα 2:  Αυτή τη στιγμή που συζητείται στο ΣτΕ το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου, ποιος ο ρόλος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και ποια η στάση του απέναντι στο δεύτερο μειοδότη;
Παράλληλα, όπως φαίνεται και στη σχετική φωτογραφία, η εκτίμηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ Ιωάννη Εμίρη είναι ότι ο αερολιμένας Χανίων συγκαταλέγεται στα λεγόμενα βασικά αεροδρόμια, με επιβατική κίνηση άνω του 1 εκ. το χρόνο, μαζί με αυτά της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Κω και της Κέρκυρας, ενώ η εκτίμηση των αναγκών σε υποδομές θα φτάσει τα 104 εκ. ευρώ.

Όπως σημειώνει ο κ. Εμίρης, αυτή είναι η εκτίμηση του απαιτούμενου ύψους επενδύσεων κατά τα τρία πρώτα έτη της παραχώρησης, χωρίς να περιλαμβάνεται κόστος των υπό εξέλιξη δημόσιων έργων.
Ερώτημα 3: Δεδομένου ότι το έργο της επέκτασης κατοχυρώθηκε στην κυπριακών συμφερόντων εταιρία ΝΕΜΕΣΙΣ αντί ποσού περίπου 55 εκ. ευρώ σε κοινοτικά κονδύλια, τι σημαίνει απαιτούμενο ύψος επένδυσης στα τρία πρώτα χρόνια;
Αυτό που εύλογα διερωτάται κανείς είναι ότι:

1) με δεδομένη την εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ στις 15 Οκτωβρίου και την -όπως όλα δείχνουν- χρονική μετάθεση της απόφασης,

2) την εκτίμηση για ύψος επενδύσεων μέσα σε τρία χρόνια με συγκεκριμένο ποσό,

τι θα γίνει με το έργο και τα κοινοτικά κονδύλια για την επέκταση;

Στις 4 Οκτωβρίου 2012, ο Παντελής Γιαίτσης έθετε μια σειρά ζητημάτων, που αποδείχτηκαν απολύτως σωστά. Το “εκκρεμές” του έργου, επιβεβαιώθηκε μετά από την…  περιπετειώδη δικαίωση στο Σ.τ.Ε. του δεύτερου μειοδότη, που είναι η εταιρεία ΑΚΤΩΡ του κ. Μπόμπολα.

Σήμερα, ο αρμόδιος κ. Καλογιάννης, μπορεί να αναθέσει το έργο στην ΑΚΤΩΡ, όμως η κυπριακή εταιρεία δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει τον δικαστικό αγώνα.

Και η πολιτεία, παρατηρεί σιωπηλά… μια ατέρμονη διαμάχη, που μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια πολλών εκατομμυρίων ευρώ και στην τουριστική ανάκαμψη της δυτικής Κρήτης.

Ποιος θα αναλάβει τελικά την ευθύνη;

neatv.gr-Κατερίνα Πολύζου

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η στέγη παραδομένη στην αγορά, η «γενιά των ενοικιαστών» χωρίς κρατική μέριμνα

του Θάνου Καμήλαλη Η Ελλάδα είναι σταθερά η χώρα με το...

Σπύρος Γραμμένος: Ένα τραγούδι για τον Ρωμανό και τον Γρηγορόπουλο

Το Σάββατο το βράδυ ήμουν στον Σταυρό του Νότου,...

Σπιτικές προτάσεις: Πίτες γλυκές

Φίλες και φίλοι, σας γράφω σήμερα πίτες γλυκές που...

Διεθνής Διάκριση για το Πανεπιστήμιο Κρήτης στην Έρευνα: Διατήρηση του Βραβείου «HR Excellence in Research»

Με ιδιαίτερη χαρά, το Πανεπιστήμιο Κρήτης ανακοινώνει την επιτυχή...