Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Αστυνομία όσον αφορά στους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαίες συγκρούσεις το Α΄εξάμηνο του 2015.
Αυξημένοι σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014 καταγράφονται τόσο οι θάνατοι (357- αύξηση 2.6%) όσο και οι σοβαροί τραυματισμοί (493- αύξηση 7%).
Ακόμα χειρότερα: οι αυξήσεις αυτές καταγράφονται ενώ παρατηρείται μια μείωση του αριθμού των τροχαίων συγκρούσεων κατά 7% (από 5.687 σε 5.284).
Σε δελτίο τύπου του ο Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» σημειώνει ότι “ο περιορισμός των μετακινήσεων των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης επέτρεψε την ανάπτυξη μεγαλύτερης μέσης ταχύτητας στο οδικό δίκτυο. Τα απαράδεκτα υψηλά όρια ταχύτητας (ιδιαίτερα μέσα στις πόλεις) σε συνδυασμό με την ουσιαστική έλλειψη επιτήρηαης φέρνουν αποτελέσματα. Είναι προφανής η σχέση αιτίου – αποτελέσματος η οποία καθιστά γραφική την προσπάθεια να χαρακτηρίζονται αυτά τα εγκλήματα ως «ατυχήματα».”
Να θυμίσουμε εδώ πώς ο ελληνικός Κ.Ο.Κ. προβλέπει για την παραβίαση του ορίου ταχύτητας έως 20 km/h ποινή 40 ευρώ, η οποία αν πληρωθεί έγκαιρα έχει έκπτωση 50%. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας μια αύξηση της ταχύτητας κατά 20 km/h οκταπλασιάζει την πιθανότητα πρόκλησης θανατηφόρας τροχαίας σύγκρουσης.
Σημειώνει σχετικά ο Σύλλογος: Είναι εντυπωσιακή η διαπίστωση πως διαχέεται η εικόνα μείωσης των τροχαίων κάθε μήνα. Πως επιλέγεται κάθε φορά η αναφορά στις συγκρούσεις και όχι στα θύματα λες και μας ενδιαφέρουν οι βλάβες στα αυτοκίνητα και όχι οι θάνατοι και οι αναπηρίες των ανθρώπων. Ή μήπως πράγματι αυτό μας ενδιαφέρει;”