14.8 C
Chania
Sunday, April 21, 2024

Αλλάζει ο ΚΟΚ: Νέα όρια ταχύτητας κι αυστηρότερες ποινές

Ημερομηνία:

Αλλαγές -μείωση- στα όρια ταχύτητας στους δρόμους των πόλεων και ποινές ανάλογες με τη σοβαρότητα των τροχαίων παραβάσεων, προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το in.gr, ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα  στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, από 50 χλμ/ώρα σήμερα. Παράλληλα, εισάγει μια νέα πολιτική όσον αφορά τις ποινές, οι οποίες πλέον θα εξαρτώνται αποκλειστικά από την επικινδυνότητα των τροχαίων παραβάσεων.

Την ίδια στιγμή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ανακοινώσει ότι πρόθεσή της  είναι να μπει τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων, παράλληλα με τη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων!

Οι συντάκτες του νέου ΚΟΚ  φιλοδοξούν να καθιερώσουν μια ολοκληρωμένη πολιτική «δίκαιων ποινών» για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

Στην ίδια κατεύθυνση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει την επέκταση της χρήσης των τεχνολογικών μέσων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αλλά και την αξιοποίηση ευφυών συστημάτων, όπως και της προόδου της τεχνητής νοημοσύνης, για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου.

Παράλληλα, η ενοποίηση των αντίστοιχων μητρώων και συστημάτων των συναρμόδιων υπουργείων, εκτιμάται ότι θα διευκολύνει όχι μόνο το έργο της αστυνομίας, αλλά και των πολιτών – οδηγών.

Μεταξύ άλλων, με το νέο σχέδιο του ΚΟΚ καταργείται το λεγόμενο «σβήσιμο» των κλήσεων, καθώς οι παραβάσεις θα καταχωρούνται πλέον online στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα από τις αρμόδιες Αρχές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι παραβάτες οδηγοί θα έχουν στην διάθεσή τους ένα χρονικό διάστημα (από 7 έως 10 ημέρες), ώστε να καταθέτουν τις ενστάσεις τους, οι οποίες εφόσον κρίνονται βάσιμες τότε θα διαγράφονται οι παραβάσεις και τα πρόστιμα ή οι πόντοι που τις συνοδεύουν.

Σε διαφορετική περίπτωση, το ποσό του προστίμου θα αναρτάται απευθείας στον προσωπικό λογαριασμό Taxisnet του παραβάτη οδηγού, ο οποίος εάν δεν το εξοφλεί εμπρόθεσμα, τότε θα αποτελεί βεβαιωμένη οφειλή προς το Κράτος με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Παράλληλα, οι αστυνομικοί της Τροχαίας θα εφοδιαστούν με ειδικές συσκευές (tablet ή ειδικά κινητά τηλέφωνα), ώστε να αναρτούν online στο σύστημα τις παραβάσεις, ενώ ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν θα φέρουν και συσκευές POS, ώστε οι παραβάτες οδηγοί να μπορούν να εξοφλούν απευθείας τα πρόστιμα.

Πάντως, μία επιπλέον καινοτομία στο νέο ΚΟΚ είναι η πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία πλέον θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα, ώστε εάν κάποιο «ατίθασο» μέλος της οικογένειας οδηγεί χωρίς σύνεση, τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να μπορούν να μετακινηθούν με το αυτοκίνητό τους, καθώς δεν θα ισχύει το μέτρο της αφαίρεσης των πινακίδων κυκλοφορίας…

Νέα όρια ταχύτητας

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ αφορά τα νέα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις, καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού.

Ωστόσο, το μεγάλο «αγκάθι» που απασχολεί τόσο στελέχη της Τροχαίας όσο και αρκετούς συγκοινωνιολόγους, έχει να κάνει με το νέο άνω όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα που θέλει να εφαρμόσει στις πόλεις η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

"google ad"

Εάν εφαρμοστεί το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και τοποθετηθούν κάμερες ή ο έλεγχος πραγματοποιείται μέσω drones, στελέχη της Τροχαίας εκτιμούν ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς θα τους αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης για τουλάχιστον 2 μήνες! Με τα τωρινά δεδομένα, αυτό συμβαίνει εάν κάποιος οδηγός κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 60 χλμ./ώρα.

Στην περίπτωση αυτή, ο οδηγός καλείται να πληρώσει και διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ.

Ένα ακόμη πρόβλημα που προκύπτει με την προωθούμενη μείωση του άνω ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις, έχει να κάνει και με την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης που σήμερα ορίζεται στα 30 χλμ./ώρα.

Εάν εφαρμοστεί η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, τότε θα πρέπει το όριο της ελάχιστης ταχύτητας κίνησης να μειωθεί στα 10 ή στα 20 χλμ./ώρα! Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τι πρόκειται να συμβεί εάν κάποιο όχημα, σε δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας, κινείται με 10 ή 20 χλμ./ώρα!

Αυστηρότερες ποινές

Σημειώνεται, ότι σημαντικές αλλαγές στις ποινές του ΚΟΚ περιλαμβάνει και ο νέος νόμος του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης – Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας».

Συγκεκριμένα, ο νέος νόμος προβλέπει ποινή φυλάκισης από 1 έως 10 έτη για παραβάσεις όπως: Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ή υπερβολικής κούρασης, οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, κίνηση σε πεζόδρομο ή πλατείες, οδήγηση τεχνικά ανασφαλούς οχήματος, οδήγηση με επικίνδυνους ελιγμούς, οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 60 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας (δηλαδή τα 130 χλμ./ώρα) ή οδήγηση στην πόλη με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 40 χλμ./ώρα το όριο (δηλαδή τα 50 χλμ./ώρα), κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Εάν δε από τις παραπάνω παραβάσεις προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ακόμα και ισόβια κάθειρξη!

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Iσραήλ-Ιράν: Πώς το Πεντάγωνο κατασκεύασε έναν ψευτοπόλεμο

Φανταστείτε δύο από τους πιο ορκισμένους εχθρούς της κυβέρνησης...

«Η Εποχή των Εικόνων» – Αφιέρωμα στον Κρητικό καλλιτέχνη Στέλιο Φαϊτάκη

Η Εποχή των Εικόνων / Στέλιος Φαϊτάκης- Ένα Αφιέρωμα Κυριακή,...