Ξεπέρασαν τις προ πανδημίας επιδόσεις τον Οκτώβριο οι περιφερειακοί αερολιμένες – Ψηλά το αεροδρομιο Χανίων

Κανένα σχόλιο

Μια ανάσα από τις επιδόσεις ρεκόρ με τις οποίες έκλεισε το 2019 βρίσκονται τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Στο δεκάμηνο του έτους, οι 14 αερολιμένες που διαχειρίζεται η Fraport Greece, διακίνησαν 29,8 εκατ. επιβάτες, μόλις 320.145 λιγότερους από το δωδεκάμηνο του 2019. Ο Οκτώβριος συνέχισε ένα σερί κατάρριψης μηνιαίων ρεκόρ που ξεκίνησε τον Ιούνιο. Οι υψηλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού εκτόξευσαν την επιβατική κίνηση στις 14 περιφερειακές πύλες της χώρας.

Ο εφετινός Οκτώβριος ήταν από τους καλύτερους των τελευταίων ετών για τον ελληνικό τουρισμό. Η σεζόν κλείνει εφέτος αργότερα από άλλες χρονιές για αρκετές αεροπορικές εταιρείες. Ενδεικτικά, την εβδομάδα 3-9 Νοεμβρίου 2022, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol, οι πτήσεις στη χώρα μας μειώθηκαν κατά 33% συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα. Με σύμμαχο όμως τον καλό καιρό, η δυναμική διατηρείται ακόμα, ενώ η Ελλάδα φιγουράρει μεταξύ των πέντε κορυφαίων προορισμών για τους Ευρωπαίους και τον χειμώνα.

Η επιβατική κίνηση στους 14 περιφερειακούς αερολιμένες, για το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022, έφτασε τους 29.830.592 επιβάτες, μία άνοδος 82,5% σε σχέση με το 2021, οπότε είχαν διακινηθεί 16.344.901 επιβάτες. Υπερδιπλάσια αύξηση επιβατών κατέγραψαν στο δεκάμηνο τα αεροδρόμια Κεφαλονιάς (+172,8%), Σκιάθου (+149,8%) και Ακτίου (+107,9%). Πρωταθλήτρια αναδεικνύεται η Ρόδος με 5.723.550 επιβάτες και ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 5.124.362.

"Sponsored links"

Ξεπέρασε το 2019 η διεθνής κίνηση

Η διεθνής κίνηση κατέγραψε 24.399.782 επιβάτες, αυξημένη κατά 87,6% συγκριτικά με το 2021 και ψηλότερα από το 2019. Τη χρονιά ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού οι διεθνείς επιβάτες είχαν ανέλθει σε 23.247.951 σε ετήσια βάση, κατά 4,72% λιγότεροι σε σχέση με το εφετινό δεκάμηνο. Εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις του αεροδρομίου της Ρόδου, που ξεπέρασε για τους πρώτους δέκα μήνες του 2022, τα 5 εκατ. διεθνών επιβατών, πιάνοντας την κορυφή μεταξύ των 14 αερολιμένων.

Ειδικότερα, τον Οκτώβριο τα 14 αεροδρόμια κατέγραψαν 2.826.113, αυξημένους κατά 16,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ η αύξηση σε σχέση με το 2019 ανήλθε σε 11,5%, οπότε είχαν καταγραφεί 2.535.157επιβάτες. Την άνοδο της επιβατικής κίνησης οδήγησε η κίνηση εξωτερικού, που αυξήθηκε κατά 14,9% σε σχέση με το 2019 και κατά 14,6% συγκριτικά με το 2021.

Πιο δημοφιλείς προορισμοί για τον Οκτώβριο αναδείχθηκαν τα αεροδρόμια Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κω, Κέρκυρας και Σαντορίνης. Σημαντικά αυξημένη σε σχέση με το 2019 ήταν η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια Ακτίου (+74,8%), Σκιάθου (+41,4%) και Κω (+24%). Στον αντίποδα, η επιβατική κίνηση παρέμεινε κάτω από τις επιδόσεις του Οκτωβρίου του 2019, στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης (-6,3%), Σάμου (-8,8%), Καβάλας (-45,4%) και οριακά της Μυτιλήνης.

Οι περισσότερες πτήσεις πέταξαν από και προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, 4.325 και 4.096 αντίστοιχα, που είναι και παραδοσιακές αγορές του ελληνικού τουρισμού. Ακολούθησαν η Ολλανδία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Πολωνία, που έχει δυναμική παρουσία τα τελευταία χρόνια, η Δανία, η Ελβετία, το Ισραήλ.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του ACI Europe, τα ελληνικά αεροδρόμια, κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, ήταν τα μοναδικά μαζί με εκείνα του Λουξεμβούργου και της Ισλανδίας, που κατάφεραν να ξεπεράσουν τα προ πανδημίας επίπεδα. Σημείωσαν αύξηση επιβατών 4,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Ακολούθησαν το Λουξεμβούργο με αύξηση 3,3% και η Ισλανδία με αύξηση 1%.

ot.gr

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live