21.8 C
Chania
Saturday, October 5, 2024

Βαρουφάκης: Οι τροϊκανοί το 2015 επέμεναν ο ΟΣΕ να πάει σε αυτή την ιταλική χρεωκοπημένη εταιρεία

Ημερομηνία:

Θρηνούμε θύματα στο πλαίσιο μιας τραγωδίας, «που βέβαια δεν ήταν αδιανόητη, ήταν απόλυτα προδιαγεγραμμένη», δήλωσε ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Προδιεγράφη από την Τρόικα, όταν επέμεναν να σπάσει το σιδηροδρομικό δίκτυο», τόνισε ο κ. Βαρουφάκης, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Άλλη πτωχευμένη κρατική εταιρεία να έχει τις ράγες και τα σήματα, άλλη πτωχευμένη, κρατική, ιταλική εταιρεία να έχει τις αμαξοστοιχίες».

Όπως σημείωσε, «αυτό το σπάσιμο πάντα οδηγεί σε τραγωδία».

Και έφερε ως παράδειγμα την Βρετανία, όπου τη δεκαετία του ’90 «έγινε για πρώτη φορά ένα τέτοιο σπάσιμο των σιδηροδρόμων», με το αποτέλεσμα τη μεγάλη τραγωδία με 31 νεκρούς στο Πάντινγκτον το 1999.

«Το 2015 είχαμε προτείνει στην Τρόικα δημόσια λύση για τον ΟΣΕ»

«Τότε, το 2015 το Γενάρη, αφού είχαμε πάρει την εντολή από τον ελληνικό λαό να πούμε ‘όχι’ στην Τρόικα και να σταματήσουμε τα σχέδιά της. που περιείχαν το σχέδιο ιδιωτικοποίησης και σπασίματος του ΟΣΕ», αναφέρει ο κ. Βαρουφάκης για την πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στην οποία ήταν υπουργός Οικονομικών, «είχαμε αντιπαραθέσει, το υπουργείο Οικονομικών, μια εντελώς διαφορετική πρόταση για δημόσιο ενιαίο φορέα σιδηροδρόμων, που θα δημιουργούσε από τη μια μεριά ένα πλαίσιο για μεγάλη αναβάθμιση, σύγχρονη υπερταχεία, ασφαλέστατη και, από την άλλη μεριά, μεγάλες επενδύσεις στο πλαίσιο συμπράξεων με εταιρείες που μπορούσαν να προχωρήσουν το ζήτημα».

«Η Τρόικα επανέφερε το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ»

Και σημειώνει: «Η Τρόικα, στο πλαίσιο της γενικής ασφυξίας που προκάλεσε στην κυβέρνησή μας και της τρομοκρατίας του ελληνικού λαού με το κλείσιμο των τραπεζών, τελικά οδήγησε τον Αλέξη Τσίπρα στη συνθηκολόγηση, εμένα στην παραίτηση και την επόμενη μέρα επανέφεραν το σχέδιο ιδιωτικοποίησης και ουσιαστικά να περάσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε μια πτωχευμένη κρατική ιταλική εταιρεία».

Όπως υποστηρίζει ο κ. Βαρουφάκης, «το μοντέλο του σπασίματος των δημόσιων δικτύων, είτε είναι της ΔΕΗ είτε είναι του ΟΣΕ είτε είναι της ύδρευσης, καταστρέφει δημόσια αγαθά και στην περίπτωση των μεταφορών, το είδαμε αυτό στα Τέμπη, φέρνει τραγωδίες, φέρνει νεκρούς, φέρνει πλουτισμό στους ολιγάρχες των διοδίων και των αυτοκινητοδρόμων, που χαίρονται πάρα πολύ που δεν υπάρχει ένα σοβαρό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο να είναι ανταγωνιστικό με τα διόδια και τους αυτοκινητοδρόμους τους».

«Το ΜέΡΑ25 είμαστε εδώ γιατί υπάρχει λύση. Γιατί όλα μπορούν να είναι αλλιώς, εφόσον επιλέξουμε πρώτη φορά ρήξη», καταλήγει ο Γιάνης Βαρουφάκης στη δήλωσή του.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δικαστικός επιμελητής ξεσήκωσε τους πολιτικούς μηχανικούς των Χανίων

Απερίγραπτες συμπεριφορές βίωσαν σήμερα πολιτικοί μηχανικοί των Χανίων. Σύμφωνα με...