12.8 C
Chania
Monday, November 25, 2024

Δυο 24χρονοι από την Κρήτη έφτιαξαν “Airbnb” για αντικείμενα

Ημερομηνία:

Η επιθυμία τους να μπορούν να χρησιμοποιήσουν αντικείμενα, που λόγω του υψηλού τους κόστους είναι δυσπρόσιτα, οδήγησε δύο νέους ανθρώπους στη δημιουργία μίας πλατφόρμας μέσω της οποίας, όλοι μπορούν εύκολα και με σαφώς λιγότερα χρήματα, να έχουν πρόσβαση στο αντικείμενο του πόθου τους.

Ο Άρης Κεφαλογιάννης μαζί με τον παιδικό του φίλο, Χριστόφορο Βενετσανάκη, τόλμησαν και κατάφεραν να δώσουν ζωή στο όνειρό τους δημιουργώντας τη startup Renthis2me. Σύμφωνα με την thestival.gr πρόκειται για την πρώτη πλατφόρμα στην Ελλάδα, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να νοικιάσει τα αντικείμενά του. Στην ουσία, δημιούργησαν την “Airbnb” των καθημερινών αντικειμένων.

Η εργασία που διακρίθηκε και έγινε επιχείρηση

Ο κ. Κεφαλογιάννης σπούδασε οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας της Θεσσαλονίκης και ο παιδικός του φίλος και πλέον συνεργάτης του, οικονομικά στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πριν από τρία χρόνια, όταν οι δυο τους ήταν 21 ετών, σκέφτηκαν πώς θα ήταν αν ο καθένας μπορούσε να αποκτήσει αυτό που λαχταρά, δίχως όμως να ξοδέψει μία παρουσία.

Τότε, ο κ. Κεφαλογιάννης σκέφτηκε, στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής του εργασίας, να «στήσει» τα θεμέλια του Renthis2me. «Η εργασία πήγε πολύ καλά και ο καθηγητής μου, ο κ. Καλαμπόκης μου είπε να μην αφήσω την ιδέα μου και να το κυνηγήσω», περιγράφει στο thestival.gr.

Άρης Κεφαλογιάννης

Οι δυο τους απευθύνθηκαν σε θερμοκοιτίδα για startup όπου εκεί γνωρίσανε και τον μέντορά τους. «Το 2020 βραβευτήκαμε με την 3η θέση στο πανελλαδικό διαγωνισμό καινοτομίας “Youth Entrepreneurship Club(YEC)”. Στη συνέχεια ενταχθήκαμε στην θερμοκοιτίδα του “OK!thess” και ολοκληρώσαμε με επιτυχία όλα τα στάδια. Εκεί γνωρίσαμε και τον σημερινό μας μέντορα, τον κ. Νικόλα Τσονιώτη, έναν άνθρωπο με μεγάλη εμπειρία σε startups και δικές του επιχειρήσεις.

Χριστόφορος Βενετσανάκης

Σημαντική και πολύ θετική καμπή στην προσπάθειά μας ήταν η επένδυση 15.000 ευρώ από το “European Institute of Innovation & Technology (EIT)”», περιγράφει ο κ. Κεφαλογιάννης. Πλέον η Renthis2me ανήκει στην επίσημη ψηφιακή πύλη για τις νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, το Elevate Greece που τελεί υπό την αιγίδα που Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Λέει ότι το κόστος ενός τέτοιου project, με την προσέγγιση που ακολούθησαν οι ίδιοι, ανέρχεται περίπου στα 20.000 ευρώ.

Το business plan

Εξηγεί ότι οι προσεγγίσεις που μπορεί να ακολουθήσει κανείς προκειμένου να «στήσει» μία επιχείρηση είναι δύο. Η μία είναι η κλασσική όπου «χτίζεις» ένα «βαρύ» business plan, δημιουργείς μία ακριβή πλατφόρμα και ξεκινάς να «τρέχεις» την επιχείρησή σου.

«Αυτή είναι μία καλή προσέγγιση όταν θες να φτιάξεις μία καφετέρια. Δίνω το συγκεκριμένο παράδειγμα διότι είναι δεδομένη η ανάγκη του κόσμου να πιεί καφέ κι έτσι, εσύ αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να φτιάξεις κάτι καλό για να «πάρεις» ένα μερίδιο της αγοράς. Υπάρχει και η άλλη προσέγγιση, αυτό που κάναμε εμείς, όπου στις startups δεν προϋπάρχει μία ανάγκη. Την δημιουργείς εσύ γι’ αυτό και το 99% των startups αποτυγχάνουν», λέει χαρακτηριστικά.

Συμπληρώνει ότι: «Αντί να δώσεις πολλά χρήματα για τη δημιουργία μίας πλατφόρμας, ξεκινάς με το lean startup approach, τεστάρεις δηλαδή την ιδέα σου με διάφορους οικονομικούς τρόπους (το λεγόμενο minimum viable product). Μέσω των social media, ερωτηματολογίων κτλ διαπιστώνεις εάν αρέσει η ιδέα σου στον κόσμο». Η όλη διαδικασία διήρκησε περίπου έναν χρόνο προκειμένου να καταλήξουν στα αντικείμενα ενδιαφέροντος και στο είδος του πελάτη που θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η πλατφόρμα βγήκε στον «αέρα» πριν από ενάμιση μήνα. «Είναι μία δυναμική διαδικασία που δεν σταματά», λέει.

«Το feedback που λαμβάνουμε είναι πολύ ενθαρρυντικό. Ο κόσμος ενθουσιάζεται με την ιδέα ότι μπορεί να βγάλει χρήματα από αντικείμενα που δεν χρησιμοποιεί και «κάθονται». Αντίστοιχα, με το ότι δεν χρειάζεται να ξοδέψει μία περιουσία για ένα διήμερο που μπορεί να θέλει να χρησιμοποιήσει για παράδειγμα μία κάμερα», σημειώνει ο κ. Κεφαλογιάννης.

Ασφάλεια

Το πλαίσιο ασφαλείας ήταν εκείνο που προβλημάτισε τους δύο 24χρονους επιχειρηματίες από την πρώτη στιγμή.

Για να γίνει κάποιος επιβεβαιωμένος χρήστης, χρειάζεται να δώσει πολλές ευαίσθητες πληροφορίες (όπως είναι τα στοιχεία ταυτότητας, τη διεύθυνσή του, την πιστοποίηση του κινητού του). «Εμείς ελέγχουμε τα στοιχεία και τον επιβεβαιώνουμε.

Στη συνέχεια κατατίθεται αίτημα ενοικίασης και ο ιδιοκτήτης του αντικειμένου επιλέγει εάν θα τον αποδεχτεί ή όχι. Εάν γίνει αποδοχή, εμείς στέλνουμε ένα ιδιωτικό συμφωνητικό που έχουμε φτιάξει με τον νομικό μας σύμβουλο, όπου καθιστά νομικά υπεύθυνο για κάθε είδους φθορά ή κλοπή τον ενοικιαστή. Επίσης υπάρχουν αξιολογήσεις και του ενοικιαστή και του ιδιοκτήτη», λέει χαρακτηριστικά.

Προς το παρόν, τα περισσότερα αντικείμενα αφορούν στην Αθήνα, λιγότερα στο Ηράκλειο της Κρήτης (που είναι ο τόπος καταγωγής των δύο νεαρών), τη Θεσσαλονίκη και την Κέρκυρα, «κι αυτό γιατί, κάποιος που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη θα θέλει να βρει κάτι που είναι κοντά του, διαφορετικά δεν αξίζει (λόγω του κόστους των εξόδων μεταφοράς). Η λογική μας είναι να νοικιάζεις κάτι από τον γείτονά σου». Αναφέρει ότι στόχος τους είναι να κατακτήσουν το σύνολο της ελληνικής αγοράς. Άλλωστε, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο.

Οι πελάτες και τα αντικείμενα

Η συγκεκριμένα πλατφόρμα, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να νοικιάσουν το αντικείμενο που επιθυμούν από κάποιον άλλον, ιδιώτη ή ακόμα και από κάποια επιχείρηση. «Έχουμε δύο είδη πελατών. Τους ιδιοκτήτες που δίνουν τα αντικείμενά τους και από την άλλη τους ενοικιαστές αντικειμένων. Όσον αφορά στους ιδιοκτήτες, έχουμε τον ιδιώτη που μπορεί για παράδειγμα να έχει μία φωτογραφική κάμερα και να τη χρησιμοποιεί μόλις δύο φορές τον χρόνο. Με την καταχώρηση του αντικειμένου στην πλατφόρμα, μπορεί να βγάλει χρήματα. Μπορεί να είναι όμως και rental store, όπως τα μαγαζιά ενοικίασης αθλητικού εξοπλισμού, όπου εκεί προσφέρουμε ένα ακόμα κανάλι διανομής», εξηγεί.

Οι κατηγορίες των αντικειμένων που μπορεί να βρει κάποιος είναι οι εξής:

  • Αθλητικά είδη (όπως σανίδες surfing, μπότες για σκι και ό,τι έχει να κάνει με τον αθλητισμό)
  • φωτογραφικός εξοπλισμός (κάμερες, φακούς)
  • Ηχοακουστικά συστήματα και εξοπλισμός (ηχεία, κοσνόλες, pickup)
  • Ηλεκτρονικά είδη (VR, PlayStation)
  • Είδη μεταφοράς (ποδήλατα, ηλεκτρικά scooter, ηλεκτρικά πατίνια)
"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πότε ξεκινούν τα δωρεάν χειρουργεία – Τα ραντεβού που έχουν κλειστεί

Ξεκινούν την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου τα πρώτα δωρεάν απογευματινά...

Τρόμος στην Γερμανία: Καταρτίζεται λίστα με καταφύγια εν μέσω εντάσεων με τη Ρωσία – Θα είναι διαθέσιμη και σε app

Η Γερμανία καταρτίζει έναν κατάλογο καταφυγίων που θα μπορούσαν να παρέχουν...

Χάρης Μαμουλάκης: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κλείνει τα μάτια στην αύξηση των φόρων

Αναδεικνύοντας τις αστοχίες και τα γκρίζα σημεία του κρατικού...