14.8 C
Chania
Sunday, December 22, 2024

H Κρήτη του 1910-1920 μέσα από 19 φωτογραφίες του Ελβετού Fred Boissonnas

Ημερομηνία:

Ο Φρεντερίκ Μπουασονά (Γαλλικά: Fred Boissonnas, Γενεύη 18 Ιουνίου 1858 – 17 Οκτωβρίου 1946) ήταν Γαλλοελβετός φωτογράφος, ιδιαίτερα γνωστός για την φωτογραφική τεχνική του αλλά και την εκτεταμένη φωτογράφιση του ελληνικού χώρου επί τριάντα περίπου έτη, μαζί με τον συνοδοιπόρο του Ντανιέλ Μπο-Μποβί, πρύτανη της Σχολής Καλών Τεχνών της Γενεύης. Το έργο του, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στην Ελλάδα θεωρείται εν γένει «πρωτοποριακό αλλά και καθοριστικό για την εξέλιξη της ελληνικής φωτογραφίας κατά τον 20ό αιώνα»

Φωτογραφία

Γόνος «φωτογραφικής δυναστείας», ως περιγράφεται, o νεαρός Μπουασονά φέρεται ως πολύπλευρο ταλέντο που συνδύαζε τα σπορ (αλπινισμός), τη μουσική και τις καλές τέχνες. Επηρεασμένος από τον δάσκαλό του Ούγγρο Κόλερ, ανέπτυξε τη δική του τεχνική στη φωτογραφία, η οποία, μαζί με τη χρήση νέων υλικών, τού απέφερε πολλές διεθνείς διακρίσεις, μεταξύ άλλων το πρώτο βραβείο της παγκόσμιας έκθεσης του Παρισιού. Το εργαστήριο που κληρονόμησε από τον πατέρα του το διαχειρίστηκε μαζί με τον χημικό αδελφό του Εντμόν-Βικτόρ. Η ορθοχρωματική πλάκα, δική τους επινόηση έδινε βελτιωμένο φωτογραφικό αποτέλεσμα. Φωτογραφίζοντας το Mont-Blanc, με τηλεφακό κατασκευασμένο στην Αγγλία, κατόρθωσε να διακρίνει το μπλε του ουρανού από το λευκό του χιονιού στη φωτογράφισή του, διαμορφώνοντας μια φωτογραφία που έκανε τον γύρο του κόσμου Ελλάδα

Την περίδο 1900 – 1930 επισκέφθηκε αρκετές φορές την Ελλάδα αποτυπώνοντας με την φωτογραφική του μηχανή όψεις της ελληνικής κοινωνίας. Το 1903 επισκέφθηκε για πρώτη φορά την Ελλάδα μαζί με τον Ντανιέλ Μπο – Μποβί, πρύτανη της Σχολής Καλών Τεχνών της Γενεύης. Μαζί με τον Ντανιέ και τον κυνηγό Χρήστο Κάκαλο κατέκτησε για πρώτη φορά την κορυφή του Ολύμπου, τον Μύτικα, τον Αύγουστο του 1913. Το τελευταίο του ταξίδι στην Ελλάδα το πραγματοποίησε το 1930 οπότε και επισκέφθηκε  το Άγιο Όρος. Μεταξύ άλλων επισκέφθηκε την Πελοπόννησο, την Ανδρίτσαινα, την Αθήνα, την Ιθάκη, την Κρήτη κ.α.

Συνοδοιπόρος σε πολλά ταξίδια του στην Ελλάδα υπήρξε ο ελληνιστής Βικτόρ Μπεράρ. Το αρχείο του με τις ελληνικού περιεχομένου φωτογραφίες του φυλάσσεται στο Μουσείο Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης.

Δείτε εδώ τις καταπληκτικές του φωτογραφίες από την Κρήτη:

Χώρα Σφακίων, 1911
Χανιά, 1911
Χανιά - το φρούριο του Φίρκα 1911
Χανιά, Φρούριο Φίρκα, 1911
Χανιά, Η πύλη και το νεώριο, 1911
Χανιά, Η πύλη και το νεώριο, 1911
Το μάζεμα της ελιάς στη Πρέβελη Κρήτης, 1911
Το μάζεμα της ελιάς στη Πρέβελη Κρήτης, 1911
Ρέθυμνο, Άμμος Πόρτα, 1911
Οικογένεια Μάντακα στο χωριό Λάκκοι, Κρήτη, 1911
Οικογένεια Μάντακα στο χωριό Λάκκοι, 1911
Μουρνιές  σπίτι  Βενιζέλου  1911
Μουρνιές, σπίτι Βενιζέλου, 1911
Μαρώνεια Σητείας 1911
Μαρώνεια Σητείας, 1911
Κρήτη, προαύλιο σπιτιού, 1919
Κρήτη, προαύλιο σπιτιού, 1919
Κρήτη, Ομαλός, 1911
Κρήτη, Ομαλός, 1911
Κρήτη, οι αδελφοί Μάντακα στο χωριό Λάκκοι 1911
Κρήτη, οι αδελφοί Μάντακα στο χωριό Λάκκοι, 1911
Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού, 1911
Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού, 1911
Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού στο χωριό Λάκκοι, 1911
Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού στο χωριό Λάκκοι, 1911
Κρήτη 1911
Κρήτη, 1911
Ηράκλειο, κρήνη Μοροζίνι, 1920
Ηράκλειο, κρήνη Μοροζίνι, 1920
Ηρακλείο Κρήτης, Λιμάνι, 1911
Ηρακλείο Κρήτης, Λιμάνι, 1911
Γέφυρα στο κανάλι Ελόυντας
Γέφυρα στο κανάλι Ελόυντας
Άγιος Νικόλαος Κρήτης. Λιμάνι, 1910 – 1911
Άγιος Νικόλαος Κρήτης, Λιμάνι, 1911

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

1 ΣΧΟΛΙΟ

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ