Αντιδράσεις από καθηγητές και γονείς σε 1ο Γυμνάσιο Χανίων και 7ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων για τη μετατροπή σε πειραματικά – πρότυπα

Κανένα σχόλιο

Αντιδράσεις υπάρχουν σε σχολεία της πόλης των Χανίων που είναι πιθανό να μετατραπούν σε πειραματικά. Πρόκειται για το 7ο Δημοτικό Σχολείο καθώς και το 1ο Γυμνάσιο Χανίων.

Σχετικές ανακοινωσεις εξέδωσε ο Σύλλογος Γονέων του 7ου Δημοτικού καθως και οι καθηγητές του 1ου Γυμνασίου.

Η ανακοίνωση των καθηγητων του 1ου Γυμνασίου:

"Sponsored links"

Ως καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Χανίων εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για τις μεθοδεύσεις  των ιθυνόντων με στόχο  τους τη μετατροπή του σχολείου μας σε Πειραματικό.

Εν μέσω καραντίνας, στις 23/3/21, πληροφορηθήκαμε από τις εφημερίδες για το, εν κρυπτώ και εν αγνοία μας κατατεθέν, αίτημα – πρόταση του Προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Χανίων, κ. Τζανάκη, με το οποίο ζητά το χαρακτηρισμό του 1ου Γυμνασίου Χανίων ως Πειραματικό Σχολείο.

Μόλις λίγες μέρες πριν την κατάθεση του εν λόγω αιτήματος προηγήθηκε, μέσω τηλεδιάσκεψης, τακτική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας με θέμα τα πειραματικά/πρότυπα σχολεία. Στη συνεδρίαση αυτή, με δική του πρωτοβουλία, συμμετείχε ο κ. Τζανάκης και προέβη σε, μονομερή, ενημέρωσή μας περί του τρόπου λειτουργίας ενός Πρότυπου/Πειραματικού και για πιθανά «οφέλη» που θα επιφέρει μια τέτοια μετατροπή, επιχειρώντας να καθησυχάσει διάφορες ανησυχίες μας. Στο τέλος όμως της συνεδρίασης εκφράστηκε η, σχεδόν καθολική, αντίθεση του Συλλόγου με τον πλέον σαφή και μη αμφισβητήσιμο τρόπο, αφού διεξήχθη ψηφοφορία τα αποτελέσματα της οποίας ήταν 19 κατά και, μόλις, 3 υπέρ. Να σημειωθεί, τέλος, ότι υπογράφτηκε πρακτικό το οποίο καταγράφει την αντίθεση του συλλόγου στην αλλαγή λειτουργίας του σχολείου.

Χθες, 23/3/21, λάβαμε γνώση της ύπαρξης Αίτησης Χαρακτηρισμού του 1ου Γυμνασίου Χανίων ως Πειραματικό Σχολείο. Η αίτηση αυτή κατατέθηκε από τον κ. Τζανάκη στο Υ.ΠΑΙ.Θ. χωρίς να προηγηθεί ούτε καν τυπική ενημέρωση των καθηγητών ή της Διεύθυνσης  του 1ου Γυμνασίου Χανίων.

Με βάση μία (εκ των πολλών) πρόσφατη νομοθετική αλλαγή της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (“Νόμος Κεραμέως”) κάθε Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δύναται να προχωρήσει σε σχετική αίτηση χωρίς να λάβει υπόψη του την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Αυτήν ακριβώς τη νομοθετική αλλαγή χρησιμοποίησε ο κ. Τζανάκης αγνοώντας την εκφρασμένη αντίθετη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου που αφορά η αίτηση, της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ Χανίων, αλλά λαμβάνοντας όμως υπόψη την γνώμη τοπικών παραγόντων, όπως αυτή εκφράστηκε σε ανεπίσημες τηλεσυνεδριάσεις. Θεωρούσαμε ότι θα κρατούσε έστω τα προσχήματα και θα προέβαινε, τουλάχιστον, σε μια επίσημη, άμεση ενημέρωσή μας, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της απόφασής του.

Ως καθηγητές του πρώτου Γυμνασίου δηλώνουμε πως υπερασπίζουμε το δημόσιο και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Είμαστε υπέρ της αναβάθμισης της προσφοράς των σχολείων στους μαθητές και για αυτά πασχίζουμε, με πενιχρά μέσα, χρόνια τώρα. Η θέσπιση όμως Π/Π όχι απλά δεν υπηρετεί μια τέτοια κατεύθυνση, αλλά κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε αυτά των λίγων και εκλεκτών και σε αυτά που θα φοιτά η πλειοψηφία των παιδιών μας. Πρέπει να διατεθούν χρήματα και προγράμματα σε όλα τα σχολεία και όχι σε  λίγα εκλεκτά. Πρέπει κάθε παιδί να έχει ίδιες ευκαιρίες και κάθε καθηγητής ίσα δικαιώματα. Τα πρότυπα/πειραματικά ανοίγουν την πόρτα στην ανισότητα.

Στη φετινή δύσκολη συγκυρία, με τα σχολεία αφημένα στο έλεος της πανδημίας, ο πρόχειρος σχεδιασμός πειραματικών/πρότυπων σχολείων, σχολείων ελίτ και ο “βομβαρδισμός” της κοινωνίας με σειρά νομοσχεδίων δεν αποτελεί λύση προβλημάτων. Η  απώλεια των οργανικών θέσεων των καθηγητών του σχολείου που επιφέρει η μετατροπή σε Π/Π, των θέσεων που με κόπο και χιλιόμετρα κατακτήθηκαν, αποτελεί ανήθικο χτύπημα σε θεμελιώδες εργασιακό δικαίωμα. Η εν κρυπτώ πραγμάτωση των προαναφερθέντων, την ώρα που χιλιάδες καθηγητές ανά Ελλάδα έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους δεν αποτελεί επιλογή άμβλυνσης προβλημάτων, αλλά όξυνσής τους. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, του 1ου Γυμνασίου Χανίων, η εκφρασμένη απειλή που συμπυκνώνεται στη φράση: “ή θα γίνετε πειραματικό ή θα κλείσετε”, σίγουρα δεν προσφέρει λύση και ακόμα πιο σίγουρα δεν εκφράζει δημοκρατική πρακτική, αλλά αντίθετα αποτελεί ψευδεπίγραφο και ωμό εκβιασμό.

Υποστηρίχτηκε ότι το σχολείο μας βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία, όσον αφορά το μαθητικό δυναμικό του, και πως η μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Χανίων σε πειραματικό αποτελεί μονόδρομο, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα κλείσει. Η φθίνουσα πορεία όμως δεν είναι τυχαία, δεν αποτελεί φυσικό φαινόμενο, αλλά αποτέλεσμα χρόνιας κακής και άτολμης κατανομής  μαθητών στην πόλη των Χανίων. Κάθε χρόνο στέλνονται στο σχολείο μας όλο και λιγότεροι μαθητές, παρότι το πρόβλημα σχολικής στέγης στην πόλη παραμένει επίκαιρο. Η φθίνουσα πορεία, ας μην γελιόμαστε,  εξυπηρετεί πολλούς, χρόνια τώρα.

Η θέση του υπουργείου και η ισχυρή διάθεση επιβολής της πανελλαδικά, αλλά και ο υπερβάλλοντας ζήλος του προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Χανίων να υλοποιήσει μια απόφαση ερήμην των άμεσα ενδιαφερομένων, αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα του τί σηματοδοτεί η πολιτική της κυβέρνησης για την εκπαίδευση.

"Sponsored links"

Καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Χανίων

Αννιτσάκη Δ., Βενετοπούλου Σ., Γεωργακά Β., Κενανίδου Δ., Σαμαράς Λ., Μπαντιά Α., Χρυσουλάκη Α., Μυλωνάκη Ε., Μυλωνάκης Κ., Μαστραντωνάκη Σ., Κορρέ Μ., Μπονάτου Μ., Κωσταριδάκη Γ., Παπαδοπούλου Κ., Φελεσάκη Ε., Κοκοτσάκη Ε., Καλογεράκη Β., Ιωαννίδης Μ., Μανουσογιαννάκη Α»

Σημειώνουμε ότι αντιδράσεις σχετικά με τη δημιουργία πειραματικών σχολείων στα Χανιά εξέφρασε και ο Σύλλογος γονέων  15ου δημοτικού σχολείου Χανίων:

Μέσα σ’ ένα μικρό κείμενο σχετικά με την πιθανή δημιουργία πειραματικών (ή ενδεχομένως και πρότυπων) σχολείων στα Χανιά ο κύριος Γκουλούσης έπραξε τρία τεράστια ατοπήματα. Αυτό που ΔΕΝ έπραξε, αν και όφειλε αφού υπογράφει ως πρόεδρος της ‘Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δ. Χανίων’ , ήταν να υπερασπιστεί τα δικαιώματα ΟΛΩΝ των γονέων και των μαθητών αφού αυτούς υποτίθεται ότι εκπροσωπεί. Ευχόμαστε και ελπίζουμε πως δεν εκφράζει ωστόσο ούτε καν τις απόψεις της Ένωσης Γονέων αλλά μόνο τις προσωπικές του.

Ο κ. Γκουλούσης προφανώς γνωρίζει πολύ καλά το λόγο που ο μαθητικός πληθυσμός του 7ου δημοτικού παρουσιάζει τεράστια μείωση. Όλοι γνωρίζουν. Το μαθητικό δυναμικό του σχολείου χαρακτηρίζεται από μεγάλες ιδιαιτερότητες, οικονομικές, γλωσσικές κλπ. Αυτό οδηγεί σε μεγάλες αποκλίσεις στις μαθησιακές επιδόσεις καθώς παιδιά βρίσκονται να πρέπει να κολυμπήσουν στα βαθιά της ελληνικής εκπαίδευσης χωρίς την απαραίτητη προετοιμασία και χωρίς την παραμικρή στήριξη απ’ την πολιτεία.Αναπόφευκτα φυσικά το επίπεδο της τάξης επηρεάζεται και οδηγεί πολλούς γονείς να προσπαθούν να «αποδράσουν» προς άλλα σχολεία. Η λύση λοιπόν δεν είναι κανένα πρότυπο ή πειραματικό σχολείο αλλά η στήριξη των παιδιών που δυσκολεύονται με ειδικά ταχύρυθμα προπαρασκευαστικά τμήματα εκμάθησης των δεξιοτήτων που απαιτούνταιγια τη φοίτηση στο δημοτικό σχολείο. Αυτό πρέπει να γίνει «χθες» . Διαχρονικά η ελληνική πολιτεία αγνοεί αυτήν την υποχρέωση της και πετάει το μπαλάκι στους δασκάλους οι οποίοι καλούνται να διαχειριστούν τάξεις 20-25 ετερόκλητων στοιχείων και να λειτουργήσουν ως υπεράνθρωποι. Αντίθετα ο κ. Γκουλούσης προτείνει ως λύση τη μετατροπή του σχολείου σε πειραματικό το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα να φύγουν όλα τα παιδιά του σχολείου και να διασκορπιστούν σε άλλα σχολεία (θα κρυφτεί και το παραπάνω πρόβλημα κάτω απ’ το χαλάκι, τι ωραία) ώστε να έρθουν καινούργια (με κλήρωση στην περίπτωση πειραματικού, πολύ χειρότερα δε, στην περίπτωση πρότυπου) και έτσι να σωθεί το σχολείο. Λες και το σχολείο είναι το κτίριο και όχι τα παιδιά του.

Ταυτόχρονα λοιδορεί το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου τους οποίους υποτίθεται ότι υπερασπίζονταν για την αρτιότητα τους μέχρι πρόσφατα. Εκπαιδευτικούς που χρόνια τώρα δίνουν αγώνα να βοηθήσουν το κάθε παιδί να προχωρήσει όσο περισσότερο μπορεί. Εκπαιδευτικούς που αναμφίβολα η μετατροπή θα εκδιώξει επίσης βίαια οπουδήποτε στο νομό.

Τραγικότερο όλων όμως είναι να είσαι πρόεδρος ένωσης γονέων και να επικροτείς ότι θα γίνει ΕΝΑ σχολείο το οποίο θα έχει όλα τα καλά του κόσμου ενώ τα υπόλοιπα δε θα έχουν τίποτα.  Αντί να φωνάζεις να εξοπλιστούν ΟΛΑ τα σχολεία, να υποστηριχθούν και να επιμορφωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί, να δημιουργηθούν σωστά προγράμματα σπουδών, βιβλία και υλικό για ΟΛΑ τα σχολεία υποστηρίζεις να γίνει ΕΝΑ.Πόσο λυπηρό. Να δίνεις πάτημα στην οποιαδήποτε κυβέρνηση, βουλευτές αλλά και τοπικούς άρχοντες να πανηγυρίζουν ότι έφτιαξαν ένα σούπερ σχολείο και να κρύβονται πίσω απ’ τη βιτρίνα του «ξεχνώντας» να πουν ότι έχουν αφήσει τα υπόλοιπα στην τύχη τους.

Κλείνοντας τονίζουμε ότι ως Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων η αποστολή μας είναι η στήριξη και η υπεράσπιση ΟΛΩΝ των παιδιών του σχολείου μας, όχι επιλεκτικά με κλήρωση ή με.. εξετάσεις ή κάποιο ελιτίστικο κριτήριο. Το ίδιο πιστεύουμε ότι πρέπει να επιδιώκει και η Ένωση Συλλόγων Γονέων.

Τι είχε γράψει ο Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δήμου Χανίων:

Τα τελευταία χρόνια όλοι οι εμπλεκόμενοι με την εκπαίδευση απευθύνουμε το ίδιο πάντα ερώτημα: «Τί εκπαίδευση θέλουμε; Τί σχολεία ζητάμε για τους μαθητές μας;»

Φέτος μας δίδεται μία ευκαιρία να κάνουμε ένα βήμα μπροστά. Κάποιοι όμως αποφασίζουν να κόψουν τα φτερά των μαθητών με μοναδικό σκοπό απλά να παραμείνουν στη νιρβάνα τους.

Και τα δέκα χρόνια που βρίσκομαι στο ΔΣ της Ένωσης κάθε Σεπτέμβριο το θέμα που μας απασχολούσε ήταν ο αριθμός των μαθητών της Α’ τάξης του 7ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων. Όλο το καλοκαίρι προσπαθούσαμε να πείσουμε τους κατοίκους της περιοχής για τις δυνατότητες του σχολείου και την αρτιότητα των εκπαιδευτικών. Φέτος ήρθε η πρόταση που θα έλυνε το πρόβλημα δια παντός. Η μετατροπή του 7ου Δημοτικού σε Πειραματικό. Και οι μάσκες έπεσαν!!!!!!!!!! Αυτοί που «νοιάζονταν» για το σχολείο  και το «καλό» του στέκονται ενάντια σε κάθε πρόοδο. Αρνούνται απλά να μετακινηθούν, λόγω έλλειψης προσόντων σε όμορα σχολεία, και να ανοίξουν στα παιδιά το «παράθυρο στο μέλλον». Στύλωσαν τα πόδια κόντρα στη θέληση της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων. Κρατάνε την πόλη πάλι πίσω.

Άραγε ξέρουν τι σημαίνει «Πειραματικό Σχολείο»; Ξέρουν πόσο βοηθάει στην πρόοδο όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας με τις συνέργειες και τις πολλαπλές συνεργασίες;

Το 7ο είναι από τα πλέον ιστορικά σχολεία της πόλης και είναι κρίμα για το πείσμα ορισμένων να κλείσει( γιατί είναι δεδομένο ότι εκεί θα καταλήξει). Ελπίζω έστω και αυτή την ύστατη στιγμή θα αλλάξουν την απόφαση τους.

Θα ήθελα όμως να θίξω και την πρόταση για το γυμνάσιο. Προσωπικά θα ήθελα ένα Πρότυπο Γυμνάσιο με σύγχρονη λειτουργία και συστέγαση ενός Πρότυπου Λυκείου ολοκληρώνοντας την εκπαιδευτική αναβάθμιση της πόλης μας δίνοντας την δυνατότητα σε παιδιά να γνωρίσουν μία άλλη Παιδεία, αυτή που πραγματικά ονειρεύομαι για όλους τους μαθητές της πόλης. Δεν πρόκειται να μπω σε κύκλο άγονης αντιπαράθεσης προσπαθώντας να πείσω οπισθοδρομικά μυαλά και ξύλινες γλώσσες για το πόσο μεγάλο βήμα είναι η ίδρυση Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Απλά ελπίζω να βάλλουν στην άκρη  κάθε σκοπιμότητα και να δούνε μέσα από τα μάτια των μαθητών. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι αυτά τα σχολεία έχουν μία τεράστια λίστα αιτήσεων κάθε χρόνο, αυτό σίγουρα δείχνει κάτι.

Ελπίζω να μην είναι τα Χανιά η μόνη πόλη του νησιού χωρίς Πειραματικό Δημοτικό σχολείο το επόμενο σχολικό έτος.

Τι είναι τα πρότυπα σχολεία

Ο όρος «Πρότυπα Σχολεία» Τα Πρότυπα Σχολεία είναι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα

Έχουν εκπαιδευτικούς με αυξημένα τυπικά προσόντα και διδακτική εμπειρία και η εισαγωγή του μαθητικού δυναμικού στην πρώτη τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Α’ Γυμνασίου) σε αυτές τις σχολικές μονάδες, γίνεται μέσω εξετάσεων που διενεργούνται κάθε έτος (20 – 25 Ιουνίου), υπό την εποπτεία της ΔΕΠΠΣ (Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων & Πειραματικών Σχολείων).  Η επιλογή των μαθητών και μαθητριών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη (Α΄ τάξη Γυμνασίου) και μόνο, ενώ η σχολική πορεία των μαθητών και μαθητριών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο των σχολείων αυτών υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις. Η πλήρωση τυχόν κενών θέσεων στα Πρότυπα Σχολεία στις λοιπές τάξεις πλην της εισαγωγικής γίνεται με την ίδια διαδικασία με την οποία επιλέχθηκαν αρχικά οι μαθητές που φοιτούν στην ίδια τάξη. Την ευθύνη για αυτή τη συμπληρωματική διαδικασία έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου στο οποίο έχουν προκύψει οι κενές θέσεις.

Τι είναι τα πειραματικά σχολεία

Τα Πειραματικά σχολεία είναι σχολικές μονάδες που ανήκουν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), όπου δοκιμάζονται νέα προγράμματα σπουδών και ωρολόγια προγράμματα, διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και άλλο εκπαιδευτικό υλικό, διδακτικές μέθοδοι, τρόποι διοίκησης και λειτουργίας της σχολικής μονάδας.

Οι πιλοτικές αυτές εφαρμογές σχεδιάζονται από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από γνώμη του Ι.Ε.Π., των Πανεπιστημίων ή των ερευνητικών κέντρων που σχετίζονται με την εκπαίδευση, καθώς και από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή τις ίδιες τις σχολικές μονάδες με στόχο τη συναγωγή συμπερασμάτων αξιοποιήσιμων για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής.

Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα και κυρίως την κατάλληλη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία, ώστε να είναι σε θέση να υλοποιήσουν τις πιλοτικές εφαρμογές, να συμβάλουν στην αποτίμηση των αποτελεσμάτων τους και να προσφέρουν την απαραίτητη ανατροφοδότηση για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.

Η εισαγωγή των μαθητών στα Πειραματικά Σχολεία γίνεται μέσω κλήρωσης, ώστε να εξασφαλίζονται οι βασικές προϋποθέσεις ενός κατά το δυνατόν τυχαίου δείγματος, απαραίτητη προϋπόθεση για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Σε κάθε περίπτωση η κλήρωση των μαθητών και μαθητριών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη και μόνο, ενώ για τη μετάβαση από το σχολείο της μίας βαθμίδας στο σχολείο της επόμενης βαθμίδας εκπαίδευσης με το οποίο συνδέεται, εφόσον αυτό υπάρχει, δεν διενεργείται επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης μαθητών και μαθητριών διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση τυχόν κενών θέσεων που προκύψουν στην επόμενη τάξη της ίδιας ή της επόμενης βαθμίδας, στην περίπτωση που το σχολείο είναι συνδεδεμένο με σχολείο επόμενης βαθμίδας.

Read more: https://www.proteion-frontistirio.com/protypa-peiramatika-sxoleia-gymnasia-lykeia/orismos-protypon-scholeion/

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live