16.8 C
Chania
Thursday, March 28, 2024

Στην Κρήτη οι πιο «σπάταλοι» τουρίστες: Ξοδεύουν περισσότερα γιατί περνούν καλά!

Ημερομηνία:

Στα 238 ευρώ κατ’ άτομο η ημερήσια δαπάνη για διαμονή και φαγητό και 26 ευρώ για ψώνια – Πιο ελκυστικοί για τους παραθεριστές ο εμπορικός και επισιτιστικός κλάδος του νησιού – Ικανοποίηση των επισκεπτών από τις τιμές, την ποικιλία και την ποιότητα, τόσο που 7 στους 10 θα επέστρεφαν για διακοπές

Στην Κρήτη αφήνουν τα περισσότερα χρήματα οι τουρίστες αφού, σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες στην ημερίδα με θέμα “Εμπόριο & Τουρισμός” στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το νησί είναι πρώτο μεταξύ των περιφερειών της Ελλάδας στις ημερήσιες δαπάνες των τουριστών.

Αυτό σημαίνει πρακτικά πως ο εμπορικός κόσμος της Κρήτης είναι πιο ελκυστικός για τους τουρίστες, ενώ εκπρόσωποι του εμπορίου υποστηρίζουν πως, εάν ανοίξει η ρωσική αγορά, τα έσοδα θα είναι περισσότερα για τις εμπορικές επιχειρήσεις του νησιού. Πιο συγκεκριμένα, σημαντικά ευρήματα ήταν τα στοιχεία έρευνας που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση της ΕΣΕΕ με την παρουσία του υπουργού Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια. Η έρευνα εστίασε στους επισκέπτες που έρχονται απ’ όλο τον κόσμο στην Ελλάδα κάθε χρόνο και στις επιπτώσεις που έχει η τουριστική δραστηριότητα στο ελληνικό εμπόριο.

Αυτό, ωστόσο, που καταδείχθηκε στη συγκεκριμένη έρευνα είναι πως στην Κρήτη καταγράφεται η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη ανά περιφέρεια, με το ποσό να ανέρχεται στα 238 ευρώ, ενώ ακολουθούν το Νότιο Αιγαίο (189 ευρώ), η Κέρκυρα (178 ευρώ), η Κεντρική Μακεδονία (169 ευρώ) και τέλος η Αθήνα (165 ευρώ).

Η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη καταγράφεται στους επισκέπτες από τις ΗΠΑ (232 ευρώ) και ακολουθούν οι Γάλλοι (184 ευρώ), οι Γερμανοί (180 ευρώ), οι Άγγλοι (180 ευρώ) και οι Ιταλοί (166 ευρώ). Όπως προκύπτει από την έρευνα, το ύψος της ημερήσιας δαπάνης είναι άμεσα συνυφασμένο με το μέγεθος του εισοδήματος, με τους ξένους επισκέπτες με εισόδημα μεγαλύτερο των 70.000 ευρώ να δαπανούν 217 ευρώ και τους επισκέπτες με εισόδημα μεταξύ 5.001 και 15.000 ευρώ να δαπανούν 167 ευρώ.

Με βάση τον τύπο καταλύματος, η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη καταγράφεται για τους επισκέπτες που επιλέγουν all inclusive (212 ευρώ), ξενοδοχείο (199 ευρώ), κατάλυμα τύπου Airbnb (179 ευρώ), ενοικιαζόμενο δωμάτιο (164 ευρώ) και άλλο τύπο καταλύματος (144 ευρώ).

Ημερήσια δαπάνη

Είναι άξιο αναφοράς πως η Κρήτη καταλαμβάνει και την πρωτιά σε ημερήσια δαπάνη και για αγορές από εμπορικά καταστήματα, με το ποσό να ανέρχεται στα 26 ευρώ, ενώ χαμηλότερη είναι στην Κέρκυρα, με το ποσό να ανέρχεται στα 12 ευρώ.

Ο ιδιοκτήτης εμπορικού μαγαζιού Μανόλης Κουναλάκης επιβεβαίωσε τον ισχυρισμό πως όντως οι τουρίστες είναι θετικοί στο να αγοράσουν προϊόντα, είδη υπόδησης και ένδυσης ή σουβενίρ στην Κρήτη, ενώ επεσήμανε πως το κλείσιμο της ρωσικής αγοράς στοίχισε σε τζίρο στα εμπορικά μαγαζιά. Όπως είπε, «υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον για την αγορά του Ηρακλείου τόσο για τουρίστες που έρχονται σε κρουαζιερόπλοια, όσο και για τουρίστες που διαμένουν στα ξενοδοχεία. Η ημερήσια δαπάνη θα ήταν μεγαλύτερη εάν είχαμε το 2022 τους Ρώσους. Οι Ρώσοι είναι μια δυναμική αγορά, που αφήνει χρήμα. Και είδαμε πέρυσι την απώλεια που υπήρξε. Επίσης, εδώ ο τουρίστας μπορεί να βρει οτιδήποτε και οι τιμές είναι πολύ καλές. Από τα 26 ευρώ που δίνει ημερήσια δαπάνη ο τουρίστας στα εμπορικά μαγαζιά, το 70% του ποσού πάει στο αμιγές εμπορικό κομμάτι και το άλλο 30% των χρημάτων πάει στα σουβενίρ».

Γ. Πελεκανάκης: «Η Κρήτη έχει τα πάντα»

Τον ισχυρισμό του πως η Κρήτη έχει τα πάντα διατύπωσε στο neakriti.gr, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, Γιώργος Πελεκανάκης, ο οποίος έκανε σαφές πως η συγκεκριμένη έρευνα επιβεβαιώνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της τουριστικής Κρήτης σε σχέση με άλλες περιοχές.

«Η Κρήτη έχει τα πάντα. Αυτό επιβεβαιώνει η έρευνα και πράγματι τα δείγματα είναι θετικά. Ένας τουρίστας μπορεί να νοικιάζει αυτοκίνητο. Μπορεί να δει πολιτισμό και μουσεία. Έχουμε γαστρονομικό πολιτισμό. Η Κρήτη έχει αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες γεωγραφικές περιοχές. Όπως επίσης ο τουριστικός κόσμος έχει πολλές διεξόδους στις αγορές του», σημείωσε ο κ. Πελεκανάκης.

Η πιο δυναμική ηλικιακή κατηγορία

Σε ό,τι αφορά την ηλικιακή κατανομή, η δυναμικότερη κατηγορία είναι οι επισκέπτες ηλικίας μεταξύ 35-44 ετών (20 ευρώ σε δαπάνες από εμπορικά καταστήματα μη τρόφιμου). Οι επισκέπτες που επιλέγουν κατάλυμα all inclusive καταγράφουν την υψηλότερη ημερήσια δαπάνη για αγορές από εμπορικά καταστήματα (μη τρόφιμου, 21 ευρώ). Την υψηλότερη δαπάνη για αγορά από εμπορικά καταστήματα τροφίμων (σούπερ-μάρκετ και τοπικά καταστήματα) την καταγράφουν οι επισκέπτες από τη Γαλλία και τις ΗΠΑ (12 ευρώ) και τη χαμηλότερη οι Ιταλοί (10 ευρώ). Την υψηλότερη δαπάνη για αγορά από εμπορικά καταστήματα τροφίμων (σούπερ-μάρκετ και τοπικά καταστήματα) την καταγράφουν οι επισκέπτες που επιλέγουν “άλλο” τύπο καταλύματος (14 ευρώ) και τη χαμηλότερη αυτοί που επιλέγουν κάποιο ενοικιαζόμενο δωμάτιο (10 ευρώ).

"google ad"

Σουβενίρ και παραδοσιακά προϊόντα στην κορυφή των προτιμήσεων

Το 47,6% των ξένων επισκεπτών δηλώνει ότι είναι παρά πολύ/πολύ πιθανό να αγοράσει κάποιο ελληνικό προϊόν από τη χώρα της μόνιμης διαμονής του. Τα τρία πιο δυναμικά τουριστικά προϊόντα είναι τα σουβενίρ (24,3%), τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα (19,2%) και τα είδη ένδυσης/υπόδησης/ δερμάτινα (17,4%).

Ο κυριότερος λόγος αγορών από τα εμπορικά καταστήματα είναι η επιθυμία των επισκεπτών να αποκτήσουν κάποιο αναμνηστικό (σουβενίρ) κατά τη διάρκεια των διακοπών τους (29,6%). Οι ξένοι επισκέπτες επιλέγουν στην πλειονότητά τους τοπικά καταστήματα και τοπικές αγορές (62%), ενώ ένα ελάχιστο ποσοστό (3%) επιλέγει να αγοράσει κατ’ αποκλειστικότητα από μεγάλες διεθνείς αλυσίδες.

Πόσο ικανοποιημένοι μένουν οι ξένοι επισκέπτες

Πάνω από επτά (70,6%) στους δέκα ξένους επισκέπτες δήλωσαν ότι είναι πάρα πολύ/πολύ πιθανό να επισκεφτούν ξανά την περιοχή που πραγματοποίησαν τις διακοπές τους, ενώ το 95,4% απάντησε ότι είναι πάρα πολύ/πολύ πιθανό να προτείνει την περιοχή που επισκέφτηκε σε κάποιο συγγενή/φίλο.

Το 82% δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις τιμές των προϊόντων και το 90% εμφανίζονται ικανοποιημένοι από την ποικιλία των προϊόντων. Ο βαθμός ικανοποίησης από την ποιότητα των προϊόντων ανέρχεται στο 85%, από την εξυπηρέτηση στο 92% και από τη διάθεση μοναδικών/ιδιαίτερων προϊόντων κατά 82%.

Σε ό,τι αφορά τον βαθμό ικανοποίησης για τα εμπορικά καταστήματα, οι ξένοι επισκέπτες που συμμετείχαν στην έρευνα εμφανίζονταν κατά 92% ικανοποιημένοι από το ωράριο, κατά 91% από την εικόνα/καθαριότητα, κατά 85% από τα σουβενίρ και κατά 48% με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης σε μια πιθανή μελλοντική αγορά.

Τα παραπάνω δεδομένα δείχνουν τη σημασία της προσέλκυσης επισκεπτών με υψηλότερο εισόδημα, αλλά και την κρισιμότητα της αναβάθμισης τόσο της ψηφιοποίησης των τουριστικών εμπορικών επιχειρήσεων, όσο και των καναλιών διανομής των ελληνικών προϊόντων για τη σταθερή εξυπηρέτηση της εξωτερικής ζήτησης σε ανταγωνιστικές τιμές. Επιπρόσθετα, η χαρτογράφηση των πιο δυναμικών τουριστικών προϊόντων αναδεικνύει το πόσο σημαντική είναι μια νέα κλαδική εξειδίκευση, που θα επιταχύνει τη διασύνδεση του τουρισμού με το εμπόριο, τη δημιουργική οικονομία (creative economy) και την αγροδιατροφή.

Το μεγάλο brand name της Κρήτης επεσήμανε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης Κώστας Κουρκουνάκης, ο οποίος μιλώντας στο neakriti.gr υπογράμμισε: «Η Κρήτη είναι ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού. Επιβεβαιώνεται και εμπειρικά η συγκεκριμένη έρευνα, καθώς στην Κρήτη μπορεί κάποιος να πραγματοποιήσει πληθώρα δράσεων. Η Κρήτη δεν είναι μόνο ταβέρνες και μπαρ. Εξάγουμε πολιτισμό, γαστρονομία και το τουριστικό μας προϊόν είναι ποιοτικό».

Παρέμβαση και για την ικανοποίηση των τουριστών έκανε και ο κ. Πελεκανάκης, ο οποίος σημείωσε ότι «η ικανοποίηση των τουριστών καταδεικνύει τις ποιοτικές υπηρεσίες που έχουμε ως Κρήτη. Εάν δημιουργηθούν οι ανάλογες υποδομές, τότε είμαι σίγουρος πως το μέλλον θα είναι ευοίωνο για εμάς».

Ενόψει Καθολικού Πάσχα – 74 πτήσεις σε μία εβδομάδα στο Ηράκλειο

Την ίδια στιγμή, αυξάνονται μέρα με τη μέρα οι πτήσεις εξωτερικού που φτάνουν στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”, φέρνοντας τους πρώτους τουρίστες της φετινής σεζόν, η οποία προδιαγράφεται ανάλογη με την περυσινή ή ακόμα καλύτερη.

Οι αφίξεις πτήσεων εξωτερικού στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου έχουν ξεκινήσει εδώ και πάνω από 10 ημέρες και μέχρι τώρα παραμένουν περιορισμένες. Ωστόσο, σταδιακά ο αριθμός τους αυξάνεται ενόψει του καθολικού Πάσχα. Έτσι, σε διάστημα μίας εβδομάδας αναμένονται συνολικά 74 πτήσεις εξωτερικού, εκ των οποίων οι 31 έχουν προγραμματιστεί και τις τελευταίες δύο ημέρες του Μαρτίου.

Σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη Ηρακλείου Γ. Πλιάκα, αύριο Σάββατο 25 Μαρτίου αναμένονται 6 πτήσεις, μεθαύριο Κυριακή 8, τη Δευτέρα 11, την Τρίτη 8, την Τετάρτη 10, την Παρασκευή 30 Μαρτίου 15 και το Σάββατο 31 Μαρτίου 16 πτήσεις εξωτερικού, προερχόμενες κυρίως από Αγγλία και Γερμανία.

Οι αφίξεις αυτές, αν και υπολείπονται πολύ από τη συνήθη κίνηση του αεροδρομίου Ηρακλείου κατά τους θερινούς μήνες, σηματοδοτούν την έναρξη της φετινής σεζόν, μαζί με το άνοιγμα των πρώτων ξενοδοχείων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδοχείων Νομού Ηρακλείου Νίκο Χαλκιαδάκη, τα περισσότερα ξενοδοχεία θα ανοίξουν μέχρι τα τέλη Απριλίου, ενώ ο Μάιος προδιαγράφεται πολύ καλός.

Όπως εξήγησε, πολλά ξενοδοχεία τον Μάιο έχουν ήδη 100% πληρότητα, παρουσιάζοντας καλύτερη εικόνα από την περυσινή χρονιά. Επίσης, σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι φαίνονται να προδιαγράφονται οι κρατήσεις για το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, σκιαγραφώντας τη δυναμική της επερχόμενης τουριστικής περιόδου, που, όπως οι προηγούμενες, θα δοκιμάσουν τα όρια δυνατοτήτων τόσο του αερολιμένα “Νίκος Καζαντζάκης”, όσο και των διαθέσιμων καταλυμάτων κατά τους θερινούς μήνες.

Αισιοδοξία και για το 2023

20% πάνω οι κρουαζιέρες για το 2022

Εντυπωσιακή ανάπτυξη όλων των οικονομικών μεγεθών κατέγραψε ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου το 2022, σύμφωνα με τη διοίκησή του. Τα αποτελέσματα της χρήσεως 2022, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών, αξιολογούνται ιδιαίτερα θετικά, αναδεικνύοντας τη δυναμική του μεγαλύτερου λιμανιού της Κρήτης, του οποίου το 67% του μετοχικού κεφαλαίου είναι προς παραχώρηση από το ΤΑΙΠΕΔ. Όπως είναι γνωστό, σε εξέλιξη είναι η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τα οκτώ επιχειρηματικά σχήματα που προκρίθηκαν από την πρώτη φάση.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από τη διοίκηση του ΟΛΗ, το 2022 o Οργανισμός επέδειξε σημαντική λειτουργική κερδοφορία, διατηρώντας παράλληλα άρτια χρηματοοικονομική ισορροπία και υψηλή ρευστότητα.

Πιο συγκεκριμένα, τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσης 2022 διαμορφώθηκαν σε 3,77 εκατ. ευρώ, ήτοι βελτιωμένα κατά 2 εκατ. ευρώ (+114,75%) περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, γεγονός που αποδίδεται στα ακόλουθα οικονομικά γεγονότα:

Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξεως του 37,42%, διαμορφούμενος σε 7.788.370 ευρώ, έναντι 5.667.530 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση 2021, υπερβαίνοντας και τα αντίστοιχα μεγέθη του 2019 κατά 18,52%, οπότε και είχε διαμορφωθεί σε 6.571.242 ευρώ.

Η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε συνέχεια της υγειονομικής αποκατάστασης λειτούργησε καταλυτικά για τον κλάδο της κρουαζιέρας. Ειδικότερα, το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν το λιμάνι του Ηρακλείου ήταν 227, με αριθμό αφίξεων επιβατών 304.257, ενώ το 2021 οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων ήταν 118 με 119.930 επιβάτες, δηλαδή η αύξηση το 2022 σε σχέση με το 2021 στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ήταν 92% και στους επιβάτες ήταν 154%. Σε αντίστοιχο συσχετισμό του 2022 με το έτος αναφοράς 2019 (προ πανδημίας εποχή), στην οποία είχε σημειωθεί ο αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων 204 και αριθμός αφίξεων επιβατών 307.043, το ποσοστό της αύξησης το 2022 σε επίπεδο προσεγγίσεων ήταν 8% σε σχέση με το 2019, το δε ποσοστό στους επιβάτες παρέμεινε στα ίδια σχεδόν επίπεδα.

Η θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας φαίνεται να συνεχίζεται και για το 2023 από τις ήδη προγραμματισμένες προκρατήσεις προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, που θα ξεπεράσουν κατά 20% τις αφίξεις του 2022. Ήδη για το 2023 στο λιμάνι έχουν προσεγγίσει πέντε κρουαζιερόπλοια, με τα οποία επισκέφτηκαν το Ηράκλειο πάνω από 6.000 επιβάτες.

Στον τομέα της ακτοπλοΐας, όπου το λιμάνι του Ηρακλείου συνδέεται καθημερινά με τον Πειραιά με δύο ακτοπλοϊκά δρομολόγια που εκτελούνται από σύγχρονα, πολυτελή και γρήγορα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία (Ε/Γ – Ο/Γ), παράλληλα δε συνδέεται με τα Δωδεκάνησα, ενώ τους θερινούς μήνες υπάρχουν καθημερινά δρομολόγια προς πολλά νησιά των Κυκλάδων, με ταχύπλοα επιβατικά ή/και οχηματαγωγά (Ε/Γ – Τ/Χ, Ο/Γ – Τ/Χ) σκάφη, η αύξηση που σημειώθηκε το 2022 στον αριθμό των διακινούμενων επιβατών των πλοίων γραμμής ανήλθε σε 31,7%.

neakriti.gr

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ