Τo στούντιο Zuber υπήρξαν τμήμα μίας μεγαλύτερης αναγέννησης της φωτογραφικής τέχνης στη Γαλλία την περίοδο μεταξύ Α’ και Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Δεν ήταν μία τυπική επιχείρηση αλλά ένα σταυροδρόμι ανεξάρτητων καλλιτεχνών, ένα μελίσσι, ένα σημείο αναφοράς, ένα κέντρο συνάντησης που έπαιρνε τη μορφή ενός εργαστηρίου στα κτήρια του πρακτορείου Damour στο Παρίσι. Εκεί όπου ο Rene Zuber λειτουργούσε το τμήμα φωτογραφίας και εμφάνιζε τις δικές του φωτογραφίες.
Να σημειώσουμε ότι η δουλειά των στούντιο Zuber είχε μεγάλη απήχηση στα μέσα ενημέρωσης της Γαλλίας, ενώ το 1934 συνεργάστηκαν με τη Maria Eisner δημιουργώντας το πρώτο συνεργατικό φωτογραφικό πρακτορείο στον κόσμο με την επωνυμία Alliance Photo. Το μοντέλο αυτό αποτέλεσε πρότυπο για τη λειτουργία του ξακουστού πρακτορείου Magnum, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Την ίδια χρονια, το 1934 προέκυψε και η εταιρεία Films du Compas μέσω της οποίας γυρίστηκε το πρώτο ντοκιμαντέρ του Zuber σε συνεργασία με τον Roger Leenhardt που αφορούσε την Κρήτη.
Το ντοκιμαντέρ “Στην Κρήτη δίχως τους Θεούς” προξένησε εντύπωση ενώ μαζί με το ντοκιμαντέρ ο Zuber προχώρησε και στην καταγραφή της ζωής στην Κρήτη μέσω ενός πλούσιου φωτορεπορτάζ. Ένα τμήμα αυτού του φωτογραφικού υλικού που καταγράφει τη ζωή των κρατικών, από τη συλλογή του αλατιού, ως το γνέθιμο του μαλλιού και την κατασκευή τούβλων στο Καμίνι της Αγιάς Μαρίνας στα Χανιά, θα σας παρουσιάσουμε εδώ.
Δείτε το ντοκιμαντέρ: “Στην Κρήτη δίχως τους Θεούς”
[vimeo url=”https://vimeo.com/156679738″]
Και τμήμα των φωτογραφιών του Rene Zuber, όπως κοινοποιήθηκαν από την Ελένη Σημανδήρη: